طرح تولید شمع خودرو با توجه به نیاز بالای مصرفکنندگان و شرایط واردات، دارای توجیه اقتصادی است. قطعهسازی خودرو یکی از صنایع مادر و اساسی در هر کشور به شمار میآید. فقط در سال 2018، تعداد96,850,046 دستگاه خودرو در جهان تولید شده است. در ایران طی سال۹۸ در مجموع ۹۲۷هزار و ۱۹۷دستگاه انواع خودرو تولید شده است که در صورت داشتن شرایط مطلوب در سال99 میتواند یک میلیون و ۲۰۰هزار دستگاه نیز تولید کند. قطعات خودرو به عنوان کالای واسطهای مورد مصرف در تولید انواع خودرو یا در بازار خدماتپسازفروش و تعمیرات اهمیت اقتصادی زیادی دارند. لذا مجموعه قطعهسازی همانند تولید انواع شمع خودرو را میتوان بهعنوان یکی از محورهای توسعه صنعتی کشورها تلقی کرد که محصولات آن هم در خودروهای صنعتی و هم در موتورسیکلتها و موتورهای صنعتی بنزینی استفاده میشود. در ادامه خلاصهای از طرح تولید شمع خودرو آورده شده است. جهت سفارش نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح توجیهی تولید شمع
اولین عمل موثر شمع در موتور خودرو و سایر انواع موتور احتراقی، آتش زدن مخلوط هوا و سوخت در شرایط احتراق داخلی در سیلندر موتور است. شمع ماشین باید پالس الکتریکی با ولتاژ ۲۵۰۰۰ ولت را به صورت مکرر به داخل محفظه احتراق موتور توسط الکترودهای با دوام که در بین آنها جریان الکتریکی به قوس و جرقه تبدیل میشود منتقل نماید.
در نتیجه مخلوط هوا و سوخت در سیلندر را برای تامین مکانیزیم حرکت خودرو محترق نماید. سلامتی و کیفیت مطلوب شمع باعث کاهش خام سوزی سوخت و تامین قدرت مناسب حرکت خودرو خواهد شد. شمعها تحت شرایط فشار و حرارت شدید داخل سیلندر میتوانند تا میلیونها بار جرقه بزند و میزان عملکرد شمع در موتور خودرو هم زمان با افزایش توان خروجی خودرو نقش بسیار حساسی را پیدا میکند.
وظیفه شمع جرقه زنی به منظور مشتعل ساختن مخلوط هوا و بنزین در داخل سیلندر میباشد. این عمل ساده به نظر میرسد، ولی مشکل اصلی این است که جرقه زنی باید با ولتاژ بسیار بالا و چند بار در ثانیه، در معرض حرارت بالا و فشار هوای بالا انجام گیرد.
مهمتر آن که کوچکترین خللی در عملکرد این قطعه کوچک باعث افت بازده موتور، ایجادآلودگی و صدمه به دیگر اجزاء موتور میگردد. اجزاء و قطعات تشکیلدهنده شمع از بالا به ترتیب فیش اتصال وایر ولتاژ بالا، عایق سرامیکی بدنه و الکترودها میباشند. عایق سرامیکی به شکلی طراحی گردیده است که جریان را به صورت کانال هدایت نماید. شکل کشیده عایق و برجستگیهای روی آن به همین دلیل است.
در داخل بدنه عایق قطعهای میلهای شکل از رسانای فلزی قرار داده شده است که بالا تا پایین امتداد یافته است. جریان پس از عبور از میله و قبل از ورود به الکترود، از قطعهای با جنس شیشه رسانا گذشته و به دماغه سرامیکی شمع که الکترود در آن جای گرفته میرسد. جنس الکترود معمولا از آلیاژ نیکل با مغزی از جنس مسی، پلاتینی یا فلزات هادی جریان میباشد. جرقه بین الکترود مرکزی و الکترود اتصال بدنه زده میشود. همان طوری که از نام آن مشخص است الکترود اتصال بدنه به تنه سیلندر وصل است.
در موتورهای بنزینی برای ایجاد احتراق در محفظه احتراق سیلندر، نیاز به ایجاد جرقه در زمان مناسب میباشد. قطعات مختلفی تحت عنوان سیستم جرقه زن در به وجود آوردن جرقه در داخل سیلندر موثر هستند. اجزای سیستم جرقهزنی خودرو به طور کلی عبارتند از شمع، کویل (مگنتی یا تخلیه خازنی) وایر و ECU در خودروهای انژکتوری و دلکو در خودروهای کاربراتوری.
