چراغهای ال ای دی (LED) با مصرف انرژی بسیار کمتری، قادرند روشنایی مطلوبی را تامین نمایند. جدیدترین فناوریهای روشنایی ناشی از ادغام تکنولوژی ساخت لامپهای LED با تکنولوژیهای فناوری اطلاعات و هوشمندسازی، کاربردهای وسیعی در تامین روشنایی خانهها، محوطههای باز، وسایل نقلیه، تجهیزات الکتریکی، چراغهای راهنمایی رانندگی، نمایشگرهای خیابانی، تابلوهای تبلیغاتی و ساعتهای دیجیتالی پیدا کرده است. سیستمهای روشنایی LED مسکونی در جایگزینی با لامپهای رشتهای بیش از 75درصد در کاهش مصرف انرژی موثرند. با گذشت زمان اگر همه خانههای جهان از روشنایی LED استفاده نمایند صرفهجویی در مصرف انرژی نجومی خواهد بود. این مطلوبیت روشنایی LED و صرفه اقتصادی سبب رشد تکنولوزیهای تولید انواع ال ای دی ، چراغ و لامپهای روشنایی شده است.
برای دریافت مشاوره از کارشناسان مرکز کاردوک جهت شروع کار و تولید انواع مدلهای لامپ میتوانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع : انواع ال ای دی
LEDهای معمولی دارای لنزهای پلاستیکی، در شکلها و اندازههای مختلفی تولید میشوند. رنگ لنزها اغلب با رنگ واقعی نور ساطع شده هماهنگ است؛ برای مثال پلاستیک بنفش اغلب برای LEDهای مادون قرمز استفاده میشود و در بیشتر مواقع LEDهای آبی دارای محفظههای بیرنگ هستند. ولی در نسلهای جدید و کارآمدتر LEDهای مدرن با قدرت بالا مانند آنهایی که برای نورپردازی مورد استفاده قرار میگیرند، معمولاً به صورت پکیجهای دارای فناوری سطحی بدون پایه (SMT) تولید میشوند. در ادامه به انواع مدل های ال ای دی اشاره کرده ایم، جهت تولید و کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله طرح توجیهی تولید لامپ ال ای دی را مطالعه نمایید.
در ساخت برد لامپ روشنایی LED از قطعاتی با تکنولوژی ساخت متفاوت استفاده شده؛ یکی از آنها استفاده از دیود ساطع کننده نور سوراخدار 3،5 یا 8 میلمتری دارای پایه در رنگهای قرمز، زرد، سبز، سفید و آبی میباشد.
نوع دیگر لامپهای ساخته شده از LED دو رنگ است که در برد این لامپها از LED دو رنگ که قادرند در اثر جریان الکتریسته دو رنگ متفاوت را ساطع کنند؛ استفاده شده است. در ساختار دیودهای این لامپها سه پایه شامل دو آند و یک کاتد معمولی وجود دارد. بسته به نوع پیکربندی، این لامپها رنگهای متفاوتی را میتوانند تولید نمایند.
این لامپهای LED بسیار مورد پسند طراحان صنعتی حوزه الکترونیک هستند. به گونهای که در ساخت رایانه از LEDهای RGB در کیسهای کامپیوتری و در مادربردها و رمها نیز استفاده میشود. این لامپها بر روی یک تراشه الکتریک قرار داشته و با استفاده از تکنیکی به نام PWM مدولاسیون کنترل پهنای پالس میتوانیم خروجی آن را در دستیابی به طیف گستردهای از رنگها تنظیم کنیم.
پیدایش تکنولوژی SMD که در پی تمایل نیاز بسیار زیاد بازار و مصرفکنندگان به داشتن محصولی کم حجمتر و با کیفیتتر به وجود آمد. به طور معمول SMDها برای مکانهایی که نیاز به پخش نور گسترده با حداقل سایه را دارند به کار میرود. SMDها نوع دیگر لامپهای LED نوری هستند که در ساخت آنها از دیودهای ساطع کننده نور سطحی بدون پایه در پکیچهای ویژه استفاده شده و به راحتی میشود آنها را روی سطح PCB نصب کرد.
