مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

قوانین گرفتن سفته از کارمند | نحوه نوشتن چک و سفته بابت ضمانت کاری چگونه است؟


گرفتن چک و سفته از کارمند امروزه به عنوان یکی از شرایط اصلی استخدام افراد در نظر گرفته می‌شود. در کنار سختی‌های یافتن شغل و شروع کار جدید، ارائه همچین تعهدی برای برخی بدون ترس هم نیست. اما چه مشکلات قانونی می‌تواند در پی ارائه ضمانت‌کاری با چک یا سفته ایجاد شود؟ آیا در زمان اتمام همکاری گرفتن چک و سفته از کارفرما به راحتی صورت می‌گیرد؟ بسیاری از افراد پاسخ این سوالات را نمی‌دانند و از قانون کار اطلاعی ندارند. همین بی‌اطلاعی به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا مقدار زیادی چک و سفته دریافت کنند و عرصه را برای کارمندان سخت‌تر نمایند. در ادامه به نکاتی که هنگام شروع کار و ارائه چنین ضمانتی باید توجه کنیم، اشاره کرده‌ایم. همچنین شما می‌توانید با دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان کاردوک جهت پیشگیری و رفع مشکلات ناشی از چنین مواردی استفاده نمایید. 

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه گرفتن چک و سفته از کارمند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: گرفتن سفته از کارمند

گرفتن چک و سفته از کارمند

گرفتن چک و سفته جهت ضمانت از کارمندان غیرقانونی است. برخی از کارفرمایان شرایط بد اقتصادی و یا بحران‌های سیاسی را بهانه کرده و می‌گویند “به این دلایل که هیچ چیز، تضمین کار ما را نمی‌کند، ما باید از کارمندان سفته بگیریم”. با این حال گاه با توجه به پیشامدهایی که در شرکت‌های خصوصی به وجود آمده نمی توان کارفرمایان را هم به طور کل محکوم کرد، آن ها نیز برای جلوگیری از ضرر دست به چنین کاری می‌زنند. البته ناآگاهی کارمند و فردی که می‌خواهد استخدام شود در سوء استفاده کارفرما تأثیر می‌گذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد گرفتن چک و سفته از کارمند اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار دهیم.

علت گرفتن چک و سفته از کارمند

همانطور که اشاره کردیم کارفرمایان برای مبالغ قابل توجهی از کارمندان خود چک و سفته دریافت می‌کنند. این مبلغ می‌تواند از 10 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان متغیر باشد. آن‌ها بحران‌های اقتصادی را عامل گرفتن چک و سفته ضمانت می‌دانند و گرفتن سفته را همانند تضمین برای خود در نظر می‌گیرند. برخی دیگر از کارفرمایان اعلام می‌کنند که ما کارهای مهمی انجام می‌دهیم و اگر راز کار ما فاش شود کسی پاسخگو نیست، از این رو این چک و سفته تضمینی بر حفظ امنیت کاری است.
در برخی مراکز هم مهارت هایی به کارمندان آموزش داده می شود، این انتقال مفاهیم برای کارفرما هزینه داشته و برای مثال اگر قرار باشد فردی کمتر از یک سال در آن شرکت کار کند، کارفرما با هزینه آموزش او را از صندوق شرکت پرداخت کند؛ بنابراین کارفرما به دنبال راهی برای کاهش این هزینه ها و استفاده بهینه از نیروهای انسانی‌اش است.

برای اطلاع از بهترین روش رزومه نویسی کلیک کنید.

اعتبار قرارداد به جای گرفتن چک و سفته از کارمند

قراردادهای رسمی کاری معتبر هستند و کارفرما نباید برای تضمین، مبالغ هنگفتی را از کارمندان خود دریافت کند. کارفرما می‌تواند قوانین شرکت و توضیحات لازم را به صورت کاملاً قانونی در قرارداد ذکر کند و در صورتی که مشکلی بین کارفرما و کارمند در زمینه کاری به وجود آمد همان قرارداد کاری از نظر قانونی کاملاً رسمی است و می‌توان با آن اقدامات لازم را برای اجرای صحیح قرارداد، اعمال کرد. اما به دلیل صرف وقت و هزینه های جانبی دیگر قضایی در استفاده از این روش، کارفرمایان ترجیح می دهند با گرفتن چک یا سفته خودشان کسب و کار خودشان را تضمین کنند. در این صورت این کارمند است که باید نگران آینده و امنیت شغلی‌اش باشد.

نحوه نوشتن سفته بابت ضمانت کاری و نکات مربوط به ارائه آن

اگر به هر دلیلی مجبور شدید تا برای استخدام سفته و چک امضاء کنید باید موارد مهمی را رعایت کنید. بی توجهی به این موارد می تواند زندگی شما را زیر و رو کند، پس به این نکات دقت بیشتری بکنید. در این میان شاید خواندن مقاله کار با سرمایه کم به شما ایده های خوبی برای درآمدزایی بدهد.

امضاء سفید ممنوع

از امضاء زدن هرگونه چک و سفته سفید خودداری کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید کارفرما می‌تواند هر مبلغی با هر تاریخی که بخواهد در سفته و چک بنویسد و این برای شما مشکل ساز است. پس در هنگام دادن چک و سفته حتماً تاریخ امضاء و تاریخ وصول آن را به طور دقیق و خوانا با خودکار خودتان یادداشت کنید.

نوشتن دقیق نام

این مورد جزئی، از اهمیت بالایی برخوردار است. به این عمل ظهر نویسی می‌گویند. شما باید نام دقیق دریافت کننده، صاحب شرکت و نام شرکت را در سفته بنویسید. اگر کارفرمای شما بخواهد سفته را در اختیار کس دیگری قرار دهد، با این اقدام شما، عملاً از انجام این کار عاجز است.

داشتن یک کپی از سفته

یکی از مواردی که اکثر مردم رعایت نمی‌کنند این است که نمونه‌ای از چک و یا سفته را نزد خود نگه نمی‌دارند. بعد از اینکه سفته و یا چک را امضا کردید حتماً باید از سفته و چک خود یک کپی داشته باشید و حتی می‌توانید از آن عکس بگیرید و در فایل کامپیوتر خود ذخیره کنید. شماره سریال موجود در سفته خیلی مهم است. در صورتی که کارفرما به هر دلیلی بخواهد به صورت غیرقانونی اطلاعات سفته را دست کاری کند، شما یک نمونه از آن را در اختیار دارید. به خصوص اینکه شماره سریال سفته خیلی مهم است و مثل یک کارت شناسایی برای فرد عمل می‌کند و عملاً کارفرما را از انجام هر گونه کار غیرقانونی منع می‌کند.

