مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

جواز کسب فروش مواد اولیه لاستیک و روغن | پروانه کسب فروش مواد اولیه لاستیک

آیا دریافت جواز یا پروانه کسب فروش مواد اولیه لاستیک و روغن الزامی است؟ امروزه به علت عرضه انبوه خودرو در بازار شغل فروش مواد اولیه لاستیک و روغن با رونق خوبی مواجه شده است و افرادی که در این زمینه فعال هستند به سود بسیار خوبی می‌رسند. فروش مواد اولیه لاستیک و روغن در واحدهای صنفی سطح شهر انجام می‌گیرد که متقاضیان برای فعالیت در این صنف باید به اتحادیه مربوطه مراجعه کرده و شرایط لازم را اجرا  و برای فعالیت‌شان پروانه دریافت کنند. واحدهایی که بدون مجوز اقدام به فعالیت می‌کنند در صورت بروز هر گونه مشکل از حمایت اتحادیه و مراجع ذی‌صلاح محروم هستند.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: جواز کسب فروش مواد اولیه لاستیک و روغن

جواز کسب فروش مواد اولیه روغن و لاستیک

جواز کسب فروش مواد اولیه لاستیک و روغن در واقع صورتی است که نشان می دهد فرد فروشنده برای این انجام این کار صلاحیت دارد و خریداران می توانند به او اعتماد کنند. پروانه کسب فروش مواد لاستیک و روغن در تهران با کد آیسیک 503019/13 توسط اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن صادر می‌شود. در این اتحادیه برای 23 رسته شغلی مجوز شروع کار چاپ می‌شود.

1 – فروشندگی لاستیک  (با حداقل مساحت لازم 12متر مربع)

2 – فروشندگی لاستیک و پنچرگیری (با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع)

3 – فروشندگی روغن موتور  (با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع )

4– تعویض و فروش روغن موتور (با حداقل مساحت لازم 30 متر مربع)

5 – پنچرگیری (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

6 – پنچرگیری و تعویض روغنی (با حداقل مساحت لازم 40 متر مربع)

7 – فیلترساز هوا و فیلترساز روغن (با حداقل مساحت لازم 100 متر مربع)

8 – دفتر فروش لاستیک (با حداقل مساحت لازم 8 متر مربع)

9 – دفتر فروش روغن (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

10- تعویض روغن، پنچرگیری و فروشندگان لاستیک (با حداقل مساحت لازم 50 متر مربع)

11 – فروشندگان روغن و پنچرگیری (با حداقل مساحت لازم 30 متر مربع)

12 – دفتر عمده فروشی لاستیک و روغن (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)

13 – فروشندگی فیلتر (خرده فروشی) (با حداقل مساحت 10 متر مربع)

14 – دفتر فروش عمده فیلتر (با حداقل مساحت 10 متر مربع)

15- فروشندگی رینگ (خرده فروشی) (با حداقل مساحت 12 متر مربع)

16- دفتر فروش عمده رینگ (با حداقل مساحت 12 متر مربع)

17- فروشندگی لاستیک و رینگ (خرده فروشی) (با حداقل مساحت 20 متر مربع)

18- دفتر فروش عمده لاستیک و رینگ (با حداقل مساحت 20 متر مربع)

19- فروشندگی لاستیک و روغن (خرده فروشی) (با حداقل مساحت 30 متر مربع)

20- فروشندگی مواد اولیه لاستیک و روغن (خرده فروشی) (با حداقل مساحت 30 متر مربع)

21- دفتر فروش عمده مواد اولیه لاستیک و روغن (با حداقل مساحت 30 متر مربع)

22- فروشندگی وسایل و تجهیزات پنچرگیری و تعویض روغن (با حداقل مساحت 20 متر مربع)

23- تعویض روغن (با حداقل مساحت 30 متر مربع)

 

شرایط دریافت جواز کسب فروش مواد اولیه لاستیک و روغن

برای دریافت جواز کسب فروش مواد اولیه لاستیک و روغن می‌بایست شرایط زیر را دارا بود:

  • واحد صنفی که قرار است برای فروش مواد اولیه لاستیک و روغن از آن استفاده شود باید حداقل دارای سی متر مساحت باشد.
  • واحد صنفی مورد نظر باید حداقل دارای یک انبار کوچک باشد.
  • تمام نکات بهداشتی در واحد صنفی باید رعایت گردد.
  • فرد متقاضی می‌بایست ابزار انجام کار را دارا باشد.
  • فرد متقاضی باید برای انجام مواردی مثل تعویض روغن، فیلتر هوا و… مهارت داشته باشد تا بتواند مشتریان را بهتر راهنمایی کند.
  • متقاضی برای فروش فیلتر روغن می‌بایست تمام استانداردهای بهداشتی و ایمنی را در نظر بگیرد.

