مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

پایانه صادراتی | طرح احداث پایانه صادراتی به همراه دستورالعمل های کاربردی

فرصت سرمایه گذاری پایانه های صادراتی به عنوان یک زیرساخت توسعه‌ای از عوامل ایحاد مزیت رقابتی در تجارت خارجی استان‌ها و کشور است. حضور فعال در بازارهای جهانی نیازمند سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌هاس صادراتی و رقابتی نمودن محصولات تولیدی کشور در بازار هدف می‌باشد. توسعه بازرگانی خارجی و حمل و نقل بین‌المللی، به شکل گسترده‌ای از مراکز لجستیک مانند مناطق آزاد، بنادر خشک، پایانه‌های صادراتی و... بهره می‌برد. پایانه صادراتی جدیدترین الگوی تخصصی-صادراتی و آخرین حلقه و تکمیل کننده فرآیند صادرات متکی بر مزیت رقابتی تولیدات داخلی کشور می‌باشد که با تمرکز بخشیدن به فرآیند صادرات موجب تسهیل تجارت خارجی می‌شود. شما می توانید با دریافت مشاوره از متخصصانکاردوک برای شروع و اجرای این طرح اقدام نمایید.


برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح توجیهی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: پایانه صادراتی


تعریف پایانه صادراتی 

پایانه های صادراتی به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • پایانه صادراتی عام
  • پایانه صادراتی تخصصی

پایانه‌های صادراتی تخصصی خدمات مربوط به صادرات یک کالای خاص و یا یک گروه کالای مشخص را ارائه می‌نماید. در حالی که پایانه‌های صادراتی عام کلیه کالاهای صادراتی یک کشور را مورد پوشش قرار می‌دهد.

در راستای  عمل به سیاست‌های کلی اصل 44 قانون، اجرای پایانه‌های صادراتی به بخش خصوصی واگذار شده است و هدف آن توسعه و بهبود فرایند صادرات با ایجاد هماهنگی و ارتباط تنگاتنگ بین نظام‌های تولید، توزیع و صادرات است. تمامی تعاملات دولت با بخش خصوصی و متقاضیان ایجاد پایانه صادراتی درقالب دستورالعمل حمایت از ایجاد و توسعه پایانه‌های صادراتی کشور در ابلاغیه شماره 11/ 100/1423 مورخ 18/9 /87 مشخص شده است.

ویژگی‌ها و امکانات پایانه های صادراتی   

پایانه صادراتی عامل تحرک، توسعه و تضمین بازار برای ایجاد و توسعه صنایع قابل صادرات در استان‌های کشور می‌باشد. در این برهه از زمان که به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و کاهش بودجه و اعتبارات در کشور وضعیت تولید در عرصه‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی با نقصان مواجه و در واحدهای تولیدی ظرفیت‌های راکد یاخالی موجود است؛ ایجاد پایانه صادراتی می‌تواند با توسعه بازار خارجی و استفاده از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در واحدهای تجاری صادراتی در آن نقش اساسی را در به ظرفیت رسانی واحدهای تولیدی و توسعه واحدهای موجود و ایجاد واحدهای جدید ایفا نماید.

پایانه صادراتی با دارا بودن زیرساخت‌های تخصصی ارایه خدمات صادراتی نظیر حمل و نقل، گمرک، بیمه و استاندارد موجب کاهش هزینه‌های پنهان و فرآیند صادرات بوده و قادر است خدمات عمومی به شرح ذیل را ارایه نماید.

  • تامین امکانات مناسب جهت استقرار دفاتر سازمان‌های مرتبط دولتی و تشکل‌های مرتبط از قبیل: گمرک، بانک، استاندارد، قرنطینه، شرکت‌های حمل و نقل، اتاق بازرگانی، شرکت‌های بیمه و شرکت‌های بازرسی کننده
  • تامین زیرساخت تجارت بین‌المللی با استقرار دفتر صادرکنندگان داخلی و خریداران خارجی
  • تامین زیرساخت‌ها وتجهیزات تخلیه، بارگیری و حمل و نقل و خدمات مورد نیاز صادرات کالا
  • ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی، اداری و مالی
  • وجود سالن‌های برگزاری گردهمایی و نمایشگاه جهت نمایش، تبلیغ و عرضه محصولات
  • وجود امکانات جهت بسته بندی کالاهای صادراتی
  • وجود امکانات نگهداری کالاهای فاسد شدنی
  • تامین امکانات واردات و ترخیص کالا جهت تامین نیاز تولیدکنندگان و کارخانه‌های داخلی به مواد اولیه و ماشین آلات

مزایای ایجاد خدمات پایانه های صادراتی

  • امکان دسترسی یکسان تولیدکنندگان به خدمات با هزینه مناسب، کنترل و حفظ کیفیت مطلوب در محصولات جهت رعایت استانداردهای بازارهای صادراتی
  • بهره‌گیری از خدمات مشاوره تحقیق در بازار به منظور حضور موثرتر در بازارهای جهانی
  • کارآمدی زیرساخت‌های لجستیکی پشتیبانی کننده برای پایانه‌های صادراتی

خدمات جایگزین پایانه های صادراتی

پارک‌های توسعه صادرات، مناطق آزاد تجاری-صنعتی، شرکتهای مدیریت صادرات واحدهای صادراتی، مناطق پردازش صادرات، خوشه‌های صادراتی، بنادر خشک و سایر مدل‌های مشابه، با هدف توسعه صادرات و بهبود فرآیند صادرات که مورد توجه قرار گرفته‌اند و به نوعی قادر به تمام یا بخشی از خدمات پیش‌بینی شده در پایانه‌های صادراتی می‌باشند. اما پایانه صادراتی جدیدترین مدل ارائه شده جهت توسعه صادرات در کشور می‌باشد که مورد حمایت دولت نیز است.

اهمیت استراتژیک پایانه صادراتی در کشور

طبق تعریف سازمان توسعه تجارت ایران، پایانه‌های صادراتی با متمرکز نمودن خدمات صادراتی (نظیر حمل و نقل، گمرک، بیمه، استاندارد و غیره)، کاهش هزینه‌های پنهان فرآیند صادرات و با هدف ایجاد مزیت رقابتی برای تولیدات داخلی ایجاد می‌گردند.

با توجه به اینکه برخی از گروه‌های کالایی نیازمندی‌های خاصی در خصوص تجهیزات و خدمات صادراتی را دارا هستند؛ ایجاد پایانه‌های تخصصی و پایانه‌های عام هر دو در دستور کار دولت قرار گرفته‌اند. کالاهای گروه پتروشیمی، کشاورزی، فلزات، سیمان، انواع کانی‌های غیرفلزی و البته منسوجات در زمره اقلام عمده صادرات غیرنفتی کشور قرار دارند.

ایجاد پایانه‌های عام به طور کلی و پایانه‌های تخصصی برای محصولاتی چون گل و گیاه، محصولات ساختمانی، محصولات کشاورزی و سنگ‌های تزئینی از جمله اقداماتی است که در راستای بهره‌گیری هر چه بیشتر از مزیت‌های صادراتی با همکاری بخش خصوصی در این زمینه صورت گرفته است. ایجاد این پایانه‌های صادراتی در کشور قطعاً گام مثبتی در تسهیل صادرات غیرنفتی می‌باشد.

ویژگی های محل استقرار پایانه های صادراتی

پایانه های صادراتی عام به طور ویژه پتانسیل تبدیل شدن به هاب‌های لجستیکی با رویکرد صادرات، واردات، ترانزیت و ترانشیپ در استان‌های مرزی و با رویکرد تامین و توزیع کالا در سطح ملی برای سایر استان‌ها را دارا هستند.

