مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

کسب و کارهای موفق

اگر به کسب و کارهای موفق نگاهی بیاندازید می‌بینید که انعطاف پذیری، برنامه‌ریزی و مهارت‌های خوب سازمانی، آن‌ها را در برابر چالش‌های تجاری مقاوم کرده است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند با روشن کردن رایانه خود و آغاز یک تجارت به راحتی می‌توانند به درآمد برسند، اما غافل از اینکه کسب درآمد در یک تجارت دشوارتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنند. شما می‌توانید با صرف وقت و برنامه‌ریزی در مورد تمام اقدامات لازم برای رسیدن به موفقیت، هم مسیر را برای خود هموارتر کنید و هم کسب و کار موفقی برای راه‌اندازی نمایید. با دریافت مشاوره کسب و کار می‌توانید موفقیت خود را تضمین کنید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه کسب و کارهای موفق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : کسب و کارهای موفق

کسب و کارهای موفق

کسب و کارهای موفق وقتی بتوانند با یک برنامه‌ریزی دقیق و قابل پیش بینی پیش بروند، در مسیر درست قرار می‌گیرند. آن‌هایی که توانستند تجارت خود را سربلند نگه دارند؛ در هر شرایطی از هدف خود دست نکشیدند و در جریان رقابت یک تنه خود را حفظ کردند. نتیجه آن تجارت‌هایی شد که همه ما به عنوان مشتری از آن سود می‌بریم، مثل دیجی کالا، اسنپ و…. . در ادامه چند کسب و کار موفق و عوامل موفق شدن در تجارت را به شما توضیح می‌دهیم. شما با دریافت کمک و استفاده از ایده های افراد دیگر نیز می توانید یک کسب و کار موفق راه بیاندازید.

کسب و کارهای موفق | چند نکته برای رشد یک تجارت موفق

سازماندهی شوید

برای موفقیت در تجارت، باید سازماندهی شوید. سازمان‌دهی به شما در انجام وظایف کمک می‌کند تا همیشه در بالا باقی بمانید. یک راه خوب برای انجام این کار، ایجاد لیست کارهای انجام شده در هر روز است. با تکمیل هر مورد، آن را از لیست خود حذف کنید. این لیست تضمین می‌کند که شما چیزی را فراموش نخواهید کرد و تمام وظایف ضروری برای بقا را انجام دادید.

کسب و کارهای موفق | رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید

رقابت بهترین نتایج را پرورش می‌دهد. برای موفقیت، نباید از تحصیل و یادگیری از رقبای خود هراس داشته باشید. از این گذشته، آنها ممکن است کاری را درست انجام دهند که شما بتوانید در کسب و کار خود پیاده کنید تا درآمد بیشتری کسب کنید.

خطرات و پاداشها را بشناسید

مهم‌ترین راز موفقیت انجام ریسک محاسبه شده برای کمک به رشد مشاغل شماست. یک سوال خوب برای پرسیدن این است که “روند نزولی چیست؟” اگر می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید، می‌دانید که بدترین سناریو چیست. این دانش به شما کمک می کند تا از انواع خطرات محاسبه شده را جلوگیری کنید، به این ترتیب پاداش فوق العاده‌ای به وجود آورند.

کسب و کارهای موفق | خلاق باشید

همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود شغل خود و ایستادگی آن در مقابل رقابت‌ها باشید. از ایده‌ها و تکنیک‌های جدید برای بالا بردن سطح کیفیت کاری خود استفاده کنید. خلاقیت به شما کمک می‌کند در رقابت برای برنده شدن، همیشه برنده باقی بمانید، چون با خلاقیت همیشه حرف‌های تازه‌ای برای گفتن خواهید داشت.

آماده فداکاری باشید

وقتی می‌خواهید در کسب و کار خود موفق شوید، باید فداکاری کنید. شرکت‌های بزرگی که در دنیا می‌بینید، حاصل فداکاری اعضا و صاحبان آن شرکت‌ها هستند. برای موفق شدن باید وقت کمتری را با خانواده و دوستان بگذرانید و بیشتر کار کنید تا بتوانید به نتایج بزرگ دست پیدا کنید.

تمرکز در اهداف کوتاه مدت

جمله‌ی قدیمی “روم در یک روز ساخته نشده بود” در اینجا صدق می‌کند. فقط به این دلیل که یک تجارت را افتتاح می‌کنید، به این معنی نیست که بلافاصله شروع به درآمدزایی خواهید کرد. زمان لازم است تا مردم بدانند شما چه کسی هستید، بنابراین در رسیدن به اهداف کوتاه مدت خود متمرکز شوید.

معرفی چند کسب و کار موفق ایرانی

دیجی کالا

یک فروشگاه اینترنتی موفق در ایران که در صدر فروشگاه‌های اینترنتی قرار دارد، دیجی کالا است. این فروشگاه موفق با همکاری دو برادر ایرانی به نام‌های سعید و حمید محمدی در سال 1383 شکل گرفت و تا به امروز هم پر قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. شاید در سال‌های 80 مردم زیاد تمایلی به خرید اینترنتی نداشتند و بسیاری از افراد هم اطلاعات زیادی در این زمینه نداشتند، اما آن‌ها بدون اینکه تصمیم بگیرند شانه خالی کنند، محکم سر جای خود ایستادند و حالا به برترین فروشگاه اینترنتی کشور تبدیل شدند. همکاری، صرف وقت، تمرکز در اهداف کوتاه مدت و شناخت رقبا به آن‌ها کمک کرد تا در کار خود موفق باشند.

