مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

طرح توجیهی کارتن پلاست برای ارائه به بانک

طبق طرح توجیهی کارتن پلاست مواد اولیه برای تولید این محصول از جنس پروپیلن می‌باشد. برای تولید کارتن باید از کاغذ استفاده شود که به عنوان مواد اولیه نیاز به قطع درختان دارد. کارتن‌های پلاستیکی نیز به دلیل اینکه تجزیه ناپذیر هستند، اثرات مخربی را بر روی طبیعت بر جای می‌گذارد. یکی از طرح‌هایی که می تواند در این میان هم از آسیب رساندن به طبیعت جلوگیری کند و هم جنسی را که قابل بازیافت باشد، را ارائه دهد، طرح توجیهی کارتن پلاست است. کارتن پلاست با توجه به متریالی که در آن به کار می‌رود، قابل بازیافت بوده و به محیط زیست نیز آسیبی نمی‌رساند. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی کارتن پلاست را ارائه کرده‌ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی واحد خودتان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی کارتن پلاست



طرح توجیهی کارتن پلاست | معرفی محصول

کارتن پلاست محصولی است که مواد اولیه آن پلی پروپیلن است. با توجه به نوع مواد اولیه، کارتن پلاست باعث آلودگی محیط زیست نخواهد شد، چراکه می‌توان مجدد آن را بازیافت کرد و در همین صنعت استفاده نمود.

کارتن پلاست دارای دیگر نام‌های رایج تجاری شامل ورق کارتن پلاست، شیت پلاست، پلاست شیت، پلاست پک، هالوپروفیل شیت، کروگیت پلاستیک شیت نیز می‌باشد. این محصول به روش اکستروژن تولید می‌شود، به طوری که شامل دو ورقه مسطح خارجی است که توسط صفحات باریک عمودی که موازی یکدیگر هستند و به یکدیگر وصل شده‌اند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های کارتن پلاست، دوام فیزیکی بالا و مقاومت شیمیایی قابل توجه این محصول است. به طوری که کارتن پلاست توانایی تحمل نوسانات حرارتی از 20- تا 80+ را دارد، به همین دلیل عمدتا در صنایع بسته بندی، تبلیغات ، کشاورزی، ساختمانی و … استفاده می‌شود.

طرح توجیهی کارتن پلاست | تنوع کارتن پلاست

کارتن پلاست معمولا در سایزهای مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود. به طوری که ورق‌های کارتن پلاست با عرض 2000، 1200 ,2050 , …میلی متر در ضخامت‌های 2 تا 14 میلی متر برش داده شده و محصول نهایی را ایجاد می‌کنند. یکی دیگر از تنوع‌هایی که در کارتن پلاست‌ها وجود دارد، رنگ آن‌ها ست. کارتن پلاست‌ها از نظر رنگ دارای تنوع بالایی هستند.

طرح توجیهی کارتن پلاست | ویژگی های برجسته کارتن پلاست

امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده، هر روزه در صنایع مختلف کالاهای جدید با ویژگی‌های بهتر جایگزین کالاهای قدیمی شود. کارتن پلاست نیز به منظور رفع کمبودهای صنایع بسته بندی ایجاد شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های کارتن پلاست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در تولید کارتن پلاست، تنوع در فرمولاسیون باعث انعطاف پذیری موثر این محصول شده است.
  • کارتن پلاست‌ها قابلیت چاپ و برش دارند.
  • کارتن پلاست در برابر آب، اسیدهای مختلف، روغن‌های خوراکی و صنعتی و اغلب مواد شیمیایی دارای مقاومت صد درصد هستند.
  • قابل استفاده در صنایع غذایی و دارویی می‌باشد.
  • مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه‌های فیزیکی دارد.
  • و …

دیگر مزایای کارتن پلاست

  • برای بسته بندی در بسیاری از زمینه‌ها شامل بسته بندی میوه، انواع مواد غذایی، دارویی، کاربرد تبلیغاتی، کاربرد ساختمانی و … مناسب است.
  • کارتن پلاست عایق مناسبی برای گرما و سرما می‌باشد.
  • کارتن پلاست ضد آب است.
  • این محصول در برابر نور مستقیم خورسید مقاوم است و با تغییرات آب و هوا نیز سازگار می‌باشد.
  • کارتن پلاست قابلیت چاپ، دایکات و برش با طرح‌ها و اشکال مختلف را دارد و به راحتی می‌توان برای متصل کردن ورق‌های آن از چسب، منگنه و جوش استفاده کرد.
  • کارتن پلاست دارای وزن بسیار کمی است.
  • در برابر عوامل فیزیکی مانند ضربه و فشار، مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • بدون بو و غیر سمی می‌باشد، به طوری که مورد تایید سازمان‌های معتبر نظارت بر بسته بندی غذا و داروی جهانی است.
  • در انواع رنگ بندی موجود است و دارای ظاهری شیک و مدرن است.
  • به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و تولید آن دارای توجیه اقتصادی می‌باشد.
  • کارتن پلاست قابل بازیافت و استفاده مجدد در همین صنعت نیز است.

ویژگی ورق کارتن پلاست

  • سبک
  • تنوع رنگ بندی
  • انعطاف پذیری
  • تحمل فشار بالا
  • قابل شستشو
  • غیر سمی
  • بدون بو
  • قابل چاپ
  • قابلیت برش آسان
  • حفظ انعطاف اولیه
  • غیر قابل اشتعال
  • مقاومت در برابر ضربه و له شدن
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • عایق گرما
  • عایق رطوبت
  • عایق صوت
  • امکان لوله شدن
  • عایق UV
  • قابل بازیافت
  • دارای استاندارد جهانی
  • جدا کننده
  • و …

​طرح توجیهی کارتن پلاست | کد آیسیک محصول

کد آیسیک کارتن پلاست در سامانه خدمات و اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت در زیر گروه ساخت انواع محصولات پلاستیکی، کد 2520512393 دارد و ​کد تعرفه گمرکی آن نیز ​39202090 است.

