مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

طرح تولید اتصالات پی وی سی | نمونه و خلاصه طرح توجیهی انواع اتصالات PVC

طرح تولید اتصالات پی وی سی با توجه به نیاز امروزی بازار به کالاهایی با ویژگی‌های کارآمدتر نسبت به نمونه‌های قدیمی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. لوله‌های PVC در امور عمرانی به خصوص شهرسازی و ساختمان برای انتقال آب و پوشش سیم‌ها و موارد مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتصلات پلاستیکی به عنوان جایگزین محصولات قدیمی ساخته شده از آهن و دیگر فلزات نیز شناخته می‌شوند. اتصالات پی وی سی در بازار به نام پلیکا و با ویژگی هایی چون مقاوم در برابر ترک خوردگی، وزن پایین، قدرت انعطاف پذیری، تحمل سرما و گرمای بالا، عدم تاثیرپذیری از اسیدها معروف بوده و بیشتر از اتصالات فلزی برای انتقال مایعات و گاز کارآمد هستند. در ادامه خلاصه ای از طرح تولید این محصول را شرح داده ایم. برای دیدن انواع طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.




طرح تولید اتصالات پی وی سی | معرفی محصول

اتصالات PVC با کد آیسیک 25201221 از نوعی پلاستیک پلیمری به نام پلی وینیل کلراید به روش قالب‌گیری تزریقی فشاری ساخته شده است. از ویژگی‌های بارز این محصول مقرون به صرفه بودن آن نسبت به سایر لوله‌ها و سفت و محکم بودن آن برای تحمل فشارهای زیاد است. از این محصول برای انتقال مایع و گاز اغلب استفاده می‌شود. این لوله‌ها توانایی انتقال مایعات در دمای کمتر از 140 درجه سانتی‌گراد را دارند. محصولات PVC برای کاربردهای متفاوت مانند انتقال آب آشامیدنی، انتقال گاز، سیستم‌های آبیاری، استفاده در صنایع شیمیایی و... در اشکال گوناگون مانند لوله، اتصالات مخروطی، اتصالات توپی و ...  در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. اتصالات از طریق سیمان PVC جوش داده می‌شود.

کالاکد آیسیک
اتصالات از یو پی وی سی2520412607
اتصالات از پی وی سی2520412344
لوله واتصالات پی وی سی25201221

 

طرح تولید اتصالات پی وی سی | ویژگی‌های محصول

اتصالات PVC بدلیل صاف و صیقلی بودن، جداره داخلی رسوب را به خود نمی‌گیرد و سبب رشد جلبک نمی‌شود. همچنین در برابر مواد مضر همانند اسید و قلیا و وجود میکروارگانیزم‌ها مقاوم هستند. بدلیل افزودنی‌های مناسب در مواد اولیه ساخت این محصولها در برابر اشعه های مضر موجود در هوا همانند ماوراء بنفش و قرمز نیز مقاوم هستند.

نصب و اتصال آن‎ها به یکدیگر در لوله کشی بسیار ساده است. به دلیل کاربرد پی وی سی بعنوان مواد اولیه در ساخت لوله و اتصالات، محصول ساخته شده از خواص هیدرودینامیکی و مقاومت در مقابل سایش و تحمل پذیری بار مناسب برخوردار است. همین ویژگی‌ها طول عمر آن‌ها را بسیار بیشتر می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های این لوله‌ها مقاومت در مقابل حرارت و دمای پایین است. وزن پایین اتصالات PVC در مقایسه با سایر اتصالات رقیب به عنوان مزیت محسوب می‌شود.

طرح تولید اتصالات پی وی سی | مواد اولیه مورد نیاز

مواد اولیه بکار رفته در تولید اتصالات PVC شامل گرانول، پلی ونیل کلراید مخلوط شده با مستربچ (رنگ دانه ) و پودر میکرونیزه مواد معدنی می‌باشد.

موارد کاربرد اتصالات PVC

لوله و اتصالات پی وی سی در شبکه‌های انتقال گاز و مایعات بخصوص در انتقال فاضلاب صنعتی و خانگی بکار می‎رود. زمانی که تمایل داشته باشید خطوط انتقال نیرو و مخابراتی از بستری خشک و عایق عبور نماید می‌توان از لوله و اتصالات پی وی سی بعنوان فضای پوششی انتقال استفاده نمود.

طرح تولید اتصالات پی وی سی | دانش فنی و فرایند تولید

در فرایند تولید اتصالات همانند ابتدای خط تولید لوله‌های پی وی سی، مواد اولیه پس از پودر شدن کامل و مخلوط شدن در میکسر توسط فیدریا دستگاه مکش از مخزن مواد اولیه به دستگاه تزریق منتقل می‌شود. دستگاه تزریق دارای 2عدد فکی در دو طرف می‌باشد که درون آن‌ها متناسب با ظرفیت و مدل دستگاه تعدادی قالب قرار دارد.

مواد پس از ورود به دستگاه توسط گرما و حرارت ناشی از اصطکاک و المنت‌های موجود در دور سیلندر و ماردون ذوب شده و به درون قالب‌ها تزریق می‌شوند. قالب حاوی محصول تزریقی پس از خنک سازی باز شده و اتصالات از آن به بیرون پرتاپ می‌شوند. این اتصالات بعد از پرداخت و پلیسه گیری و انتقال به بخش بسته‌بندی بر اساس سفارش به بازار عرضه می‌شود.

اتصالات پی وی سی بسته به نوع کاربرد در شبکه لوله کشی قالب‌های متفاوتی دارند. دستگاه‌های تزریق نیز اندازه‌ها و ظرفیت‌های تولید مختلفی دارند که هرچه ظرفیت و کیفیت دستگاه تزریق بیشتر باشد؛ دستگاه بزرگتر، گرانتر و تعداد محصول تولید شده در ساخت قالب می‌تواند بیشتر باشد. شکل دهی لوله برای تبدیل شدن به نر و مادگی، وصل شدن به اتصالات پی وی سی با فشار آن در سیستم شکل‌دهی به کله لوله‌ها به سادگی به فرم دهی قالبی گرم انجام می‌شود. جهت جابجایی قالب دسنگاه‌های ترزیق نیاز به استفاده از جرثقیل جهت جابجایی و باز و بسته کردن قالب‌ها است.

بررسی بازار و رقبا

در کشور تعداد 1417  طرح و واحد تولید انواع اتصالات پلاستیکی، کامپوزیتی، الاستومری از مواد مختلف لاستیک و پلاستیک و رزین همانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن، PVC ، پلی کربنات، پلی آمید، فایبرگلاس وجود دارد که با سرمایه گذاری 51259 میلیارد ریال واشتغال اسمی 47900 مشغول به فعالیت می‌باشد که از این تعداد 111 واحد صرفاً به تولید لوله و اتصالات پی وی سی مشغول می‌باشند. با توجه به رشد مصرف داخل و صادرات به کشورهای همسایه تعداد 62طرح‌ درحال احداث صنعتی و تولید لوله و اتصالات پی وی سی در کشور با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد به شرح جداول ذیل موجود است.

