مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

طرح توجیهی تولید پیچ و مهره برای ارائه به بانک در سال 99

نگارش طرح توجیهی تولید انواع پیچ و مهره جهت دریافت سرمایه گذاری، مجوزهای لازم و راهنمایی برای راه اندازی واحد تولیدی ضروری است. پیچ‌ها در صنعت برای ایجاد اتصالات جدا شدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تقریباً می‌توان گفت که هیچ ماشین و یا تجهیزاتی در جهان نمی‌توان یافت که پیچ‌ها در آن کاربرد نداشته باشند. در ادامه این مقاله خلاصه طرح توجیهی تولید پیچ و مهره صنعتی آورده شده است. برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتیکلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید پیچ و مهره


طرح توجیهی تولید انواع پیچ ومهره | معرفی محصولات

پیچ‌ها در صنعت برای ایجاد اتصالات جدا شدنی مورد استفاده قرار می‌گیرند و تقریباً می‌توان گفت که هیچ ماشین و یا تجهیزاتی در جهان نمی‌توان یافت که پیچ‌ها در آن کاربرد نداشته باشند. پیچ‌ها عموماً به همراه مهره و واشر مورد استفاده قرار می‌گیرند که البته در پاره‌ای نقاط مهره به صورت سر خود در محل اتصال ساخته شده و لذا پیچ در این مکان به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرح توجیهی تولید پیچ ومهره | انواع پیچ ومهره

از نقطه نظر تنوع، پیچ‌ها را می توان به صورت زیر طبقه‌بندی کرد:

  • پیچ‌های صنعتی عمومی
  • پیچ‌های صنعتی تخصصی
  • پیچ‌های مورد استفاده در صنایع خودرو
  • پیچ‌های ریز و کوچک
  • پیچ‌های خودکار (پیچ بدون مهره)
  • پیچ‌های خاص
  • پیج و مهره‌های مورد استفاده در امور پزشکی و ارتوپدی بدن انسان

جدول مشخصات محصولات تولیدی طرح

در جدول زیر به منظور آشنایی بیشتر مشخصات فنی انواع پیچ و مهره‌ها آمده است.

محصولاتاندازه mmاستانداردپوشش سطح
قطرطولمواددندهابعاد
پیچ و مهره3 تا 100تا 1000ASTM
DIN
BS
UNI
ISO
UNF
UNC
BSW
UNS
BSF
ISO
ANSI
UNI
DIN
BS
ISO
روی
کادمیوم
نیکل
برنز
قلاب پیچی 10 تا 100تا 3000ASTM
DIN
BS
AL193-B7
UNF
UNC
BSW
UNS
BSF
ISO
ANSI
UNI
DIN
ISO
روی
کادمیوم
نیکل
برنز
مهره3 تا 100-ASTM
DIN
BS
AL194-2H
ST Gr:10
ST Gr:8
ST Gr:5
ST Gr:4
UNF
UNC
BSW
UNS
BSF
ISO
ANSI
UNI
DIN
BS
ISO
روی
کادمیوم
نیکل
برنز

طرح توجیهی تولید پیچ ومهره  | معرفی کد های آیسیک

بر اساس سیستم طبقه‌بندی آیسیک کد‌‌‌‌ محصولات طرح جاری به شرح جدول ذیل می‌باشد.

جدول کد آیسیک محصولات مورد نظر

نام کالاکد ISIC
پیچ و مهره‌های صنعتی28991114
انواع پیچ ومهره28991111
پیچ فولادی آلیاژی M12 و کوچک‌تر2899612331
پیچ فولادی آلیاژی بزرگ‌تر از M122899612332

طرح توجیهی تولید پیچ ومهره  | موارد کاربرد

پیچ و مهره‌ها به عنوان اتصالات بازشدنی در بسیاری از صنایع و محصولات مختلف دارای کاربرد هستند. نقش این قطعات اتصال دو یا چند قطعه به همدیگر است. در طرح حاضر هدف تولید پیچ و مهره‌های فولادی صنعتی در حالت تخصصی، ‌عمومی و مورد استفاده در صنایع خودرو است. این محصولات در قطعات فلزی خودروهای سبک و سنگین، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، راه‌آهن درون و برون شهری، صنعت نفت و پتروشیمی، انتقال نیرو، صنعت ساختمان و صنایع ساخت ماشین‌آلات صنعتی مورد استفاده هستند.

 

کالاهای جایگزین پیچ و مهره

پیچ و مهره‌های صنعتی در محل‌های مورد استفاده بدون جایگزینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع اتصالات نیازمند به‌کارگیری اتصالاتی با قابلیت تحمل نیروهای وارده می‌باشند. استحکام مکانیکی، استحکام کششی، مقاومت در برابر بارهای ضربه‌ای و برشی از خصوصیات بارز پیچ و مهره‌های مورد استفاده در این اتصالات است. به تحقیق می‌توان نتیجه گرفت در اکثریت قریب به اتفاق موارد کاربرد پیچ و مهره جایگزین مناسب‌تری برای آن وجود ندارد.

تکنولوژی و فرایند تولید پیچ و مهره

ماشین آلات تولید انواع پیچ و مهره شامل دستگاه‌های کلاف بازکن، مفتول‌های فلزی ،دستگاه کشش، سیستم‌های آنیلینگ و شستشوی  مفتول‌های فلزی متفاوت، کله تراشی و فورج سرد و گرم شکل‌دهی به پیچ و مهره‌های متفاوت، ماشین آلات تراش و آبکاری بدنه خارجی پیچ و مهره و قالب‌های متعدد به همراه سیستم بسته بندی کالا می‌باشد.


 

طرح توجیهی تولید پیچ و مهره | مواد اولیه برای تولید

ماده اولیه مصرفی طرح، انواع فازی مطابق با کلید فولاد مورد نیاز محصولات است که این مواد بر اساس آلیاژ و آنالیز شیمیایی آن‌ها درجه‌بندی می‌گردند. تعیین نوع آلیاژ این مواد با توجه بر مشخصات فنی قطعه نهایی و خواست مشتری صورت می‌گیرد.

بخشی از فولاد مصرفی طرح از بازارهای داخل کشور قابل تأمین است. ولی برخی قطعه سازان بزرگ به منظور کاهش قیمت تمام شده با تولید پیچ و مهره‌های تخصصی بعضاً اقدام به واردات فولاد مورد نیاز از خارج کشور نیز می‌نمایند.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی پروژه خود برای ارائه به ارگان ها و تامین کننده های مالی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی تولید پیچ و مهره

طرح توجیهی دمنوش گیاهان دارویی | انواع گیاهان دارویی و نحوه تولید

طرح توجیهی گیاهان دارویی مانند هر کار صنعتی باید تهیه و ارائه شود. قرن‌ها است که گیاهان مختلف در سراسر جهان به عنوان دارو استفاده می‌شوند. گیاهان اساس درمانی‌های قدیمی را شکل می‌دهند. امروزه با پشتوانه علم و تکنولوژی، گیاهان برای مزایای مختلف سلامتی به صورت کپسول، قرص، پودر، چای تولید و مصرف می‌شوند. مردم و متخصصین با اتکا به دستاوردهای علمی در حال درک پتانسیل‌های عظیم گیاهان دارویی هستند و از آن‌ها برای درمان بیماری‌های مختلف بهره می‌برند. در ادامه خلاصه‌ای از طرح تولید و بسته بندی این گیاهان ارائه شده است. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید. 

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی دمنوش گیاهان دارویی


 

طرح توجیهی گیاهان دارویی | تعریف محصول گیاهان دارویی

گیاه دارویی به گیاهانی گفته می‌شود که تمام یا اجزایی از آن به صورت تازه، خشک شده یا فراوری شده جهت تشخیص، درمان، پیشگیری، کمک به اعمال فیزیولوژیکی و حفظ بهداشت بدن انسان بکار می‌رود. گیاهان دارویی در پیکر خود مواد مؤثره‌ای دارند که دارای تأثیر فیزیولوژیکی بر بدن موجودات زنده است و از آن‌ها برای مداوای برخی از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

مواد موثره ممکن است در اندام خاصی همچون ریشه، ساقه، برگ‌ها و گل گیاه وجود داشته باشد. ازاین رو نمی‌توان تمام بخش‌های گیاه را دارای منبع ماده دارویی دانست. کشور ما ذخایری متنوع و غنی از گیاهان دارویی دارد که می تواند زمینه توسعه بیشتر  صنایع تبدیلی و تکمیلی به ویژه صنایع گیاهان دارویی باشد. از آن جا که گیاهان دارویی منبع درآمـد باارزشی هستند؛ لذا لازم است جهت رقابـت در بازارهای جهـانی به سمت فناوری‌های جدید فراوری و بسته بندی آن‌ها برویم.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع غذایی و آشامیدنی کلیک کنید.