 

نحوه دریافت جواز کسب برای فروش مواد اولیه لاستیک و روغن

برای دریافت جواز کسب واحد صنفی ذکر شده فرد متقاضی باید مراحل زیر را به خوبی طی کند:

  • پس از بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اولیه درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد. حدودا 10 روز طول می‌کشد.
  • در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  • پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، امکان پرداخت وجوه الزامیه اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باز می‌شود (حق عضویت سالانه 260 هزار تومان و ورودیه سال اول 800 هزار تومان) 
  • سپس به واحد مذکور از طرف بهداشت و اماکن جهت بازرسی مراجعه می‌شود. 
  • در صورت تایید این دو واحد، اتحادیه جهت صدور پروانه اقدام خواهد کرد.

دو نکته

  1. در تمامی مراحل می توانید از طریق پیگیری ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف از روند پرونده خود مطلع شوید. 
  2. برای ارسال مدارک سه ماه فرصت وجود دارد. 

در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشت رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر نموده و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ساله یا ده ساله تمدید می‌نماید. برای آشنایی با روش تمدید پروانه کسب کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پروامه کسب فروش مواد اولیه لاستیک و روغن

تمامی مدارک خواسته شده طبق قانون جدید از طریق سامانه یکپارچه ایرانیان اصناف برای اتحادیه ارسال می‌شود. بنابراین از مراجعه حضوری خودداری کنید. کارشناسان کاردوک تمامی مراحل ثبت نام را برای شما انجام می‌دهند.

  • تصویر کارت ملی و تصویر شناسنامه
  • تصویر 3*4 متقاضی
  • کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت دائم از خدمت
  • اجاره نامه یا سند مالکیت واحد صنفی
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه (از پلیس +10)

برای آشنایی بیشتر با سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

ارائه استعلامات و فیش های واریز به اتحادیه در مرحله آخر

پس از انجام ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک بازرسان به واحد مذبور مراجعه کرده و گزارشاتی را به اتحادیه ارسال می کنند. 

  • گواهی موافقت اداره نظارت بر اماکن (بازرس بعد از بازدید از مکان به صورت اتوماتیک برای اتحادیه مربوطه نظر خود را ارسال می کند، در صورت پاسخ منفی اماکن باید ایرادات وارده را رفع کرده و اطلاع دهید)
  • کارت بهداشت سلامت
  • تاییده مرکز بهداشت (در صورت عدم رعایت موارد اعلام شده باید جهت رفع ایرادات برآیید)
  • ارائه فیش واریز وجوه مربوط به اتحادیه

 

سوالات متدوال

حداقل فضا برای واحد صنفی فر ش مواد اولیه لاستیک و روغن چقدر است؟

این نوع واحد صنفی می بایست حداقل سی متر مربع فضا داشته باشد.

اگر فرد متقاضی نکات بهداشتی را رعایت نکند چه می شود؟

دیگر نمی تواند جواز کسب بگیرد.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: جواز کسب فروش مواد اولیه لاستیک و روغن

پروانه کسب مرغ فروشی | دریافت مجوز فروش مرغ و ماهی

پروانه کسب مرغ فروشی یا همان خرده فروشی مرغ ، تخم مرغ و ماهی در تهران توسط اتحادیه پرنده و ماهی فروشان انجام می‌شود. امروزه پرورش مرغ بسیار بیشتر از قبل شده است و مرغداری توانسته‌اند میزان مرغ، تخم مرغ بیشتری را در بازار داخلی و خارجی عرضه نمایند. در نتیجه واحدهای صنفی زیادی برای فروش مرغ تاسیس گردیده‌اند. با این حال به دلیل ارتباط این محصول با سلامت مصرف کنندگان واحدهای نظارتی شکل گرفته تا براساس ضوابط محصولی با کیفیت به دست مردم برسانند. در ادامه شرایط و نحوه دریافت جواز مرغ فروشی آورده شده است.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع: پروانه کسب مرغ فروشی

