تحقیقات نشان میدهد ثبت شرکت با مسئولیت محدود از میان شرکتهای مختلف که میتوان ثبت کرد از شرکتهای فعال و متدوال در زمینه تجارت و بازرگانی است. این نوع شرکت در تمام زمینهها مثل صنعتی، مهندسی، فناوری اطلاعات و… میتواند فعالیت کند و محدودیتی ندارد و تمام سرمایه خود را از طریق موسسین خود تامین میکند.
برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: شرکت با مسئولیت محدود
ثبت شرکت بامسئولیتمحدود امتیازات عمدهای برای شرکا دارد و مسئولیت آنها بستگی به مقدار سرمایه ورودی آنها دارد. یک امتیاز خوب این شرکت این است که در صورتی که ورشکسته شود و بدهی بالا بیاورد، سهامداران مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه از دست بدهند و هر کدام فقط به میزان مبلغی که سرمایه گذاری کردند مسئول بدهیهای شرکت هستند و طلبکاران مابقی مطالبات خود را نمیتوانند از اموال شرکا مطالبه کنند.
همچنین تشکیل این شرکت خیلی ساده و آسانتر از ثبت شرکتهایی مانند شرکت سهامی و یا شرکت سهامی خاص است. فقط به وجود دوشریک نیاز است و اداره آن بسیار آسانتر است. یکی از عمدهترین شرکتهای بازرگانی در کشور بوده و حتی بین اعضای خانواده، فامیل یا دوستان و آشنایان تشکیل میشود. برای اشنایی با انواع شرکت ها کلیک کنید.
از جمله شرکتهایی که معمولا مسئولیت محدود ثبت میشوند، عبارتند از:
مدارک مورد نیاز عبارتند از:
همه اشخاص چه حقیقی چه حقوقی، ایرانی یا خارجی میتوانند شرکت با مسئولیت محدود را در ایران ثبت کنند.
حتی کسانی که سابقه سوءپیشینه دارند هم میتوانند این نوع شرکت را ثبت کنند، ولی تنها میتوانند جزء شرکا باشند.
اتباع خارجی هم میتوانند با ارائه دادن اصل پاسپورت و ترجمه و دریافت کد فراگیر این نوع شرکت را ثبت کنند.
اشخاص حقوقی نیز با ارائه مدارک شرکت و مدارک هویتی نمایندگان میتوانند به ثبت شرکت اقدام نمایند.
تعداد و ارزش سهام یک فرد میزان مسئولیت او در شرکت را تعیین میکند. برای مثال اگر کسی در یک شرکت ۱۰۰ سهم ۱ ریالی داشته باشد میزان مسئولیت او در مقابل اشخاص ثالثی که تا ۱۰۰ ریال و اگر ۱۰۰ سهم ۱ میلیون ریالی داشته باشد، میزان مسئولیت او در مقابل اشخاص ثالث ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود.
خیر. حداقل دو نفر برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود در ایران لازم است. اگر میخواهید مسئولیت و اداره شرکت و منافع آن برای خودتان باشد میتوانید ۹۹ سهم را به خود و یک سهم را به شخص دوم اختصاص دهید و شخص دوم تنها سمت عضو هیأت باشد و یا صرفا سهامدار باشد و سمت مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره را خود به عهده بگیرید و حق امضاء را نیز تنها شما داشته باشید و شرکت شما تک مدیر عامله باشد.
خیر. نوع شرکت ثبت شده تأثیری در مقدار مالیات نخواهد داشت. مقدار مالیات فقط بر اساس سود خالص سالیانه شرکت، توسط اداره دارایی برآورده و تعیین میشود.
ثبت شرکت با توجه به روند آن و برخی مسائل تخصصی مجموعا بین حداقل ۱۰ روز تا حداکثر دو ماه طول میکشد. برای ثبت شرکت در کمترین زمان کلیک کنید.
بله. اعضای هیات مدیره شرکتها باید حتما بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشند. اما در شرکتهای سهامی خاص شخصی که به سن قانونی نرسیده نیز میتواند فقط عضو شرکت شود اما امکان عضویت در هیأت مدیره را ندارد.
بله . کارمند رسمی دولت چه در شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص با شرایطی میتواند عضو هیأت مدیره شرکت باشد. در صورتی که فقط ۳% سهم داشته باشد و سمت و حق امضا نداشته باشد عضویت کارمند رسمی در هیأت مدیره مشکلی ندارد.
با این شرکت میتوان کلیه امور بازرگانی، مهندسی، کامپیوتری، خدماتی، صنعتی، دیجیتالی، فناوری اطلاعات و سایر فعالیتها رو انجام داد. مجموعا شرکت مسئولیت محدود فعالیتی در زمینه خدمات ندارد.
از جمله محاسن شرکت مسئولیت محدود این است که حداقل با ۲ نفر عضو شرکت ثبت میشود. روال ثبت و اداره آن سادهتر از سهامی خاص است.
و از معایب این شرکت: برخی بانکها به شرکتهای مسئولیت محدود وام و تسهیلات نمیدهند. همچنین معمولا شرکتهای دولتی برای شرکت در مناقصات و مزایدات فقط شرکتهای سهامی خاص را پذیرش میکنند.
اقداماتی که توسط موکل انجام میشود:
خیر. متاسفانه در حال حاضر امکان ثبت شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص و بالعکس وجود ندارد.
متخصصین و مشاوران کاردوک آمادهاند تا کلیه مشکلات شما در زمینه ثبت شرکت را رفع نمایند. همچنین میتوانید با دریافت خدمات مشاوره تلفنی و حضوری کاردوک پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید.
برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: شرکت با مسئولیت محدود
بسیاری از موسسات بدون آن که اقدام به ثبت شرکت بکنند، در حال فعالیت تجاری هستند. اما اغلب زمانی که دو یا چند نفر با یکدیگر در حال همکاری هستند، پس از مدتی احساس نیاز به بستن قراردادی بین خود کرده و جهت رسمی کردن فعالیت تجاری شان به مراکز مربوطه مراجعه میکنند. اما برای این کار با سوالات اساسی رو به رو میشوند که تاثیر مستقیمی بر آینده تجارت آنها دارد. یکی از مهمترین مسائل فیمابین طریقه تعیین مسئولیتها و محدودیتهاست. طبق تعریف انواع شرکت ها در قانون تجارت در صورت بروز مشکل بر اساس همین قوانین به موضوع رسیدگی و از حقوق اشخاص دفاع میشود. در ادامه به شرح تعریف شرکت و انواع آن میپردازیم. جهت دریافت خدمات ثبت شرکت کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره ثبت انواع شرکت ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: انواع شرکت ها
همانطور که از نام شرکت پیداست، اشخاصی (حداقل دو نفر) برای به دست آوردن منافع مالی با یکدیگر همکاری کرده و مجموعهای را تشکیل میدهند. این اشخاص با قراردادی سهم هر کس را در هزینه و درآمد مشخص میکنند (خیلیها بدون آن که شرکتی ثبت کنند، به همین شکل با یکدیگر همکاری کرده و درآمد دارند، تنها تفاوت آن ها این است که فعالیت خود را به صورت رسمی ثبت نکرده اند). شرکتها به دو دسته تجاری و مدنی تقسیم میشوند.