اسنپ

اسنپ از جمله شرکت‌های حمل و نقل است که توانسته با شناخت نیاز ایرانیان، کار خود را شروع کند. این شرکت با استخدام افراد زیادی به عنوان راننده توانست در تمام شهرهای ایران فعالیت کند. راحتی استفاده، هزینه پایین و همیشه در اختیار بودن از جمله کاربردهای این برنامه به شمار می‌رود و توانسته نظر بیشتر مردم را به خود جلب کند.

تخفیفان

تخفیفان اولین، معتبرترین و محبوب‌ترین بستر تخفیف و خرید گروهی است که هدف آن تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بستر تخفیف، تجارت و تبلیغات اینترنتی در ایران است. شما با تخفیفان هیچ تخفیفی را از دست نخواهید داد و می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهید و از بهترین خدمات با ارزان‌ترین قیمت‌ها استفاده کنید. تخفیفان در روز ده‌ها تخفیف ویژه و جذاب برایتان دارد و شما می‌توانید از تخفیف های چهل تا صد درصدی استفاده کنید. تخفیفان علاوه بر تهران در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز و استان مازندران نیز فعالیت دارد و شما می‌توانید محصولات مورد نظر خود را با تخفیف‌های بالایی خرید کنید. این شرکت با تمرکز روی هدف خود یعنی تخفیف توانسته نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

این‌ موارد تنها چند نمونه از موفق‌ترین کسب و کارهایی است که در ایران در حال فعالیت هستند. راز موفقیت کسب و کارها در شناخت توانایی، بررسی نیازهای یک کشور، همکاری و تلاش بی‌وقفه است. در صورتی که شما هم بخواهید یک کسب و کار را راه‌اندازی کنید باید هدف مشخصی را برای خود تعریف کنید و در همان راستا نیز قدم‌های بزرگی را بردارید.

سؤالات متداول در مورد کسب و کارهای موفق

چگونه در کسب و کار خود هزینه‌ها را کنترل کنیم؟

با کنترل هزینه‌های اضافی می‌توانید این کار را انجام دهید. بهترین کار این است که یک دفتر حساب داشته باشید و هزینه‌های ضروری و غیرضروری را شناسایی کنید تا بتوانید هزینه‌های اضافی خود را کنترل کنید.

آیا داشتن یک مشاوره می‌تواند باعث موفقیت در کسب و کار شود؟

ممکن است فکر کنید که صاحبان مشاغل موفق هیچ ارتباطی با مشاوره ندارند. با این حال، شما اشتباه می‌کنید. بسیاری از صاحبان مشاغل موفق مایلند تجربه خود را با مشاوران حرفه‌ای به اشتراک بگذارند. مشاوران می‌فهمند که شما در کدام مرحله از پیشرفت و یا مشکلات قرار دارید و می‌توانند شما را به خوبی راهنمایی کنند. با دریافت مشاوره از کارشناسان کاردوک در کار خود تغییرات اساسی ایجاد کنید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه کسب و کارهای موفق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : کسب و کارهای موفق

ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی

ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی یکی از الزامات افزایش بهره‌وری افراد در محیط‌های شغلی است. متأسفانه در اکثر مواقع این تعادل برقرار نمی‌شود و افراد نمی‌توانند یک نقطه تعادل در زندگی خود ایجاد کنند. این موضوع به تنهای عامل اصلی افزایش ناراحتی فکری و روحی در شما خواهد بود. شما به عنوان کارفرما یا فردی که می خواهید درآمد بالایی داشته باشید، باید بتوانید این موضوع را حداقل برای خود حل کنید. اما چگونه و در چه حد می توان به طور متناسب کار و زندگی کرد؟ در ادامه به دنبال راهی برای رسیدن به آرامش در هر دو بعد زندگی خواهیم بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه وضعیت کار و زندگی می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی

ایجاد تعادل بین کار و زندگی

توازن بین کار و زندگی شخصی، یکی از نیازهای اساسی افراد به حساب می‌آید. هر کس خودش هم باید تلاش کند تا میزان فشار وارده را کاهش دهد و آن را مدیریت کند. این امر یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند از کار و زندگی شخصی‌تان لذت ببرید. در ادامه راهکارهایی را ارائه می‌دهیم تا به راحتی بتوانید بین کار و زندگی اجتماعی خود تعادل ایجاد کنید. مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می تواند به شما برای کاهش فشار کاری و ایجاد این توازن بدون آسیب به درآمدتان یاری برساند.

1- خودتان را بررسی کنید

شما باید بتوانید خودتان را به چالش بکشید. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا بین کار و زندگی شخصی تعادل ایجاد کنید، به چالش کشیدن رفتارها و اندیشه‌های خودتان است. از باورها و اندیشه‌های خودتان برای رسیدن به تعادل در زندگی استفاده کنید. سعی کنید مثبت فکر کنید و مسئولیت صد در صدی کارهایی که انجام دادید و یا می‌دهید را بر عهده بگیرید. تحقیقات ثابت کرده افرادی که بین کار و زندگی شخصی‌شان تعادل ندارند، همان‌هایی هستند که باورهای ضعیف و یا محدود کننده‌ای دارند. سعی کنید در طول روز زمان‌هایی را برای فکر کردن و اندیشیدن به مسیر زندگی خود انتخاب کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا ضمن شناخت خودتان، موضوعات ناراحت کننده را از خود دور کنید.