چرا باید برای مرغ فروشی خود جواز کسب بگیریم؟

فروش مرغ شاید شغل بسیار ساده‌ای به نظر برسد، اما در واقع نیاز به مهارت دارد و هر فردی که بخواهد در این زمینه مشغول به فعالیت شود باید بداند مرغ را در چه نوع یخچالی نگهداری کند و یا با چه قیمتی به فروش برساند. فرد باید برای فعالیت در زمینه فروش مرغ صلاحیت فنی داشته باشد و ‌آن را به اثبات برساند. ‌برای این کار کافی است جواز کسب مرغ فروشی دریافت کند. با دریافت جواز کسب در واقع فرد از نظر صلاحیت فنی و جسمی انجام کار تایید گردیده است.

شرایط دریافت پروانه کسب مرغ فروشی ، فروش تخم مرغ و ماهی

شرایط دریافت جواز کسب مرغ فروشی به شرح زیر می باشند:

  • واحد صنفی که قرار است در آن فروش مرغ انجام بشود باید حداقل ۱۲متر مربع مساحت داشته باشد.
  • واحد صنفی می‌بایست سردخانه و یا یک‌ یخچال فریزر مخصوص نگهداری مرغ داشته باشد.
  • تمامی نکات بهداشتی در حین فروش مرغ می بایست در واحد صنفی رعایت شوند که درغیر این صورت به فرد جواز کسب داده نخواهد شد. از جمله موارد بهداشتی عبارتند از:
  1. لباس کار برای تمامی متصدیان در مرغ فروشی
  2. کف کاشی یا سیمان با شیب به سمت راه آب
  3. دیوار ها کاشی
  4. سطل درب دار
  5. کمد لباس برای کارکنان
  6. هواکش
  7. رعایت بهداشت و تمیز نگه داشتن ویترین و مغازه
  • واحد صنفی می بایست حتما دارای یک‌عدد ترازو باشد.
  • فرد می‌بایست از لحاظ جسمانی آمادگی کامل را برای انجام این کار را داشته باشد.

نحوه دریافت پروانه کسب مرغ فروشی

رای دریافت جواز کسب واحد صنفی ذکر شده فرد متقاضی باید مراحل زیر را به خوبی طی کند:

  • پس از بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اولیه درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد. حدودا 10 روز طول می‌کشد.
  • در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  • پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، امکان پرداخت وجوه الزامیه اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باز می‌شود (حق عضویت سالانه 144 هزار تومان و ورودیه سال اول 800 هزار تومان) 
  • سپس به واحد مذکور از طرف بهداشت و اماکن جهت بازرسی مراجعه می‌شود. 
  • در صورت تایید این دو واحد، اتحادیه جهت صدور پروانه اقدام خواهد کرد.

دو نکته

  1. در تمامی مراحل می توانید از طریق پیگیری ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف از روند پرونده خود مطلع شوید. 
  2. برای ارسال مدارک سه ماه فرصت وجود دارد. 

در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشت رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر نموده و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ساله یا ده ساله تمدید می‌نماید. برای آشنایی با روش تمدید پروانه کسب کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

 

مدارک لازم جهت پروانه کسب مرغ فروشی  و فروش  ماهی و تخم مرغ

تمامی مدارک خواسته شده طبق قانون جدید از طریق سامانه یکپارچه ایرانیان اصناف برای اتحادیه ارسال می‌شود. بنابراین از مراجعه حضوری خودداری کنید. کارشناسان کاردوک تمامی مراحل ثبت نام را برای شما انجام می‌دهند.

  • تصویر کارت ملی و تصویر شناسنامه
  • تصویر 3*4 متقاضی
  • کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت دائم از خدمت
  • اجاره نامه یا سند مالکیت واحد صنفی
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه (از پلیس +10)

برای آشنایی بیشتر با سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

ارائه استعلامات زیر به اتحادیه در مرحله آخر

پس از انجام ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک بازرسان به واحد مذبور مراجعه کرده و گزارشاتی را به اتحادیه ارسال می کنند. 