 

طرحهای  درحال احداث صنعتی تولید اتصالات پی وی سی  دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد
تعدادپیش بینی سرمایه گذاری میلیارد ریالپیش بینی اشتعال نفرظرفیتواحد
621889102486550تن

 

سرمایه گذاری مورد نیاز

آمار واحد های تولید  لوله واتصالات پی وی سی  پلیکا در کشور در کشور تا پایان 1398
تعدادسرمایه  میلیارد ریالاشتغالظرفیتواحد
14324022275113143تن

 

مشخصات عمومی طرح

ردیفموضوعبرآرودواحد
1زمین 1500متر مربع
2زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی )755متر مربع
3دستگاههای  خرید  داخلی و خارجی7080میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیفموضوعهزینه ها  (میلیون ریال )
1سرمایه گذاری ثابت26834
2سرمایهگذاری درگردش3344
3کل سرمایهگذاری28778
4هزینه تولید سالیانه87606

 

شاخص های مالی

موضوع 
نرخ بازده داخلی IRR9/39درصد
دوره برگشت سرمایه2/7
درصداستفاده ازظرفیت اسمی درنقطه سربسر:29/05

 

مزایای اجرای طرح

  1. سودآوری، بازدهی و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  2. دارای مزیت رقابتی در مقایسه با کالاهای جایگزین شده
  3. مصرف رو به گسترش به عنوان کالای جایگزین اتصالات فلزی
  4. امکان تولید اتصالات متفاوت با سایزهای مختلف در یک خط تولید با تغییر قالب
  5. قابلیت تامین مواد اولیه از طریق پتروشیمی‌های داخل کشور

 

نتایج  مطالعات فنی، اقتصادی و مالی

تحقیقات بازار و ارایه معیارهای محاسبه هر یک از موارد برآورد سرمایه ثابت و در گردش و توضیح پیرامون هزینه‌های ثابت و متغیر طرح، پیش‌بینی و قیمت تمام‌شده و همچنین امکان تامین ماشین آلات و مواد اولیه در داخل کشور و بررسی مهم‌ترین شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده وضعیت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید اتصالات نشان می‌دهد.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و باتجربه کاردوک کمک بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک

کارشناسان کاردوک با بررسی همه جانبه و تجربه چندین ساله به شما در زمینه‌های مطالعه بازار، ایده‌های سرمایه گذاری، نوشتن طرح توجیهی، اخذ مجوزهای لازم، خرید ماشین آلات، عارضه یابی و غیره خدمات ارائه می‌دهند. در صورتی که سفارش طرح و یا انجام پروژه خود را به کاردوک بسپارید، مشاوره رایگان خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.



منبع : طرح تولید اتصالات پی وی سی

طرح توجیهی تولید چیپس سیب زمینی | خلاصه و نمونه طرح تولید چیپس سیب زمینی

آیا هنور تولید چیپس دارای توجیه اقتصادی است؟ طرح توجیهی تولید چیپس توسط چه کسانی باید نوشته شود؟ یکی از عوامل مهم ایحاد مزیت رقابتی در تولید و فروش محصولات صنعتی استفاده بهینه ازمزیت‌های نسبی کشور و منطقه است. ایران با تولید بیش از 5 میلیون تن سیب زمینی در سال بعد از کشورهایی همانند چین و هندوستان در مقام سیزدهم تولیدکنندگان جهان قرار دارد. وجود مواد اولیه و تکنولوژی مناسب تولید در کشور زمینه‌ای فراهم کرده تا با منابع کافی و مدیریت کارا در بازار حضوری سودمندی داشت. با این حال برای شروع چنین پروژه‌ای باید مطالعات لازم انجام شود، کارشناسان کاردوک با تجربه چندین ساله در انواع پروژه‌های صنعتی و غیرصنعتی می‌توانند به شما جهت شروع کار وطرح توجیهی خدمات ارائه دهند. در ادامه خلاصه ای از طرح تولید چیپس آورده شده است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی تولید چیپس

 

طرح توجیهی تولید چیپس | معرفی محصول

چیپس بسته‌بندی شده با کد آیسیک 1513412460 سیب زمینی‌های برش و سرخ شده در محیط روغن است که به صورت برگ مانند تهیه می‌شود. این محصول به دو صورت ساده و چاشنی‌دار تولید می‌گردد، در نوع اول برای طعم دادن از نمک استفاده می‌شود، چیپس‌های طعم‌دار علاوه بر نمک با ادویه‌های مجاز طعم‌دار می‌شوند. در صورت نیاز به تغییر و خوش رنگ کردن فراورده الزام به استفاده از رنگ‌های مجاز طبیعی باید رعایت شود.

طرح توجیهی تولید چیپس | ویژگی‌های محصول

تولید چیپس مشمول اخذ و رعایت ضوابط استاندارد شماره ملی شماره 3764 است که بر کیفیت و فرایند تولید آن نظارت می‌کند. براساس مصوبات قانونی ادارات نظارت بر غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عرضه چیپس سیب زمینی به صورت فله در کشور بدلیل ضرورت رعایت  استادندارهای تولید و بهداشت محصول ممنوع شده است.

عرضه این محصول الزاما باید در بسته بندی‌هایی باشد که امکان نفود عوامل خارجی به داخل آن همانند رطوبت، نور و بو وجود نداشته باشد و از داخل بسته نیز چیزی به بیرون خارج نشود. طعم و رنگ آن باید از استانداردها تبعیت نماید. برای دستیابی به کیفیت مناسب چیپس باید عاری از وجود هر گونه قارچ زدگی و خرابی باشد و از کمترین تعداد گره و حفره سطحی برخوردار بوده و ظاهر و یا داخل سیب زمینی‌ها سالم باشد.

بر روی بسته‌بندی چیپس نام برند، نوع محصول، نام و نشانی تولیدکننده، علامت تجاری و شماره سریال تولید، شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به انضمام قیمت فروش و تاریخ تولید، تاریخ انقضای قابلیت مصرف و وزن خالص محصول باید درج شده باشد.

طرح توجیهی تولید چیپس | کالاهای جایگزین و رقیب

فرنچ فرایز و چیپس خشک شده میوه‌ها و انواع فرآورده‌های حجیم شده بر پایه ذرت همانند؛ پفک، پاپ کورن، انواع تنقلات خشکبار نیز می‌تواند به عنوان کالاهای جایگزین باشد.

طرح توجیهی تولید چیپس | موارد کاربرد

از انواع چیپس در طعم‌های متفاوت هم به عنوان تنقلات و هم به عنوان کمک غذا استفاده می‌شود.

طرح توجیهی تولید چیپس | دانش فنی پروژه و روش تولید محصول

سیب زمینی مرغوب ابتدا در آب شسته می‌شود، سپس به بخش پوست کنی منتقل می‌گردد. تراش نازک پوست سیب زمینی در دستگاه‌های سایش، ضایعات سیب زمینی را تا 4 درصد کاهش داده، در ادامه سیب‌زمینی پوست کنده شده از طریق هاپر به درون دستگاه برش سرازیر شده و در محوطه آب برش داده می‌شود تا نشاسته از اسلایس‌ها با جریان دائمی آب شسته شده و در هنگام سرخ شدن به هم نچسبند.