هدف از ثبت شرکتهای تجاری کسب درآمد و معامله تجاری است. در شرکتهای تجاری طبق توافق سرمایهای برای انجام فعالیت تجاری اختصاص داده میشود. مقدار سهم هر کس در منافع و زیانهای شرکت نیز در طی قراردادی مشخص میگردد و میزان مسئولیت هر کس بر اساس نوع شرکت، میزان سرمایه و سهام بین اعضا به توافق میرسد. در ادامه به شرح انواع شرکتهای تجاری میپردازیم.
طبق ماده 20 قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، شرکتهای تجاری بر 7 قسم هستند:
1)شرکت سهامی 2)شرکت با مسئولیت محدود 3)شرکت تضامنی 4)شرکت مختلط غیرسهامی 5)شرکت مختلط سهامی 6)شرکت نسبی 7)شرکت تعاونی تولید و مصرف
شرکت های سهامی به دو دسته سهامی عام و سهامی خاص تقسیم میشوند. جهت اطلاع از شرایط و قوانین مربوط به شرکت سهامی کلیک کنید. در ادامه مختصر توضیحاتی از انواع شرکتهای سهامی آمده است:
شرکت سهامی خاص یکی از انواع شرکت ها است که تمام سرمایه آن توسط موسسین شرکت تامین میشود. در این نوع شرکت سرمایه به سهامهای مساوی تقسیم شده و هر شریک مالک تعدادی از این سهام هاست. ویژگیهای شرکت سهامی خاص به طور اختصاصی به شرح زیر میباشد.
1- صاحبان سهام دارای اوراق سهم هستند (نه سهم الشرکه) 2- انتقال همه سهام یا مقداری از آن برای هر شریک آزاد میباشد 3- شرکا حداقل سه نفر هستند 4- مسئولیت هر سهامدار به میزان سهام آنها بستگی دارد 5- حق فروش سهام در بازار بورس به عموم وجود ندارد (سرمایه شرکت را صاحبان سهام باید تامین کنند) 6- سرمایه شرکت حداقل باید 1میلیون ریال (100هزار تومان) باشد. 7- در صورت کم شدن سرمایه یک سال برای جبران داده شده، در غیر این صورت نوع شرکت باید عوض شود. 8- در عنوان شرکت حتما باید کلمه “خاص” ذکر شود مثل “شرکت سهامی خاص الوند”.
در شرکت سهامی عام، سرمایه به سهامهای مساوی تقسیم شده و قسمتی از سرمایه با انتشار اوراق بهادار و فروش به مردم (یعنی سهیم کردن اشخاص ثالث در تامین سرمایه)، تامین میشود. ویژگیهای شرکت های سهامی به شرح زیر هست.
1- حداقل سهامداران 5 نفر میباشند
2- مسئولیت سهام داران به اندازه سهام شان است (یعنی در صورتی که شرکت دچار ضرر شد، صاحبان سهام ملزم به پرداخت زیانها نیستند). مثلا شرکتی که سرمایه آن سه میلیون ریال است اگر ورشکست شود به طوری که پانصد هزار ریال کسر بیاورد، طلبکاران حق مطالبه طلب خود از شرکا را نخواهند داشت چون شخصیت و اعتبار شرکا به هیچ وجه در شرکت دخالتی ندارد.
3- کلمه “سهامی عام” باید قبل یا بعد از نام شرکت در کلیه اوراقها، اطلاعیهها و آگهیهای شرکت به صورت روشن و خوانا قید شود.
شرکت با مسئولیت محدود، از جمله شرکتهایی است که برای انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر تشکیل میشود. در این نوع شرکت بدون آن که سهام به قسمتهای مساوی تقسیم شود، هر کدام از شرکا به اندازه سرمایهشان مسئول قرضها و تعهدات شرکت هستند. جهت دریافت راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود کلیک کنید. ویژگیهای شرکت با مسئولیت محدود عبارت است از؛
1- مسئولیت شرکا به اندازه سهم الشرکه آنها در هنگام سرمایه گذاری است.
2- مسئولیت شرکا در قبال قرضها و هزینهها به اندازه سهم الشرکه میباشد.
3- سهم الشرکه به طور آزاد قابل انتقال نیست.
4- این نوع شرکت حداقل بین دو نفر قابل تشکیل شدن است.
5- برای کلیه فعالیتهای بازرگانی، مهندسی، صنعتی، فناوری اطلاعات و…. مناسب هست (محدودیت فعالیتی ندارد).
صاحبان شرکتهای تضامنی تحت عنوان اسمی اقدام به فعالیتهای تجاری میکنند. اگر شرکت تضامنی دچار زیان و بدهی شود، صاحبان شرکت هر کدام موظف به پرداخت تمام بدهی هستند (درست بر خلاف شرکتهای سهامی خاص). چرا که در شرکتهای تضامنی شخصیت و اعتبار هر یک از شرکا شاخص شرکت هست.
اما چرا کسی باید چنین شرکتی را به ثبت برساند؟ کسانی که با این شرکتها همکاری دارند، راحت تر اعتماد و معامله میکنند. چرا که میدانند در صورت بروز مشکلی بدهی آنها حتما داده میشود، پس شرکتهای فعال در حوزه ارز (صرافیها) و دیگر کسب و کارهای از این قبیل علاقه به تشکیل شرکت تضامنی دارند.
شرکت نسبی یکی از انواع شرکت است که شباهت بسیاری به شرکتهای تضامنی دارد. تنها تفاوت اصلی این دو شرکت در مقدار مسئولیت صاحبان در پرداخت قروض است. در شرکتهای نسبی اگر مقدار بدهی بیشتر از دارایی شرکت باشد، هر یک از شرکا به نسبت سرمایهای که در شرکت داشتهاند، موظف به پرداخت بدهیها هستند.
ویژگیهای مشترک شرکت تضامنی و نسبی:
شرکتهای مختلط از یک یا چند شریک ضامن و یا شریک با مسئولیت محدود و یا شرکاء سهامی تشکیل میشوند. به دلیل همین ادغام به این نوع شرکتها مختلط میگویند. معمولا شرکتهای مختلط در اثر ادغام چند شرکت سرمایهای و تضامنی ایجاد شدهاند. برای مثال تاجری که نیاز به سرمایه دارد و نمیخواهد از کسی قرض کند، با دریافت سرمایه از چند نفر و وارد کردن آنها با مسئولیت محدود به شرکت، تمام مسئولیت شرکت را به عهده میگیرد و در صورت استهلاک تمام سرمایه و باقی ماندن بدهی، تنها تاجر مسئول پرداخت بدهیهاست. شرکتهای مختلط به دو دسته؛ شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیرسهامی تقسیم میشود. انواع شرکتهای مختلط :
شرکت مختلط سهامی: این نوع شرکت در واقع ترکیبی از شرکت سهامی و تضامنی است. پس شرکت مختلط سهامی تحت نامی بین چند شریک سهام دار و چند شریک ضامن اداره میشود.