2- ایجاد تعادل بین کار و زندگی با گوش دادن به صدای درون

بخش مهم نبود تعادل در کار و زندگی مربوط به عدم توجه به صداهای درونی است. همه ما نواها و صداهایی را در درون خود داریم و فقط این خود ما هستیم که آن‌ها را می‌شنویم. برخی از این جملات منفی هستند و شما بدون آنکه بدانید روزانه هزاران بار با خودتان تکرار می‌کنید که من«نمی‌دانم، نمی‌خواهم، نمی‌توانم». به مرور زمان شما این جملات را باور می‌کنید و نمی‌توانید تصمیمات قاطعی بگیرید که این روی تعادل زندگی شما تأثیر می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد تا تمرکز کنید.

3- اهمیت دادن به مسائل عاطفی

انسان‌ها برای زندگی کردن آفریده شده‌اند. اگر شما تمام روز خود را فقط کار کنید و احساسات درونی و نیازهای روحی خود را سرکوب کنید، دچار عدم تعادل بین کار و زندگی شخصی می‌شوید. به احساساتتان توجه کنید و از آن برای بهبود اوضاع زندگی شخصی و کاری‌تان استفاده کنید.

4- وقت گذاشتن برای رسیدگی به خانواده

اهمیتی ندارد چقدر کار دارید، برای اینکه بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنید باید زمان مشخصی را برای خانواده کنار بگذارید. یادتان باشد خانواده ریشه شماست و بهترین کسانی که می‌توانند از شما در هر شرایطی حمایت کنند، خانواده‌اند. اگر فقط کار کنید این منبع حمایتی را از دست خواهید داد. پس لطفا ساعات مشخصی را برای ارتباط با خانواده و گذراندن وقت با آن‌ها تنظیم کنید.

5- ایجاد تعادل بین کار و زندگی با تنظیم زمان مناسب برای تفریح

افرادی که بین کار و زندگی شخصی خود تعادلی برقرار نمی‌کنند، زمانی را برای تفریح نیز در نظر نمی‌گیرند. تفریح برای انسان‌ها لازم است زیرا باعث کاهش فشار روانی، خستگی، بهبود روابط و افزایش سلامتی در شما خواهد شد. به این ترتیب شما می‌توانید هم در محیط کار عالی عمل کنید و هم باعث تعادل در زندگی شخصی خود شوید.

6- نظم در محیط کار

میز خود را همیشه مرتب و منظم نگه دارید. یادتان باشد هر چقدر نظم محیطی که شما در آن کار می‌کنید بیشتر باشد، بهره‌وری شما افزایش پیدا می‌کند و شما زمان کمتری را صرف انجام کارهای اداری خود می‌کنید. این روی تعادل زندگی شما تأثیر می‌گذارد چون می‌توانید زمان بیشتری در خانه و در کنار خانواده سپری کنید.

7- جدا کردن مسائل کاری از زندگی شخصی

مطالعات نشان داده افرادی که نمی‌توانند تعادلی بین کار و زندگی شخصی خود ایجاد کنند، همیشه مسائل کاری را به منزل می‌برند و فشار روانی و کاری را به اعضای خانواده نیز منتقل می‌کنند. تمرین کنید که وقتی پشت درب خانه می‌رسید هیچ مسئله‌ای از محیط کار را به داخل خانه وارد نکنید و فقط به امور خانه و خانواده بپردازید. این کار به بهبود تعادل بین زندگی و شغل افراد منجر خواهد شد.

8- بیش از حد اضافه کاری نکنید

ساعات کاری یکی از مهم‌ترین عوامل بهره‌وری در افراد است. اما وقتی ساعت‌های کاری یک نفر زیاد باشد دلیل بر بهبود کیفیت کاری نیست. این مورد هم روی زندگی شخصی فرد و هم روی کارش تأثیر می‌گذارد. سعی کنید در کارتان برنامه ریزی داشته باشید تا بتوانید وظیفه هر روز خود را در همان روز تعیین شده انجام دهید. اضافه کاری بیش از حد فقط شما را خسته‌تر کرده و نمی‌گذارد از کار و از زندگی‌تان لذت ببرید.

تعادل بین کار و زندگی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که نه تنها خود فرد، بلکه سازمان‌ها نیز باید به آن اهمیت بدهند. کارفرمایان نیز باید با ایجاد ساعات کاری منعطف و درک نیازهای کارمندان خود به این مهم بها بدهند، تا همه بتوانند هم از کارشان لذت ببرند و هم وقت کافی برای خود و خانواده داشته باشند.

سؤالات متداول

آیا «نه» گفتن تأثیری در بهبود تعادل بین کار و زندگی می‌گذارد؟

بله. بیشتر مشکل‌ها از همین موافقت‌های بی جا صورت می‌گیرد. وقتی فردی نمی‌تواند به درخواست‌های دیگران پاسخ منفی بدهد، مجبور است چند برابر کار کند و زندگی خود را فدای یک کلمه کند. اگر بتوانیم به راحتی به درخواست‌های نا به جای دیگران «نه» بگوییم، از تعادل ایجاد شده بین کار و زندگی خود لذت خواهیم برد.