 

طرح توجیهی گیاهان دارویی | معرفی کدهای ISIC

ISIC نوعی طبقه‌بندی استاندارد برای فعالیت‌های اقتصادی تولیدی است. هدف اصلی ISIC فراهم کردن مجموعه‌ای از رده‌های فعالیتی است، به طوری که در آن بتوان موجودیت‌های اقتصادی را بر اساس نوع فعالیتی که انجام می‌دهند، طبقه‌بندی کرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت از این طبقه‌بندی برای دسته‌بندی فعالیت‌های صنعتی استفاده می‌نماید. بر اساس سیستم طبقه‌بندی، گیاهان دارویی دارای و فراورهای مرتبط کدهای آیسیکی به شرح ذیل هستند.

کدهای آیسیک

کدهای آیسیک آماده سازی و بسته بندی گیاهان دارویی به شرح ذیل می‌باشد.   

نام محصولکد   ISIC
بسته بندی گیاهان داروئی24231980
پودرهای خشک گیاهان دارویی24231951
سته بندی سرگل و گل زعفران7495312329
بسته بندی انواع گیاهان دارویی7495412379
بسته بندی چای7495412323

در زیر تعداد بسیار محدودی از گیاهان دارویی را که در فرایند بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد معرفی می‌نماییم. بدیهی این گیاهان هرکدام به تنها و در ترکیب با یکدیگر خواص بسیار متفاوتی دارند. در این طرح تولید دمنوش‌های چای سبز طعم دار شده، دمنوش های تک گیاه، دو گیاه، سه گیاه، چهارگیاه، پنج گیاه و هفت گیاه بر اساس فرمولاسیون اختصاصی مورد بررسی قرار گرفته شده است که در صورت نیاز به اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید از کارشناسان کاردوک مشاور بگیرید.

بابونه

بابونه گیاهی زیبا است که از ارزش درمانی بالایی برخوردار است. این ماده با داشتن آنتی اکسیدان در بهبود سلامت قلب و عروق، تحریک و تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع سردرد،کاهش دردهای عضلانی و کنترل استرس مفید شناخته شده است. چای بابونه یکی از محبوب‌ترین چای‌های گیاهی است. درست کردن آن بسیار آسان است: از بابونه به عنوان یک طعم دهنده در غذا و نوشیدنی استفاده می‌شود.

 

گل گاو زبان 

گیاه گاوزبان یکی از شناخته شده‌ترین و پرمصرف ترین گیاهان دارویی است . این گیاه مملو از منابع اسیدهای چرب بوده و گل‌های به رنگ‌های آبی، بنفش و سفید دارد. از برگ‌های این گیاه به عنوان آرام کننده، ادرار آور و برطرف کننده سرماخوردگی و سرفه استفاده می‌شود. مصرف دمنوش گل گاوزبان به افزایش آرامش و تنظیم ضربان قلب کمک می‌نماید.


نعناع  معطر

پرورش و رشد نعناع با داشتن خاک مرطوب و کمی نور خورشید بسیار آسان است. نعناع فلفلی باید در فضاهای محدود پرورش یابد، زیرا خیلی سریع پخش می‌شود. نعنا فلفلی به هضم غذا و به کاهش علائم گوارشی مانند سو هاضمه، گاز و نفخ کمک می‌کند. این گیاه برای تسکین اضطراب و بهبود خواب، مفید شناخته شده است و در آشپزی به عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود. به علاوه از آن به طور گسترده‌ای در شکلات سازی، آدامس سازی، نوشیدنی‌ها و همچنین برای تزیین غذا، تهیه سس، سالاد و کوکتل استفاده  می‌شود. چای نعناع به دلیل طعم متمایز محبوب است. یکی از مزایای قابل توجه استفاده از نعناع برای تازه نمودن تنفس موثر در بهداشت دهان دندان است.


اسطوخودوس

اسطوخودوس یک گیاه جذاب از نظر زیبایی است. این گل زیبا، بوی طراوت و فواید شگفت انگیز سلامتی دارد. اسطوخودوس به طور گسترده‌ای برای درمان مشکلات بهداشت روان، سردرد، اضطراب، بی‌خوابی، دندان درد، ریزش مو، تحریکات پوستی استفاده می‌شود. به دلیل بوی شگفت انگیز آن، اسطوخودوس اغلب ماده رایج آروماتراپی و رایحه درمانی نیز است. این گیاه به دلیل خاصیت ضدباکتریایی برای درمان زخم‌ها و عفونت‌های قارچی استفاده می‌شود. چای اسطوخودوس به عنوان یک ماده ضدافسردگی شناخته شده است. اسطوخودوس را می‌توان به عنوان چاشنی در صنایع غذایی استفاده نمود.


رزماری

رزماری یک گیاه همیشه سبز است. سرشار از آنتی اکسیدان، ترکیبات ضدمیکروبی و ضدالتهابی و کاربردهای گسترده‌ای دارد. این ماده اغلب در بهبود هضم غذا، تقویت حافظه و تمرکز، درمان درد مفاصل و حتی ریزش مو استفاده می‌شود. به دلیل خواص رزماری، گیاه خوبی برای کمک به کاهش وزن می‌باشد. روغن و چای رزماری اخیراً مورد استقبال مردم قرار گرفته است. رزماری به عنوان چاشنی شناخته شده در انواع غذاها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.


ریحان

ریحان به عنوان “پادشاه گیاهان” شناخته می‌شود. ریحان حاوی آنتی اکسیدان و خواص ضدالتهابی است و در مقابله با استرس، کاهش تب، تقویت سیستم ایمنی بدن و برای دستگاه گوارش مفید است. همچنین از قلب، کبد و سلامت چشم پشتیبانی می‌کند. ریحان دارای کاربردهای مختلف آشپزخانه مانند تهیه سس و یک تزئین و طعم دهنده غذا است. ریحان به راحتی قابل رشد است. در محیط گرم بهترین رشد را دارد و در برابر نور خورشید رشد می‌کند. ریحان یکی از ترکیبات گیاهی است که برای تولید دمنوش مورد استفاده قرار می‌گیرد.


پونه کوهی

پونه کوهی در آب و هوای گرم و خشک بهترین رشد را دارد. پونه کوهی دارای کاربردهای دارویی بسیار عالی است، از جمله دارای خواص ضدویروسی، ضدبیوتیکی، ضد قارچی و همچنین دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. این یک گیاه عالی برای مراقبت از پوست و همچنین کمک کننده هضم غذا است. پونه کوهی را می‌توان به اشکال مختلف به عنوان تنتور، روغن، دمنوش و یا در غذاها  استفاده نمود.  


سنبل الطیب

 این گیاه شکوفا می‌تواند تا حدود یک متر قد بکشد و دارای خوشه‌های گلدار سفید توری است. این گیاه یک آرامبخش قوی اما ایمن است و برای کمک  به رفع احساس اضطراب، مشکلات خواب و تسکین درد بسیار مفید است.


بومادران

بومادران دارای گل‌های بسیار ریزی است که به صورت دسته‌ای و برگ‌های مایل به خاکستری رشد می‌کند. قسمت‌هایی از گیاه که روی زمین رشد می‌کنند (برگ‌ها، ساقه‌ها، گل‌ها) اهداف دارویی دارند. بومادران علاوه بر کمک به بهبود زخم‌ها و لخته شدن خون و تعریق و کاهش تب و مبارزه با سرماخوردگی نیز مفید است.


طرح توجیهی گیاهان دارویی | موارد کاربرد و فواید

گیاه دارویی درمصارفی همچون مصرف خانگی، مراکز جمعیتی همچون پادگان‌ها، اورژانس، درمانگاه‌ها به کار برده می‌شوند. بسته بندی آن‌ها به عنوان یک ابزار کارآمد برای نگهداری بهداشتی و دوام بیشتر با توجه به بازار تقاضای گسترده داخلی برای انواع داروهای گیاهی، خصوصاً نحوه عرضه آن‌ها در داروخانه‌ها و عطاری‌ها عرضه می‌گردد. در بسیاری از صنایع همانند صنایع دارویی، بهداشتی و  غذایی به صورت‌های مختلف از آن استفاده می‌شود.