با این رویکرد و توجه به نقش اساسی عوامل فیزیکی در کارایی پایانه‌های صادراتی و مفاد بند 1-4 -ذیل ماده 4 دستورالعمل حمایت از ایجاد و توسعه پایانه‌های صادراتی در کشور که "مکان‌یابی صحیح و استقرار در نقاط جغرافیایی مناسب از نظر دسترسی به زیرساخت‌های حمل و نقل (نظیر جاده‌های ترانزیتی، فرودگاه، بندر و خطوط راه آهن و نزدیکی با مراکز اصلی تولید کالاهای صادرات محور، همسویی با عوامل فیزیکی تاثیرگذار) از عوامل اصلی موثر در مکان‌یابی پایانه‌های صادراتی هستند.

 

دانش فنی احداث پایانه صادراتی

مهم‌ترین عوامل فنی دخیل در طراحی سامانه به گونه‌ای است که استانداردهای تکنیکال در طراحی سایت پلان و پیاده‌سازی آن با ملحوظ داشتن محاسبات و معماری تمامی نیازهای سامانه‌های دستگاه مستقر دولتی و نظارتی مستقر و مرتبط با صادرات پایانه و زیرساخت‌های مورد نیاز ارایه خدمات صادرات کالا به شرح ذیل در آن رعایت شده باشد.

  • خدمات حمل ونقل و ذخیره‌گذاری کالا
  • زیرساخت‌های اقامتی، تامین سوخت و تجهیز تعمیرگاه‌ها و مراکز ورزشی و تفریحی
  • زیرساخت دفاتر مجتمع و شرکت‌های صادراتی
  • زیرساخت‌های سخت‌افرای و نرم‌افزاری سامانه‌های فناوری اطلاعات رهگیری کالا و وسایل حمل نقل به صورت و در حوزه اداری مالی و فنی پایانه

بررسی بازار

در بررسی نیازسنجی بازار طرح با استفاده از تحلیل موازنه عرضه و تقاضا ناشی از کانون‌های ایجاد تقاضا براساس شاخص‌های موثر برای خدمات پایانه‌های صادراتی (تقاضا) در طول پنج برنامه توسعه یعنی صادرات غیرنفتی، ترانزیت کالا و توان تولید بنگاه‌های صنعتی کشور و بررسی آمار طرح‌های صنعتی در حال احداث و تطابق آن با توانمندی‌های ذکر شده پایانه در تامین و ارایه خدمات مورد نیاز صادرات‌کنندگان و وارد کنندگان، احداث پایانه‌های عام صادراتی داستان‌های کشور جهت افزایش سهم صادرات استان‌ها و ترانزیت استان‌های کشور با اولویت به کشورهای همسایه و سایر کشورهای طرف معامله به عنوان یک ضرورت بوده و حتی منجر به ظرفیت‌سازی در کلیه بخش‌های اقتصادی خواهد شد.

 

سرمایه گذاری مورد نیاز برای پایانه های صادراتی

بر اساس مطالعات انجام شده احداث پایانه صادراتی عام در سال جاری با ظرفیت اقتصادی ارایه تمامی خدمات زیرساختی، اداری و رفاهی مورد نیاز صادرات و ترانزیت کالا1012 میلیارد ریال، سرمایه نیاز دارد. نرخ بازدهی  سرمایه‌گذاری بیشتر از ۳۵ درصد بوده و طی 5 سال برگشت سرمایه اولیه خود را خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد ارائه شده است. بدیهی است با گذشت زمان و شرایط اقتصادی باید مطالعات پیش امکاسنجی بروز رسانی شود.

مشخصات عمومی طرح

ردیفموضوعبرآرودواحد
1زمین  150000متر مربع
2زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی )8000متر مربع
3ماشین‌آلات،رتجهیزات وتاسیسات243581میلیون ریال

جدول سرمایه گذاری طرح

ردیفموضوعهزینه ها  (میلیون ریال )
1سرمایه گذاری ثابت1002720
2سرمایه گذاری  درگردش9942906
3کل سرمایه گذاری1012663
4هزینه های سالانه  ارایه خدمات پایانه111557

شاخص های مالی

موضوع 
نرخ بازده داخلی IRR4/25  درصد
دوره برگشت سرمایه11/5
نسبت فروش در نقطه سر به سردر سال مرجعبا احتساب هزینه های مالی2/36

نتایج  مطالعات فنی ، اقتصادی و مالی

احداث پایانه صادراتی در وضعیت موجود همسو با فعالیت بازارچه‌های مرزی استان‌ها فعالیت‌های صادراتی حوزه گمرکات کشور نقش تحرک‌بخش و تسهیل‌گر و کاهنده در زمان و هزینه‌های مترصد بر امر صادرات را خواهد داشت. این بدین معنی است که با برآورد نمودن خواسته و نیاز مشتریان (اعم از تجار، صادر کننده، تولیدکننده و...) از نظر کیفی و کمی سطح انجام معاملات و ترانزیت را از طریق پایانه از کشور را افزایش خواهد داد.

تولید تشنه بازار نیز وجود چنین پایانه صادراتی را که بتواند از ظرفیت‌های تجاری و تعاملات موجود در آن به نحو مطلوب در بازاریابی و معرفی محصول بهره برداری نماید. این فرصتی مغتنم برای خروج از رکود، توسعه و به ظرفیت‌رسانی بخش‌های اقتصادی با محوریت تولید و فعالیت‌های صادرات‌گرا می‌داند.

نتیجه قابل حصول در بخش مطالعات بازار این‌گونه به نظر می‌رسد که وضعیت موجود استان‌های کشور در عرضه خدمات با ایجاد این پایانه صادراتی جواب‌گوی بخشی از نیاز تجار، صادرکننده، تولیدکننده، واردکنندگان کشور خواهد بود. این آمار در بازاریابی‌های میدانی که در حوزه‌های داخلی و خارجی کاملاً مشهود است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: پایانه صادراتی

رتبه بندی شرکت ها و اخد رتبه گرید

 ..قراردادهایی را با مبالغی بالا منعقد کنند و یا اینکه با سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی پیمان‌نامه‌هایی را ببندند باید به دنبال گرفتن رتبه باشند. در واقع رتبه‌بندی به عنوان یک مقیاس مهم نشان می‌دهد که شرکت‌ها صلاحیت لازم را برای انجام پروژه‌ها و یا مناقصات را دارند و به نوعی به آن‌ها اعتبار می‌دهد.


برای دریافت مشاوره در زمینه رتبه بندی شرکت‌ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : رتبه بندی شرکت ها 



رتبه بندی شرکت ها

در صورتی که شرکت صلاحیت‌ لازم را داشته باشد می‌تواند گواهی نامه‌ای مبنی بر تشخیص صلاحیت دریافت کند که به آن رتبه بندی و یا گرید می‌گویند. شرکت‌ها بر اساس پیمانکاری، مشاور، شرکت‌های انفورماتیک، شرکت‌های EPC و غیره تقسیم می‌شوند. از این رو اگر می‌خواهید شرکتی تأسیس کنید، بهتر است از قبل در مورد رتبه بندی آن اطلاعاتی داشته باشید.

شرایط مهم برای رتبه بندی شرکت

برای به دست آوردن گرید شرکتی نیاز به یک سری شرایط دارید که در ادامه به 4 مورد آن اشاره کرده‌ایم.

1- برای اینکه رتبه خود را کسب کنید باید شرکت داشته و آن را در اداره شرکت‌ها به ثبت رسانده باشید.

2- حداقل دو سوم از اعضای هیئت مدیره شرکت شما باید دارای مدرک کارشناسی باشند.

3- در شرکت شما باید مهندسی با 7 سال سابقه بیمه رد شده از یک شرکت دارای رتبه، وجود داشته باشد.

4- حضور دو نفر مهندس دارای سابقه بیمه و کار مرتبط به میزان 3 سال (اگر این دو مهندس عضو هیات مدیره باشند، شرکت می‌تواند از دو شاخه متفاوت تقاضای رتبه بندی شرکت را داشته باشد).