آیا راه ساده‌تری برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی وجود دارد؟

البته. شما می‌توانید یک روز خود را به سه بخش مفید تقسیم کنید. 8 ساعت بخوابید، 8 ساعت کار کنید و 8 ساعت به زندگی شخصی خود بپردازید. این یک برنامه ساده و کاربردی برای شما خواهد بود تا به بهبود تعادل در زندگی خود کمک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وضعیت کار و زندگی از مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی

برگزاری جلسات کاری

برگزاری جلسات کاری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هر شرکت است. کیفیت هر جلسه‌ای تأثیر زیادی روی کار کارمندان و اعضای یک تیم می‌گذارد. از این رو نحوه و چگونگی برگزاری جلسات کاری همواره باید مورد توجه مدیران قرار بگیرید. مسلما هر چه جلسات کاری شما بازخورد بهتری داشته باشد، نتیجه بهتری نیز از فعالیت خود خواهید برد. اگر شما هم می‌خواهید که یک جلسه کاری با بازد‌هی بالا داشته باشید این مقاله مناسب شما خواهد بود.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه برگزاری جلسات کاری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: برگزاری جلسات کاری

برگزاری جلسات کاری

همانطور که اشاره کردیم جلسات بخش عادی از یک فعالیت روزانه در شرکت است. این جلسات باعث می‌شود تا کارمندان یک شرکت بتوانند نقطه نظرات و ایده‌های خود را بیان کنند و با هم دیگر ارتباط مؤثرتری برقرار نمایند. در اینجا ما چند نکته در مورد برگزاری جلسات کاری مفید را به شما ارائه می‌دهیم. شما می توانید برای بهبود سیستم سازمان خود از کمک های یک منتور استفاده نمایید. برای اطلاع از وظایف منتور و آشنایی با این عنوان کاری کلیک کنید.

1- تنظیم یک دستور کار در زمان برگزاری جلسات کاری

تهیه دستور کار قبل از برگزاری جلسه بسیار مهم است. برنامه‌ها، اهداف و موضوعاتی که قرار است در جلسه مطرح شود باید به اطلاع شرکت‌ کنندگان برسد. این کار به افراد کمک می‌کند تا قبل از حضور در جلسه خودشان را آماده کنند و بتوانند در مورد موضوع گفتگو تمرکز لازم را به دست آورند.

2- محل برگزاری جلسه را تغییر دهید

گاهی اوقات حضور در یک مکان تکراری باعث کاهش کیفیت جلسات کاری می‌شود. اگر شما می‌خواهید که بازدهی جلسات‌تان افزایش پیدا کند باید مکان جلسه را تغییر دهید. می‌توانید از ایده‌های مختلفی استفاده کنید مثلاً در محیط بیرون از شرکت و یا در طبیعت این جلسات را برگزار کنید. البته پیش از هر چیز نظر سایر افراد را هم در این مورد جویا شوید.

3- هنگام برگزاری جلسات کاری از فناوری استفاده کنید

در جلسات کاری سعی کنید از فناوری به صورت حرفه‌ای استفاده کنید. نباید بهانه بیاورید و از روش‌های قدیمی استفاده کنید. محرک‌های سمعی و بصری را با هم ترکیب کنید. از ویدئو و یا موسیقی در جلسات کاری استفاده کنید تا مخاطبان‌تان جذب صحبت با شما شوند. یادتان باشد فناوری کار شما را در جلسه کاری راحت‌تر می‌کند.

4- به صورت ایستاده جلسه کار را برگزار کنید

طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، وقتی افراد به صورت ایستاده در جلسات کاری شرکت می‌کنند تمرکزشان نیز بالاتر می‌رود. بنابراین برای افزایش کیفیت سعی کنید جلسه را به صورت ایستاده برگزار نمایید. می‌توانید یک اتاقی را انتخاب کنید که هیچ صندلی نداشته باشد و یا می‌توانید جلسه را به بیرون از شرکت منتقل کنید تا افراد بایستند و در جلسه شرکت کنند.

5- برگزاری جلسات کاری با آرامش و ادب

یکی از مهم‌ترین قوانین برای موفقیت در یک جلسه کاری کنترل احساسات است. ممکن است موضوع جلسه برای شما بحرانی باشد؛ اما نباید اجازه بدهید موضوع روی احساسات شما تأثیر منفی بگذارد. سعی کنید مؤدب و آرام باشید. شما یک حرفه‌ای هستید از این رو باید سعی کنید در حین جلسه اعتماد به نفس داشته باشید و در هر شرایطی جانب ادب را رعایت کنید.

6- مسئولیت‌ها را تقسیم کنید

همه‌ی بار یک جلسه را به دوش نکشید. جلسات به صورت گروهی تشکیل می‌شوند و برای اینکه بتوانید همه جوانب یک موضوع را مورد بحث قرار دهید باید مسئولیت‌ها را تقسیم کنید. از طرفی دیگر سعی کنید در جلسات آنقدر واضح صحبت کنید که مخاطبان و سایر شرکت‌کنندگان از شما نخواهد دوباره حرفتان را تکرار کنید.