کاربردهای محصول

کارتن پلاست دارای کاربردهای گسترده‌ای است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • صنعت سوله سازی شامل سوله مرغ‌داری، سالن ورزشی، سالن اجتماعات، سوله مواد غذایی، گلخانه، سوله دامداری و کشتارگاه و…
  • صنعت ساختمان سازی شامل سقف کاذب، دیوار کاذب، پارتیشن سازی، حفاظ و حصار کشی، کف بتن ریزی، دکوراسیون و قالب بندی و…
  • کاربرد در کشاورزی شامل محافظ نهال، بستر گل، گلدان، کانال آب، گلخانه ها، راکت گل، جعبه میوه و …
  • بسته بندی شامل بسته بندی مواد غذایی، جعبه‌های اداره پست، جعبه‌های پیک موتوری، بسته بندی لوازم خانگی، جعبه‌های تابلو فرمان آسانسور و….
  • چاپ و تبلیغات شامل تابلوهای علائم راهنمایی رانندگی، تابلوهای تبلیغات محصولات، تابلوهای مناسبتی، تابلوهای انتخاباتی، تابلوهای نمایشگاهی و…
  • صنعت خودروسازی شامل عایق پوششی و عایق صدا، کفی صندوق ماشین، دیواره صندوق عقب ماشین، دیواره کپسول گاز CNG، کفی باتری، جداکننده صندوق از اتاق و…
  • ساخت لوازم خانگی شامل کفی یخچال و فریزر، محافظ یخچال برای صرفه جویی در مصرف انرژی، پشت بند یخچال و فریزر، محافظ اجاق گاز، محافظ کولرهای آبی، جعبه‌های لوازم خانگی و…
  • بازیافت یا زباله شامل محیط های صنعتی، ادارات و ارگان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، منازل و پارکینگ‌ها و…

طرح توجیهی کارتن پلاست | روش تولید

به طور کلی روش تولید کارتن پلاست در مراحل زیر خلاصه می‌شود:

  • مرحله اول : مواد اولیه (گرانول pp و مستربچ)
  • مرحله دوم : قیف انتقال مواد
  • مرحله سوم : اکسترودر مارپیچ تک
  • مرحله چهارم : الگو – T
  • مرحله پنجم : دستگاه های فوم کالیبره شده
  • مرحله ششم : واحد حمل و نقل اولیه
  • مرحله هفتم : فر پختن
  • مرحله هشتم : سیستم خنک کننده
  • مرحله نهم : چربی گیر دو طرفه
  • مرحله دهم : واحد حمل و نقل دوم
  • مرحله یازدهم : واحد برش و انتقال عرضی
  • مرحله دوازهم : میز جمع آوری
  • مرحله سیزدهم  بسته بندی و انبارداری

برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی کارتن پلاست

طرح توجیهی چرم مصنوعی با کمترین هزینه

طرح توجیهی چرم مصنوعی برای راه اندازی یک کسب و کار سودده، بسیار پر تقاضا است که نیازمند کسب اطلاعات دقیقی از محصول مورد نظر می‌باشد.  همینطور اطلاع از مواد اولیه مورد نیاز و توجیه تولید این محصول نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. در نهایت نیز چنانچه فرد نسبت به این طرح ایده و یا نظری داشته باشد، بایستی ضمن اطلاع از ماشین آلات مورد نیاز، روش تولید را نیز بداند. در ادامه خلاصه‌ای از طرح توجیهی تولید چرم مصنوعی ارائه شده است. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی واحد خودتان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.



طرح توجیهی چرم مصنوعی | معرفی محصول

Leatherette و یا چرم مصنوعی از نظر ظاهر و زیبایی مشابه چرم‌های طبیعی است، اما در مقابل ارزان‌تر بوده و دارای برخی مزیت‌ها نیز می‌باشد. به طور کلی چرم مصنوعی در سه کاربرد به شرح موارد زیر استفاده می‌کنند:

  • ​چرم مصنوعی قابل استفاده برای مبل، صندلی و اثاثیه یا لوازم داخلی
  • چرم پارچه نما یا کاغذی قابل استفاده برای اثاثیه یا لوازم داخلی خودرو و لباس
  • کوشکین قابل استفاده برای کالاهای مصرفی

چرم مصنوعی Pvc ( پی وی سی) و Pu ( پلی اورتان) از دو لایه تشکیل شده است. لایه اول فقط یک لایه روکش است که skin نام دارد و لایه دیگر یک لایه اسفنجی است که از جنس  Pvc یا Pu  است. در نظر داشته باشید که چرم‌های مصنوعی پلی اورتان و وینیل در اکثر صنایع شامل صنعت لباس، کیف و کفش، اثاثیه متزل و همینطور پوشش محصولات استفاده می‌گردد. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک کلیک کنید.

تنوع چرم های مصنوعی

چرم‌های مصنوعی با توجه به فاکتورهای مختلف دارای تنوع بسیاری است. از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث ایجاد تنوع چرم‌های مصنوعی می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رنگ : چرم‌های مصنوعی به دلیل اینکه ساخت دست انسان است، دارای قابلت پردازش و تولید در در انواع رنگ‌ها را دارد.
  • ضخامت چرم : چرم‌های مصنوعی با توجه به اینکه دارای کاربردهای متنوعی است، در ضخامت‌های متفاوتی نیز تولید می‌شود. ضخامت استاندارد چرم‌های مصنوعی بین 0.5 میلی‌متر تا 5 میلی‌متر قابل تغییر است که باعث تنوع چرم‌های مصنوعی از نوع ضخامت می‌گردد.
  • نوع پارچه : نوع پارچه‌ای که پشت چرم مصنوعی قرار می‌گیرد، می‌تواند از جنس‌های ناوون، پارچه شمی، باندی، پلی استر و … باشد.
  • کیفیت : چرم‌های مصنوعی متناسب با قیمت‌هایی که دارند، در کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند. این چرم‌ها از نظر خشکی و یا نرمی و زمینه استفاده آن‌ها دارای کیفیت‌های مختلفی نیز هستند.

بنابراین زمانی که قصد خرید چرم مصنوعی را دارید، می‌توانید محصول مورد نظر را به طرح، رنگ و کیفیت مورد نظر خود سفارش دهید.

کاربرد چرم مصنوعی

اشاره کوتاهی کردیم که به طور کلی تقاضا برای انواع چرم‌های مصنوعی بالاست و دلیل آن نیز کاربردهای این محصول است. از مهم‌ترین کاربردهای چرم مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تهیه انواع کیف، کفش، کمربند و کاپشن
  • صنایع خودرو سازی و موتور سیکلت سازی
  • تولید کلیه مصنوعات چرمی مانند بند ساعت، کاور موبایل و عینک
  • تهیه کاغذ دیواری، جلد کتاب و دفتر
  • و….