شرایط عمومی اخذ رتبه شرکت

1- شرکت نباید هیچگونه سوء پیشینه‌ای داشته باشد که باعث محدودیت او در انجام پروژه‌ها گردد.

2- مدیران شرکت نباید در مراکز دولتی استخدام باشند.

مراحل و نحوه گرفتن رتبه شرکت

1- در ابتدا باید کلیه مدارک مورد نیاز خود را جمع آوری کنید.

2- در مرحله بعد به سامانه ساجات مراجعه کنید. در این سایت گفته شده که چه تعداد مدارکی بر اساس فعالیتی که شرکت شما انجام می‌دهد مورد نیاز است.

3- پس از ثبت نام رمز عبور خود را حفظ کنید.

4- در این مرحله شما باید کلیه اطلاعات تخصصی در مورد شرکت خود را تکمیل و ارسال ‌کنید.

5- پس از طی این مرحله و بررسی مدارک و اطلاعات ارسالی از سوی متقاضی، پرونده الکترونیکی شرکت به استانداردی محل اقامت فرستاده می‌شود و شرکت متقاضی مدارک فیزیکی را نیز باید تحویل این اداره بدهد.

6- پس از آن جلسات متعددی ارائه می‌گردد و در مورد ارائه رتبه مورد نظر بر اساس صلاحیت‌ها و بار علمی شرکت، تصمیم‌گیری‌های نهایی انجام خواهد شد.

انواع رتبه بندی شرکت‌ها

  1. رتبه بندی شرکت‌های مشاور
  2. رتبه بندی شرکت‌های پیمانکاری
  3. رتبه بندی شرکت‌های انفورماتیک
  4. رتبه بندی شرکت‌های انبوه سازی
  5. رتبه بندی epc

گرفتن رتبه برای شرکت‌های پیمانکاری

با داشتن این رتبه شرکت‌تان مزایای زیادی خواهد داشت. از این رو شرکت‌های پیمانکاری به دنبال این هستند که رتبه خود را ارتقا دهند چون در این صورت می‌توانند در مقابل رقبای در سطح بالاتری قرار می‌گیرند. این شرکت‌ها در یازده رشته مهم تقسیم بندی می‌شوند که عبارت‌اند از:

رشته ساختمان، رشته صنعت و معدن، رشته راه و ترابری، رشته ارتباطات، رشته نفت و گاز، رشته تاسیسات، رشته کشاورزی، رشته آب، رشته انرژی، رشته مرمت آثار باستانی و رشته کاوش‌های زمینی.

برترین پایه که یک شرکت پیمانکاری می‌تواند به آن دست پیدا کند، رتبه یک است. از این رو اگر شرکت شما رتبه‌ای نداشته باشد، نمی‌تواند قرارداد ببندند. به همین دلیل شرکت‌های پیمانکاری باید هر چه سریع‌تر برای اخذ رتبه اقدام کنند.

شرایط و مدارک اخذ رتبه بندی شرکت پیمانکاری

1- عدم وجود ممنوعیت‌‌های مقرر در اصول ۴۹ و ۱۴۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

2- عدم سو‌ء سابقه شرکت در فعالیت های پیمانکاری

3- عدم وجود هیچ گونه ممنوعیتی در اعطای صلاحیت به شرح مندرج در بند ۲۴ و ضوابط ارزشیابی پیمانکاران

4- دو سوم اعضای هیئت مدیره باید حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند

5- مدارک ثبت شرکت شامل اساسنامه، تمام روزنامه‌های رسمی،اظهارنامه و یا شرکت نامه و تقاضانامه شرکتی

6- اظهارنامه مالیاتی به همراه گزارش حسابرس رسمی

7- کد اقتصادی شرکت

8- مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره

9- رزومه کاری و تحصیلی اعضا هیئت مدیره

10- اجاره نامه و یا سند رسمی شرکت

11- رتبه بندی قبلی (در صورت وجود)

12- اصل و کپی آخرین صورتجلسه هیات مدیره با قید میزان سهام سهامداران شرکت

13- کپی قراردادها و مفاصا حساب آن‌ها

گرفتن رتبه برای شرکت‌های مشاور

مهم‌ترین رتبه‌ها برای شرکت‌های مشاوره‌ای اخذ سه رتبه است که بالاترین آن رتبه یک می‌باشد. برای دریافت رتبه شرکت‌های مشاور امکانات فنی و نرم افزاری، ساختار مدیریتی، تجربه کاری و همچنین نیروی فنی و مهندسی به دقت بررسی می‌شوند. برای اینکه با شرکت مشاوره‌ای قرارداد ببندند، اولین سؤال در مورد رتبه شرکت است. اگر چنین شرکت‌هایی رتبه بالایی داشته باشند شانس بستن بهترین قراردادها را نیز خواهند داشت.

تقسیم بندی شرکت‌های مشاور در 9 رشته

رشته شهرسازی و معماری، رشته راه و ترابری، رشته مهندسی آب، رشته مطالعات کشاورزان، رشته مخابرات، رشته انرژی، رشته معدن، رشته صنعت و رشته نفت و گاز.

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ رتبه مشاور

1- ثبت شرکت در رشته تخصصی مشاوره‌ای در اداره ثبت شرکت‌ها و ارائه مدارک معتبر در این زمینه

2- کد اقتصادی و کد کارگاهی

3- مدارک ثبتی شرکت ( اساسنامه، روزنامه‌های رسمی، اظهارنامه و یا شرکت نامه و تقاضانامه، صورت جلسه هیات مدیره و…)

4- مدارک هویتی هیات مدیره، سهامداران و افراد امتیاز آور

5- مستندات مربوط به ساختار مدیریتی شرکت

6- مدارک مربوط به امکانات پشتیبانی شرکت

7- سوابق تحصیلی اعضا هیات مدیره

8- سوابق کاری مدیرعامل و افراد امتیازآور

9- قراردادها و مدارک مالی مربوطه

10- فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی و … برای شرکت متقاضی،هیات مدیره،سهامدارن و افراد شرکت

11- تعهد نامه سازمان یا محضری عدم مداخله کارکنان دولت

رتبه بندی شرکت‌های انفورماتیک

رتبه بندی در شرکت‌های انفورماتیک نیز بسیار مهم است و برای اینکه بتوانند قرارداد خوبی ببندند باید رتبه یک را به دست آورند. این شرکت‌ها در 15 رشته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که مهم‌ترین آن عبارت‌اند از:

رشته طرح و ساخت ساختمان

1- ساختمان‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی و در نهایت ورزشی

2- ساختمان‌های اداری، تجــاری، مسکونی و صنعتی

3- دکوراسیون و معماری داخلی

4- مرمت و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری

5- پدافند غیر عامل و مقاوم سازی بافت‌های موجود

رشته طرح و ساخت آب

1- ساخت سد و سازه‌های دریایی

2- خطوط آبرسانی آبیاری

3- تاسیسات آب و فاضلاب

4- حفاظت و مهندسی رودخانه

5- تونل‌ها و سازه‌های زیرزمینی

6- مقاوم سازی

رشته طرح و ساخت راه و ترابری 

1- راه سـازی

2- پل و تونل سـازی

3- حمل و نقل ریلـی

4- ساخت فرودگاه

5- ساخت بنادر

6- مقاوم سازی

رشته طرح و ساخت کشاورزی

1- کشاورزی، دامپروری و منابع طبیعی

2- آبزیان و شیـلات

3- فضای سبز

4- آبیاری قطره ای و تحت فشار

رشته EPC آثار تاریخی و فرهنگی

1- پژوهش فرهنگ و تاریخ

2- مرمت بنا و بافت‌های تاریخی

3- معرفی

4- مقاوم سازی

شرایط و مدارک اخذ رتبه شرکت‌های انفورماتیک

1- مدیران نباید کارمند دولت باشند

2- ثبت شرکت در سازمان شرکت صورت گرفته باشد.