  • گواهی موافقت اداره نظارت بر اماکن (بازرس بعد از بازدید از مکان به صورت اتوماتیک برای اتحادیه مربوطه نظر خود را ارسال می کند، در صورت پاسخ منفی اماکن باید ایرادات وارده را رفع کرده و اطلاع دهید)
  • کارت بهداشت سلامت
  • تاییده مرکز بهداشت (در صورت عدم رعایت موارد اعلام شده باید جهت رفع ایرادات برآیید.

پروانه کسب فروش مرغ ، ماهی و تخم مرغ در تهران توسط کدام اتحادیه است؟

همانطور که می دانید برای دریافت جواز کسب می بایست به اتحادیه اصناف پرنده و مرغ فروشان رجوع کرد و طبق توضیحات بالا مراحل را انجام داد. کد آیسیک مرغ فروشی ۵۲۲۳۱۲ است. در این اتحادیه برای 9 رسته شغلی به شرح ذیل پروانه کسب صادر می‌شود:

1 – توزیع کننده و عمده فروشی مرغ، ماهی و تخم مرغ

2 – خرده فروشی مرغ، ماهی و تخم مرغ

3 – فروشنده انواع پرنده‌های زینتی (قناری و غیره)

4 – فروشنده ماهی‌های زینتی ( آکواریم)

5 – فروشنده جوجه یک روزه

6 – فروشنده پر

7- فروش ملزومات پرنده‌های زینتی با کد isic 523839

8- فروش ملزومات آکواریوم با  کد isic 1/523839

9- دفتر تهیه و پخش گوشت مرغ

سوالات متدوال

کد آیسیک اتحادیه اصناف پرنده و مرغ فروشان چیست؟

کد آیسیک پرنده و مرغ فروشان ۵۲۲۳۱۲می باشد.

برای دریافت جواز کسب فروش پرنده زینتی برای کدام اتحادیه باید مدارک را ارسال کرد؟

برای دریافت جواز کسب فروش پرنده زینتی می‌بایست مدارک را به اتحادیه اصناف پرنده و مرغ فروشان ارسال نمود.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: پروانه کسب مرغ فروشی

پروانه کسب لبنیات فروشی | جواز کسب لبنیاتی

چطور می‌توان پروانه کسب لبنیات فروشی دریافت کرد؟ فروش لبنیات از جمله مشاغل پررونق در کشور می‌باشد که افراد زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند. برای آغاز به کار در این حوزه هر فرد می‌بایست دارای جواز کسب باشد تا بتواند به صورت قانونی فروش لبنیات در واحد صنفی خود را آغاز نماید. در ادامه قصد داریم در مورد جواز کسب لبنیات فروشی توضیحات مفصلی را خدمت‌تان ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.

  منبع : جواز کسب لبنیات فروشی

چرا آغاز فعالیت لبنیات فروشی نیاز به دریافت مجوز کسب دارد؟

لبنیات فروشی از جمله مشاغل حساسی است که همه افراد نمی‌توانند به آن بپردازند و حتما فرد باید دارای صلاحیت فنی و بهداشتی باشد تا بتواند در این زمینه فعالیت نماید. دریافت جواز کسب در واقع به معنی این است که فرد دارای صلاحیت فنی می‌باشد و در زمینه فروش لبنیات تمام نکات بهداشتی را رعایت می‌کند. لبینات فروشی در تهران با کد آیسیک زیر مجموعه اتحادیه فروشندگان لبنی است، در این اتحادیه برای 4 رسته شغلی دیگر نیز مجوز صادر می‌شود.

_ لبنیات فروشان

_ لبنیات فروش و ماست بندی

_ ماست بندی

_ کشک سائی

_ کشک سایی و ماست بندی به صورت مکانیزه

 

شرایط دریافت پروانه کسب لبنیات فروشی

برای دریافت جواز کسب لبنیات فروشی فرد متقاضی می‌بایست دارای برخی شرایط باشد تا بتواند به راحتی از اتحادیه جواز کسب بگیرد. این‌شرایط به شرح زیر می‌باشند:

  • واحد صنفی باید دارای آب، برق و ...باشد.
  • واحد صنفی باید به سه قسمت ۳۰،۴۵۰و ۶۰متری تقسیم شود اما اگر این متراژ موجود نبود واحد صنفی باید حداقل سی متر مربع متراژ داشته باشد.
  • فرد متقاضی در مرحله اول می بایست تمام نکات بهداشتی را در واحد صنفی اش رعایت کند تا بازرس اتحادیه او را تایید نماید.
  • واحد صنفی حتما باید دارای یخچال‌های مجهزی باشد تا بتوان لبنیات را درون آن‌ها نگهداری کرد و از فاسد شدن لبنیات جلوگیری شود.
  • تفاوتی نمی‌کند که فرد مرد باشد یا زن اما باید برای انجام این کار از لحاظ جسمی مشکلی نداشته باشد.
  • برای بسته بندی و نگهداری لبنیات فرد متقاضی باید از ظروف یکبار مصرف استفاده کند.

