مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

پروانه بهره برداری چاه آب | راهنمای کامل و نحوه صدور

چرا باید پروانه بهره برداری چاه آب گرفت؟ چاه‌ها و قنات‌ها در کشور جزوی از میراث این سرزمین هستند؛ از این رو اگر کسی می‌خواهد چاهی را حفر کند و آن را مورد بهره‌برداری قرار دهد لازم است که پروانه بهره‌برداری داشته باشد. این پروانه به او اجازه می‌دهد از میراث ملی این سرزمین به صورت قانونی برداشت کند. از این رو صدور پروانه بهره برداری چاه آب برای حفر و بهره‌برداری چاه عمیق و نیمه عمیق برای کلیه بخش‌های مصرف (کشاورزی، صنعتی، شرب و سایر مصارف) صادر می‌شود.


برای دریافت مشاوره در زمینه پروانه بهره‌برداری چاه آب می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.



منبع : پروانه بهره برداری چاه آب



پروانه بهره برداری چاه آب

برای دریافت پروانه بهره‌برداری چاه آب متقاضیان باید مراحل، شرایط و مدارکی را تهیه و طی کنند تا این پروانه به آن‌ها تعلق بگیرد. بنابراین اگر قصد گرفتن پروانه بهره‌برداری چاه آب را دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. همچنین می توانید با دریافت مشاوره از مرکزکاردوک کلیه اقدامات لازم جهت دریافت پروانه بهره برداری را به این مجموعه واگذار کنید.

قانون پروانه بهره برداری از چاه آب

قانون توزیع عادلانه آب، آیین نامه‌های اجرایی قانون توزیع عادلانه آب و دستورالعمل‌های صادره از طرف وزارت نیرو به عنوان قوانین حاکم برای صدور پروانه بهره‌برداری مورد نظر قرار می‌گیرد. لذا در صورت تخلف از این قوانین ممکن است خسارات و ضررهای هنگفتی شامل حالتان شود.

مراحل دریافت پروانه بهره برداری چاه آب

مرحله اول

معرفی از طرف سازمان مربوطه، اﺧﺬ درﺧﻮاﺳﺖ کتبی، ﻓﺮم درﺧﻮاﺳﺖ ﻣﺤﻀﺮی و ﺳﺎﻳﺮ ﻣﺪارک ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز از ﻣﺘﻘﺎضی ﺷﺎﻣﻞ اﺳﻨﺎد ﻣﺎﻟﻜﻴﺖ، ﻣﻮاﻓﻘﺖ اﺻﻮلی و ﺗﻌﻬﺪ ﻧﺎﻣﻪ در ﻣﻨﺎﻃﻖ آزاد.

مرحله دوم

ﺗﻌﻴﻴﻦ و اﻋﻼم اوﻟﻮﻳﺖ ﺗﺨﺼﻴﺺ آب ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﻣﺘﻘﺎضی ﺗﻮﺳﻂ ﻛﻤﻴﺘﻪ اوﻟﻮﻳﺖ ﺑﻨﺪی ﺗﺨﺼﻴﺺ آب اﺳﺘﺎن و ﺳﭙﺲ اﺧﺬ درﺧﻮاﺳﺖ و ﻓﺮم ﻣﺤﻀﺮی و ﺳﺎﻳﺮ ﻣﺪارک ﻓﻮق، اﻟﺬﻛﺮ در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻣﻤﻨﻮﻋﻪ.

مرحله سوم

ﺑﺮرسی ﺣﻘﻮقی ﻣﺪارک اراﺋﻪ ﺷﺪه

مرحله چهارم

اﺧﺬ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻛﺎرﺷﻨﺎسی، ﺑﺎزدﻳﺪ و ﺗﻬﻴﻪ ﮔﺰارش ﻓنی  

مرحله پنجم

ﻃﺮح ﭘﺮوﻧﺪه در ﻛﻤﻴﺘﻪ ﺗﺨﺼﻴﺺ ﺷﺮﻛﺖ و ﺗﻌﻴﻴﻦ آب ﺗﺨﺼﻴﺺ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﺑﻪ ﻣﺘﻘﺎضی     

مرحله ششم

ﻃﺮح ﭘﺮوﻧﺪه در ﻛﻤﻴﺴﻴﻮن رﺳﻴﺪگی ﺑﻪ ﺻﺪور ﭘﺮواﻧﻪ‌ﻫﺎ و ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﺸﺨﺼﺎت ﻓنی ﭼﺎه در ﺻﻮرت اراﺋﻪ ﺟﻮاز ﺗأﺳﻴﺲ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺘﻘﺎضی و مجوز تغییر کاربری اراضی.

مرحله هفتم

ﻋﻘﺪ ﻗﺮار داد و اﺧﺬ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺟﺒﺮانی از ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎن ﭼﺎهﻫﺎی ﻣﺸﻤﻮل ﻣﺎده 12 آﺋﻴﻦ ﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮائی ﻗﺎﻧﻮن

مرحله هشت

اﺧﺬ ﻗﺮارداد ﺣﻔﺎری از ﻣﺘﻘﺎضی و ﺻﺪور ﻣﺠﻮز ﺣﻔﺮ ﭼﺎه

مرحله نهم

ﺗﻬﻴﻪ ﮔﺰارش ﻛﺎرﺷﻨﺎسی ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻣﻨﺼﻮﺑﺎت ﺑﻬﺮه‌ﺑﺮداری، ﭘﺲ از ﺣﻔﺮ ﭼﺎه و آزﻣﺎﻳﺶ ﭘﻤﭙﺎژ