تعیین شکل و ضخامت برش تراشه‌ها به جنس (نوع) سیب‌زمینی، زمان ماندگاری در انبار، میزان آماس سیب‌زمینی وابسته است که معمولا بین یک الی سه میلی‌متر متغیر می‌باشد. در این بخش نیز در طول برش یک درصد از وزن سیب‌زمینی کاهش می‌یابد. سیب‌زمینی برش خورده شده به صورت اسلایس قبل از سرخ شدن به دستگاه بلانچر منتقل می‌شود. در این دستگاه در دو مرحله، محصول داخل آب گرم و آب سرد قرار می‌گیرد. این شوک وارد شده باعث ترد شدن محصول در مرحله سرخ کردن می‌شود.

اسلایس خشک شده و با رطوبت تنظیم شده ضمن ضدعفونی شدن و رنگبری در محلول‌های مجاز وارد مرحله سرخ شدن می‌شود. چیپس سرخ و برشته شده بعد از روغن‌گیری به شکل ورقه ورقه شده در آمده و پس از آن سیب‌زمینی به دستگاه بلانچر منتقل می‌شود. در این مرحله توسط نوار نقاله به داخل دستگاه‌های نمک و طعم‌زنی هدایت می‌گردد. در نهایت پس از خشک و سرد شدن به سمت دستگاه بسته‌بندی با وزن 50 الی 220 گرمی در محیط گاز خنثی انتقال می‌یابد.

طرح توجیهی تولید چیپس | ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

ماشین آلات و تجهیزات تولیدی مورد نیاز تولید چیپس سیب‌زمینی عبارتند از:

دستگاه شستشوی سیب زمینی

دارای شاسی و بدنه از جنس تمام استیل صنایع غدایی جهت عملیات شستشوی سیب‌زمینی دارای باله‌های گردشی و سیستم ضدعفونی سیب زمینی.

الاواتور و پوست کن سیب زمینی

الواتور برای انتقال سیب‌زمینی خام شسته شده به دستگاه پوست کن می‌باشد. جنس دستگاه‌ها استیل است.

دستگاه پوست کن سیب زمینی

دستگاه پوست کن با تکنولوزی سایشی دارای مخزن مخصوص بوده و وظیفه جداسازی پوست از سیب‌زمینی را به عهده دارد.

سیستم بازبینی سیب زمینی

این مرحله جهت کنترل سیب‌زمینی‌ها قبل از برش خوردن می‌باشد.

هاپر اسلایس سیب زمینی

سیب‌زمینی پس از بازبینی از طریق بالابر و قیف هدایت به دستگاه برش زن منتقل می‌شود.

دستگاه اسلایسر سیب زمینی

دستگاه برش زن سیب زمینی به شکل ورقه‌های مد دارای یک محور ده تیغه دوار می‌باشد.

دستگاه بلانچر سیب زمینی

در این سیستم اسلایس‌های سیب‌زمینی‌ها شسته شده و شرایط ایجاد می‌شود که در مرحله پخت بهم نچسبند.

دستگاه سرخ کن سیب زمینی

فرایر سیب زمینی سرخ کردن و پخت اسلایس‌های سیب زمینی را به شیوه غوطه وری انجام می‌دهد.

دستگاه جداسازی روغن

دستگاه  انتقال روغن‌گیری جهت جداسازی روغن از سیب‌زمینی سرخ شده  به کار می‌رود. در این دستگاه روغن‌های بازیابی شده از چیپس به مخزن دستگاه هدایت می‌شود.

دستگاه طعم دهنده چیپس

چیپس سیب‌زمینی بعد از سرخ شدن برای طعم‌دار شدن به این دستگاه منتقل می‌شود.

سیستم بسته بتدی چیپس

در این سیستم از بالابر توزین‌دار مشتمل بر ظرف‌های خاص جهت انتقال چبپس به دستگاه بسته‌بندی مجهز به سنسورهای الکترونیکی و PLC استفاده می‌شود که در آن ضمن پرکردن و دوخت بسته با محصول داخل آن را با گاز خنثی ازت پر می‌کند. سیستم بسته‌بندی مجهز به جت پرینت درج مشخصات قیمت و تاربخ روی بسته‌ها می‌باشد. محصول تولید خروجی از دستگاه بسته در کارتن‌های آماده حمل به انبار و بازار قرار می‌گیرد.

طرح توجیهی تولید چیپس | بررسی بازار و رقبا

تا پایان سال 1398  تعداد 74 واحد صنعتی با اشتغال 3856 با ظرفیت اسمی  123975تن چیپس سیب‌زمینی در طعم‌های مختلف در کشور در حال فعالیت می‌باشند. در این طرح با تحقیقات بازار و محاسبه مصرف داخلی براساس مجموع عرضه داخلی و واردات و کم کردن از میان صادرات در طول یک دهه گذشته و با پیش‌بینی تقاضای 5 سال آینده و تحلیل موازنه مطالعه تولید در 5 سال گذشته میزان واقعی تفاضا مشخص شده است؛ براین اساس این طرح در راستای پاسخگویی به مازاد کمبود تولید محصول در آینده ارایه گردیده است.

با این توضیح که نسبت تبدیل جوازهای تاسیس صادره به پروانه بهره‌برداری اندک بوده و از 684 مجوز تاسیس صنعتی صادره تنها 23 واحد در راستای عرضه داخلی با ظرفیت اسمی 47110 در حال فعالیت هستند. بنابراین در صورت رفع موانع پیشرو در طول پنج سال آینده بخشی از مازاد ظرفیت تولیدی مورد نیاز را تامین نمایند.

تعداد کل جواز تاسیس های صادره کشور684

 

جواز تاسیس  بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی
تعدادسرمایهاشتغالمحصولکد آیسیکظرفیتواحد
2345693461714چیپس سیب زمینی151341246047110تن

 

تعداد پروانه بهره برداری صادره کشور تا پایان سال 1398
تعدادسرمایهاشتغالمحصولکد آیسیکظرفیتواحد
7455827633856چیپس سیب زمینی1513412460123975تن

طرح توجیهی تولید چیپس | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید چیپس سیب زمینی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود 59 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 34 درصد بوده و در کمتر از 3 سال بعد از به تولید رسیدن سرمایه اولیه برگشت خواهد شد. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید 300 تن در سال ارائه شده است:

مشخصات عمومی طرح

ردیفموضوعبرآرودواحد
1زمین  1500متر مربع
2زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز720متر مربع
3ماشین آلات  صنعتی1329میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیفموضوعهزینه ها  (میلیون ریال )
1سرمایه گذاری ثابت33,454
2سرمایه گذاری  درگردش5,648
3کل سرمایه گذاری39,103
4هزینه تولید سالیانه29273

شاخص های مالی

موضوع 
نرخ بازده داخلی IRR34
دوره برگشت سرمایه2/49
درصد فعالیت در نقطه سر به سر41/8

 

طرح توجیهی تولید چیپس | مزایای اجرای طرح

  • کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح (وجود تفاضای مستمر)
  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه گذاری
  • امکان صادرات این محصول در صورتی که استانداردهای لازم و تکنولوژی مناسب در تنوع بخشی به تولیدات استفاده شود.
  • امکان دسترسی به سازندگان داخلی جهت تولید ماشین‌آلات با کیفیت مطلوب

طرح توجیهی تولید چیپس | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

شاخص‌های مالی و اقتصادی برگرفته از محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert  و برمبنای طرح توجیهی استخراج شده وضعیت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید چیپس با کیفیت نشان می‌دهد. به دلیل  وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمینه بسیار مساعدی برای ایجاد این واحد فراهم است.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و باتجربه کاردوک کمک بگیرید. برای اطلاع از نحوه نوشتن طرح توجیهی و دریافت خدمت از کارشناسان کاردوک کلیک کنید.


برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی تولید چیپس

تهیه غذای خانگی | مراحل و نحوه راه اندازی تهیه غذای خانگی

اگر دست پخت خوبی دارید، تهیه غذای خانگی یکی از مناسب ترین مشاغلی است که می توانید انتخاب کنید. اما باید در نظر داشته باشید که طبخ برای 4 تا 10 نفر تفاوت زیادی با 200 پرس غذا در روز دارد. تهیه غذای خانگی جوانب مختلفی دارد که مهم ترین آن دستور پخت مورد استفاده است. شما با دستور پخت متفاوت تان می توانید خیلی سریع مشتریان ثابت خود را پیدا کنید. این کار نیز سختی ها و دشواری های خودش را دارد که لازم است قبل از ورود به آن در مورد آن ها تفکر نمایید. جهت اطلاع از چگونگی راه اندازی کسب و کار خانگی کلیک کنید.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه تهیه غذای خانگی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: تهیه غذای خانگی


تهیه غذای خانگی

تهیه غذای خانگی یکی از پردرآمدترین و پر زحمت ترین مشاغلی است که برای بسیاری از افراد به خصوص خانم ها جذابیت دارد. اما شروع هر کاری بدون بررسی های مورد نیاز کاری بیهوده خواهد بود. از این رو باید از همان ابتدا به سوالات زیادی پاسخ دهید تا بتوانید در این مسیر به موفقیت مورد نظرتان برسید. 

1- مشخص کردن هدف

شما باید هدف خود را از تأسیس یک تهیه غذای خانگی مشخص کنید. در صورتی که ندانید قرار است چه کاری انجام دهید و چه مسیری را طی کنید، در میانه راه پشیمان می‌شوید و یا با مشکل برمی‌خورید. باید هدف خود را از ایجاد تهیه غذای خانگی مشخص کنید و خود را به چالش بکشید. مثلاً بررسی کنید که

1- آیا مغازه دارید و می‌خواهید از مشتری‌ها در همان‌جا پذیرایی کنید؟

2- آیا می‌خواهید در گوشه‌ای از خانه غذا تهیه کرده و برای مشتری‌ها ارسال کنید؟

3- آیا می‌خواهید چند نوع غذای محدود برای ارائه به سازمان‌ها، شرکت‌ها یا محیط‌های اداری تهیه کنید؟

4- آیا در نظر دارید با تبلیغات از همه جای شهر مشتری داشته باشید و غذاهای متنوعی در منوی پیشنهادی‌تان وجود دارد؟

5- فینگر فود، غذای سنتی، غذای فرنگی، غذای مخصوص گیاهخوارها یا …. مشخص کنید چه نوع غذایی مدنظرتان است.

2- بررسی هزینه‌های مورد نیاز

هزینه‌ها بخش جدایی‌ناپذیر در کسب و کار تهیه غذای خانگی است. پس قبل از هر اقدامی هزینه‌ها را سبک و سنگین کنید. ببینید برای شروع، پیشرفت، خرید تجهیزات و مواد اولیه و برای طی کردن فرآیند دریافت مجوز به چه مقدار بودجه نیاز دارید. از طرفی دیگر برای موارد ضروری و اتفاقات پیش بینی نشده هم باید هزینه‌هایی را در نظر گرفته باشید که در طول مسیر با کمبود بودجه مواجه نشوید.

3- نیروی کار

مطمئناً شما برای پیشبرد چنین شغلی نیاز به چند نفر نیروی کار دارید. بنابراین بررسی کنید که چند نفر نیروی کار داخلی و خارجی باید همراه‌تان باشند. برخی از نیروهای کار برای داخل سالن مورد نظر شما نیاز است و برخی از نیرو‌های کار برای کار در بیرون از سالن یعنی به عنوان پیک مورد نیاز است.

4- نوع غذای مورد نظر را مشخص کنید

باید در یک دسته‌بندی مشخص شروع به تهیه غذا کنید. نباید در کنار غذاهای سنتی، غذاهای فرنگی سرو کنید. معمولا تهیه غذای خانگی شامل غذاهایی چون خورشت‌ها، کوکوها، میرزاقاسمی، کشک بادمجان، کوبیده، جوجه و... هستند. پس مشخص کنید که از بین غذاهای سنتی قرار است چه مواردی را انتخاب کرده و بپزید.

5- پخت با حجم کم

هرچه دور ریز غذاهایتان کمتر باشد. به نفع شماست. پس در روزهای اول که کسی شما را نمی‌شناسد باید با تعداد کمتری شروع کنید و آرام آرام کار را گسترش دهید. اگر مغازه دارید تعداد مشتریان‌تان به نسبت بیشتر است و سرعت اضافه شدن آنها سریع‌تر خواهد بود. پس تقریبا روزی ۳۰ تا ۵۰ عدد غذا برای روزهای اول کافی می‌باشد. برای سرویس دهی بهتر باید از شب قبل غذاها را نیم پز کنید، با این کار هم سرویس دهی سریع تر خواهد بود و هم غذاها کیفیت بالایی خواهند داشت. هرگز کیفیت کار را به خاطر هزینه ها پایین نیاورید، هیچ مشتری غذای بی کیفیت شما را دوباره خریداری نمی کند.

6- تعیین میزان فروش

اگر به دنبال سود بالا در هر فروش باشید، مسلما مشتریانتان محدود به قشر خاصی می شوند. اما اگر با سود کمتر، فروش زیادی داشته باشید؛ قشر بزرگ تری را می‌توانید مورد هدف قرار بدهید. بنابراین علاوه بر حفظ کیفیت باید طوری قیمت را تعیین کنید که افراد متوسط جامعه (پر جمعیت ترین بخش جامعه) بتوانند از غذای شما تهیه کنند. 

7- انتخاب نام تجاری

نام تجارت کوچک خود را دست کم نگیرید. هر چقدر کیفیت غذای شما خوب باشد، همچنان مخاطبان شما را از روی برندتان شناسایی می‌کنند. مثلاً می‌گویند قورمه بهاران بهترین طعم و مزه را دارد. بنابراین نامی مناسب و متناسب با فعالیت‌تان را در دستور کار خود قرار دهید. نام تجاری خوب شما یک بازاریابی دقیق و اصولی محسوب می‌شود.

