مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

انتخاب نام شرکت | راهنما و نحوه انتخاب اسم برای شرکت تازه تاسیس

انتخاب نام برای شرکت یکی مهم‌ترین کارهایی است که صاحبان مشاغل و کارآفرینان باید با دقت کامل آن را انجام دهند. در واقع نام شرکت بیانگر اصل و هویت کسب و کار شماست و این باعث می‌شود دیگران با شنیدن نام شرکت، پی به فعالیت‌ و محصولاتی ببرند که شما در آن زمینه فعال هستید. پس در عین سادگی انتخاب اسم دارای حساسیت بالایی است که با توجه به فرهنگ و انتظارات جامعه، نام مناسب انتخاب می‌شود. در ادامه قوانین و نکات مربوط به انتخاب اسم شرکت آورده شده است.



برای دریافت خدمات در زمینه انتخاب نام برای شرکت می‌توانید با مرکزمشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.



منبع : انتخاب نام شرکت


انتخاب نام برای شرکت

در انتخاب نام شرکت باید به اصول و قوانینی که همگان موظف‌اند آن را به اجرا درآورند، توجه داشته باشید. اگر نامی را برگزینید که با قوانین همخوانی نداشته باشد، رد شده و باید دوباره کلیه مراحل انتخاب و ثبت نام شرکت خود را از اول طی کنید. پس دانستن اصول، قوانین و نحوه انتخاب نام برای شرکت، پروسه اداری آن را کوتاه‌تر می‌کند و شما با آرامش و دقت بیشتری این کار را انجام خواهید داد. علاوه بر مسائل قانونی، نام تجاری معرف شما در میان عموم مردم خواهد بود؛ این موضوع در برندسازی و فروش بیشترتان نیز تاثیر مستقیم دارد.

شما می توانید برای انتخاب نام مناسب و ثبت شرکت خود به کارشناسان کاردوک اعتماد نمایید.

قوانین انتخاب نام برای شرکت

با توجه به قوانین زیر می توانید نام مناسبی برای شرکت خود انتخاب نمایید. با این حال طی کردن مراحل اداری و انجام امور ثبتی نیاز به گذراندن وقت و انرژی دارد، شما می توانید با استفاده از کمک ها مشاوره ای کاردوک در کمترین زمان با کمترین هزینه به نتیجه برسید. جهت انتخاب نام وثبت شرکت کلیک کنید.

1- خاص و به یاد ماندنی

اسمی که برای شرکت خود انتخاب می‌کنید باید خاص و ویژه باشد و در هر زمانی نشان دهد که اسم به روز بوده و کهنه نشده است. مثلاً اگر دقت کرده باشید برخی از شرکت‌ها اسم‌هایی دارند که فرد را به یاد قدیم و دوره‌های گذشته می‌اندازد. نام شرکت شما باید جدید و همچنین راحت باشد.

برخی از نام‌های جدید آنقدر پیچیده هستند که هیچ وقت در یاد افراد نمی‌افتد. از این رو بهتر است که نام انتخابی شما ساده باشد تا به راحتی همه آن را به خاطر بسپارند و به خاطر بیاورند.

2- پرهیز از انتخاب نام‌ با تلفظ‌های پیچیده

نام انتخابی باید طوری باشد که به راحتی بتوان آن را تلفظ کرد و در حین گفتن آن افراد به تته پته نیفتند. نام‌هایی با تلفظ‌های پیچیده نمی‌تواند جذاب باشد و صاحبان کسب و کار و کارآفرینان باید این مهم را در نظر داشته باشند که انتخاب نام‌هایی با تلفظ عجیب از جذابیت شرکت شما می‌کاهد و این امر در بازاریابی نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

نام وقتی با تلفظ پیچیده انتخاب شود افراد برای تایپ کردن آن در گوگل هم دچار سردرگمی می‌شوند و بعد از یک یا دو بار تلاش، از آن صرف نظر می‌کنند.

نام مناسب می‌تواند بخش مهمی از فرآیند بازاریابی را بدون هیچ هزینه‌ای انجام دهد و نباید با انتخاب‌های نادرست این مهم را از بین ببرید.

3- باید ساده باشد

وقتی می‌گوییم که نام باید ساده باشد، این ساده بودن باید هم در گفتار و هم در نوشتار صدق کند. یعنی نباید نام شرکت شامل حروف‌های ویژه‌ای چون  $ * #‌ و... باشد. چون مخاطبان‌تان در هنگام بیان، نوشتن و یا به خاطر آوردن با سختی مواجه خواهند شد.

4- معنا و مفهوم خاصی باید داشته باشد

نام انتخابی شما باید معنا داشته باشد. یعنی وقتی آن را به انگلیسی برمی‌گردانند باید بتواند مفهوم خاصی را برساند و وقتی آن را ترجمه می‌کنند به کلمات زشت و زننده تبدیل نشوند. اگر به دنبال انتخاب نام فریبنده و جذاب هستید مراقب باشید که برای همه قابل درک باشد.

5- باید یادآور کسب و کار شما باشد

هر نامی که انتخاب می‌کنید باید نشانه‌هایی از کسب و کار و فعالیتی که انجام می‌دهید را داشته باشد. یعنی وقتی افراد با نام شرکت شما برخورد می‌کنند ذهنشان متوجه این موضوع شود که شما در صنعت خاصی مثل آهن آلات فعالیت می‌کنید.

به عنوان مثال نام شیرین عسل هر کسی به یاد خوردنی می‌اندازد، حتی اگر واقعاً هرگز با محصولات این برند آشنایی نداشته باشید، می‌دانید که در زمینه خوراکی فعالیت می‌کند.

6- انتخاب چند نام برای شرکت

برخی از شرکت‌ها ماه‌ها وقت می‌گذارند تا نامی را انتخاب کنند که برازنده شرکت و فعالیت‌هایشان باشد، اما بعد از مدتی متوجه خواهند شد، نامی که در نظر گرفته بودند توسط شرکتی دیگر به ثبت رسیده است. حتماً چند نام برای شرکت در نظر بگیرید تا در صورت تکراری بودن، بتوانید نام دیگر را جایگزین آن کنید.

7- پرهیز از انتخاب نام‌های محدود کننده

نام شرکت نباید محدود کننده باشد، در واقع شما باید بتوانید در هر مکان و زمانی آن را بر روی محصولات و یا خدمات خود قرار دهید. نام‌های محدود کننده ممکن است در آینده مشتریان را گیج کند.

مثلاً سامسونگ در دسته صوتی و تصویری قرار می‌گیرد و اگر به تولید کلوچه بپردازد، باعث گیج شدن مشتریان می‌شوند. اما اگر در هر زمینه‌ای از محصولات دیجیتالی فعالیت کند، یعنی هر چیزی که با تکنولوژی در ارتباط است، مشتریان سریع آن را درک می‌کنند و گیج نمی‌شوند.

8- نظرسنجی از مشتریان

می‌توانید یک نظرسنجی تهیه کرده و از مشتریان خود بخواهید در مورد نام‌های انتخابی نظریاتی را ارائه دهند. اینگونه احساس مشتریان را در خصوص نام در نظر گرفته شده درک خواهید کرد و انتخاب مناسبی انجام خواهید داد.


نکات مهم در انتخاب نام شرکت که باید به آن توجه کنید

1- نباید هنگام انتخاب اسم شرکت از اسامی دانشمندان و شعرا و امثالهم استفاده شود.

2- نباید از حروف مخفف یا کلمات ترکیبی استفاده شود.