مرحله دهم

ﺻﺪور ﭘﺮواﻧﻪ ﺑﻬﺮه‌ﺑﺮداری ﭼﺎه ﭘﺲ از اﺣﺪاث و اﺧﺬ و اراﺋﻪ ﭘﺮواﻧﻪ ﺑﻬﺮه‌ﺑﺮداری واﺣﺪ از ﺳﺎزﻣﺎن ذی رﺑﻂ  

مدارک مورد نیاز برای دریافت پروانه بهره‌برداری چاه آب

تصویر کارت ملی، تصویر شناسنامه، فرم شماره یک، وکالت نامه (در صورت داشتن وکیل)، آگهی تأسیس، تصویر برابر اصل سند مالکیت، موافقت اصولی، معرفی از سازمان جهاد کشاورزی، معرفی از سازمان صنعت معدن تجارت، اجاره نامه واگذاری اراضی دولتی، تصویر اساسنامه شرکت، آخرین تغییرات روزنامه رسمی، گواهی کد اقتصادی، گواهی شناسه ملی، کپی شناسنامه و کارت ملی اعضای دارای حق امضا، درخواست کتبی از ارگان مربوط، مدارک سند زمین.

مراکز ارائه دهنده پروانه بهره برداری چاه آب

افراد برای دریافت پروانه بهره‌برداری می‌توانند به گروه حفاظت آب‌های زیرزمینی در ستاد و ادارات منابع آب شهر و شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند. همچنین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی،‌ ﺟﻬﺎد ﻛﺸﺎورزی، ﺛﺒﺖ اﺳﻨﺎد، صنعت،‌ معدن و تجارت و سایر ارگان‌های ذیربط در این زمینه خدمت رسانی می‌کنند.

هزینه‌های صدور پروانه بهره برداری چاه آب

البته میزان هزینه‌ها همیشه ثابت نیست و می‌تواند تغییر کند. اما بر اساس آخرین هزینه‌های به دست آمده افراد باید هزینه کارشناسی، 2900000  ریال، مشمول 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند.

مدت زمان صدور پروانه بهره‌برداری

این موضوع به سرعت عمل درخواست کننده و ارائه و تکمیل مدارک او بازمی‌گردد. اگر همه چیز خوب پیش برود و به خصوص همه مدارک تکمیل باشد در حدود 62 روز طول می‌کشد تا پروانه بهره‌برداری صادر شود.

انتقال پروانه حفر یا بهره‌برداری از چاه

انتقال در مواردی ارائه می‌گردد که انتقال پروانه حفر یا بهره‌برداری مورد درخواست باشد و به لحاظ حقوقی معارضی برای موضوع وجود نداشته باشد. این مهم با ارائه درخواست کتبی از طرف شخص خواهان انتقال پروانه، اسناد ثبتی معتبر مبنی بر انتقال آب به همراه  اراضی مورد نظر، استعلام از نهاد‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

مراحل انتقال پروانه حفر یا بهره برداری از چاه آب

1- ارائه درخواست کتبی انتقال پروانه

2- تحویل فرمها، تکمیل مدارک، ارائه اسناد انتقال، رضایت نامه فرد انتقال دهنده و ...

3- طرح پرونده در کمیسیون رسیدگی به صدور پروانه‌ها جهت بررسی و در صورت صحت مدارک موافقت با انتقال پروانه و ارسال به شهرستان

4- در صورت موافقت کمیسیون، صدور اصلاحیه پروانه بنام فرد انتقال گیرنده

5- در صورت عدم موافقت کمیسیون ابلاغ به متقاضی جهت ارائه مدارک مورد نیاز جهت ارسال مجدد به کمیسیون.

سؤالات متداول در خصوص پروانه بهره برداری چاه آب

ضرورت‌های مراجعه حضوری برای درخواست پروانه بهره‌برداری در چیست؟

ضرورت‌های مراجعه حضوری برای ارائه درخواست کتبی، تعهدنامه‌های چاه گمانه و انسداد چاه قبلی، تکمیل مدارک و ارائه اسناد مالکیت و ... صورت می‌گیرد.

بازدید کارشناس از منطقه و تکمیل فرم گزارش کارشناسی چند روز طول می‌کشد؟

این مهم در حدود هفت روز کاری در صورت تکمیل بودن شرایط، طول خواهد کشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پروانه بهره‌برداری چاه آب می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : پروانه بهره برداری چاه آب

سامانه سیفام | سامانه یکپارچه فعالان اقتصادی مناطق آزاد تجاری صنعتی

سامانه سیفام درگاه ارائه خدمات به کلیه فعالان و بنگاه‌های اقتصادی برای مناطق آزاد تجاری و صنعتی است. از این رو جهت حفظ منافع کشور در زمینه اقتصاد به خصوص در مناطق آزاد برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر، سامانه‌ای به نام سیفام طراحی شده است. در این سامانه ضمن ارائه قوانین و مقررات لازم برای فعالیت در مناطق آزاد، تعدادی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در هفت منطقه آزاد وجود دارد را مورد بهره برداری قرار می‌دهد. شما نیز می‌توانید از این امتیازات در کار خود بهره مند شوید. کارشناسان کاردوک اطلاعات لازم جهت شروع و بهره‌برداری انواع فعالیت‌ها در مناطق آزاد تجاری را به شما ارائه می‌دهند.

برای دریافت خدمات در زمینه سامانه سیفام می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : سامانه سیفام


سامانه سیفام

سیفام یا سامانه یکپارچه فعالان اقتصادی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، سامانه‌ای است که توسط دبیر شورای عالی مناطق آزاد طراحی شده است. برای کلیه کسانی که در زمینه اقتصادی و تجارت در مناطق آزاد فعال هستند و باعث رشد و توسعه اقتصادی می‌شوند، سامانه ای راه اندازی شد تا خدمات ویژه اقتصادی مناطق آزاد به صورت یکپارچه و متمرکز ارائه شود.