3- عدم سوء پیشینه و نداشتن سابقه ممنوعیت یا محکومیت.

4- داشتن سابقه کار مفید و مرتبط مدیرعامل و اعضاء هیأت مدیره.

5- دارای شرایط مناسب و امتیازات لازم برای تعیین صلاحیت و رتبه بندی.

6- مدرک تحصیلی هیات مدیره و کارکنان فنی، در شرکت پیمانکاری یا مشاور و یا طرح ساخت به عنوان امتیاز در رتبه شرکت تاثیر گذار است.

7- بر اساس قانون زمانی که شرکت به صلاحیت لازم رسیده باشد، گواهینامه صلاحیت و اعتبار آن صادر می‌شود.

رتبه بندی برای شرکت‌های طراحی و ساخت (EPC)

این شرکت‌ها بر اساس نوع فعالیتی که انجام می‌دهند تقسیم بندی می‌شوند و برای هر کدام از تقسیم‌بندی‌های رتبه‌های مختلفی وجود دارد که در صورت داشتن رتبه یک اعتبار و صلاحیت لازم را دارند. این رشته‌های عبارت‌اند از:

طراحی و ساخت ساختمانی

1- طراحی و ساخت بناهای آموزشی، ورزشی، درمانی و پژوهشی

2- طراحی و ساخت ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری

3- طراحی و ساخت دکوراسیون داخلی و نما

4- مرمت و بازسازی بافت‌های فرسوده و آسیب دیده شهری

5- مقاوم سازی و نگه داری بافت‌ها و بناهای فرسوده شهری

طراحی و ساخت آبی

1- طراحی و ساخت سد

2- طراحی و ساخت خطوط مخابراتی آبی

3- طراحی و اجرای سیستم‌های آب و فاضلاب

4- مهندسی رودخانه‌ها

5- طراحی و اجرای تونل‌های زیرزمینی

6- مقاوم سازی

طراحی و ساخت راه‌ها

1- راهسازی

2- طراحی و اجرای پلها و حفر تونل‌ها

3- طراحی و اجرای سیستم‌های حمل و نقل ریلی

4- طراحی و ساخت انواع فرودگاه‌ها

5- طراحی و ساخت بنادر کشتی رانی و لنگرگاه‌ها

مقاوم سازی راه‌ها و جاده‌ها

1- طراحی و ساخت سیستم‌های کشاورزی

2- طراحی و ساخت سیستم‌های کشاورزی و دام پروری

3- طراحی و ساخت سیستم‌های شیلات داری و مرتبط با آبزی پروری

4- طراحی و ساخت سیستم‌های مرتبط با فضاهای سبز شهری و روستایی

5- طراحی و ساخت سیستم‌های آبیاری

طراحی، ساخت و مرمت آثار باستانی

1- مرمت آثار تاریخی و فرهنگی

2- پژوهش‌های فرهنگی تاریخی

3- معرفی بناهای تاریخی و آثار فرهنگی

4- مقاوم سازی و نگه داری بناهای با ارزش

شرایط اخذ رتبه برای شرکت EPC

1- شرکت EPC متقاضی اخذ رتبه epc طرح و ساخت باید دارای رتبه پیمانکاری ۱ یا ۲ و رتبه مشاوران ۱ یا ۲ باشد.

2- در ارزیابی مربوط به رتبه­ بندی پیمانکاران، کسب امتیاز مربوط به اعضای هیئت مدیره ضرورت دارد.

3- در ارزیابی مربوط به اخذ رتبه مشاور ، اخذ امتیاز مربوط به پرسنل شرکت واجب است.

4- انتخاب اعضای هیئت مدیره و نحوه اعطای پست به آن­ها باید با رعایت مقررات مربوط به رتبه­بندی مشاوران صورت گرفته باشد.

5- قید همزمان کلمات طراحی و اجرا در موضوع فعالیت شرکت مندرج در اساسنامه، الزامی است.

رتبه بندی شرکت‌های انبوه سازی

رتبه بندی این شرکت مانند سایر شرکت‌ها است که باید میزان توانایی و صلاحیت‌های آن‌ها درجه بندی شود. اگر رتبه این شرکت یک باشد، یعنی میزان صلاحیت و اعتبار آن زیاد است.

شرایط احراز صلاحیت شرکت‌های انبوه سازی

1- تحصیلات مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره و شرکای شرکت.

2- سوابق حرفه‌ای شخص حقوقی و اعضای هیأت مدیره

3- توان مالی، توانمندی مدیریت تأمین و جذب سرمایه

4- مطلوبیت کارهای مدیریت شده و عملکرد موفق در کارهای قبلی

5- ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی، ارائه آگهی تأسیس شرکت در روزنامه رسمی کشور و داشتن اساسنامه که انجام یکی یا برخی یا تمامی خدمات موضوع مـاده ۱ این دستورالعمل در آن قید شده باشد.

علت اهمیت رتبه بندی

شرکت‌های پیمانکاری برای اینکه در مناقصه‌ها شرکت کنند باید حتماً گواهینامه‌ای به عنوان گواهینامه صلاحیت داشته باشند.

کارفرما می‌تواند با بررسی رتبه‌های شرکت، برای عقد قرارداد انتخاب‌های خوبی را داشته باشد.

رشته‌های مختلفی برای رتبه بدی وجود دارد که این مهم یک دورنمای خوبی از وضعیت شرکت مورد نظر را ارائه می‌دهد.

اگر شرکتی رتبه نداشته باشد، سازمان‌های دولتی نمی‌توانند با آن‌ها قرارداد ببندند. برای آن که بتوانید رتبه مناسبی دریافت کنید بهتر است از همان ابتدا برای مشخص کردن اعضا و موضوع شرکت اهمیت خاصی قائل بشید. با دریافت مشاوره از کارشناسان کاردوک می توانید بهترین انتخاب را نمایید. برای انجام امور ثبت شرکت کلیک کنید.

سؤالات متداول در خصوص رتبه بندی شرکت‌ها

چند روز بعد از اینکه فردی برای اخذ رتبه شرکت خود اقدام کرد آن را دریافت می‌کند؟

اگر همه چیز کامل بوده و مدارک فرد مشکلی نداشته باشد، حداکثر در مدت 4 روز گواهینامه فرد صادر می‌گردد.

آیا شرکت‌های پیمانکاری می‌توانند رتبه خود را تمدید کنند؟

شرکت‌های پیمانکاری می‌توانند بعد از اتمام اعتبار گواهی رتبه شرکت خود، دو مرتبه آن را تمدید کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه رتبه بندی شرکت‌ها می‌توانید با مشاوران مرکزمشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : رتبه بندی شرکت ها 

رکود تورمی چیست و چه تاثیری بر اقتصاد می گذارد ؟

رکود تورمی برای هر کشوری می‌تواند اتفاق بیفتد و موجب سخت شدن اوضاع برای تمامی اقشار جامعه شود. گذر از این بحران نیاز به اعمال سیاست‌هایی در سطح کلان اقتصادی دارد. طبق دیدگاه فریدمن بانک مرکزی بزرگ‌ترین نقش را در گذار از رکود اقتصادی بازی می‌کند. اما برای بنگاه‌ها و کسب و کارهای خرد مواجهه با چنین شرایطی می‌تواند به معنای پایان عمر فعالیت‌شان باشد. بنابراین اگر در کشوری هستید که دائم دچار بحران‌های اقتصادی می‌شود، باید از اخبار روز اطلاع یابید و برای مقابله با چنین موقعیت‌هایی آمادگی لازم را داشته باشید. برای درک بهتر موضوع باید با ماهیت رکود تورمی و علل به وجود آمدن آن آشنا شوید. همچنین برای شروع تجارتی با امنیت بالا می‌توانید با کارشناسان خبره کاردوک مشاوره دریافت کنید.