شرکت مختلط غیر سهامی: در این نوع شرکت چند شریک ضامن با شرکای با مسئولیت محدود تحت نامی تجارت میکنند. یعنی در این حالت شرکت مختلط ترکیبی از شرکت تضامنی و شرکت با مسئولیت محدود است.
شرکت تعاونی یکی از انواع شرکتهاست که جهت رفاه و بهبود وضعیت اجتماعی تشکیل دهندگان آن (حداقل 7نفر با تابعیت ایرانی)، با هدف تولید و توزیع از طریق همکاری تشکیل میشوند. انواع شرکتهای تعاونی را میتوان به چهار گروه تقسیم کرد:
باید نوع فعالیت و نوع شرکت اعم از تولیدی یا توزیعی بودن قید شود و یک شرکت تعاونی میتواند در عین حال شرکت تعاونی تولید و مصرف و اعتبار باشد.
دو مساله مهم در طی تجارت باعث میشود تا به دنبال ثبت شرکت خود باشید. اول آن که در هر شراکتی احتمال جدا شدن وجود دارد. برای آن که فعالیتی به طور سالم پیش برود، باید هر کدام از شرکا سهم خود را از کار بدانند و با آسودگی با هم همکاری داشته باشند. ثبت شرکت به تمام شرکا امنیت شغلی داده و خیال آنها را بابت مشخص بودن منافع کسب و کار آسوده میکند.
بنابراین با ثبت شرکت اگر هر کدام از شرکا تصمیم به جدایی گرفت، با استناد به قراردادی که بستهاند، میتواند منافع خود را دریافت و از کار خارج شود. موضوع دیگری که باعث میشود به دنبال ثبت شرکت باشید؛ اعتباری است که با تشکیل شرکت به دست میآورید. در هر تجارتی، اعتماد به شرکتی که قانونی است و از چند نفر تشکیل شده راحتتر صورت میگیرد. بنابراین با ثبت شرکت معاملات و فرصتهای تجاری بهتری در پیش روی صاحبان شرکت خواهد بود. علارغم اینکه امنیت مالی شرکا در این نوع فعالیتها براساس نوع شرکتی که ثبت میکنند نیز بسیار بالاست.
یکی از اقدامات اساسی برای ثبت شرکت اطلاع کامل از قوانین مربوط به هر کدام از انواع شرکت هاست. برای آن که بتوانید بالاترین منافع و امنیت را در کار تجاری خود داشته باشید، باید از قوانین مربوط به هر نوع شرکتی که قصد تشکیل آن را دارید، اطلاع کسب کنید.
از آن جا که قوانین و تبصرههای مربوط به هر کدام از این شرکتها بنابه شرایط متفاوت است، توصیه میکنیم برای شروع کار حتما از افراد باتجربه و آگاه در این زمینه اطلاع کسب کنید. مشاوران کسب و کار در موسسه کاردوک میتوانند شما را برای بهترین انتخاب و بستن قراردادی با توجه به اهداف و فعالیت تجاری شما راهنمای مناسبی باشند. برای اطلاع از روند و مدارک مورد نیاز بر مراحل ثبت شرکت کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره ثبت انواع شرکت ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: انواع شرکت ها
بسیاری از موسسات بدون آن که اقدام به ثبت شرکت بکنند، در حال فعالیت تجاری هستند. اما اغلب زمانی که دو یا چند نفر با یکدیگر در حال همکاری هستند، پس از مدتی احساس نیاز به بستن قراردادی بین خود کرده و جهت رسمی کردن فعالیت تجاری شان به مراکز مربوطه مراجعه میکنند. اما برای این کار با سوالات اساسی رو به رو میشوند که تاثیر مستقیمی بر آینده تجارت آنها دارد. یکی از مهمترین مسائل فیمابین طریقه تعیین مسئولیتها و محدودیتهاست. طبق تعریف انواع شرکت ها در قانون تجارت در صورت بروز مشکل بر اساس همین قوانین به موضوع رسیدگی و از حقوق اشخاص دفاع میشود. در ادامه به شرح تعریف شرکت و انواع آن میپردازیم. جهت دریافت خدمات ثبت شرکت کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره ثبت انواع شرکت ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: انواع شرکت ها
همانطور که از نام شرکت پیداست، اشخاصی (حداقل دو نفر) برای به دست آوردن منافع مالی با یکدیگر همکاری کرده و مجموعهای را تشکیل میدهند. این اشخاص با قراردادی سهم هر کس را در هزینه و درآمد مشخص میکنند (خیلیها بدون آن که شرکتی ثبت کنند، به همین شکل با یکدیگر همکاری کرده و درآمد دارند، تنها تفاوت آن ها این است که فعالیت خود را به صورت رسمی ثبت نکرده اند). شرکتها به دو دسته تجاری و مدنی تقسیم میشوند.
هدف از ثبت شرکتهای تجاری کسب درآمد و معامله تجاری است. در شرکتهای تجاری طبق توافق سرمایهای برای انجام فعالیت تجاری اختصاص داده میشود. مقدار سهم هر کس در منافع و زیانهای شرکت نیز در طی قراردادی مشخص میگردد و میزان مسئولیت هر کس بر اساس نوع شرکت، میزان سرمایه و سهام بین اعضا به توافق میرسد. در ادامه به شرح انواع شرکتهای تجاری میپردازیم.
طبق ماده 20 قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، شرکتهای تجاری بر 7 قسم هستند:
1)شرکت سهامی 2)شرکت با مسئولیت محدود 3)شرکت تضامنی 4)شرکت مختلط غیرسهامی 5)شرکت مختلط سهامی 6)شرکت نسبی 7)شرکت تعاونی تولید و مصرف
شرکت های سهامی به دو دسته سهامی عام و سهامی خاص تقسیم میشوند. جهت اطلاع از شرایط و قوانین مربوط به شرکت سهامی کلیک کنید. در ادامه مختصر توضیحاتی از انواع شرکتهای سهامی آمده است:
شرکت سهامی خاص یکی از انواع شرکت ها است که تمام سرمایه آن توسط موسسین شرکت تامین میشود. در این نوع شرکت سرمایه به سهامهای مساوی تقسیم شده و هر شریک مالک تعدادی از این سهام هاست. ویژگیهای شرکت سهامی خاص به طور اختصاصی به شرح زیر میباشد.