طرح توجیهی چرم مصنوعی | مقایسه چرم مصنوعی با چرم طبیعی

تقاضا برای چرم مصنوعی از سوی مشتریان بسیار بالا است و دلیل آن نیز مزایای چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی است. البته ناگفته نماند که چرم مصنوعی دارای معایبی نیز هست که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

مزایای چرم مصنوعی

  • به طور کلی چرم مصنوعی وابسته به عوامل مختلف، قیمت ارزان‌تری نسبت به چرم طبیعی دارد و این بدین معنی است که دارای صرفه اقتصادی است.
  • چرم‌های مصنوعی دارای دوام بیشتری است، این بدین معنی است که در برابر خراش‌ها و … مقاومت بیشتری نسبت به چرم طبیعی دارد.
  • چرم مصنوعی در صورت کثیف شدن نیز به راحتی با میزانی آب گرم و یک پارچه قابل تمیز شدن است.
  • چرم مصنوعی رطوبت را در خود نگه نمی‌دارد و این بدین معنی است که به مرور سطح آن ترک نمی‌خورد و پوسته پوسته نمی‌شود.
  • در چرم‌های مصنوعی جدید، حتی لکه‌های جوهر، مایع و مواد غذایی نیز به راحتی قابل پاک شدن است.
  • چرم‌های مصنوعی دارای ظاهری زیبا و سطحی یکنواخت است.
  • بر روی چرم مصنوعی می‌توان هر طرح دلخواهی را چاپ کرد، بنابراین تنوع طرح های متفاوتی را دارد.
  • به طور کلی کار با چرم مصنوعی راحت‌تر از چرم طبیعی است. بنابراین دوخت و دوز آن راحت می‌باشد.
  • با خرید چرم مصنوعی، آسیبی به حیوانات نمی‌رسد. بنابراین چرم مصنوعی جایگزین بسیار عالی چرم طبیعی برای دوست‌داران محیط زیست و حیوانات است.
  • پیش تر نیز اشاره کردیم، چرم مصنوعی به دلیل اینکه یک ماده ساختگی است، قابلیت تولید در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها را دارد.

معایب چرم مصنوعی

چرم مصنوعی در مقابل تمام مزیت‌هایی که نسبت به چرم طبیعی داراست، دارای معایبی نیز هست که به شرح زیر می‌باشد :

  • چرم مصنوعی دارای کشش قابل توجه به اندازه چرم طبیعی نیست.
  • چرم مصنوعی با اینکه بسیار بادوام است، اما به مرور جلوه و زیبایی خود را از دست می‌دهد.
  • چرم مصنوعی در برابر ضربه‌های شدید و سوراخ شدن، مقاومت بالایی ندارد.

طرح توجیهی چرم مصنوعی | مواد اولیه مورد نیاز

خط تولید چرم های مصنوعی برای تولید انواع چرم پی وی سی، نوار نایلون چسبناک و ورق لاستیکی پارچه چسبناک و … به سه مواد اولیه به شرح زیر نیاز دارد.

  1. پودر پی وی سی
  2. روغن DOP
  3. پایدارکننده های حرارتی

​طرح توجیهی چرم مصنوعی | کد آیسیک محصول

کد آیسیک اختصاص داده شده به چرم مصنوعی، 19111212 می باشد و همینطور ​کد تعرفه گمرکی محصول،
​41151000 است.

طرح توجیهی چرم مصنوعی | بررسی نیاز و مصرف محصول

با توجه به تقاضای بالای مشتریان برای چرم مصنوعی، تولیدات داخل برای این امر کافی نیست و بخش اعظم نیاز به چرم مصنوعی تولید کنندگان داخلی، از طریق واردات برطرف می‌گردد. واردات چرم مصنوعی به ایران از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، سوئد، چین و ترکیه که بزرگ‌ترین تولید کننده‌های چرم مصنوعی هستند، انجام می‌شود.

باید اشاره کنیم که اگر تولیدکنندگان توانایی تولید چرم مصنوعی را در مقادیر بالا داشته باشند، می‌توانند نسبت به صادرت این محصول به کشورهای خارجی اقدام کنند، چراکه صادرات آن دارای شرایط خاصی نیست و فقط بایستی خریداران خارجی از کیفیت چرم‌های مصنوعی تولیدی استقبال نمایند.

طرح توجیهی چرم مصنوعی | روش تولید چرم مصنوعی

در این قسمت قصد داریم به روش تولید نوع بهتر چرم مصنوعی، یعنی پلی اورتان بپردازیم. به طور کلی چرم مصنوعی پلی اورتان به دو روش تر و خشک، تولید می‌گردد، که ادامه هر یک را توضیح داده ایم.

 روش تولید چرم مصنوعی | روش تولید تر

روش تولید چرم مصنوعی به روش تر در مراحل زیر توضیح داده شده است:

  • مرحله اول : پارچه اصلی که از جنس نخی و یا پنبه می‌باشد را خریداری کرده و سپس آن را خشک می‌کنند.
  • مرحله دوم : پارچه اصلی خشک شده، در این مرحله بایستی در ظرفی حاوی محلول پلی اورتان غوطه ور شود.
  • مرحله سوم : در این مرحله یک خمیر که در واقع شامل رزین پلی اورتان و حلال (دیال میتل فرماییدDMF) است، پارچه اصلی را می‌پوشاند تا عمل انعقاد انجام شود.
  • مرحله چهارم : در این مرحله شستشو انجام می‌گیرد تا ضمن حل شدن حلال اضافی (دیال میتل فرماییدDMF)، رزین پلی اورتان نیز چسبیده شود.
  • مرحله پنجم : پارچه برداشته شده و محلول خشک می‌گردد و در نهایت با محلول به عمل آمده سطح ترمیم می‌گردد و چرم مصنوعی تولید می‌شود.

معایب روش تولید چرم مصنوعی به روش تر

برای تولید چرم مصنوعی پلی یورتان به روش تر، نیازمند حلال است که ممکن است در دمای بالا تبخیر شده و در سالن خط تولید منتشر گردد که می‌تواند باعث  مسمومیت کارگرها شود و همینطور احتمال انفجار نیز وجود دارد.

روش تولید چرم مصنوعی | روش تولید خشک

به طور کلی از روش خشک تولید چرم مصنوعی، برای پوشش دهی قطعات تو خالی با شکل ظاهری پیچیده استفاده می‌کنند. روش تولید چرم مصنوعی به روش خشک در مراحل زیر توضیح داده شده است:

  • مرحله اول : قطعه مورد نظر داخل کوره به دمای 500 درجه سانتی گراد می‌رسد.
  • مرحله دوم : قطعه را از کوره به محل پوشش دهی منتقل می‌کنند، تا دمای آن نیز کمی کاهش پیدا کند و سپس وارد محفظه‌ای  که می‌تواند در جهت‌های مختلف یچزخد وارد می‌شود.
  • مرحله سوم : داخل محفظه علاوه بر قطعه مورد نظر، پودری خشک که شامل DOP و PVC(E)، پایدار کنندهای حرارتی، پرکننده، رنگدانه و برخی مواد دیگر می‌باشد را اضافه می‌کنند.
  • مرحله چهارم : در این مرحله در محفظه بسته شده و شروع به چرخش با سرعت زیاد در جهت‌های مختلف می‌کند.
  • مرحله پنجم : پس از گذشت یک بازه زمانی مشخص، قطعه از محفظه خارج می‌شود و پودر PVC به علت دمای بالا به تمام سطح آن چسبیده است.

