آیا به طرح تولید تجهیزات خانه هوشمند نیازمندید ؟ خانه هوشمند به زبان ساده خانه ای است که میان لوزم الکترونیکی آن یک ارتباط یکپارچه وجود دارد. تجهیزات هوشمند رویای داشتن یک خانه رویایی و حتی تخیلی را فراهم می کند. خانه هایی که حتی اگر فرد در آن حضور نداشته باشد، بتواند به واسطه گوشی تلفن همراه خود کنترل از راه دور داشته باشد. این روز ها با پیشرفت تکنولوژی احساس هر بیشتر مردم برای داشتن خانه ای هوشمند بیش از پیش احساس می شود. اگر شما قصد راه اندازی یک کسب و کار در زمینه تولید تجهیزات خانه هوشمند را دارید توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید همچنین برای طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند می توانید با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.
برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند
زندگی انسان در حال حاضر به گونه ای پیش می رود تا همه چیز هوشمند شود، به طوری که در ایران نیز تا حدودی مردم به هوشمند کردن خانه های خود اهمیت می دهند که پیش بینی می شود در سال های آتی افراد بیشتری برای هوشمند سازی خانه خود اقدام نماییند.
شاید شنیدن نام تجهیزات خانه هوشمند، یادآور کالاهای لوکس و بروز کردن خانه باشد، اما این طرح ضمن اینکه این دو مورد را به همراه دارد، باعث بهینه سازی در مصرف انرژی نیز می شود. در خانه هوشمند کنترل تمامی موارد شامل روشنایی، سیستم های امنیتی، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، خدماتی مانند آبیاری گل و گیاه، کنترل در ورودی و باز و بسته شدن در پارکینگ، سیستم اعلام حریق و تشخیص حضور و سیستم امنیتی، دزدگیر، سیستم صوتی و تصویری و سینمای خانگی، کنترل و باز و بسته شدن پرده ها و کرکره ها، قطع و وصل شدن برق پریزهای ساختمان از راه دور و … از راه دور امکان پذیر است. حتی می توانید برنامه ای برای کنترل آن ها داشته باشید که پس از خروج شما از منزل چه اتفاقاتی بیفتد.
برای هوشمند سازی خانه ها، نیاز به برخی تجهیزات شامل کیت ها، سنسورها، برخی لوازم تجهیزات از جمله دزدگیر اماکن و .. می باشد که از اصلی ترین ملزومات هوشمند سازی منازل است. با توجه به اینکه اکثر این تجهیزات وارداتی هستند، تولید آن ها در داخل کشور با توجه به آینده ای این بازار می تواند بسیار پرسود باشد.
از جمله مزایای طرح توجیهی تولید تجهیزات خانه هوشمند می توان به موارد زیر اشاره داشت :
هوشمند سازی خانه باعث کاهش مصرف انرژی می شود. چراکه شما قادر هستید تجهیزات برقی منزلتان را با گوشی و یا تبلت و یا پنل هایی که مربوط به تجهیزات هوشمند سازی خانه است، کنترل کنید.
از دیگر مزیت های خانه هوشمند چه در زمانی که در خانه هستید و چه در زمانی که خارج از خانهتان می باشید، بتوانید سیستم روشنایی، سرمایشی و گرمایشی منزلتان را تنظیم و به شکل هوشمند کنترل کنید.
با استفاده از تجهیزات هوشمند سازی خانه، در واقع ایمنی خانه نیز تضمین می شود. در خانه های هوشمند از سنسور تشخیص نشتی آب، سنسور تشخیص دود و گاز های سمی و شهری، سیستم اطلاع رسانی SOS و … استفاده می شود که می تواند شما را از خطرات احتمالی مطلع کند و ایمنی شما را تضمین نماید.
امروزه افراد زیادی با تکنولوژی هوشمند سازی خانه آشنایی دارند اما تصور می کنند که این کار صرفه و توجیه اقتصادی ندارد. اما نکته ای که در مورد هوشمند سازی خانه وجود دارد این است که اگر بخواهیم مطابق طول عمر تجهیزات صحبت کنیم، این سیستم باعث کاهش هزینه ها خواهد شد. از طرفی دیگر باعث افزایش ارزش افزوده ساختمان و همینطور افزایش سطح رفاه و زیبایی و زندگی در یک ساختمان مدرن نیز می شود.