3- استفاده از نام‌های زیر برای اسم شرکت قابل قبول نیست:

ملی، ایران، ملت، کشور، انتظام، نظام، نفت، پتروشیمی، دادگستر، بنیاد، سازمان، مرکز، بهزیست، بانک، بسیج، جهاد، آسانسور، آژانس، ایثار، ایثارگران، شاهد، شهید، آزاده، جانبازان، تکنو، فامیلی، فیلتر، نیک، باور، میکروبرد، تست، استار، تک، مدرن، پیک، امنیت، کارواش، فانتزی، شهروند، اقتصاد، میهن، جوانان، ایمان، دکوراسیون، هدف، سپاه، تکنیک، دیتا، تک نو، تکنولوژی، اورست، مونتاژ، ونوس، دفتر، ایتال، بیو، کنترل،‌ متریک، مترلژی، وب.

4- برخی از کلمات را می‌توان در اسم شرکت استفاده کرد اما باید بدانید آن‌ها جز سیلاب‌ها شمرده نمی‌شوند و در انتخاب نام شرکت باید از سه سیلاب دیگر نیز استفاده شود. این کلمات شامل صفاتی مانند بهتر،‌ برتر،‌ نیک،‌ خوب و... و همچنین نام شهرها، اعداد و رنگ‌ها و کلماتی که موضوع فعالیت را شرح می‌دهند مانند بازرگانی، تجاری، خدماتی، ساختمانی، تولیدی و... می‌شوند.

اسامی که نیاز به کسب مجوز دارند؛ بنیاد، انجمن، کانون، تشکل، بانک، بهزیستی، بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری، صندوق قرض الحسنه، لیزینگ، هولدینگ و…

5- با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد.

6- اسم نباید اختصاری و مخفف باشد، یعنی از حروف اول چند کلمه و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود.

در انتخاب نام شرکت خود دقت کنید تا بتوانید همیشه در نام‌ها و ذهن‌ها و حتی در تاریخ باقی بمانید. نام شرکت در صورتی که شیک و دارای شخصیت بالا باشد به شما و همکارانتان انرژی مضاعفی برای فعالیت می‌دهد و می‌توانید عملکرد خود را نیز بالا ببرید. 


سؤالات متداول در خصوص انتخاب نام برای شرکت

برای تغییر نام شرکت چه مدارکی مورد نیاز است؟

ارائه کپی از روزنامه رسمی و آگهی تأسیس، ارائه کپی مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه همه اعضا شرکت و کپی آگهی آخرین تغییرات (در صورت داشتن چنین تغییری).

چگونه می‌توانیم به رد نام شرکت خود اعتراض کنیم؟

در صورتی که متقاضی به نتیجه کارشناسی نام، اعتراض داشته باشد باید مراتب اعتراض خود را با ذکر دلایل در قالب فرم اعتراض، به مرجع ثبت شرکت‌های بررسی کننده نام اعلام نماید تا کارشناسی مجدد صورت پذیرد.


برای دریافت خدمات در زمینه انتخاب نام برای شرکت می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : انتخاب نام شرکت

جرایم مالیاتی | شروط بخشودگی جرایم مالیاتی چیست ؟

جرایم مالیاتی در کنار اصل مالیات برای بسیاری از مودیان هزینه‌ای اجباری به نظر می‌رسد. مالیات در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به عنوان بزرگ‌ترین منبع درآمد در مقابل خدماتی است که به شهروندان ارائه می‌شود. در کشوری مانند ایران علاوه بر مالیات درآمد نفتی نیز وجود دارد، به همین دلیل در مقایسه با سایر کشورها، مقدار و نحوه دریافت مالیات کمی تفاوت دارد. در این میان برخی از صنایع و تولیدی ها نیز مشمول بخشودگی‌های مالیاتی نیز هستند. در چنین شرایطی قانون نیز از تولیدکنندگان و کسب و کارها حمایت لازم را به عمل آورده و شما نیز با اطلاع از قوانین می‌توانید با خیال آسوده فعالیت خود را داشته باشید.

برای ثبت‌نام یا دریافت مشاوره در زمینه جرائم مالیاتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره09351520300 تماس بگیرید.


منبع : جرائم مالیاتی


جرایم مالیاتی

در اصلاحیه جدیدی که صورت گرفته، افراد حقیقی و حقوقی که از دادن مالیات خودداری می‌کنند، آن را به تعویق می‌اندازند و یا با روش‌هایی آن را دور می‌زنند، علاوه بر پرداخت اصل مالیات، مجازات کیفری و حقوقی هم برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. بهترین راه برای اینکه هیچ کدام از این مسائل رخ ندهد این است که مؤدیان، مالیات‌های خود را کامل و در زمان مشخص شده پرداخت کنند. جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز و مراحل گرفتن پلمپ دفاتر کلیک کنید.

انواع جرایم مالیاتی

طبق ماده 274 و 279 که در بند 60 اصلاحیه قانون مالیات‌ها آمده است، موارد زیر جزء جرائم مالیاتی محسوب می‌شود و با مرتکبان طبق قانون برخورد خواهد شد.

جرائم مالیاتی بر اساس ماده 274 قانون مالیات‌های مستقیم

1- تنظیم دفاتر، اسناد و مدارک خلاف واقع و استناد به آن.

2- اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد حاصل از آن.

3- ممانعت از دسترسی مأموران مالیاتی به اطلاعات مالیاتی و اقتصادی خود یا اشخاص ثالث در اجرای ماده(181) این قانون و امتناع از انجام تکالیف قانونی مبنی بر ارسال اطلاعات مالی موضوع مواد(169) و (169 مکرر) به سازمان امور مالیاتی کشور و وارد کردن زیان به دولت با این اقدام.

4- عدم انجام تکالیف قانونی مربوط به مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در رابطه با وصول یا کسر مالیات مؤدیان دیگر و ایصال آن به سازمان امور مالیاتی در مواعد قانونی تعیین شده.

5- تنظیم معاملات و قراردادهای خود به نام دیگران، یا معاملات و قراردادهای مؤدیان دیگر به نام خود برخلاف واقع.

6- خودداری از انجام تکالیف قانونی در خصوص تنظیم و تسلیم اظهارنامه مالیاتی حاوی اطلاعات درآمدی و هزینه‌ای در سه سال متوالی

7- استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر به منظور فرار مالیاتی.

جرائم مالیاتی ذکر شده در ماده ۲۷۹ قانون مالیات‎های مستقیم

1- دسترسی غیر مجاز به اطلاعات ثبت شده

2- تغییر و سوء استفاده از اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی

 

مجازات افراد یا شرکت‌های مرتکب انواع جرایم مالیاتی

1- حبس بیش از شش ماه تا دو سال

2- بیش از بیست میلیون (۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تا هشتاد میلیون (۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال جزای نقدی

3- شلاق از سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه و تا نود و نه ضربه در جرائم منافی عفت

4- محرومیت شدن از حقوق اجتماعی بیش از شش ماه تا پنج سال

5- منتشر نمودن حکم قطعی در رسانه‌ها

6- ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال

7- ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال

8- ممنوع شدن از صدور بعضی اسناد تجاری توسط اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال

شرط مهم بخشودگی جرایم مالیاتی

در قانون مالیات‌ها شرایطی برای بخشودگی جرائم مالیاتی وجود دارد که در دو بند مهم به آن پرداخته شده است:

۱- تقسیط بدهی و بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش مقرر در قانون به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض شده است.

۲- بخشودگی جرایم قابل بخشش سال یا سال‌های مورد درخواست مودیان مالیاتی، منوط به پرداخت اصل مالیات و مانده‌ی جرایم (اعم از غیرقابل بخشش یا آن قسمت از جرایم که با بخشودگی آن موافقت نشده است) همان سال یا سال‌ها، می‌باشد.