1- صاحبان سهام دارای اوراق سهم هستند (نه سهم الشرکه) 2- انتقال همه سهام یا مقداری از آن برای هر شریک آزاد میباشد 3- شرکا حداقل سه نفر هستند 4- مسئولیت هر سهامدار به میزان سهام آنها بستگی دارد 5- حق فروش سهام در بازار بورس به عموم وجود ندارد (سرمایه شرکت را صاحبان سهام باید تامین کنند) 6- سرمایه شرکت حداقل باید 1میلیون ریال (100هزار تومان) باشد. 7- در صورت کم شدن سرمایه یک سال برای جبران داده شده، در غیر این صورت نوع شرکت باید عوض شود. 8- در عنوان شرکت حتما باید کلمه “خاص” ذکر شود مثل “شرکت سهامی خاص الوند”.
در شرکت سهامی عام، سرمایه به سهامهای مساوی تقسیم شده و قسمتی از سرمایه با انتشار اوراق بهادار و فروش به مردم (یعنی سهیم کردن اشخاص ثالث در تامین سرمایه)، تامین میشود. ویژگیهای شرکت های سهامی به شرح زیر هست.
1- حداقل سهامداران 5 نفر میباشند
2- مسئولیت سهام داران به اندازه سهام شان است (یعنی در صورتی که شرکت دچار ضرر شد، صاحبان سهام ملزم به پرداخت زیانها نیستند). مثلا شرکتی که سرمایه آن سه میلیون ریال است اگر ورشکست شود به طوری که پانصد هزار ریال کسر بیاورد، طلبکاران حق مطالبه طلب خود از شرکا را نخواهند داشت چون شخصیت و اعتبار شرکا به هیچ وجه در شرکت دخالتی ندارد.
3- کلمه “سهامی عام” باید قبل یا بعد از نام شرکت در کلیه اوراقها، اطلاعیهها و آگهیهای شرکت به صورت روشن و خوانا قید شود.
شرکت با مسئولیت محدود، از جمله شرکتهایی است که برای انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر تشکیل میشود. در این نوع شرکت بدون آن که سهام به قسمتهای مساوی تقسیم شود، هر کدام از شرکا به اندازه سرمایهشان مسئول قرضها و تعهدات شرکت هستند. جهت دریافت راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود کلیک کنید. ویژگیهای شرکت با مسئولیت محدود عبارت است از؛
1- مسئولیت شرکا به اندازه سهم الشرکه آنها در هنگام سرمایه گذاری است.
2- مسئولیت شرکا در قبال قرضها و هزینهها به اندازه سهم الشرکه میباشد.
3- سهم الشرکه به طور آزاد قابل انتقال نیست.
4- این نوع شرکت حداقل بین دو نفر قابل تشکیل شدن است.
5- برای کلیه فعالیتهای بازرگانی، مهندسی، صنعتی، فناوری اطلاعات و…. مناسب هست (محدودیت فعالیتی ندارد).
صاحبان شرکتهای تضامنی تحت عنوان اسمی اقدام به فعالیتهای تجاری میکنند. اگر شرکت تضامنی دچار زیان و بدهی شود، صاحبان شرکت هر کدام موظف به پرداخت تمام بدهی هستند (درست بر خلاف شرکتهای سهامی خاص). چرا که در شرکتهای تضامنی شخصیت و اعتبار هر یک از شرکا شاخص شرکت هست.
اما چرا کسی باید چنین شرکتی را به ثبت برساند؟ کسانی که با این شرکتها همکاری دارند، راحت تر اعتماد و معامله میکنند. چرا که میدانند در صورت بروز مشکلی بدهی آنها حتما داده میشود، پس شرکتهای فعال در حوزه ارز (صرافیها) و دیگر کسب و کارهای از این قبیل علاقه به تشکیل شرکت تضامنی دارند.
شرکت نسبی یکی از انواع شرکت است که شباهت بسیاری به شرکتهای تضامنی دارد. تنها تفاوت اصلی این دو شرکت در مقدار مسئولیت صاحبان در پرداخت قروض است. در شرکتهای نسبی اگر مقدار بدهی بیشتر از دارایی شرکت باشد، هر یک از شرکا به نسبت سرمایهای که در شرکت داشتهاند، موظف به پرداخت بدهیها هستند.
ویژگیهای مشترک شرکت تضامنی و نسبی:
شرکتهای مختلط از یک یا چند شریک ضامن و یا شریک با مسئولیت محدود و یا شرکاء سهامی تشکیل میشوند. به دلیل همین ادغام به این نوع شرکتها مختلط میگویند. معمولا شرکتهای مختلط در اثر ادغام چند شرکت سرمایهای و تضامنی ایجاد شدهاند. برای مثال تاجری که نیاز به سرمایه دارد و نمیخواهد از کسی قرض کند، با دریافت سرمایه از چند نفر و وارد کردن آنها با مسئولیت محدود به شرکت، تمام مسئولیت شرکت را به عهده میگیرد و در صورت استهلاک تمام سرمایه و باقی ماندن بدهی، تنها تاجر مسئول پرداخت بدهیهاست. شرکتهای مختلط به دو دسته؛ شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیرسهامی تقسیم میشود. انواع شرکتهای مختلط :
شرکت مختلط سهامی: این نوع شرکت در واقع ترکیبی از شرکت سهامی و تضامنی است. پس شرکت مختلط سهامی تحت نامی بین چند شریک سهام دار و چند شریک ضامن اداره میشود.
شرکت مختلط غیر سهامی: در این نوع شرکت چند شریک ضامن با شرکای با مسئولیت محدود تحت نامی تجارت میکنند. یعنی در این حالت شرکت مختلط ترکیبی از شرکت تضامنی و شرکت با مسئولیت محدود است.
شرکت تعاونی یکی از انواع شرکتهاست که جهت رفاه و بهبود وضعیت اجتماعی تشکیل دهندگان آن (حداقل 7نفر با تابعیت ایرانی)، با هدف تولید و توزیع از طریق همکاری تشکیل میشوند. انواع شرکتهای تعاونی را میتوان به چهار گروه تقسیم کرد:
باید نوع فعالیت و نوع شرکت اعم از تولیدی یا توزیعی بودن قید شود و یک شرکت تعاونی میتواند در عین حال شرکت تعاونی تولید و مصرف و اعتبار باشد.
دو مساله مهم در طی تجارت باعث میشود تا به دنبال ثبت شرکت خود باشید. اول آن که در هر شراکتی احتمال جدا شدن وجود دارد. برای آن که فعالیتی به طور سالم پیش برود، باید هر کدام از شرکا سهم خود را از کار بدانند و با آسودگی با هم همکاری داشته باشند. ثبت شرکت به تمام شرکا امنیت شغلی داده و خیال آنها را بابت مشخص بودن منافع کسب و کار آسوده میکند.