7- به شرکت کنندگان توجه کنید

هنگام آماده شدن برای جلسه کاری خود، ممکن است به شرکت کنندگان توجه نداشته باشید. یک جلسه برنامه ریزی شده یعنی یک جلسه موفق. از برگزاری جلسات ناگهانی خودداری کنید. این کار به شرکت‌کنندگان اضطراب زیادی منتقل می‌کند. وقتی شما به شرکت کنندگان توجه می‌کنید در واقع به کیفیت بالای جلسات خود بها می‌دهید. لطفاً به جز در موارد اضطراری جلسات را ناگهانی برگزار نکنید.

8- به زمان جلسات کاری توجه کنید

برای اینکه جلسات کاری از کیفیت خوبی برخوردار باشند باید در زمان مناسبی آن را اجرا کنید. هرگز جلسات را صبح زود برگزار نکنید. نظرسنجی‌ها نشان داده در جلسات صبحگاهی، افراد از تمرکز کافی برخوردار نیستند و دوست دارند هر چه زودتر به پایان جلسه نزدیک شوند. همچنین در هنگام غروب و نزدیک به زمان غذا نیز نباید جلسات کاری برگزار شود. بهترین زمان می‌تواند هنگام عصر باشد.

9- پایان مناسب

ممکن است شما زمان زیادی صرف برنامه‌ریزی برای شروع یک جلسه کاری فوق العاده را انجام داده باشید و حتی در حین جلسه نیز به بهترین شکل ممکن عمل کرده باشید. اما کار خود را به صورت ناگهانی به پایان می‌رسانید. همانطور که یک مقاله، مقدمه، متن و پایان مناسبی دارد، جلسات هم به همین شکل هستند، نباید ناگهانی و بدون مقدمه جلسه کاری را به پایان برسانید. قبل از به پایان رساندن جلسه، حرف‌های زده شده را جمع بندی کنید و بعد جلسه را به پایان برسانید.

رعایت چنین نکات ریزی می‌تواند کیفیت جلسات کاری شما را بالا ببرد. شاید زیاد مهم به نظر نرسند اما وقتی در واقعیت به آن‌ها عمل کنید به تأثیرش پی خواهید برد. همچنین شما می‌توانید برای رفع نواقص و عوامل منفی بر روی کسب و کارتان با استفاده از راهنمایی مشاوران مرکز کاردوک سیسستم سازمان تان را بهینه سازی بکنید.

سؤالات متداول

چه سؤالات مهمی باید در برنامه جلسه کاری مورد بحث قرار بگیرند؟

این مورد بسته به موضوع مورد نظر شما دارد. اما می‌توانید از این موارد به عنوان نمونه استفاده کنید.

  • مهمترین چیزی که امروز باید در مورد آن بحث کنیم چیست؟
  • برجسته ترین دستاوردهای شما از آخرین ملاقاتمان چیست؟
  • مهمترین مواردی که قبل از دیدار بعدی خود روی آنها تمرکز می کنید چیست؟

چرا برگزاری جلسات بلافاصله بعد از ناهار کار اشتباهی است؟

از انجام جلسات بلافاصله بعد از ناهار خودداری کنید زیرا افراد بعد از خوردن غذا دچار احساس خلسه می شوند. جلسه را برای ساعت حدود 2.30 بعد از ظهر بگذارید تا اطمینان حاصل شود که سطح انرژی هر کس دوباره احیا می شود.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه برگزاری جلسات کاری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: برگزاری جلسات کاری

مصاحبه کاری | نکات مهمی که باید قبل از مصاحبه های کاری بدانید

مصاحبه کاری می‌تواند یکی از هیجان‌ انگیزترین و در عین حال دشوارترین مراحل کاری زندگی‌تان باشد. موفقیت و یا عدم موفقیت در مصاحبه روی آینده کاری شما تأثیر مستقیم می‌گذارد. شاید جزء آن دسته از افرادی باشید که مصاحبه شغلی زیادی انجام نداده‌اید و به همین ترتیب تجربه کمتری هم دارید. اگر به دنبال این هستید که بدانید چطور در یک مصاحبه کاری موفق شوید، این مقاله مناسب شما خواهد بود. برای اطمینان از موفقیت در مصاحبه شغلی جهت ورود به هر ارگانی می توانید با کارشناسان خبره در این زمینه صحبت کنید. مشاوران مرکز کاردوک به شما برای ورود هر چه راحت تر به هر کدام سازمانی راهنمایی ارائه می دهند.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه کاری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : مصاحبه کاری

مصاحبه کاری

علاوه بر رزومه کاری پر بار، در جلسه مصاحبه کاری ، هر چیز کوچکی می‌تواند یک تغییر بزرگ در روند مصاحبه شما ایجاد کند. حتی وقتی مصاحبه‌های شغلی زیادی هم پشت سر گذاشته باشید، باز هم ممکن است قرار گرفتن در چنین موقعیتی برای‌تان آسان نباشد. با رعایت چند نکته می‌توانید یک مصاحبه موفق را پشت سر بگذارید. در اینجا نکاتی آورده شده که می‌تواند به شما در داشتن یک مصاحبه کاری موفق کمک کند. برای اطلاع از نحوه رزومه نویسی کلیک کنید.

1- آمادگی قبلی

با یک جست و جوی ساده در اینترنت می‌توانید به سؤالات مصاحبه کاری دست پیدا کنید. حتماً قبل از مصاحبه آن‌ها را مرور کنید و برای هر سؤالی پاسخ‌های قابل قبولی طراحی کنید. پاسخ‌های شما باید دقیقاً همان چیزی باشد که کارفرما از شما می‌خواهد. یعنی مستقیم و بدون حاشیه پردازی باید به اصل مطلب بپردازید. آمادگی قبلی به شما کمک می‌کند تا در هنگام مصاحبه و مورد سؤال و جواب قرار گرفتن ذهنتان در وضعیت سفید قرار نگیرد و بتوانید خوب تمرکز کنید.

