مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

خط تولید کفپوش Pvc | ماشین آلات و تجهیزات خط تولید انواع کفپوش PVC

خط تولید کفپوش های pvc با توجه به نوع دستگاه‌ها، ظرفیت تولید، مکان مورد نظر، فروشندگان و…. می‌تواند قیمت تمام شده متفاوتی داشته باشد. جهت راه اندازی تولید این کفپوش‌ها بهتر است افق دید کاملی داشته باشید، از اینرو لازم است پیش از هر چیز طرح توجیهی تولید کفپوش pvc را مطالعه کرده و در مورد روند کار اطلاعات خود را تکمیل کنید. خرید دستگاه ها نیز باید بر اساس برنامه و توسط کارشناسان انجام شود. در این مقاله 12 دستگاه اصلی مورد نیاز جهت راه اندازی یک تولیدی استاندارد شرح داده شده است. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره و خرید دستگاه های مورد نیاز کارخانه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: خط تولید کفپوش pvc

تجهیزات اصلی خط تولید کفپوش pvc

تعداد و ظرفیت ماشین آلات و تجهیزات خط تولید کفپوش PVC بر اساس ظرفیت تولید اقتصادی سالیانه طرح در یک شیفت کاری به شرح زیر در نظر گرفته شده است.

بدیهی است تکنولوژی ساخت تجهیزات حساسی مانند اکسترودر ،کلندر و سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ خط تولید من الجمله PLC و تابلوهای الکتریکال به همراه جنس و متالوژی ساخت قطعات مصرفی خط تولید همانند غلتک‌ها و قالب‌های دستگاه‌هایی که در ادامه آورده‌ایم، بسیار اهمیت دارد. لذا برای انتخاب سازنده معتبر و ارزیابی دستگاه های مورد نظر نیاز به یک کارشناس خبره دارید. 

1- سیلوها

در واحد چندین سیلو برای نگهداری یک دوره مواد اولیه در کارگاه تولید نصب می‌شود. تعدادی از این سیلوهای فولادی با ظرفیت بالانس شده برای نگهداری پودر پی وی سی و کربنات کلسیم و روغن دی او مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2- خط تولید کفپوش pvc | مخلوط کن سریع

دستگاه مخلوط کن دارای شکل  بدنه استوانه‌ای است که درون آن پره فلزی به شکل مارپیچ با سرعت زیاد می‌چرخد و مواد را با هم مخلوط می‌کند. به علت متخلخل بودن پودر پی وی سی و همچنین جذب دی او پی توسط فیلر کربنات کلسیم، سایز افزودنی‌های مخلوط حاصل به یک پودر خیس تبدیل می‌شود. فرمولاسیون و اختلاط این مرحله تضمین کننده یکنواختی محصول نهایی است. لازم به ذکر است که بر روی این مخلوط کن یک هواکش نصب گردیده است.

 ٣- دستگاه بنبوری

کار این وسیله به سرانجام رساندن مرحله اصلی اختلاط است. بنبوری دارای یک محفظه اصلی است که پس از تغذیه از قسمت بالایی روتورها در داخلی آن چرخش و عمل اختلاط را انجام می‌دهد. بعد از پر شدن بنبوری یک پیستون داخل مسیر مواد شده و مواد را به داخل محفظه می‌فشارد و محفظه بنپوری توسط بخار گرم شده و بعد از سپری شدن زمان تنظیم شده اختلاط، آمیزه حاصل از دریچه‌ای در زیر آن تخلیه می‌شود.

 ۴- خط تولید کفپوش pvc | آسیاب غلتکی

کار این دستگاه مستمر سازی کار بنبوری و تکمیل عملیات اختلاط است. دستگاه در عرض به دو قسمت تقسیم شده و به صورت دو آسیاب غلتکی با عرض۲متر می‌باشد. آمیزه مواد اولیه از زیر بنبوری روی قسمت اول و سپس روی قسمت دوم می‌رود و در انتهای این قسمت تیغه‌ای نوار مانند از آمیزه را جدا می‌کند که به طور پیوسته توسط یک نقاله وارد قیف اکسترودر خط تولید می‌گردد. بر روی این دستگاه یک هواکش نیز نصب شده است.

 ۵- اکسترودر

این دستگاه برای ایجاد مذاب پلیمری ،اختلاط مناسب‌تر آمیزه، تحت فشار گرما و چرخش به کار می‌رود. آمیزه پردازش شده قبل از خروج از قالب اکسترودر توسط یک توری فلزی ذرات خارجی و پلیمرهای ذوب نشده‌اش جدا می‌شود. در خروجی اکسترودر مواد اولیه به صورت مفتول درآمده و به تغذیه کلندر منتقل می‌شود. دمای نواحی مختلف سیلندر اکسترودر مطابق فرمولاسیون تولید قابل تنظیم می‌باشد.

6 – خط تولید کفپوش pvc | دستگاه کلندر

وظیفه کلندر شکل دادن به آمیزه خروجی از اکسترودر است. این دستگاه شامل غلتک‌هایی به عرض ۲متر و قطر ۲۵سانتی‌متر می‌باشد و در شکاف اول کلندر توده بزرگی از مواد قرار می‌گیرد؛ ولی در شکاف‌های بعدی به جریان مواد این توده کمتر شده و عرض آن زیادتر می‌شود. وظیفه اصلی کلندر شکل دادن و تنطیم ضخامت فیلم با دو غلتک انتهایی است. سطح دو غلتک نهایی باید کاملا صیقلی و صاف باشد. معمولا غلتک آخری هر فصل برای صیقل و آبکاری مجدد جدا می‌شوند و غلتک‌های کلندر با بخار گرم می‌شوند.

هر غلتک خمیر پی وی سی را از غلتک قبلی می‌گیرد و بعد از چرخش دور غلتک به غلتک بعدی انتقال می‌دهد. خمیر پی وی سی به غلتکی که زبرتر و داغ‌تر است و یا سریع‌تر می‌چرخد، می‌چسبد. پس برای اینکه خمیر حتما از یک غلتک به غلتک دیگر برود لازم است هر غلتک کمی داغ‌تر از غلتک قبلی باشد. این تفاوت دما نباید بیشتر از ۱۰درجه سانتی‌گراد باشد، ضخامت‌هایی که می‌توان با کلندر تولید کرد بین ۷ تا ۹۰ میکرون است.