بنابراین با ثبت شرکت اگر هر کدام از شرکا تصمیم به جدایی گرفت، با استناد به قراردادی که بستهاند، میتواند منافع خود را دریافت و از کار خارج شود. موضوع دیگری که باعث میشود به دنبال ثبت شرکت باشید؛ اعتباری است که با تشکیل شرکت به دست میآورید. در هر تجارتی، اعتماد به شرکتی که قانونی است و از چند نفر تشکیل شده راحتتر صورت میگیرد. بنابراین با ثبت شرکت معاملات و فرصتهای تجاری بهتری در پیش روی صاحبان شرکت خواهد بود. علارغم اینکه امنیت مالی شرکا در این نوع فعالیتها براساس نوع شرکتی که ثبت میکنند نیز بسیار بالاست.
یکی از اقدامات اساسی برای ثبت شرکت اطلاع کامل از قوانین مربوط به هر کدام از انواع شرکت هاست. برای آن که بتوانید بالاترین منافع و امنیت را در کار تجاری خود داشته باشید، باید از قوانین مربوط به هر نوع شرکتی که قصد تشکیل آن را دارید، اطلاع کسب کنید.
از آن جا که قوانین و تبصرههای مربوط به هر کدام از این شرکتها بنابه شرایط متفاوت است، توصیه میکنیم برای شروع کار حتما از افراد باتجربه و آگاه در این زمینه اطلاع کسب کنید. مشاوران کسب و کار در موسسه کاردوک میتوانند شما را برای بهترین انتخاب و بستن قراردادی با توجه به اهداف و فعالیت تجاری شما راهنمای مناسبی باشند. برای اطلاع از روند و مدارک مورد نیاز بر مراحل ثبت شرکت کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره ثبت انواع شرکت ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: انواع شرکت ها
اصطلاح دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) به مجموعهای از فعالیتها گفته میشود که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت میگیرد. با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و افزایش استفاده از موبایل و ضریب نفوذ اینترنت در سالهای اخیر، امروزه بازاریابی دیجیتال به عنوان یک دانش و تخصص مستقل برای درآمدزایی در نظر گرفته میشود. جهت ارتقای مهارت فروش در دنیای مجازی میتوانید مقاله مهارت های لازم برای مدیر فروش را مطالعه نمایید.
برای دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.پ
منبع: دیجیتال مارکتینگ
سایت hubspot که از سایتهای معتبر در زمینه بازاریابی دیجیتالی و استراژی محتوا است؛ دیجیتال مارکتینگ را به عنوان یک چتر مفهومی معرفی کرده است. به عبارت دیگر برای درک دیجیتال مارکتینگ باید همه تکنیکها و ابزارهای زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال را بشناسیم. اگر چه تعریف واحدی برای بازاریابی دیجیتال در دست نیست، اما میتوان تعریف زیر را به عنوان بهترین تعریف بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت:
“بازاریابی دیجیتال مجموعهای از ابزار و فعالیتهایی است که برای بازاریابی خدمات و محصولات مختلف در بستر دیجیتال (اینترنت، موبایل و سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار میگیرد.”
از جمله ابزارهای موجود در بازاریابی دیجیتال میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
نکته ای که باید بدانید این است که در لیست فوق همپوشانی وجود دارد، ولی به دلیل این که در بسیاری از منابع و کتابهای معتبر به همین شیوه آورده شده است. ما هم از روش رایج برای توضیح ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کردیم.
استفاده از رسانه دیجیتال برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار مزیتهای بسیاری نسبت به روشها و بازاریابی سنتی دارد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
بسیاری از افراد تصور میکنند که بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به یک معنا هستند، در حالی که اینطور نیست. اصطلاح بازاریابی اینترنتی اصطلاحی قدیمیتر است که در گذشته رواج داشت. با گذر زمان و پیشرفت و گسترش تنوع ابزارهای دیجیتالی، به تدریج اصطلاح بازاریابی دیجیتالی جایگزین این اصطلاح شد.
در بستر اینترنت سایتهای زیادی در حال ارائه خدمات آموزشی به صورت محصول و دوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند. مرکز مشاوره کاردوک مقالات مختلف آموزشی در این حوزه در سایت و کانال تلگرام خود منتشر کرده است. همچنین میتوانید از خدمات مشاوره و دورههای مختلف مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک در این زمینه بهرهمند شوید.
در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارید و تصمیم به طراحی استراتژیهایی برای مجموعه خود دارید؛ میتوانید با متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک تماس بگیرید و زمان جلسه مشاوره تلفنی و حضوری خود را هماهنگ کنید.
توجه داشته باشید که یک راه حل کلی مناسب برای تمام کسب و کارها وجود ندارد و با توجه به نوع مخاطب و وضعیت فعلی کسب و کار شما در بازار استراتژی بازاریابی دیجیتال شما مشخص میگردد.
ما با بررسی نیازها و فرایندهای کسب و کار میتوانیم پیشنهادات مفیدی در زمینه بازاریابی دیجیتال ارائه دهیم.
طراحی استراتژی بخش بسیار مهم طراحی و برنامهریزی کمپینهای تبلیغاتی شما در حوزه دیجیتال میباشد و باعث میشود که اثربخشی و نرخ بازگشت سرمایه گذاری افزایش یابد.
این مطلب با نظرات شما تکمیل می شود. ما در کاردوک مشتاق دریافت نظرات شما عزیزان هستیم.
برای دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: دیجیتال مارکتینگ
قبل از همه گیری کرونا مسافرت و جهانگردی از هر 4 شغل جدید ایجاد شده در سراسر جهان یک شغل را به خود اختصاص میداد. در مجموع 6/10درصد از مشاغل بین المللی برابر 334 میلیون نفر در جهان درحوزههای مرتبط با گردشگری فعالیت مینمایند و 1/4درصد از تولید ناخالص داخلی جهان معادل 9.2تریلیون دلار از محل فعالیتهای مرتبط با گردشگری حاصل شده است. جهانگردی به توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی-اجتماعی یاری میرساند و موجب اشتغال زایی، درآمد و کارآفرینی میشود و قادر است دوستی و صلح را بین کشورها تقویت و موجب ارتقاء سطح دانش و آگاهی انسانها شود. در ادامه خلاصه طرح توجیهی احداث مجتمع گردشگری را آوردهایم، شما میتوانید برای سفارش و نوشتن طرح توجیهی واحد خودتان کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها میتوانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح توجیهی مجتمع گردشگری
گردشگری به معنای سفر و بازدید به منظور انجام شغل حرفهای و یا برای تعطیلات و تفریح است که گاهی هدف انجام آن بیش از یک موضوع را دربر میگیرد و مجموعهای از فعالیتهای مورد نیاز افرادی که به مکانهای خارج از محل زندگی با هدفهایی همانند شرکت در کنفرانسهای تجاری و رویدادهای فروش، جشنوارههای موسیقی، سیمنارهای حرفهای و جلسات آکادمیک یا تعطیلات و تفریح سفر میکنند و در آنجا اقامت میکنند را در برمیگیرد.