درسیستم جرقه زن شمع در درون محفظه احتراق با دریافت ولتاژ در زمان مناسب از دلکو جرقه انفجار را ایجاد میکند. وایرها دارای روپوش عایق بوده و ارتباط الکتریکی کویل و شمع ها را تامین میکنند. کویل برق ورودی 12 ولت را بیش از 20هزار ولت تقویت و از طریق وایرها به صورت زمانبندی شده به شمعها میرسانند.
مکانیزم سیستم جرقه زنی خودرو با استارت ماشین و حرکت دورانی میل لنگ که فرایندهای مکش هوا و سوخت، تراکم، احتراق و تخلیه را در سیلندرها ساماندهی میکند، آغاز میشود. در هر سیلندر مخلوط سوخت متراکم شده با جرقه زنی شمع برای انفجار همزمان میگردد. تشخیص دقیق زمان مناسب احتراق در خودروهای انژکتوری از طریق سنسورهای موقعیت سنج میل لنگ به ECU و به کویل و شمع و در خودروهای کابراتوری توسط کاربراتور انجام میشود.
کد ISIC نوعی طبقه بندی استاندارد برای فعالیتهای اقتصادی تولیدی است. هدف اصلی ISIC فراهم کردن مجموعهای از ردههای فعالیتی است؛ به طوری که در آن بتوان محصولات صنعتی را بر اساس نوع فعالیتی که انجام میدهند، طبقه بندی کرد.
ردیف | نام محصول | کد گروه محصول (آیسیک ) | تعرفه گمرکی |
1 | انواع شمع موتور | 31901126 | 85111000 |
2 | شمع موتور جرقه ای | 31901128 | |
3 | شمع موتور خودرو (جرقه ای) | 3190512365 |
شمع خودرو براساس استانداردهای مصوب باید بتواند استانداردهای ملی و بینالمللی کیفیت را برمبنای تستهای الکتریکی و حرارتی و طول عمر، کیفیت قطعات و عملکرد در شرایط فشار و دمای بالای را پاس کند.
در مورد انواع شمع خودرو سری استانداردهای ملی ایران که در موسسه استاندارد ایران به ثبت رسیده است، به شرح زیر ارائه شده است.
شماره استاندارد ملی | شرح |
2101 | شمع اتومبیل موتورهای احتراقی درون سوز اصطلاحات فنی |
13350 | خودرو جادهای سیستمهای جرقه زن –روشهای آزمون و الزامات کلاهک لاستیکی ولتاژ بالا روی سیم پیچ و کویلهای مدادی |
13473 | خودرو جادهای سیستمهای جرقه زن و محفظه آنها در سر سیلندر مشخصات اصلی و ابعاد آنها |
19221 | خودرو جاده ای- درجه بندی حرارتی شمع خودرو |
1-37662 | خودرو جادهای شمعهای گرمکن با نشیمنگاه مخروطی و محفظه آنها در سر سیلندر قسمت 1 |
2-27773 | خودرو جادهای شمعهای گرمکن با نشیمنگاه مخروطی و محفظه آنها در سر سیلندر قسمت 2 |
با توجه به عملکرد این وسیله در خودرو و توجه به این نکته که شمع خودرو قطعهای است از مجموعه قطعات خودرو که حضور آن در روی کلیه خودروها امری اجتنابناپذیر است؛ لذا این قطعه هیچگونه جایگزینی ندارد و از طرفی امکان حذف آن از روی خودروهای بنزینی وجود ندارد.
شمع خودرو یکی از قطعات حساس و مهم در بخش برقی و جرقه زنی خودرو محسوب میگردند که هم در زمان ساخت خودرو و هم به عنوان قطعات مصرفی در دوره بهرهبرداری از آن مورد استفاده قرار میگیرد. شمع خودرو قطعه تند مصرف است که دورههای نسبتا” کوتاه بر روی خودروها نیاز به تعویض دارد.
فرایند تولید شمع خودرو شامل آماده سازی سه بخش اصلی و مونتاژ نهایی آنها میباشد. سه بخش اصلی شمع شامل الکترود مرکزی، بدنه و پوسته فلزی به همراه الکترود جانبی و عایق سرامیکی است که در یک فرآیند تولید و مونتاژ نهایی پیوسته تبدیل به محصول نهایی میشوند. در این فرایند الکترود جانبی به پوسته فلزی وصل میشود و الکترود مرکزی در داخل عایق سرامیکی قرار میگیرد و سرانجام، قسمتهای اصلی در خط تولید به صورت محصول نهایی مونتاژ میشوند.