امضاء دو طرفه قرارداد در زمان گرفتن سفته از کارمند

برخی از افراد در مورد قرارداد خود نیز اطلاع کافی ندارند. یادتان باشد اگر سفته و یا چک مهم است، قرارداد کاری هم به همان اندازه اهمیت دارد. لذا در صورتی که قرارداد کاری امضا می‌کنید باید به امضاء دو طرف برسد و هر کدام از شما یعنی کارفرما و کارمند باید یک نسخه از قرارداد را در نزد خود نگه دارید.

تا آنجا که می‌توانید از امضاء بی جهت هر گونه سفته و چک برای استخدام و با نام‌های مختلف مثل تضمین و غیره خودداری کنید. گرفتن چک‌ها و سفته‌های تضمینی صورت قانونی ندارد و لذا اگر کارفرما بخواهد به هر دلیلی آنها را به اجرا بگذارد و یا به دادگاه بکشد، نفع زیادی نخواهد برد و حتی ممکن است به دلایل مختلفی مورد مؤاخذه هم قرار بگیرد، چون از شرایط اقتصادی کشور در جهت منافع خود سوء استفاده کرده و باعث ایجاد نگرانی و برهم خوردن اوضاع زندگی یک نفر شده است، لذا باید پاسخگو باشد. اگر می‌خواهید از هر مشکلی جلوگیری کنید حتماً در مورد شرایط نوشتن و امضاء چک و سفته برای استخدام آگاهی داشته باشید تا در صورت نیاز هیچ سوء استفاده‌ای از شما صورت نگیرد. البته تا جایی که امکان دارد هرگز برای استخدام هیچ چک و سفته‌ای امضاء نکنید.

 

پس گرفتن سفته از کارفرما

گاه به دلایل مختلف کارفرما از پس دادن سفته امتناع می کند. در این شرایط شما می تواند با ارسال اظهارنامه از طریق دفاتر قضایی اعلام اتمام همکاری کرده و درخواست کنید تا چک یا سفته شما استرداد گردد. در این زمان قانون از شما حمایت می کنید. شما می توانید برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت کمک های تخصصی از مشاوران کاردوک استفاده نمایید.

سؤالات متداول

آیا به خاطر امضاء سفته ممکن است به زندان افتاد؟

نگران نباشید. اگر کارفرمای شما به هر دلیلی با سفته شما را تهدید کرد جای نگرانی نیست. سفته بار حقوقی دارد نه قانونی و کسی برای سفته به زندان نمی‌افتد.

برای اینکه دچار مشکل نشویم چه کاری می‌توانیم در زمینه سفته و چک انجام دهیم؟

بهترین کار بالا بردن دانش خود در مورد سفته و چک است. بیشتر مشکلی که مردم ایران با آن مواجه هستند، عدم آگاهی نسبت به حق و حقوق‌شان است و این کار فرصت سوء استفاده را نیز به سایرین می‌دهد. پس قبل از امضاء هرگونه قراردادی حتماً در مورد آن تحقیق کنید و با مشاوران و یا وکلایی مشورت کنید، تا کار به خوبی پیش برود.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه گرفتن چک و سفته از کارمند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: گرفتن سفته از کارمند



:: بازدید از این مطلب : 195
قوانین گرفتن سفته از کارمند | نح
karduk
0 نظر

قوانین گرفتن سفته از کارمند | نحوه نوشتن چک و سفته بابت ضمانت کاری چگونه است؟


گرفتن چک و سفته از کارمند امروزه به عنوان یکی از شرایط اصلی استخدام افراد در نظر گرفته می‌شود. در کنار سختی‌های یافتن شغل و شروع کار جدید، ارائه همچین تعهدی برای برخی بدون ترس هم نیست. اما چه مشکلات قانونی می‌تواند در پی ارائه ضمانت‌کاری با چک یا سفته ایجاد شود؟ آیا در زمان اتمام همکاری گرفتن چک و سفته از کارفرما به راحتی صورت می‌گیرد؟ بسیاری از افراد پاسخ این سوالات را نمی‌دانند و از قانون کار اطلاعی ندارند. همین بی‌اطلاعی به کارفرمایان اجازه می‌دهد تا مقدار زیادی چک و سفته دریافت کنند و عرصه را برای کارمندان سخت‌تر نمایند. در ادامه به نکاتی که هنگام شروع کار و ارائه چنین ضمانتی باید توجه کنیم، اشاره کرده‌ایم. همچنین شما می‌توانید با دریافت مشاوره کسب و کار از کارشناسان کاردوک جهت پیشگیری و رفع مشکلات ناشی از چنین مواردی استفاده نمایید. 

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه گرفتن چک و سفته از کارمند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: گرفتن سفته از کارمند

گرفتن چک و سفته از کارمند

گرفتن چک و سفته جهت ضمانت از کارمندان غیرقانونی است. برخی از کارفرمایان شرایط بد اقتصادی و یا بحران‌های سیاسی را بهانه کرده و می‌گویند “به این دلایل که هیچ چیز، تضمین کار ما را نمی‌کند، ما باید از کارمندان سفته بگیریم”. با این حال گاه با توجه به پیشامدهایی که در شرکت‌های خصوصی به وجود آمده نمی توان کارفرمایان را هم به طور کل محکوم کرد، آن ها نیز برای جلوگیری از ضرر دست به چنین کاری می‌زنند. البته ناآگاهی کارمند و فردی که می‌خواهد استخدام شود در سوء استفاده کارفرما تأثیر می‌گذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد گرفتن چک و سفته از کارمند اطلاعات ارزشمندی در اختیارتان قرار دهیم.

علت گرفتن چک و سفته از کارمند

همانطور که اشاره کردیم کارفرمایان برای مبالغ قابل توجهی از کارمندان خود چک و سفته دریافت می‌کنند. این مبلغ می‌تواند از 10 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان متغیر باشد. آن‌ها بحران‌های اقتصادی را عامل گرفتن چک و سفته ضمانت می‌دانند و گرفتن سفته را همانند تضمین برای خود در نظر می‌گیرند. برخی دیگر از کارفرمایان اعلام می‌کنند که ما کارهای مهمی انجام می‌دهیم و اگر راز کار ما فاش شود کسی پاسخگو نیست، از این رو این چک و سفته تضمینی بر حفظ امنیت کاری است.
در برخی مراکز هم مهارت هایی به کارمندان آموزش داده می شود، این انتقال مفاهیم برای کارفرما هزینه داشته و برای مثال اگر قرار باشد فردی کمتر از یک سال در آن شرکت کار کند، کارفرما با هزینه آموزش او را از صندوق شرکت پرداخت کند؛ بنابراین کارفرما به دنبال راهی برای کاهش این هزینه ها و استفاده بهینه از نیروهای انسانی‌اش است.