خدمات سامانه سیفام

1- ارائه اطلاعات مربوط به فرصت‌های سرمایه گذاری و ثبت درخواست سرمایه گذاری

2- ثبت شرکت در مناطق آزاد 

3- ثبت درخواست گواهی ارزش افزوده

4- ثبت اظهارنامه گمرکی

5- ثبت درخواست ورود ماشین آلات و تجهیزات و…

6- دسترسی به کلیه سامانه‌های ویژه و اختصاصی هر یک از مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی

7- دسترسی به کلیه سامانه های مربوط به مناطق آزاد 

همچنین راحتی استفاده از این سامانه باعث شده دستورالعمل‌ها و نیازهای آموزشی و اطلاعاتی درخواست کنندگان به راحتی برطرف گردد.

نحوه استفاده از سامانه سیفام

1- ارائه درخواست کتبی توسط سرمایه‌گذار

2- دریافت درخواست کتبی، ارائه فرم‌های طرح‌های کسب و کار سرمایه‌گذاری

3- تکمیل فرم‌های سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذار (ارائه طرح کسب و کار و توان فنی و مالی مناسب برای انجام طرح)

4- بررسی طرح توسط مدیریت سرمایه‌گذاری و در صورت نیاز اصلاح طرح توسط سرمایه‌گذار

5- پیشنهاد جانمایی توسط معاونت عمرانی و زیربنایی

6- موافقت سرمایه‌گذار با محل جانمایی طرح

7- عقد قرارداد با سرمایه‌گذار و تحویل زمین به فرد

ثبت نام در سامانه سیفام

مرحله اول: عضویت

در مرحله اول عضو شوید و نوع عضویت خود (حقیقی و یا حقوقی) را مشخص کنید. در مرحله عضویت باید اطلاعات فردی و مشخصات کامل خود را وارد و ثبت نمایید.

مرحله دوم: تکمیل اطلاعات

در این مرحله شما باید کلیه اطلاعات خود را تکمیل کنید از قبیل کد پستی، آدرس، ایمیل و... را وارد کنید. در وارد کردن این اطلاعات دقت زیادی به خرج دهید.

مرحله سوم: دریافت ایمیل

وقتی اطلاعات خود را وارد کردید، یک ایمیل تأیید برای شما ارسال می‌شود و این به معنی تأیید و کامل بودن فرآیند عضویت شماست و می‌توانید به کلیه خدمات این سامانه دسترسی پیدا کنید.

نکته: کلیه مراحل ثبت نامی و اطلاعات از خدمات باید از طریق سایت sso.freezones.ir انجام شود.

مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد

1- اشخاص حقیقی و حقوقی که فعالیت‌های اقتصادی متنوعی را در منطقه انجام می‌دهند، نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد از تاریخ بهره برداری مندرج در مجوز به مدت بیست سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم معاف خواهند بود و پس از انقضای بیست سال تابع مقررات مالیاتی خواهند بود که با پیشنهاد هیأت وزیران به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

2- واردات کالای تولیدشده در منطقه آزاد به سایر نقاط کشور، تا حد ارزش افزوده در آن منطقه، با تصویب هیأت وزیران از پرداخت تمام یا قسمتی از حقوق گمرکی و سود بازرگانی معاف می‌باشند.

3- ورود کالاهایی که تمام یا بخشی از مواد اولیه آن از داخل کشور تأمین و در منطقه آزاد تولید می‌شود، از تمام یا بخشی از حقوق گمرکی و سود بازرگانی مربوط به مواد اولیه داخلی معاف خواهند بود.

4- ورود و خروج سرمایه و سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در هر منطقه، آزاد می‌باشد. مقررات لازم برای جلب و حمایت سرمایه گذاری در هر منطقه و چگونگی و میزان مشارکت خارجیان در فعالیت‌های هر منطقه به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

5- حقوق قانونی سرمایه گذاران خارجی که پذیرش سرمایه آن‌ها به تصویب هیأت وزیران رسیده است، مورد تضمین و حمایت است. سرمایه‌ی سرمایه گذاران مزبور، چنانچه در مواردی به وسیله قانون به نفع عموم ملی شود یا اینکه از سرمایه گذاران یاد شده سلب مالکیت شود، جبران عادلانه خسارت به عهده دولت می‌باشد. مقررات مربوط به نحوه پذیرش سرمایه‌های مذکور و طریق جبران خسارت به موجب آیین نامه‌ای خواهد بود که به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

سؤالات متداول در خصوص سامانه سیفام

مناطق آزاد ویژه کدام مناطق هستند؟

کیش، قشم، چابهار، اروند، ارس، انزلی، ماکو، شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره)، مناطق ویژه اقتصادی ایران.

چگونه می‌توانیم درخواست‌های خود را پیگیری کنیم؟

کلیه درخواست‌های شما در سازمان مسئول منطقه خودتان مورد بررسی قرار می‌گیرد و دبیرخانه شورای‌ عالی نقشی در بررسی درخواست‌ها نخواهد داشت.