طرح توجیهی گیاهان دارویی | بسته بندی گیاهان دارویی

گیاهان دارویی برای تولید انبوه صنعتی نیاز به جداسازی، سورتینگ، بسته بندی و خشک کردن دارند. از این گیاهان در صنایع غذایی، آرایشی،  بهداشتی و دارویی استفاده می‌شود. بر این اساس فعالیت‌های متفاوتی جهت فراوری آن‌ها در قالب انواع قرص، لوسیون و پمادهای متنوع، عرقیات، صابون، شوینده، دمنوش، روغن و اسانس‌های مختلف با بیس مواد موثره موجود در بخش‌های مختلف گیاهان دارویی در جهان شکل گرفته است.

تعداد و تنوع کل گیاهان در جهان و در ایران بسیار متنوع بوده و از دیرباز طب سنتی از آن‌ها در درمان امراض استفاده می‌کرده است. گیاهان دارویی را به منظور نگهداری طولانی مدت و کاربردهای مختلف به عنوان مواد اولیه در صنایع تبدیلی ابتدا آماده سازی، شستشو، غبار روبی و تمیز و سپس خشک  می‌نمایند. لذا فرواری صنعتی گل و گیاهان دارویی نیازمند خط تولید که شامل مراحل آماده و پاکسازی، شستشو و غبارگیریی و خشک کردن باشد.

برای خشک کردن تکنیک‌های متفاوتی مورد استفاده است تا طی آن رطوبت گل و گیاه گرفته شده و در نهایت محصول خشک شده با حفظ خواص اولیه داشته باشیم.

روش خشک کردن گیاهان دارویی با هوای گرم

از آن جا که حفظ خواص و عناصر مفید، عطر، طعم و رنگ دانه گیاه در فرایند گرمایش خشک نمودن الزامی است؛ لذا تهیه برنامه زمانبندی و میزان حرارت در بخش‌های مختلف خشک کن از الزامات استفاده از سیستم‌های خشک کن هوای گرم است.


روش خشک کردن تصعیدی گیاهان دارویی

اساس این روش بر انتقال مستقیم از فاز جامد به گاز است. درست مانند تبخیر، تصعید زمانی اتفاق می‌افتد که یک مولکول انرژی کافی برای آزاد شدن از مولکول‌های اطراف خود به دست آورد. آب جامد (یخ) زمانی به یک گاز (بخار) تبدیل می‌شود که مولکول‌ها انرژی کافی برای تجزیه را داشته باشند و شرایط تشکیل مایعات مناسب نباشد. عامل عمده تغییر فاز ماده  (جامد، مایع یا گاز) گرما و فشار کنترل شده این سیستم است که در آن دما و فشار باید در یک محدوده مشخص باشد. این روش باعث حفظ تازگی و حفظ مرغوبت مناسب گیاهان دارویی خشک شده می‌گردد.


روش خشک کردن  گیاهان دارویی با نوار نقاله مایکروویو

اساس خشک‌های مایکرویو بر تابش اشعه بر روی محصول و قرادادن آن در میدان الکترومغناطیسی شدید با فرکانس فوق العاده بالا (UHF) استوار است. در این خشک کن‌ها، تابش اشعه موجب حرکت شدید مولکول‌های آب و در نتیجه افزایش انرژی حرارتی می‌شود. هرچه آب محصول تعیین شده بیشتر باشد، انرژی گرمایی بیشتر در کل حجم محصول ایجاد می‌شود. در این روش روند خشک شدن محصول در تمامی بخش‌های گیاه بطور همزمان واقع می‌گردد. در خشک کردن گیاهان با مایکروویو تشعشع و گرمایش سیستم طوری تنظیم می‌گردد که کمترین صدمه به مواد مغذی و موثره گیاه وارد شود.  


 نکات مربوط به بسته بندی گیاهان دارویی

 از آنجا که محصولات خشک شده در زمان نگهداری تا استفاده نهایی باید نسبت به رطوبت محیط ایزوله باشند؛ لذا لفاف‌ها و درزبندی بسته‌بندی باید مطابق استاندارد انتخاب شود. در فرایند بسته بندی گیاهان دارویی در این طرح از دو نوع بسته‌بندی سلفونی در اوزان مختلف و برای تی بگ مطابق استاندارد سازمان غدا و دارو از ورق‌های سلولزی با پوشش کاغذ متالیز به وزن 2گرم با تلورانس دو دهم و در کارتن‌های 20 عددی استفاده می‌شود. اوزان بسته بندی براساس نیاز بازار در این ساختار قابل تنظیم است.


مهم‌ترین موضوع و دانش فنی در تولید انواع دمنوش‌های گیاهان داروی آشنایی و تخصص در فراوری گاها طعم دار نمودن و تولید ترکیب سالم و بهداشتی ارگانیگ با ترکیبی از گیاهانی است که هم جنبه دارویی خود را حفظ کند و هم مشتری پسند باشد.

 

طرح توجیهی گیاهان دارویی | بررسی کالاهای جایگزین

بسته به نوع کاربرد غالباً برای این محصولات امکان جایگزینی کالایی شیمیایی وجود دارد. وجود مرغوبیت و طبیعی بودن ساختار فراورده‌های ارگانیک با مشتقات مشابهی که از فرایندهای شیمیایی به دست می آید، روز به روز تمایل به استفاده از این محصولات را براساس نتایح قابل دفاع حوزه‌های تحقیق و توسعه بنگاه‌های دارای استانداردهای تایید شده  سلامت محصولات فراهم نموده است.


 

طرح توجیهی گیاهان دارویی | بررسی بازار و رقبا

 مرغوب‌ترین کالاهای داروئی، غذائی و آرایشی جهان بیس ارگانیک دارند و به لحاظ کیفیت از قیمت‌های بسیار بالایی برخوردار هستند. بزرگ‌ترین مصرف کنندگان حال حاضر گیاهان دارویی جهان هندوستان و چین است و در ایران نیز تعداد 292 بنگاه صنعتی جهت بسته بندی انواع گیاهان دارویی فعالیت می‌نمایند.

تعداد پروانه بهره‌برداری صادره و بسته بندی انواع گیاهان دارویی کشور به تفکیک سال
واحد سنجشظرفیتاشتغالسرمایهتعدادسال
تن15343783453917381395
تن279481126954437531396
تن3686218281184239591397
تن7302434412501813881398
تن6030125668891717411399
تن213478974413986123279جمع

برای اخذ نتایج بررسی‌های مالی و سرمایه گذاری می‌توانید از کارشناسان کاردوک مشاوره بگیرید.

 

طرح توجیهی گیاهان دارویی | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارایه معیارهای محاسبه هر یک از موارد برآورد سرمایه ثابت و در گردش و توضیح پیرامون هزینه‌های ثابت و متغیر طرح، پیش‌بینی و قیمت تمام‌ شده و همچنین سود سالیانه طرح محاسبه گردیده است.

مهم‌ترین شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده وضعیت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید با کیفیت نشان می‌دهد. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید. 

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون گیاهان قابل استفاده در تولید محصولات 
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی دمنوش گیاهان دارویی

طرح توجیهی دستگاه های ماینر برای ارائه به بانک

چرا باید طرح توجیهی دستگاه های ماینر و یا تولید دستگاه های رمز ارز دیجیتال تهیه کرد؟ ارزش بیت کوین در 4 مارس 2020 برابر با 8،790.51 دلار آمریکا بود. ارزش کل بیت کوین های جهان تقریباً 160.4 میلیارد دلار بود و بیت کوین فقط 0.4٪ از پول جهان را تشکیل می‌داد، به علاوه ارزش بیت کوین نسبت به عرضه طلا جهانی فقط 1.6٪ بود. هم اکنون ارزش آن بیش از 15000هزار دلار است اگر ارزش سایر رمز ارزها را نیز محاسبه کنیم به اهمبت و ارزش دستگاه‌های تولید کننده آن‌ها که ماینرها هستند، پی می‌بریم. لذا با نوشتن طرح توجیهی باید بررسی اجمالی را روی تولید دستگاه‌های رمزارز در ایران داشته باشیم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی دستگاه های ماینر

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | معرفی محصول

ماینرها دستگاه‌هایی هستند که رمزارزهای مجازی همانند بیت کوین را تولید می‌کنند. بیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتال، نوعی ارز مجازی هستند که هیچ فرم فیزیکی نداشته و ماهیت دیجیتالی دارند. ارزهای دیجیتال شامل پول مجازی و رمزارزها هستند.

پول دیجیتال می‌تواند به صورت پول سنتی برای خرید و فروش کالاها مورد استفاده واقع شود، اما با امکان تراکنش و مبادله فوری و انتقال بدون محدودیت در مالکیت آن، استفاده از پول دیجیتال برای هر کسی که مقبول و آزاد است. استخراج آن می‌تواند غیر متمرکز بوده و در مناطق مختلف جهان صورت بگیرد. بدون اینکه هیچ قدرت مرکزی در فرآیند انتشار آن نقش داشته باشد، این رمز ارزها را می‌توان توسط سایر ارزها و یا دارایی‌های نقدی حمایت کرد. اما بدون حمایت مالی آن‌ها نیز می‌تواند بکار گرفته شود.