برای اطلاع از بهترین روش رزومه نویسی کلیک کنید.

اعتبار قرارداد به جای گرفتن چک و سفته از کارمند

قراردادهای رسمی کاری معتبر هستند و کارفرما نباید برای تضمین، مبالغ هنگفتی را از کارمندان خود دریافت کند. کارفرما می‌تواند قوانین شرکت و توضیحات لازم را به صورت کاملاً قانونی در قرارداد ذکر کند و در صورتی که مشکلی بین کارفرما و کارمند در زمینه کاری به وجود آمد همان قرارداد کاری از نظر قانونی کاملاً رسمی است و می‌توان با آن اقدامات لازم را برای اجرای صحیح قرارداد، اعمال کرد. اما به دلیل صرف وقت و هزینه های جانبی دیگر قضایی در استفاده از این روش، کارفرمایان ترجیح می دهند با گرفتن چک یا سفته خودشان کسب و کار خودشان را تضمین کنند. در این صورت این کارمند است که باید نگران آینده و امنیت شغلی‌اش باشد.

نحوه نوشتن سفته بابت ضمانت کاری و نکات مربوط به ارائه آن

اگر به هر دلیلی مجبور شدید تا برای استخدام سفته و چک امضاء کنید باید موارد مهمی را رعایت کنید. بی توجهی به این موارد می تواند زندگی شما را زیر و رو کند، پس به این نکات دقت بیشتری بکنید. در این میان شاید خواندن مقاله کار با سرمایه کم به شما ایده های خوبی برای درآمدزایی بدهد.

امضاء سفید ممنوع

از امضاء زدن هرگونه چک و سفته سفید خودداری کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید کارفرما می‌تواند هر مبلغی با هر تاریخی که بخواهد در سفته و چک بنویسد و این برای شما مشکل ساز است. پس در هنگام دادن چک و سفته حتماً تاریخ امضاء و تاریخ وصول آن را به طور دقیق و خوانا با خودکار خودتان یادداشت کنید.

نوشتن دقیق نام

این مورد جزئی، از اهمیت بالایی برخوردار است. به این عمل ظهر نویسی می‌گویند. شما باید نام دقیق دریافت کننده، صاحب شرکت و نام شرکت را در سفته بنویسید. اگر کارفرمای شما بخواهد سفته را در اختیار کس دیگری قرار دهد، با این اقدام شما، عملاً از انجام این کار عاجز است.

داشتن یک کپی از سفته

یکی از مواردی که اکثر مردم رعایت نمی‌کنند این است که نمونه‌ای از چک و یا سفته را نزد خود نگه نمی‌دارند. بعد از اینکه سفته و یا چک را امضا کردید حتماً باید از سفته و چک خود یک کپی داشته باشید و حتی می‌توانید از آن عکس بگیرید و در فایل کامپیوتر خود ذخیره کنید. شماره سریال موجود در سفته خیلی مهم است. در صورتی که کارفرما به هر دلیلی بخواهد به صورت غیرقانونی اطلاعات سفته را دست کاری کند، شما یک نمونه از آن را در اختیار دارید. به خصوص اینکه شماره سریال سفته خیلی مهم است و مثل یک کارت شناسایی برای فرد عمل می‌کند و عملاً کارفرما را از انجام هر گونه کار غیرقانونی منع می‌کند.

امضاء دو طرفه قرارداد در زمان گرفتن سفته از کارمند

برخی از افراد در مورد قرارداد خود نیز اطلاع کافی ندارند. یادتان باشد اگر سفته و یا چک مهم است، قرارداد کاری هم به همان اندازه اهمیت دارد. لذا در صورتی که قرارداد کاری امضا می‌کنید باید به امضاء دو طرف برسد و هر کدام از شما یعنی کارفرما و کارمند باید یک نسخه از قرارداد را در نزد خود نگه دارید.

تا آنجا که می‌توانید از امضاء بی جهت هر گونه سفته و چک برای استخدام و با نام‌های مختلف مثل تضمین و غیره خودداری کنید. گرفتن چک‌ها و سفته‌های تضمینی صورت قانونی ندارد و لذا اگر کارفرما بخواهد به هر دلیلی آنها را به اجرا بگذارد و یا به دادگاه بکشد، نفع زیادی نخواهد برد و حتی ممکن است به دلایل مختلفی مورد مؤاخذه هم قرار بگیرد، چون از شرایط اقتصادی کشور در جهت منافع خود سوء استفاده کرده و باعث ایجاد نگرانی و برهم خوردن اوضاع زندگی یک نفر شده است، لذا باید پاسخگو باشد. اگر می‌خواهید از هر مشکلی جلوگیری کنید حتماً در مورد شرایط نوشتن و امضاء چک و سفته برای استخدام آگاهی داشته باشید تا در صورت نیاز هیچ سوء استفاده‌ای از شما صورت نگیرد. البته تا جایی که امکان دارد هرگز برای استخدام هیچ چک و سفته‌ای امضاء نکنید.

 

پس گرفتن سفته از کارفرما

گاه به دلایل مختلف کارفرما از پس دادن سفته امتناع می کند. در این شرایط شما می تواند با ارسال اظهارنامه از طریق دفاتر قضایی اعلام اتمام همکاری کرده و درخواست کنید تا چک یا سفته شما استرداد گردد. در این زمان قانون از شما حمایت می کنید. شما می توانید برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت کمک های تخصصی از مشاوران کاردوک استفاده نمایید.

سؤالات متداول

آیا به خاطر امضاء سفته ممکن است به زندان افتاد؟

نگران نباشید. اگر کارفرمای شما به هر دلیلی با سفته شما را تهدید کرد جای نگرانی نیست. سفته بار حقوقی دارد نه قانونی و کسی برای سفته به زندان نمی‌افتد.