LEDهای SMD با توجه به ابعادشان از هم متمایز میشوند و در تکنولوژی ساخت SMD اجزای مختلف از پیش ساخته شده بر روی مدار چاپی لحیم میشوند. طراحی برد آنها دارای ضخامت بسیار کمی است، در نتیجه امکان استفاده از دو طرف PCBها را فراهم نموده است.
تعداد دفعات روشن یا خاموش شدن لامپ SMD منجر به کاهش طول عمر و خرابی لامپ نشده و تنظیم شدت روشنایی و رنگ نور با استفاده از تکنیک PWM جهت تغییر پهنای پالس در نتیجه کنترل سطح ولتاژ هر تراشه در آنها امکانپذیر است. سرعت روشن شدن و رسیدن به نقطه اوج روشنایی این لامپها کمتر از ۲۰میکرو ثانیه بوده و نور آنها فاقد پرتوهای مادون قرمز و فرابنفش است.
در فرایند ساخت و مونتاژ برد لامپهای LED با تکتولوژی مونتاژ سطحی SMD، اصطلاحات تخصصی مختلف مرتبط با مؤلفهها، تکنیک و ماشین آلات به شرح جدول مورد استفاده قرار می گیرد که لاکز توضیح داده شود .
اصطلاح | معنی |
SMD | ابزار نصب سطحی (اجزای اکتیو، پسیو و الکترومکانیکی) |
SMT | تکنولوژی اتصال و نصب بر روی سطح (تکنولوژی مونتاژ و نصب) |
SMA | مونتاژ سطحی (مونتاژ ماژول ها با تکنولوژی SMT) |
SMC | مولفههای نصب سطحی (قطعات برای SMT) |
SMP | پکیجهای نصب سطحی (فرمهای مختلف بردهای SMD) |
SME | تجهیزات نصب سطحی (دستگاه های مونتاژ SMT) |
COB مخفف Chip on Board و نسل جدید دیگری از فناوری تولید لامپهای LED است که در مقایسه با SMD میتواند نوری عالی و متراکمتری را ایجاد نماید. به همین دلیل از آن میتوان یک پرتوی نور ثابت و کنترل شدهای را دریافت کرد.
مقدار شار نوری دریافت شده به نسبت مقدار وات دریافتی بر حسب یکای لومن بهتر است. این موضوع به معنی کارآمدی بهتر لامپ COB است. تکنولوژی ساخت نوینی برای تجمیع LEDهای COB در یک پکیج منبع نوری در قالب چیپ سوار شده بر روی یک بورد و ماژول به کار گرفته شده است، به گونهای که هنگام روشن شدن به صورت یک پنل روشن با پراکندگی نور زیاد مشاهده میشوند.
این ویژگی ضعف لامپهای LED در اندازه کوچک و نور بسیار زیاد با درخشندگی بالا را از خود ساطع میکنند و سبب آزار بصری فرد میشود. یکی از راههای رفع مشکل درخشندگی تابش مستقیم لامپهای LED، قرار دادن یک پوشش پخش کننده نور است؛ اما این پوشش خود اتلاف نور را به همراه دارد. در لامپهای COB این مشکل با تکنیک گستردگی سطح مقطع ناحیه نور دهی حل شده است و خیرگی کمتری نسبت به منابع LED دیگر دارد؛ در نتیجه نیازی به پوشش خارجی و اتلاف انرژی نیست.
بسیاری از سرمایهگذاران و یا علاقهمندان به کارآفرینی به دلیل نداشتن اطلاعات لازم از نحوه شروع کار و راه اندازی تولید؛ قادر به اجرای پروژهای با حداقل سرمایه و بیشترین بازدهی نیستند. در این میان افراد ماهر و با تجربهای وجود دارند که میتوانند با در اختیار گذاشتن دانش خود به تولید ملی و ایجاد شغل یاری برسانند. از این رو شرکت کاردوک به شما خدمات زیر را ارائه می دهد.