لازم است اشاره کنیم که به روش خشک ” slush moldin ” نیز گفته می‌شود.

معایب روش تولید چرم مصنوعی به روش خشک

در روش خشک اگر پودر PVC  کاملا خشک نباشد، احتمال اینکه پودر به صورت free flow در داخل محفظه حرکت نکند، وجود دارد که در این صورت قطعه کاملا و یا به درستی پوشش داده نمی‌شود. این یعنی مواد اولیه مصرف می‌شود اما محصول نهایی ایده آل نخواهد بود. به همین دلیل از این روش برای تولید چرم مصنوعی در کشورمان کمتر استفاده می‌شود. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

طرح توجیهی چرم مصنوعی | ماشین الات و تجهیزات مورد نیاز

نام ماشین الات
مخزن ذخیره مواد با حداقل ظرفیت ۲۵۰۰لیتر
میز برش و کنترل پارچه
Mixer پروانه ای
آسیاب سه رول
دستگاه تزریق
دستگاه coating
سیستم نقش زنی یا mboss
واحد ذخیره ی محصول جهت بسته بندی
قسمت بسته بندی و برش

ا

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرحها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی تولید چرم مصنوعی

طرح توجیهی بازیافت کاغذ | طرح توجیهی کاغذ باطله

طرح توجیهی بازیافت کاغذ باطله، می‌تواند با توجه به الگوی مصرف زندگی جوامع و تولید زباله های بسیار مخصوصا کاغذ، از آسیب زدن به محیط زیست جلوگیری کند و همینطور باعث حفظ و تامین مواد اولیه است. طبق آخرین اطلاعاتی که در اختیار داریم تقریبا ده درصد از زباله‌های تولیدی در کشورمان زباله‌های کاغدی هستند.  یکی از راه‌های حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب به آن بازیافت است. بازیافت کاغذهای باطله و استفاده مجدد از آن‌ها می‌تواند در تولید مجدد دیگر محصولات همچون روزنامه، مقوا و … کاربرد داشته باشد، تا هر روزه درختان جدید برای تولید کاغذ قطع نگردد و یا حداقل تعداد آن‌ها کاهش یابد. در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری پیرامون طرح توجیهی کاغذ باطله ارائه کرده ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی بازیافت کاغذ



طرح توجیهی بازیافت کاغذ | معرفی محصول

با اینکه چوب ماده اصلی تولید کاغذ است، اما از مواد دیگری همچون پنبه (کتان) و نیشکر (باگاس) و ضایعات کشاورزی نیز کاغذ تولید می‌گردد. روش دیگر تولید کاغذ استفاده از ضایعات کاغذ باطله می‌باشد.

در صنایع مختلف وقتی تولیدکننده شروع به یک کار می‌کند، در ابتدا بایستی یک برآورد قیمتی و هزینه داشته باشد تا در نهایت محصول تولیدی برای او به صرفه باشد. در طرح توجیهی تولید کاغذ باطله، به دلیل اینکه مواد اولیه، ضایعات کاغذی است و در واقع ارزان محسوب می‌شود، پس می‌تواند برای تولید کننده سود آور باشد.

در طرح توجیهی کاغذ باطله، هدف جمع آوری کاغذهای باطله و در واقع زباله‌های کاغذی شامل کتاب قدیمی، کاغذ اداره‌ها، ورق باطله، روزنامه باطله و … می‌باشد که پس از بازیافت آن‌ها برای تولید مواردی همچون روزنامه و مقواهای پشت طوسی استفاده گردد. با توجه به میزان فروش روزنامه و البته همینطور کاربرد این مقواها در تولید جعبه‌های پیتزا، بسته بندی لوازم آرایشی، بسته بندی مواد شوینده، بسته بندی غذاهای نیمه آماده و … می‌توان گفت طرح توجیهی تولید کاغذ باطله توجیه اقتصادی دارد.

طرح توجیهی بازیافت کاغذ | مزایای بازیافت کاغذ باطله

در بخش قبل به طور خلاصه به مزایای بازیافت کاغذ باطله اشاره کردیم، اما به طور کلی تولید کاغذ از ضایعات کاغذی با مزایای بسیاری همراه است که در ادامه آن‌ها را آورده‌ایم:

  • اینکه در تولید کاغذ از ضایعات کاغذی استفاده شود، در واقع بدین معنی است که تولید کننده مواد اولیه خود را 50 تا 80 درصد ارزان‌تر از دیگر کارخانه‌ها خریداری می‌کند و این بدین معنی است که صنعت بازیافت سودآور است.
  • هر تن کاغذی که بازیافت شود، بدین معنی است که از قطع 17 درخت صرف نظر می‌شود و همین عامل باعث حفظ جنگل‌ها است.
  • کارخانه‌های تولید کننده کاغذ، از کاغذهای بازیافتی نسبت به کارخانه‌های تولید کننده کاغذ از چوب، 40درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند.
  • تولید کاغذ از زباله‌های کاغذی باعث جلوگیری از سوختن و یا دفن آن‌ها می‌شود و در نهایت باعث آلودگی کمتر محیط زیست خواهد شد.
  • در تولید کاغذ به روش بازیافت آب کمتری مصرف می‌شود و در واقع مصرف آب کاهش می‌یابد.

مزایای طرح توجیهی تولید کاغذ باطله

علاوه بر مواردی که تولید کاغذ از کاغذهای بازیافتی در جهت حفظ محیط زیست و کاهش مصرف انرژی و آلودگی دارد، در طرح توجیهی تولید کاغذ باطله بخش بزرگی از نیاز کشور به کاغذ برای تولید روزنامه، مقوا و … از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود.

همینطور با توجه به اینکه محصول تولیدی نهایی دارای کاربردهای گسترده‌ای است و امکان صادرات آن وجود دارد، می‌تواند ضمن نرخ بازدهی داخلی، باعث بازگشت سرمایه به داخل کشور نیز باشد.

طرح توجیهی بازیافت کاغذ | کد آیسیک isic

طبق ​کدبندی  آیسیک (isic) کاغذ های تولیدی از کاغذ باطله با کد 21011254 و 2101512312 مشخص می‌شود. همینطور این محصول دارای ​کد تعرفه گمرکی محصول​ ​47073000 نیز هست.

طرح توجیهی بازیافت کاغذ | فرآیند تولید و دانش فنی

فرآیند تولید کاغذ باطله به طور کلی در چندین مرحله انجام می‌شود که در ادامه این مراحل را به طور کامل ارائه کرده‌ایم:

جمع‌ آوری کاغذ باطله

اولین موردی که در طرح توجیهی کاغذ باطله حائز اهمیت است، جمع آوری زباله‌های کاغذی است. جمع آوری این کاغذهای باطله از مکان‌هایی همچون سطل زباله، فروشگاه‌های کاغذ، کارخانه‌های ضایعات کاغذ و کاغذهای تبلیغاتی که ضایعات کاغذ تولید می‌کنند، کتابخانه‌های مختلف و … توسط بازیافت‌کنندگان و تاجران کاغذ جمع آوری می‌شود.