سخن پایانی...

حتی اگر وضعیت شما شامل بخشودگی مالیاتی نیز شود باید اصل و جریمه مالیات را پرداخت کنید و تغییر زیادی در وضعیت شما در خصوص پرداخت مالیات ایجاد نمی‌شود. به همین دلیل بهتر است مالیات‌ها در زمان تعیین شده به صورت کامل پرداخت شود و خود را به دردسرهای زیاد نیندازید. شما برای اطلاع از شرایط و نحوه گرفتن بخشودگی های مالیاتی می توانید به کارشناسان کاردوک مراجعه نمایید.

سؤالات متداول در خصوص جرایم مالیاتی

آیا شرکت‌هایی که فعالیت کمی دارند هم باید مالیات پرداخت کنند؟

فرقی ندارد. هر شرکتی که ثبت شده باشد چه فعالیت آن محدود باشد و چه زیاد، باید مالیات را پرداخت کند.

آیا برای شرکت‌ها دانش بنیان معافیت مالیاتی در نظر گرفته می‌شود؟

این شرکت‌ها فقط از پرداخت مالیات بر درآمد پایان سال (مالیات بر عملکرد) معاف خواهند بود و تغییر در وضعیت آن‌ها برای پرداخت مالیات حقوق، تکلیفی و ارزش افزوده آن‌ها ایجاد نخواهد شد و باید بر اساس دستورالعمل‌های وزارت دارایی مالیات‌های خود را پرداخت کنند.

برای ثبت‌نام یا دریافت مشاوره در زمینه جرائم مالیاتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره09351520300 تماس بگیرید.


منبع : جرائم مالیاتی

مدیریت فرآیندهای کسب و کار |ضرورت های پیاده سازی BPMS در بنگاههای اقتصادی

مدیریت فرآیندهای کسب و کار یا همان BPM شامل تکنیک‌هایی است که مدیریت، طراحی و تحلیل کسب و کارها را پشتیبانی می‌کند. با بزرگ و پیچیده شدن فرایندهای اداری، مالی و فنی در بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی مدیران شرکت‌ها برای تحقق رسالت و وظیفه خود که همانا تمهیدات دستیابی به بهره‌وری منابع است، ملزم به استفاده و پیاده‌سازی نرم‌افزارهای مختلف هستند. این نرم‌افزارها ضمن تبدیل فرایند دستی به الکترونیک، انجام فعالیت و نظارت بر فعالیت‌های سازمانی را ساده‌تر می‌کنند. بنابراین فناوری اطلاعات همگام با نیاز حوزه اقتصادی راه حلی جامع در قالب بسته‌های نرم‌افزاری ارائه داده است. برای آشنایی با مزیت‌ها و کاربرد نرم‌افزارهای مدیریت فرآیندهای کسب و کار با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره مدیریت کسب و کار می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.


منبع: مدیریت فرآیندهای کسب و کار


 

هدف از مدیریت فرآیندهای کسب و کار

در اغلب سازمان‌ها به دلیل جزیره‌ای و یکپارچه نبودن سیستم‌های نرم‌افزاری مورد استفاده، فرایند انجام امور طولانی و امکان نظارت و کنترل و تحلیل وضعیت بنگاه بسیار مشکل است.

مدیران بنگاه‌ها نرم‌افزار مطمئنی می‌خواهند که بدون نیاز به کدنویسی‌های اختصاصی که بسیار پرهزینه، زمان بر و دارای خطا‌ها و باگ‌های فراوانی است؛ بتواند تمامی فرایندهای بنگاه در زنجیره تامین، تولید و ارائه خدمات در حوزه‌های تخصصی (اداری، مالی، مدیریتی، فنی و تکنیکی) متناسب با استراتژی های سازمان بازمهندسی و یکپارچه نماید.

معرفی نرم‌افزار بیزاجی

یکی از شرکت‌های بین‌المللی طراحی و توسعه مدیریت و بهبود فرآیندهای کسب و کار بیزاجی (Bizagi) است. بیزاجی مجموعه کامل BPM را به صورت سه محصول ارائه داد که برای اتوماسیون فرآیندهای مدیریت کسب و کار مورد استفاده قرار می‎گیرند.

این سه محصول اصلی به نامهای Bizagi BPMN Modeler ،Bizagi Studio و Bizagi Engine است که معمولا در مدیریت فرآیندهای کسب و کار، طراحی، مدل سازی و بهبود فرآیند کسب و کار، توسعه اپلیکیشن‌های مدیریت متناسب با وضعیت هر بنگاهی قابلیت پیاده سازی و استفاده را دارد.

BPMS بسته نرم‌افزاری است که بدون نیاز به کد و برنامه نویسی و صدمه زدن به ساختارهای موجود با استفاده از تیم‌های تخصصی بنگاه و کارشناسان متخصص ضمن آموزش کارکنان قادر است به عنوان ابزاری قدرتمند و سریع در چند مرحله مدیریت فرایند کسب و کار بنگاه را با تضمین امنیت، قیمت بسیار پایین و کاربر پسند پیاده‌سازی نمایند.

 

کارایی نرم‌افزارهای مدیریت فرآیندهای کسب و کار

نرم‌افزارهایی چون بیزاجی میزان کارایی و اثربخشی فرآیندهای سازمان را ارتقا می‌دهند. دراین روش همزمان با شناسایی، طراحی، اجرا و پایش می‌توان به راه‌هایی برای بهبود و ارتقای مستمر فرآیندهای اجرای کسب و کار دست پیدا کرد. چرا که هدف از به کارگیری آن هم راستا نمودن فرآیندهای بهبود یافته در مسیر دستیابی سازمان به نتایج هدف گذاری شده و منطبق بر استراتژیک سازمان است.

بدین معنا (BPM) یک رویکرد منظم نگهداری امن و مبادله اطلاعات یکپارچه براساس شناسایی، طراحی، اجرا، مستندسازی، پایش، کنترل و اندازه‌گیری فرآیندهای دستی و خودکار کسب و کار با تاکید بر نوآوری و بهبود مستمر و مبتنی بر کاربرد فناوری اطلاعات در حوزه تخصصی فعالیت بنگاه از زنجیره تامین تا بازار است.

مزیت‌های استقرار

با توجه به توضیحات مذکور، مزیت‌های استقرار چرخه مدیریت فرایند کسب و کار با استفاده از ابزارهای (BPMS) در سازمان عبارتند از:

  • شناسایی و مستند سازی وضعیت موجود فرایندهای بنگاه در بازمهندسی، اصلاح و الکترونیکی کردن آن‌ها
  • شناسایی و برقراری شبکه اتوماسیون ارتباطات موثر سازمانی به صورت الکترونیکی و یکپارچه با رعایت سطوح دسترسی در چارت سازمانی
  • طراحی و پیاده‌سازی تدریجی فرآیندهای سازمان به صورت گرافیکی بدون ایجاد خلل در روند جاری انجام امور بنگاه
  • امکان رهگیری اقدامات با توجه به سطح دسترسی و تامین داشبورد  و مانیتورینگ مدیریتی به منظور بررسی پیشرفت فعالیت‌های جاری و نظارت، ارزیابی وظایف و امور محوله به پرسنل تامین امکان گزارش‌ها و تحلیل‌های اجرایی و مدیریتی و شناسایی گلوگاه فرایندها
  • قابلیت نصب و پیاده‌سازی و اجرا برنامه و ماژول‌های آن در سیستم عامل‌های مختلف کلاینتی ویندوز همانند Windows XP، Vista Windows 7 و سرور بیس همانند  Windows Server 2000, Windows Server 2003, Windows Server2008 و با امکان اتصال به دیتا بیس‌های مختلف و کار با مجموعه نرم‌افزارهای  MS Office     
  • صرفه جویی در هزینه‌ها و بالا رفتن سرعت اجرای امور در نتیجه افزایش کارایی کارکنان منابع سازمان

موارد کاربرد مدیریت فرآیندهای کسب و کار

  • تمامی بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی که نیازمند بازمهندسی و یکپارچه سازی فعالیت‌ها مابین بخش‌های مختلف در راستای استراتژی و اهداف خود می‌باشند.
  • تمام سازمان‌های دولتی و خصوصی همانند شرکت‌های بزرگ دولتی، بانک‌ها و مؤسسات مالی، بیمارستان‌ها، واحدهای بزرگ کسب و کار، بیمه‌ها و شرکت‌های مخابراتی که دارای نرم افزارهای جزیره جهت انجام امور حوزه های اداری ، مالی ،ستادی و فنی هستند.