مناطق گردشگری با اطلاع رسانی، مخاطبان را در سطح ملی و بین المللی جذب میکنند. وقوع برخی رویدادها به گسترش گردشگر به عنوان یک صنعت کمک میکند. یه دلیل تاثیر و ارزش گردشگری و جهانگردی برای اقتصاد ملی و منطقهای کشورها، توجه به آن از اهمیت حیاتی برخوردار است. این صنعت ضمن درآمدزایی و ایجاد اشتغال به حفظ، نگهداری و توسعه ساختارهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع کمک میکند و سرمایههای ملی را بهبود میبخشد.
منطقه مورد بررسی موضوع طرح دارای مزیتهای طبیعی و ترانزیت داخل و خارج کشور است و هرساله چندین هزار بازدیدکننده دارد. گردشگری در این منطقه به طور مستقیم اشتغال منطقه را تحت تاثیر قرارداده و توانسته به اقتصاد محلی کمک نماید.
پروژه احداث مجتمع گردشگری با سرمایهگذاری بخش خصوصی و با همکاری بخشهای عمومی و دولتی با ایجاد زیرساخت و الزامات به تقویت اقتصاد محلی کمک شایانی مینماید. این پروژه توجه خاصی بر حلقههای مفقود صنعت گردشگری منطقه را دارد.
الزماتی همانند ارتقا فناوری اطلاعات، بازاریابی، حفظ میراث طبیعی و فرهنگی، رعایت ضوایط و مقررات قانونی، لجستیک و حمل ونقل را در برنامه ریزی احداث زیرساختهای مورد نیاز همانند اقامتگاه، رستوران، مشاوره و ارایه خدمات گردشگری سلامت نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی ملحوظ نموده است. در بررسی احداث طرح به استفاده فرصتهای پیش رو به موازات توجه به تهدیدات در برنامه ریزی مبتنی بر جلب مشارک ذینفعان اهمیت داده شده است. بررسی و به کارگیری نقاط قوت در تهیه پلانها، دادهها و تکنیکهای احداث و بهرهبرداری طرح به عنوان هاب گردشگری منطقه مورد توجه بوده است.
در این طرح با توجه به موقعیت اقلیمی، شبکههای ارتباطی و مکان سنجی با هماهنگی دستگاههای اجرای مرتبط همانند جهاد کشاورزی، اداره کل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی؛ مجتمعها اردوگاهی و محوطههای گردشگری جهت راهاندازی تاسیسات خدمات اقامتی هتل و متل- تاسیسات پذیرایی، نمایشگاه، فروشگاه و بازاچه صنایع دستی و سوغات، دفتر خدمات مسافرتی جهانگردی، مرکز گردشگری سلامت، مجموعه خدمات فنی و دفتر اطلاع رسانی و مرکز خدمات مشاورهای در توجیه اقتصادی – فنی و مالی واحد پروژه ایجاد مجتمع گردشگری ملحوظ شده است.
طبقهبندی استاندارد بینالمللی SICTA برای فعالیتهای گردشگری براسـاس فعالیت اقتصـادی است، هدف از طبقه بندی استاندارد بین المللی فعالیتهای گردشگری به عنوان بخشی از زیرساخت آماری حوزه گردشگری است که به منظور ساماندهی دادههای مرتبط و قابلیت ارائه اطلاعات آمار گردشـگری ایجاد شده است.
سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دستگاه متولی صدور مجوز از این سیستم طبقهبندی برای کدیشن فعالیتهای مرتبط با حوزه گردشگری استفاده مینماید. طبقهبندی استاندارد بین المللی فعالیتهای گردشگری از 10 قسمت، 20 بخش، 45 گروه، 86 طبقه اصلی و 121 طبقه فرعی تشکیل شده است. طبقهبندی فعالیتهای گردشگری ایران در 10 قسمت، 20 بخش، 45 گروه، 86 طبقه اصلی و 144 طبقه فرعی تدوین شده است.
تفاوت میان طبقه بندی بین المللی با طبقه بندی ایران عمدتا مربوط به کدهای چهار رقمی تفکیک نشده به طبقات فرعی در نسخه بین المللی میباشد که در طبقه بندی ایران با اضافه نمودن صفر به طبقات مذکور، آخرین سطح طبقه بندی در پنج رقم تنظیم شده است. براساس طبقه بندی بین المللی ارتباط فعالیتهای کسب و کار با گردشگری با حروف P و T نمایش داده شده است، در طبقه بندی ایران نیز از حروف “و” به معنی “ویژه گردشگری” و “م” به معنی “مرتبط با گردشگری” مشخص شدهاند؛ براین اساس تعداد از کد فعالیتهای طرح به شرح جدول زیر ارایه شده است.
کد (SICTA) |
ارتباط |
فعالیت |
45001 |
و |
تسهیلات تجاری- هتلها، خردهفروشیها و غیره |
45009 |
و |
ساخت بنای مراکز اداری گردشگری |
52396 |
و |
فروشگاههای خردهفروشی هدیه و سوغات |
55101 |
و |
هتلها و متلهای دارای رستوران |
55105 |
و |
اقامتگاههای مراکز گردشگری سلامت |
55202 |
م |
رستورانها با خدمات کامل |
63041 |
و |
دفاتر اطلاع رسانی گردشگری ,فعالیتهای نمایشگاهی داخلی و خارجی |
74141 |
و |
خدمات مشاور مدیریت و کسب و کار گردشگری |
گردشگری و جهانگردی بر اساس اهداف و شاخص جغرافیای به شیوهها مختلفی به شرح زیر دسته بندی شدهاند.
گردشگرانی که از کشور مبدا خود به کشور دیگر و به یک منطقه خارجی سفر میکنند، وقتی مردم از یک کشور خارجی بازدید میکنند به عنوان جهانگردی بینالمللی تلقی میشوند. برای سفر به کشور خارجی نیاز به گذرنامه معتبر، ویزا، مدارک بهداشتی و ارز است.
گردشگری مردم در داخل مرزهای کشور خود به عنوان گردشگری داخلی شناخته میشود. سفر در همان کشور آسانتر است، زیرا به اسناد رسمی سفر و تشریفات خسته کننده مانند کنترلهای اجباری بهداشتی و ارز ویزا و پاسپورت نیاز نیست. در جهانگردی داخلی، یک مسافر معمولاً با مشکلات زبان یا مبادله ارز روبرو نبوده و هنگامی که افراد در خارج به داخل کشور مادری خود نیز برمیگیردند در این زمره قرار میگیرند.
گردشگری براساس هدف از سفر اشکال مختلفی دارد. این دستهبندی بیشتر با توجه به ماهیت آن اشکال مختلفی به شرح ذیل را در برمیگیرد؛ گردشگری مراسم و سمینارها، تورهای و جهانگردی ورزشی، جهانگردی ساحلی، گردشگری فرهنگی، اکوتوریسم، ژئوتوریسم، جهانگردی صنعتی، جهانگردی پزشکی، جهانگردی مذهبی، گردشگری روستایی، گردشگری فضایی، جهانگردی مجازی، جهانگردی جنگی، جهانگردی طبیعت و حیات وحش.