کاغذهای باطله جمع آوری شده حال بایستی از نظر موارد مختلفی همچون درجه کیفی دسته بندی شود. به همین دلیل در انبارهای جمع آوری کاغذ باطله این کاغذهای بازیافتی را جمع آوری می‌کنند و پس از دسته بندی آن‌ها از نظر درجه کیفی، اندازه گیری کرده و برای  کارخانه‌های بازیافت کاغذی ارسال کنند.

حال کاغذهای باطله منظم و مرتب شده بر اساس انواع و درجه کیفی به کارخانه‌های بازیافت منتقل شده است. در این کارخانه‌ها نیز مجدد کاغذهای باطله از نظر موارد دیگری همچون تمیزی و نوع کاغذ بررسی می‌شوند، چراکه پس از تولید محصول نهایی تمامی این موارد بررسی شده و قیمت نهایی تعیین می‌گردد.

اینکه در طرح توجیهی تولید کاغذ باطله از چه نوع ضایعاتی از کاغذ استفاده شود، بستگی به کارخانه بازیافت کننده دارد، برخی از کارخانه‌ها فقط ضایعات کاغذ با کیفیت بالا را می‌پذیرند، در حالی که برخی دیگر انواع ضایعات کاغذ در درجه بندی و کیفیت و پاکیزگی مختلف را قبول دارند.

مرتب‌ سازی

پس از اینکه مراکز و یا کارخانه‌های بازیافت کاغذ باطله را خریداری می‌کنند، همانطور که اشاره کردیم یک بار دیگر بر اساس حجم و ارزش کاغذ آن‌ها را مرتب می‌کنند.

مرحله مرتب سازی از اهمیت بالایی برخوردار است و کارکنان این قسمت معمولا ضایعات کاغذی را بر اساس ساختار آن‌ها مرتب می‌کنند. به عنوان مثال ضایعات روزنامه‌ای به صورت جدا از ضایعات مقواها دسته بندی می‌شود و از هر کدام برای بازیافت نوع کاغد متفاوتی استفاده می‌گردد.

بریدن و خمیر کردن کاغذ باطله

پس از اتمام مراحل مرتب و جداسازی ضایعات کاغذ، بایستی آن‌ها به صورت جداگانه تکه تکه شده و به قطعات کوچک‌تری تبدیل شود. پس از پایان تکه تکه کردن آن‌ها، به کمک آب و برخی مواد شیمیایی تبدیل به خمیر کاغذ باطله می‌شوند. نحوه عملکرد مواد شیمیایی در این مرحله بدین صورت است که مواد شیمیایی فیبر کاغذ را تجزیه می‌کنند و طی این فرآیند کاغدهای باطله تبدیل به خمیر می‌شود.

پس از اتمام فرآیند خمیر کردن کاغذهای باطله، از خمیر به کمک یک سری صفحات بزرگ قطعات بزرگ از آلاینده‌ها مثل جوهر، گیره کاغذ، فیلم‌های پلاستیکی و چسب جداسازی می‌شود.

پس از جداسازی آلاینده‌ها، حال این خمیر را با خمیر جدیدی مخلوط می‌کنند تا خمیر اولیه تقویت شود. در این مرحله نیز مجدد برای داشتن یک محصول نهایی پایدار خمیر ایجاد شده در دستگاهی قرار می‌گیرد تا به واسطه نیروی گریز از مرکز خرده‌های بیشتری از خمیر جدا شود.

فیلتر کردن، حذف خرده‌ها و جداسازی مرکب

در این مرحله فرآیند جامع فیلترسازی انجام می‌شود و دیگر ناخالصی‌ها همچون نوار چسب و یا رشته‌ها از آن جدا می‌شود. در نهایت خمیر را جهت فرآیند سانتریفیوژ وارد محفظه‌ای می‌کنند تا نسبت به حذف گیره‌های پلاستیکی و فلزات اطمینان حاصل کنند. در این مرحله اگر خمیر آلاینده داشته باشد، اگر از جنس پلاستیکی باشد بر روی صفحه شناور شده و اگر فلزی باشد به پایین می‌افتد و در نهایت تمامی آلاینده‌ها از خمیر پاک سازی می‌شود.

جداسازی جوهر | مرحله تمیز کردن

برای از بین بردن هر گونه جوهر و یا رنگ از خمیر ایجاد شده، از مواد شیمیایی و حباب‌های هوا استفاده می‌شود و در نهایت یک خمیر سفید ایجاد می‌گردد. معمولا برای سفید کردن خمیر از یک مواد شیمیایی با عنوان پر اکسید هیدروژن استفاده می‌شود. این مرحله تمیز کردن نام دارد و تا وقتی که خمیر به طور کامل برای رفتن به مرحله نهایی تمیز و سفید نشود، ادامه خواهد داشت.

پایان بازیافت کاغذ باطله

پس از اتمام مرحله سفید کردن کاغذ، حال خمیر کاغذ آماده است. این خمیر تمیز در این مرحله با مواد تولیدی جدیدی ترکیب شده و بر روی یک نقاله تسمه‌ای مسطح و سطوح استوانه‌ای گرم خشک می‌شوند.

فرآیند خشک سازی خمیر بدین صورت است که از دستگاه‌های اتوماتیکی جهت خارج کردن آب اضافی موجود در خمیر با استفاده از فشار مضاعف استفاده می‌کنند. پس از خارج شدن آب خمیر و به عبارتی تبدیل خمیر به یک جسم جامد، وارد سیلندرهای بخار شده و در نهایت به رول‌های طولانی تبدیل می‌شود.

در نهایت نیز این رول‌ها را در اندازه‌های دلخواه برش می‌زنند و برای تولید کنندگان ارسال می‌کنند تا در زمینه‌های مختلف جهت تولید روزنامه و یا مقواهای مختلف استفاده شود.

برای مشاهده سایر طرح ها و پروژه ها به طرح توجیهی صنعتی های نوشته در کاردوک مراجعه نمایید.

