اصطلاح دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) به مجموعهای از فعالیتها گفته میشود که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت میگیرد. با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و افزایش استفاده از موبایل و ضریب نفوذ اینترنت در سالهای اخیر، امروزه بازاریابی دیجیتال به عنوان یک دانش و تخصص مستقل برای درآمدزایی در نظر گرفته میشود. جهت ارتقای مهارت فروش در دنیای مجازی میتوانید مقاله مهارت های لازم برای مدیر فروش را مطالعه نمایید.
برای دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ آموزش بازاریابی دیجیتالی
سایت hubspot که از سایتهای معتبر در زمینه بازاریابی دیجیتالی و استراژی محتوا است؛ دیجیتال مارکتینگ را به عنوان یک چتر مفهومی معرفی کرده است. به عبارت دیگر برای درک دیجیتال مارکتینگ باید همه تکنیکها و ابزارهای زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال را بشناسیم. اگر چه تعریف واحدی برای بازاریابی دیجیتال در دست نیست، اما میتوان تعریف زیر را به عنوان بهترین تعریف بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت:
“بازاریابی دیجیتال مجموعهای از ابزار و فعالیتهایی است که برای بازاریابی خدمات و محصولات مختلف در بستر دیجیتال (اینترنت، موبایل و سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار میگیرد.”
از جمله ابزارهای موجود در بازاریابی دیجیتال میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
نکته ای که باید بدانید این است که در لیست فوق همپوشانی وجود دارد، ولی به دلیل این که در بسیاری از منابع و کتابهای معتبر به همین شیوه آورده شده است. ما هم از روش رایج برای توضیح ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کردیم.
استفاده از رسانه دیجیتال برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار مزیتهای بسیاری نسبت به روشها و بازاریابی سنتی دارد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
بسیاری از افراد تصور میکنند که بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به یک معنا هستند، در حالی که اینطور نیست. اصطلاح بازاریابی اینترنتی اصطلاحی قدیمیتر است که در گذشته رواج داشت. با گذر زمان و پیشرفت و گسترش تنوع ابزارهای دیجیتالی، به تدریج اصطلاح بازاریابی دیجیتالی جایگزین این اصطلاح شد.
در بستر اینترنت سایتهای زیادی در حال ارائه خدمات آموزشی به صورت محصول و دوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند. مرکز مشاوره کاردوک مقالات مختلف آموزشی در این حوزه در سایت و کانال تلگرام خود منتشر کرده است. همچنین میتوانید از خدمات مشاوره و دورههای مختلف مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک در این زمینه بهرهمند شوید.
در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارید و تصمیم به طراحی استراتژیهایی برای مجموعه خود دارید؛ میتوانید با متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک تماس بگیرید و زمان جلسه مشاوره تلفنی و حضوری خود را هماهنگ کنید.
توجه داشته باشید که یک راه حل کلی مناسب برای تمام کسب و کارها وجود ندارد و با توجه به نوع مخاطب و وضعیت فعلی کسب و کار شما در بازار استراتژی بازاریابی دیجیتال شما مشخص میگردد.
ما با بررسی نیازها و فرایندهای کسب و کار میتوانیم پیشنهادات مفیدی در زمینه بازاریابی دیجیتال ارائه دهیم.
طراحی استراتژی بخش بسیار مهم طراحی و برنامهریزی کمپینهای تبلیغاتی شما در حوزه دیجیتال میباشد و باعث میشود که اثربخشی و نرخ بازگشت سرمایه گذاری افزایش یابد.
این مطلب با نظرات شما تکمیل می شود. ما در کاردوک مشتاق دریافت نظرات شما عزیزان هستیم.
برای دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.