 

برای دریافت خدمات در زمینه انواع تحقیقات بازار می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.


منبع : رکود تورمی

 

رکود تورمی

رکود تورمی وقتی رخ می‌دهد که همزمان در کشور هم رکود و هم تورم وجود دارد. این امر باعث افزایش نرخ بیکاری، افزایش نقدینگی سرگردان، تورم افسار گسیخته، رشد اقتصادی منفی، نا امن شدن فضای کسب و کار و... می‌شود. این‌ها تنها چند نمونه از بحران‌هایی است که کشورها بعد از رخ دادن رکود تورمی آن را تجربه می‌کنند.

بیشتر کشورهای در حال توسعه با پدیده رکود تورمی رو به رو شده‌اند که نشان دهنده وجود ناسازگاری در سیاست‌های مالی و به کار بردن سیاست‌های اشتباه اقتصادی است. در وضعیت رکود تورمی هر تصمیم نادرستی باعث بدتر شدن اوضاع در بخش رکود و یا در قسمت تورم می‌شود. نادیده گرفتن این موضوع موجب فروپاشی های بزرگ اقتصادی در دنیا بوده است. یکی از چالش برانگیزترین رکودهای تورمی به دلیل سیاست‌های پولی و مالی نادرست در دهه 1970 در اقتصاد آمریکا اتفاق افتاد.

علت رکود تورمی

هر پدیده‌ای در اقتصاد نتیجه تصمیم گیری در ابعاد سیاست کلان اقتصادی است. رکود تورمی نیز علل بسیاری دارد که ما در ادامه به چند نمونه آن اشاره می‌کنیم.

مازاد تولیدات کارخانه‌ای

رونق کارخانه‌های هر کشوری نشان دهنده فعال بودن چرخ‌های اقتصادی است اما نه برای همیشه. در کشورمان به دلیل عدم نظارت و توجه کافی، کارخانه‌های زیادی بدون مکان یابی درست ساخته و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد. مثلاً در کشور کارخانه‌های سیمان به اندازه کافی داریم، اما باز هم کارخانه‌های جدیدی ساخته می‌شوند، از طرف دیگر کارخانه‌های سیمان در یک مکان تجمع پیدا کردند که این باعث بر هم خوردن عرضه و تقاضا می‌شود. چون هر کدام از این کارخانه‌ها سالانه حجم بسیار زیادی از سیمان را بدون در نظر گرفتن نیازهای داخلی تولید می‌کنند.

به دلیل دور بودن برخی از شهرها از این کارخانه‌ها، صاحبان مشاغل تصمیم می‌گیرند سیمان مورد نیاز خود را از خارج وارد کنند تا هزینه زیادی برای حمل بار در داخل نپردازند. این مسائل باعث کاهش خرید در داخل، افزایش واردات از خارج، بسته شدن چندین کارخانه و روی دست ماندن مازاد سیمان‌های تولید شده، گردیده است. لذا مازاد تولیدات کارخانه‌ای نه تنها باعث رونق اقتصادی نخواهد شد بلک در مقابل آن قد علم خواهد کرد.

افزایش و کاهش درآمدهای نفتی

افزایش و کاهش درآمدهای نفتی در کشور باعث بروز مشکلاتی شده است. همانطور که افزایش درآمدهای نفتی باعث رونق اقتصادی، افزایش اشتغال و افزایش طرح‌های توسعه‌ای در اقتصادی می‌شوند، کاهش آن منجر به افزایش نرخ ارز، تضعیف پول ملی، کاهش فرصت‌های شغلی، افزایش تورم به دلیل کاهش تولیدات و... خواهد شد. به همین دلیل سیاست‌های ناپایدار در حوزه صنعت نفت در کشور باعث رکود و تورم در کشور می‌شوند.

کسری بودجه

در کشورهایی که دچار رکود تورمی می‌شوند، کسری بودجه موج می‌زند. در این حالت مخارج دو برابر هزینه‌های تعیین شده می‌شود. به همین دلیل وقتی که کسری بودجه به دلیل مخارج مصرفی باشد، نتیجه آن شکل دهی بحران رکود تورمی است.

کاهش فعالیت‌های اقتصادی

یکی از عوامل بروز بحران در اقتصاد کشورهای در حال توسعه کاهش فعالیت‌های اقتصادی است. اشتغال زایی و اشتغال زدایی هر دو در کنار هم رخ می‌دهند و تأسیس شرکت‌ها و کارخانه‌های دانش بنیان کاهش می‌یابد و از طرفی هم میزان اشتغال و کسب درآمد افراد روند نزولی به خود می‌گیرد. در قشر عادی مردم نیز تقاضا به دلیل افزایش قیمت‌ها کاهش می‌یابد. این عوامل باعث بروز رکود تورمی است.

راهکارهای رفع رکود تورمی

کشورها برای برون رفت از رکود تورمی باید سیاست‌های پولی، مالی و تجاری را اجرا کنند. به کارگیری این روش های نیاز به هماهنگی دستگاه‌های مختلف و اجرای به موقع هر کدام از روش‌ها دارد. بنابراین شاید دولت‌مداران از روش های علمی استفاده بکنند، اما به دلیل موقعیت یابی غلط همیشه راه حل‌ها نتیجه مطلوبی ندارد.

سیاست پولی و مالی

باید در سیاست‌های پولی و مالی به ثبات رسید. این مهم از طریق اصلاحات اساسی و ریشه‌ای در اقتصاد کشورها صورت می‌گیرد که به آن «رژیم هوای خوب» می‌گویند. این رژیم اقتصادی به آن‌ها کمک می‌کند از طریق استقلال، شفافیت، اعتبار، قائده‌بندی و استفاده از ابزارهای پولی و مالی مناسب به ثبات قیمت‌ها برسند. رکود تورمی یک بحران اقتصادی برای کشورهایی است که درگیر آن هستند و باید قبل از اینکه اقتصاد یک کشور را به نابودی بکشاند، برای آن سیاست‌های پولی و مالی صحیحی به کار بگیرند.

اعلام تصمیمات به صورت کوتاه مدت

برای اینکه کشورها بتوانند با بحران اقتصادی رکود تورمی مقابله کنند، سیاست‌گذاران اقتصادی باید هر تغییری را به اطلاع مردم برسانند تا جامعه دچار شوک ناگهانی و بروز بحران‌های سیاسی پس از بحران اقتصادی نشود. اعلام تصمیمات هر چند کوچک به مردم کمک می‌کند تا آن‌ها نیز با سیاستمداران اقتصادی برای برون رفت از رکود تورمی همراهی داشته باشند. به این کار سیاست شفاف سازی در سیاست‌های اقتصاد نیز گفته می‌شود.

سیاست‌های تجاری

سیاست‌های تجاری یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در کنار سیاست‌های مالی باید انجام شود. ثبات‌سازی نرخ ارز، کاهش هزینه‌های ناشی از تحریم، بهبود در روابط خارجی، افزایش صادرات، افزایش تولیدات داخلی، حمایت از تولیدات داخلی، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و حمایت از آن‌ها و... از جمله راه‌های اساسی و مهم در برون رفت از بحران رکود تورمی است که باید صورت گیرد.

سؤالات متداول درباره رکود تورمی

بزرگترین نشانه رکود تورمی چیست؟

کاهش قدرت خرید مردم و تضعیف ارزش پول ملی عامل اصلی رکود اقتصادی است.

بهترین کار برای بهبود اوضاع در زمینه تولید چیست؟

طبیعتاً باید تولید داخلی افزایش یابد و بخش مهمی از آن (بعد از تأمین نیازهای داخل) به کشورها و بازارهای خارجی هدف، صادر شود.