پوستههای فلزی شمع را میتوان بسته به سطح تکنولوژی به چندین روش تولید کرد. ابتدا مفتول فولادی آماده شده در فرایند نورد سرد یا اکسترودینگ گرم به شکل و اندازه دلخواه در میآید تا شکل تو خالی مناسب پوسته فلزی را پیدا کند. بدنه فلزی فولاد در شش مرحله ماشین کاری و سوراخ کاری و رزوه تراشی قرار گرفته و شکل نهایی را به خود میگیرد.
الکترود جانبی از یک سیم از جنس آلیاژ نیکل ساخته شده است که پس از فیدر در دستگاه جوش الکتریکی به صورت مستقیم به بدنه فلزی شمع جوش داده میشود، سپس در اندازه مناسب برش داده شده در ادامه توسط قالب شکلدهی و به سمت مرکز بدنه فلزی خمیده میشود. کالیبره نمودن فاصله آن با الکترود مرکزی در بخش نهایی مونتاز انجام میگیرد.
بدنه فلزی شمع قبل از آبکاری در محلول شستشو و آماده سازی و توسط اسیدها، نمکها یا قلیاها قرار گرفته و پس از خشک شدن در فرآیند الکترولیتی یک لایه نقرهای دائمی و محافظ از طریق جریان الکتریکی که از محلول عبور میکند روی آن قرار میگیرد. آبکاری یک پوشش فلزی نازک است که به طور مساوی روی بدنه فلزی شمع اعمال میشود.
تولید بدنه سرامیکی با آماده سازی مایع سرامیک توسط بالمیر، آسیاب و میکسر و ریختن سرامیک مایع به درون قالبهای لاستیکی و اعمال فشار هیدرولیکی بر آن شروع میشود. عایق سرامیکی شکل گرفته، پس از تخلیه از قالب توسط دستگاههای سنگ زنی پرداخت میشود. سپس با قرار گرفتن در یک کوره تونلی در دمای بالاتر از 2700 درجه فارنهایت پخت، محکم و متراکم میشود تا در برابر رطوبت، حرارت و ضربه مقاوم گردد. سرامیک پخته شده پس از لیبل زنی و پاشش لعاب مجددا در کوره حرارتی قرار گرفته و پخت نهایی میگردد.
الکترودهای مرکزی را با استفاده از آلیاژهای نیکل تولید میکنند. مفتول آلیاژی را به کله ترمینال فولادی و به وایر تامین کننده جریان الکتریکی احتراق، متصل میشود. سپس آن را تحت فشار سنگین به داخل عایق سرامیکی قرار میدهند. در ادامه بخش مرکزی عایق سرامیک با پودر شیشه هادی و پین الکترود تکمیل و با واشرگذاری آببندی مینمایند تا آماده مونتاژ نهابی گردد.
در بخش مونتاژ نهایی، بدنه سرامیکی عایق حاوی الکترود مرکزی به پوسته فلزی رزوه و آبکاری شده (حاوی الکترود جانبی) پس از واشرگذاری خارجی متصل و محکم میگردد و در انتها فاصله شکاف الکترود مرکزی و جانبی کالیبره میگردد. در انتهای خط تولید مطابق استاندارد محصول تولید شده آماده تستهای نهایی و بستهبندی میگردد.
الکترودهای موجود در شمع خودرو معمولاً از آلیاژهای نیکل تشکیل شده اند، در حالی که برای ساخت عایقهای سرامیکی از کانیهایی همانند اکسید آلومینیوم، فلدسپات و لعاب و برای ساخت پوسته فلزی از مفتول فولادی استفاده میشود.
برای انتخاب مواد اولیه الکترودها و عایق، زمان و هزینه تحقیق و توسعه زیادی مصرف شده که نتایج آن جزء دانش فنی طرح میباشد. از آنجایی که سیستم جرقه زن خودرو حرارت و ولتاژ بسیار بالایی را در طول عمر زیاد باید تحمل کند، لذا استفاده از مواد بهبود یافته در حوزههای فلزی همانند آلیاژهای نیکل، فلزات گرانبها و سرامیک همانند اکسید آلومنیم بسیار اهمیت دارد.
بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان تیرماه سال 1399 تعداد 11 واحد صنعتی با ظرفیت تولید اسمی 62051130 عدد در زمینه تولید انواع شمع خودرو دارای پروانه بهرهبرداری میباشند که براساس طول عمر متوسط و فرسودگی ماشین آلات، راندمان تولید عملی و پالایش آماری واحدهای راکد براساس تجارب قبلی و انجمنهای صنفی مربوطه آمار واقعی این تولید کمتر از ظرفیت اسمی میباشد.
تعداد جوازهای تاسیس طرح تولید شمع خودرو کشور تا پایان تیر ماه 1399 | ||||
39 | ||||
تعداد پروانههای بهرهبرداری تولید شمع خودرو کشور | ||||
تعداد | سرمایه | اشتغال | ظرفیت | واحد |
11 | 313536 | 1461 | 62051130 | عدد |
طرحهای دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد تولید شمع خودرو کشور | ||||
تعداد | سرمایه | اشتغال | ظرفیت | واحد |
1 | 19420 | 15 | 5000000 | عدد |
براساس آمار اتاق بازرگانی در سال 1397 واردات محصول با تعرفه 87083029 شمعهای جرقه زن مورد استفاده از کشورهای فرانسه، ژاپن، چین، هند، امارات، ترکیه، آلمان، بلغارستان، کره معادل 7,911,530 دلار و به ارزش ریالی 331,324 میلیون ریال بوده است.
بر اساس مطالعات انجام شده احداث طرح تولید انواع شمع خودروهای بنزینی در سال جاری با ظرفیت اقتصادی سالیانه تولید 1200000 عدد شمع خودرو 151 میلیارد ریال سرمایهگذاری نیاز دارد. نرخ بازدهی بیشتر از 35درصد بوده و نزدیک به 3سال بازگشت سرمایه اولیه را خواهد داشت. در ادامه خلاصهای از نیازمندیهای احداث ارائه شده است.
ردیف | موضوع | برآرود | واحد |
1 | زمین | 4000 | متر مربع |
2 | زیربنا کل تولیدی، خدماتی و ستادی | 1850 | متر مربع |
3 | ماشین آلات صنعتی | 61200 | میلیون ریال |
ردیف | موضوع | هزینه ها (میلیون ریال ) |
1 | سرمایه گذاری ثابت | 104800 |
2 | سرمایه گذاری درگردش | 47197 |
3 | کل سرمایه گذاری | 151997 |
موضوع | هزینه ها |
نرخ بازده داخلی IRR | 34/7 درصد |
دوره برگشت سرمایه | 3/2 |
درصد فعالیت در نقطه سر به سر | 29 |
تولید و مصرف این محصولات با توجه به مشکلات تامین ارز واردات محصول و مصرفی بودن کالا برای تمامی خودروها منوط به بررسیهای دقیق فنی مالی و اقتصادی و نیاز روز افزون داخلی و صادراتی کشور یکی از زمینههای موجه برای فعالیت اقتصادی میباشد.
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها میتوانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح توجیهی تولید شمع
فرصتی مناسب برای تولید کنندگان و سرمایه گذاران در صنعت برش سنگ، اگر به فکر احداث و یا نوسازی واحد تولیدی برش سنگ خود هستید می توانید تمامی دستگاه های مورد نیاز خط تولید را با بهترین قیمت بازار خریداری کنید. تمامی ماشین آلات این خط تولید محصول شرکت ایتالیایی SIMEC می باشد. جزئیات دستگاه ها در ادامه شرح داده شده است.
برای دریافت اطلاعات کامل در مورد قیمت و مشخصات دقیق خط می توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: ماشین برش سنگ گرانیت
لیست ماشین آلات عبارتند از:
1- دستگاه قله بر 52 تیغه اروپایی برای برش سنگ گرانیت دارای کف بر اتوماتیک الکترو موتور 315 کیلو وات مدل NI 2/525
2- دستگاه قله بر اروپایی دو تیغه با کف بر اتوماتیک با الکترو موتور 200 کیلوات مدل NI2/2M
3- دستگاه کالیبره و پیش ساب SIMEC مدل LM600/32
4- دستگاه پولیش SIMEC مدل LM600/12
5- دستگاه گرمکن 12 متری
6- دستگاه عرضی بر 7 کله اتوماتیک SIMEC مدل INT600/7
7- دستگاه پخ زن 60 سانت 4 محور همراه پولیش لبه ها مدل SMM600/24
8- میز پایانی و سورت مدل 60GF2P
9- دستگاه پیش ساب و پولیش COMBE مدل CLG600/312
10- دستگاه نصف کن 4 کله افقی با تیغه های 62 سانتی
11- دو دستگاه کله بر پنوماتیک
در زیر تصویر ماشین خط کامل ماشین اروپایی برش سنگ گرانیت شرکت SIMEC ایتالیایی را می توانید مشاهده کنید :
برای هماهنگی و بازدید از ماشین آلات با مشاورین کسب و کار کاردوک هماهنگ فرمایید. لازم به ذکر است کارشناسان کاردوک کیفیت دستگاه ها را تضمین کردهاند.