فرایند پیاده سازی BPMS 

  • احساس نیاز و موافقت مدیریت سازمان با بکارگیری BPMS به عنوان یک ضرورت
  • ابلاغ رسمی پیاده سازی با تعیین شرح وظایف مشاور و کارکنان مرتبط
  • تشکیل تیم شناخت وضعیت موجود و مستند و استاندارسازی فرایندهای متشکل از مشاور و کارکنان
  • طراحی، شفاف و ساده‌سازی و رفع نقاط کور فرایندها با قابلیت مدل و پیاده‌سازی فرایند به زبان شکل‌ها و علائم مرتبط با اهداف و استراتژی‌های سازمان
  • تدوین دستوالعمل‌های گردش کار (فرایند، فعالیت و وظایف)، طراحی کارتابل کارکنان و مدل سازی فرآیندها با استاندارد نرم افزار BPMN با قابلیت تغییر، حذف، غیرفعال شدن موقتی و افزودن فرآیند جدید در سیستم است.
  • افزودن فرآیندها و مدلسازی آن‌ها و همچنین اعمال تغییرات در فرآیندهای سازمانی با همه جزئیات آن، به موازات آموزش مدیریت و کارکنان با نحوه کار با این سیستم
  • تست و اجرای مرحله به مرحله و تحلیل سیستم، ردیابی، مانیتورینگ و بهینه سازی آن

امکانات کاردوک

کاردوک با تکیه بر تیم منابع انسانی و مشاورین خبره برای شناخت وضعیت موجود و بازمهندسی  و پیاده سازی سیستم های بهبود مستمر فرایندهای کسب و کار طرح‌ها بنگاه‌های اقتصادی با استفاده از زیرساخت‌های نرم افراری و سخت افزاری اطلاعات مورد نیاز پیادسازی  BPMS اعلام آمادگی می نماید. همچنین می توانید برای اطلاع از چگونگی عارضه یابی سازمانی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره مدیریت کسب و کار می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.


منبع: مدیریت فرآیندهای کسب و کار

طرح تولید ماسک | نوشتن و تهیه طرح تولید انواع ماسک بهداشتی N95

طرح تولید ماسک مخصوصا در زمان‌های بحرانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. ماسک‌ها جهت حفاظت از سیستم تنفسی انسان در مقابل استنشاق مواد خطرناک و زیان آور من جمله آلاینده‌های فیزیکی، شیمیائی، ویروسی و باکتریائی استفاده می‌شوند. بنابراین در بسیاری از صنایع نیروی انسانی موظف به استفاده از آن است. ماسکهای تنفسی، گستره متنوعی از ماسکهای ساده و یکبار مصرف ارزان قیمت تا ماسک‌های گران قیمت و چندبار مصرف مثل ماسک گاز را شامل می‌شوند. خطوط تولید انواع ماسک بهداشتی قادر است انواع ماسک یکبار مصرف، ماسک طبی N95 و چند لایه را تولید کند. دستگاه تولید با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات متناسب با نیاز بازار در کوتاه‌ترین زمان ممکن انواع ماسک پزشکی را تولید می‌نماید. در ادامه خلاصه ای از طرح توجیهی تولید ماسک n95 ارائه شده است.


برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : طرح توجیهی تولید ماسک


مطالعه طرح تولید ماسک 

امروزه به دلیل وجود بیماری‌های ویروسی و انواع بیماری‌های واگیر دار، افزایش آلودگی هوا و وجود ریزگردها علاوه بر پزشکان و کادر درمانی، مردم عادی نیز به استفاده از انواع ماسک‌های بهداشتی روی آورده‌اند. برای تولید ماسک بسته به نوع کاربرد آن از مواد اولیه متفاوتی استفاده می‌شود. چرا که علی رغم شکل ظاهری مشابه، محصولات متفاوتی هستند. همانطور که گفته شد در ادامه خلاصه ای از طرح توجیهی تولید ماسک ارائه شده است، برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

انواع ماسک‌ها

با توجه به تنوع آلودگی‌های محیطی، نوع ماسک مورد مصرف نیز متفاوت است. ماسک تنفسی به چهار دسته تقسیم می‌شوند.

  • ماسک‌های حذف کننده ذرات آلوده (همانند N95)
  • ماسک‌های حذف کننده گاز‌ها و بخارات سمی (کارتریج دار و ضد گازهای شیمیائی)
  • ماسک‌های الکتریکی تصفیه کننده هوا؛ این ماسک‌ها دارای یک دمنده الکتریکی (معمولاً از طریق باطری) برای عبور دادن هوای آلوده به داخل فیلتر هست
  • ماسک‌های نجات؛ نوعی خاص از انواع ماسک تنفسی است که در حین فرار (نه ورود یا بازگشت به محوطه آلوده) از هوایی با مخاطره آنی برای زندگی و سلامتی بکار گرفته می‌شود.

طرح تولید ماسک | ماسک های حذف کننده ذرات و استاندارد آنها (همانند  N95)

در این ماسک‌های تنفسی از مواد فیبری و الیافی مانند، کاغذ، نمد یا پارچه برای به دام اندازی آلاینده‌ها استفاده می‌کنند. ماسک‌های تنفسی معمول در دو نوع فنجانی (Cup) و تاشو (Folded) وجود دارند.به لحاظ طبقه بندی براساس مقررات استاندارد مؤسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا و کانادا (NIOSH) با شاخص میزان کارایی در پالایش ذرات معلق در هوا و توانایی ماسک در حذف گازهای شیمیایی و بخارات ماسک‌ها در سه رده و 9 گروه دسته بندی شده است. این رده‌ها با حروف R, N یا P میزان مقاومت فیلتر در مواجهه و تماس با ذرات معلق روغن را نشان می‌دهند.

ماسک‌های سری N:  ماسک‌های تنفسی غیر مقاوم در برابر روغن

ماسک‌های سری R: ماسک‌های تنفسی مقاوم در برابر روغن بوده و در صورت وجود ذرات روغن به کار می‌روند

ماسک‌های سری P: ماسک‌های تنفسی ضد روغن که در صورت اشباع ذرات روغن در محیط به کار می‌رود

طبقه بندی ماسک ها بر اساس پروتکل آمریکا

این استاندارد ویژگی گروه های مختلف ماسک را به شرخ ذیل طبقه بندی می‌کند.