تجهیزات هوشمند سازی خانه این امکان را به مصرف کننده خواهد داد، تا نسبت به تامین امنیت منزل خود اطمنیان داشته باشد. مثلا وقتی خارج از خانه است، می تواند اگر درون خانه اتفاقی بیفتد و یا در و پنجره ای باز شود، بلافاصله از طریق گوشی تلفن همراه خود متوجه شود.
در نهایت هوشمند سازی خانه، باعث می شود صاحب خانه طعم یک زندگی خوب و همینطور آسایش و راحتی را تجربه کند. در هوشمند سازی خانه ها امکان استفاده از بلندگو های سقی و … برای پخش موزیک وجود دارد. همینطور می توان خانه ها را با طرح های مختلفی قابل تنظیم با صدا و تلویزیون نورپردازی کرد.
از نظر فنی ، اتوماسیون خانگی یا همان خانه هوشمند از پنج بلوک ساختمانی تشکیل شده است:
در واقع کنترل کننده مرکز خانه هوشمند قلب تبنده خانه می باشد که وظیفه ارتباط میان تمام اعضای خانه را به عهده دارد. این دستگاه اطلاعات را از تمامی دستگاه دریافت و آنها را کنترل می نماید.
برای اینکه بتوان با خانه هوشمند ارتباط بر قرار کرد نیاز به یک رابطه کاربری می باشد. این دستگاه می تواند یک ریموت کنترل، صفحه ی نمایش لمسی یا اپی باشد که روی موبایل یا تبلیت شما نصب است و جای تمامی کلید ها و قفل های شما را خواهد گرفت. به طور کلی به دو نوع رابط کاربری با خانه هوشمند وجو دارد.
برای اینکه بخش های مختلف خانه هوشمند بتوانند به راحتی با یکدیگر و با سیستم کنترل کننده مرکزی ارتباط برقرار کنند؛ باید راه استاندارد، مشخص و تعیین شده ای داشته باشند تا اطلاعات به راحتی بین آنها انتقال یابد. پرتکل های ارتباطی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند :
سنسورها قطعاتی هستند که اطلاعات مختلف خانه از جمله دما، رطوبت، نشتی، دود و … را به سیستم کنترل کننده مرکزی ارسال می کنند.
عملگرها یا محرک ها به زبان ساده حرکت دهنده های قطعاتی هستند که فرمان های مختلف را که صادر می شود اجرا می کنند به عنوان مثال در پارکنیک را باز و بسته می کنند یا چراغ ها یا سیستم گرمایشی خانه را روشن و خاموش می نمایند.
برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.
طرح توجیهی مطالعهای است که برای پاسخ دادن به توجیهپذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راه اندازی یک کسب و کار) انجام میشود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راهاندازی یک کسب و کار را داشته باشید میدانید که پاسخگویی به این سوال کار سادهای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینههای گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راهاندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخصهایی که در گزارش نهاییتان باید بدست آورید کدامند؟ بهترین فرد برای انجام این تحلیل کیست؟ پرسش نامهها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما میکند؟
برای دریافت مشاوره و راهنمایی برای تهیه طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح توجیهی
شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می شود. طرح امکانسنجی همچنین داده های کمی لازم برای تصمیم گیری های دشوار در مسیر آینده ی کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب کارتان دچار اختلاف شوید. طرح امکانسنجی اختلافات را با در داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.
بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوق وقت پیش از انجام طرح توجیهی وارد بازار می شوند. این کار می تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش بینی نشده نتیجه ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می توان به موارد زیر اشاره داشت :
1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل های کسب و کار موفق مشابه می دانند که راه اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.
2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش های قبلی را معتبر دانسته و فکر می کنید تغییرات بازار به اندازه ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.
3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می سازد.
یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می گیرد که هر کدام می توان بر روی مسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می شود.
آیا تمامی تکنولوژی های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می باشد یا نه ؟
شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیر گذار است، را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید
مطالعات قانونی شمال بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده ی قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده ی شما را تحت شعاع خود قرار دهید.
راه های معرفی خدمات یا محصولتان چیست ؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید ؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید ؟ هزینه کار های اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.
اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.
بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته های فراوانی می باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می شود به موارد زیر اشاره داشت
بدون شک بهترین و سریع ترین راه برای تهیه ی طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می کند.
خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه هایی کاربردی خودتان می توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می توانید اطلاعات مفیدی از طرح امکان سجی را به دست آورید.
یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می کند استفاده از طرح های توجیهی کسب و کار های مشابه است که در سال های پیشین انجام شده است.
پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.
پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدفتان دست پیدا کنید و از آنها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره ی مخاطبانتان دست پیدا خواهید کرد.
جمع آوری اطلاعات پرسونا ( مشتریان احتمالی ) با استفاده از پرسشنامه ممکن است. شما می توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات شما یا ویژگی های خاص محصولاتان پی ببرید.
زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است است که آنها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شوید. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش های زیر باشد، ممکن است شما بسته نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :
نکات اساسی و خلاصه کلی داده هایی که بدست آورده اید و بعدا آنها را شرح می دهید را ارائه کنید. مهمترین جزئیات را در این بخش از طرح توجیهی بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.
در این بخش از طرح توجیهی توضیحاتی درباره ایده کسب و کار ( نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید.) را بنویسید. تمایز ها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می کند می کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تغلق دارد.
این بخش از طرح توجیهی تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می دهد. از تحلیل رقبا، نقاط و قوت و ضفعشان تا رفتار خریداران و بخش بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارشتان به تفضیل به این بخش بپردازید.
در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.
شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.
علاوه بر این می توانید از طرح کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری های خطر پذیر ( شتابدهنده ها ) استفاده نمایید. از طرح توجیهی می توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.
برای دریافت مشاوره و راهنمایی برای تهیه طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح توجیهی
آدرس اداره صنایع و معادن استان گلستان چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه میشود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه میدهند.
برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک میتوانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: صنایع و معادن استان گلستان
آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان گلستان به شرح زیر میباشد:
ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 14:15)
تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند میدانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام میدهد. مهمترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛
بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرحهای صنعتی
ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرکهای صنعتی
ارائه وام برای طرحهایی با توجیه اقتصادی
ارائه سهمیه مواد اولیه
اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی
و….
سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزهها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه میدهد. بهین یاب یکی از جامعترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است.
شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه میدهد. شما میتوانید در زمینههای زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.
اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی
انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب
عیب یابی پروژه
مکان یابی و اجرای پروژه
دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری
تامین مالی و دریافت وام
تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب
برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک میتوانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
مصاحبه کاری میتواند یکی از هیجان انگیزترین و در عین حال دشوارترین مراحل کاری زندگیتان باشد. موفقیت و یا عدم موفقیت در مصاحبه روی آینده کاری شما تأثیر مستقیم میگذارد. شاید جزء آن دسته از آدمهایی باشید که مصاحبه شغلی زیادی انجام ندادهاید و به همین ترتیب تجربه کمتری هم دارید. اگر به دنبال این هستید که بدانید چطور در یک مصاحبه کاری موفق شوید، این مقاله مناسب شما خواهد بود. برای اطمینان از موفقیت در مصاحبه شغلی جهت ورود به هر ارگانی میتوانید با کارشناسان خبره در این زمینه صحبت کنید. مشاوران مرکز کاردوک به شما برای ورود هر چه راحتتر به هر کدام سازمانی راهنمایی ارائه میدهند.
برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه کاری میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
علاوه بر رزومه کاری پر بار، در جلسه مصاحبه کاری ، هر چیز کوچکی میتواند یک تغییر بزرگ در روند مصاحبه شما ایجاد کند. حتی وقتی مصاحبههای شغلی زیادی هم پشت سر گذاشته باشید، باز هم ممکن است قرار گرفتن در چنین موقعیتی برایتان آسان نباشد. با رعایت چند نکته میتوانید یک مصاحبه موفق را پشت سر بگذارید. در اینجا نکاتی آورده شده که میتواند به شما در داشتن یک مصاحبه کاری موفق کمک کند. برای اطلاع از نحوه رزومه نویسی کلیک کنید.
با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانید به سؤالات مصاحبه کاری دست پیدا کنید. حتماً قبل از مصاحبه آنها را مرور کنید و برای هر سؤالی پاسخهای قابل قبولی طراحی کنید. پاسخهای شما باید دقیقاً همان چیزی باشد که کارفرما از شما میخواهد. یعنی مستقیم و بدون حاشیه پردازی باید به اصل مطلب بپردازید. آمادگی قبلی به شما کمک میکند تا در هنگام مصاحبه و مورد سؤال و جواب قرار گرفتن ذهنتان در وضعیت سفید قرار نگیرد و بتوانید خوب تمرکز کنید.