  • معرفی محصولات
  • معرفی کدهای ISIC دستگاه‌های ماینر

کدبندی دستگاه چیست؟

کدبشن ISIC نوعی طبقه بندی استاندارد برای فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت از این طبقه‌بندی برای دسته‌بندی فعالیت‌های صنعتی استفاده می‌نماید. بر اساس سیستم طبقه بندی آیسیک، عدد 72 مربوط به رایانه و فعالیت‌های مربوط به آن، 7230 مربوط به پردازش داده و کد7230312301 مربوط به فعالیت‌های پردازش و آمایش داده و در نهایت 7230412313 مربوط به فعالیت‌های استخراج رمز ارز می‌باشد. عدد 31 مربوط به ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، 3120مربوط به ساخت دستگاه‌ها و وسایل توزیع و کنترل نیروی برق و کد 3000412490 مربوط به دستگاه استخراج رمز ارز (ماینر) است.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی فناوری اطلاعات کلیک کنید.

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | کد آیسیک محصول   

ردیفنام محصولکد گروه محصول   (آیسیک)
1رایانه و فعالیت های مربوط به آن72
 پردازش داده7230
 پردازش و آمایش داده7230312301
 استخراج رمز ارز7230412313
 دستگاه استخراج رمز ارز (ماینر)3000412490

  

 

تاریخچه و کمپانی های عمده تولید کننده ماینر  

دستگاه‌های پردازنده رمز ارز پیشینه و توسعه آن‌ها به موازات شکل‌گیری تولید رمز ازرهای دیجیتال شروع شد. البته ساختار کنترلی و سخت افزاری متکی به توسعه فناوری‌های رمز نگارها و پردازنده در جهان در تعامل با نیاز  به توسعه رمز ارزها توسعه متوازن و سریعی پیدا کرد. تعدادی از شرکت‌های عمده و فعال در تولید انواع دستگاه پردازش رمز ارزهای عبارتند از:

Avalon MinerWhatsminernnosiliconBitmain
Aladdin MinerTodekMinerDragonMintMult Miner
iBeLink MinerStrong Enang EbitBaikal MinerLongQin
Fusion SiliconCheetah MinerBitfily MinerGoldshell

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | معرفی تعدادی از محصولات

دستگاه +Bitmain Antminer S17

سازنده این دستگاه شرکت بیت ماین است که برای اولین بار در سال 2019 به بازار عرضه شد. ظرفیت اسمی پرداش 73 تراهاش را داشته و سایز دستگاه 175 x 298 x 304mm بوده و در اوج مصرف 2920 وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و یازده کیلو وزن دارد. دارای 4 فن و در هنگام کار 75 دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانی حرارت مطلوب مابین 5 الی 45 درجه سانتی‌گراد است.


 

دستگاه Innosilicon T3 39T

سازنده این دستگاه شرکت اینوسیلیکون است که برای اولین بار در سال 2019 به بازار عرضه شد. ظرفیت اسمی پردازش 39 تراهاش را داشته و سایز دستگاه 140 x 198 x 415mm بوده و در اوج مصرف 2150 وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و یازده کیلو وزن دارد. دارای 2 فن و در هنگام کار 75 دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 5 الی 40 درجه سانتیگراد است.

 


 

دستگاه StrongU STU-U8

سازنده این دستگاه شرکت استرونگ یو  است، ظرفیت اسمی پردازش 46تراهاش را داشته و در سال 2019 به بازار عرضه شده است. سایز دستگاه 130 x 220 x 390mm بوده و در اوج فعالیت 2100 وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و هشت کیلو دویست گرم وزن دارد. دارای 2فن و در هنگام کار 76دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 0 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.


 

دستگاه MicroBT Whatsminer M21

سازنده این دستگاه شرکت مایکرو بی تی است. ظرفیت اسمی پردازش 31 تراهاش را داشته و در سال 2019 به بازار عرضه شده است. سایز دستگاه 200 x 300 x 440mm بوده و در اوج فعالیت 1860وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و هفت کیلو و صد و پنچاه گرم وزن دارد. دارای 2فن و در هنگام کار 75دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 0 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.

 

دستگاه Innosilicon Terminator R3

سازنده این دستگاه شرکت اینوسیلیکون است، ظرفیت اسمی پردازش  39تراهاش را داشته و در سال 2019 به بازار عرضه شده است. سایز دستگاه 140 x 198 x 415mm بوده و در اوج فعالیت 2150وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و هشت کیلو و ششصدگرم وزن دارد. دارای 2فن و در هنگام کار 75دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 0 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.


دستگاه MicroBT Whatsminer M20S

سازنده این دستگاه شرکت مایکرو بی تی است، ظرفیت اسمی پردازش  72تراهاش را داشته و در سال 2019 به بازار عرضه شده است. در اوج فعالیت 3312وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت چهارده کیلوگرم وزن دارد. دارای 2فن و در هنگام کار 75دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 0 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.

[caption id="attachment_4440" align="aligncenter" width="720"]دستگاه MicroBT Whatsminer M20S[/caption]

 

دستگاه StrongU STU-U8 Pro

سازنده این دستگاه شرکت ستروانگ‌یو  است، ظرفیت اسمی پردازش 50تراهاش را داشته و در سال 2019 به بازار عرضه شده است. سایز دستگاه 182 x 220 x 390mm  بوده و در اوج فعالیت 2800وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و هشت کیلو  و دویست گرم وزن دارد. دارای 4فن و در هنگام کار  76دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 0 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.


دستگاه Innosilicon  T3 43T

سازنده این دستگاه شرکت اینو سیلیکون است، ظرفیت اسمی پردازش 43تراهاش را داشته و در سال 2019 به بازار عرضه شده است. سایز دستگاه 141 x 220 x 430mm بوده و در اوج فعالیت 2100 وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و ده کیلوگرم وزن دارد. دارای 2فن و در هنگام کار 75دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 5 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.


دستگاه INNOSILICON T3+57T

سازنده این دستگاه شرکت ا اینو سیلیکون بیت است. ظرفیت اسمی پردازش 57تراهاش را داشته و سایز دستگاه 338mm(L)*207mm(W)*293mm(H) بوده و در اوج فعالیت 3300 وات برق مصرف می‌کند. ولتاژ مصرفی 12 ولت و دوازده کیلو و سیصد گرم وزن دارد. دارای 4فن و در هنگام کار  75دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 5 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.

 

 

دستگاه  Miner Aladdin L2  30th/S  With PSU

سازنده این دستگاه شرکت علاالدین است، ظرفیت اسمی پردازش 30تراهاش را داشته و سایز دستگاه 570*316*430mm بوده و در اوج فعالیت 2800 وات برق مصرف می‌کند. ولتاز مصرف 12ولت و چهارده کیلوگرم وزن دارد. دارای 4فن و در هنگام کار 75دسیبل صدا تولید می‌نماید. تلورانس حرارت مطلوب مابین 5 الی 40 در 25 درجه سانتی‌گراد است.

  

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | قطعات سخت افزاری

دستگاه‌های ماینر تولید انواع رمزارز دارای بخش‌های سخت افزاری مختلفی به شرح زیر هستند که بعضا درایورهای خاصی بر روی آن نصب شده است.

  • پردارنده گرفیکی با مدل های مختلف

GPU Miner

OEM GPU Miner 

   GPU 5700XT -GPU 5600XT- GPU 1660S -GPU 590 -GPU 580


  • کیس و رینگ کیس پردازش


 

  • بردهای دستگاه تولید رمز

هش برد   و   مادر برد   کنترلر برد دستگاههای رمز


  • منبع تغذیه و پاور فن دستگاههای رمز ارز کابل کورد و کانکتور های


 

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | معیارهای  عملکردی  دستگاه مابنر

ماینرها طوری ساخته شده‌اند تا با الگوریتم‌های ریاضی بتوانند رمز ارزهای مختلف را استخراج کنند. ماینر انواع مختلفی دارند. عوامل بسیاری در انتخاب بهترین ماینر نقش دارند؛ از جمله قدرت پردازش دستگاه، اندازه ماینر، صدا، میزان برق مصرفی و قیمت خرید و طول عمر قطعات. لذا مناسب‌ترین دستگاه استخراج کننده از بین انواع ماینرها، دستگاهی است که علاوه بر طول عمر بالا، بازگشت سرمایه سریع‌تری نیز به همراه داشته باشد. زمان بازگشت سرمایه به مدت زمانی گفته می‌شود که هزینه خرید دستگاه و سایر هزینه‌های جانبی آن به سرمایه‌گذار برگردد.