برای اینکه دچار مشکل نشویم چه کاری می‌توانیم در زمینه سفته و چک انجام دهیم؟

بهترین کار بالا بردن دانش خود در مورد سفته و چک است. بیشتر مشکلی که مردم ایران با آن مواجه هستند، عدم آگاهی نسبت به حق و حقوق‌شان است و این کار فرصت سوء استفاده را نیز به سایرین می‌دهد. پس قبل از امضاء هرگونه قراردادی حتماً در مورد آن تحقیق کنید و با مشاوران و یا وکلایی مشورت کنید، تا کار به خوبی پیش برود.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه گرفتن چک و سفته از کارمند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: گرفتن سفته از کارمند



:: بازدید از این مطلب : 195
قوانین گرفتن سفته از کارمند | نح
karduk
0 نظر

رزومه نویسی | چگونه یک رزومه قوی بنویسیم


رزومه نویسی یکی از مهم ترین اقدامات شما برای ورود به بازار کار است. قبل از نوشتن آن لازم است ابتدا برای خود رزومه ای قوی ایجاد بکنید. داشتن یک رزومه قوی به شما کمک می‌کند تا مورد توجه کارفرمای خود قرار بگیرید. رزومه نشان دهنده این است که شما چه توانایی به خصوصی دارید و چقدر حاضرید برای آن تلاش بکنید؟ رزومه می‌تواند یک خلاصه از زندگی حرفه‌ای شما باشد. پس باید به بهترین شکل ممکن نوشته شود. در ادامه به نکات مربوط به رزومه نویسی اشاره کرده ایم.

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه رزومه نویسی می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: رزومه نویسی

رزومه نویسی

شاید فکر کنید نوشتن یک رزومه قوی کار بسیار سختی است؛ اما برعکس، شما هم می‌توانید به صورت حرفه‌ای یک رزومه خوب بنویسید و موجب تعجب کارفرمای خود شوید. در ادامه با ذکر چند مرحله ساده به شما یاد می‌دهیم که چگونه یک رزومه حرفه‌ای بنویسید. برای اطلاع از سایر نکات مربوط به مصاحبه کاری کلیک کنید.

گام اول در رزومه نویسی | مشخص کردن هدف

شما باید به طور کامل برای خودتان مشخص کنید که رزومه شما برای گرفتن یک شغل خاص معتبر است و با سایر رزومه‌ها باید فرق داشته باشد. اگر به دنبال شغل مناسبی برای خود هستید باید رزومه خود را در جهت هدف‌تان پر کنید.

گام دوم در رزومه نویسی | تکمیل اطلاعات شخصی

حالا که شما می‌دانید باید در چه زمینه رزومه بنویسید باید اطلاعات شخصی خود را تکمیل کنید. در این اطلاعات باید نام، نام خانوادگی، آدرس دقیق محل سکونت، تاریخ تولد، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه خود را یادداشت کنید.

اگر بتوانید در رزومه کاری خود از عکس استفاده کنید، می‌تواند به عنوان یک امتیاز مهم برای شما ثبت شود. گذاشتن یک عکس سه در چهار در رزومه به کارفرما این احساس را منتقل می‌کند که شما برای دریافت این شغل فکر همه را جا را کرده‌اید. بنابراین اگر می‌خواهید از عکس استفاده کنید، آن را در بالای صفحه سمت چپ قرار دهید.

گام سوم در رزومه نویسی | مشخصات تحصیلی

این یکی از مهمترین قسمت‌های رزومه به شمار می‌رود. باید مدارک تحصیلی خود را بنویسید. فرقی نمی‌کند که چند مدرک تحصیلی دارید، همه را به صورت کامل با ذکر دانشگاه محل تحصیل، ذکر کنید. مقالات نوشته شده توسط شما و همچنین عنوان و نمره دفاع از پایان‌نامه خود را به صورت دقیق ذکر کنید. یادتان باشد که کارفرمایان اول از همه به سراغ سوابق تحصیلی شما می‌روند و این قسمت را در ابتدا مطالعه می‌کنند.

گام چهارم در رزومه نویسی | سوابق شغلی

این مورد نیز یکی از مهم‌ترین بخش‌های رزومه شما را تشکیل می‌دهد. همانطور که سوابق تحصیلی خود را یادداشت کرده‌اید به ذکر سوابق شغلی خود نیز بپردازید. هر چه که بوده را به صورت ریز و درشت یادداشت کنید. این برای کارفرمایان مهم است که شما در گذشته در چه سِمتی فعالیت می‌کردید. پس این قسمت را با دقت یادداشت کنید.

گام پنجم در رزومه نویسی | ذکر علاقه‌مندی‌ها

قرار نیست تمام بخش‌های رزومه شما فقط به سؤالات کارفرما پاسخ دهد. شما در این قسمت می‌توانید علایق خود را یادداشت کنید. یادتان باشد این علاقه‌مندی در جهت کاری باشد نه مثلاً “علاقه به فلان غذا”. این بخش الزامی نیست و شما می‌توانید از پُر کردن آن خودداری کنید.

نکات مهم در نوشتن یک رزومه

برای نوشتن یک رزومه چند نکته دیگر نیز وجود دارد که باید به آن دقت کنید:

1- ساده نویسی

رزومه شما باید به زبان فارسی باشد. از به کار بردن کلمات پیچیده و غیرقابل فهم خودداری کنید. طوری بنویسید که کارفرما از شما نخواهد یک قسمت را برایش بخوانید. متن شما باید ساده، روان و قوی باشد. اگر فکر می‌کنید به کار بردن واژه‌های پیچیده باعث جذب کارفرما می‌شود در اشتباه هستید. این کار ممکن است ارزش رزومه شما را پیش او پایین آورد.

2- خودتان را ارزیابی کنید

قبل از اینکه برای کاری شروع به نوشتن رزومه کنید ببینید که شما به درد این کار می‌خورید و یا این کار به درد شما می‌خورد یا نه؟ اگر می‌خواهید وارد شغلی شوید که هیچ علاقه‌ای به آن ندارید، این موضوع روی قوت رزومه شما تأثیر منفی می‌گذارد و کارفرما به راحتی این موضوع را می‌فهمد. پس برای شغلی رزومه بنویسید که واقعاً خواهان آن هستید.

3- مختصر بنویسید

برخی از افراد فکر می‌کنند می‌توانند یک رزومه را در چند صفحه بنویسند و شاید فکر می‌کنند این کار روی کارفرما تأثیر مثبت می‌گذارد. اینطور نیست. رزومه نوشته شما نباید آنقدر طولانی باشد که از حوصله کارفرما خارج شود و نباید آنقدر کوتاه باشد که کارفرما متوجه نشود که دقیقاً شما که هستید و چه می‌خواهید. پس در رزومه نویسی دقت کنید و از هر گونه زیاده‌گویی در متن، جداً خودداری کنید.