طرح توجیهی بازیافت کاغذ | ماشین آلات مورد نیاز

در طرح توجیهی بازیافت کاغذ باطله برخی ماشین آلات مورد نیاز است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:ماشین آلات خط تولید مقوای دوبلکس از ضایعات کاغذی به شرح زیر است :

  • واحد تولید پالپ یا خمیر کاغذ
  • واحد تولید لایه محافظ ورق پشت طوسی
  • واحد تولید لایه زیری ورق پشت طوسی
  • واحد تولید بخش پر کننده
  • دستگاه پرس ورق
  • پمپ آب و پالپ
  • پمپ وکیوم و کمپرسور
  • جرثقیل دروازه ای
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم‌افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی بازیافت کاغذ

مراحل ثبت شرکت ها

گاه مراحل ثبت شرکت به قدری دشوار به نظر می‌رسد که ممکن است از آن صرف نظر کنید. اما شروع هر کسب و کار حرفه‌ای نیازمند داشتن یک شرکت معتبر است. برای اینکه بتوانید به شغل خود اعتبار ببخشید باید شرکت خود را ثبت کنید. این کار ضمن اعتبار بخشیدن به شرکت شما باعث تعامل و همکاری بیشتر اعضای گروه در شرکت‌تان می‌شود. اطلاع از انواع شرکت ها نیز ضرورت دارد. برای رسیدن به این هدف کافی است فرایند ثبت شرکت را بدانید و یا برای آسانی بیشتر آن را به افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، بسپارید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه مراحل ثبت شرکت‌ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.



مراحل ثبت شرکت ها

هر کسب و کاری باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب شده وارد عرصه‌ رقابت شود. برخی از شرکت‌ها با برنامه مشخص و تعیین شده فعالیت خود را شروع می‌کنند و برخی نیز سعی می‌کنند از چاشنی نوآوری در کار خود استفاده کنند. هدف شرکت شما هر چه که باشد باید آن را ثبت کنید تا کار شما وجهه‌ی قانونی داشته باشد و از کار شما کپی برداری نشود. در ادامه به نحوه و چگونگی ثبت شرکت‌ها می‌پردازیم. شما می توانید با دریافت مشاوره و یا سپردن ثبت شرکت خود به کارشناسان مرکز کاردوک از درستی انجام امور اطمینان کسب کنید.

1- قدم اول از مراحل ثبت شرکت | شریک مناسب

ثبت شرکت نیازمند داشتن یک شریک مناسب است. البته نیاز نیست شرکای زیادی داشته باشید، حداقل 2 نفر و حداکثر سه نفر برای شروع کار کفایت می‌کند. شرکای شما سهامداران شرکت‌تان هستند، پس بهتر است در انتخاب آنها دقت کنید.

2- قدم دوم | ثبت نام در سامانه الکترونیکی

خوشبختانه امروزه ثبت شرکت‌ها به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه افراد شده است. بنابراین شما باید به سایت رسمی اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات درخواست شده وارد مرحله بعدی شوید.

3- قدم سوم | انتخاب نام شرکت

شما باید از قبل 5 نام مناسب برای شرکت خود را انتخاب کنید. در این گام نام انتخابی خود را بدون عنوان کردن «شرکت» وارد می‌کنید. برای انتخاب نام شرکت باید قوانینی را رعایت کنید. از جمله:

  • نام شرکت شما باید خاص باشد.
  • کاملاً ایرانی باشد.
  • نام شرکت باید مرتبط با موضوع شرکت باشد.
  • نام شرکت متناسب با قوانین و شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • در شرکت‌های سهامی عام کلمه «عام» و در شرکت های سهامی خاص کلمه «خاص» باید بلافاصله بعد از اسم و یا قبل از اسم شرکت اضافه شود.

در پایان این مرحله یک کد پیگیری به شما داده می‌شود تا از وضعیت ثبت «نام» شرکت خود مطلع شوید.

4- قدم چهارم | موضوع و مدت زمان فعالیت شرکت

در این مرحله شما در سامانه مشخص می‌کنید که موضوع شرکت شما در چه موردی است و قرار است به صورت محدود و یا نامحدود فعالیت کنید. اگر موضوع فعالیت شما در لیست موضوعات سامانه نبود در یک فیلد جداگانه‌ای که در پایین آن قرار دارد می‌توانید خودتان به طول کامل موضوع فعالیت را شرح دهید.

5- قدم پنجم از مراحل ثبت شرکت | ثبت آدرس شرکت

در این فیلد شما باید آدرس شرکت خود را وارد کنید. وقتی که کد پستی را وارد می‌کنید سامانه به صورت خودکار نشانی شما را از اداره پست دریافت و ثبت می‌کند. اگر در حال حاضر آدرس ثابتی ندارید می‌توانید آدرس منزل و یا آدرس یکی از شرکای خود را انتخاب کنید. در انتخاب آدرس دقت کنید چون مدارک لازم به آدرس ثبت شده از طرف شما ارسال می‌شود.

6- قدم ششم از مراحل ثبت شرکت | تعیین سرمایه‌ی اولیه

در این مرحله فرد حقوقی باید سرمایه‌ی اولیه خود را ثبت کند. یادتان باشد بسته به نوع شرکت که با مسئولیت محدود است و یا شرکت سهامی، این سرمایه متفاوت است. برای شرکت‌های سهامی مقدار و ارزش سهام مورد نظر باید وارد شود. اما برای شرکت‌ها با مسئولیت محدود، حداقل سرمایه 100 هزار تومان خواهد بود.

7- قدم هفتم | اضافه کردن اسامی شرکا

نام شرکا را باید در این مرحله وارد کنید. نام کامل آن‌ها باید به همراه شماره ملی‌شان در سامانه ثبت شود. اگر تعداد شرکای شما زیاد بود مثلاً بیش از 150 نفر، باید از طریق پُر کردن یک فرم جداگانه اقدام به ثبت و اضافه کردن نام شرکا کنید. در غیر این صورت میتوانید به راحتی نام شرکا را در همین مرحله وارد کنید.

8- قدم هشتم | مشخص کردن جایگاه شرکا

در این مرحله شما تعیین می‌کنید که شرکایتان چه جایگاهی در شرکت را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در همین قسمت باید مشخص کنید که تاریخ شروع فعالیت آنان از چه زمانی بوده است.

9- قدم نهم | مشخص کردن سهام شرکا

در این قسمت گزینه‌ای رو به روی شما باز می‌شود که مشخص می‌کنید سهام هر یک از شرکای شما چقدر است. مشخص کردن میزان سهم و سرمایه‌ی هر یک از شرکا الزامی است.

10- قدم دهم از مراحل ثبت شرکت | اطلاعات مربوط به نماینده شرکت

در این قسمت شما اطلاعات مربوط به نماینده شرکت را وارد کرده و مشخص می‌کنید که فرد مورد نظر دقیقاً چه اختیاراتی دارد.

11- قدم یازدهم | ثبت شعبه‌ها

اگر شرکت شما چندین شعبه دارد، باید در این مرحله اطلاعات لازم و مربوط به سایر شعبه‌ها را وارد کنید. در غیر این صورت می‌توانید از این مرحله بگذرید.