مراحل دریافت پروانه کسب لبنیات فروشی

برای دریافت مجوز لبنیات فروشی از اتحادیه لبنیات کشور می بایست مراحل زیر را انجام دهید:

  • از طریق سامانه ایرانیان اصناف درخواست خود را ارسال می‌کنید
  • پس از بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اولیه درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد. حدودا 10 روز طول می‌کشد.
  • در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  • پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، به واحد مذکور بازرسی جهت بازدید از اتحادیه ارسال می‌شود.
  • در مرحله بعد هیئت مدیره اتحادیه با توجه به شرایط فرد، در مورد او تصمیم‌گیری نموده و اگر دارای صلاحیت بود، تاییدیه دریافت جواز کسب را به او ارایه می‌نمایند.
  • در مرحله آخر پرداخت وجوه الزامیه اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باید انجام شود. (حق عضویت سالانه 450هزار تومان و ورودیه سال اول 800هزار تومان)

در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشت رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر نموده و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ساله یا ده ساله تمدید می‌نماید. برای آشنایی با روش تمدید پروانه کسب کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن پروانه کسب لبنیات فروشی

  • تصویر شناسنامه
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت واحد صنفی
  • یک تصویر 3*4
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت دائم و یا دفترچه اعزام به خدمت برای آقایان
  • فیش واریز حق عضویت در اتحادیه
  • گواهی گذراندن ده ساعت آموزش لازم برای یادگیری فروش لبنیات
  • گواهی موافقت اداره اماکن نیروی انتظامی
  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری
  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی صلاحیت فنی
  • کارت سلامت از وزارت بهداشت

فرد متقاضی سه ماه فرصت دارد که مدارک بالا را به اتحادیه تحویل دهد تا جواز کسب صادر شود. پس از اینکه مدارک بالا به اتحادیه تحویل داده شد رئیس اتحادیه شرایط فرد را می‌سنجد و اگر او صلاحیت فعالیت در حوزه فروش لبنیات را داشت برای او جواز کسب صادر می‌کند. برای آشنایی بیشتر با سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

هزینه دریافت پروانه کسب لبنیات فروشی

برخی از افراد تصور می‌کنند که دریافت جواز برای لبنیات فروشی نیاز به صرف هزینه زیادی دارد و به همین‌خاطر از دریافت مجوز و آغاز فعالیت خودداری می‌کنند که در این باره باید بگوییم دریافت مجوز لبنیات فروشی هزینه زیادی ندارد. هزینه دریافت مجوز چیزی حدود پانصد هزار تومان تا دو میلیون تومان می‌باشد که با توجه به نوع واحد صنفی فرد تعیین می‌گردد.

مدت زمان صدور پروانه کسب لبنیات فروشی چقدر است؟

برای دریافت مجوز کسب لبنیات فروشی زمان زیادی لازم نیست و همین که فرد از طریق سامانه درخواست مجوز نماید، حدود یک الی دو ماه کل فرایند صدور جواز طول می‌کشد. با سیستماتیک شدن فرایند ثبت نام و به حداقل رسیدن مراجعه حضوری، اتلاف وقت بین سازمان های مربوطه نیز کاهش یافته و متقاضیان واجد شرایط به راحتی می‌توانند شروع به کار نمایند. 

سوالات متدوال

برای تایید صلاحیت فنی و بهداشتی فرد باید چه کند؟

باید به مراکز خدمات جامع بهداشت مراجعه کرد.

هزینه دریافت جواز کسب لبنیات فروشی چقدر است؟

هزینه دریافت جواز کسب لبنیات فروشی مابین ۵۰۰هزار تا دو میلیون تومان می باشد که با توجه به واحد صنفی مورد نظر تعیین می شود.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.