جدول 1- طبقه بندی ماسک های تنفسی براساس پروتکل استاندارد امریکا  NIOSH
میزان مقاوم در برابر روغنکدکارایی
سری N غیر مقاروم در برابر روغنN95حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می کند
N99حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند
N100حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند
سری  R  مقاروم در برابر روغنR95حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند
R99حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند
R100حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند
سری P   ضد روغنP95حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند
P99حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند
P100حداقل 95درصد ذرات موجود در هوا را تصفیه می‌کند

طبقه بندی ماسک ها بر اساس پروتکل اروپا

طبق استاندارد اروپا طبقه بندی ماسک‌های تنفسی براساس میزان عبور ذرات جامد و مایع، راندمان فیلتراسیون و افت فشاری که ایجاد می‌کنند، به سه گروه ذیل تقسیم می‌شود.

طبقه بندی ماسکهای تنفسی بر طبق استانداردهای اروپایی

نوع و کد فیلتر

 

حداکثر نفوذ مجاز ذرات  

جامد (Nacl)  ومایع(پارافین)

 

میران جذب ذرات

ابعاد ذرات گرد و غبار، بخارها، غبارهای آبی، غبارهای روغنی
ماسک    FFP1٪۲۰80%بیشتر از 5 میکرون
ماسک    FFP2٪۶94%2 و 5 میکرون
ماسک   FFP3٪۱9/99%کمتر از 2 میکرون

 

طرح تولید ماسک | مزایا و تفاوت‌های ماسک‌های تاشو و فنجانی

ماسک‌های تاشو را پس از مصرف می‌توان تا و بعدا دوباره استفاده کرد. به دلیل وجود طراحی ارگونومی، امکان نشتی گاز در این ماسک‌ها وجود ندارد. تنفس در ماسک کاسه ای به مراتب راحت‌تر از سایر ماسک‌ها است.این ماسک، سطح فضای بیشتری روی صورت شما ایجاد می‌کند. ویژگی ماسک FFP3 کربن اکتیو کاسه ای این است که راندمان فیلتراسیون مطابق با ماسک‌های FFP3 تا 99 درصد ذرات بالای 600 نانومتر بوده و مقاومت تنفسی ناچیزی دارد.

مدت زمان و عمر مفید استفاده از ماسک فیلتردار

به طور عمومی عمر مفید ماسک فیلتردارN95 و FFP2 می‌تواند تا 8 ساعت کاری باشد. اما بطور کلی هر زمان که هوای داخل ماسک بو یا مزه گرفت باید فیلتر ماسک عوض شود. اگر ماسک یکبار مصرف باشد یا فیلتر آن غیرقابل تعویض بود باید ماسک جدیدی استفاده شود. همچنین هر زمان که فیلتر ماسک تغییر رنگ یا بوی خاصی داد، آلودگی روی آن دیده شد یا تنفس در آن سخت شد، باید تعویض شود. توجه کنید که در بیمارستان‌ها و در شرایط معمول این مدت 8 ساعت است، ولی اگر آلودگی محیطی بالا بوده و یا با دست آلوده آن را لمس کردید باید ماسک جدیدی بکار ببرید. حداکثر مدت زمان استفاده از ماسک در محیط آلوده 2 ساعت می‌باشد.

کد آیسیک و تنوع انواع ماسک تنفسی

انواع ماسک‌های تنفسی با توجه به نوع وشرایط مصرف آنها دارای کد آیسیکی بشرح ذیل می‌باشند.

ماسککد آیسک
مجموعه ماسک تنفسی25191461
ماسک یکبارمصرفمصرف پزشکی33111439
ماسک محافظ دندانپزشکی3311512864
ماسک جراحی و اتاق عمل3311513564
ماسک تنفسی و بیهوشی3311513565
ماسک یکبار مصرف پزشکی3311513566
ماسک ونچوری پزشکی  اکسیژن3311513568
ماسک حفاظتی پزشکی3311513569
انواع ماسک حفاظت در مقابل گاز3311513891
انواع ماسک حفاظت در مقابل گرد و غبار3311513892
ماسک نبولایزر دارو3311513954

 

مواد اولیه و پارچه ماسک سه لایه

ماسک ساده 3 لایه با ملت بلون

در ماسک سه لایه مابین دو لایه پارچه بدون بافت اسپان باند (Spunbond) با گرماژ 20 تا 25 یک لایه پارچه ملت بلون با گرماژ (17) قرار می‌گیرد.

ماسک ساده 3 لایه بدون ملت بلون

در این ماسک در هر سه لایه از پارچه بدون بافت SMS با گرماژ 25 قرار دارد که از نفوذ ویروس و میکروب و مایعات جلوگیری کند.

ماسک N95 بدون سوپاپ 4 لایه

در ساخت ماسک N95  چهار لایه از دو لایه پارچه بدون بافت (Spunbond، اسپان باند) با گرماژ 25 تا 30، یک لایه پارچه ملت بلون با گرماژ17، یک لایه فیلتر کربن اکتیو یا پلی استر و یک لایه کربنی نزدیک به لایه بیرونی ماسک استفاده می‌شود.

این ماسک می‌تواند بصورت سوپاپ دار نیز تهیه شود. درصورت تهیه ماسک سوپاپ دار باید از سوپاپ دارای دیافراگم سیلیکونی استفاده شود. استفاده از دیافراگم سیلیکونی برای ماسک‌های سوپاپ دار جهت تامین اثربخشی محصول الزامی است.

ماسک 5 لایه N95 

در ساخت این ماسک پنج لایه پارچه باید استفاده گردد. دو لایه پارچه بدون بافت اسپان باند (Spunbond) با گرماژ 25 تا 30 و دو لایه ملت بلون و یک لایه پارچه بی بافت SMS اضافی با گرماژ 17 که بین دو لایه ملت بلون قرار می‌گیرد. نکته مهم در این نوع ماسک که می‌توان به آن توجه کرد پارچه‌های استفاده شده در آن است که هر چه بیشتر وارد لایه‌های درونی ماسک می‌شویم قدرت نفوذ ناپذیری نیز بیشتر می‌شود.

بهترین مکان برای خرید پارچه ماسک نمایندگی فروش کارخانه‌ها هستند. که از وزارت بهداشت و همچنین سازمان غذا و دارو مجوز داشته باشند. زیرا اگر نکات بهداشتی در مورد پارچه ماسک سه لایه و ماسک N95 و ماسک FFP2 رعایت نشود، علاوه بر بی اثر بودن باعث انتقال ویروس و بیماری‌ها نیز می‌شود. ماسک N95 پایش با قابلیت‌های ویژه ای که دارد، محافظ بسیار مناسبی در برابر انواع قارچ‌ها، باکتری‌ها و مواد عفونی است.

طرح تولید ماسک | ابعاد،  اندازه  و وزن

ابعاد ماسک‌های ساده 3 لایه، cm 17*17 می‌باشد که با در نظر گرفتن چین ماسک ابعاد نهایی به cm 10 * 17 تغییر می‌یابد. وزن ماسک‌ها تنفسی N95 از ده تا 50 گرم بر اساس گرماژ پارچه، بند، طرح، مدل و داشتن و یا نداشتن فیلتر دیافراگمی و تعداد آن متنوع است.

طرح تولید ماسک | طراحی ماسک های N95

ماسک های N95 می‌توانند به فرم‌های متنوعی از جمله تخت، اردکی، مخروطی یا نیمکره و فنجانی طراحی شوند.

درصورتیکه قادر به شناسایی پارچه با ویژگی‌های مناسب برای تهیه ماسک نباشند، ضروری اسـت پـارچه را از شرکت‌هـای تولیدکننده معتبر دارای تاییدیه وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی تهیه نمایند.