برای دریافت خدمات در زمینه سامانه سیفام می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : سامانه سیفام

تحقیقات بازار | انواع تحقیقات بازار

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته تحقیقات بازار یکی از ملزومات شروع کار و بهبود عملکرد سازمان محسوب می‌شود. شرکت‌های بازرگانی می‌دانند بدون در نظر گرفتن پارامترهای اقتصادی نمی‌توانند در عرصه تجارت موفق شده و به جایگاه بالایی برسند. اگر به طور سنتی فعالیت تجاری را رهبری می‌کنید و در مقایسه با رقبای داخلی و خارجی نمی‌توانید جایگاه بالاتری پیدا کنید، به احتمال زیاد در برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی کلی سازمان نیاز به ایجاد تغییراتی دارید. برای انجام این کار ابتدا باید با استفاده از داده‌‌ها و اطلاعات موجود و استفاده از روش‌های تحلیل مناسب، به راهکاری مناسب دست یافت. در ادامه با انواع تحقیقات بازار و چگونگی دستیابی به آن آشنا خواهید شد.

 

برای دریافت خدمات در زمینه انواع تحقیقات بازار می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: تحقیقات بازار

 

انواع تحقیقات بازار

تحقیقان بازار شامل انواع گوناگونی از روش ها است، این تنوع به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا بتوانند از ابعاد مختلف سلیقه مشتری خود را بشناسند و محصول و یا خدماتی را تولید کنند که روی فروش تأثیر مثبتی می‌گذارد. قطعاً محصولی که حاصل تحقیقات بازار باشد فروش و سود خوبی را عاید تولیدکنندگان و کارآفرینانی که به تازگی کسب و کاری را شروع کردند، خواهد کرد. شما می توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان کاردوک، کسب و کار خود را مورد مطالعه قرار داده و از گزینه ها مناسب جهت ایجاد تغییرات استفاده کنید. برای دریافت مشاوره کسب و کار کلیک کنید.

معرفی انواع تحقیقات بازار

تحقیقات بر اساس اطلاعات اولیه

همانطور که از نام‌شان پیداست هیچ نوع سابقه‌ای از این اطلاعات در دسترس نیست. از این رو شرکت‌ها باید برای انجام تحقیقات گسترده فردی را استخدام کنند و یا از سایر شرکت‌هایی که وظیفه آن‌ها انجام تحقیقات بازار است کمک بخواهند. این اطلاعات معمولا شامل نیاز مشتری، قیمت رقبا در خصوص محصول مورد نظر و یا خدماتی که ارائه می‌دهند، می‌باشد.

تحقیقات بر اساس اطلاعات ثانویه

این اطلاعات از قبل در سازمان‌ها و انجمن‌های دیگر موجود است و شرکت‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اطلاعات ثانویه شامل درک مشتریان از محصول و خدمات، مقایسه قیمت‌های رقبا جهت قیمت گذاری محصول و خدمات می‌باشد.

مهم‌ترین ابزارهایی که برای تحقیقات بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد

پرسشنامه

شرکت‌ها می‌توانند یکسری پرسشنامه را تهیه و تدوین کرده و از مشتریان خود بخواهند که آن‌ها را تکمیل کنند. در گذشته این پرسش‌نامه‌ها به صورت کاغذی و حضوری به مشتری داده می‌شد، اما امروزه به راحتی می‌توانید پرسشنامه‌های الکترونیکی را ایجاد کرده و از طریق ایمیل به مشتریان خود ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید که آن را پُر کنند.

گروه‌های متمرکز

می‌توانید سمینارها، جلسات و گفتگوهایی را با مشتریان خود داشته باشید و آن‌ها را بر اساس سن و جنس تقسیم بندی کنید و برای هر کدام به صورت جداگانه تحقیقات بازار را انجام دهید. با استفاده از گروه‌های متمرکز می‌توانید به علایق مشتریان خود نیز پی ببرید.

مصاحبه‌های عمیق

وقتی بتوانید با تک تک مشتریان خود به صورت جداگانه مصاحبه‌هایی را انجام دهید، به درک عمیق‌تر و بهتری از سلایق و نظرات مشتری در خصوص محصول و یا خدمات مورد نظر خود می‌رسید.

بخش بندی بازار

تحقیقات بازار خود را بخش بندی کنید و آن را بر اساس درآمدها، علایق، نقطه نظرات، انتقادات و بازار رقبا به صورت جداگانه مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. تحقیقات بازار به صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد تا بتوانند اطلاعات مفیدی در مورد حداکثر جامعه هدف خود را بدست آورند.

آزمایش محصول

باید در مورد محصولی که تولید می‌کنید اطمینان کامل داشته باشید، از این رو آن را به خوبی مورد آزمایش قرار دهید. شناخت محصول بر اساس ویژگی‌های آن و همچنین نقطه نظرات مشتریان، می‌تواند روند تحقیقات بازار شما را راحت‌تر کرده و هزینه‌های آن را نیز کاهش دهد.

شناخت رفتار خرید مشتری

این نیز بخشی از نظرسنجی فعال کسب و کار در بازار است که باید تمرکز خود را بر روی مشتری قرار بدهید. هدف شناسایی علایق، انگیزه‌ها و دلایل خرید مشتری است تا درک درستی از نحوه وفادارسازی و افزایش فروش بتوان داشت. جهت اطلاع از انواع روش هایافزایش فروش کلیک کنید.

اهداف تحقیقات بازار

طرح برنامه دقیق

برای اینکه فروش خوبی داشته باشید، نیازمند طرح برنامه دقیق، قیمت‌گذاری و فروش آن هستید که همگی نیازمند یک برنامه‌ریزی حرفه‌ای و حساب شده است.

کنترل هزینه‌های بازاریابی

وقتی بتوانید جایگاه محصول خود را در بازار کشف کنید، به این ترتیب بازاریابی شما هدفمندتر خواهد بود و هزینه‌های اضافی را به خاطر مسیر نادرست بازاریابی، کنترل خواهید کرد.