2- برقراری ارتباط با مصاحبه کننده

قبل از مصاحبه به طور کامل در مورد شرکت مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنید. از قبل مسیر خود به محل مصاحبه را بررسی و طی کنید. همچنین سعی کنید با جستجو در گوگل و یا پرسیدن از افراد دیگر درباره مصاحبه کننده، کمی آشنایی پیدا کنید. سعی کنید بفهمید او چه ویژگی‌هایی دارد و روی چه چیزهایی دقت می‌کند. این کار به شما کمک می‌کند تا پاسخ‌هایتان به چیزی که مصاحبه کننده می‌خواهد بداند، نزدیکتر باشد.

3- در مورد شرکت تحقیق کنید

“در مورد شرکتی که قرار است در آن کار کنید چه می‌دانید؟” یکی از سوالات رایجی است که در مصاحبه پرسیده می شود. مثلاً می‌توانید از قبل در مورد دستاوردهای شرکت مورد نظر خود تحقیق کنید و وقتی این سؤال از شما پرسیده شد بگویید در تاریخ x شرکت شما توانست به دستاورد بزرگی در زمینه g برسد. این دست اطلاعات به کارفرما نشان می‌دهد که شما برای کار کردن در آن شرکت آمادگی دارید و بدون اطلاع قبلی نیامده‌اید.

4- دقیقه نودی نباشید

همه چیز را به دقیقه نود موکول نکنید. یافتن مسیرها، مطالعه نمونه سؤالات و تهیه لباس مناسب را برای روز آخر نگذارید. سعی کنید از قبل همه چیز را آماده کرده تا در روز رفتن استرس و نگرانی کمتری داشته باشد. همچنین مسیر دقیق و فرعی رفتن به محل مصاحبه را شناسایی کنید تا در صورتی که درگیر ترافیک شدید بدانید چه تدبیری باید کنید که به موقع به محل مصاحبه برسید.

5- کاهش استرس

داشتن استرس قبل از مصاحبه طبیعی است، البته اگر آن را کنترل نکنید روی روند مصاحبه شما تأثیر منفی می‌گذارد. بهترین کار این است که از تکنیک‌های مختلف کاهش استرس قبل از مصاحبه استفاده کنید. مثلاً ورزش کنید، مدیتیشن انجام دهید، از مواد غذایی اُرگانیک استفاده کنید و سعی کنید با تنفس عمیق به خودتان آرامش بدهید. حتماً از یک هفته قبل از مصاحبه روی تکنیک‌های رفع استرس خود کار کنید.

چند اشتباه در طول مصاحبه کاری که باید از آن‌ها دوری کنید

شاید کاملاً آماده باشید اما با انجام برخی رفتارها و کارها مصاحبه خود را خراب کنید. لطفاً تا جایی که ممکن است نسبت به جزئیات دقیق باشید.

اشتباه اول در مصاحبه کاری | استفاده از تلفن همراه

برخی از افراد طبق عادت، دائم گوشی موبایل خود را در دست می‌گیرند. آن ها این عادت را به جلسه مصاحبه هم می‌برند و هنگامی که کارفرما در حال سؤال پرسیدن است دائم با موبایل خود بازی می‌کنند. این کار صد در صد مصاحبه شما را خراب می‌کند. سعی کنید قبل از انجام مصاحبه موبایل خود را خاموش کنید و اگر می‌بینید انجام این کار سخت است، آن را در خانه بگذارید و بدون موبایل برای انجام مصاحبه به شرکت مورد نظر بروید.

اشتباه دوم در مصاحبه کاری | زبان بدن نامناسب

شاید شما بهترین لباس‌ها را بپوشید اما اگر اصول زبان بدن را رعایت نکنید به مشکل برخورد می‌کنید. طرز نشستن خود را در خانه تمرین کنید. یادتان باشد هنگامی که مقابل مصاحبه شونده قرار دارید باید با کمر صاف و پاهای جفت شده بنشینید. دستهای خود را نیز در روی پاهایتان قرار دهید. زبان بدن نامناسب یکی از عللی است که افراد در مصاحبه شغلی خود ناموفق می‌شوند.

اشتباه سوم در مصاحبه کاری | صحبت بیش از اندازه

یکی دیگر از اشتباهات رایج در مصاحبه‌های کاری صحبت کردن بیش از حد است. لازم نیست برای هر سؤالی که از شما پرسیده می‌شود داستان سرایی کنید، فقط به سؤال جواب دهید. کارفرما نه وقت دارد و نه حوصله شنیدن حرف‌های طولانی شما را، پس ممکن است نسبت به خیلی از پاسخ‌های شما بی تفاوت باشد. پس فقط به سؤال پاسخ دهید و از هرگونه حاشیه رفتن خودداری کنید.

هر چقدر هم که مصاحبه کاری انجام داده باشید باز هم برای بهتر شدن به تمرین، تمرین و تمرین نیاز دارید. سعی کنید همیشه آخرین اخبار و اطلاعات را در مورد مصاحبه‌های شغلی پیدا کنید و به روز باشید. این کار در زمان مصاحبه به درد شما می‌خورد.