 

 منبع : جواز کسب لبنیات فروشی

جواز کسب سوپر مارکت

یکی از پردرآمدترین مشاغل صنفی که نیاز به دریافت جواز کسب یا پروانه کسب دارد سوپر مارکت و مواد غذایی است. در تهران به دلیل بالا بودن تعداد کسبه فعال در این رسته، اتحادیه‌ای مختص به صنف سوپر مارکت و مواد غذایی ایجاد شده است. با این حال به دستور وزارت صنایع و معادن مبنی بر یکپارچه سازی فعالیت های اصناف، همه درخواست ها و صدور جوازها از طریق سامانه ایرانیان‌اصناف انجام می‌شود. این دستور باعث کاهش تردد و آسوده شدن روند دریافت جواز و سایر درخواست ها از اتحادیه مربوطه شده است. کارشناسان کاردوک جهت انجام امور سامانه ایرانیان‌اصناف به صورت تلفنی به شما خدمات ارائه می‌دهند.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع: جواز کسب سوپر مارکت

چرا باید جواز کسب سوپر مارکت دریافت کنیم؟

سوپر مارکت‌ها مراکز فروش موادغذایی مردم هستند و تقریبا ۸۰درصد مایحتاج روزانه خوراکی مردم را تامین می‌نمایند. پس سوپر مارکت‌ها جز مشاغل حساس به حساب می‌آیند و متقاضی احداث یک سوپر مارکت می‎‌بایست مهارت‌های فنی انجام این کار را داشته باشد.

پروانه کسب سوپر مارکت در تهران توسط اتحادیه سوپرمارکت و موادپروتئینی صادر می‌شود. در این اتحادیه تنها برای یک رسته شغلی (سوپر مارکت عرضه مایحتاج مصرفی روزمره) مجوز صادر می‌شود. 

شرایط اخذ جواز کسب سوپر مارکت و مواد غذایی

برای دریافت جواز کسب سوپر مارکت‌ متقاضی باید تمامی شرایط زیر را دارا باشند:

  • واحد صنفی مورد نظر می‌بایست حداقل ۱۰۰متر مساحت داشته باشد.
  • واحد صنفی باید دارای یخچال، سرویس بهداشتی و انبار باشد.
  • تمامی مواد غذایی در واحد صنفی می‌بایست به بهداشتی‌ترین شکل و به صورت بسته‌بندی شده به فروش برسند.
  • لوازم کار در واحد صنفی می‌بایست طبق عرف اتحادیه باشند.
  • توجه به تمامی نکات بهداشتی و ایمنی الزامی است.
  • متقاضی تاسیس سوپر مارکت می‌بایست تائیدیه بهداشت بگیرد و از لحاظ جسمانی توانایی انجام این کار را داشته باشد.

مراحل دریافت مجوز سوپر مارکت

برای دریافت جواز کسب واحد صنفی ذکر شده فرد متقاضی باید مراحل زیر را به خوبی طی کند:

  • پس از بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اولیه درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد. حدودا 10 روز طول می‌کشد.
  • در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  • پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، امکان پرداخت وجوه الزامیه اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باز می‌شود (حق عضویت سالانه 620هزار تومان و ورودیه سال اول 800 هزار تومان) 
  • سپس به واحد مذکور از طرف بهداشت و اماکن جهت بازرسی مراجعه می‌شود. 
  • در صورت تایید این دو واحد، اتحادیه جهت صدور پروانه اقدام خواهد کرد.

دو نکته

  1. در تمامی مراحل می توانید از طریق پیگیری ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف از روند پرونده خود مطلع شوید. 
  2. برای ارسال مدارک سه ماه فرصت وجود دارد. 

در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشت رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر نموده و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ساله یا ده ساله تمدید می‌نماید. برای آشنایی با روش تمدید پروانه کسب کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

مدارک لازم برای جواز یا پروانه کسب سوپر مارکت

تمامی مدارک خواسته شده طبق قانون جدید از طریق سامانه یکپارچه ایرانیان اصناف برای اتحادیه ارسال می‌شود. بنابراین از مراجعه حضوری خودداری کنید. کارشناسان کاردوک تمامی مراحل ثبت نام را برای شما انجام می‌دهند.