8- یافتن مناسب ترین درگاه فروش

یکی از دغدغه های اصلی که باید از ابتدای شروع کار داشته باشید، بازاریابی است. امروزه گسترش اینترنت و فضاهای مجازی فرصت مناسبی به کسب و کارهای خرد داده تا بتوانند خود را به مخاطبان در هر مکانی بشناسانند. اما روش های مختلفی برای ورود به بازار وجود دارد که با استفاده مشاوره کسب و کار می توانید راحت ترین و کم هزینه ترین راه را انتخاب نمایید.

تجهیزات آشپزخانه صنعتی در تهیه غذای خانگی

پخت غذا با ظرفیت بالا، قابل مقایسه با مقدار آشپزی خانگی نیست، از این رو تجهیزات آشپزخانه خانگی پاسخگوی شما نیست و نیاز به تجهیزات قوی‌تری دارید. پس باید از شرکت‌های تولید کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی اقدام به تهیه حداقل تجهیزات آشپزخانه کنید. اقلام اولیه شامل موارد زیر می‌باشد که البته بستگی به منوی غذای شما دارد و ممکن است تجهیزات دیگری به آن‌ها اضافه یا کم شود.

  • اجاق گاز رستورانی اجاق پلوپز زمینی
  • یخچال و فریزر صنعتی
  • میز کار استیل
  • سینک ظرفشویی صنعتی، وان شستشوی صنعتی
  • کابینت دیواری یا کابینت زمینی
  • هود دیواری یا هود مرکزی
  • گرمخانه غذا به صورت برقی یا گازی
  • تجهیزات جزئی مانند دیگ، قابلمه، چاقو، کفگیر، ملاقه و ....

قبل از تهیه تجهیزات به منظور صرف بهینه بودجه در نظر گرفته شده و انتخاب درست تجهیزات از تجارب مشاوران و کارشناسان فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی بهره بگیرید و حتما به این نکته توجه بفرمایید که از شرکت‌های تولید کننده که محصولات را گارانتی می‌کنند و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند، تجهیزات را تهیه کنید. 

مجوز ها و کارت بهداشت  برای تهیه غذای خانگی

همه‌ مشاغلی کـه با سلامت مردم در ارتباط هستند از جمله اغذیه فروشی‌ها باید برای فعالیت مجوز و کارت بهداشت داشته باشند. بر این اساس حتی افراد فعال در تهیه غذاهای خانگی نیز ملزم به داشتن کارت بهداشت هستند. در خصوص مشاغل خانگی نیز مجوز فعالیت کسب و کار خانگی نیز لازم است. شما می توانید با دریافت مشاوره از کارشناسانکاردوک در این مسیر راحت تر به نتیجه برسید.

برای صدور کارت بهداشت روش‌های مختلفی وجود دارد، یکی از این روش‌ها که اخیرا فعال شده، مراجعه بـه مراکز پیشخوان دولت اسـت. دفاتر پیشخوان تسهیلاتی را برای صدور هر چـه سریع‌تر کارت بهداشت در اختیار مردم و متقاضیان قرار داده اند.

برای تهیه غذای خانگی از کجا شروع کنیم؟

ابتدا باید امکانات خود را بسنجید تا بر اساس آن ها تصمیم گیری کنید. سرمایه اولیه، امکانات و تجهیزات‌تان را برآورد کنید و در مقابل هزینه ها را نیز مشخص کنید. از تجربه دیگران و کمک افراد متخصص نیز استفاده کنید. عجله نکنید، زمان مهم است اما در نهایت با شروع کار بدون بررسی ضرر بیشتری خواهید کرد. همزمان با برآورد هزینه ها جهت دریافت مجوزها نیز اقدام کنید. با دریافت مشاوره می توانید در کوتاه ترین زمان جواب بسیاری از سوالات خودتان را بگیرید. 

سرمایه مورد نیاز برای تهیه غذای خانگی

با توجه به تنوع اجناس و تغییر قیمت ها در بازار نمی‌توان به طور دقیق سرمایه مورد نیاز را برآورد کرد. به همین دلیل باید هر زمان که تصمیم به شروع تهیه غذای خانگی گرفتید، اقدام به برآورد هزینه ها نمایید. مرکز کاردوک با تهیه پیش امکان سنجی در هر کسب و کاری به شما برای شروع کارتان خدمات مشاوره نیز ارائه می دهد.

مسلما زمانی که یک سری امکانات اولیه داشته باشید، برای شروع کار هزینه کمتری نیاز خواهید داشت. معمولا مشاغل خانگی با کمک اعضای خانواده ایجاد می شود، این نیروی کار به دلیل مشترک بودن منافع‌شان می توانند در کاهش هزینه ها کمک شایانی نمایند.

 

کوتاه سخن اینکه...

تهیه غذای خانگی می‌تواند یک شغل خوب و خوشمزه باشد به شرط آنکه در هر حال کیفیت آن را حفظ کنید و در رعایت بهداشت کوشا باشید تا بتوانید مشتریان وفاداری پیدا نمایید. با رعایت و دقت در نکات بالا می‌توانید تهیه غذای خود را راه اندازی کنید.

سؤالات متداول در خصوص تهیه غذای خانگی

آیا برای این کار در منزل و تحویل به بیرون هم نیاز به کسب مجوز هست؟

بله برای شروع کار در خانه نیز نیاز به مجوز کسب و کار خانگی و کارت بهداشت دارید که به نسبت شرایط آسان تری دارد.

برای تبلیغات تهیه غذای خود چه کاری باید انجام دهیم؟

با توجه به موقعیتی که دارید باید بهترین روش تبلیغاتی را استفاده کنید. برای مثال اگر در نزدیک یک موسسه و یا ارگانی هستید، می توانید با ارائه چند نمونه کار و بستن قرار داد فروش خود را تضمین نمایید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه تهیه غذای خانگی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: تهیه غذای خانگی

ترک شغل کارکنان | ترک شغل کارمندان

ترک شغل کارکنان آن هم به صورت دسته جمعی می تواند هزینه های گزافی برای کارفرما به بار بیاورد. یکی از وظایف مهم مدیران، مدیریت نیروی انسانی است. همان قدر که نیروی متخصص می تواند برای ارگانی سودآوری داشته باشد، از دست دادن او نیز زیان بار خواهد بود. از طرفی دیگر ترک شغل تصمیم بزرگی برای یک کارمند است و اغلب چیزی نیست که فرد به دنبال آن باشد. اما دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود افراد از منبع درآمدی خود بگذرند و بخواهند شغل‌شان را ترک کنند. در ادامه به وظایف کارفرمایان برای حفظ کارمندان اشاره کرده ایم. 


برای دریافت مشاوره در زمینه ترک شغل کارکنان می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 و یا شماره02166418908 تماس بگیرید.


منبع : ترک شغل کارکنان


دلایل ترک شغل کارکنان

هر چقدر میزان ترک شغل در شرکتی بالا باشد، نشان‌دهنده ضعف مدیریتی و اشکالات در رهبری افراد است. از این رو مدیران و کارشناسان ارشد هر شرکت و هر اُرگانی باید با تمام توان کیفیت کاری را بالا برده و رضایت شغلی را در کارکنان خود افزایش دهند. اگر این کار را نکنند باید هزینه‌های بسیاری به خاطر فضای خالی و کمبود کارمند را بپردازند. در ادامه به مهم‌ترین علت ترک شغل کارمندان می‌پردازیم. همراه ما باشید.