برای دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان مرکز کاردوک جهت شروع کار و تولید انواع مدلهای لامپ میتوانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع : انواع ال ای دی
طرح توجیهی مطالعهای است که برای پاسخ دادن به توجیهپذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راهاندازی یک کسب و کار) انجام میشود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راهاندازی یک کسب و کار را داشته باشید میدانید که پاسخگویی به این سوال کار سادهای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینههای گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راهاندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخصهایی که در گزارش نهاییتان باید بدست آورید کدامند؟پرسشنامهها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما میکند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در قزوین را مینویسد؟
برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908 مشاوره دریافت کنید.
منبع : طرح توجیهی در قزوین
شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین میشود. طرح توجیهی همچنین دادههای کمی لازم برای تصمیمگیریهای دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار میدهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.
بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار میشوند. این کار میتواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیشبینی نشده نتیجهای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی میتوان به موارد زیر اشاره داشت :
1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدلهای کسب و کار موفق مشابه میدانند که راهاندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.
2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایشهای قبلی را معتبر دانسته و فکر میکنید تغییرات بازار به اندازهای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.
3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازهای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه میسازد.
یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر میگیرد که هر کدام میتوان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه میشود.
آیا تمامی تکنولوژیهای لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کردهاید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما میباشد یا نه ؟
شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.
مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.
راههای معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.
اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.
بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دستههای فراوانی میباشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح میشود عبارتند از:
بدون شک بهترین و سریعترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپهای نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر میکند.
خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به دادههای مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامههایی کاربردی خودتان میتوانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر میتوانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.
یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک میکند استفاده از طرحهای توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سالهای پیشین انجام شده است.
پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.
پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدفتان دست پیدا کنید و از آنها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبانتان دست پیدا خواهید کرد.
جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکانپذیر است. شما میتوانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگیهای خاص محصولاتان پی ببرید.
زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آنها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخشهای زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :
نکات اساسی و خلاصه کلی دادههایی که به دست آوردهاید و بعدا آنها را شرح میدهید را ارائه کنید. مهمترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.
در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد میکند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.
این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان میدهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفعشان تا رفتار خریداران و بخشبندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارشتان به تفضیل به این بخش بپردازید.
در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام دادهها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.
شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید میتوانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.
علاوه بر این میتوانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاریهای خطر پذیر (شتابدهندهها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی میتوانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفهای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه میکنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها میتوانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع : طرح توجیهی در قزوین
طرح توجیهی مطالعهای است که برای پاسخ دادن به توجیهپذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راهاندازی یک کسب و کار) انجام میشود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راهاندازی یک کسب و کار را داشته باشید میدانید که پاسخگویی به این سوال کار سادهای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینههای گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راهاندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخصهایی که در گزارش نهاییتان باید بدست آورید کدامند؟پرسشنامهها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما میکند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در شیراز را مینویسد؟
برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908 مشاوره دریافت کنید.
منبع: طرح توجیهی در شیراز
شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین میشود. طرح توجیهی همچنین دادههای کمی لازم برای تصمیمگیریهای دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار میدهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.
بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار میشوند. این کار میتواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیشبینی نشده نتیجهای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی میتوان به موارد زیر اشاره داشت :
1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدلهای کسب و کار موفق مشابه میدانند که راهاندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.
2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایشهای قبلی را معتبر دانسته و فکر میکنید تغییرات بازار به اندازهای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.
3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازهای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه میسازد.
یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر میگیرد که هر کدام میتوان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه میشود.
آیا تمامی تکنولوژیهای لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کردهاید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما میباشد یا نه ؟
شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.
مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.
راههای معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.
اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.
بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دستههای فراوانی میباشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح میشود عبارتند از:
بدون شک بهترین و سریعترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپهای نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر میکند.
خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به دادههای مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامههایی کاربردی خودتان میتوانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر میتوانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.
یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک میکند استفاده از طرحهای توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سالهای پیشین انجام شده است.
پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.
پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدفتان دست پیدا کنید و از آنها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبانتان دست پیدا خواهید کرد.
جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکانپذیر است. شما میتوانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگیهای خاص محصولاتان پی ببرید.
زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آنها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخشهای زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :
نکات اساسی و خلاصه کلی دادههایی که به دست آوردهاید و بعدا آنها را شرح میدهید را ارائه کنید. مهمترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.
در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد میکند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.
این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان میدهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفعشان تا رفتار خریداران و بخشبندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارشتان به تفضیل به این بخش بپردازید.
در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام دادهها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.
شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید میتوانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.
علاوه بر این میتوانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاریهای خطر پذیر (شتابدهندهها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی میتوانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفهای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه میکنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها میتوانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح توجیهی در شیراز
طرح توجیهی مطالعهای است که برای پاسخ دادن به توجیهپذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راهاندازی یک کسب و کار) انجام میشود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راهاندازی یک کسب و کار را داشته باشید میدانید که پاسخگویی به این سوال کار سادهای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینههای گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راهاندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخصهایی که در گزارش نهاییتان باید بدست آورید کدامند؟پرسشنامهها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما میکند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در گرگان را مینویسد؟
برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908 مشاوره دریافت کنید.
منبع: طرح توجیهی در گرگان
شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین میشود. طرح توجیهی همچنین دادههای کمی لازم برای تصمیمگیریهای دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار میدهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.
بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار میشوند. این کار میتواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیشبینی نشده نتیجهای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی میتوان به موارد زیر اشاره داشت :
1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدلهای کسب و کار موفق مشابه میدانند که راهاندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.
2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایشهای قبلی را معتبر دانسته و فکر میکنید تغییرات بازار به اندازهای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.
3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازهای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه میسازد.
یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر میگیرد که هر کدام میتوان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه میشود.
آیا تمامی تکنولوژیهای لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کردهاید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما میباشد یا نه ؟
شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.
مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.
راههای معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.
اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.
بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دستههای فراوانی میباشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح میشود عبارتند از:
بدون شک بهترین و سریعترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپهای نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر میکند.
خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به دادههای مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامههایی کاربردی خودتان میتوانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر میتوانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.
یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک میکند استفاده از طرحهای توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سالهای پیشین انجام شده است.
پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.
پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدفتان دست پیدا کنید و از آنها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبانتان دست پیدا خواهید کرد.
جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکانپذیر است. شما میتوانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگیهای خاص محصولاتان پی ببرید.
زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آنها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخشهای زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :
نکات اساسی و خلاصه کلی دادههایی که به دست آوردهاید و بعدا آنها را شرح میدهید را ارائه کنید. مهمترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.
در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد میکند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.
این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان میدهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفعشان تا رفتار خریداران و بخشبندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارشتان به تفضیل به این بخش بپردازید.
در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام دادهها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.
شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید میتوانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.
علاوه بر این میتوانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاریهای خطر پذیر (شتابدهندهها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی میتوانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفهای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه میکنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها میتوانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح توجیهی در گرگان
آیا در طرح توجیهی تولید لواشک میزان سرمایه مورد نیاز برای شروع کار ارائه میشود؟ اجرای چنین طرحی توجیه اقتصادی دارد؟ ایران با ظرفیت تولید خدود ۱۳۰میلیون تن محصولات کشاورزی جزء 10 کشور برتر جهان در تولید محصولات کشاورزی است. اتلاف نزدیک به ۳۰ درصد محصولات کشاورزی معادل 30 میلیون تن ایران را در رتبه نخست ضایعات محصولات میوه و ترهبار در دنیا قرار داده است. این میزان ضایعات 25 برابر کشورهای پیشرفته است که سبب هدر رفت سرمایه بزرگی میشود. با ایجاد صنایع تبدیلی و توجه به فناوریهای نوین میتوان برای کاهش بخش قابل توجهی از این ضایعات قدم برداشت. برنامهریزی اجرایی برای کاهش میزان ضایعات محصولات ضمن تامین مصرف داخل کشور به صادرات نیز کمک به سزایی خواهد نمود. برای سفارش نوشتن طرح توجیهی در زمینه های مختلف کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منیع: طرح توجیهی تولید لواشک
انواع لواشک شامل؛ لواشک تک میوهای، لواشک دو میوهای، لواشک چندمیوهای میشود. لواشک تک میوهای به لواشکی گفته میشود که فقط از یک میوه تهیه شده باشد، مانند لواشک سیب، لواشک آلو و...، لواشک دو میوهای به لواشکی گفته میشود که از دو میوه تهیه شده باشد مانند لواشک انار و سیب و....، لواشک چند میوهای از بیش از دو میوه تهیه شده است.