4- نداشتن غلط املایی

هیچ چیزی در یک رزومه بدتر از داشتن غلط املایی نیست. غلط املایی کیفیت رزومه شما را پایین می‌آورد و کارفرما فکر می‌کند که شما برای کاری که میخواهید انجام دهید اهمیتی قائل نیستید. فکر نکنید که کارفرما چیزی را از قلم می‌اندازد. او حتی کوچکترین غلط‌های املایی را پیدا می‌کند. می‌توانید رزومه خود را چند بار بخوانید و یا از دوستان خود بخواهید که این کار را برایتان انجام دهند. وقتی از صحت متن خود مطمئن شدید آن را به کارفرما بدهید تا رزومه شما را بررسی کند.

5- به روز رسانی

فرقی نمی‌کند که رزومه شما به صورت PDF است و یا به صورت ورق کاغذ. باید همیشه رزومه خود را به روز رسانی کنید و بعد آن را به کارفرما تحویل دهید. هر چقدر رزومه کاری شما به روز باشد در نگاه کارفرما این معنی را می‌دهد که شما انسان فعالی بوده و برای کارهای خود ارزش و اهمیت قائل هستید.

جان کلام ما…

همانطور که مشاهده کردید نوشتن یک رزومه کار سختی نیست و شما به راحتی می‌توانید به تنهایی این کار را انجام دهید. نکته‌ای که باعث می‌شود تا رزومه افراد نسبت به سایرین برتری داشته باشد، کیفیت است. سعی کنید رزومه خود را با کیفیت خوبی بنویسید تا بتوانید توجه هر کارفرمایی را به خود جلب کنید. یادتان باشد که رزومه شما نشانی از شخصیت شماست، پس برای آن وقت کافی بگذارید تا بهترین رزومه را بنویسید. برای اطلاع از نکته هایی که باعث قوت رزومه می شوند با مشاوران مرکز کاردوک تماس بگیرید.

سؤالات متداول

رایج‌ترین اشتباهی که افراد در زمینه نوشتن رزومه مرتکب می‌شوند چیست؟

متأسفانه شایع‌ترین اشتباهی که افراد انجام می‌دهند این است که یادشان می‌رود برای چه رزومه می‌نویسند و همین موضوع باعث می‌شود به مسائلی بپردازند که اصلاً ارتباطی با موضوع ندارد. در حین نوشتن رزومه به خودتان یادآوری کنید که برای چه چیزی رزومه می‌نویسید.

از چه عباراتی نباید در نوشتن رزومه استفاده کنیم؟

برخی از عبارت‌ها هستند که شما نباید در رزومه خود آن را بنویسید چون اعتبار آن را پایین می‌آورد. مثلاً پیش از حد از خودتان تعریف نکنید و یا نگویید که «من مهارت بالایی در استفاده از فلان نرم افزار دارم». در انتخاب عبارت‌های مناسب در نوشتن رزومه خود دقت داشته باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رزومه نویسی می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: رزومه نویسی



:: بازدید از این مطلب : 181
رزومه نویسی | چگونه یک رزومه قوی
karduk
0 نظر

مشاغل پر درآمد برای زنان | 8 ایده سودآور که خانم ها باید بدانند


آیا با مشاغل پر درآمد برای زنان آشنایی دارید؟ امروزه کسب درآمد می‌تواند برای هر خانمی مفید باشد، چون احساس قوی بودن و موفقیت را به فرد منتقل می‌کند. یکی از دلایل مهم پرطرفدار بودن برخی از مشاغل، درآمد بالای آن است. با توجه به افزایش خانم‌های تحصیل کرده و تمایل آن‌ها به انجام فعالیت‌های اجتماعی و کسب درآمد، تعداد خانم‌های شاغل روز به روز در حال افزایش است. در این مقاله به سراغ راهکارهایی می‌رویم که شاید در نگاه اول سودآور به نظر نرسند اما می‌توانند شما را به استقلال مالی برسانند. برای دریافت مشاوره کسب و کار کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاغل پر درآمد برای خانم‌ها می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : مشاغل پر درآمد برای زنان

مشاغل پر درآمد برای خانم‌ها

وقتی از شغل پردرآمد برای خانم‌ها صحبت می‌کنیم، ذهن اکثر افراد به دنبال مشاغل معروف و جامعه پسند مثل پزشکی، پرستاری و یا مهندسی کشیده می‌شود. در مورد آن‌ها همه ما مطالب زیادی خوانده‌ایم اما در این میان مشاغلی هستند که ضمن سرمایه کم می‌توانند به شما کمک کنند تا درآمد بسیار بالایی داشته باشید. در ادامه به چند نمونه از مهم‌ترین مشاغل پردرآمد برای خانم‌ها اشاره کرده ایم، شما نیز می توانید از خلاقیت خود استفاده کرده و شغل خودتان را پیدا کنید. این موضوع را هم در نظر داشته باشید هر شغلی که بخواهید شروع کنید نیاز به مهارت هایی دارید، برای درک بهتر موضوع مقاله مهارت شغلی را بخوانید.

1- پرورش گیاه

استفاده از گل و گیاه در تزئینات خانگی رو به افزایش است. اگر شما هم از علاقه مندان به گل و گیاه هستید، پرورش گیاه کار مناسبی برای شما است. پرورش گیاه از جمله مشاغلی است که برای شروع به هزینه‌ی اولیه کمی نیاز دارد. حتی می‌توانید به طور تخصصی فقط روی یک گیاه کار کنید و درآمد به دست آورید؛ مثلاً کاکتوس.

بله درسته. پرورش کاکتوس می‌تواند یک شغل پردرآمد با سرمایه‌ی بسیار کم برای خانم‌ها باشد. شما می‌توانید این کار را به راحتی در اینترنت و شبکه‌های مختلف مجازی پیدا کنید. هزینه اولیه برای خرید مواد لازم جهت شروع کار بسیار پایین است و در مقابل سود خوبی نصیبتان می شود. این کار به مکان زیادی نیاز ندارد، شما می‌توانید از بالکن منزل و یا حیاط خانه خود برای شروع استفاده کنید. محصول به دست آمده را می‌توانید در گلفروشی‌ها و یا اینستاگرام به فروش برسانید.

در صورتی که به طور مستمر این کار را انجام دهید از سودی که به دست می‌آید می‌توانید یک مکان مناسب برای پرورش کاکتوس‌های خود پیدا کنید.