کشف بازارهای جدید

این تحقیقات به شما در مورد مکان‌های جدیدی که امکان فروش محصولاتتان در آن وجود دارد را در اختیارتان قرار می‌دهد. با جمع آوری اطلاعاتی چون سلایق مصرف کننده، انواع محصولات موجود در بازار و قدرت خریداران می‌توان بازارهای جدید را امتحان کرد.

به دست آوردن اطلاعات کامل از رقبا

با تحقیقات بازار شما متوجه خواهید شد که در یک بازار چند رقیب دارید و محصولات و خدمات آن‌ها چه جایگاهی را به خودشان اختصاص داده‌اند.

بررسی تأثیر عوامل بیرونی

عوامل خارجی زیادی بر قدرت و توان خرید مردم و همچنین فروش محصول شما تأثیر خواهد گذاشت که با بررسی آن می‌توانید بهترین روش بازاریابی را اتخاذ کنید. تأثیر عوامل خارجی باید از طریق تحقیقات بازاریابی صورت بگیرد.

مزایای تحقیقات بازار

1- تحقیقات بازار زمینه‌های موفقیت کسب و کار شما را فراهم می‌سازد.

2- با تحقیقات بازار به نقاط ضعف و قوت خود و رقیبان‌تان پی خواهید برد.

3- نیازها و تقاضاهای مشتریان را پیدا کرده و برای حل آن‌ها برنامه ریزی نمایید.

4- موفقیت فعالیت خود را اندازه‌گیری نمایید.

5- در هنگام ارائه یک محصول جدید، به راحتی می‌توانید نظر مشتریان و مخاطبان خود در مورد آن را بدست آورید.

6- صرفه جویی در هزینه‌ها برای جلوگیری از انجام تبلیغاتی که برای شما هیچ سودی ندارد.

7- رشد کسب و کار شما افزایش می‌یابد.

سخن پایانی...

تحقیقات بازار بخش جدایی ناپذیر از کسب و کار شماست که باید دائم در حال انجام باشد، این مهم به خصوص در هنگام تولید یک محصول و خدمات جدید باید بیشتر مورد بررسی و توجه فعالان عرصه کسب و کار قرار بگیرد تا بتواند نتایج خوبی ایجاد کند.

سؤالات متداول در خصوص انواع تحقیقات بازار

سؤالات پرسشنامه باید چگونه باشد؟

این سؤالات باید کوتاه و به صورت تستی باشد. از ایجاد سؤالاتی که نیاز به تحلیل و نوشتن از طرف فرد مقابل دارد، خودداری کنید.

نمونه‌ای از پرسش‌های تحقیقات بازار را بگویید؟

این سؤالات می‌تواند به شرح زیر باشد:

1- بازار مورد نظر تا چه اندازه‌ای بزرگ است؟

2- با توجه به وضعیت اقتصادی چند درصد احتمال دارد که بازار در آینده رشد کند.

3- چه محصولات و خدمات دیگری مشابه به محصول ماست؟

4- برترین رقبای ما چه کسانی هستند؟

5- بین شما و رقبایتان چه بازارهای مشترکی وجود دارد؟

برای دریافت خدمات در زمینه انواع تحقیقات بازار می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: تحقیقات بازار

روش مقاله نویسی | اصول و آموزش مقاله نویسی به زبان ساده

روش های مقاله نویسی معمولا توسط دانشجویان جهت ارائه پروژه‌های دانشجویی جستجو می‌شود. اگر شما دانشجو هستید و قصد دارید در رشته تحصیلی خود به موفقیت برسید و یا می‌خواهید به صورت آزاد فعالیت علمی داشته باشید، باید بدانید رمز آن نوشتن مقاله حرفه‌ای است. هر چقدر بتوانید در طور تحصیل خود مقالاتی با کیفیت بالا بنویسید، این مهم رزومه دانشگاهی شما را تقویت می‌کند و بستر ورود به بازار کار را برای شما هموارتر می‌سازد. اطلاع از روش‌های مقاله نویسی و تقویت نویسندگی به عنوان مهارتی کاربردی جهت کسب درآمد مفید خواهد بود.

 

برای دریافت مشاوره و آموزش مقاله نویسی می‌توانید با مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : روش مقاله نویسی

 

روش و آموزش مقاله نویسی

فرض کنید شما در مورد یک موضوع نظراتی دارید و می‌خواهید در مورد آن به دیگران بگویید. چگونه این کار را خواهید کرد؟ می‌توانید نظرات را به افراد نزدیک خود بگویید، اما اگر می‌خواهید نه تنها به مردم بلکه به جهانیان بگویید، چگونه این کار را خواهید کرد؟ شما این نظرات را خواهید نوشت، اینطور نیست؟

همانطور که دیده‌اید نویسندگان یا دانشجویان مشکلات و پیشنهادات خود را به صورت مقالات علمی – پژوهشی و یا علمی – ترویجی در بعضی از روزنامه‌ها، مجلات  و وبلاگ‌ها می‌نویسند. آنها نظرات و عقاید خود را در قالب مقاله می‌نویسند و در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین با یادگیری روش های مقاله نویسی می توانید در سایر حوزه‌های نویسندگی مثل محتوی‌نویسی و روزنامه‌نگاری فعالیت کنید.