12- قدم دوازدهم | انتخاب روزنامه‌ی مؤسسه یا شرکت

در این گام باید اطلاعات مربوط به امور مالی خود را وارد کنید. یعنی روز و ماه و سال مالی خود را وارد کرده و سپس روزنامه مؤسسه یا شرکت خود را انتخاب می‌کنید و به مرحله بعد می‌روید.

13- قدم سیزدهم | تنظیم صورت جلسه

همانطور که از نامش پیداست در این قسمت باید صورت جلسه مؤسسین و یا هیئت مدیره را انتخاب کنید.

14- قدم چهاردهم | اظهارنامه

در این مرحله هر تقاضا و یا اظهارنامه‌ای که دارید می‌توانید وارد کنید. در وارد کردن آن دقت کنید، چرا که می تواند در هزینه های‌تان تاثیر داشته باشد.

15- قدم پانزدهم از مراحل ثبت شرکت | دریافت متن اساسنامه

هر چیزی که شما از ابتدا تا اینجا پُر کرده‌اید در قالب یک فرمی به نام متن اساسنامه ظاهر می‌شود. متن را مطالعه می‌کنید و در هر قسمتی اگر اشتباهی وجود داشت، شما می‌توانید به عقب بازگشته و آن را اصلاح کنید.

16- قدم شانزدهم | متن شراکت‌نامه

این قسمت مثل مرحله‌ قبلی است. شما متنی با عنوان شراکت‌نامه دریافت می‌کنید که در صورت نیاز به اصلاح به می‌توانید به راحتی آن را تغییر دهید.

17- قدم هفدهم | خلاصه اظهارنامه

خلاصه‌ای از اظهارنامه‌ای که شما تکمیل کرده‌اید برایتان ظاهر می‌شود. در این مرحله مثل دو مرحله قبل در صورت نیاز می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید.

18- قدم هجدهم | تکمیل مدارک مورد نیاز

در این مرحله باید تمام مدارک قانونی و مربوط به شرکت خود را ثبت کنید. از جمله اصل مجوز فعالیت، تأییدیه اصالت مدارک و هویت، عدم سوء پیشینه و… لازم به ذکر است در وارد کردن اطلاعات در این قسمت دقت بفرمایید و در نهایت گزینه پذیرش نهایی را فشار دهید.

19- قدم نوزدهم | پست مدارک

بعد از اینکه همه مدارک خود را تکمیل کردید آن را پست کنید. اگر می‌خواهید از روند پرونده ثبت شرکت خود باخبر شوید از کد رهگیری که در ثبت نام اینترنتی دریافت کردید استفاده کنید. اگر مدارک شما کامل باشد، شرکت بعد از مدتی ثبت می‌شود.

20- قدم بیستم از مراحل ثبت شرکت | صدور آگهی ثبت شرکت

وقتی پرونده شما مورد تأیید قرار گرفت یعنی شرکت ثبت شده است. این آخرین مرحله از ثبت شرکت است که باید حضوری به اداره ثبت شرکت بروید و امضا کرده تا مدارک خود را دریافت کنید. بعد از اینکه آگهی خود را در روزنامه رسمی کشور ثبت کردید باید به سراغ تشکیل پرونده مالیاتی بروید تا کد اقتصادی دریافت کنید. حالا کار ثبت شرکت شما به اتمام رسیده و می‌توانید کسب و کار خود را با آسودگی خاطر، به طور جدی آغاز کنید.

 

سؤالات متداول از مراحل ثبت شرکت

اگر مدارک ما دارای ایراد باشد آیا باز هم می‌توانیم برای ثبت شرکت اقدام کنیم؟

بله. اگر مدارک شما دارای ایراد بود می‌توانید تمام مراحل توضیح داده شده را از اول طی کرده و نسبت به ثبت شرکت خود اقدام کنید.

آیا برای درج آگهی ثبت شرکت خود در روزنامه باید هزینه‌ای پرداخت کنیم؟

بله. در این مرحله شما باید به سایت روزنامه رسمی شرکت مراجعه کنید و پس از پرداخت هزینه‌های لازم آگهی شرکت خود را در روزنامه منتشر کنید. برای جلوگیری از اشتباهات دیگر می توانید راهنمای ثبت شرکت ها را مطالعه نمایید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه مراحل ثبت شرکت‌ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: مراحل ثبت شرکت ها

طرح توجیهی تولید خودکار برای گرفتن وام

طرح توجیهی تولید خودکار در واقع نشان دهنده اصول، کلیات و اهداف طرح از تولید خودکار می باشد. طبق بررسی های آماری سالانه حدود 500 میلیون عدد خودکار در داخل کشور مصرف می شود، در حالی که تولید داخلی سالانه 100 میلیون عدد می باشد که نشان دهنده این است که تولیدات داخلی در زمینه خودکار فقط پاسخگویی 20 درصد از مصرف این محصول در کشور می باشد. با بررسی اصول و اهداف طرح توجیهی خودکار ضمن ایجاد کارآفرینی می توان به سود خوبی هم رسید؛ اما بدیهی است که بایستی تمامی جوانب این طرح بررسی و سنجیده شود. در ادامه این مطلب پیرامون طرح توجیهی خودکار اطلاعاتی ارائه کرده ایم. برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکزمشاوره  کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.



طرح توجیهی تولید خودکار | معرفی محصول

خودکار یکی از ابزارهای نوشتاری است که اولین بار در سال 1888 میلادی در قالب قلمی که بتواند بر روی چرم‌های دباغی شده بنویسد، تولید شد.  در سال 1931 خودکارهای نوک ساچمه‌ای اختراع شدند، به طوری که از غلظت مرکب زرانه (جوهر) کم شد و جوهری شبیه به جوهر خودکارهای امروزی تولید گردید که بتواند در عین داشتن غلظت مناسب در مدت زمان کوتاهی نیز خشک شود.

به طور کلی خودکار دارای سه قسمت اصلی است. قطعه اول ساچمه‌ای است که نوک خودکار قرار گرفته است و با کاغذ برخورد دارد. قطعه دوم قسمت و بدنه نگه دارنده ساچمه و قسمت سوم نیز مخزن جوهر غلیظ می‌باشد.

تماس خودکار با کاغد توسط همان گوی فلزی نوک خودکار و یا ساچمه انجام می شود، به طوری که وقتی می چرخد جوهر خودکار را بر روی کاغذ انتفال می‌دهد. به مخزن و یا لوله نگهدارنده جوهر تیوپ گفته می‌شود. برای بازدید از سایر طرح توجیهی صنعتی های نگارش شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.