  • تصویر کارت ملی و تصویر شناسنامه
  • تصویر 3*4 متقاضی
  • کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت دائم از خدمت
  • اجاره نامه یا سند مالکیت واحد صنفی
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه (از پلیس +10)

برای آشنایی بیشتر با سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

ارائه استعلامات و فیش های واریز به اتحادیه در مرحله آخر

پس از انجام ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک بازرسان به واحد مذبور مراجعه کرده و گزارشاتی را به اتحادیه ارسال می کنند. 

  • گواهی موافقت اداره نظارت بر اماکن (بازرس بعد از بازدید از مکان به صورت اتوماتیک برای اتحادیه مربوطه نظر خود را ارسال می کند، در صورت پاسخ منفی اماکن باید ایرادات وارده را رفع کرده و اطلاع دهید)
  • کارت بهداشت سلامت
  • تاییده مرکز بهداشت (در صورت عدم رعایت موارد اعلام شده باید جهت رفع ایرادات برآیید)
  • ارائه فیش واریز وجوه مربوط به اتحادیه

کد آیسیک سوپرمارکت ها چیست؟

کد آیسیک برای اینکه بتوان هویت واحدهای صنفی را تشخیص داد و اطلاعات آنهارا به دست آورد صادر می‌شود. کد آیسیک تمام سوپر مارکت ها در تهران ۵۲۲۲۴۸ می‌باشد.

سوالات متدوال

حداقل مساحت لازم برای تاسیس سوپر مارکت چقدر است؟

حداقل مساحت لازم‌ برای تاسیس سوپر مارکت ۱۰۰متر است.

آیا سوپر مارکت باید دارای یخچال باشد؟

بله تمامی سوپر مارکت‌ها باید برای نگهداری مواد غذایی دارای یخچال باشند.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: جواز کسب سوپر مارکت

جواز کسب عمده فروشی لوازم نظافت منزل و ساختمان

دریافت جواز کسب عمده فروشی لوازم نظافت منزل و ساختمان برای فعالیت در این زمینه الزامی است. با توجه به تغییراتی که در روند دریافت پروانه کسب‌ها ایجاد شده، بسیاری از افراد با مشکلاتی در صدور درخواست مواجه شده‌اند. در ادامه روند دریافت مجوز به طور مختصر شرح داده‌ایم. برای انجام ثبت نام ها می توانید با کاردوک نیز تماس بگیرید.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع : طرح توجیهی فروش لوازم نظافت

دریافت جواز کسب برای عمده فروشی لوازم نظافت منزل و ساختمان

عمده فروشی لوازم نظافت ساختمان ، در واقع یک واحد صنفی به حساب می‌آید و هر فرد که بخواهد در این زمینه فعال باشد و واحد صنفی‌اش را تاسیس کند می‌بایست جواز کسب دریافت نماید.

طبق قانون بدون صلاحیت‌های لازم نمی‌توانید اقدام به تاسیس عمده فروشی لوازم نظافت کنید و شرایط‌تان می‌بایست ابتدا توسط بازرسین تایید گردیده و سپس فعالیت خود را آغاز کنید. برای تایید شدن فرد می‌بایست از اتحادیه مربوطه شهرش جواز کسب دریافت کند. در تهران پروانه کسب عمده فروشی لواز نظافت منزل و ساختمان از اتحادیه فروشندگان لوازم بهداشتی با کد آیسیک 519016 صادر می‌شود. در این اتحادیه برای 5 رسته شغلی به شرح زیر مجوز صادر می‌شود.

1- فروشندگی لوازم بهداشتی ساختمان شامل کالاهای زیر است:

  1.  روشویی، توالت و بیده
  2.  انواع وان حمام با لوازم مربوط
  3.  آیینه، جای حوله، صابون، کاغذ توالت، کابینت حمام و لوازم مربوط (به استثنای کابینت داخل آشپزخانه).
  4. انواع دوش حمام و سایر شیرآلات برنجی، کرمی و چدنی.
  5. انواع کاشی و سرامیک ماشینی.
  6. خرده فروشی انواع لوله آب، اتصالات مربوط و لوازم لوله کشی (اعم از پی وی سی – چدنی – جوشی استیل – فشار قوی – انواع کنتور)
  7. انواع چسب پی وی سی مخصوص لوله و لوازم پی وی سی.
  8. انواع خمیر آب بندی، پشم شیشه و نوار تفلون.