1- داشتن یک ایده

برای اینکه بتوانید یک مقاله خوب و کاربردی بنویسید نیاز به یک ایده دارید. ایده‌های انتخابی شما باید با سؤالاتی همراه شود. مثلاً بگویید این ایده قرار است به چه سؤالی پاسخ دهد؟ چه مشکلی را برطرف می‌کند و یا از نظر علمی می‌تواند یاری رسان باشد یا نه؟

هر چقدر ایده‌های شما تازه و جدید باشد، به کیفیت مقاله افزوده خواهد شد. در واقع اولین عاملی که باعث می‌شود مقاله‌ای در نظر مخاطب مهم جلوه کند، ایده‌ی اولیه است. پس در انتخاب ایده جهت نوشتن دقت فرمایید.

2- روش مقاله نویسی | جمع آوری اطلاعات

برای اینکه بتوانید در مورد ایده خود مقاله بنویسید باید به منابع مهم مربوطه دسترسی پیدا کنید. بدون منابع و اطلاعات لازم نوشتن یک مقاله غیرممکن و یا بسیار سخت خواهد بود. منابع اطلاعاتی خود را از طریق کتاب‌ها، سایر مقالات، اینترنت، اسناد، دست نوشته‌ها و.... پیدا کنید. وقتی بتوانید در اوایل کار به منابع خوبی دسترسی پیدا کنید، اگر در حین کار نیز به منابع تازه‌ای نیاز داشتید، روند یافتن آن برای شما آسانتر خواهد بود. منابع اطلاعاتی شما باید جامع و شامل همه چیز در ارتباط با موضوع مورد نظرتان باشد.

3- موضوع مقاله

موضوع مقاله همان عنوان مقاله شماست که باید به صورتی اصولی نوشته شود. سعی کنید کلیت مطالبی که قرار است در متن مقاله در مورد آن مطالبی بنویسید، در عنوان ذکر شود. عنوان شما باید کوتاه، مفید و مختصر باشد. اگر موضوع مقاله طولانی باشد، نمی‌تواند خواننده را جذب کند. قرار است در مورد یک ایده شروع به نوشتن کنید، پس باید سه کلمه کلیدی مهم از آن را پیدا کنید و آن را در عنوان خود جای دهید.

مثلاً در مقاله امروز ما قرار است در مورد مقاله نویسی به شما توضیح دهیم. کلمات کلیدی ما آموزش و روش است که در عنوان به کار بردیم. فرقی نمی‌کند که مقاله شما برای وبلاگ است و یا برای مجلات تخصصی، عنوان شما باید گویای هر آنچه که قرار است بگویید، باشد.

4- روش مقاله نویسی | چکیده مقاله

چکیده مقاله قبل از مقدمه قرار می‎گیرد. شما خلاصه‌ای بسیار کوتاه از کلیت یک مقاله را در چکیده قرار می‌دهید. چکیده مثل چراغ راهنما در مقاله عمل می‌کند، لذا وقتی می‌خواهید آن را بنویسید، از اضافه گویی خودداری کنید، چون مخاطبی که چکیده را مطالعه می‌کند، راجع به کل مقاله اطلاعاتی ندارد. چکیده شما به مخاطب کمک می‌کند تا بفهمد که این مقاله را انتها بخواند یا نه.

کل تعداد کلمات چکیده شما باید 250 تا 300 کلمه باشد. در این چکیده شما اهداف تحقیق، روش جمع آوری اطلاعات و خلاصه‌ای از نتایج به دست آمده را می‌نویسید.

5- مقدمه مقاله

چهارمین قسمت مهم یک مقاله مقدمه آن است. مقدمه همان جایی است که شما می‌توانید اطلاعات پیش زمینه و مهمی را که خواننده باید قبل از رسیدن به متن مقاله داشته باشد، ارائه دهید. مقدمه می‌گوید که چرا مقاله را نوشتید و خواننده باید درباره موضوع و دیدگاه شما چه چیزی را درک کند. مقدمه به خواننده می‌گوید که چه چیزی را باید انتظار داشته و در مقاله به دنبال چه چیزی باشد. مقدمه شما حداکثر دو صفحه و حداقل یک صفحه باید باشد. همچنین سعی کنید در مقدمه بیش از حد ارجاع ندهید.

6- روش مقاله نویسی |  بدنه اصلی مقاله

بدنه اصلی مقاله شما، همان توضیحات کامل و مفصل در مورد موضوع مورد نظر است. شما در این قسمت از ابتدا به طور کامل، مفصل به همراه استدلال و در صورت نیاز از طریق نموداری شروع به نوشتن می‌کنید. کل مقاله شما بهتر است 30 صفحه باشد، به غیر دو تا سه صفحه‌ای که در مورد چکیده، مقدمه و فهرست منابع است، بقیه شامل بدنه اصلی مقاله شما خواهد شد.

هیچ وقت یکسره ننویسید. بدنه مقاله شما باید از پاراگراف تشکیل شود. مقاله شما باید به شکلی سازماندهی شود که از اطلاعات کلی به اطلاعات خاص منتقل شود. هر بار که موضوع جدیدی را شروع می‌کنید، به یک هرم وارونه فکر کنید به این صورت که گسترده‌ترین طیف اطلاعات در بالا قرار دارد و با پیشرفت پاراگراف یا مقاله، نویسنده بیشتر و بیشتر روی استدلال‌های خود تمرکز می‌کند که با شواهد خاص و مفصل پشتیبانی می‌شود. سرانجام، نویسنده از مطالبی که گفته به نحوی نیز حمایت می‌کند.