قبل از مصاحبه به طور کامل در مورد شرکت مورد نظر اطلاعات لازم را کسب کنید. از قبل مسیر خود به محل مصاحبه را بررسی و طی کنید. همچنین سعی کنید با جستجو در گوگل و یا پرسیدن از افراد دیگر درباره مصاحبه کننده، کمی آشنایی پیدا کنید. سعی کنید بفهمید او چه ویژگیهایی دارد و روی چه چیزهایی دقت میکند. این کار به شما کمک میکند تا پاسخهایتان به چیزی که مصاحبه کننده میخواهد بداند، نزدیکتر باشد.
“در مورد شرکتی که قرار است در آن کار کنید چه میدانید؟” یکی از سوالات رایجی است که در مصاحبه پرسیده میشود. مثلاً میتوانید از قبل در مورد دستاوردهای شرکت مورد نظر خود تحقیق کنید و وقتی این سؤال از شما پرسیده شد بگویید در تاریخ x شرکت شما توانست به دستاورد بزرگی در زمینه g برسد. این دست اطلاعات به کارفرما نشان میدهد که شما برای کار کردن در آن شرکت آمادگی دارید و بدون اطلاع قبلی نیامدهاید.
همه چیز را به دقیقه نود موکول نکنید. یافتن مسیرها، مطالعه نمونه سؤالات و تهیه لباس مناسب را برای روز آخر نگذارید. سعی کنید از قبل همه چیز را آماده کرده تا در روز رفتن استرس و نگرانی کمتری داشته باشید. همچنین مسیر دقیق و فرعی رفتن به محل مصاحبه را شناسایی کنید تا در صورتی که درگیر ترافیک شدید بدانید چه تدبیری باید کنید که به موقع به محل مصاحبه برسید.
داشتن استرس قبل از مصاحبه طبیعی است، البته اگر آن را کنترل نکنید روی روند مصاحبه شما تأثیر منفی میگذارد. بهترین کار این است که از تکنیکهای مختلف کاهش استرس قبل از مصاحبه استفاده کنید. مثلاً ورزش کنید، مدیتیشن انجام دهید، از مواد غذایی اُرگانیک استفاده کنید و سعی کنید با تنفس عمیق به خودتان آرامش بدهید. حتماً از یک هفته قبل از مصاحبه روی تکنیکهای رفع استرس خود کار کنید. برای ارتقای مهارت شغلی خود کلیک کنید.
شاید کاملاً آماده باشید اما با انجام برخی رفتارها و کارها مصاحبه خود را خراب کنید. لطفاً تا جایی که ممکن است نسبت به جزئیات دقیق باشید.
برخی از افراد طبق عادت، دائم گوشی موبایل خود را در دست میگیرند. آنها این عادت را به جلسه مصاحبه هم میبرند و هنگامی که کارفرما در حال سؤال پرسیدن است، دائم با موبایل خود بازی میکنند. این کار صددرصد مصاحبه شما را خراب میکند. سعی کنید قبل از انجام مصاحبه موبایل خود را خاموش کنید و اگر میبینید انجام این کار سخت است، آن را در خانه بگذارید و بدون موبایل برای انجام مصاحبه به شرکت مورد نظر بروید.
شاید بهترین لباسها را بپوشید اما اگر اصول زبان بدن را رعایت نکنید به مشکل برخورد میکنید. طرز نشستن خود را در خانه تمرین کنید. یادتان باشد هنگامی که مقابل مصاحبه شونده قرار دارید باید با کمر صاف و پاهای جفت شده بنشینید. دستهای خود را نیز در روی پاهایتان قرار دهید. زبان بدن نامناسب یکی از عللی است که افراد در مصاحبه شغلی خود ناموفق میشوند.
یکی دیگر از اشتباهات رایج در مصاحبههای کاری صحبت کردن بیش از حد است. لازم نیست برای هر سؤالی که از شما پرسیده میشود داستان سرایی کنید، فقط به سؤال جواب دهید. کارفرما نه وقت دارد و نه حوصله شنیدن حرفهای طولانی شما را پس ممکن است نسبت به خیلی از پاسخهای شما بیتفاوت باشد. پس فقط به سؤال پاسخ دهید و از هرگونه حاشیه رفتن خودداری کنید.