2- فروشندگی قیر، گونی و کنف.

3- فروشندگی لوازم نظافت منزل (جارودستی – برس – تی و غیره)

4- دفتر فروش لوازم بهداشتی ساختمان (عمده فروشی)

5- دفتر فروش قیر، گونی و کنف (عمده فروشی)

شرایط اخذ جواز کسب برای عمده فروشی لوازم منزل و ساختمان

متقاضیانی که می خواهند یک‌عمده فروشی لوازم نظافت منزل را تاسیس کنند و برای آن جواز کسب دریافت نمایند می‌بایست قبل از هر کاری شرایط دریافت جواز کسب را داشته باشند. این شرایط به قرار زیر است:

  • واحد صنفی که قرار است برای آن جواز کسب دریافت شود باید حداقل نه متر مساحت داشته باشد و دارای یک انباری بیست متری برای نگهداری کالا باشد.
  • در واحد صنفی باید تمام نکات و اصول بهداشتی رعایت گردد و اگر فرد بهداشت را رعایت نکند نمی‌تواند جواز کسب بگیرد.
  • واحد صنفی باید دارای وسایل و اسباب کار باشد، برای مثال فرد می‌بایست ویترینی بخرد تا بتواند کالاهای مربوطه را برای فروش درون آن بچیند.
  • فردی که قرار است عمده فروشی لوازم نظافت را تاسیس کند باید از لحاظ جسمانی سالم باشد تا بتواند کار را به خوبی انجام دهد.

نحوه اخذ جواز کسب برای عمده فروشی لوازم نظافت منزل و ساختمان

برای دریافت جواز کسب واحد صنفی ذکر شده فرد متقاضی باید مراحل زیر را به خوبی طی کند:

  • پس از بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اولیه درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد. حدودا 10 روز طول می‌کشد.
  • در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  • پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، امکان پرداخت وجوه الزامیه اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باز می‌شود (حق عضویت سالانه 348 هزار تومان و ورودیه سال اول 800 هزار تومان) 
  • سپس به واحد مذکور از طرف بهداشت و اماکن جهت بازرسی مراجعه می‌شود. 
  • در صورت تایید این دو واحد، اتحادیه جهت صدور پروانه اقدام خواهد کرد.

دو نکته

  1. در تمامی مراحل می توانید از طریق پیگیری ثبت نام در سامانه ایرانیان اصناف از روند پرونده خود مطلع شوید. 
  2. برای ارسال مدارک سه ماه فرصت وجود دارد. 

در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشت رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر نموده و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ساله یا ده ساله تمدید می‌نماید. برای آشنایی با روش تمدید پروانه کسب کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن پروانه کسب عمده فروشی لوزام نظافت منزل و ساختمان

مدارک زیر در طی ثبت نام و برخی در طی مراجعه به اتحادیه باید ارائه شود (مدارک شناسایی از طریق سامانه اینترنتی ایرانیان اصناف باید تحویل داده شود).

  • تصویر شناسنامه
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر مدرک تحصیلی
  • تصویر گواهی آموزشی
  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی عدم سوء پیشینه (از پلیس +10)
  • کارت بهداشت سلامت
  • اجاره نامه یا سند واحد صنفی
  • گواهی کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم
  • تصویر متقاضی
  • فیش واریز حق عضویت اتحادیه
  • گواهی موافقت اداره نظارت بر اماکن

فرد سه ماه فرصت دارد تا مدارک بالا را به اتحادیه اصناف شهرش ارائه کند. پس از ارائه این مدارک رئیس اتحادیه در صورت موافقت تا پانزده روز کاری جواز کسب را برای فرد صادر می‌نماید.

نکته بسیار مهم: توجه داشته باشید که جواز کسب به هیچ عنوان فروشی نیست و فرد برای انتقال آن‌به نام دیگری می‌بایست از راه های قانونی عمل کند.

برای آشنایی بیشتر با سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

سوالات متدوال

حداقل مساحت عمده فروشی لوازم نظافت منزل چقدر باید باشد؟

می بایست حداقل نه متر مساحت داشته باشد.

آیا می توان جواز کسب دریافت شده را به فروش رساند؟

خیر فقط می توان از راه های قانونی آن را به نام دیگری انتقال داد.

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : طرح توجیهی فروش لوازم نظافت