 ۷- غلتک‌های جداکننده 

این غلتک‌ها که معمولا به صورت زوج دوتایی قرار می‌گیرند فیلم را از کلندر می گیرند و با سرعت خطی بیشتر آن را می‌کشند و نازکتر می‌کنند. نازک کردن فیلم با کشش این امتیاز را دارد که هم امکان تولید فیلم‌های خیلی نازک را می‌دهد و هم برای تغییر ضخامت فیلم لازم نیست شکاف کلندر زیاد تغییر کند، بلکه صرفا سرعت غلتک‌ها تغییر می‌یابد. باید توجه داشت که در کشش نمونه در صورتی که ضخامت زیاد نازک شود، باعث کم شدن مقاومت ورق و پارگی آن در جهت کشش می‌شود.

8- خط تولید کفپوش pvc | غلتک‌های سردکننده

این غلتک‌ها دو جداره هستند و با آب خنک می‌شوند و تعداد آن‌ها از حدود ۸  الی ۱۲عدد می‌باشد. بهتر است دمای غلتک‌ها به تدریج از ۵۰درجه تا حدود ۱۰ درجه کم شود.

9-  واحد جمع کن

در این واحد یک موتور با گشتاور ثابت است که می‌تواند فیلم تولید شده را روی یک مغزی جمع کند. سرعت طوری تنظیم شده است که با سرعت کل خط تولید بالانس و تنظیم باشد.

10- خط تولید کفپوش pvc | دستگاه چاپ

ورق‌های PVC از نوع غلتک تشکیل شده‌اند که از رنگ‌های بر پایه خلال آب استفاده می‌کند. کیفیت دستگاه چاپ بسیار در تولید کفپوش با ظاهر مناسب و دوام طرح و نقش اهمیت دارد. 

۱۱- دستگاه لایه گذاری

در این دستگاه فیلم‌های نازک‌تر پس از گرم شدن با عبور از روی یک غلتک داغ با فشار به هم می‌چسبند و تشکیل کفپوش می‌دهد.

12- خط تولید کفپوش pvc | سیستم  بسته بندی

براساس نوع و شکل محصول به صورت اتوماتیک توسط دستگاه دارای کنترل دیجیتال انجام می‌شود. محصول خروجی بر اساس نوع، شکل و اندازه با استفاده از دستگاه بسته بندی دیجیتال آماده ورود به انبار می‌شود.

pvc

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

جهت سفارش نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: خط تولید کفپوش pvc

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | طرح توجیهی تولیدانواع پارچه و منسوجات نبافته


طرح توجیهی تولید پارچه نبافته به شما در راه اندازی واحد صنعتی به عنوان راهنما و تضمینی جهت اخذ مجوزهای لازم عمل خواهد کرد. پارچه‌های بدون بافت پیوندی، پارچه‌های مبتکرانه و با تکنولوژی بالایی هستند که از الیاف  مختلف ساخته می‌شوند. برخلاف پارچه‌های بافته شده با دستگاه‌های نساجی، الیاف منسوجات بدون بافت مستقیما به روش‌های مختلف تبدیل به پارچه شده و هیج عملیات بافندگی را در مسیر تولید نیاز ندارند. میزان تولید جهانی پارچه نبافته اسپان باندپلی‌پروپیلن در سال2019 بالغ بر 4.3میلیون تن با اندازه بازاری معادل 27.2میلیارد دلار بوده است. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2026 سالانه بدلیل مقرون به صرفه بودن، تنوع و کاربردهای فراوان این پارچه‌ها شاهد رشد تولید و مصرف سالیانه بیش از 10درصدی باشیم. به علاوه براساس آنالیز Global Market Insights افزایش روزافزون نیاز به محصولات بهداشتی ساخته شده از پارچه‌های بدون بافت در سراسر جهان، تقاضای پارچه‌های نبافته را افزایش می‌دهد.

 

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوکجهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 ماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی تولید پارچه نبافته

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | معرفی منسوجات نبافته

منسوجات بدون بافت بر خلاف پارچه‌های دیگر از نخ تولید نمی‌شوند؛ بلکه طی فرایندی الیاف مستقیماً به منسوجات تبدیل می‌شود. بدین صورت که الیاف جداگانه به روش‌های مختلف در کنار هم قرار گرفته و به یگدیگر به منظور تولید پارچه پیوند داده می‌شوند تا در نهایت یک لایه یکنواخت و در هم تنیده شده بدون بافت تشکیل گردد. لایه تهیه شده به صورت ورق تار عنکبوتی از فیبلامنت‌هایی است که در آن الیاف به صورت جهت یافته یا راندم قرار گرفته و به وسیله اصطکاک و یا چسب و یا تمایل الیاف به چسبیده شدن یا به شیوه هیدرو مکانیکی به یکدیگر پیوند می‌یابد.

جهت سفارش نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

نام و کد آیسیک  و تعرفه گمرکی منسوجات نبافته

متداول‌ترین طبقه‌بندی و دسته‌بندی در فعالیت‌های اقتصادی همان تقسیم‌بندی آیسیک است. تقسیم‌بندی آیسیک طبق تعریف عبارت است از طبقه‌بندی و دسته‌بندی استاندارد بین‌المللی فعالیت‌های اقتصادی. این دسته‌بندی با توجه به نوع صنعت و محصول تولید شده به هریک کدهایی دو، چهار، هشت و ده رقمی اختصاص داده می‌شود. کدهای آیسیک مرتبط با صنعت تولید منسوج نبافته به شرح زیر دسته‌بندی شده است.

کدهای آیسیک پارچه‌های بدون بافت

نام کالا تعرفه گمرکی
منسوج بی‌بافت، تشکیل لایه به روش مذاب ترکیبی اسپان باند و ملت بلون با اتصال حرارتی1729512409
منسوج بی‌بافت، تشکیل لایه به روش مذاب اسپان باند، با اتصال شیمیایی (چسب، لاتکس)1729512388
منسوج بی‌بافت، تشکیل لایه به روش مذاب اسپان باند، با اتصال مکانیکی (سوزن زنی)1729512390
منسوج بی‌بافت، تشکیل لایه به روش مذاب اسپان باند، با اتصال حرارتی1729512389
منسوج بی‌بافت، تشکیل لایه به روش مذاب اسپان باند، با اتصال مکانیکی (جت آب)1729512391

 

تعرفه گمرکی انواع منسوجات نبافته مطابق کدیشن واردات و صادرات کالا به شرخ ذیل می‌باشد.