سؤالات متداول

آیا همه مصاحبه کاری ها مثل هم هستند؟

خیر ، بسته به نوع شرکت و شغلی که شما دنبال آن هستید، مصاحبه‌های کاری می‌توانند متفاوت باشند، از طرفی دیگر این روی سؤالاتی که قرار است از شما پرسیده شود هم تأثیر می‌گذارد.

چند دقیقه قبل از مصاحبه در مکان مورد نظر حاضر شویم؟

15 تا 20 دقیقه قبل از انجام مصاحبه در محل مورد نظر آماده باشید. نه آنقدر زود برسید و نه آنقدر دیر. حد تعادل را در رسیدن به موقع رعایت کنید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه مصاحبه کاری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : مصاحبه کاری

قوانین گرفتن سفته از کارمند | نحوه نوشتن چک و سفته بابت ضمانت کاری چگونه است؟

گرفتن چک و سفته از کارمند امروزه به عنوان یکی از شرایط اصلی استخدام افراد در نظر گرفته می‌شود. در کنار سختی‌های یافتن شغل و شروع کار جدید، ارائه همچین تعهدی برای برخی بدون ترس هم نیست. اما چه مشکلات قانونی می‌تواند در پی ارائه ضمانت‌کاری با چک یا سفته ایجاد شود؟ آیا در زمان اتمام همکاری گرفتن چک و سفته از کارفرما به راحتی صورت می‌گیرد؟ بسیاری از افراد پاسخ این سوالات را نمی‌دانند و از قانون کار اطلاعی ندارند. همین بی‌اطلاعی به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا مقدار زیادی چک و سفته دریافت کنند و عرصه را برای کارمندان سخت‌تر نمایند. در ادامه به نکاتی که هنگام شروع کار و ارائه چنین ضمانتی باید توجه کنیم، اشاره کرده‌ایم. همچنین شما می‌توانید با دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان کاردوک جهت پیشگیری و رفع مشکلات ناشی از چنین مواردی استفاده نمایید. 

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه گرفتن چک و سفته از کارمند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: گرفتن سفته از کارمند

گرفتن چک و سفته از کارمند

گرفتن چک و سفته جهت ضمانت از کارمندان غیرقانونی است. برخی از کارفرمایان شرایط بد اقتصادی و یا بحران‌های سیاسی را بهانه کرده و می‌گویند “به این دلایل که هیچ چیز، تضمین کار ما را نمی‌کند، ما باید از کارمندان سفته بگیریم”. با این حال گاه با توجه به پیشامدهایی که در شرکت‌های خصوصی به وجود آمده نمی توان کارفرمایان را هم به طور کل محکوم کرد، آن ها نیز برای جلوگیری از ضرر دست به چنین کاری می‌زنند. البته ناآگاهی کارمند و فردی که می‌خواهد استخدام شود در سوء استفاده کارفرما تأثیر می‌گذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد گرفتن چک و سفته از کارمند اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار دهیم.

علت گرفتن چک و سفته از کارمند

همانطور که اشاره کردیم کارفرمایان برای مبالغ قابل توجهی از کارمندان خود چک و سفته دریافت می‌کنند. این مبلغ می‌تواند از 10 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان متغیر باشد. آن‌ها بحران‌های اقتصادی را عامل گرفتن چک و سفته ضمانت می‌دانند و گرفتن سفته را همانند تضمین برای خود در نظر می‌گیرند. برخی دیگر از کارفرمایان اعلام می‌کنند که ما کارهای مهمی انجام می‌دهیم و اگر راز کار ما فاش شود کسی پاسخگو نیست، از این رو این چک و سفته تضمینی بر حفظ امنیت کاری است.
در برخی مراکز هم مهارت هایی به کارمندان آموزش داده می شود، این انتقال مفاهیم برای کارفرما هزینه داشته و برای مثال اگر قرار باشد فردی کمتر از یک سال در آن شرکت کار کند، کارفرما با هزینه آموزش او را از صندوق شرکت پرداخت کند؛ بنابراین کارفرما به دنبال راهی برای کاهش این هزینه ها و استفاده بهینه از نیروهای انسانی‌اش است.

برای اطلاع از بهترین روش رزومه نویسی کلیک کنید.

اعتبار قرارداد به جای گرفتن چک و سفته از کارمند

قراردادهای رسمی کاری معتبر هستند و کارفرما نباید برای تضمین، مبالغ هنگفتی را از کارمندان خود دریافت کند. کارفرما می‌تواند قوانین شرکت و توضیحات لازم را به صورت کاملاً قانونی در قرارداد ذکر کند و در صورتی که مشکلی بین کارفرما و کارمند در زمینه کاری به وجود آمد همان قرارداد کاری از نظر قانونی کاملاً رسمی است و می‌توان با آن اقدامات لازم را برای اجرای صحیح قرارداد، اعمال کرد. اما به دلیل صرف وقت و هزینه های جانبی دیگر قضایی در استفاده از این روش، کارفرمایان ترجیح می دهند با گرفتن چک یا سفته خودشان کسب و کار خودشان را تضمین کنند. در این صورت این کارمند است که باید نگران آینده و امنیت شغلی‌اش باشد.