 کالاهای رقیب انواع رمز ارز

تجهیزات و ساختار مولد پول‌ها و ارزهای رایج موجود در کشورهای مختلف جهان در حال حاضر رقیب اصلی و رقیب تجهیزات مولد رمز ارز و ارزهای مجازی هستند. رمز ارزها در روند توسعه قصد دارد به عنوان جایگزینی مدرن در مقابل آن‌ها عمل نماید. چرا که تولید، توزیع و مبادله آن‌ها بسیار مشکل و  پر هزینه شده است. انتشار پول و اوراق مالی، پشتوانه و سیاست گذاری ملی و بین المللی حاکم بر آن‌ها دارای تمرکز و مناسبات گسترده‌ و پیچیده‌ای است. اما رمزارزها و مولدهای مدرن استخراج همانند بیت کوین ماهیتی غیرمتمرکز داشته و در روند توسعه و گسترش خود نه تنها بخش خصوصی بلکه حتی تعدادی از دولت‌ها را به سوی تولید راغب نموده است.

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | عمده کانون‌های مصرف

در کشور علی رغم داشتن بنگاه‌هایی که قبلا به کار تولید رمز ارز مبادرت کرده‌اند و بعضاً می‌نمایند، نیاز به دستگاه و قطعات جدید می‌باشند. کانون‌های تولید رسمی رمز ارز و دارندگان جواز تاسیس تولید انواع رمز ارز نیازمند ابتیاع این دستگاه‌‌هاست. این بنگاه می‌تواند در زنجیره تامین دستگاه و قطعات مورد نیاز بنگاه‌ها به شرح ذیل قرار گیرید.

  • بنگاه‌های فعال و غیر رسمی از گذشته در بنگاه‌های اقتصادی صنعتی کشاورزی و خدماتی راکد مستقر بوده و به کار تولید رمز ارز و برای تعمیرات و نوسازی مشغول بوده و یا هستند.
  • بنگاه‌هایی که به طور رسمی از وزارت صنعت معدن و تجارت برای تولید و استخراج رمز ارز جواز تاسیس دریافت داشته و یا در حال احداث هستند.
  • بنگاه‌های تولید رسمی رمز ارز که نیازمند نوسازی و بازسازی هستند
  • فروشندگان داخلی قطعات و دستگاه‌های استخراج رمز ارز
  • واحدهای فنی مهندسی و نصابان سیستم‌ها

 

دانش فنی پروژه و روش تولید  بیت کوین

در این فرایند با توجه به اینکه قطعات و پروگرامر کردن بردها تحت لایسنس شرکت‌های سازنده صورت می‌گیرد، دپارتمان‌های تست و کنترل قطعات در کارگاه مسئول تشخیص سلامتی بردها و پاورهای تغدیه است.

در بخش مونتاژ بصورت قدم به قدم ابتدا کسب و پاور را نصب سپس هش برد را روی کیس در محل دقیق کانکتورها با توجه به زمان بندی انجام کار روی نوار نقاله متحرک انجام داده و از پارامترهای ارتباط با ابزار دقیق ضمن مونتاژ اطمینان حاصل می‌شود.

خط تولید طوری بالانس شده تا بتواند روزانه 35 دستگاه را با توجه به زنجیره تامین مونتاژ نماید.

روش‌های مونتاژ دستگاه‌های تولید رمز ارز

الف کنترل کیفیت قطعات تولیدی:

  • تست پاور
  • تست کورد کابل های انتقال دیتا
  • تست کابل های انتقال برق
  • تست کنترل برد
  • تست پاور
  • تست هش برد
  • بررسی کیس
  • بررسی فن های ختک کننده

ب –مونتاژ قطعات تولیدی :

  • نصب پاور و کانکتورها بر روی کیس
  • نصب هش بردها
  • نصب کنترل برد
  • برقراری ارتباط دیتا و برق مابین بردها و قطعات داخلی کیس
  • تست کارکرد قطعات در مراحل مونتاژ
  • نصب درایورها و سیستم‌های عامل لینوکس یا ویندوز
  • مانیتورینگ و کنترل کارکرد دستگاه
  • چاپ برند، مشخصات و شناسنامه دستگاه
  • بسته بندی
  • بررسی دستگاه پس از فروش بصورت دوره‌ها زمان کارکرد و انعکاس فیدبک مشکلات به سازنده

 بررسی بازار و رقبا

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تا اواخر شهریور سال 1399 تعداد 6واحد صنعتی با ظرفیت تولید اسمی سالیانه 57085 دستگاه و تولید دستگاه‌های استخراج انواع رمز ارز در سطح کشور  به ثبت رسیده است.

بیشترین ظرفیت تولید متعلق به استان قم با 20000دستگاه و کمترین آن متعلق به فارس با 85 دستگاه است. براساس وضعیت اقتصادی کشور و محدودیت در تامین ارز مورد نیاز خرید خارجی قطعات در دوسال اخیر و توجه به راندمان تولید عملی و پالایش آماری واحدهای راکد و مد نظر قرار دادن توان زنجیره تامین و بازاریابی آمار واقعی‌تر این تولید بسیار کمتر از این میزان است و بیشتر نیاز ملی بنگاه‌ها به دستگاه‌ها براساس واردات غیررسمی و استفاده از محصولات استوک تامین شده است.

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث یک واحد استخراج رمز ارز با ظرفیت اقتصادی 8000دستگاه در سال در 300روز کاری معادل 24میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت نیاز دارد. نرخ بازدهی سرمایه گذاری 31درصد بوده و کمتر از ۳ سال برگشت سرمایه اولیه خود را خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد ارائه شده است؛ بدیهی با گذشت زمان و تغییر شرایط اقتصادی، باید مطالعات پیش امکاسنجی بروز رسانی شود.

مشخصات عمومی طرح

ردیفموضوعبرآرودواحد
1زمین  1000متر مربع
2زیربنا کل تولیدی، خدماتی و ستادی410متر مربع

 

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیفموضوعهزینه ها  (میلیون ریال )
1سرمایه گذاری ثابت24929  
2سرمایه گذاری  درگردش473031 
3کل سرمایه گذاری497960

   شاخص های مالی

موضوع 
نرخ بازده داخلی IRR  31درصد
دوره برگشت سرمایه5/2

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | مزایای اجرای طرح

دستگاه‌های رمز ارز ابزار تولید رمز ارزهایی هستند که با توجه به مصارف متعدد در حوزه های اقتصادی به عنوان ابزار مبادلات مالی کالای جایگزین و رقیب انواع پول و ارزهای سنتی با تکیه به عدم تمرکز و سهولت در تبادل، شفافیت و قابلیت ذخیره سازی و از همه مهمتر امکان استخراج و تولید بدون محدویت و انحصار دولت‌ها، توسعه وسیعی یافته و می‌یابد.

لذا در کشورهایی که مزیت تولید انرژی الکتریکی ارزان‌تری دارند به عنوان یک فعالیت اقتصادی موجه با کمترین نیروی انسانی قابلیت اجرا دارد. لذا با توجه به افزایش کاربرد این کالای مجازی در سطح بین الملل و قانونی شدن این فعالیت در ایران و تقاضای بالا برای آن جذابیت قابل قبولی برای سرمایه گذاری براساس مزیت‌های ذیل دارد :

  1. سودآوری، بازدهی و دوره برگشت مناسب سرمایه­ گذاری
  2. امکان تولید با استراتژی جایگزینی واردات
  3. امکان خرید و فروش ساده و آنلاین محصول
  4. قانونی شدن واردات این دستگاه‌ها و قطعات آن‌ها
  5. امکان توسعه سطح تکنولوژی دستگاه‌ها و افزایش ظرفیت تولید و ایجاد تنوع در تولید انواع رمز ارز
  6. امکان تامین مالی و جذب سرمایه دیگران با تخصیص کیف پول‌های اختصاصی

 

طرح توجیهی دستگاه های ماینر | نتایج  مطالعات فنی ، اقتصادی ومالی

اخذ مجوزهای لازم و تامین زیرساخت بر اساس پلان‌های مهندسی حوزه‌های ساختمانی، فناوری اطلاعات، مکانیکال و الکتریکی و پیاده‌سازی ارتباطات فرا ملی به منظور برقراری ارتباطات مورد نیاز فعالیت شبکه‌ای در بستر اینترنت و حتی واردات دستگاه‌های ماینر جدید مورد نیاز از کمپانی‌های خارجی به صورت قانونی فراهم شده است.