لواشک یک فرآورده خوراکی صنایع تبدیلی کشاورزی حاصل از بخش میانی غلیظ شده یک، دو یا چند میوه همانند سیب، آلوچه، انار است که پس از فرآیند ویژه معمولا به صورت ورقههای کوچک و بزرگ تهیه، بستهبندی و عرضه میشود.
تعرفه گمرکی و کدهای آیسیک آمادهسازی و بستهبندی انواع لواشک به شرح ذیل میباشد.
محصول | تعرفه گمرکی | کد آیسیک |
لواشک بهداشتی | 20089900 سایر غیر از اقلام مشمول ردیفهای 20081100 لغایت 20089200 | 15131130 |
لواشک | 1513512381 |
در تولید لواشک از مرحله آمادهسازی، فرآوری، بستهبندی و انبارداری از آیین نامه کار بهداشتی و الزامات استاندارد ملی ایران به شماره 6936 پیروی میکند. هدف از تدوین این آیین کار، راهنمایی تولیدکنندگان در تأمین حداقل نیازمندیهای بهداشتی تولید و عرضه لواشک و تطبیق ویژگیهای آن با استاندارد مرتبط میباشد. سایر استاندارهای مرجع مرتبط برای کاربرد در این آئین کار که الزام به رعایت دارد به شرح ذیل است.
1- استانداردملی 1836 : رعایت اصول بهداشتی درواحدهای تولیدکننده موادغذایی
2- استانداردملی 3766 : آیین کار بهداشتی تجهیزات و لوازم مورد مصرف درصنایع غذایی
3- استانداردملی 4773 : آیین کار ایمنی ماشین آلات – مفاهیم اصلی یا اصول کل طراحی
4-استانداردملی 3381 : ویژگیها و روشهای آزمون اسید سیتریک مورد مصرف در صنایع غذایی
5- استاندارد ملی 1053 : ویژگیهای آب آشامیدنی
6- استاندارد ملی 1011 : ویژگیهای بیولوژیکی واحد مجاز آلودگی باکتریولوژیکی آب آشامیدنی
برتری لواشک نسبت به سایر تنقلات، ارزش غذایی بالای آن میباشد، چرا که این محصول با حداقل تغییر براساس فرآوری میوههای تازه تولید میشود و خیلی از خواص ترکیبات موجود در میوهها همانند ترکیبات کربو هیدرات، چربیها، پروتیین، فیبر و آنتیاکسیدان، مواد معدنی و املاح میوهها را حفظ میکند.
در تهیه انواع لواشک از میوههایی همانند آلو، آلوچه، گوجه سبز، زرد آلو و برگه آن، هلو و برگه آن، انار، زغال اخته، آلبالو، سیب، گلابی و انگور استفاده میگردد که دارای ارزش تغذیهای و خواص درمانی فوق العاده هستند و در مراحل مختلف تولید و فراوری ارزش این مواد پایین نیامده و خواص میوهها همچنان حفظ میشود. از زرشک، شاه توت در لواشک سازی به عناوین مختلف استفاده میگردد و تمشک نیز در فرمولاسیون انواع لواشک میتواند نقش به سزایی داشته باشد.