نحوه نوشتن سفته بابت ضمانت کاری و نکات مربوط به ارائه آن

اگر به هر دلیلی مجبور شدید تا برای استخدام سفته و چک امضاء کنید باید موارد مهمی را رعایت کنید. بی توجهی به این موارد می تواند زندگی شما را زیر و رو کند، پس به این نکات دقت بیشتری بکنید. در این میان شاید خواندن مقاله کار با سرمایه کم به شما ایده های خوبی برای درآمدزایی بدهد.

امضاء سفید ممنوع

از امضاء زدن هرگونه چک و سفته سفید خودداری کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید کارفرما می‌تواند هر مبلغی با هر تاریخی که بخواهد در سفته و چک بنویسد و این برای شما مشکل ساز است. پس در هنگام دادن چک و سفته حتماً تاریخ امضاء و تاریخ وصول آن را به طور دقیق و خوانا با خودکار خودتان یادداشت کنید.

نوشتن دقیق نام

این مورد جزئی، از اهمیت بالایی برخوردار است. به این عمل ظهر نویسی می‌گویند. شما باید نام دقیق دریافت کننده، صاحب شرکت و نام شرکت را در سفته بنویسید. اگر کارفرمای شما بخواهد سفته را در اختیار کس دیگری قرار دهد، با این اقدام شما، عملاً از انجام این کار عاجز است.

داشتن یک کپی از سفته

یکی از مواردی که اکثر مردم رعایت نمی‌کنند این است که نمونه‌ای از چک و یا سفته را نزد خود نگه نمی‌دارند. بعد از اینکه سفته و یا چک را امضا کردید حتماً باید از سفته و چک خود یک کپی داشته باشید و حتی می‌توانید از آن عکس بگیرید و در فایل کامپیوتر خود ذخیره کنید. شماره سریال موجود در سفته خیلی مهم است. در صورتی که کارفرما به هر دلیلی بخواهد به صورت غیرقانونی اطلاعات سفته را دست کاری کند، شما یک نمونه از آن را در اختیار دارید. به خصوص اینکه شماره سریال سفته خیلی مهم است و مثل یک کارت شناسایی برای فرد عمل می‌کند و عملاً کارفرما را از انجام هر گونه کار غیرقانونی منع می‌کند.

امضاء دو طرفه قرارداد در زمان گرفتن سفته از کارمند

برخی از افراد در مورد قرارداد خود نیز اطلاع کافی ندارند. یادتان باشد اگر سفته و یا چک مهم است، قرارداد کاری هم به همان اندازه اهمیت دارد. لذا در صورتی که قرارداد کاری امضا می‌کنید باید به امضاء دو طرف برسد و هر کدام از شما یعنی کارفرما و کارمند باید یک نسخه از قرارداد را در نزد خود نگه دارید.

تا آنجا که می‌توانید از امضاء بی جهت هر گونه سفته و چک برای استخدام و با نام‌های مختلف مثل تضمین و غیره خودداری کنید. گرفتن چک‌ها و سفته‌های تضمینی صورت قانونی ندارد و لذا اگر کارفرما بخواهد به هر دلیلی آنها را به اجرا بگذارد و یا به دادگاه بکشد، نفع زیادی نخواهد برد و حتی ممکن است به دلایل مختلفی مورد مؤاخذه هم قرار بگیرد، چون از شرایط اقتصادی کشور در جهت منافع خود سوء استفاده کرده و باعث ایجاد نگرانی و برهم خوردن اوضاع زندگی یک نفر شده است، لذا باید پاسخگو باشد. اگر می‌خواهید از هر مشکلی جلوگیری کنید حتماً در مورد شرایط نوشتن و امضاء چک و سفته برای استخدام آگاهی داشته باشید تا در صورت نیاز هیچ سوء استفاده‌ای از شما صورت نگیرد. البته تا جایی که امکان دارد هرگز برای استخدام هیچ چک و سفته‌ای امضاء نکنید.

 

پس گرفتن سفته از کارفرما

گاه به دلایل مختلف کارفرما از پس دادن سفته امتناع می کند. در این شرایط شما می تواند با ارسال اظهارنامه از طریق دفاتر قضایی اعلام اتمام همکاری کرده و درخواست کنید تا چک یا سفته شما استرداد گردد. در این زمان قانون از شما حمایت می کنید. شما می توانید برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت کمک های تخصصی از مشاوران کاردوک استفاده نمایید.

سؤالات متداول

آیا به خاطر امضاء سفته ممکن است به زندان افتاد؟

نگران نباشید. اگر کارفرمای شما به هر دلیلی با سفته شما را تهدید کرد جای نگرانی نیست. سفته بار حقوقی دارد نه قانونی و کسی برای سفته به زندان نمی‌افتد.

برای اینکه دچار مشکل نشویم چه کاری می‌توانیم در زمینه سفته و چک انجام دهیم؟

بهترین کار بالا بردن دانش خود در مورد سفته و چک است. بیشتر مشکلی که مردم ایران با آن مواجه هستند، عدم آگاهی نسبت به حق و حقوق‌شان است و این کار فرصت سوء استفاده را نیز به سایرین می‌دهد. پس قبل از امضاء هرگونه قراردادی حتماً در مورد آن تحقیق کنید و با مشاوران و یا وکلایی مشورت کنید، تا کار به خوبی پیش برود.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه گرفتن چک و سفته از کارمند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: گرفتن سفته از کارمند