نام کالاتعرفه گمرکی
منسوج بی‌بافت، تشکیل لایه به روش مذاب ترکیبی اسپان باند و ملت بلون با اتصال حرارتی1729512409
سایر به غیر از پارچه‌های نبافته spunlace که از طریق high pressure water jet به صورت رول به عرض 5 الی 120 سانتی متر و وزن حداکثر 25گرم در هر متر مربع ولی بیشتر از 70 گرم در متر مربع نباشد.56031290
پارچه‌های نبافته Spunlace که ازطریق High pressure water jet رول به عرض 5 تا120 سانتی متر به وزن کمتر از 25 گرم در متر تولید گردیده باشد، از رشته‌های سنتیک یا معمولی1729512390
سایر پارچه‌های نبافته از رشته‌های مصنوعی یا سنتتیک تا وزن 25 گرم بر متر مربع غیر مذکور در جای دیگر56031190
پارچه نبافته spun lace که از طریق high pressure waterjet بصورت رول از رشته‌های سنتیک یا مصنوعی بعرض 5 الی 120 سانتی‌متر و وزن حداکثر 55g در هر متر مربع تولید گردید.56031210
سایر به غیر از پارچه‌های نبافته spunlace که از طریق high pressure water jet به صورت رول به عرض 5 الی 120 سانتی متر و وزن حداکثر 25گرم در هر متر مربع ولی بیشتر از 70 گرم در متر مربع نباشد.56031290
پارچه‌های نبافته، غیر از رشته‌های سنتتیک یا مصنوعی به وزن مترمربع بیش از70 گرم و حداکثر150 گرم56039300
سایر پارچه‌های نبافته حتی آغشته، اندوده به وزن بیش از 150 گرم در هر متر مربع از رشته‌های سنتیک یا مصنوعی56031400

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | ویژگی‌های  محصول

نظر به کاربرد وسیع پارچه و منسوجات نبافته در تولید انواع محصولات مختلف استاندارهای خاصی در سطح بین‌المللی برای تعاریف شاخص‌های، ویژگی‌ها و آزمون‌های تطبیقی فرایند و محصول مصوب شده است. رعایت و پیاده‌سازی شرایط دستیابی به شاخص‌های استاندارهای زیر در تولید محصول الزامی است.

شماره استاندارد    موضوع
10234منسوجات نبافته -اندازه‌گیری قابلیت جذب مورد نیاز-روش آزمون
10902منسوجات نبافته -تعیین میزان نفوذ آب (در اثر ریزش قطرات آب)
11008        منسوجات نبافته -تعیین قابلیت نفوذ هوا-روش آزمون
11009منسوجات نبافته -تعیین نیروی پارگی و ازدیاد طول با استفاده از روش نوار پهن -روش آزمون
11173منسوجات نبافته -تعیین مقاومت در برابر نفوذ آب (فشار هیدرواستاتیک) روش آزمون
11174منسوجات نبافته -زمان نفوذ و عبور مکرر مایع (ادرار مصنوعی)-روش آزمون
1424-1منسوجات -لائی -قسمت 1-لائی منسوج نبافته قابل دوخت – ویژگی‌ها
1424-2منسوجات -لائی -قسمت 2-لائی منسوج نبافته با چسب حرارتی -ویژگی‌ها و روش‌های
16266پوشش‌های دیواری به صورت رول و کاغذی و منسوج نبافته وینیلی تکمیل شده- ویژگی‌ها و روش‌­های آزمون
19035-1پدهای نبافته برای مصارف پزشکی -قسمت 1-منسوجات نبافته مورد مصرف در پدهای پزشکی -روش‌های آزمون
3400منسوج نبافته -پوشش رویی پوشک و نوار بهداشتی – ویژگی‌ها و روش‌های آزمون
4803منسوجات نبافته -اندازه‌گیری جذب -روش آزمون
4823-11   منسوجات نبافته -تعیین مایع جذب نشده
4823-5شماره استاندارد روش‌های آزمون برای منسوجات نبافته -تعیین مقاومت به نفوذ مکانیکی
4823-9منسوجات نبافته -تعیین افت پذیری و ضریب افت
5634نساجی-منسوجات نبافته –تعریف  

 

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته |  کالای جایگزین و مکمل محصول

امروزه منسوجات بدون بافت با نرخ رشد بالا در حال جایگزین شدن منسوجات دیگر از جمله منسوجات تاری، پودی و حلقوی می‌باشد. به دلیل قیمت پایین‌تر این محصول امکان جایگزین شدن آن در کاربردهایی که تعداد دفعات مصرف پایین می‌باشد. مانند مصارف بهداشتی و پزشکی نیز بسیار بالاست.

علاوه بر آن به دلیل ساختار فیزیکی این نوع منسوجات امکان تولید آن به شکل‌ها و ضخامت‌ها و ترکیب‌های مختلف بسیار راحت‌تر از منسوجات دیگر فراهم شده است. به صورتی که می‌توان حتی از آن به عنوان فیلتر نیز در سطح وسیعی استفاده نمود. استفاده از آن در لایه‌های لباس نیز که به عنوان کاربردی معمول برای این نوع محصول وجود دارد که جایگزینی ندارد.

 

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | موارد کاربرد

منسوجات نبافته به طور وسیع به عنوان ماده اولیه در تولید انواع محصولات بهداشتی، آرایشی و پزشکی صنعتی و خانگی همانند ماسک‌های آرایشی، ماسک‌های بهداشتی، البسه یک‌بار مصرف محیط‌های بهداشتی بیمارستانی و صنعتی، پرده، حوله، زیرانداز، پتوها و دستمال‌های یک‌بار مصرف، پوشک‌های متنوع، فیلترهای مختلف گاز، هوا و مایعات، کاغذهای متفاوت و کیسه‌های بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | دانش فنی پروژه و فرایند تولید محصول

منسوجات بی‌بافت از یک لایه مملو از شبکه الیاف تار عنکبوتی از الیاف منقطع یا فیلامنتی تشکیل شده است. پس از شکل‌گیری لایه مذکور جهت استحکام لازم است به روشی مناسب میان الیاف تشکیل‌دهنده پیوند ایجاد گردد.