گردشگری تفریحی یا اوقات فراغت، فرد را از هیاهوی زندگی روزمره دور میکند. در این حالت افراد اوقات فراغت خود را در تپهها، سواحل دریایی و زیست بوم یک منطقه به گونهای سپری میکنند که به ویژگیهای محیطی، فرهنگی، طبیعی، اجتماعی منطقه آسیبی جدی وارد نشود. دسترسی به مناطق بکر در جهان برای طبیعت گردی با پیشرفت تکنولوژی و وسایل حمل و نقل بسیار آسانتر شده است.
گردشگری فرهنگی کنجکاوی فرهنگی و فکری را برآورده میکند و شامل بازدید از بناهای باستانی، مکانهایی با اهمیت تاریخی یا مذهبی و مردم و جامعه شناسی است.
مسافرتهایی که افراد با هدف شرکت در مسابقات ورزشی و یا در ورزشهای انفرادی همانند بازی گلف، اسکی و پیاده روی و کوهنوردی انجام میدهند در این گروه قرار دارند.
در این گروه افراد برای حفظ سلامت، معالجه و کنترلهای پزشکی به مکانهایی مراجعه میکنند که امکان درمانی در آنجا وجود دارد، به عنوان مثال چشمههای آب گرم، یوگای آسیا و غیره.
زیر شاخههای گردشگری سلامت
گردشگری سلامت در صورت تامین زیرساختهای مادی انسانی و معنوی آن میتواند بیماران حوزههای دندان پزشکی، ناباوری، جراحیهای زییایی، جراحی قلب، درمان سرطان، آب درمانی و افراد دارای تمایل به حفظ سلامتی در مناطق زیبا دارای آرامش و آسایش را از کشورهای همسایه جذب نماید.
گردشگری پزشکی به منظور تشخیص و درمان بیماری و بعضا انجام عمل جراحی و یا انجام آزمابشات چکاپ سلامتی در مراکز درمانی، کلینیکها و بیمارستانهای کشوری دیگر با امکانات پزشکی پیشرفته و هزینههای درمانی مناسب انجام میگیرد. وجود متخصصین حوزه پزشکی ماهر و با تجربه پزشکی، بموازات وجود زیرساختهای درمانی استاندارد مجهز به تجهیزات مدرن پزشکی بعنوان جاذیههای گردشگری سلامت محسوب میشوند که میتواند زمینه تقویت و فعال سازی سایر خدمات اقامتی و گردشگری را نیز فعال نماید.
سفر به مناطق و مراکز دارای منابع و خدمات طبیعی درمانی تحت نظارت شامل چشمههای آب گرم، دریاچه نمک، آفتاب درخشان، لجن طبی، حمام گیاهی و ماساژ تخصصی در کنار طبیعتی زیبا، پاک و آرام میتواند منزلگاه موقت گردشگران متقاضی بهبود بیماران پوستی، تنفسی و عضلانی باشد که تمایل به سپری نمودن دوران درمان و یا نقاهت بعد از عملهای جراحی میباشند.
گردشگرانی که طالب آرامش هستند، برای حفظ تندرستی و رهایی از محیطهای آلوده و تجدید روحیه و قوا و دوری از تنشهای زندگی روزمره شهری بدون مداخلات و نظارت پزشکی راهی سفر میشوند. معمولا این افراد بیماری ندارند و در پی آرامش در طبیعت و دوری از مشغله، تنشها و آلودگیهای شهری هستند.
این امر در حال تبدیل شدن به یک مولفه فزاینده مهم در گردشگری است. مردم برای شرکت در کنوانسیونهای مربوط به تجارت و علم، حرفه یا علاقه خود در داخل یک کشور یا به خارج از کشور سفر میکنند.
سفرهای تعطیلات به عنوان مشوق شرکتهای بزرگ به فروشندگان و فروشندگانی که به اهداف بالایی در فروش دست مییابند، ارائه میشود. این یک پدیده جدید و در حال گسترش در گردشگری است، اینها به جایگزین مشوقهای نقدی یا هدایا است، امروزه گردشگری تشویقی یک تجارت 3میلیارد دلاری فقط در ایالات متحده آمریکا است.
نمایشگاهها به عنوان ابزاری کارآمد تجاری. محلی مقرون به صرفه را برای رودررویی مستقیم تولید کنندگان کالا و خدمات صنایع دستی و مشتریان فراهم میکنند و محلی برای نمایش زنده محصولات و ارایه خدمات میباشد. صنایع دستی اصیل ایران با توجه به ریشه در سنن، هنر و فرهنگ مردم صنعتی ارز آور از منظر جهانگردی محسوب میشود.
توسعه توریسم با صنایع دستی ارزش فرهنگی و اقتصادی داده است. صنایع دستی همانند فرش دستبافت، البسه محلی، سرامیک سازی ( شیشه گری ـ سفال سازی ـ کاشی سازی ـ چینی سازی)، معماری، گچ بری، تزئین، مصنوعات چوبی و منبت کاری، مجسمه سازی، مصنوعات سنگی، مصنوعات فلزی، زیورآلات، مصنوعات چرمی، منسوجات گار دست، نقاشی، پارچه، تولید کاغذ، گلیم و جاجیم میتواند با عرضه در نمایشگاه محل تلاقی و داد و ستد بازدیدکنندگان و عرضهکنندگان کالاها و خدمات باشد.
در یک نمایشگاه عرضهکنندگان محصولات تولیدی دارای نوآوریها، خلاقیتها، ابتکارات و قیمت مناسب میتواند بازدیدکنندگان را بر اساس ذوق و سلیقه، تمایلات و امکانات خود متمایل به خرید و سفارش نماید. مجموعه حاضر همزمان با راه اندازی نمایشگاه فیزیکی راه اندازی وب سایت و نمایشگاه فضای مجازی بمنظور اطلاع رسانی و بیان مزیتهای مجموعه گردشگری برنامه ریزی شده است.
عکس5
گردشگران نیازمند دستیابی آسان و سریع اطلاعات سازمان یافته جهت تصمیمگیری سفرشان هستند. وجود اطلاعات پراکنده و ناقص، سیستم جذب گردشگران را مختل مینماید. تامین شرایط سهل دستیابی به اطلاعاتی هدفدار و جهت یافته برای یک هدف یا مقصد گردشگری کمک شایانی را در تصمیمگیری مسافرین برای انتخاب مقصد سفر دارد.