ماسک جراحی

ماسک جراحی که به نام ماسک پزشکی یا ماسک ساده صورت نیز شناخته می‌شود و اغـلب کارکنان کادر درمـان آن را استفاده می‌کنند، برای جلوگیری از خروج و پرتاب باکتری در قطرات مایع یا ذرات معلق در هوا از دهان و بینی کادر درمان طــراحی شده و به کار می‌روند. این ماسک‌ها برای محافظت از فردی که آن را پوشیده در برابر استنشاق باکتری‌های موجود در هوا یا ذرات ویروس طراحی نشده‌اند. بنابراین ماسک N95 یاFFP به دلیل داشتن مواد، شکـل و لایه هـای مـحکم مـحافـظ بهتری هستند.

طرح تولید ماسک | معرفی محصول تولیدی

این ماسک‌ها در دو رنگ سفید و خاکستری در بازار موجود می‌باشند. نمونه سفید رنگ آنها تا 95 درصد از ذرات گرد و غبارها، ویروس‌ها و باکتری‌های با ابعاد 1 تا 5 میکرون را جذب می‌نمایند. نمونه خاکستری این ماسک‌ها دارای یک لایه ذغال اکتیو بوده و قدرت جذب بوی تعدادی از گازها و بخارات را دارد.

کالاهای جایگزین 

در بسیاری از موارد که سطح آلودگی محیطی برای انسان خطرناک است، کالایی جایگزین برای ماسک های تنفسی بهداشتی وجود ندارد.

موارد استفاده ازماسک N95

ماسک‌های سریN95 جراحی (یا N95 پزشکی) ماسک‌هایی هستند که با تأیید سازمان غذا و دارو و سازمان انرژی اتمی مصرف به کاربردهای پزشکی و درمانی می‌رسند. این ماسک‌ها برای استفاده کارکنان بخش درمان که نیاز به محافظت در برابر مایعات و قطرات موجود در هوا دارند توصیه می‌شود. گونه‌هایی از این ماسک تنفسی در بیرون در زمان شایع شدت اپیدمی‌ها ویروسی و باکتریایی نیز کاربرد دارد.

ماسک‌های N95 جراحی تفاوت ظاهری با دیگر ماسک‌های N95 ندارند. تنفس با ماسکهای جراحی N95 به دلیل استانداردهای مقاومتی و فیلتراسیون بالا مقداری دشوارتر است. همچنین ممکن است برخی کارکنان از گرمای ایجاد شده در زیر ماسک گله مند باشند. میزان محافظت ماسک‌های N95 سوپاپ دار به اندازه ماسک‌های N95 جراحی بدون سوپاپ نیست. وجود سوپاپ، تنفس را تسهیل می‌کند و دما را کاهش می‌دهد، اما محافظت رانیز کاهش می‌دهد.

طرح تولید ماسک | دانش فنی پروژه و روش تولید

دانش فنی و ماشین آلات تولید با کیفیت مناسب و در ظرفیت‌های متفاوت و قابل رقابت هم از خارج و هم در داخل کشور قابل تامین است. ظرفیت خط تولید و تنوع محصولات مهم‌ترین پارامتر در برآورد کردن تامین زیرساخت‌های مورد نیاز و هزینه راه‌انداری خط تولید ماسک است. ماشین آلات، تاسیسات و زیرساخت‌های خط تولید ماسک از ظرفیت‌های فراوری روزانه 20 الی 100 ماسک در دقیقه قابل تولید، نصب و پیاده سازی است.

1- معرفی خط تولید محصول

خط تولید ماسک بهداشتی، با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات انواع ماسک سه لایه تا پنچ لایه N95 را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید می‌کند. ظرفیت این خط تولید برابر با 50 ماسک در دقیقه می‌باشد. لازم به ذکر است که این ظرفیت، با توجه به نوع ماسک تولید شده ممکن است متفاوت باشد. سیستم تولید اتوماتیک بوده و قادر است ماسک ها را به صورت بهداشتی با کمترین دخالت انسان تولید کند.

2- رول فیدر

پارچه های مورد نیاز به صورت رول براساس طراحی محصول در رولینگ‌های خود قرار گرفته و به صورت هم زمان و خطی وارد بخش دوم خط تولید می‌شود.

3- ترکیب لایه ها و لیزر جت

پارچه‌های هدایت شده توسط غلتک و رولینگ‌های قالبی ویژه ابتدا ترکیب شده و سپس پل بینی تغدیه شده در آن تعبیه می‌گردد. سپس با استفاده از سیستم اولتراسونیک در طرفین و در خطوط داخلی جوش داده شده و سوراخ فیلتر در آن ایجاد و مشخصات فیلتر مطابق استاندارد روی آن چاپ می‌گردد.

4- نصب بند ماسک

در ادامه با استفاده از دستگاه جوش بند ماسک از دو طرف به روی ماسک در حال حرکت جوش شده و به طرف دستگاه تغییر موقعیت هدایت می‌شود.

5- شکل گیری و برش نهایی و بسته بندی

ماسک هدایت شده پس از تا شدن و جوش نهایی، شکل گیری نهایی را به خود گرفته و بصورت اتوماتیک برش محیط می‌خورد. ماسک در صورت دارا بودن فیلتر به بخش نصب فیلترهای سوپاپ دار که جنس آن‌ها از پلاستیک یا سیکلون هستند وارد و در نهایت به بخش بسته بندی نهایی و بهداشتی نمودن محصول بسته بندی شده وارد می‌شود.

 

طرح تولید ماسک | سرمایه گذاری مورد نیاز

مطالعات براساس توان مالی متقاضی در دو ظرفیت پیش بینی شده است. بر اساس  مطالعات انجام شده احداث طرح تولید انواع ماسک بهداشتی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی سالیانه تولید 40 ماسک دقیقه با ماشین آلات اتوماتیک 86 میلیارد ریال سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری بیشتر از 30درصد بوده و کمتر از 3سال سرمایه اولیه خود را با احتساب تحقیقات بازار برداشت می کنید.

طرح تولید ماسک | بررسی بازار رقبا 

بررسی بازار نشان می‌دهد تا پایان سال 1398 در کشور 110 واحد تولیدی با ظرفیت 1133میلیون عدد ماسک و سرمایه گذاری دفتری 1699میلیارذ ریال مشغول به فعالیت هستند. واحدهای درحال احداث کشور که پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارند 35 طرح می‌باشند که پیش بینی ایجاد ظرفیت جدید معادل 333میلیون عدد ماسک را در سال دارند.

تمامی کشورهای جهان نیازمند استفاده از این کالا می‌باشند. میزان مصرف این کالا ارتباط معنا داری با سطح رفاه ، و بهداست ودرمان جوامع مختلف دارد. طبق آمار منتشره اتاق بازرگانی صنعت معدن و تجارت منتهی به پایان فروردین 1398 صادرات با کشورهای دیگر وجود نداشته است و آمار واردات انواع ماسک با کد 90200000گمرکی کالا در همین زمان از کشورهای اتریش، تایوان، چین و ترکیه به کشور معادل568,287 دلار با ارزش23,868 میلیون ریال صورت گرفته است. 

مشخصات عمومی طرح

ردیفموضوعبرآرودواحد
1زمین  1000متر مربع
2زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی )320متر مربع
3ماشین آلات 16699میلیون ریال

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیفموضوعهزینه ها  (میلیون ریال )
1سرمایه گذاری ثابت31787
2سرمایه گذاری  درگردش54353
3کل سرمایه گذاری86141

شاخص های مالی

موضوعهزینه ها 
نرخ بازده داخلی IRR36  درصد
دوره برگشت سرمایه2/55
اشتعال نیروی انسانی12

طرح تولید ماسک | مزایای اجرای طرح

  • وجود دانش فنی طراحی و ساخت ماشین آلات با کیفیت در کشور
  • امکان تامین مواد اولیه مورد نیاز در کشور
  • سودآوری، بازده و دوره برگشت مناسب سرمایه گذاری با توجه به امکان تولید چند محصول در یک خط تولید
  • سیستم مجهز به کنترل PLC با عملکرد اتوماتیک
  • عدم نیاز به نیروی کار گسترده
  • امکان تولید در ظرفیت های بالاتر به صورت نیاز بازار و افزایش شیفت های کاری
  • امکان اخذ مجوز استاندارد کیفیت از سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی

نتیجه گیری

تولید و مصرف این محصولات با توجه به امکان بروز مخاطرات و تهدیدات بیماری زا بصورت اپیدمی و مصرفی بودن کالا در شرایط جاری محیطی بهداشتی به منظور حفظ سلامت انسان‌ها لازم است.