هر چقدر هم که مصاحبه کاری انجام داده باشید باز هم برای بهتر شدن به تمرین، تمرین و تمرین نیاز دارید. سعی کنید همیشه آخرین اخبار و اطلاعات را در مورد مصاحبههای شغلی پیدا کنید و به روز باشید. این کار در زمان مصاحبه به درد شما میخورد.
فرقی ندارد برای کدام سازمان یا شرکت درخواست کار دادهاید، آنها در جلسه مصاحبه سوالات مشابهی میپرسند که رایجترین آنها به شرح زیر هستند. برای آمادگی بیشتر میتوانید مشاوره شغلی دریافت کنید.
برای ثبت نام یا دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه مصاحبه کاری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
خیر، بسته به نوع شرکت و شغلی که شما دنبال آن هستید، مصاحبههای کاری متفاوت باشند، از طرفی دیگر این روی سؤالاتی که قرار است از شما پرسیده شود هم تأثیر میگذارد.
15 تا 20 دقیقه قبل از انجام مصاحبه در محل مورد نظر آماده باشید. نه آنقدر زود برسید و نه آنقدر دیر، حد تعادل را در رسیدن به موقع رعایت کنید.
منبع: مصاحبه کاری
طرح توجیهی تولید چمن مصنوعی با توجه به کمبود آبی که در کشورمان برای آبیاری چمن های طبیعی به ویژه در زمینهای فوتبال و فوتسال وجود دارد، می تواند برای ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاری مناسب باشد. برای نوشتن طرح توجیهی چمن مصنوعی بایستی که تمامی جوانب سنجیده شده و برآورد مالی انجام شود. در ادامه خلاصهای از طرح توجیهی تولید چمن مصنوعی ارائه کردهایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی مربوط به پروژه خودتان کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح توجیهی تولید چمن مصنوعی
چمن مصنوعی از نظر ظاهری شبیه به چمن طبیعی است، اما ماهیتی خشنتر دارد و به عبارتی زبر است. چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی متراکمتر بوده و دارای مقاومت بیشتری میباشد. از طرفی همانند چمن طبیعی نیازمند نگهداری نیست.
در برخی مناطق که به دلیل عدم وجود خاک حاصل خیز، تخم چمن رشد نمیکند، چمن مصنوعی جایگزین خوبی برای چمن طبیعی خواهد بود. کاربرد اصلی چمن های مصنوعی به عنوان کفپوش در استادیومهای ورزشی میباشد. برای بازدید از طرح توجهی صنایع ساختمانی کلیک کنید.
تولید فرشهای صنعتی به دهه 50 میلادی برمیگردد، اما چمن مصنوعی توسط موسسه فورد در اوایل دهه 60 میلادی تولید گردید. در اوایل چمنهای مصنوعی تولید شده به نسبت کیفیتهای پایینی داشتند؛ اما برای ترمیم زمینهای بازی مناسب بود.
در سال 1966 لیگ برتر تصمیم به استفاده از چمن مصنوعی برای پوشاندن زمین فوتبال کرد. اما کیفیت چمنهای مصنوعی فورد به اندازه کافی بالا نبود. بنابراین متخصصان این امر چمن مصنوعی جدیدی را تولید کردند که نسبت به چمن مصنوعی تولید شده اولیه دارای کیفیت و ماندگاری بالاتری بود.
استفاده از چمن مصنوعی از آن زمان تاکنون رواج پیدا کرده است، به طوری که کفپوش اصلی بیشتر زمینهای فوتبال در استادیومهای ورزشی چمن مصنوعی میباشد.
از همان سالها چمن مصنوعی وارد بازار رقابتی شد و تولید کنندههای بیشتری نسبت به تولید چمن مصنوعی اقدام کردند. اما پس از مدتی ورزشکاران ادعا کردند که چمن مصنوعی باعث آسیب رسیدن به بدن آنها، سوختگیهای سطحی و … میشود.
در پی این اعتراضات، لیگ جهانی فوتبال و موسسه تحقیقات استنفورد به تحقیق پیرامون این موضوع پرداختند. این اعتراضات باعث افزایش کیفیت چمنهای مصنوعی شد، اما این موضوع نیز مشخص شد که چمن مصنوعی هیچ گونه خطری برای بازیکنان ندارد.