لذا با توجه به قابلیت ساماندهی میزان سرمایه‌گذاری متناسب با ظرفیت و تنوع رمز ارز تولیدی می‌توان راه اندازی این طرح را در ظرفیت‌های مختلف اقتصادی در دستور کار قرار داد برای این کار لازم است. جهت اخذ مشاوره و اطلاعات در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی اولیه طرح تا پیاده سازی و به بهره‌برداری رساندن آن از کارشناسان خیره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی دستگاه های ماینر

طرح توجیهی تولید آهک هیدراته با بالاترین کیفیت

نگارش طرح توجیهی آهک هیدراته جهت دریافت مجوزهای لازم و راهنمایی برای راه اندازی واحد تولیدی ضروری است. آهک یا اکسید کلسیم از حرارت دادن سنگ آهک بدست می‌آید. آهک دولومیت یا خاکستری، با استفاده از سنگ آهک دارای 35-46 درصد کربنات منیزیم تهیه می‌شود. در این مقاله می توانید خلاصه طرح توجیهی تولید آهک را مطالعه نمایید. برای سفارش ونوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی تولید آهک هیدرانه

طرح توجیهی آهک هیدراته | معرفی محصول

آهک یا اکسید کلسیم از فرایند حرارت دادن سنگ آهک به دست می‌آید.  آهک دولومیتی یا خاکستری، با استفاده از سنگ آهک دارای 35-46 درصد کربنات منیزیم تهیه می‌شود.

آهک شکفته شده یا آهک هیدراته به لحاظ ترکیب شیمیایی هیدرات کلسیم است که از ترکیب آب با آهک بدست می‌آید. فرآیند هیدراتاسیون آهک یک فرایند حرارت زا بوده و با آزاد سازی حرارت همراه است. به طوری که به ازاى هر گرم آهک 280 کالرى حرارت تولید مى‌گردد. آهک هیدراته به لحاظ شکلی پودری خشک و سفید رنگى است که به عنوان قلیائى پایه در بسیارى از فرآیندهاى شیمیائى مصرف مى‌شود. حمل و بسته‌بندى این نوع آهک در کیسه‌هاى معمولى و یا به صورت فله در تانک‌هاى بدون ایزولاسیون امکان‌پذیر مى‌باشد.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع معدنی کلیک کنید.

طرح توجیهی آهک هیدراته | معرفی استاندارد

کدهای آیسیک صنعتی و تعرفه گمرکی محصول  

بر اساس سیستم طبقه‌بندی آیسیک کد‌‌‌‌ محصولات مرتبط با محصول به شرح جدول ذیل می‌باشد.

جدول کد آیسیک محصولات مورد نظر

نام کالاکد ISICنام کالاکد ISIC
اهک کلوخه26941211آهک هیدراته2694412304
پودر اهک میکرونیزه2694412303اهک معمولی

2694412302

 

آهکک پخته (آهک کلسینه)

2694412339

 

انواع اهک

 

26941210
    

 در خال حاصر در کشور تعداد 210 واحد تولید انواع آهک با ظرفیت اسمی  7884799 تن در کشور در حال فعالیت می‌باشند.

طرح توجیهی آهک هیدراته | موارد کاربرد

کاربردهای آهک هیدراته در بیشتر صنایع شیمیایی، دارویی، غذایی، بهداشتی و آرایشی، رنگ، پرکننده ها، درصنایع مختلف کشاورزی و صنایع لبنیات مورد استفاده می‌باشد. آهک در تولید بتن‌های سبک  همانند ایتونگ و هبلکس به طور وسیع استفاده می‌شود. بسته به نوع سیمان بخش قابل توجه فرمولاسیون تولید سیمان را آهک تشکیل می‌دهد. از آهک هیدراته در صنعت آب و فاضلاب، در کاغذ سازی، صنایع فولاد، صنایع سرامیک و شیشه سازی استفاده می‌شود.


کالاهای جایگزین تولید آهک

انواع مختلفی از آهک مانند آهک معمولی وجود دارند که می‌توانند در تعدادی از کاربردها به عنوان محصول جایگزین مورد استفاده قرار گیرند. ولی محصولی غیر از آهک هیدراته که از نظر حجم دسترسی، قیمت ارزان و کارایی بتواند جایگزین این نوع از آهک باشد در حال حاضر وجود ندارد.

 

طرح توجیهی آهک هیدراته | مشخصات و ویژگی‌های آهک

آهک بایستى متناسب با مورد مصرف آن از خلوص مشخصى برخوردار بوده و میزان ناخالصی‌ها و سایر عناصر موجود در آن از میزان معینى تجاوز ننماید. براى مصارف مختلف سنگ آهک مصرفى جهت پخت بایستى داراى ترکیبات زیر باشد:

میزان ترکیبات سنگ آهک در مصارف مختلف (درصد)

مصارف ساختمانى به صورت آهک کلوخه و یا براى مصارف تصفیه آب و نیز تثبیت خاکآجر ماسه آهکى

صنایع فولاد، 

شیمیائى، صنعت کاغذ

نام ماده
3.521SiO2
51.51.5MgO
221Fe2O3
0.30.30.01S

 

طرح توجیهی آهک هیدراته | تکنولوژی و فرایند تولید آهک

خط تولید این محصول به شرح جدول ذیل می‌باشد.

تجهیزات موردنیاز خط تولید

تجهیزات خط تولید عبارتند از فیدر ویبره، آسیاب سنگ شکن‌های مختلف چکشی و فکی، نوارهای نقاله تسمه‌ای و حلزونی، الواتور، سرند، سپراتور و هیدراتور، سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ خط تولید، سیلوهای مواد خام و آهک هیدراته، گوره پخت، بویلر و پمپ و خط بسته بندی.

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنعتی کلیک کنید.

طرح توجیهی آهک هیدراته | مواد اولیه برای تولید آهک

مواد اولیه مورد نیاز بدون احتساب ضایعات

ماده اولیه این محصول عمدتاً سنگ آهک و سنگ لاشه آهکی استخراج شده از معادن می‌باشند. سنگ آهک و سنگ لاشه آهکی و پاکت بسته‌بندی 50 کیلویی بعنوان مواد اولیه اصلی هستند.

 

فرایند تولید

در فرایند هیدارته کردن آهک سنگ آهک در دمای بسیار بالا تا 1000درجه سانتی‌گراد پخت می‌شود تا دی اکسید کربن جدا سازی و سنگ حاصل با افزودن آب در فرایند هیدرات شده را طی نماید. در این فرایند ابتدا ماده اولیه و به سیلوی انباشت مواد خام منتقل می‌شود.

کلوخه‌های مواد توسط فیدر لرزشی به آسیاب مواد خام منتقل می‌شود. مواد آسیاب شده توسط الواتور سطلی به مخزن و سیلوی مواد اولیه منتقل می‌گردد و پس از توزین کنترل شده توسط نوار نقاله به سیستم هیدراتور اولیه و ثانویه در دمای بخار 300 الی 400 درجه بخار جهت آبدار شدن منتقل می‌گردد.

سنگ آهک کلسینه شده در هیدراتور نهایی مراحل پخت نهایی را طی کرده تا به خلوص 92 الی 95درصد برسد. این فرایند با توجه به نسبت اختلاط آب و آهک به علت گرمازا بودن جهت دستیابی به کیفیت مناسب کاملا کنترل می‌گردد تا آهک کلسینه و هیدراته شود. آهک تولید شده در این مرحله پس از انتقال توسط نوار نقاله و تفکیک پودر و دانه‌های درشت  و نرم در سپراتور  جداسازی و در نهایت به مخزن پودر آهک هیدراته جهت بارگیری و بسته بندی منتقل می‌شود.

 

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید آهک هیدرانه

طرح توجیهی تولید شیشه دو جداره در کمترین زمان با بهترین قیمت

نگارش طرح توجیهی تولید شیشه دوجداره جهت دریافت مجوزهای لازم و راهنمایی برای راه اندازی واحد تولیدی ضروری است. شیشه دو جداره از دو لایه ساده و گاهی رنگی که به موازات یکدیگر قرار گرفتند و لبه‌ها یا درزهای آن‌ها هوا بندی شده است و فضای بین آن ها با مواد خشک کننده‌ای مانند سیلیکاژل پر و یا در بعضی از موارد بین دو لایه خلاء ایجاد می‌شود. این نوع شیشه که عایق گرما، سرما و صداست در بسیاری از ساختمان‌ها مانند فرودگاه‌ها، هتل‌ها و بیمارستان‌ها به کار می‌رود. با توجه به تاثیر مثبت و محبوبیت این شیشه‌ها در صنعت ساختمان سازی، تولید و عرضه آن سودآوری زیادی می‌تواند داشته باشد.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی تولید شیشه دوجداره

طرح توجیهی تولید شیشه دو جداره | معرفی محصولات

شیشه دو جداره از دو لایه ساده و گاهی رنگی که به موازات یکدیگر قرار گرفتند و لبه‌ها یا درزهای آن‌ها هوابندی شده است و فضای بین آن‌ها با مواد خشک کننده‌ای مانند سیلیکاژل پر و یا در بعضی از موارد بین دو لایه خلاء ایجاد می‌شود. سیستم شیشه دو یا چند جداره قطعه‌ای است که شامل دو یا چند لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته‌اند و توسط فاصل (اسپیسر) در دور تا دور آن، از هم جدا شده‌اند.