در جامعه پیشرفته به دلیل ارتباطات گسترده ضرورت تولید و مصرف کالاهای بهداشتی من جمله ماسک‌های تنفسی الزامی شده و تولید آن دارای استاندارد اجباری است. لذا سرمایه گذاری روی این کالای بهداشتی مشروط به بررسی‌های دقیق فنی اقتصادی و مالی با توجه به نیاز روز افزون جوامع چه در داخل کشور و چه با هدف برآورده کردن یکی از زمینه‌های موجه برای فعالیت اقتصادی می‌باشد.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدها

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارایه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : طرح توجیهی تولید ماسک

طرح توجیهی تولید تلویزیون | طرح تولید انواع تلویزیون LED، سه بعدی، OLED

طرح توجیهی تولید تلویزیون با روشن کردن مسیر سرمایه گذار و تولید کننده به شروع و ادامه کار جهت می‌دهد. صنعت لوازم خانگی با دامنه‌ای بسیار وسیع و متنوع، قابلیت تبدیل به مهمترین صنعت تولیدات غیر نفتی کشور را دارد. کیفیت محصولات این حوزه از جهت رقابتی بودن؛ وابستگی شدیدی به سطح تکنولوژی صنایع بالادستی و بخش‌های مختلف علل الخصوص صنعت تولید قطعات برد و پانل‌های الکترونیک، صنایع پلیمری تولید قطعات و بدنه و صنایع تولید قطعات فلزی مورد نیاز دارد. پس تولید لوازم خانگی می‌تواند موتور محرکه توسعه اشتغال و تولید در کشور باشد. تکیه بر کیفیت و قیمت قابل رقابت با انواع برندهای خارجی می‌تواند پاسخگویی مناسبی به تقاضای بازار داخل و بستری برای صادرات این محصولات نیز باشد. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید انواع تلویزیون‌ها را شرح داده‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه اطلاع از طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 


منبع: طرح توجیهی تولید تلویزیون

 

طرح توجیهی تولید تلویزیون | معرفی محصول

طرح حاضر بر ساخت مجموعه‌ای از کالاهای مورد نیاز در محیط های خانگی و اداری همانند چای ساز، آبمیوه گیری، اتو بخار برقی، آبسردکن و تلویزیون قابل توسعه است. در فاز نخست پیش امکان‌سنجی برآوردهای فنی و مالی و اقتصادی جهت ساخت تلویزیون ارایه می‌گردد. برای ارائه سفارش جهت نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

تلویزیون

تلویزیون به عنوان یک وسیله ارتباطی، دارای یک گیرنده ویژه صدا و تصویر از طریق امواج الکترومعناطیسی است که با تحول تکنولوژی و امکان دریافت امواج از شبکه های ماهوره ای کاربرد بسیار وسیع‌تری را به لحاظ کمی و کیفی پیدا کرده است.

نسل‌های نوین این دستگاه امکان دریافت و پخش‌ برنامه بسیار متنوعی را مطابق با سلایق مختلف انسان‌ها فراهم نموده است. بگونه‌ای که اکنون در جهان به عنوان جز لاینفک وسایل خانگی و اداری جای خود را در زندگی انسان‌ها ثبت کرده است. در این طرح هدف تولید محصولاتی است که در آن‌ها از تکنولوژی و پلاتفرم‌های نوین تولید قطعات استفاده می‌شود. هم اکنون در جهان انواع تلویزیون LED با کیفیت رقابتی وجود دارد. این تلویزیون‌ها با کد ایسیک بشرح ذیل در ایران تولید می‌شوند.

ال ای دی         3230512305

او ال ای دی      3230512307

سه بعدی         3230512308 

در این طرح تولید محصولات فوق با کیفیت صادراتی مد نظر است.

ویژگی‌های فنی تلویزیون

تولید تلویزیون در ایران  باید از استاندارد ملی ایران (به شماره 4582) و آزمون‌های مرکز تحقیقات صنایع الکترونیک ایران و استانداردهای بین المللی آزمون ایمنی و سازگاری الکترومغناطیسی تبعیت نماید. این استانداردها بر ایمنی تلوزیون در شرایط محیطی، پایداری در مقابل نوسانات الکتریکی و مقاومت مطلوب الکترونیکی دستگاه‌ها و قطعات و ترمینال‌ها اتصالات الکتریکی، بستهای مکانیکی، لامپ‌ها و صفحات تصویری و منابع تغذیه، باتری، سیستم کنترل از راه دور و برای دریافت، گیرنده دریافت سیگنالهای صوتی و تصویری و همچنین کنترل تابش‌های خطرناک دلالت و نظارت دارد.

مواد اولیه تولید تلویزیون

مواد اولیه مورد استفاده در خط تولید نهایی شامل فریم پلاستیکی روی پنل، برد قدرت یا منبع تغذیه، مادر برد اصلی، قاب پلاستیکی بدنه، پنل اصلی LED، بلندگوهای مستقر درون آن، دستگاه کنترل از راه دور، بردها و ماژول‌های الکتریکی، انواع سیم و کابل‌های فلت و معمول کانکتوردار، پیچ و مره‌های استیل است که براساس دانش فنی و پلت فرم های منطبق با آخرین تکنولوژی های مورد استفاده انواع تلویزیون های استاندارد در سطح بین المللی با الزام به تضمین کیفیت قطعات از کمپانی‌های تولیدکننده معتبر در سطح جهان تامین می‌گردد.

موارد کاربرد تلویزیون  

با توجه به پیشرفت دنیای ارتباطات و فناوری و وجود تعداد زیادی کانال‌ها و ایستگاه‌ها فرستنده امواج تلویزیونی ماهوره‌ای در سطح کره زمین و امکان دسترسی به برنامه تمامی شبکه ها از طریق رسیور و تلویزیون، وجود این محصول در تمام مراکز خانگی، اداری، تجاری و صنعتی به عنوان یک نیاز اساسی ارتباطی و ضروری برای انسان تبدیل شده است.

لذا تلویزیون محصولی است که توانسته نیازهای مختلف تفریحی، آموزشی، بهداشتی و اطلاع رسانی انسان‌ها را تامین و به جز لاینفک لوازم مورد استفاده در زندگی مردم تبدیل کند. تولید آن متنوع بوده و سزیعاً تابع رشد تکنولوژی است. با توجه به مصرف روز افزون جهت جایگزینی محصولات قدیمی و تامین نیازهای جدید تولید آن باید خود را با رشد تکنولوژی و نیاز بازار هماهنگ نماید.

طرح توجیهی تولید تلویزیون | دانش فنی و استاندارها

در کشورهای جهان با توجه به استفاده از شبکه برق متناوب 50 یا 60 هرتز استاندارد متفاوتی برای فرستنده‌ها و گیرنده‌های تلویزیون شکل گرفته است. در نتیجه استاندارد همه دستگاه‌های تلویزیونی در جهان یکسان نیستند؛ بیشتر مشکلات سازگاری بین استانداردهای تلویزیون در سراسر جهان ناشی از تفاوت اساسی در فرکانس برق مورد مصرف و تبعات تکنیکی آن در ایجاد تصویر متحرک تلویزیونی است.