شروع هر کاری نیاز به تجربه و دانش لازم دارد. امروزه در کشورهای پیشرفته سرمایه گذاران از متخصصین جهت طراحی پلتفرم، برآورد هزینه ها، ارزیابی تجهیزات و خرید آن ها، آموزش نیروی کار، بازاریابی نوین، عارضه یابی سیستم و… استفاده میکند. کاردوک نیز با ایجاد راه ارتباطی میان سرمایه گذاران و متخصصین به شما در زمینه های نام برده خدمات ارائه میدهد.
برای دریافت اطلاعات کامل در مورد قیمت و مشخصات دقیق خط می توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: ماشین برش سنگ گرانیت
طرح توجیهی مطالعهای است که برای پاسخ دادن به توجیهپذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راهاندازی یک کسب و کار) انجام میشود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راهاندازی یک کسب و کار را داشته باشید میدانید که پاسخگویی به این سوال کار سادهای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینههای گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راهاندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخصهایی که در گزارش نهاییتان باید بدست آورید کدامند؟پرسشنامهها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما میکند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در بجنورد را مینویسد؟
برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908 مشاوره دریافت کنید.
منبع : طرح توجیهی در بجنورد
شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین میشود. طرح توجیهی همچنین دادههای کمی لازم برای تصمیمگیریهای دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار میدهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.
بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار میشوند. این کار میتواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیشبینی نشده نتیجهای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی میتوان به موارد زیر اشاره داشت :
1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدلهای کسب و کار موفق مشابه میدانند که راهاندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.
2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایشهای قبلی را معتبر دانسته و فکر میکنید تغییرات بازار به اندازهای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.
3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازهای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه میسازد.
یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر میگیرد که هر کدام میتوان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه میشود.
آیا تمامی تکنولوژیهای لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کردهاید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما میباشد یا نه ؟
شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.
مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.
راههای معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.
اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.
بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دستههای فراوانی میباشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح میشود عبارتند از:
بدون شک بهترین و سریعترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپهای نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر میکند.
خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به دادههای مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامههایی کاربردی خودتان میتوانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر میتوانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.
یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک میکند استفاده از طرحهای توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سالهای پیشین انجام شده است.
پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.
پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدفتان دست پیدا کنید و از آنها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبانتان دست پیدا خواهید کرد.
جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکانپذیر است. شما میتوانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگیهای خاص محصولاتان پی ببرید.
زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آنها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخشهای زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :
نکات اساسی و خلاصه کلی دادههایی که به دست آوردهاید و بعدا آنها را شرح میدهید را ارائه کنید. مهمترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.
در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد میکند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.
این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان میدهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفعشان تا رفتار خریداران و بخشبندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارشتان به تفضیل به این بخش بپردازید.
در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام دادهها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.
شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید میتوانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.
علاوه بر این میتوانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاریهای خطر پذیر (شتابدهندهها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی میتوانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفهای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه میکنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها میتوانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع : طرح توجیهی در بجنورد
طرح توجیهی مطالعهای است که برای پاسخ دادن به توجیهپذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راهاندازی یک کسب و کار) انجام میشود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راهاندازی یک کسب و کار را داشته باشید میدانید که پاسخگویی به این سوال کار سادهای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینههای گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راهاندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخصهایی که در گزارش نهاییتان باید بدست آورید کدامند؟پرسشنامهها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما میکند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در بیرجند را مینویسد؟
برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908 مشاوره دریافت کنید.
منبع: طرح توجیهی در بیرجند
شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین میشود. طرح توجیهی همچنین دادههای کمی لازم برای تصمیمگیریهای دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار میدهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.
بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار میشوند. این کار میتواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیشبینی نشده نتیجهای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی میتوان به موارد زیر اشاره داشت :
1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدلهای کسب و کار موفق مشابه میدانند که راهاندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.