در فضای بین شیشه‌ها هوا یا گازهای خاص بدون رطوبت (آرگون) با فشاری تقریبا مساوی فشار هوای بیرون وجود دارد. در شیشه‌های دو جداره غالبا از اسپیسرهای آلومینیومی استفاده می‌شود که درون اسپیسر را به ماده رطوب‌گیر پر می‌کنند تا این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه گردد و توسط مواد درزگیر مناسب، کاملا آب بندی شده است و در داخل فواصل‌ استاندارد از مواد جاذب رطوبت استفاده می‌گردد.

به علت وجود لایه هوا یا گاز هر سه روش انتقال حرارت یعنی رسانش، جابجائی و تابش در شیشه‌های دو جداره قابل کنترل است. بدین ترتیب می‌توان میزان مصرف انرژی جهت سرد کردن یا گرم کردن فضای داخل را کاهش داد. در صورت استفاده از شیشه‌های پوشش دار و یا لمینیت می‌توان میزان نور و اشعه UV کاملا قابل کنترل است. میزان ایزولاسیون صوتی در شیشه‌های دو جداره به علت وجود گاز مناسب قابل کنترل است. برای کسب نتیجه بهتر می‌توان از شیشه لمینیت در هر یک از جاره‌های شیشه استفاده نمود. به علت وجود گاز بین دو لایه شیشه دمای سطح داخلی شیشه با دمای اتاق یکسان می‌ماند. بنابراین شیشه در زمستان عرق نمی‌کند. 

برای مشاهده سایر طرح توجیهی صنایع ساختمانی کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید شیشه دو جداره | انواع شیشه دو جداره

متناسب با وضعیت جغرافیایی و آب و هوایی محل احداث ساختمان، انواع شیشه‌های دو جداره عایق صوت و حرارت را با شکل‌های متنوع از قبیل چند ضلعی، دایره، نیم دایره، قوص‌دار و… تولید می‌شود. طراحی و به شرح ذیل تولید می‌شوند.

  • شیشه دو جداره ساده 
  • شیشه دو جداره رفلکتیو؛ به منظور کنترل میزان عبور و انرژی به داخل ساختمان
  • شیشه دو جداره طلق دار؛ به منظور افزایش ایمنی در برابر خطرات زلزله و سرقت، جلوگیری از ورود اشعه مضر UV خورشید به داخل ساختمان
  • شیشه دو جداره سکوریت؛ به منظور افزایش مقاومت شیشه در مقابل ضربه و شوک حرارتی و کاهش خطرات ناشی از شکست و سقوط از ارتفاع 
  • ترکیبی از شیشه‌های فوق الذکر
  • شیشه‌های بدون فریم (Structural)

شیشه بدون فریم نوع ویژه‌ای از شیشه‌های دو جداره است که در آن یکی از لایه‌های شیشه بزرگ‌تر از لایه دیگر است. در این نوع ساختمان، لایه بزرگ‌تر شیشه با چسب مخصوص سلیکون مستقیما بر روی فریم فلزی می‌چسبد و آن را می‌پوشاند. شیشه‌های بدون فریم امکان ایجاد نماهای در واقع تمام شیشه‌ای به وجود می‌آورد.

 

طرح توجیهی تولید شیشه دو جداره | معرفی استاندارد

شیشه دو جداره محصولی است که ماده اولیه عمده مورد مصرف آن شیشه جام است. لذا شیشه جام مورد استفاده در تولید شیشه‌های دو جداره باید از مرغوبیت و ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد. بنابراین در این قسمت به بررسی استانداردهای شیشه جام می‌پردازیم.

استاندارد شیشه جام

این استاندارد ویژگی‌های شیشه جام معمولی را که برای کارهای ساختمانی لسا را در برمی‌گیرد که معمولا به نام شیشه B نیز نامیده می‌شود. شیشه جام شفاف یک شیشه تخت نور گذر است و به روش کشیدن با ماشین در حالت مذاب بدست می‌آید. هر دو رویه آن تخت است که با ستبرای یکنواخت پرداخت آتشین دارد. (ضخامت شیشه‌های جام را ستبرا گویند که معمولا بر حسب میلی‌متر بیان می‌شود). شیشه جام از نظر ستبرا به سه گروه زیر تقسیم می‌شود:

الف – شیشه‌های نازک تا ستبرای 2 میلی‌متر

ب – شیشه‌های ستبرا میانه 2.2 میلی‌متر تا 4 میلی‌متر 

ج – شیشه‌های ستبرا از 5 میلی‌متر به بالا

1 – ستبراهای شیشه و رواداری‌های آن

ستبراهای شیشه و رواداری‌های آن در جدول زیر داده می‌شود.

نوع شیشهستبرای اسمی بر حسب میلی‌مترحداکثر رواداری
شیشه های نازک1±0/2
2±0/2
شیشه های با ستبرای میانه2/2±0/2
3±0/2
4±0/2
شیشه های ستبر5±0/2
5/5±0/2
6±0/2
8±0/2
10±0/2
12±0/2
15±0/2

2- تعاریف و اصطلاحات در مورد نقص‌های شیشه جام

در جدول زیر نقص‌های مختلف شیشه جام توضیح داده شده است.

نوع عیب توضیحات
لب پریدگی بعد از شدن شکسته شدن بعدهای شیشه بریدگی هایی که در کناره آن درست می شود
زائده زائده‌ای که در یک شیشه پیش می آید.
تار هاناهمگنی در سطح شیشه بصورت رگه های بسیار نازک در رویه شیشه پیدا می شود و با لمس دست احساس می شود.
چکشی شدهفرورفتگی های کوچک و به مقدار کم که تخت بودن رویه را به هم می زند. 
پوسته نارنجیتغییر حالت ظریف و گسترده رویه شیشه که در اثر یکسان نبودن توزیع درجه حرارت شیشه در تماس با نور پیدا می شود. 
گزیدگیگودی های کوچک در روی شیشه
لک فشردگی موضعی که در اثر فشرده شدن شیشه با یک جسم بیگانه در رویه پیدا می شود.
چکه لشکبرآمدگی های دکمه مانند که دنباله موجدار دارند.
ناخنکترک های موضعی که در سطح شیشه پیدا می شود. 
سنگ ریزه هادانه های کریستالی درون شیشه که نور از آن گذرا نیست.
لب برآمدگیبرآمدگی به مقدار کم از لبه شیشه نسبت به بقیه بدنه را گویند.

3 – برش

شیشه بریده شده از نظر گونیا بودن باید در بین دو راست گوشه محاطی و محیطی چنان جای گیرد. رواداری های فاصله این دو راست گوشه طبق جدول زیر باشد.

ستبرارواداریها برای جام بریده شده 0 تا 2000 میلیمتررواداریها برای جام بریده شده بیش از 2000 میلیمتر
تا 3.8±0/2±0/3
4/5 تا 7±0/3±0/4
10 تا 15±0/4±0/5



4 – بسته بندی

جام‌های شیشه برای صادرات باید با پوشال محکم بسته‌بندی شود و در جعبه‌های چوبی مقاوم گذارده شود. بین هر دو جام برهای کاغذی یا نظیر آن گذاره شود تا از تماس دو سطح شیشه جلوگیری شود. 


5- علامت گذاری

الف) باید بر روی جعبه‌های چوبی بسته بندی شده علامت طبقه بندی شیشه و مشخصات دیگر شیشه و همچنین ابعاد (درازا و پهنا و ستبرا) تعداد جام‌های شیشه در هر جعبه و نام کارخانه سازنده و علامت کارخانه زده شود.

ب) روی هر یک از جام‌ها که از کارخانه خارج می‌شود باید یک برچسب که علامت کارخانه و مهر استاندارد را داشته باشد بچسبانید.