2- فروش غذاهای فوری

شاید تعجب کنید که پختن غذا می‌تواند برای خانم‌ها پردرآمد باشد. اما چه بپذیرید یا نه، این یک واقعیت است. غذا هیچ وقت نمی‌تواند جزو مشاغل کم درآمد محسوب شود. با گرفتن مجوزهای لازم (مجوز بهداشت و…) می‌توانید این کار را شروع کنید.

به عنوان مثال شما می‌توانید روی فروش فلافل کار کنید. هزینه مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه بسیار کم است. نخود، روغن، نان فانتزی و یکسری از ادویه‌ها و چاشنی‌ها، پایه‌ی اصلی تشکیل دهنده این غذای معروف است. سودی که شما از این کار به دست می‌آورید حیرت آور است. بنابراین به سادگی از کنار فلافل فروشی‌ها رد نشوید، بدانید که کلی سود پشت این غذای خوشبو و خوشمزه پنهان شده است.

3- فروش گیاهان دارویی

علی رغم پیشرفت چشم‌گیر پزشکی، این روزها بیشتر مردم علاقه بسیار زیادی به گیاهان دارویی و طب سنتی پیدا کرده‌اند. داشتن یک عطاری و حتی افتتاح یک سایت فروش گیاهان دارویی می‌تواند برای خانم‌ها کسب و کاری بسیار سودآور را به دنبال داشته باشد. شما می‌توانید هم خودتان آن را پرورش دهید و یا به صورت عمده خریداری کرده و خرده بفروشید. در هر صورت تولید و تکثیر و همچنین خرید عمده این گیاهان، سرمایه کمی می‌خواهد و شما به سادگی می‌توانید این کار را آغاز کنید.

البته اگر به صورت تخصصی روی یک یا چند گیاهِ به خصوص هم کار کنید، به نتیجه مطلوب می رسید. مثلاً تحقیق کنید در شهرتان چه گیاهان دارویی رشد بهتری دارند و تقاضا برای آن زیاد است. این کار ضمن کسب سود بیشتر باعث می‌شود شما در حوزه پرورش و یا فروش یک گیاه خاص متخصص شوید.

4- برنامه‌نویسی حرفه‌ای

اینترنت، جزء جدانشدنی از زندگی بشر شده است. هر روز برنامه‌ها و سایت‌های مختلفی روی کار می‌آیند و محصولات و خدمات بسیار زیاد و ارزانی را در اختیار کاربران اینترنتی قرار می‌دهند. شما با داشتن یک لپ تاپ و یادگیری برنامه‌نویسی، می‌توانید بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را طراحی کرده و با سود بسیار نجومی به فروش برسانید. این کار نیازی به خروج از منزل و صرف وقت در ترافیک و مشکلات روزمره ندارد. پس به راحتی می‌توانید در رختخواب و یا پشت میز اتاقتان این کار را انجام دهید.

در صورتی که بتوانید یک برنامه نویس حرفه‌ای باشید و حتی ابداعاتی هم در این زمینه با کمک خلاقیت‌های خودتان انجام دهید، درآمد ماهیانه‌ شما از چند ده و حتی چند صد میلیون فراتر خواهد رفت.

5- آتلیه عکاسی

عکاسی نوعی تفریح برای اکثر افراد جامعه به خصوص خانم‌ها است. اما چرا از این کار تفریحی کسب درآمد نکنیم؟ اگر در رشته عکاسی درس خوانده‌اید و یا دوره‌های این کار را گذرانده‌اید، بهتر است همین حالا برای شروع کار اقدام کنید. شما می‌توانید کار خود را از گرفتن عکس‌های تبلیغاتی شروع کرده و با سودی که به دست می‌آورید یک آتلیه بزنید. آتلیه عکاسی یکی از شغل‌های مناسب و پردرآمد برای خانم‌هاست که هیچ وقت تعطیلی ندارد چون همیشه سوژه‌های زیادی برای عکس گرفتن وجود دارد.

می‌توانید فقط در یک حوزه عکسبرداری کنید. مثلاً به صورت تخصصی روی عکسبرداری از مراسم‌های عروسی کار کنید. سودی که شما از گرفتن چند عکس از یک عروس و داماد به دست می‌آورید، میلیونی است.

6- صنایع دستی

علاقه مردم به هنر و صنایع دستی امروزه شدت بیشتری به خود گرفته است. از این رو این صنعت در شهرهای مختلف رو به رشد است. اگر شما به هنر و صنایع دستی علاقه‌مند هستید، می‌توانید وارد این کار شده و سود خیلی خوبی به دست آورید.

به عنوان مثال شما می‌توانید به صورت تخصصی روی قالی‌بافی به عنوان یک هنر دیرینه کار کنید. هر شهری به شکلی متفاوت و با طرح‌های خاص خود قالی می‌بافد. می‌توانید طرح خاص و ویژه‌ی منطقه خود را شناسایی کرده و روی آن به صورت حرفه‌ای کار کنید.

7- ترجمه تخصصی

با گسترش علم و دانش نیاز به آموزش زبان الزامی است. از طرفی دیگر اگر شما در این حوزه تخصص دارید اما تا به حال از آن کسب درآمد نکرده‌اید، می‌توانید به ترجمه متون تخصصی زبان اصلی بپردازید.

به عنوان مثال سایت‌های مختلفی وجود دارند که به دنبال مترجم‌های دور کار هستند. به راحتی در منزل بنشینید و از دانش ویژه‌ی خود کسب درآمد کنید. حتی می‌توانید از طریق برگزاری کلاس‌های آنلاین به کسانی که به دنبال آموزش زبان تخصصی مورد نظر خود هستند، زبان یاد بدهید و کسب درآمد کنید.

8- معلم موسیقی

دانش موسیقی به فرد کمک می‌کند زیباترین آهنگ‌ها را بسازد و یا بنوازد. اگر شما می‌توانید با صدای ساز خود آهنگ‌هایی زیبایی را بنوازید از این توانایی خود در جهت کسب درآمد استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر مسلط به کار با گیتار هستید می‌توانید از طریق برگزاری کلاس‌های آنلاین، حضور به عنوان مربی در آموزشگاه‌های موسیقی و یا پذیرش هنرجو در منزل خود به این کار مشغول شوید و کسب درآمد کنید.

آیا مشاغل پر درآمد برای زنان اشباع شده؟

ممکن است برای شروع هر کدام از شغل های ذکر شده و یا کاری که در ذهن دارید، بعد از کمی جستجو متوجه شوید که رقبای زیادی دارید و شما نمی توانید وارد آن بازار شوید. اما در نظر داشته باشید که هیچ کاری بی عیب و نقص نیست و مسلما شما هم می توانید با کمی بررسی نقاط قوت کار خود را پیدا کرده و برای ورود به بازار بر روی آن ها مانور دهید. حتی با یک سرمایه کم هم می توانید شروع کنید. توصیه می کنیم مقاله کار با سرمایه کم را مطالعه نمایید و از یا از مشاوره کارشناسان مرکز کاردوک بهره مند شوید.