این دفاتر مکان و موقعیتی برای حضور فیزیکی و مجازی را برای مشتریان سفر فراهم میآورند تا وظایف رساندن آگاهی به مشتریان در فراهم بودن برنامه تور، رزرو، صندلی هواپیما یا تخت هتل و دیگر نیازمندیهای مسافرتی مشتریان به موازات مشاور و راهنمایی برای گذراندن بهتر سفر فراهم نمایند.
آژانس میتوانند بخشهای گوناگون فعالیتهای صنعت گردشگری را به مشتریان ارائه کنندو نقش واسطهای مابین مشتریان و عرضهکنندگان محصولات سفر همانند هتلها، خطوط هوایی، زمینی، ریلی و جادهای با استفاده از سیستم رزرو آنلاین تحت شبکه را فراهم نماید. مسافران با تعداد زیادی گزینه در انتخاب مقاصد دارای جاذبه گردشگری روبرو هستند. لذا حضور مثبت و رقابتی در آژانسها در موتورهای جستجوی اینترنت و استفاده از سرویس مجازی دنیای وب امکان تامین و ارایه اطلاعات موردنظر گردشگران را میتواند فراهم نمایند.
مجتمعهای گردشگری میتوانند برای کمک به بنگاههای اقتصادی در جهت ورود به بازارهای جهانی و افزایش صادرات کالا و خدمات نقش ارزنده را با ایجاد دفاتر مشاوره سرمایهگذاری و تجاری علل الخصوص در استانهای مرزی ایفا نمایند و امکانی را فراهم آورند تا براساس رویارویی مزیتهای کشورهای مقصد و مبدا امکان سرمایهگذاری و تجارت در حوزههای مختلف اقتصادی تسهیل و تقویت گردد.
فراهم آوردن کارشناس خبره در این مرکز مشاوره امکان رایزنی و تقویت ارتباطات تجاری و سرمایهگذاری را به خصوص در مجتمعهایی که مزیت نزدیکی به مرزهای صادراتی را داشته باشند، تقویت مینماید. بنگاههای اقتصادی نیز بسته به شرایط و نیاز میتوانند مدیریت تمام و یا بخشی از فعالیتهای صادراتی بنگاههای اقتصادی به شرکت مشاوره مدیریت صادرات واگذار نمایند که همانند یک دپارتمان بازاریابی و فروش صادراتی عمل میکند.
صنعت توریسم جایگزین ندارد ولی شیوههای ارائه خدمات در صنعت گردشگری به شدت با رشد تکنولوژیهای نوین زیرساخت و اطلاعات و ارتباط متحول میگردد و مزیتی که مناطق و کشورهای مختلف میتواند از آن برای توسعه اقتصادی ملی و منطقهای بهره برداری نمایند.
هتل یک مجتمع اقامتی و ارایه خدماتی به مسافران است که با هدف کسب درآمد و سود تکوین یافته است. اقتصاد آن به کل اقتصاد در شبکه توریسم بشدت گره خورده است. مجهزترین هتل ها قاعدتا در مراکز شهرهای بزرگ ساخته میشوند، تعدادی از هتلها هزمان با سرویسهای پذیرایی و اقامت تسهیلات برگزاری کنفرانس و سمینار نیز در آنها پیشبینی شده است. هتلها در پنج سطح یک، دو، سه، چهار و پنج ستاره درجهبندی میشوند.
برای مسافران عبوری در مسیر مسافرت اقامتگاههای بین راهی ایجاد میشود که سادهترین تسهیلات بین راهی برای پذیرایی و تامین اقامتگاه محل خواب و استفاده از پارکینگ خودروها را در اختیار مسافرین قرار میدهند.
محلی است که در آن برای مشتریان خوراک و نوشیدنی تهیه و در همانجا صرف میشود. در رستوران مطلوبیت و کیفیت خوراک ارائه شده نوع و شکل چیدمان مناسب، پاکیزگی و نظافت فضای سالن وسرویسها میتواند در شهرت آن نقش به سزایی را ایفا نماید. در مجتمعهای بزرگ غذاخوریها، بخشی از بنگاه گردشگری میباشد.
رستورانها غالبا غیر از سالن اصلی رستوران. آشپزخانه، سرویس بهداشتی، بخش اداری، گریل روم طبخ غذا، فود کورت، سرویس غذاهای خاص یا دسرهای مختلف، تریا برای ارایه بستنی، نوشابه، چای، قهوه، کیک و غذاهای ساده مانند همبرگر و ساندویچ و بوفه برای چیدن انواع غذاهای مختلف و متنوع همراه با دسر آماده روی میز بدون محدودیت برای استفاده چند باره را دارا هستند.
وجود مزیتهای طبیعی، تاریخی و فرهنگی همگام با رشد جمعیت جوان کشور نیازمند اتخاذ راهکارهای جدید اشتغال سازی و افزایش درآمد ملی است. تامین بسترهای ضروری و استفاده از پتانسیلها و توانمندیهای گوناگون گردشگری میتواند یکی از راهیردهای اصلی در مناطق جغرافیایی مستعد کشور باشد. بنابراین صنعت گردشگری یکی از روشهای مولد فرصتهای شغلی و در نتیجه، توسعه مناطق است که زمینه اشتغال افرادی با مهارتهای گوناگون را فراهم میسازد و هم در بخش روستایی و هم درمکانهای شهری مستعد و در فصول مختلف میتواند مورد استفاده قرار گیرد.
توسعه گردشگری اثر متقابلی را برتوسعه سایر بخشهای اقتصادی مرتبط همانند کارهای ساختمانی، تعمیرات، حمل ونقل و کرایه خودرو، صنایع ساختمانی و غذایی و علل الخصوص صنایع دستی و مراقبتهای پزشکی دارد و میتواند با افزایش درآمدهای مالیاتی دولت، در توسعه سایر بخشها نیز تاثیر بگذارد.
مجموعه فعالیتهایی که به صورت مستقیم با این صنعت در تماس هستند عبارتند از هتلها، کارکنان خدمات غذایی، سرویسهای هواپیمایی و جادهای، ریلی و کشتیرانی، آژانسها و دفاتر مسافربری، کارکنان مراکز تفریحی، رستورانها، صنعت حمل و نقل شهری و فروشگاههای مواد غذایی و مراکز جهانگردی سلامت. برای آشنایی با سایر طرح توجیهی خدماتی نوشته شده توسط تیم کاردوک کلیک کنید.
ظرفیت اسمی سالیانه مرکز اقامتی رستوران خدمات گردشگری سلامت و خدمات پشتیبانی گردشگری جهت اقامت 15600نفر خواهد بود.
طرح توجیهی مجتمع گردشگری / چکیده مطالعات اقتصادی- مالی
مساحت کل زمین : 4500 متر مربع
فضای اختصاصی مراکز مختلف: 3200 متر مربع است
زیر بنا: 2400 متر مربع
سرمایهگذاری: 112,542 میلیون ریال
نرخ بازده داخلی 28.4 در صد
دور برگشت سرمایه : 3.1سال
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها میتوانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح توجیهی مجتمع گردشگری