طرح توجیهی تولید خودکار | موارد استفاده از خودکار

طبیعی است در جامعه‌ای که میزان تحصیل کرده‌ها زیاد است و یا عموم مردم در حال تحصیل هستند، مصرف خودکار بسیار بالا باشد. معمولا در کشور ما خودکار توسط دانش آموزان و دانشجویان، متخصصان، کارمندان و همینطور در مصارف کمتری توسط عموم مردم استفاده می‌شود.

ویژگی های یک خودکار خوب

در طرح توجیهی تولید خودکار ، محصول تولیدی بایستی که دارای ویژگی‌های یک خودکار خوب باشد. خودکاری که به راحتی در دست قرار نگیرد و فرد در زمان استفاده از آن دچار درد دست و انگشت شود، نمی‌تواند در مرحله فروش خوب عمل کند. به طور کلی یک خودکار خوب بایستی دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • خودکارهایی که دارای سطح مقطع سه گوش هستند، نسبت به خودکارهایی با سطح مقطع دایره‌ای شکل، عملکرد بهتری دارند.
  • دسته‌ای از خودکارها در دست احساس بدی را در انگشتان ایجاد نمی‌کنند که دارای پوشش پلاستیکی نرم باشند.
  • برخی افراد عادت دارند خودکاری را که در دست دارند فشار دهند، برای جلوگیری از حس درد در انگشت خود کار خوب در محل قرارگیری انگشتان دارای پوشش لاستیکی ارتجاعی است.
  • اندازه خودکار باید مناسب باشد و به راحتی در دست قرار گیرد.
  • جوهر یک خودکار خوب نیز بایستی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

طرح توجیهی تولید خودکار | کد ایسیک isic

طبق ​کدبندی  آیسیک (isic) خودکار با شماره‌های 3699512310 و 36991131 مشخص می‌شود. خودکارهای مختلف با توجه به صادرات و واردات دارای تعرفه‌های متفاوتی به شرح موارد زیرهستند :

  • کد تعرفه گمرکی ” قلم نوک ساچمه ای با جوهر خمیری ” و یا همان خودکار 96081010 می‌باشد.
  • کد تعرفه گمرکی ” قلم نوک ساچمه ای با جوهر مایع ” و یا همان روان نویس 96081020 می‌باشد.
  • کد تعرفه گمرکی ” سایر قلم ها با جوهر مایع ” و یا همان روان نویس نوک غلطکی 96083910 می‌باشد.
  • کد تعرفه گمرکی ” سایر قلم ها، خونویس، قلم استیلرگران بجز قلم رسامی با مرکب هندی و بجز با جوهر مایع  96083990 می‌باشد.

طرح توجیهی تولید خودکار | استانداردهای خودکار

استانداردهایی که به طور کلی برای یک خودکار تعریف می‌شود، بایستی در طرح توجیهی تولید خودکار به کارگرفته شود.  به طور کلی انسان بایستی با به کارگیری اطلاعات علمی خودکاری را طراحی کند که ضمن داشتن کیفیت به راحتی نیز مورد استفاده قرار گیرد. خودکاری که به صورت استاندارد تولید شده است که به راحتی در دست قرار بگیرد و فرد پس از استفاده طولانی از آن دچار درد در ناحیه مچ دست و انگشتان نشود.

از عوامل مهمی که بایستی در استاندارد تولید خودکار رعایت شود، وزن آن می‌باشد. خودکار تولید شده در نهایت نباید آنقدر سنگین و یا خیلی سبک باشد، چراکه هر دو عامل باعث می‌شود که برای قرار گرفتن خودکار در دست فرد نیروی بیشتری وارد کند که خود عامل آسیب به دست خواهد بود. بنابراین وزن خودکارها بایستی که متعادل باشد.

از دیگر فاکتورهای یک خودکار استاندارد می‌توان به خوش دست بودن آن اشاره کرد. یعنی باید خودکار دارای شیارها و یا طراحی منحصر به فردی باشد که راحت بودن آن در دست مصرف کننده حس شود. برخی از تولیدکنندگان برای این امر از پوشش‌های پلاستیکی و یا فلزی استفاده می‌کنند.

از مهم‌ترین فاکتورهای یک خودکار استاندارد به روان بودن جوهر آن نیز می‌توان اشاره کرد. اگر جوهر یک خودکار روان باشد، فرد در زمان نوشتن فشار کمتری به آن وارد می‌کند و می‌تواند راحت تر بنویسد و دستانش کمتر دچار درد و خستگی شود.

طرح توجیهی تولید خودکار | فرآیند تولید و دانش فنی

به طور کلی فرآیند تولید خودکار در مراحل زیر خلاصه می‌شود.

  • مرحله اول : اولین مرحله از تولید خودکار ورود پلی پروپیلین به دستگاه اکسترودر می‌باشد که در این فرآیند بدنه خودکار ساخته می‌شود.
  • مرحله دوم : در مرحله دوم برای تولید بدنه خودکار، لوله‌های ممتدی ساخته می‌شود که طی فرآیند برش، در اندازه استاندارد خودکار به وسیله کاتر برش زده می‌شود.
  • مرحله سوم : در این مرحله یک دستگاه مخصوص فرم دهی، در واقع بدنه اکسترود شده خودکار در قالب خودکاری که مدنظر دارند، فرم می‌دهد.  طی این فرآیند محل قرارگیری ساچمه به صورت مخروط و ته خودکار نیز به صورت نیمه کره تراشیده می‌شود.
  • مرحله چهارم : در این مرحله نوبت پر کردن بدنه خودکار از جوهر فرا می‌رسد که بدنه در یک دستگاه قرار می‌گیرد و جوهر وارد آن می‌شود.
  • مرحله پنجم : مرحله پنجم مرحله جا زدن نوک خودکار می‌باشد که پس از پر کردن جوهر توسط همان دستگاه نوک خودکار نیز در محل اصلی خود قرار می‌گیرد.
  • مرحله هفتم : در مرحله  تزریق پلاستیک درپوش، توسط دستگاه پلاستیک در پوش خودکار تولید می‌شود.
  • مرحله هشتم : توسط کارگر و به صورت دستی در پوش خودکار پلیسه گیری می‌شود.
  • مرحله نهم : مجدد توسط کارگر و به صورت دستی در پوش خودکار نصب می‌شود.
  • مرحله دهم : مرحله آخر مرحله سانتری فیوژ خودکار است که طی آن هوای مابین جوهر و نوک خودکار خارج می‌شود و جوهر به نوک خودکار می‌رسد.

طرح توجیهی تولید خودکار | ماشین آلات

در طرح توجیهی خودکار برخی ماشین آلات مورد نیاز است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. Single screw extrude
  2. Pen barrel high precision extruding die
  3. Vacuum cooling calibration water tank

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم‌افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • تامین نیروی انسانی نصب، راه اندازی ماشین آلات و تاسیسات عمومی طرح
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی تولید خودکار