جان کلام ما…

تمام ایده‌ها گفته شده برای خانم‌ها، قابلیت اجرا دارند. اگر در هیچ کدام از ایده‌های بالا تخصص ندارید به راحتی می‌توانید با گذراندن دوره‌های آن در آموزشکده‌های مختلف، در آن‌ها متخصص شوید. بهترین تغییر در زندگی شما به عنوان یک خانم زمانی اتفاق می‌افتد که بخواهید تغییری ایجاد کنید. با توجه به سلیقه خودتان با اجرای هر یک از ایده‌های بالا می‌توانید به درآمدی نجومی برسید. یادتان باشد از فاصله رویا تا واقعیت، اقدام است.
مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک به شما برای تحقق اهداف تان خدمات ارائه می دهد، با استفاده از کمک های کارشناسان کاردوک می توانید مسیر موفقیت را راحت تر بشناسید.

سوالات متداول

آیا وارد شدن به شغل فلافل فروشی از نظر شخصیت کاری مناسب یک خانم است؟

نگاه جامعه ما بیشتر روی مشاغل پزشکی و مهندسی است. اما همه نمی‌توانند پزشک یا مهندس شود و شاید اصلاً علاقه‌ای نداشته باشند. این ما هستیم که با کیفیت کار خود و علاقه‌ای که وارد کار می‌کنیم، به آن ارزش و اعتبار می‌بخشیم. این شغل برای هر خانمی که به آن علاقه داشته باشد دارای شخصیت کاری است.

آموزش برنامه نویسی را از کجا یاد بگیریم؟

دوره‌های برنامه‌نویسی هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری وجود دارد. با یک جست و جو در سایت‌های مختلف و معتبر می‌توانید این دوره‌ها را بگذرانید. همچنین در مراکز معتبری مثل آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و یا جهاد دانشگاهی این دوره‌ها وجود دارند و شما می‌توانید تحت آموزش حرفه‌ای قرار بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاغل پر درآمد برای خانم‌ها می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : مشاغل پر درآمد برای زنان



:: بازدید از این مطلب : 175
مشاغل پر درآمد برای زنان | 8 اید
karduk
0 نظر

مراحل ثبت شرکت ها | به چه ترتیبی باید پیش رفت ؟


گاه مراحل ثبت شرکت به قدری دشوار به نظر می رسد که ممکن است از آن صرف نظر کنید. اما شروع هر کسب و کار حرفه‌ای نیازمند داشتن یک شرکت معتبر است. برای اینکه بتوانید به شغل خود اعتبار ببخشید باید شرکت خود را ثبت کنید. این کار ضمن اعتبار بخشیدن به شرکت شما باعث تعامل و همکاری بیشتر اعضای گروه در شرکت‌تان می‌شود. اطلاع از انواع شرکت ها نیز ضرورت دارد. برای رسیدن به این هدف کافی است فرایند ثبت شرکت را بدانید و یا برای آسانی بیشتر آن را به افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، بسپارید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه مراحل ثبت شرکت‌ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: مراحل ثبت شرکت ها

مراحل ثبت شرکت ها

هر کسب و کاری باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب شده وارد عرصه‌ رقابت شود. برخی از شرکت‌ها با برنامه مشخص و تعیین شده فعالیت خود را شروع می‌کنند و برخی نیز سعی می‌کنند از چاشنی نوآوری در کار خود استفاده کنند. هدف شرکت شما هر چه که باشد باید آن را ثبت کنید تا کار شما وجهه‌ی قانونی داشته باشد و از کار شما کپی برداری نشود. در ادامه به نحوه و چگونگی ثبت شرکت‌ها می‌پردازیم. شما می توانید با دریافت مشاوره و یا سپردن ثبت شرکت خود به کارشناسان مرکز کاردوک از درستی انجام امور اطمینان کسب کنید.

1- قدم اول از مراحل ثبت شرکت | شریک مناسب

ثبت شرکت نیازمند داشتن یک شریک مناسب است. البته نیاز نیست شرکای زیادی داشته باشید، حداقل 2 نفر و حداکثر سه نفر برای شروع کار کفایت می‌کند. شرکای شما سهامداران شرکت‌تان هستند، پس بهتر است در انتخاب آنها دقت کنید.

2- قدم دوم | ثبت نام در سامانه الکترونیکی

خوشبختانه امروزه ثبت شرکت‌ها به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه افراد شده است. بنابراین شما باید به سایت رسمی اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات درخواست شده وارد مرحله بعدی شوید.

3- قدم سوم | انتخاب نام شرکت

شما باید از قبل 5 نام مناسب برای شرکت خود را انتخاب کنید. در این گام نام انتخابی خود را بدون عنوان کردن «شرکت» وارد می‌کنید. برای انتخاب نام شرکت باید قوانینی را رعایت کنید. از جمله:

در پایان این مرحله یک کد پیگیری به شما داده می‌شود تا از وضعیت ثبت «نام» شرکت خود مطلع شوید.

4- قدم چهارم | موضوع و مدت زمان فعالیت شرکت

در این مرحله شما در سامانه مشخص می‌کنید که موضوع شرکت شما در چه موردی است و قرار است به صورت محدود و یا نامحدود فعالیت کنید. اگر موضوع فعالیت شما در لیست موضوعات سامانه نبود در یک فیلد جداگانه‌ای که در پایین آن قرار دارد می‌توانید خودتان به طول کامل موضوع فعالیت را شرح دهید.

5- قدم پنجم از مراحل ثبت شرکت | ثبت آدرس شرکت

در این فیلد شما باید آدرس شرکت خود را وارد کنید. وقتی که کد پستی را وارد می‌کنید سامانه به صورت خودکار نشانی شما را از اداره پست دریافت و ثبت می‌کند. اگر در حال حاضر آدرس ثابتی ندارید می‌توانید آدرس منزل و یا آدرس یکی از شرکای خود را انتخاب کنید. در انتخاب آدرس دقت کنید چون مدارک لازم به آدرس ثبت شده از طرف شما ارسال می‌شود.