 

برای دریافت خدمات در زمینه انواع تحقیقات بازار می‌توانید با مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.


منبع : رکود تورمی

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | طرح راه اندازی سایت و اپلیکیشن اجاره مسکن اینترنتی

تهیه طرح راه اندازی سایت مشاور املاک برای چه کسانی ضرورت دارد؟ آیا می‌توان بدون طرح توجیهی، پروژه‌ای را راه اندازی کرد؟ مشاورین املاک و مستغلات یکی مشاغلی است که با داشتن مجوز صنفی می‌تواند به عنوان واسطه مابین فروشندگان و خریداران قرار گرفته و عرضه و تقاضای خرید و فروش املاک را با برقراری ارتباط و طی تشریفات اداری و قانونی معامله، خرید، فروش، اجاره یا ساخت و ساز را هماهنگ نماید. صاحبان این شغل با تسلط به فناوری های نوین می توانند محدوده فعالیت خود را گسترش داده و هزینه‌های تشریفات را حذف نمایند. در ادامه چگونگی شروع و اجرای سایت مشاور املاک را شرح داده‌ایم. جهتنوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح و راه اندازی پروژه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: طرح راه اندازی سایت مشاور املاک



پیش شرط اجرای طرح راه اندازی سایت مشاور املاک

پیش شرط ماندگاری کسب و کار وجود تفاهم و تقسیم کار مناسب و شفافیت حقوقی فی مابین شرکای انجام کار بعنوان تضمین پیشبرد مراحل مختلف راه اندازی، بهره برداری و توسعه است. سرمایه گذاران که قصد انجام فعالیت اقتصادی مبتنی بر فناوری اطلاعات را دارند لازم است از علاقه مندی و توانایی مدیریت و به سرانجام رساندن یک پروژه فناوری اطلاعات در زمانی کوتاه در سطح ملی برخوردار باشد.

خدمات جایگزین سامانه اجاره مسکن اینترنتی  

خدمات جایگزین این سامانه روش‌های سنتی اجاره مسکن هستند که از طریق مشاورین املاک محلی تامین می‌گردد. ولی امکان تامین بستر اجاره مسکن در مناطقی که دارای مازاد مسکن برای اجاره هستند را میسر نمی‌سازد. در مقابل هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های رسمی دولتی و خصوصی و افراد اجاره دهنده مسکن کنار جاده ای نیز رقبای سنتی این طرح محسوب می‌شوند.

موارد استفاده از سامانه  اجاره مسکن موقت  

مسافرانی که قصد اقامت موقت در محیط مسکونی مبله با قیمت مناسب در مناطق مختلف کشور را دارند می‌توانند از طریق این سامانه گزینه‌های متعدد و مناسب خود را پیدا کنند. با توجه به ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری مازاد در حوزه مسکن امکان استفاده و فعال سازی سرمایه‌گذاری از طریف اجاره دادن توسط این سامانه فراهم می‌گردد. صاحبان املاک، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها از طریق این سامانه می‌توانند ضمن معرفی امکانات خود در سطح ملی نسبت به جلب نظر و پذیرش مشتریان خود اقدام نمایند.

تور لیدرها با توجه به اطلاعات مندرج در سایت می‌توانند با هزینه کمتر خدمات بهتری را به مشتریان خود عرضه نمایند. افراد مستقل یا آژانس‌هایی که امور مسافران کشورهای همسایه را برای مسافرت یا درمان پزشکی به داخل کشور برعهده دارند می‌توانند از امکانات سایت به سرعت بهره‌مند شوند.

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | مراحل پیاده سازی

تهیه بیزینس پلان

به لحاظ فنی راه‌اندازی سایت بنا به روش انتخابی هزینه های متفاوتی دارد. لذا باید برآوردی مناسب از مراحل انجام کار به لحاظ فنی، اقتصادی و مالی داشته باشید تا بتوانید بر اساس یک برنامه مراحل مختلف کسب و کار و تامین منابع آن را تا زمان رسیدن به نفطه سربه سر به پبش ببرید.

در قدم اول به منظور داشتن یک وب سایت و اپلیکیشن نیاز به دامنه (Domain) ثبت شده،  فضای میزبانی (Host)، طراحی‌ها و برنامه نویسی نرم افزاری، تامین محل و نیروی انسانی دارید. هزینه‌های اجرای طرح متناسب با تکنولوژی‌های مورد نیاز باید همگام با جنبه‌های مالی و اقتصادی پروژه هماهنگ گردد و از افراط در هزینه خودداری نمود. لذا تهیه طرح توجیهی، نقشه راه انجام پروژه جهت پیاده سازی درست مراحل اجرایی و بهره‌برداری را تامین می‌نماید.

طراحی ساختار اداری و شرح وظایف

صاحبان کسب و کار در راستای اهداف و نیازهای اجرایی طرح، ساختار سازمانی، پست‌ها، مشاغل و شرح وظایف در حوزه‌های فنی، مدیریتی، اداری و مالی را مشخص و نیروی انسانی مورد نیاز در زمان راه‌اندازی و بهره‌برداری را مشخص می‌کنند. متناسب با مراحل احداث و بهره‌برداری امورات قابل واسپاری، گزینش، جذب و به کارگیری نیروی انسانی را انجام می‌دهند.

تهیه پلان معماری سایت و اپلیکیشن

نظر به اینکه طرح‌های کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات بیشتر متکی بر دارایی‌های نامشهود و منابع انسانی متخصص است و وابستگی زیادی به دانش نرم افزاری و سخت افراری کامپیوتر و پروتکل‌های دنیای مجاز دارد؛ لذا از ابتدا به لحاظ فنی بهتر است تمامی مراحل و فرایندهای انجام کار را با همکاری و مشاوره کارشناسان متخصص استفاده کنید.

متخصصان با استفاده از نرم‌افزارهایی طرح را تهیه، آزمایش و از خطاهای ناخواسته و پر هزینه جلوگیری می‌کنند. طراحی و مشخص نمودن تقدم و تاخر فرایندها در سامانه و تعیین خواست و نیازهای پروژه، طراحان و کد نویسان سایت را از دوباره کاری در کد نویسی و تغییر قالب‌های مورد استفاده باز می‌دارد و صرفه جویی منابع و هزینه‌ها را به همراه دارد.

ثبت دامین و لوگو

انتخاب نام و فونیک دامنه سایت باید بگونه ای باشد که در سطح ملی و در سطح بین المللی دارای مفهوم مرتبط بوده وضمن سادگی و زیبایی بتواند برند مناسبی را در آینده برای بنگاه فراهم نماید. بعد از انتخاب نام بهتر است دامنه را با پسوندهای مختلف .com ؛ .ir؛ .co و..  را هم خریداری نمایید تا در آینده رقبا از آن به نفع خود استفاده ننمایند. برای طراحی لوگویی زیبا و مرتبط به لحاظ محتوایی می توان از طراحان فریلنسری استفاده و از بین گزینه‌های طراحی یکی را انتخاب کرد. اهمیت طراحی لوگو در برند شدن سامانه به لحاظ جنبه‌های فرهنگی، فنی و تخصصی اهمیت بسزایی دارد.

شرح مشخصات فنی سایت و اپلیکیشن سامانه اجاره مسکن

برای ساخت سایت براساس نیازسنجی فرایندها و معماری انجام شده طرح اولیه گرافیکی و قالب تمامی صفحات سایت شامل قرارگیری لوگو، هدر، فوتر، اسلایدر و تمامی بخش های گرافیگی و مدیا با بالاترین کیفیت انجام می گیرد.