1- نبود هیچ فرصتی برای پیشرفت

از دیدگاه تکاملی، نسل بشر همیشه در جستجوی روش‌های جدیدی است که در آن بتواند خود بهتر خود را پیدا کند. کارکنان نیز همواره در جستجوی فرصت‌ها برای پیشرفت مهارت‌های خود به منظور پیشرفت در حرفه خود هستند. به ویژه در شرکت‌های تکنولوژی افراد آرزو می‌کنند که کارفرمایان ابزار و برنامه‌های آموزشی لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهند تا بتوانند خود را بهبود بخشند. در نتیجه، اگر آنها احساس کنند که کارشان معمولی است یا مدیرانشان علاقه‌ای به پیشرفت نشان نمی‌دهند، واکنش طبیعی آنها، ترک شغل خواهد بود. کارمندان می‌خواهند فرصت‌هایی داشته باشند که از طریق آنها مهارت‌های خود را یاد بگیرند.

2- ترک شغل کارکنان | نبود روابط حرفه‌ای

در واقع کارمندان بیشتر از آنکه کارشان را ترک کنند، تیم‌ها و مدیران خود را ترک می‌کنند. اگر آن‌ها نتوانند دوستان خوب، همکاران وفادار و مدیران برتری را در شرکت داشته باشند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، و یا اگر نتوانند هیچ گفت و گویی را با آن‌ها به نتیجه برسانند، به احتمال بسیار زیاد کارشان را ترک خواهند کرد.

3- انعطاف‌ناپذیری

همه دوست دارند که کارشان انعطاف‌پذیر باشد تا نیازی نباشد در منزل و یا ساعات اضافی در اداره مجبور به کار شوند. از این رو اگر فرد فشارهای کاری زیادی را تحمل کند طوری که نتواند بین زندگی شخصی و کاری‌شان تعادل برقرار کنند، حتی اگر کارش را دوست داشته باشد، آن را ترک خواهد کرد.

4-ترک شغل کارکنان |  عدم همخوانی میزان کار با درآمد

شاید کار سنگینی انجام دهید اما نسبت به کاری که می‌کنید، درآمد پایینی داشته باشید، در نتیجه انگیزه‌های لازم برای کار کردن را از دست می‌دهید چون احساس می‌کنید که از شما بیگاری کشیده می‌شود. به همین دلیل با یک حساب و کتاب ساده می‌فهمید که ترک آن کار کمک به خودتان خواهد بود و می‌توانید در جایی بهتر با درآمدی بالاتر کار کنید. بنابراین به عنوان کارفرما باید حقوق کارمندان‌تان را متناسب با شرح وظایف‌شان تعریف کنید.

5-عدم توجه به نقش های مثبت و منفی

هر کسی در محیطی که مشغول به کار هست، علاوه بر وظایفی که برایش تشریح شده؛ می‌تواند بر همکاران، مراجعان و محیط کاری تاثیرات مثبت یا منفی بگذارد. کارمندان نیز نیاز به توجه کارفرما و قدردانی دارند. کارفرما باید بر اساس همین تلاش‌های کارمندان در جهت پیشرفت خودشان و سازمان؛ پاداش و ارتقای شغلی در نظر بگیرید. عدم توجه مدیران به این موارد موجب القای حس بی عدالتی و نادیده گرفته شدن می‌شود. 

6- ترک شغل کارکنان | برآورده نکردن وعده ها

هر قول یا وعده‌ای که به کارمندان داده می‌شود، باید با احتیاط و تفکر انجام شود. کارمندان روی حرف‌های شما حساب کرده و از کارفرما انگیزه می‌گیرند. بی‌ثمر گذاشتن امیدها و آرزوهای کارمندان موجب یاس و خروج آن‌ها از سازمان خواهد شد.

7- اجبار در جایگاه

گاه نقش ها و وظایف تنها از بالا به پایین بدون در نظر گرفتن علایق محول می شود. ندادن فرصت به کارکنان برای نشان دادن مهارت های‌شان در بخش هایی که علاقه دارند، موجب کور شدن خلاقیت و نوآوری کارکنان در سازمان می شود. بهتر است مدیران با ایجاد ارتباطی نزدیک تر با کارمندان (در چهارچوب حرفه ای) به علایق آن ها پی برده و متناسب با آن به فرد فعالیتی را بسپارد.

به عنوان یک مدیر، چگونه مانع از ترک شغل کارکنان شویم؟

1- از آن‌ها ستایش بیشتری کنید.

2- برای آن‌ها اهداف و برنامه‌های تازه‌ای مشخص کنید.

3- تفریحات تیمی و شرکتی را تنظیم کنید.

4- اجازه دهید ایده‌هایشان را ارائه دهند.

5- در میزان درآمد آن‌ها تجدید نظر کنید.

6- ساعات کاری را منظم‌تر و به صرفه‌تر کنید.

7- جلسات بیهوده را کنسل کنید.

8- در مورد احساسات و ناراحتی‌های آن‌ها سؤال کنید.

9- ارتباط خود را با کارمندانتان بهبود ببخشید.

10- فضای تیمی خود را مثبت کنید و منفی‌نگری را از بین ببرید.

کوتاه سخن اینکه...

شما همیشه نمی‌توانید جلوی ترک شغل کارکنان خود را بگیرید، اما با شناسایی دلایل احتمالی و با رعایت این نکات می‌توانید خطر ترک شغل را کاهش دهید. اغلب مشکلاتی که کارمندان با آن روبرو هستند و باعث می‌شود احساس ناراحتی کنند، به راحتی برطرف می‌شود. شما فقط باید خطوط ارتباطی خود را باز نگه دارید. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که به کارمندان خود دلیلی می‌دهید تا در کنار شما بمانند.

سؤالات متداول در خصوص ترک شغل کارکنان

آیا ترک شغل کار خطرناکی است؟

از این جهت خطرناک است که ممکن است فرد منبع درآمدی خود را برای مدتی شاید طولانی از دست بدهد. به همین دلیل استرس‌های زیادی او را در برمی‌گیرد. اما ترک شغلی که از آن رضایت ندارید، می‌تواند فرصت بهتری را برای شما در نظر بگیرد.

آیا تغییر شیوه‌های مدیریتی می‌تواند از ترک شغل کارمندان جلوگیری کند؟

بله. در واقع شناسایی شیوه‌های رهبری و مدیران مطلوب و نامطلوب و تقویت یا از بین بردن آن‌ها تاثیر زیادی در نگهداری کارکنان مستعد دارد.


برای دریافت مشاوره در زمینه ترک شغل کارکنان می‌توانید با مشاوران مرکزمشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 و یا شماره02166418908 تماس بگیرید.