6- قدم ششم از مراحل ثبت شرکت | تعیین سرمایه‌ی اولیه

در این مرحله فرد حقوقی باید سرمایه‌ی اولیه خود را ثبت کند. یادتان باشد بسته به نوع شرکت که با مسئولیت محدود است و یا شرکت سهامی، این سرمایه متفاوت است. برای شرکت‌های سهامی مقدار و ارزش سهام مورد نظر باید وارد شود. اما برای شرکت‌ها با مسئولیت محدود، حداقل سرمایه 100 هزار تومان خواهد بود.

7- قدم هفتم | اضافه کردن اسامی شرکا

نام شرکا را باید در این مرحله وارد کنید. نام کامل آن‌ها باید به همراه شماره ملی‌شان در سامانه ثبت شود. اگر تعداد شرکای شما زیاد بود مثلاً بیش از 150 نفر، باید از طریق پُر کردن یک فرم جداگانه اقدام به ثبت و اضافه کردن نام شرکا کنید. در غیر این صورت میتوانید به راحتی نام شرکا را در همین مرحله وارد کنید.

8- قدم هشتم | مشخص کردن جایگاه شرکا

در این مرحله شما تعیین می‌کنید که شرکایتان چه جایگاهی در شرکت را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در همین قسمت باید مشخص کنید که تاریخ شروع فعالیت آنان از چه زمانی بوده است.

9- قدم نهم | مشخص کردن سهام شرکا

در این قسمت گزینه‌ای رو به روی شما باز می‌شود که مشخص می‌کنید سهام هر یک از شرکای شما چقدر است. مشخص کردن میزان سهم و سرمایه‌ی هر یک از شرکا الزامی است.

10- قدم دهم از مراحل ثبت شرکت | اطلاعات مربوط به نماینده شرکت

در این قسمت شما اطلاعات مربوط به نماینده شرکت را وارد کرده و مشخص می‌کنید که فرد مورد نظر دقیقاً چه اختیاراتی دارد.

11- قدم یازدهم | ثبت شعبه‌ها

اگر شرکت شما چندین شعبه دارد، باید در این مرحله اطلاعات لازم و مربوط به سایر شعبه‌ها را وارد کنید. در غیر این صورت می‌توانید از این مرحله بگذرید.

12- قدم دوازدهم | انتخاب روزنامه‌ی مؤسسه یا شرکت

در این گام باید اطلاعات مربوط به امور مالی خود را وارد کنید. یعنی روز و ماه و سال مالی خود را وارد کرده و سپس روزنامه مؤسسه یا شرکت خود را انتخاب می‌کنید و به مرحله بعد می‌روید.

13- قدم سیزدهم | تنظیم صورت جلسه

همانطور که از نامش پیداست در این قسمت باید صورت جلسه مؤسسین و یا هیئت مدیره را انتخاب کنید.

14- قدم چهاردهم | اظهارنامه

در این مرحله هر تقاضا و یا اظهارنامه‌ای که دارید می‌توانید وارد کنید. در وارد کردن آن دقت کنید، چرا که می تواند در هزینه های‌تان تاثیر داشته باشد.

15- قدم پانزدهم از مراحل ثبت شرکت | دریافت متن اساسنامه

هر چیزی که شما از ابتدا تا اینجا پُر کرده‌اید در قالب یک فرمی به نام متن اساسنامه ظاهر می‌شود. متن را مطالعه می‌کنید و در هر قسمتی اگر اشتباهی وجود داشت، شما می‌توانید به عقب بازگشته و آن را اصلاح کنید.

16- قدم شانزدهم | متن شراکت‌نامه

این قسمت مثل مرحله‌ قبلی است. شما متنی با عنوان شراکت‌نامه دریافت می‌کنید که در صورت نیاز به اصلاح به می‌توانید به راحتی آن را تغییر دهید.

17- قدم هفدهم | خلاصه اظهارنامه

خلاصه‌ای از اظهارنامه‌ای که شما تکمیل کرده‌اید برایتان ظاهر می‌شود. در این مرحله مثل دو مرحله قبل در صورت نیاز می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید.

18- قدم هجدهم | تکمیل مدارک مورد نیاز

در این مرحله شما باید تمام مدارک قانونی و مربوط به شرکت خود را ثبت کنید. از جمله اصل مجوز فعالیت، تأییدیه اصالت مدارک و هویت، عدم سوء پیشینه و… لازم به ذکر است در وارد کردن اطلاعات در این قسمت دقت بفرمایید و در نهایت گزینه پذیرش نهایی را فشار دهید.

19- قدم نوزدهم | پست مدارک

بعد از اینکه همه مدارک خود را تکمیل کردید آن را پست کنید. اگر می‌خواهید از روند پرونده ثبت شرکت خود باخبر شوید از کد رهگیری که در ثبت نام اینترنتی دریافت کردید استفاده کنید. اگر مدارک شما کامل باشد، شرکت شما بعد از مدتی ثبت می‌شود.

20- قدم بیستم از مراحل ثبت شرکت | صدور آگهی ثبت شرکت

وقتی پرونده شما مورد تأیید قرار گرفت یعنی شرکت شما ثبت شده است. این آخرین مرحله از ثبت شرکت است که باید حضوری به اداره ثبت شرکت بروید و امضا کرده تا مدارک خود را دریافت کنید. بعد از اینکه آگهی خود را در روزنامه رسمی کشور ثبت کردید باید به سراغ تشکیل پرونده مالیاتی بروید تا کد اقتصادی دریافت کنید. حالا کار ثبت شرکت شما به اتمام رسیده و می‌توانید کسب و کار خود را با آسودگی خاطر، به طور جدی آغاز کنید.

سؤالات متداول از مراحل ثبت شرکت

اگر مدارک ما دارای ایراد باشد آیا باز هم می‌توانیم برای ثبت شرکت اقدام کنیم؟

بله. اگر مدارک شما دارای ایراد بود می‌توانید تمام مراحل توضیح داده شده را از اول طی کرده و نسبت به ثبت شرکت خود اقدام کنید.

آیا برای درج آگهی ثبت شرکت خود در روزنامه باید هزینه‌ای پرداخت کنیم؟

بله. در این مرحله شما باید به سایت روزنامه رسمی شرکت مراجعه کنید و پس از پرداخت هزینه‌های لازم آگهی شرکت خود را در روزنامه منتشر کنید. برای جلوگیری از اشتباهات دیگر می توانید راهنمای ثبت شرکت ها را مطالعه نمایید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه مراحل ثبت شرکت‌ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: مراحل ثبت شرکت ها



:: بازدید از این مطلب : 169
مراحل ثبت شرکت ها | به چه ترتیبی
karduk
0 نظر