حتی پس از سالها نیز کارشناسان محیط زیست به استفاده از چمن مصنوعی اعتراض کردند، اما از آنجایی که چمن طبیعی علاوه بر هزینه نگهداری نیازمند آبیاری هر روزه و نور خورشید است و احتمال خرابی هم دارد، این اعتراضات راه به جایی نبرد و استفاده از چمن مصنوعی در ورزشگاه الویت اول قرار گرفت.
از مهمترین مزایای استفاده از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
در این قسمت از مقاله سعی داریم به این موضوع بپردازیم که چرا استفاده از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی بهتر است. مزیتهای گفته شده برای چمن مصنوعی پاسخ این سوال است، اما در این قسمت نیز به برای موارد دیگر نیز اشاره کردهایم:
کد آیسیک چمن مصنوعی 25201325 و 2520512771 و کد تعرفه گمرکی محصول نیز 39189010 و 39181010 میباشد.
بدیهی است که در تمام فصول سال چمن طبیعی سر سبز و شاداب نیست و زیبایی محیط مورد نظر را از بین میبرد. چمن مصنوعی قابلیت استفاده در تمامی مکان ها را دارد که محیطی همیشه سرسبز را به شما میدهد. از مهمترین کاربردهای چمن مصنوعی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
در بازار، چمن مصنوعی وارداتی فروش خوبی دارد. عمده واردات چمن مصنوعی از کشور چین و ایتالیا می باشد. طبق آخرین آماری که در سال 1397 از گمرک تجارت خارجی در اختیار داریم در این سال، مجموعا 28 تن چمن مصنوعی وارد ایران شده است.
مراحل ساخت چمن مصنوعی به شرح موارد زیر است:
به طور کلی فرآیند نصب چمن مصنوعی در پنج مرحله خلاصه می شود. در ادامه روش نصب چمن مصنوعی را به ترتیب توضیح داده ایم.
برای نصب چمن مصنوعی بایستی بین سی و پنج سانتی متر تا پنجاه سانتی متر، گود برداری شود. بدین معنی که بایستی زمین به اندازه مناسبی کنده شود. برای انجام یک نصب چمن مصنوعی درست، بایستی مرحله گود برداری نیز به درستی انجام شود. گود برداری باعث می شود چمن مصنوعی در عمق قرار گیرد و در صورت پا خوردن و … تکان نخورد. گود برداری، چمن مصنوعی را محکم در خاک نگه میدارد و مانع از جابه جایی آن می گردد.
به منظور بهتر شدن گودبرداری از لایه های اساسی لایه برداری می شود. بدین معنی که برای مقاوم شدن در برابر آب، آن را با استفاده از ماسه و برخی دیگر از مواد مقاوم، در برابر آب زه کشی می کنند. از مهم ترین موادی که در این مرحله استفاده می شود، می توان به قلوه سنگ، ماسه، ترکیب شن و ماسه و مواد معدنی دیگر اشاره کرد.
در واقع زه کشی شرایط مشابه چمن طبیعی را برای چمن مصنوعی ایجاد می کند. چراکه در چمن طبیعی نیز قلوه سنگ ها و مواد طبیعی موجود در خاک اطراف چمن را می گیرد و باعث ایجاد مقاومت می شود. برای ایجاد مقاومت مشابه در چمن طبیعی نیز عمل زه کشی صورت می گیرد.
در این مرحله برای نرم تر شدن لایه ها، آن ها را کمی رول می کنند. این مرحله به منظور قرار گیری بهتر چمن مصنوعی بر روی زمین گودبرداری شده و زه کشی شده انجام می شود. انجام این مرحله نیازمند داشتن تخصص است.
برای افزایش کیفیت نصب و توزیع فشار مناسب چمن مصنوعی در این مرحله باید لایه برداری به شیوه ژئو نساجی انجام شود. لایه برداری ژئو نساجی نیز کاملا تخصصی است و نیازمند این است که توسط افراد متخصص انجام شود.
در نهایت بایستی که به اندازه مناسبی از رول های چمن مصنوعی در محل اصلی خود بر روی خاک گود برداری شده و زه کشی شده قرار داده شود.
برای تولید چمن مصنوعی مطابق مراحل فوق به برخی ماشین آلات نیاز می باشد، که مهم ترین آن ها به شرح موارد زیر است:
…
برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.