لواشک همان عصاره و شیره تلغیظ شده میوهها است که مورد علاقه همه افراد به ویژه بچهها میباشد که در فرایند خاصی در بسیاری از کشورهای مختلف به شکلهای گوناگون با استفاده از روشهای سنتی و صنعتی تولید میشود و با توجه به توسعه تکنولوژی صنایع غذایی، روشهای تهیه لواشک هم توسعه یافته و هم شرایط تولید نوین این محصول با نظارتهای دقیق بهداشتی کاملا فراهم شده است.
طبقهبندی لواشک معمولاً بر اساس انواع میوه به کار رفته در تولید آن صورت میگیرد. برای مثال لواشک ساخته شده از یک، دو یا چند میوه (لواشک سیب، زرشک، آلبالو و...) و همچنین نوع بستهبندی نیز در طبقهبندی محصول مدنظر قرار میگیرد.
از کالاهای جایگزین لواشک میتوان انواع تنقلات مانند چیبس، پفک، پاپ کرنها، میوه خشک و... نام برد که در دنیا از استقبال خوبی برخودار میباشند، لیکن به دلیل خواص منحصر به فرد لواشک و نیز به دلیل اینکه مصرف شیرینیها، چیپس و مواد مشابه همگی به علت کالری بالا، باعث چاقی میشوند؛ که این مشکل با مصرف لواشک بروز نمیکند. ارزش غذایی، طعم متنوع، سلامتی و سهولت دسترسی ارجحیتهای استفاده از لواشک میباشند.
در فرایند تولید ابتدا میوههای وارد شده به واحد درجهبندی میشود. جهت شستشو به حوضچهای وارد و ضمن شتشو با فشار آب در کانال هدایت میگردند در این فرایند خاک و آشغالها از میوه جدا شده و در شستشوی نهایی، سطح میوهها با عبور از زیر دوشها تمیز میشود. در طول مسیر آشغالهای باقیمانده نیز جداسازی میشود.
میوه کاملاً تمیز وارد دستگاه خردکن شده و بعد از خرد شدن وارد مرحله پیش پخت میگردد تا میوه به طور کامل له شود و به راحتی پوست و دانه آن توسط صافیهای خاصی جدا شود. پوره میوه بدست آمده توسط پمپ از طریق لولههای استیل به مخازن پخت تحت خلاء هدایت میشوند تا در آن جا پخت نهایی انجام و آب تبخیر شده نیز خارج شود.
فرایند پخت در حرارت پایین تحت خلاء موجب حفظ مواد مغذی میوه میگردد. نمک و اسید سیتریک به عنوان افزودنی مجاز در این مرحله جهت ماندگاری و طعمدهنده به لواشک اضافه میشود. فرآوری خمیر تا رسیدن به حد استاندارد ادامه مییابد. محصول حاصل آماده تبدیل شدن به لواشک است.
در این مرحله خمیر بدون دخالت دست و توسط پمپهای استیل بعد از پاستوریزه شدن به قسمت خشک کنها برای تبدیل شدن به لواشک فرستاده میشود، قبل از ورود به خشک کن این خمیر روی نایلکس به طور یکنواخت توسط دستگاه، پهن شده سپس وارد خشک میشود تا به لواشک تبدیل شود و از طرف دیگر به صورت نواری بیرون میآید.
پس از کشیده شدن نایلون روی طرف مقابل در اندازههای مشخص و یکنواخت برش خورده و روی هم چیده میشوند و از آن جا به انبار موقت جهت دوران قرنطینه و یکنواختی منتقل و سپس به قسمت بستهبندی برده میشوند. در نهایت توسط دستگاه بستهبندی و لیبلزنی و پرینت میشود تا در نهایت پاکیزگی، بتواند لواشک را برای مدت طولانی در داخل قوطی و کارتن نگهداری و به بازار عرضه کرد.