بنابراین می‌توان مراحل تشکیل منسوجات نبافته را به گام‌های تولید الیاف، لایه‌گذاری، فرآیند ایجاد اتصال در لایه‌ها و در نهایت تکمیل و رولینگ محصول تقسیم کرد. تشکیل لایه تار عنکبوتی منسوج می‌تواند در یک فرآیند خشک یا مرطوب انجام شود و یا فیلامنت‌ها به طور مستقیم پس از ذوب ریسی فرم پیدا کنند. ایجاد پیوند در لایه‌ها می‌تواند به شکل‌های مکانیکی، حرارتی، شیمیایی و یا هیدرودینامیکی انجام شود.

در نهایت لایه‌ها پس ار طی مراحل رول می‌شوند. در هر کدام از مراحل یاد شده با توجه به کاربردی که برای پارجه بدون بافت در نظر گرفته شده،  شرایط و ویژگی‌های خاص منسوج بی‌بافت تعیین شده و متناسب با خواص آن مانند وزن، واحد سطح، عرض، میزان استحکام، انعطاف‌پذیری، نوع الیاف مورد استفاده مطابق با تکنولوژی‌های تولید به شرح ذیل انتخاب می‌گردند.

تولید الیاف و فیلامنت‌های پارچه بدون بافت

الیاف مورد استفاده در تولید پارچه‌های بدون بافت می‌تواند الیاف طبیعی، مصنوعی و یا ترکیبی باشد. خاصیت مهم الیاف در نسبت بسیار بالای طول به قطر است. به گونه‌ای که می‌توان به طور مداوم هم‌زمان با فرآیند منسوج، الیاف بسیار نازک تولید بدون بافت پارچه را به صورت مستمر تامین کرده و برش داد.

در این فرایند گرانول‌های پلیمری پس از خشک شدن از طریق قیف تغذیه وارد سیلندر اکسترودر ویژه ذوب شده و شکل‌دهی پلیمر مذاب تحت فشار ماردون و پمپ با فشار از طریق شبکه سوراخ دار قالب، تحت تاثیر فشار هوای هدایت شده و به صورت رشته‌ای خارج می‌گردند تا ساختار الیافی مورد نظر را پیدا و آماده لایه‌گذاری تار عنکبوتی صفحات پارچه بدون بافت گردند.

تشکیل لایه تار عنکبوتی

این مرحله که اولین گام تولید صفخه منسوج بی‌بافت است شامل؛ تشکیل یک لایه یکنواخت از الیاف می‌شود که عرض آن بستگی به عرض دستگاه دارد. لایه تشکیل شده در مرحله بعد استحکام‌دهی و تثبیت می‌شود. برای تولید لایه تار عنکبوتی منسوجات نبافته و روش‌های مختلفی به شرح زیر وجود دارد:

  • تشکیل لایه تار عنکبوتی پارچه بروش اسپان باند   
  • تشکیل لایه تار عنکبوتی پارپه بروش ملت بلون از الیاف کوتاه
  • تشکیل لایه تار عنکبوتی از الیاف کوتاه به روش گاردینگ
  • تشکیل لایه‌ای از مخلوط الیاف فیلامنتی و الیاف کوتاه

تشکیل لایه تار عنکبوتی

 

تشکیل لایه تار عنکبوتی اسپان باند

در این روش گرانول الیاف در ابتدای خط تولید به اکسترود وارد می‌شود و پس از عبور از قسمت پلیمریزاسیون ذوب ریسی، تولید فیلامنت‌های رشته‌ای انجام می‌گیرد. در ادامه عملیات کشش الیاف انجام می‌گیرد و در صورت نیاز به تولید الیاف رنگی، از همان ابتدا مستربچ رنگی نیز به همراه مواد اولیه اصلی به مخلوط اضافه می‌گردد. الیاف پس از این مرحله توسط فشار هوا و حرکت‌های نوسانی از یکدیگر بازشده روی نوار نقاله متحرک با عرض نسبتاً بزرگ ریخته می‌شوند تا یک لایه از الیاف به این روش تولید گردد که می‌بایست به مرحله بعد یعنی مرحله استحکام و تثبیت لایه منتقل شود.

تشکیل لایه تار عنکبوتی اسپان باند

 

تشکیل لایه تار عنکبوتی ملت بلون

در این روش که معمولاً برای تولید لایه‌هایی از الیاف بسیار ریز و کاربردهایی مانند فیلتراسیون در ماسک‌ها و فیلترها به کار می‌رود. الیاف از گرانول پلیمر مورد نظر تهیه می‌شود. برای این منظور گرانول به دستگاه ملت بلون تغذیه شده و مستقیماً تبدیل به الیاف کوتاه با ظرافت بالا می‌شود.

پس از خروج الیاف تشکیل شده از سیستم رشته ساز، جریانات شدید هوای گرم با اعمال نیروهایی که به رشته ظریف الیاف وارد می‌کنند باعث اعمال کشش زیاد در رشته‌ها شده و در نتیجه ایجاد الیافی بسیارظریف می‌گردند. با استمرار جریان هوا رشته‌های الیاف از هم گسیخته شده و به شکل الیافی کوتاه روی نوار نقاله به صورت رندوم قرار می‌دهد. بدین شکل لایه پارچه‌ای از الیاف کوتاه بسیار ظریف تشکیل می‌گردد.

تشکیل لایه به روش  کاردینگ 

در این روش از تولید لایه تار عنکبوتی پارچه بدون بافت از الیاف کوتاه ظریف با طول حدود 40 – 95 میلی‌متر در ابتدای خط حلاجی قرار گرفته و بعد از باز شدن کامل در مرحله حلاجی به دستگاه کاردینگ تغذیه می‌شود. در دستگاه کاردینگ با توجه به عملیات مختلف توسط سطوح سوزنی، یک لایه از الیاف به صورت تار عنکبوتی حاصل می‌شود. لایه شکل گرفته پس از عبور از سیستم فرمینگ به مرحله نهایی منتقل می‌شود.