پس از نهایی شدن بخش گرافیکی، برنامه نویسی بک سایت انجام می‌شود. سایت اجاره املاک و مستغلات را می‌توان با زبان مختلفی همانند php یا asp.net طراحی و کد نویسی کرد. در این پروژه برآوردهای مالی متناسب با استفاده از زبان کدنویسی asp.net صورت گرفته است. کدهای بک سایت در برنامه نویسی حکم اسکلت بندی ساختمان سامانه را دارند. لذا تمام توجه و دقت در انجام بهترین و بهینه‌ترین روش کدنویسی و استفاده از تکنولوژی‌ها و استانداردهای جدید دنیای وب همانند HTML ،CSS ،JQuery و Java script و توجه اصولی به کاربرپسند بودن UI و فراهم شدن بهترین  UX به شرح جدول ذیل باعث می شود تا خروجی وب‌سایت همواره در بروزترین و بهینه ترین حالت ممکن باشد.

جنبه های فنیسمت سرورسمت کلاینت
Web ServerApplication ServerwebMobile
زبانASP.Net MVC CORE

ASP.Net MVC CORE

+NodeJS

jQuery+JavaScripJava Andrid
معماریMVCModel View Presenter(MVP)-------------------------
پایگاه دادهSQl SERVER 2014SQl SERVER 2014 SQLitc
رابط کاربری----------------------------------

Bootstrap+HTML

+CSS

Materil Design v3
ORMEntity Framework

Entity Framework+

Sequelize

---------------Green DAO
مدیریت پروژهAngile ScramAngile ScramAngile ScramAngile Scram
امنیتAccess Token v1+API  Key+ RSA + IdentityAccess Token v1+API  Key+ RSAAnti XSS +Anti CSRFEncrypted stared preference with AES
نوع سرورWindowsWindows------------------
تکنولوژی های مورد استفادهVideo Streem+Kendoo+High Chart +Stimul Soft+UNQ +CodeFirst+Multi Thread+Suagger + T4+Custom FramworkUNQ  to Entity +CodeFirst+Multi Thread+Express+Sequelize Auto+Socket I/O + Connection Po;;ing

Bootstrap4+HTML5

+CSS3+Kendoo UI

XML +Sketch UI Design++Dependency Injection +Reactive programming +Custom Framework +Custom Map

 

انتخاب تیم طراح سایت

شیوه‌های مختلفی متناسب با نیاز فنی پروژه برای انتخاب، طراحی، پیاده‌سازی، فعال‌سازی و پشتیبانی سایت و اپلیکیشن وجود دارد. در این انتخاب ضمن ارایه دقیق شرح کار و نیازمندی‌های سایت و اپلیکیشن  متناسب با  طرح توجیهی و معماری تهیه شده می‌توان کار طراحی و برنامه نویسی سایت را به مزایده گذاشت و متناسب با قیمت و تجربه متقاضیان انجام پروژه و واجدین شرایط، بهترین گزینه را مشروط به عقد قرارداد انتخاب نمود. در این فرایند متناسب با پیشنهادها و نوآوری‌های معقول ما بین برنامه نویسان و کارشناسان شرکت می‌توان نسبت به بازنگری و اصلاح فرایندها و زمانبندی تامین منابع راه انداری کسب وکار اقدام نمود.

 

راهنمای اخد مجوزهای لازم

1- برای ثبت لوگو و برند سامانه باید از طریق مرکز مالکیت معنوی اداره ثبت و اسناد و املاک کل کشور در بخش ثبت علائم تجاری به عمل آید تا امکان ثبت آن را برای افراد غیر در زمان اشتهار بنگاه ناممکن گردد.

2- درگاه مالی الکترونیک پس از اخذ نماد اعتماد از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن و تجارت با هماهنگی بانک تجاری طرف حساب در سامانه ایجاد می‌گردد.

3- جهت ثبت شرکت پس از اخد مشاوره لازم است از طریق درگاه الکترونیکی اداره ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدام لازم به عمل آید.

4- جهت اخد مجوز کسب و کار نیز می‌توان از طریق سامانه ایرانیان اصناف از اتحادیه کسب و کارهای مجازی مجوز صنفی دریافت گردد.

5- اخذ مجوز دانش بنیانی سامانه مطابق ضوابط از طریق سامانه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری صورت می گیرد.

تامین محل استقرار

به عنوان یک کسب و کار نوپا گزینه‌های زیادی برای استقرار و تامین محل مورد نیاز و تجهیز آن وجود دارد. تیم صاحبان کسب و کار در صورت امکان می‌توانند در مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌های کشور و یا اجاره و خرید مکانی شروع به کار نمایند. 

انتخاب هاست ، آپلود و فعال سازی سایت و آپ

پس از اتمام کار تهیه نرم‌افزاری سایت و اپلیکیشن و تحویل و آموزش کار با CMS سایت به کارکنان شرکت، یکی از گزینه‌های مناسب به جای خرید، تنظیم و کانفیگ سرور اختصاصی و سیستم‌های پشتیبان مورد نیاز آن در بنگاه، استفاده از خدمات هاستینگ و میزیانی شرکت‌های موجود در کشور است که امکان تامین سخت افزار، امنیت، فضا و پهنای باند مورد نیاز سایت را تامین می نمایند.

انتخاب هاست بر اساس نظر کارشناسان و نوع سرور، فضا، پهنای باند، حافظه و سطح فنی پردازنده‌ها متناسب با تکنولوژی، نیاز و ترافیک سایت طراحی شده، انتخاب می‌گردد و به مرور با افزایش رتبه، مشتریان و ترافیک سایت در طول زمان می‌تواند به مرور سطح خدمات میزبانی افزایش یابد.

نگهداری سایت، تولید و ورود محتوی

تیم نگهداری و پشتیبانی 24 ساعته سایت ضمن کنترل و رفع خطا و باگ‌های سامانه به طور مرتب مطابق برنامه ریزی روزانه هفتگی و ماهانه از سایت بک آپ می گیرند. به طور همزمان تیم تولید محتوی، مطالب و تصاویر با کیفیت و جذاب مورد نیاز سایت و مشتریان را تولید می‌کند. بدین صورت با استفاده از ابزارهای سئو و خرید  لینک‌های مناسب و کسب رتبه‌های برتر در عناوین پر مشتری در موتورهای جستجو امکان ارتقا رتبه و جایگاه سامانه فراهم شود و مشتریان بیشتری برای عرضه مسکن و اجاره از طریق سایت و اپ استفاده نمایند.

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | بررسی وضعبت بازار و رقبا 

از  تعداد کل 2,739,044  واحدهای صنفی  با اشتعال 6,847,610  نفر در کشور تعداد 146338 بنگاه مشاوره املاک و مستغلات داری پروانه صنفی و 10590 بنگاه بدون مجوز در کشور مشغول فعالیت می‌باشند که خدمات خود را به شیوه ستنی در محدوده محل استقرار بنگاه برای همسایه ها ارایه می‌دهند.

اگر به این مجموعه افرادی را که بدون داشتن هیج مجوز و مکانی در ورودی مناطق پرتردد شهرها و جاده‌ها با در دست داشتن تابلو به کار اجاره منزل، آپارتمان و ویلا به مسافران عبوری مشغول هستند را اضافه نماییم؛ با یک جامعه آماری بزرگ در کشور مواجه هستیم که بصورت ستنی قادر نیستند اطلاعات دقیق منازل آماده اجاره خود را برای مسافران و توریست‌های  متقاضی اجاره موقت مسکن کشور فراهم نمایند. اگر به این حوزه مطابق جدول ذیل آمار 2379 مسافرخانه، هتل و مجتمع اقامتی رسمی و غیررسمی را اضافه نماییم می توان به ضرورت وجود مکانیزم فناوری اطلاعات به عنوان حلقه هماهنگ کننده عرضه و تقاضای اقامت موقت مسافران پی برد.