7- نتیجه مقاله

نتیجه خلاصه‌ای از یافته‌های کلیدی شماست. بخش نتایج یک مقاله علمی پژوهشی، یافته‌های اصلی یک مطالعه برگرفته از روش‌های به کار رفته در جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات را نشان می‌دهد. این یافته‌ها در یک دنباله منطقی و بدون تعصب انجام می‌شود و خواننده را برای تفسیر و ارزیابی بعدی وارد بحث می‌کند. هدف اصلی از بخش نتایج تجزیه و تحلیل اطلاعات به جملات است. هنگام تدوین بخش نتایج، لازم است به یاد داشته باشید که نتایج یک تحقیق چیزی را اثبات نمی‌کند. نتایج تحقیق فقط می‌توانند مشکل تحقیق را که تحت مطالعه شما بوده را تأیید یا رد کنند.

8- روش مقاله نویسی | فهرست منابع

در انتهای مقاله، بعد از نتیجه‌گیری فهرست منابع قرار می‌گیرد. در این بخش شما از هر منبعی که برای مقاله خود استفاده کردید را باید بنویسید. ترتیب نوشتن باید بر اساس حرف الفبای پارسی باشد. یک منبع را به این صورت باید بنویسید.

کتاب‌ها

1- نام خانوادگی نویسنده(کتاب)، کاما، حرف اول نام کوچک نویسنده، دو نقطه، عنوان کتاب، نقطه، شماره جلد، شماره چاپ، نقطه، اسم ناشر، کاما، محل نشر، کاما، شماره صفحات(صص:برای چند صفحه) و (ص: برای یک صفحه)، کاما، سال انتشار، نقطه.

مقالات

1- نام خانوادگی نویسنده (مقاله)،  کاما، حرف اول نام کوچک نویسنده، دو نقطه،  عنوان مقاله(داخل گیومه)، نقطه، نام مجله، دو نقطه، سال مجله، کاما، شماره تسلسل مجله، کاما،شماره صفحه، کاما، سال انتشار، نقطه.

نکته

سخنرانی‌ها، ایمیل‌ها، نامه‌ها، خاطرات و مکاتبات شخصی نباید در فهرست منابع درج گردد و فقط در متن به آن‌ها اشاره شود که شامل نام، نوع مکاتبه و تاریخ می‌باشد.

وقتی بدانیم یک مقاله باید چطور و بر چه اساسی نوشته شود، دیگر شروع کردن آن برای شما ترسناک نخواهد بود. با دقت و توجه به آنچه که گفته شد خواهید توانست یک مقاله خوب بنویسید.

سؤالات متداول

برای اینکه مقاله خود را برای دانشگاه‌های خارجی بنویسیم آیا در تعداد صفحات محدودیت داریم؟

تعداد صفحات مقاله شما بستگی به نوع مجله‌ای دارد که شما می‌خواهید مقاله خود به آن ارسال کنید. برخی از مجلات خارجی برای تعداد صفحات بیش از یک عدد خاص (بستگی به مجله دارد) هزینه دریافت می‌کنند.

مسئولیت صحت و سقم مقاله بر عهده کیست؟

مسولیت صحت و سقم مقاله به لحاظ علمی و حقوقی بر عهده نویسنده خواهد بود. لذا قوانین کپی رایت را در مقاله‌ها خود رعایت فرمایید.

برای دریافت مشاوره و آموزش مقاله نویسی می‌توانید با مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : روش مقاله نویسی

تولید بدون کارخانه

تولید بدون کارخانه فرصتی مناسب برای رونق بخش خصوصی و رشد بنگاه‌های کوچک اقتصادی است. در این روش بدون نیاز به سرمایه گذاری‌های عمده، با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های موجود فعالیت‌های تولیدی شکل می‌گیرد. با تغییرات نگرشی که اخیرا در سیاست‌های اقتصادی اتفاق افتاده، اکنون فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان است تا بتوانند با ایجاد ارزش افزوده در صنعت و کنترل قیمت تمام شده برای مصرف کننده، از مزیت‌های رقابتی بهره‌مند شوند. شروع هر کسب و کاری نیاز به بررسی و امکان سنجی دارد، بنابراین حتی اگر قصد ایجاد تولیدی هر چند کوچکی دارید، باید تمامی اطلاعات مورد نیاز برای شروع، ادامه و به سودرسانی آن فعالیت را جمع آوری و  تحلیل کنید. مشاوران خبره مرکز کاردوکدر این امر به شما خدمات می دهند. در ادامه جهت آشنایی با تعریف و مزایای تولید‌بدون کارخانه با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع تولیدات می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : تولید بدون کارخانه


 

تولید بدون کارخانه

به طور متوسط​​، از هر صد پروژه جدیدی که تعریف شده است، تنها یک مورد منجر به موفقیت در کسب و کار و دستاوردهای تجاری می‌شود. این نشان می‌دهد که مدیریت و هدایت ایده‌های خلاقانه از اولین مراحل شکل گیری تا آخرین آن یعنی پرداختن و پاسخگویی به نیاز بازار و دستیابی به دستاوردهای عملی، نیاز به قابلیت‌های خاصی دارد که از آن به عنوان مدیریت نوآورانه و در برخی موارد به فرصت‌های مدیریتی یاد می‌شود.

تولید بدون‌کارخانه این فرصت را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند تا با صرف وقت کمتر و تمرکز بر روی محصول تولیدی (قیمت گذاری، بازاریابی، برندسازی و...)، نگرانی از بابت تأسیس کارخانه نداشته باشند. با این حال شما برای کار خود نیاز به دریافت مجوزهای لازم هستید. برای دریافت جواز تاسیس واحد خود کلیک کنید.