تشکیل لایه با اختلاط الیاف مختلف کوتاه و بلند

در این روش تولید به طور هم‌زمان از دو لایه اسپان باند و الیاف کوتاه به شکل ساندویچی استفاده می‌گردد. برای این منظور لایه تولید شده به روش اسپان باند و لایه حاصله از کاردینگ به دستگاه پیچش تغذیه شده و با روی هم قرار  گرفتن لایه‌ها، یک لایه ترکیب شده نهایی حاصل می‌گردد.

استحکام دهی لایه تار عنکبوتی

روش‌های مختلف استحکام و تثبیت لایه تار عنکبوتی الیاف پارچه‌های بدون بافت عبارتست از روش‌های:

پیوند حرارتی الیاف، پیوند ناشی از آغشته سازی الیاف به مایع و اسپری شیمیایی، پیوند الیاف ناشی از سوزن زنی شدن و روش پیوند الیاف در اثر واترجت.

استحکام دهی ترموباندینگ

در این روش تنها می‌توان از الیاف ترموپلاست در ترکیب با الیاف ترموپلاست دیگر مورد استفاده قرار گیرد. این روش به دو تکنیک مجزا تقسیم می‌شود. در روش اول از غلطک‌های کلندرها با حرارت بالا استفاده می‌شود که لایه الیاف با عبور از میان آن‌ها به هم فشرده شده و هم در نقاط خاصی الیاف ذوب  می‌شود و این نقاط باعث اتصال الیاف بهم شده و در نتیجه استحکام لایه منسوج نبافته می‌شود.

در تکنیک دیگر نیز که برای منسوجات نبافته حجیم به کار می‌رود در میان الیاف مورد استفاده از الیافی با نقطه ذوب پایین‌تر یا پودر پلیمری استفاده می‌شود که هنگام عبور لایه الیاف در معرض هوای داغ، پلیمر یا فیلامنت با درجه ذوب پایین‌تر ذوب شده و باعث اتصال لایه منسوج بی‌بافت خواهد شد.

استحکام دهی شیمیایی

در این روش تولید لایه الیاف با آغشته شدن به مواد شیمیایی و مواد تکمیلی دیگر و پس از عبور از خشک کن یا سیستم پخت مستحکم می‌گردد.

استحکام دهی سوزن زنی

این روش استحکام دهی برای منسوجاتی با وزن متوسط یا نیمه سنگین به کار می‌رود. این روش با استفاده از سوزن‌هایی که بر روی سطح آن‌ها زوائدی برای درگیر نمودن الیاف می‌باشد باعث استحکام لایه الیاف می‌گردد.

استحکام دهی با استفاده از واتر جت

در این روش با استفاده از نازل‌های ظریف، آب از سطح منسوج نبافته با فشار بالا عبور نموده و باعث درگیری الیاف می‌گردد. این روش برای تولید محدوده وسیعی از تولیدات با سرعت و کیفیت مطلوب استفاده می‌گردد و امروزه بسیار مورد استقبال می‌باشد.

تکمیل نهایی

این مرحله از تولید منسوجات بی‌بافت امروزه با توجه به محدوده وسیع کاربردها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این مرحله می‌تواند شامل تثبیت حرارتی، شستشو، تکمیل ضد آب و ضد آتش، چاپ، رنگرزی و سفیدگری و… باشد. اگرچه بسیاری از منسوجات بی‌بافت دارای تکمیل خاصی نبوده و می‌توانند مستقیماً مورد استفاده قرار گیرند.

 

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

ماشین آلات ساخت پارچه‌های بدون بافت از الیاف پلیمری به تناسب نوع محصول و تکنولوژی ساخت انواع پارچه تک و چند لایه اسپان باند، ملت بلون، ملت بلون میکروفیلامنتی در حالت جنرال به شرح ذیل است.

  • خشک کن، مخلوط کن و فیدر گوانول و مستربچ پلیمری و افزودنی‌ها به اکسترودر
  • اکسترودر با پمپ، فیلترینگ، هیتر و الکتروموتور گیربکس و قالب‌های مورد نیاز 
  • سیستم تهویه مرکزی، خنک کننده، دستگاه کشش، کلندرینگ و کمپرسور
  • سیستم خنک کننده فیلامنت‌های ذوب شده
  • کانوایر، درایر، ماشین آلات وایندر رول 
  • سیستم بازیافت ضایعات پلیمری
  • لوازم آزمایشگاهی و کارگاهی

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

 

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | بررسی بازار و رقبا

تا پایان تیرماه سال 1399 تعداد 101 مجوزهای به منظور تولید انواع پارچه‌های بدون بافت کشور صادر شده است که از این تعداد 16 واحد با دارا بودن پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری 3894 میلیارد ریال و به ظرفیت اسمی 102 هزار تن در سال مشغول فعالیت هستند.

در سال 1397 ارزش ریالی واردات انواع منسوجات نبافته 1445 میلیارد ریال و ارزش ارزی آن 34539 هزار دلار در مقابل ارزش صادرات ارزی و ریالی به ترتیب 6388 هزار دلار و 380 میلیارد ریالی بوده است. تعداد طرح‌های در حال احداث دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد تولید انواع پارچه‌های نبافته کشور 19 پروژه است که پیش‌بینی افزایش تولیدی به میران 135850تن محصولات را برای سال‌های آتی دارند.

تعداد کل مجوزها تولید انواع پارچه بدون بافت کشور

101

پروانه‌های بهره‌برداری تولید انواع پارچه بدون بافت کشور
تعدادسرمایهاشتغالظرفیتواحد
163894557564102695تن
جوازهای تاسیس تولید انواع پارچه بدون بافت کشور

85

طرح‌های در حال احداث تولید انواع پارچه بدون بافت کشور
تعدادسرمایهاشتغالظرفیتواحد
198308200633135850تن

 

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث واحد تولید انواع پارچه‌های نبافته با ظرفیت 24000تن در سال 2482 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 37درصد بوده و دوره برگشت سرمایه حدود 3سال پیش‌بینی شده است. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت اسمی تولید به شرح ذیل در سال ارائه شده است:

مشخصات عمومی طرح

ردیفموضوعبرآرودواحد
1زمین  50000متر مربع
2زیربنا کل تولیدی، خدماتی و ستادی

18000

متر مربع

 

 

ردیف

موضوع

هزینه‌ها (میلیون ریال)
1سرمایه گذاری ثابت1232000
2نرخ بازده داخلی (IRR) درصد37
3دوره بازگشت سرمایه گذاری (سال)3
درصد فعالیت در نقطه سر به سر21/6

طرح توجیهی تولید پارچه نبافته | مزایای اجرای طرح

با توجه به مصرف مستمر و روز افزودن منسوجات ساخته شده از پارچه‌های نبافته به خصوص در شرایط همه‌گیری اپیدمی‌های بیماری زا به عنوان کالایی ضروری در بخش‌های بهداشت و درمان کشور درآمده و با توجه به مزیت داشتن منابع مواد اولیه و دسترسی به تکنولوژی ساخت ماشین آلات در سطح بین المللی به موازات تقاضای بالا، جذابیت قابل قبولی در این زمینه هم از جهت مصرف داخل و هم با تکیه بر صادرات نشان می‌دهد.