در این طرح دانش فنی انتخاب شده بر اساس پلت فرم کمپانی های بزرگ تولیدکننده قطعات تلویونی در دنیا انتخاب شده و الزام رعایت کیفیت قطعات مورد مصرف مطابق با آزمون‌های استاندارد در این فرایند بسیار ارزشمند است. چرا که طول عمر محصول تلویزیون بطور عمده وابسته به کیفیت قطعات الکترونیکی آن است.

خط مونتاژ

خط مونتاژ قطعات جهت تولید محصول نهایی همزمان با کنترل کیفیت حین فرایند تولید است. به گونه‌ای که امکان خطا در نصب قطعات به حداقل برسد در این صورت قطعات منفصله می‌تواند بر روی خط انتقال نوار نقاله با امکان کار از دو طرف به صورت سلسله مراتبی مطابق طراحی وارد خط تولید شده و توسط پرسنل آموزش دیده بصورت کنترل شده روی شاسی اصلی حاوی پنل نصب و تا انتهای خط مونتاژ به پیش برود.

سپس محصول مونتاژ شده در بخش کنترل کیفیت تصویر و قطعات مونتاژ شده بصورت نرم افزاری مورد تست قرار می‌گیرد. در صورت پاس نمودن شاخص‌های کیفیت قطعات تصویر و برنامه‌ها می‌تواند به بخش بسته بندی منتقل و آماده ورود به بازار شود.

طرح توجیهی تولید تلویزیون |  LED

قطعات استاندارد تلویزیون  بصورت CKD درخط تولید بصورت سلسله مراتبی  در روی نوار نقاله متحرک با قابلیت کار از دو طرف و مجهز به ابزار دفیق کنترلی پنومانیک و الکتریکی و سیستم‌های روشنایی و کنترل کیفیت مونتاژ فیزیکی می‌شود. در ابتدا این خط  پانل تلویزیون روی فریم پلاستیکی نگهدارنده قرار گرفته و سپس بسته به نوع مدل و سایز تلویزیون ماژول‌ها و بردهای الکترونیک شامل برد اصلی، برد اینور ترمبدل ولتاژ ،بلندگوها، پاور برد، برد کنترل، برد صفحه کلید جلو، برد تایمینگ تی اف تی، برد وای سوز یا زد سوز به همراه برقراری ارتباط توسط سیم‌های کانکتور فلت و معمول مورد نیاز برقراری ارتباط الکتریکی خاص هر مدل بصورت کنترل شده نصب می‌شوند.

سپس با بسته شده قاب پلاستیکی پشت، تلویزیون بصورت عمودی در خط ویژه بررسی نرم افزاری و فیزیکی کنترل کیفیت برد، تصویر، گیرنده، پاور کورد، سوکت‌ها و پورت‌های مختلف، هدفون، یواس پی، شبکه، وی جی ای، ورودی و خروجی صدا و تصویر، خروجی اپتیکال، تیونر آنتن و وایرلس قرار می‌گیرد. در صورت تطبیق با شاخص‌های استاندارهای فیزیکی و نرم افزاری به بخش بسته‌بندی نهایی محصول منتقل می‌شود.

طرح توجیهی تولید تلویزیون | بررسی بازار و رقبا

بر اساس آمار رسمی منتشره تا پایان سال 1396 واردات قطعات تلویزیون با پیش کد تعرفه وارداتی 8529 قریب به 585میلیون دلار بوده است. در فرودین سال 1398این واردات با ارزش ریالی 15116میلیارد ریال معادل 356هزار دلار بوده است.

تعداد کل بنگاههای تولید انواع تلویریون نسل های گذشته و جدید در کشور 172 واحد با ظرفیت اسمی 29سالیانه میلیون دستگاه و سرمایه گذاری ثابت 18799میلیارد ریال می‌باشد. از این تعداد 51 واحد با سرمایه گذاری ثابت 8933میلیارد ریال و سرمایه در گردش 7771میلیارد ریال و با ورود 55میلیون یورو ماشین آلات صنعتی با ظرفیت اسمی 12میلیون دستگاه انواع تلویزیون سه بعدی، LED و OLED مشغول هستند.

این در حالی است که تعدادی از بنگاه‌های صنعتی در کشور مشغول به ساخت بخشی از بردهای الکترونیکی مورد نیاز در ساخت تلویزیون‌های فوق الذکر هستند و به مرور دانش ساخت ماشین آلات خط مونتاژ نیز بومی شده و نیاز به واردات آن نیست.

طرح توجیهی تولید تلویزیون | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث یک واحدصنعتی تولید تلویزیون با ظرفیت 50000 دستگاه انواع تلویزیون سه یعدی، LED و OLED معادل 235224 میلیارد ریال سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری با احتساب 300 روز فعالیت سالانه نزدیک به سه سال برگشت سرمایه اولیه خود را خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد ارائه شده است. مسلما با گذشت زمان و تغییر شرایط اقتصادی باید مطالعات پیش امکاسنجی بروز رسانی شود.

مشخصات عمومی طرح

ردیفموضوعبرآرودواحد
1زمین 3000متر مربع
2زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی )1530متر مربع
3دستگاههای  خرید  داخلی و خارجی32199میلیون ریال

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیفموضوعهزینه ها  (میلیون ریال )
1سرمایه گذاری ثابت82288
2سرمایه گذاری  درگردش152936
3کل سرمایه گذاری235224
4هزینه تولید سالیانه973197

 

   شاخص های مالی

موضوع 
نرخ بازده داخلی IRR28  درصد
دوره برگشت سرمایه3/1

 

طرح توجیهی تولید تلویزیون | مزایای اجرای طرح

تولید تلویزیون با توجه به سرعت تغییر تکنولوژی و با دارا بودن تنوع بالا به لحاظ فنی، سایز و کیفیت تصویر در پاسخ‌گویی به نیازهای متنوع انسانی و بومی سازی بخشی از تکنولوژی ساخت قطعات و بردها می‌تواند ارزش افزوده مناسبی را ایجاد نماید. با تکیه بر کیفیت و برندسازی امکان صادرات آن به عنوان یک مزیت بالقوه می‌تواند باشد. تقاضا و تنوع تولید جذابیت قابل قبولی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌نماید.

وجود نیروی انسانی متخصص در حوزه الکترونیک مزیت است که در بخش تحقیق و توسعه می‌تواند به بومی سازی ساخت بردها کمک نماید. تولید و بومی‌سازی ساخت کالاهای خانگی با برند معتبر در سطح ملی یک مزیت محسوب می‌شود.

نتایج مطالعات فنی، اقتصادی و مالی

تولید انواع تلویزیون بخشی از تولید انواع لوازم برقی خانگی است که می‌تواند با بومی شدن دانش فنی حاصل از مونتاژ محصولات در فاز اول از طریق تحقیق و توسعه کمک شایانی به رشد تکنولوزی تولید در کشور و افزایش صادرات نماید. در این راستا امکان اخذ مجوزهای لازم و تامین زیرساخت طرح‌های فنی به صورت قانونی فراهم است. این طرح به عنوان فاز اول مجموعه تولیدات لوازم خانگی در ظرفیت‌های افتصادی در دستور کار قرارداد جهت اخذ مشاوره و اطلاعات در تمامی مراحل انجام کار  از زمان بررسی اولیه طرح تا پیاده سازی و به بهره‌برداری رساندن آن از کارشناسان خیره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اطلاع از طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 


منبع: طرح توجیهی تولید تلویزیون