 

طرح توجیهی تولید شیشه دو جداره | موارد کاربرد

استفاده از شیشه‌های دو جداره به دلیل حفظ انرژی حرارتی و برودتی و کاهش آلودگی صوتی در پنجره ساختمان بیمارستان‌ها، کتابخانه‌ها، موزه‌ها و ساختمان‎های حاشیه خیابان‌های پر تردد کاربرد وسیع دارند. اخیرا برای ایمنی و آسایش بیشتر پنجره وسایل نقلیه عمومی مانند واگن‌های قطار و اتوبوس‌های بین شهری نیز به شیشه‌های دو جداره مجهز شده‌اند.

میانگین سر و صدا در شهرهای بزرگ در حدود 65 تا 7- دسی بل است، این در حالی است که شدت صوت مجاز برای بیمارستان‌ها و محیط‌هایی از این نوع حداکثر 39 دسی بل است. شیشه‌های دو جداره می‌توانند شدت صوت را حدود 50 دسیبل کاهش دهند و آن را به مرز 20 تا 30 دسی بل برسانند. به علاوه شیشه‌های دو جداره انتقال گرما را به شیوه‌های گوناگون و با رعایت اصول مهندسی تا حد زیادی کاهش می‌دهند. لایه‌های هوای خشک که خود عایق طبیعی هستند، بین دو جداره شیشه محبوس می‌شود که قابل مقایسه با یک پوشش فایبر گلاس است.

 

ویژگی‌های تولید شیشه دو جداره

با انتخاب صحیح نوع شیشه برای جداره‌ها، نوع گاز پرکننده می‌توان از ویژگی‌های انواع شیشه‌ها به طور همزمان استفاده کرد. 

  • هر یک از جداره‌ها در شیشه دو جداره می‌تواند معمولی، سکوریت، نیمه سکوریت، پوشش‌دار، لمینت و یا اسپندرال و با ضخامت‌های متفاوت باشد.
  • دو جداره شیشه توسط یک پروفیل آلومینیومی حاوی مواد رطوبت گیر از همدیگر جدا می‌شوند. این مجموعه به وسیله دو نوع چسب مخصوص با یکدیگر متصل شده و آب بندی می‌شود.

 

طرح توجیهی تولید شیشه دو جداره | تکنولوژی و فرایند تولید شیشه دو جداره


از آنجایی که ماده اصلی برای تولید شیشه دوجداره جام شیشه است، در ادامه مراحل مختلف شیشه به طور مختصر توضیح می‌دهیم:

1- تهیه مواد اولیه و تبدیل آن‌ها به پودر با دانه بندی بین 0.1 تا 2 میلی متر

2- توزین هر یک از مواد اولیه به نسبت‌های مورد نظر و مخلوط کردن آن‌ها همراه با 4 تا 5 درصد آب و انتقال مخلوط به کوره 

3- ذوب کردن در کوره و تهیه خمیر شیشه

4- بی رنگ کردن خمیر شیشه و خارج کردن گازها 

5- تبدیل فرآورده‌های مورد نیاز بازار و صنایع 

6- نپختن شیشه و قرار دادن شیشه داغ در کوره‌هایی که دمای کمی دارد، برای کاهش شکنندگی شیشه

مرحله ذوب

کوره‌های شیشه سازی را می‌توان به کوره‌های بوته‌ای یا کوره‌های مخزنی تقسیم کرد. کوره‌های بوته‌ای با ظرفیت 2 تن یا کمتر برای تولید شیشه‌های ویژه به مقدار کم یا هنگامی که حفاظت از پیمانه مذاب در برابر محصولات احتراق الزامی است، بسیار مفیدند. بوته‌ها از جنس خاک یا پلاتین هستند. در کوره مخزنی، مواد پیمانه از یک سر مخزن بزرگی که از جنس بلوک‌های نسوز است، وارد می‌شوند. این کوره‌ها با گاز یا برق گرم می‌شوند. 

مرحله شکل دهی

شیشه را می‌توان با قالب گیری ماشینی یا دستی شکل داد. عامل مهمی که باید در قالب گیری ماشینی شیشه مد نظر داشت، این است که طراحی ماشین باید چنان باشد که کالای مورد نظر ظرف چند ثانیه کاملا شکل بگیرد. در طی این زمان نسبتا کوتاه، شیشه از حالت یک مایع گرانرو به جامدی شفاف تبدیل می‌شود. شیشه جام، شیشه شناور، شیشه نشکن و مشجر، شمشه دمشی و شیشه دو جداره و … با ماشین شکل داده می‌شوند. 

مرحله تابکاری

به منظور کاهش کرنش در تمامی کالاهای شیشه ای، اعم از آنکه به روش ماشینی یا دستی قالب گیری شده اند، لازم است که تحت عملیات تابکاری قرار گیرند. بطور خلاصه، عملیات تابکاری دو بخش دارد:

مرحله اول نگه داشتن توده‌ای از شیشه در دمایی بالاتر از یک دمای بحرانی معین تا زمانی که میزان کرنش درونی، ضم ایجاد یک سیلانی پلاستیکی، کمتر از یک مقدار حداکثر از پیش تعیین شده گردد.

مرحله دوم خنک کردن تدریجی این توده تا دمای اتاق به نحوی که مقدار کرنش همچنان کمتر از آن میزان حداکثر باقی بماند.

 

نگاه کلی به روند تولید شیشه های دو جداره


ابتدا ابعاد شیشه‌های مورد نیاز تعیین و از جام شیشه بریده می‌شوند. پروفیل‌های آلومینیومی جدا کننده با اسپیسر توسط دستگاهی با اشکال مورد نظر خم خورده و سپس توسط دستگاه تزریق مواد رطوبت گیر دانه‌های نمگیر وارد فضای خالی پروفیل‌ها می‌شوند. سپس سوراخ‌های لازم جهت تزریق گاز آرگون در پروفیل‌ها تعبیه می‌شوند.

در مرحله بعد چسب اولیه جهت چسباندن شیشه‌ها به یکدیگر در دو سمت پروفیل تزریق می‌شوند. شیشه‌های بریده شده به ابعاد مختلف پس از شستشو با آب بدون سختی و خشک شدن آماده نصب روی پروفیل‌ها می‌گردند.

شیشه‌ها توسط دستگاه پرس روی پروفیل نصب می‌شوند و سپس گاز آرگون از طریق سوراخ‌های ایجاد شده متناسب با فشار هوای بیرون به فضای خالی دو شیشه تزریق شده و سوراخ‎ها مسدود می‌گردند. در مرحله نهایی عایق‌بندی و درزگیری کامل توسط چسب ثانویه انجام می‌شود و شیشه آماده نصب در پنجره‌های مخصوص شیشه دو جداره می‌گردد.

 

چه موادی در طرح توجیهی تولید شیشه دو جداره ضروری سنجیده شده؟

در تولید شیشه‌های دو جداره مهم‌ترین ماده مورد استفاده شیشه جام است. مواد دیگری که در تولید این محصول به کار می‌روند عبارتند از:

جداکننده (spacer): قطعه‌ای است که اغلب از جنس آلومینیوم ساخته می‌شود و اندازه استاندارد آن برای شیشه‌های دو جداره ساختمانی حدود 14 میلی‌متر می‌باشد. این قطعه دو لایه شیشه را به هم متصل می‌کند و مانع از خروج گاز بین لایه‌های شیشه می‌گردد. برای عایق‌بندی بین این قطعه و شیشه از چسب‌های مخصوصی استفاده می‌گردد.

چسب بوتیل (butyl): یا چسب اسپیسر که این چسب همانطور که قبلا اشاره شد برای عایق بندی بین شیشه و جدا کننده برای جلوگیری از خروج گازهای مورد استفاده در فضای بین لایه‌های شیشه به کار می‌رود. چسب دو جزئی پلی سولفید که برای عایق بندی نهایی شیشه‌ها بکار می‌رود. 

نم گیر: این ماده که یک رطوبت گیر است در فضای بین لایه‌های شیشه به کار می‌رود و مانع از تعریق شیشه می‌گردد.

گاز خنثی: که برای پر کردن فضای بین شیشه‌ها استفاده می‌گردد، اغلب از گاز آرگون بدلیل کم بودن قیمت آن و اثرات زیست محیطی کمتر استفاده می‌شود. 

مواد اولیه تولید شیشه جام

با وجود هزاران فرمول برای تولید شیشه می‌توان گفت 90درصد تمام شیشه‌های جهان از آهک، سیلیس و کربنات سدیم تشکیل یافته‌اند. 

اجزای اصلی تولید شیشه جام عبارتند از؛ آهک، ماسه و کربنات سدیم و … . از جمله اصلی مواد اولیه شیشه به غیر مواد فوق می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • گدازه ها
  • تثبیت کننده ها
  • تصفیه کننده ها
  • افزودنی ها

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی پروژه خود برای ارائه به ارگان ها و تامین کننده های مالی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی تولید شیشه دوجداره