 

نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و ارایه معیارهای محاسبه هر یک از موارد برآورد سرمایه ثابت و در گردش و توضیح پیرامون هزینه‌های ثابت و متغیر طرح، پیش‌بینی و قیمت تمام‌شده و همچنین سود سالیانه طرح که محاسبه گردیده است. بررسی مهم‌ترین شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert استخراج شده؛ وضعیت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای تولید البسه استاندارد تولید پارچه‌های نبافته را نشان می‌دهد و به دلیل وجود تقاضای مازاد در طول چند سال اول زمینه مساعدی برای ایجاد این واحد فراهم است.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • کمک به تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی تولید پارچه نبافته

طرح توجیهی بسته بندی اجیل و خوشکبار | خلاصه طرح بسته بندی آجیل و خشکبار

طرح توجیهی بسته بندی اجیل و خشکبار چه کاربردی دارد؟ در جهان قریب به 4.5 میلیون تن میوه‌های آجیل و 3.3 میلیون تن میوه خشک طی سال 2120 -2019 تولید شده است. تولید فندق جهان با توجه به برداشت کشورهایی همانند فرانسه و اسپانیا و افزایش 15 درصدی محصولات زراعی در ترکیه به بیش از 530 هزار تن، گردو جهان حدود 969 هزار تن و پسته 655.2 هزار تن برآورد شده است. بیشترین تولید بادام‌زمینی جهانی در کشورهای چین، هند، برزیل و ایالات متحده می‌باشد. برآورد تولید جهانی میوه خشک در همین سال در حدود 3،283 هزار تن است که رشد 5 درصدی نسبت به سال قبل را داشته است. با توجه به عرضه و تقاضای این محصولات فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران است. نوشتن طرح توجیهی برای شما در برآورد هزینه و نحوه شروع کار مانند راهنمایی خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: طرح توجیهی بسته بندی آجیل و خشکبار

طرح توجیهی بسته بندی اجیل | معرفی محصول

آجیل و خشکبار معمولا به میوه‌های دانه‌ای شکلی همانند گردو، بادام زمینی، بادام و پسته گفته می‌شود که روی درخت‌های شکوفه‌ای یا بوته‌ای مستقیم رشد می‌کنند و به صورت خام یا بو داده و خشک مصرف می‌شوند.

کدهای آیسیک و تعرفه گمرکی بسته‌بندی خشکبار و آجیل

تعرفه گمرکی وکد‌های آیسیک آماده سازی و بسته‌بندی انواع آجیل به شرح ذیل می‌باشد.    

محصولتعرفه گمرکیکد آیسیک
پاک کردن و بسته‌بندی آجیل07113400015492711
خشک کردن وبسته‌بندی خشکبار15311410
پاک کردن و درجه‌بندس انواع آجیل و بدون بسته‌بندی15492717
پاستوریزه کردن و بسته‌بندی آجیل15492718
بسته‌بندی آجیل و خشکبار و برنج7495412322
انواع دانه و میوه آجیلی فرآوری شده 1549412503
تخمه آفتابگردان فرآوری شده 1549512371
انواع گرانول میوه‌های آجیلی 1549312631
انواع خلال میوه‌های آجیلی 1549312632
تولید و بسته‌بندی آجیل 15492111
تولید وبسته‌بندی انواع تخمه آجیل 15492120
پودر کردن و بسته‌بندی میوه‌های آجیلی 15492171
بسته‌بندی پودر میوه‌های آجیلی 7495412433
انواع خلال میوه‌های آجیلی 1549312632
بسته‌بندی خشکبار 7495412325

استانداردهای آماده سازی و بسته بندی آجیل و خشکبار

در بسته‌بندی آجیل و خشکبار از مرحله آماده‌سازی، بسته‌بندی و انبارداری از آیین نامه کار بهداشتی و الزامات استاندارد ملی ایران به شماره 9343 پیروی می‌کند. هدف از تدوین این آیین کار، راهنمایی تولیدکنندگان در تأمین حداقل نیازمندی‌های بهداشتی تولید و عرضه و تطبیق ویژگی‌های آن با استاندارد مرتبط  می‌باشد. سایر استاندارهای ملی و فرایند این کسب و کار به شرح ذیل می‌باشد.

 استاندارد ملی ایران 2380:  ”  آئین کار تهیه پسته از مرحله برداشت محصول تا بسته بندی”.

  استاندارد ملی ایران 495:   “بسته‌بندی پسته و مغز بادام صادراتی”

 استاندارد ملی ایران 3937:   ” آئین کار تهیه مغز بادام”

 استاندارد ملی ایران 7704:   ” بادام زمینی– از برداشت تا بسته‌بندی و انبارداری – آیین کار بهداشتی”

 

ویژگی‌های فنی آماده سازی و بسته بندی خشکبار و آجیل

بوجاری، سورتینگ و بسته‌بندی انواع آجیل و خشکبار توسط ماشین آلات خط تولید باید هم دارای استانداردهای سلامتی و کیفیت مواد اولیه و هم فرایند تولید باشد. سلفون و ورق‌های پلیمری بسته‌بندی محصول تولیدی باید دارای نرمش، قابلیت چاپ، قابلیت دوخت حرارتی، قابلیت شکل‌پذیری پنوماتیک، شفافیت، نفوذپذیری ناپذیری نسبت به بخار آب و گازهای محیطی را داشته باشد.