منبع : ترک شغل کارکنان

طرح توجیهی تولید هبلکس | طرح تولید بتن سبک گازدار AAC (هبلکس)

چه کسی نیاز به طرح توجیهی تولید هبلکس دارد؟ آیا تولید هبلکس صرفه اقتصادی دارد؟ نظر به وجود ظرفیت تولید یک میلیون متر مکعب بتون سبک در کشور و مصرف همین میزان در کف‌ریزی ساختمان در کشور میزان نیاز به قطعات بتن سبک که عمدتاً با تولیدات سفال تامین می‌شود، بیش از چهار برابر این مقدار است که زمینه توسعه تولید قطعات بتنی سبک را به عنوان کالای جایگزین و مطلوب‌تر مطرح می‌نماید. گسترش ظرفیت تولید نه تنها امکان تامین نیاز داخل بلکه امکان صادرات به کشورهای همسایه را نیز فراهم‌تر خواهد نمود. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید هبلکس ارائه شده است. برای آشنایی با سایر انواعطرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع : طرح توجیهی هبلکس

 

طرح توجیهی تولید هبلکس | معرفی محصول

بتون سبک اتوکلاوی (AAC) و یا بتن اسفنجی یک محصول بتونی با تکنولوژی پیشرفته است که از مخلوط آهک و سیلیس به همراه پودر سیمان و پودر آلومینیوم درست می‌شود.

این محصول بدلیل هوازایی در پخت در محیط اتوکلاو طی فرایند تولید، Autoclaved Aerated Concrete و به اختصار AAC نامیده می‌شود. تکنولوژی تولید و فرمولاسیون مواد اولیه این محصول در کشورهای اروپایی در یک سده گذشته با تکیه بر فعالیت‌های تحقیق وتوسعه صنعتی تغییر و تکمیل‌تر گردیده است. هم اکنون امکان ساخت ماشین آلات و استقرار فرایند تولید در کشور نیز وجود دارد.

برای بتون سبک گازی در کشور بر اساس سیستم طبقه‌بندی آیسیک کدهای متفاوتی با توجه به نوع کالا و فرایند تولید وجود دارد.

کد های  آیسیک محصولات

نام کالاکد ISIC

شماره تعرفه گمرکی

بتن سبک AAC

بتن سبک گازی سقفی مسلح269551232968101110
بلوک دیواری غیر مسلح از بتن سبک گازی2695612327
بلوک سقفی غیر مسلح از بتن سبک گازی2695612328
سایر محصولات بتنی غیر مسلح از بتن سبک گازی2695612381
محصولات بتنی غیر مسلح از بتن سبک گازی12695512366

طرح توجیهی تولید هبلکس | ویژگی‌های  محصول

مهم‌ترین مزیت‌های محصولات ساخته شده از بتن سبک AAC  قابلیت تولید در اندازه و شکل‌های متفاوت متناسب با نیازهای ساختمان به صورت انبوه و دارای ویژگی‌های کیفی و کمی یکسان است.

امکان تولید هم به شکل پانل و اسلب‌ها و مقاطع بزرگ مسلح و هم به صورت بلوک‌های غیرمسلح وجود دارد. به دلیل وزن کم (حدود یک سوم  آجر سفال) و دارا بودن مقاومت فشاری مطلوب موجب کاهش وزن سازه می‌گردد. ضریب انتقال حرارت، صوت و الکتریک آن سبب صرفه جویی در هزینه گرمایش، سرمایش و عایق کردن صوتی سازه خواهد شد.

بر عکس سایر محصولات رقیب نصب و کاربرد آن در سازه ساده و سریع‌تر و کم هزینه‌تر است. این محصول به دلیل بافت یکپارچه قابلیت مناسبی در انجام عملیات سوراخکاری، اره کاری، نصب و تجهیزات روکار را دارا می‌باشد.

کالای جایگزین و مکمل محصول

بتن سبک گازی متخلخل، می‌تواند کالای جایگزین سایر مصالح ساختمانی مصلح و غیر مسلح نیز باشد؛ از جمله به بلوک‌های سبک با پوکه، بلوک‌های CLC، بتن سبک با لیکا، بتن سبک با پرلیت، سایلکس، سیپورکس و بلوک‌های سیمانی اشاره نمود. بلوک‌های سیمانی به‌دلیل وزن زیاد تقریباً منسوخ شده‌اند و سایر محصولات مذکور قابلیت رقابت با بلوک‌های AAC را خواهند داشت.

موارد کاربرد  بتن سبک گازی  AAC

از بتون سبک گازی می‌توان به عنوان بتن سبک و حرارتی کف ‌و روی پشت، در ساختمان‌های پیش‌ساخته دارای قالب در جا برای پارتیشن‌بندی انواع بلوک‌ها و قطعات پیش ساخته در ساختمان، محوطه سازی و حصارکشی استفاده نمود.

طرح توجیهی تولید هبلکس | دانش فنی پروژه و روش تولید محصول

 1-فرایند تولید

مواد اولیه اصلی تولید بتن سبک گازی شامل آهک و پودر سیلیس و آلومینیوم و سیمان از زنجیره تامین معادن و کارخانه به محل سایت تولید حمل می‌شود. کلوخه آهک توسط فیدر به سنگ شکن و کوبیت چکشی منتقل شده. پس از آسیاب شدن به سیلوهای پودر میکرونیزه 50 تنی توسط توارهاب نقاله و الواتور منتقل می‌گردد.

به طور هم‌زمان سیمان منتقل شده نیز به سیلوهای 120 تنی توسط اسکروها 18 متری منتقل می‌گردد. پودر سیلیس نیز پس از ذخیره در سیلو به صورت تنظیم به بالمیل گلوله ای منتقل شده و پس از میکس و هموژن شدن جهت تشکیل ترکیب نهایی بتن سبک گازی تشکیل می‌شود.

مخلوط نهایی پس از مانای و کنترل غلظت و تایید کنترل کیفیت فرمولاسیون با پودر آلومینیوم میکس شده و به داخل قالب تزریق می‌شود. در این مرحله بتن بدلیل فعل انفعالات حجیم شده، بعد از چند ساعت قرارگیری در گرمخانه و تخمیر؛ اماده تخلیه از قالب و برش افقی و عمودی براساس نیاز بازار و برنامه ریزی تولید می‌شود. محصولات پس از انوکلاوینگ آماده انتقال به انبار و بسته‌بندی هستند. لازم به ذکر است تمامی این فرایندها دارای PLC کنترل و اتوماسیون صنعتی و مانیتورینگ مرکز کنترل فرایند است.