مخزن دریافت میوه، حوضچه وان خیساندن، درام و دوشهای شستشو، سیستم سورتینگ و جداسازی، کانوایر انتقال میوه، آسیاب سه تیغ و شش تیغ، دیگ پخت مقدماتی، صافی استیل با مش مورد نظر (تفاله گیر)، هسته گیر، همزن، دیگ پخت تحت خلاء (اواپراتور) و پاستوریزاتور، میکسر، تانک استیل ذخیره مواد صاف شده، مخازن تخلیه مواد آماده شده، سلفون زن، خشک کن تونلی، سیستم خنک کننده، دستگاههای برش و لیبل زن، چت پرینت و دستگاههای بستهبندی، وسایل و ظروف آزمایشگاهی، میکسر آزمایشگاهی، PH متر، آون الکتریکی، ترازوی دیجیتال، تجهیزات کشت میکروبی، انو کلاو آزمایشگاهی.
با توجه به مزیت صنایع تبدیلی کشاورزی تعداد 187 واحد تولید انواع لواشک در کشور وجود دارد که با ظرفیت اسمی73074 تن محصول سرمایه گذاری ثابتی به میزان 2186میلیارد ریال را انجام دادهاند. تعداد جوازهای تاسیس طرحهای درحال احداث با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد تولید انواع لواشک 32 فقره است که در صورت رسیدن به بهرهبرداری پیشبینی افزایش تولیدی به میزان 10852 تن انواع لواشک در سالهای آتی را خواهیم داشت. ارزش ریالی صادرات لواشک در سال 1397 معادل 819 میلیارد ریال و ارزش ارزی آن بیش از 14 میلیون دلار بوده است.
پروانههای بهرهبرداری تولید لواشک کشور | ||||
تعداد | سرمایه (م.ر) | اشتعال | ظرفیت | واحد |
187 | 2186474 | 5149 | 73074 | تن |
جواز تاسیسهای صادره تولید لواشک کشور | ||||
478 | ||||
جواز تاسیسهای دارای پیشرفت فیزیکی 60 درصد به بالا تولید لواشک کشور | ||||
تعداد | سرمایه | اشتعال | ظرفیت | واحد |
32 | 839251 | 784 | 10852 | تن |
صادرات لواشک کشور در سال 1397 | ||||
ارزش ریالی | 819,771 میلیون ریال | ارزش دلاری | 14,513,812دلار | |
واردات لواشک کشور در سال 1397 | ||||
ارزش ریالی | 18,147میلیون رسال | ارزش دلاری | 433,417دلار |
بر اساس مطالعات انجام شده احداث تولید در سال جاری حدود 82 میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایهگذاری بیشتر از 20درصد بوده و ظرف 3 سال و نیم بعد از به تولید رسیدن برگشت سرمایه خواهید داشت. در ادامه خلاصهای از نیازمندیهای احداث این واحد با ظرفیت عملی 500 نوع لواشک در سال ارائه شده است.
ردیف | موضوع | برآرود | واحد |
1 | زمین | 2000 | متر مربع |
2 | زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی و روباز | 990 | متر مربع |
ردیف | موضوع | هزینه ها (میلیون ریال ) |
1 | سرمایه گذاری ثابت | 65984 |
2 | سرمایه گذاری درگردش | 16250 |
3 | کل سرمایه گذاری | 82234 |
موضوع | |
نرخ بازده داخلی IRR | 20/6 |
دوره برگشت سرمایه | 3/5 |
درصد فعالیت در نقطه سر به سر | 40/2 |
تحقیقات بازار و برآوردهای مالی فنی و اقتصادی تهیه شده طرح در سال 1399 و تحلیل شاخصهای مالی و اقتصادی طرح با محاسبات مالی از نرمافزار Comfar III Expert وضعیت قابل قبولی را به لحاظ مالی برای صنایع تبدیلی بخش کشاورزی با فراوری میوهها به صورت لواشک نشان میدهد. جهت اخذ مجوزهای تولید این محصول و تامین زیرساخت براساس پلانهای مهندسی تولید استاندارد و صادرات محور میتوانید در تمامی مراحل انجام کار از زمان بررسی ایده تا پیادهسازی و زمان بهرهبرداری از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه کاردوک کمک بگیرید.
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها میتوانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منیع: طرح توجیهی تولید لواشک