در بسته‌بندی آجیل و خشکبار باید نشانه‌گذاری‌های محصول شامل درج نام و نوع محصول، اندازه، درجه‌بندی، نام واحد تولیدکننده، شماره پروانه ساخت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شماره پروانه بهره‌برداری وزارت صمت،  شماره سریال ساخت، تاریخ تولید و انقضای مصرف، وزن خالص و شرایط نگهداری قید شود.

 

طرح توجیهی بسته بندی اجیل | موارد کاربرد

آجیل به مناسب‌های مختلف به عنوان تنقلات و میان وعده مفید با ارزش غذایی بالا هم مورد استفاده تمامی افراد بوده و هم در مراسم، مهمانی‌ها، اعیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسته‌بندی‌های صحیح و مناسب محصولات مواد غذایی همانند آجیل و خشکبار هم به حفظ بهداشت و هم به ماندگاری بیشتر آن کمک می‌نماید. این فرایند در مقیاس صنعتی امکان رعایت الزامات بهداشتی را بیشتر و میسرتر می‌سازد. قرارگیری آجیل در بسته‌بندی ضمن حفاظت از آن در مقابل جانوران، میزان مصرف کنترل شده محصول را نیز بهبود می‌دهد.  

 

فواید مصرف آجیل و خشکبار

آجیل و مغزها آن‌ها همانند فندق، گردو و پسته نقش مهمی در تامین انرژی و سلامتی بدن ایفا می‌کنند. این مواد غذایی منابع سرشاری از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان هستند. آجیل یکی از مهم‌ترین منابع غنی عناصری مانند روی، آهن، سلنیوم هست که برای تامین سلامت سیستم ایمنی بدن و بهبود رشد و نمو و کاهش کم‌خونی ضروری است.

دانه‌های خوراکی آجیل سرشار از آهن، روی، ویتامین E، منیزیم و فولیک اسید، فسفر، منیزیم و کلسیم است که در سلامتی ساخت استخوان‌ها، دندان و در ایجاد تعادل در عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب نقش موثری دارند. سورت و بسته‌بندی این محصولات ضمن کارآفرینی در بهبود فرایند هضم، سلامتی بدن و تامین پروتئین‌های متنوع مورد نیاز انسان می‌تواند کاهش وزن را به همراه داشته باشد.

 

طرح توجیهی بسته بندی اجیل | کالاهای جایگزین

بسیاری از تنقلات دیگر همانند چیپس سیب‌زمینی و میوه‌ها، پفک رقبایی با قیمت پایین‌تر برای آجیل و خشکبار هستند اما ارزش غذایی، طعم و مزه محصولات گروه خشکبار و آجیل را ندارد.

 

دانش فنی و فرایند تولید بسته بندی آجیل و خشکبار

ماشین آلات آماده‌سازی و بسته‌بندی خشکبار و آجیل در داخل کشور با کیقیت مطلوب قابل ساخت است. تجهیزات با توجه به ظرفیت تولیدی مورد نیاز عبارتند از دستگاه‌های بالابر کاسه‌ای، پیش بوجاری، نوار نقاله کنترل کیفیت، رطوبت سنج مخزن دست چین، پوست کن، بالابر زد، دستگاه حلزونی، خشک کن، طعم پاش و تفت کانتینیوس، شورکن، سیستم هیتر و نمک زنی و فیلتر و دستگاه‌های بسته‌ بندهای دو  و چهارتوزین، نوار نقاله انتهایی و دستگاه شرینگ پک می‌باشد که طی مراحل مختلف به شرخ ذیل فرآوری و بسته‌بندی آجیل و خشکبار انجام می‌شود.

تامین مواد اولیه

تهیه و خرید میوه با کیفیت مورد نیاز تولید آجیل و خشکبار با توجه به فصل برداشت و امکان ذخیره‌سازی در کارخانه دپو و پس از طی فرایند پیش بوجاری آماده حمل به واحد پوست‌گیری می‌شود.

مرحله پوست‌گیری

میوه متناسب با ظرفیت سیستم جهت تبدیل به مغز به واحد مکانیزه  پوست‌گیری منتقل می‌شود. سطح تکنولوژی دستگاه در به دست آوردن محصول با کیفیت و یکنواخت در فرایند پوست‌گیری برای مغزها با رعایت اصول بهداشتی بسیار اهمیت دارد.

شست‌وشو و نم‌ گیری خشکبار

به همراه محصول پوستگیری شده ذرات ناخواسته دیگری همراه میوه وجود دارند که سبب افت کیفیت محصول نهایی می‌شود، لذا لازم است پس از پوست‌گیری مغزها شسته و از هرگونه آلودگی به ذرات خارجی و نامطلوب  پاک شود.

فرایند خشک ‌کردن مغزها

فرایند خشک‌کردن مغز‌ها پس از شستشو بگونه‌ای بهداشتی و مکانیز با کیفیت مناسب و رعایت استانداردها خشک شده انجام می‌شود. 

فرایند فرآوری  محصول    

زمانی که هدف تولید محصول خام نباشد، مغز خشک شده لازم است به تناسب نوع آن طی مراحل مختلفی به محصول نهایی تبدیل شود. این فرآیندها غالباً شامل طعم‌دار کردن مطابق فرمولاسیون و تجربه مشتری پسند، ترکیب چندین نوع  مغز می‌باشد. تفت و برشته کردن مغزهای آجیلی در این بخش صورت می‌گیرد. مناسب‌ترین فرایند برشته سازی به منظور سالم ماندن مغزها در اثر حرارت دهی استفاده از سیستم‌های خشک‌کن دارای امکان توزیع حرارتی یکنواخت است.

کنترل کیفیت محصول

قبل از فرایند بسته‌بندی اطمینان از کیفیت محصول نهایی بسیار ضروری است. کنترل کیفیت از طریق آزمون‌های استاندارد جهت بررسی رنگ ظاهری، شکل، اندازه، درصد رطوبت، کپک زدگی، میزان شکستگی، پوکی، میزان ناخالصی، مزه، بو، درصد نارسی و چروکیدگی، در صد نمک محصول انجام می‌گیرد. تا بتوان آجیل با کیفیت را روانه بخش بسته‌بندی نمود.