تعریف تولید بدون کارخانه و بنگاه های تولید محور

بسیاری از محصولاتی که در خانه و یا تولیدی‌های کوچک در حال تولید هستند، در واقع با کمترین میزان سرمایه، تجهیزات و امکانات موجود کاری تولید محور انجام می‌دهند. بنابراین این بنگاه‌ها با محدودیت‌های سرمایه گذاری‌شان، تولیدی بدون کارخانه ایجاد کرده‌اند. برخی دیگر از تولید کنندگان نیز از ظرفیت سایر واحدهای تولیدی برای محصول خود استفاده می کنند. در این روش صاحبان برند و یا کسانی که مالکیت یک محصول را دارا هستند، سفارش ساخت آن کالا را به کارخانه‌ای دیگر می‌دهند. 

امروزه بسیاری از کشورها برای کاهش قیمت تمام شده، سفارش تولید محصول خود را به کشوری می دهند که در تولید تخصص بیشتری داشته و نیروی انسانی ارزان تری دارد. 

مزایای تولید بدون کارخانه چیست؟

1- استفاده از زیرساخت‌های موجود

یکی از مزیت‌های موجود در تولید بدون‌کارخانه استفاده از زیرساخت‌های موجود است. در این مورد تولیدکنند‌گان نیازی به تأسیس مجدد کارخانه‌ها و تأمین هزینه‌های زیادی ندارند، بلکه این کار را به کارخانه‌هایی می‌سپارند که فضای خالی برای تولید دارند. این باعث می‌شود که از زیرساخت‌های موجود در کشور نهایت استفاده را ببرند.

2- ثبت برند بدون نیاز به وجود کارخانه

وقتی تولیدکننده بخواهد شرکت و یا کارخانه‌‌ای را احداث کند نیازمند داشتن یک برند معتبر است. اما اگر بخواهد از شیوه تولید بدون کارخانه استفاده کند می‌تواند برند خود را انتخاب و ثبت کند و در عوض سیستم بازاریابی و برندینگ را برای خود ایجاد کند بدون اینکه نیاز به تاسیس کارخانه‌ای داشته باشد.

3- برون سپاری تولید

یکی از بزرگترین مزیت‌های تولید بدون‌کارخانه برون سپاری تولید است. یعنی تولیدکننده‌ای که قصد تولید محصولی را دارد این کار را به کارخانه‌های دیگر واگذار می‌کند و آن‌ها فرآیند تولید را پیش خواهند برد. یعنی افرادی که کارخانه دارند با صاحبان برند به توافق می‌رسند تا تولید محصولات صاحب برند را انجام دهند.

4- افزایش اشتغال زایی

وقتی افراد از تولید بدون کارخانه استفاده کنند می‌توانند با به کارگیری بخش‌های غیرفعال و خاموش شده کارخانه‌ها، چرخ تولید آن‌ها را دوباره به کار بیندازند. این کار باعث رشد تولید و افزایش اشتغال‌زایی در کشور خواهد شد.

5- افزایش صادرات

این روش در بسیاری از کشورها انجام شده و سوددهی آن مورد اثبات قرار گرفته است. کشورهای مختلف از آن برای بالا بردن میزان صادرات استفاده می‌کنند. تولید بدون کارخانه در شرایط منعطف‌تری صورت می‌گیرد و می‌تواند تقاضاها و نیازهای بازار را مورد توجه خود قرار دهد.

6- افزایش تولیدات مشاغل خانگی

تولید بدون کارخانه فقط مختص به شاخه صنعت نیست، وقتی بتوانیم از مشاغل خانگی نیز حمایت کنیم، در واقع از تولید بدون کارخانه حمایت کرده‌ایم. در این نوع از تولیدات بدون هزینه برای ساخت مکان‌های ویژه برای کسب و کار می‌تواند به سوددهی خوبی رسید و این کمک می‌کند تا مشاغل خانگی رشد و گسترش پیدا کند.

7- کمک به کاهش آلودگی هوا

تولیدات بدون کارخانه به کاهش آلودگی هوا و کاهش تردد کمک می‌کند. وقتی کسی بخواهد یک کارخانه تأسیس کند باید تمام جوانب آن را در نظر بگیرد، از جمله حمل و نقل، آسیب های زیست محیطی و ... اما وقتی از ظرفیت موجود در یک کارخانه و یک تولیدی برای تولید محصول خود استفاده کند، از آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری می‌کند.

تولید بدون کارخانه هنوز در ایران به طور جدی آغاز به کار نکرده است، اما با توجه به برخی مشکلات اقتصادی که درگیر آن هستیم، تولید بدون کارخانه به کمک اقتصاد و تولید کنندگان خواهد آمد. همچنین این مورد بر روی قیمت کالاها نیز تأثیر مثبت می‌گذارد و باعث می‌شود قیمت بسیاری از محصولات به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

8- تبدیل به متخصص تولید

با ایجاد و رونق چنین فضای تولیدی در کشور، واحدهایی که تنها کارشان تولید است، به وجود خواهند آمد. در نتیجه این بنگاه ها روز به روز از تکنولوژی و تکنیک های نوین تری برای تولید استفاده می کنند. تحت چنین شرایطی سایر کشورها نیز به این بنگاه ها سفارش تولید خواهند داد. 

سؤالات متداول در مورد تولید بدون کارخانه

آیا این نوع از تولیدات به نفع تولید کننده خواهد بود؟

این کار به نفع تولیدکنندگان خواهد بود و باعث می‌شود تا واحدهای تولیدی از همه ظرفیت‌های تولیدی خود استفاده کنند.

روش تولید بدون کارخانه‌ای چه تأثیری در هزینه‌ها دارد؟

تولیدات بدون کارخانه تا حد زیادی از هزینه‌های تولید اصلی می‌کاهد و این امر روی قیمت تمام شده محصولات نیز تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود محصولاتشان گران به فروش نرسد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع تولیدات می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : تولید بدون کارخانه