2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایشهای قبلی را معتبر دانسته و فکر میکنید تغییرات بازار به اندازهای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.
3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازهای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه میسازد.
یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر میگیرد که هر کدام میتوان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه میشود.
آیا تمامی تکنولوژیهای لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کردهاید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما میباشد یا نه ؟
شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.
مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.
راههای معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.
اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.
بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دستههای فراوانی میباشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح میشود عبارتند از:
بدون شک بهترین و سریعترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپهای نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر میکند.
خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به دادههای مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامههایی کاربردی خودتان میتوانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر میتوانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.
یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک میکند استفاده از طرحهای توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سالهای پیشین انجام شده است.
پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.
پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدفتان دست پیدا کنید و از آنها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبانتان دست پیدا خواهید کرد.
جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکانپذیر است. شما میتوانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگیهای خاص محصولاتان پی ببرید.
زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آنها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخشهای زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :
نکات اساسی و خلاصه کلی دادههایی که به دست آوردهاید و بعدا آنها را شرح میدهید را ارائه کنید. مهمترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.
در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد میکند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.
این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان میدهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفعشان تا رفتار خریداران و بخشبندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارشتان به تفضیل به این بخش بپردازید.
در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام دادهها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.
شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید میتوانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.
علاوه بر این میتوانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاریهای خطر پذیر (شتابدهندهها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی میتوانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفهای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه میکنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها میتوانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح توجیهی در بیرجند
فروش کارخانه سنگبری در شهرک صنعتی با تمامی امکانات و تجهیزات آماده واگذاری است. واحد در حال حاضر فعال بوده و دارای مشخصات زیر میباشد. جهت اطلاع از قیمت و سایر شرایط با شماره های زیر می توانید تماس بگیرید. با مراجعه به صفحه فرصت سرمایه گذاری می توانید از سایر واحدها اطلاع کسب کنید.
شماره تماس : 09351520300 _ 02166418908
منبع: فروش کارخانه سنگبری در شهرک صنعتی
نمای داخلی کارخانه
محوطه کارخانه
مجوز: دارای پروانه بهره برداری معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت
مکان استقرار: شهرک صنعتی
مساحت زمین: 24000 مترمربع
زیر بنا: صنعتی و اداری کامل 4300 مترمربع
امتیاز برق: KW 1400
تاسیسات عمومی: تاسیسات کامل مکانیکی و برق رسانی (تابلوها و روشنایی) به انضمام تاسیسات کامل فیلتر پرس و جرثقیل 40 تنی، دو دستگاه کمپرسور و لیفتراک و ریلهای انتقال سنگ کوپو و تاسیسات حرارت مرکزی کامل
محصولات: تولید سنگهای ماربلی (مرمریت) به صورت تایل (کاشی)، اسلب (صفحهای) و سنگهای آنتیک و دکوراتیو با ظرفیت سالیانه 300000 متر مربع
قله بر ارهای 80 تیغه (Gang Saw): دو دستگاه با فنداسیون دستگاه سوم
میزهای ابتدای خط تولید، واگن و ریلهای انتقال سنگ بریده شده هر کدام سه دستگاه
دستگاه پبش ساب 8 کله و دستگاه ساب 12 کله و دستگاه رزین کاری و پخت رزین سه دستگاه
میز رولر انتقال سنگ و میز تخلیه نهایی چهار عدد
دستگاه فرز دروازهای، دستگاه قله بر دیسکی چهار دستگاه
دستگاه کالیبره 6 کله، نصف کن و ساب 12 کله و طولی بر و میز تنظیف 5 دستگاه
دستگاه خشک کن نهایی سنگ صادراتی
موجودی: بیش از دومیلیارد تومان سنگ موجود و بریده شده با کیفیت
مزیت های سرمایه گذاری
شروع هر کاری نیاز به تجربه و دانش لازم را دارد. امروزه در کشورهای پیشرفته سرمایه گذاران از متخصصین جهت طراحی پلتفرم، برآورد هزینه ها، ارزیابی تجهیزات و خرید آن ها، آموزش نیروی کار، بازاریابی نوین، عارضه یابی سیستم و… استفاده میکند. کاردوک نیز با ایجاد راه ارتباطی میان سرمایه گذاران و متخصصین به شما در زمینه های نام برده خدمات ارائه میدهد.
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها میتوانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.