بسته‌بندی و انبار محصول 

پس از فراوری مغزها باید محصول بر اساس نیاز بازار و امکانات تکنولوژیک محصول نهایی به صورت بسته‎بندی شده به بازار عرضه شود. به گونه‌ای که تا زمان مصرف، کیفیت مطلوب خود را به صورت سالم و بهداشتی حفظ کند. توجه به کیفیت و زیبایی بسته‌بندی در جلب سهم بستری از بازار اهمیت زیادی دارد.

 

طرح توجیهی بسته بندی اجیل | بررسی بازار و رقبا

با توجه به مزیت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی کشور  تا پایان سال 1398 تعداد 793 واحد تولید صنعتی آماده سازی و بسته بندی  آجیل و خشکبار در کشور با ظرفیت اسمی 929  هزار تنی وجود دارد. تعداد طرح‌های در حال احداث کشور با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، 195 طرح است که پیش‌بینی ایجاد ظرفیت جدید 308 هزار تنی را دارند.

 

تعداد کل مجوزهای آجیل و خشکبار
7312
پروانه‌های بهره‌برداری تولید آجیل و خشکبار
تعدادسرمایهاشتغالظرفیتواحد
7933040051034461929306تن
تعداد جواز تاسیس‌های آجیل و خشکبار کشور
6312
طرح‌های آجیل و خشکبار دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد
تعدادسرمایهاشتغالظرفیتواحد
195620102876271308673تن

طرح توجیهی بسته بندی اجیل | سرمایه گذاری مورد نیاز

بر اساس مطالعات انجام شده احداث تولید در سال جاری حدود 34 میلیارد ریال سرمایه ثابت نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه‌گذاری بیشتر از 35درصد بوده  و ظرف سه سال و نیم بعد از به تولید رسیدن برگشت سرمایه خواهید داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی 1200 تن بسته‌بندی انواع آجیل و خشکبار در سال ارائه شده است.

مشخصات عمومی طرح

ردیفموضوعبرآرودواحد
1زمین  3500متر مربع
2زیربنا کل تولیدی، خدماتی و ستادی و روباز1540متر مربع

 

جدول سرمایه گذاری و شاخص های مالی طرح

ردیفموضوعهزینه ها  (میلیون ریال )
  سرمایه گذاری ثابت34321
 نرخ بازده داخلی IRR35/7
 دوره برگشت سرمایه15/3

طرح توجیهی بسته بندی اجیل | مزایای اجرای طرح

  • ماندگاری بیشتر محصولات بسته بندی شده 
  • نگهداری امن و بهداشتی محصولات
  • رعایت ضوابط استاندارد و بهداشتی آماده سازی وبسته‌بندی کالای با کیفیت
  • در نتیجه ایجاد ارزش افروده بیشتر

طرح توجیهی بسته بندی اجیل | نتیجه مطالعات مالی و اقتصادی

تحقیقات بازار و برآوردهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح در سال 1399 و تحلیل شاخص‌های مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی که از نرم‌افزار Comfar III Expert به دست آمده؛ وضعیت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در حوزه بسته‌بندی آجیل و خشکبار نشان می‌دهد.

جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت بر اساس پلان‌های مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور می‌توانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیاده‌سازی و زمان بهره‌برداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.

 

خدمات قابل ارایه  کاردوک به طرح‌ها و واحدهای تولید کننده

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنواوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی بسته بندی آجیل و خشکبار

طرح توجیهی در زنجان | بهترین مرکز تهیه طرح توجیهی در استان زنجان

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در زنجان را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 منبع: طرح توجیهی در زنجان

طرح توجیهی در زنجان | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

طرح توجیهی در زنجان | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

طرح توجیهی در زنجان | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

طرح توجیهی در زنجان | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی در زنجان ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در زنجان

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی تولید
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی در زنجان

طرح توجیهی در شهرکرد | بهترین مرکز تهیه طرح توجیهی در استان چهارمحال بختیاری

طرح توجیهی مطالعه‌ای است که برای پاسخ دادن به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه‌اندازی یک کسب و کار) انجام می‌شود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟پرسش‌نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در شهرکرد را می‌نویسد؟

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908  مشاوره دریافت کنید.

 منبع: طرح توجیهی در شهر کرد

طرح توجیهی در شهرکرد | بهترین زمان برای بررسی

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می‌شود. طرح توجیهی همچنین داده‌های کمی لازم برای تصمیم‌گیری‌های دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار می‌شوند. این کار می‌تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش‌بینی نشده نتیجه‌ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل‌های کسب و کار موفق مشابه می‌دانند که راه‌اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش‌های قبلی را معتبر دانسته و فکر می‌کنید تغییرات بازار به اندازه‌ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه‌ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می‌سازد.

طرح توجیهی در شهرکرد | مولفه‌ها و شاخص‌های کلیدی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که هر کدام می‌توان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می‌شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی‌های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده‌اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می‌باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.

قانونی

مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.

اجرایی و عملیاتی

راه‌های معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته‌های فراوانی می‌باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می‌شود عبارتند از:

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه‌ها (niches) و جایگاه‌های اشغال نشده در بازار
  • بازارهای هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

طرح توجیهی در شهرکرد | تهیه اطلاعات

بدون شک بهترین و سریع‌ترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ‌های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می‌کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده‌های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه‌هایی کاربردی خودتان می‌توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می‌توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می‌کند استفاده از طرح‌های توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سال‌های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدف‌تان دست پیدا کنید و از آن‌ها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبان‌تان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است. شما می‌توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگی‌های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آن‌ها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش‌های زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده‌هایی که به دست آورده‌اید و بعدا آن‌ها را شرح می‌دهید را ارائه کنید. مهم‌ترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می‌کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می‌دهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفع‌شان تا رفتار خریداران و بخش‌بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارش‌تان به تفضیل به این بخش بپردازید.

طرح توجیهی در شهرکرد | توصیه های نهایی و نتیجه گیری

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده‌ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی در شهرکرد ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می‌توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می‌توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری‌های خطر پذیر (شتابدهنده‌ها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی می‌توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه‌ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می‌کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

خدمات قابل ارایه  کاردوک جهت تهیه طرح توجیهی در شهرکرد

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب و راه اندازی ماشین آلات و تاسیات عمومی طرح تولید
  • مشاوره فرمولاسیون مواد اولیه
  • مشاوره اصلاح تکنوgوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی در شهر کرد