2-ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

ماشین آلات و تاسیسات خط تواید بتن سبک گازی ACC برای ظرفیت تولید 240 تن در روز عبارتند از:

  • قیف و فیدر تغذیه سیلیس دو ستگاه
  • آسیاب گلوله ای (بالمیل) با سرند و قطعات مربوطه
  • مخزن دوغاب سیلیس به همراه  همزن‌ها و اللکترو موتور و پمپ‌های انتقال دوغاب چهار دستگاه
  • تانکر سوخت گازوئیل و آب چهار عدد
  • موتور ژنراتور برق اضطراری ۲۵۰ کیلو وات یک دستگاه
  • باسکول ۶۰ تنی یک دستگاه
  • انشعاب برق ۵۰۰ کیلو وات همراه با کلیه تابلوهای اصلی و فرعی فیدر آهک به سنگ شکن یک دستگاه
  • سنگ شکن و کوبیت (جهت آسیاب و میکرونیزه کردن آهک) دو دستگاه
  • نوار نقاله جهت انتقال آهک به آسیاب کوبیت دو دستگاه
  • الواتور قاشقی گیربکس دار دو دستگاه
  • قیف سیمان و آهک و سیلیس دارای  لودسل، ویبره و اسکرو انتقال و الکترو گیربگس دستگاه
  • سیستم تورین آهک، سیلیس و سیمان سه دستگاه
  • سیلوی ذخیره آهک و سیمان با ظرفیت ۵۰  و ۱۲۰ تن همراه با اسکروهای مربوطه و با الکترو موتور گیربکس‌دار چهار دستگاه
  • مخزن توزین دوغات سیلیس دارای لودسل و شیر برقی یک دستگاه
  • همزن برقی پودر آلومینیوم یک دستگاه
  • توربو میکسر با موتور، شافت و پره و شیر برقی یک دستگاه
  • پایپینگ دوغاب از مخازن ذخیره به برج دوغاب ریزی
  • کشاننده خط گرمخانه دارای الکترو گیربکس ۵ دستگاه
  • دستگاه جرثقیل سقفی با تابلو برقی و سیم بکسل و وینچ
  • خط کامل برش افقی با جکهای پنوماتیکی و الکترو گیربکس
  • تیلت کیک با یونیت هیدرولیکی برگردان یک دستگاه   
  • جرثقیل برگرداندن، باز و بسته کردن قالب یک دستگاه
  • ریل گذاری خطوط انتظار اتوکلاو
  • کشاننده خط انتطار الکترو گیربکس دار بخش فراوری
  • اتوکلاو کامل دو درب هر کدام به طول سی متر و قطر دو متر با ریل گذاری داخل-چهار دستگاه
  • دیگ بخار شش و نیم تن با فشار ۱۴ بار و تابلو برق، سختی گیر و منبع آب چهار  دستگاه 
  • .....

 

طرح توجیهی تولید هبلکس |  بررسی بازار، رقبا و بازار هدف

بتن سبک عمدتاً در صنایع ساختمان‌سازی و راه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این محصول به‌دلیل سبک‌تر بودن نسبت به سایر کالاهای مشابه قابلیت حمل و نقل راحت‌تری را به بازارهای مختلف فراهم می‌آورد و از این‌رو بازار کشورهای همسایه عراق، ترکیه، پاکستان و افعانستان و هم‌چنین استان‌های هم‌جوار را علاوه بر مصرف داخلی استان می‌توان برای آن متصور بود.

این محصول با توجه به سهولت اجرا و مزایا و صرفه اقتصادی از سوی انبوه‌سازان، پیمانکاران و سازندگان انفرادی ساختمان مورد توجه قرار گرفته است. تا پایان سال 1398 تعداد 760 جواز و پروانه بهر برداری برای تولید انواع بتن‌های سبک صادره شده است؛ از این تعداد167 واحد به تولید رسیده و دارای پروانه بهره‌برداری هستند. 81 طرح در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بیشتر از 60 درصد در کشور وجود دارد. با توجه به نیاز  بیش از یکصد میلیون تنی انواع بتون در کشور زمینه ایجاد این طرح در مناطق مختلف کشور به استناد تحقیقات بازار می‌تواند در دستور کار سرمایه‌گذاری قرار گیرد.

                                

تعداد کل جواز ناسیس های  و پزوانه های صادره بتن سبک
760
 
تعداد واحد های تولید بتن سبک کشور
تعداد سرمایه گذاریاشتعالظرفیتواحد
167827388437785267481تن
 
تعداد چواز تاسس بالای 60 درصد پیش رفت فیزیکی بتن   سبک کشور
81
 
تعداد چواز تاسس بالای 60 درصد پیش رفت فیزیکی بتن   سبک  گازی کشور
تعداد سرمایه گذاریاشتعالظرفیتواحد
2617054186231757750تن
 
تعداد واحد های تولید بتن گازی  سبک کشور
تعداد سرمایه گذاریاشتعالظرفیتواحد
25474711810311369185تن

 

طرح توجیهی تولید هبلکس | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید بتن سبک گازی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی حدود 59 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 38 درصد بوده و در کمتر از 3 سال بعد از به تولید رسیدن سرمایه اولیه خود را برداشت می‌کنید. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید 75000تن در سال ارائه شده است:

نحوه مشارکت و تأمین سرمایه طرح (میلیون ریال)

شرحانجام شدهمورد نیازجمعدرصد
سهم شرکتسرمایه0000
جاری شرکا0150,255150,25565%
جمع سهم شرکت0150,255150,25565%
سهم بانکتسهیلات ریالیبلند مدت079,50079,50034%
کوتاه مدت03,0003,0001%
جمع تسهیلات ریالی082,50082,50035%
تسهیلات ارزی000%0
جمع سهم بانک082,50082,50035%
جمع  کل0232,755232,755100%

 

مشخصات عمومی طرح

ردیفموضوعبرآرودواحد
1زمین  18000متر مربع
2زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز5600متر مربع
3ماشین آلات  صنعتی51000میلیون ریال

 

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیفموضوعهزینه ها  (میلیون ریال )
1سرمایه گذاری ثابت150,255
2سرمایه گذاری  درگردش82,500
3کل سرمایه گذاری232,755
4هزینه تولید سالیانه70446

شاخص های مالی

موضوع 
نرخ بازده داخلی IRR21/5
نرخ بازده سرمایه بکار گرفته شده (ROCE)  (درصد)44
درصد فعالیت در نقطه سر به سر24/9

طرح توجیهی تولید هبلکس | مزایای اجرای طرح

با توجه به مصارف متعدد بتن‌های سبک گازی به عنوان کالایی ضروری در بخش‌های ساختمانی و عمرانی کشور و مزیت داشتن منابع مواد اولیه در تکنولوژی ساخت ماشین آلات در کشور بموازات تقاضای بالا، جذابیت قابل قبولی در این زمینه هم جهت مصرف داخل و هم با تکیه بر تولید محصولات با کیفیت استاندارد بین المللی در حوزه صادرات موجود می‌باشد. در ادامه برخی مزایای اجرای این طرح ارائه شده است:

  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  • کاربرد گسترده و رو به رشد محصولات طرح (وجود تقاضای مستمر)
  • امکان صادرات این محصول در صورتی که استانداردهای لازم و تکنولوژی مناسب در تنوع بخش به تولیدات استفاده شود
  • امکان دسترسی به سازندگان داخلی جهت تولید ماشین آلات با کیفیت مطلوب

طرح توجیهی تولید هبلکس | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارائه معیارهای محاسبه هر یک از موارد برآورد سرمایه ثابت و در گردش و توضیح پیرامون هزینه‌های ثابت و متغیر طرح، پیش‌بینی و قیمت تمام‌شده و همچنین سود سالیانه طرح که محاسبه گردیده است. مهم‌ترین شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده و وضعیت قابل قبولی را بلحاظ مالی برای تولید قطعات بتن سبک گازی با کیفبت نشان می‌دهد و بدلیل  وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمینه مساعدی برای ایجاد این واحد فراهم است.

خدمات مشاوره در مرکز کاردوک

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید. حهت مشاوره کسب و کار کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع : طرح توجیهی هبلکس