واحدهای صنفی ویژه اقامت موفت مسافران کشور
نوع فعالیتکد آیسیکدارای پروانهفاقد پروانه
مسافرخانه ومهمان پذیر551210847426
هتل55111140937
هتل آپارتمان5511123785
مجتمع اقامتی55112220939
کمپ و چادر اقامتی کرایه551232290
چمع1872507

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | سرمایه گذاری مورد نیاز

در بررسی هزینه های راه اندازی سایت اینترنتی اجاره مسکن، تنها قیمت  تامین زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری سامانه املاک نیست؛ بلکه توجه به کیفیت ارایه خدمات کیفیت تجهیزات و خدمات مورد نیاز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دقت کنید میزان سرمایه گذاری دراین طرح بستگی زیادی به مهارت، مدیریت و شناخت دقیق و واضح از نیازمندی‌های تخصصی حوزه فناوری اطلاعات دارد. این میزان سرمایه‌گذاری با توجه به تجربه و تخصص صاحبان بنگاه می‌تواند تغییر و واقعی‌تر شود. بر اساس مطالعات انجام شده احداث سامانه اینترنتی اجاره موقت اقامتگاه برای مسافران در سال جاری با احتساب خرید و تجهیز محل استقرار 8945 میلیون ریال  سرمایه اولیه نیاز دارد. نرخ بازدهی داخلی سرمایه گذاری بیشتر از 38 درصد بوده و طی دو سال و نیم برگشت سرمایه اولیه خواهد داشت. در ادامه خلاصه‌ای از نیازمندی‌های احداث این واحد با ظرفیت عملی 72000 تقاضا موثر در سال ارائه شده است.

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | مشخصات عمومی طرح

ردیفموضوعبرآرودواحد
1زیربنای  بنگاه85متر مربع
2تجهیزات سخت افزاری1459میلیون ریال
3نرم افزاری450میلیون ریال
4کارکنان رسمی6نفر
5همکاران فریلنسر10نفر

 

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | جدول سرمایه گذاری طرح

ردیفموضوعهزینه ها  (میلیون ریال )
1سرمایه گذاری ثابت8097
2سرمایه گذاری  درگردش847
3کل سرمایه گذاری8945

 

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک |  شاخص های مالی

موضوعهزینه ها 
نرخ بازده داخلی IRR38 درصد
دوره برگشت سرمایه گذاری2/05
درصد فعالیت در نقطه سربسر40

 

طرح راه اندازی سایت مشاور املاک | مزایای اجرای طرح

با توجه به نیاز به خدمات فناوری اطلاعات تخصصی در حوزه مسکن و ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی متمرکز مزایای راه‌اندازی سامانه اجاره مسکن موقت به شرح زیر می‌باشد.

  • امکان تطبیق میزان سرمایه گذاری براساس تخصص صاحبان بنگاه
  • تطبیق فعالیت با روند پبشرفت فناوری اطلاعات در جهان
  • قابلیت رقابت در تبدیل یک فعالیت سنتی به کسب و کار مبتنی بر دانش فناوری اطلاعات  
  • کاربرد گسترده به عنوان حلقه واسط ملی مابین عرضه و تقاضا

خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح

  • تهیه طرح توجیهی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار
  • امکانسنجی طرح با توجه به وضعیت متقاضی
  • ارایه خدمات در انتخاب محل استقرار و انتخاب تکتولوژی‌های مورد استفاده
  • تامین نیروی انسانی مورد نیاز پیاده سازی طرح
  • مشاوره دانش بنیانی
  • مشاوره تولید محتوی و وب مستر  
  • مشاوره تامین زیرساخت ها و تراکینگ شبکه مورد نیاز

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نوشتن طرح و راه اندازی پروژه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: طرح راه اندازی سایت مشاور املاک

اشخاص حقیقی و حقوقی | حقوق و تکالیف شخصیت حقیقی و حقوقی

حتماً برای شما هم این سؤال پیش آمده که اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی چه کسانی هستند و اصولاً به چه کسانی گفته می‌شود.عمدتا در امور ثبت شرکتی و یا در افتتاح انواع حساب نوع شخصیت مورد بررسی قرار می‌گیرد. آگاهی از این اصطلاحات به شما کمک می‌کند که کارهای اداری خود را با نگرانی کمتر در مورد اصطلاحات حقیقی و حقوقی انجام دهید. همچنین با اطلاع از قوانین مربوطه می توانید مطابق با نوع فعالیت و یا میزان مسئولیت تان در مقایسه با شرکا اقدام مناسب را انجام دهید.


برای دریافت مشاوره در زمینه تعریف شخصیت حقیقی و حقوقی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : اشخاص حقیقی و حقوقی


تعریف اشخاص حقیقی و حقوقی

هر فردی در جامعه می‌توانند در دسته افراد حقیقی و یا حقوقی قرار بگیرد. اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی به حکم قانون می‌توانند یکسری از فعالیت‌ها را انجام دهند. میزان مسئولیت ها و تعهدات افراد تحت هر کدام از شخصیت تفاوت داشته و عدم آگاهی از قوانین در نهایت موجب دردسر برای شما خواهد شد. بنابراین اگر قصد ثبت شرکت و یا شروع کاری را دارید، لازم است با ماهیت هر کدام از این شخصیت ها آشنایی داشته باشید. جهت سهولت در طی مراحل ثبت شرکت کلیک کنید.

اشخاص حقیقی

هر انسانی به خودی خود شخصیت حقیقی محسوب می‌شود. هر فردی بعد از تولد طبق قانون دارای یکسری حقوق اولیه است که به آن اهلیت می‌گویند. تمام افراد حقیقی تا هنگام مرگ این حقوق را دارا هستند.

ویژگی اشخاص حقیقی

- واقعی بودن

- آغاز و پایان از طریق تولد و مرگ

- داشتن نام و نام خانوادگی

- داشتن اقامت قانونی

- دارا بودن حقوق انسانی و شهروندی

- توانایی ایجاد شخصیت حقوقی توسط اشخاص حقیقی

اشخاص حقوقی

وقتی افراد حقیقی در قالب گروه‌ها، مؤسسات، شرکت‎‌ها و نهادهای گوناگون شروع به فعالیت می‌کنند، به آن‌ها شخصیت حقوقی می‌گویند. این افراد فرضی هستند و در حقیقت وجودی خارجی ندارند. این اشخاص به خاطر فعالیت اقتصادی و با تجویز قانون به وجود آمده‌اند. شخص حقوقی توسط شخصی حقیقی به وجود می آید، اما می تواند حتی بعد از مرگ موسس اش باقی بماند و به کسان دیگری واگذار شود.

ویژگی اشخاص حقوقی

- شخصیت‌های حقوقی، فرضی و اعتباری هستند.

- شخصیت‌های حقوقی با اراده مؤسسین آن‌ها و طبق قرارداد، به وجود می‌‌آیند و با منحل شدن یا ورشکستگی از بین می‌‌روند.

- آن‌ها نیز دارای اقامتگاه مخصوص به خود هستند.

- دارای حقوق و تکالیف مخصوص به خود هستند.

- شخصیت حقوقی موظف است که تکالیف قانونی خود را انجام دهد.

تقسیم بندی شخصیت حقوقی

شخصیت حقوقی به دو دسته مهم عمومی و خصوصی تقسیم‌ می‌شوند. در ادامه برخی از ویژگی های این دو دسته را ذکر کرده ایم.

ویژگی اشخاص حقوقی عمومی

- برخورداری از امتیاز عمومی

- پیروی از اهداف خاص

- ارائه سرویس و خدمات عمومی

- هدف آن‌ها خدمت به جامعه و حفظ حکومت است.

نمونه‌های آن: وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات دولتی

ویژگی اشخاص حقوقی خصوصی

- تقسیم‌بندی به سازمان‌ها و مؤسسات غیر تجاری و شرکت‌های تجاری

- سازمان‌های غیر تجاری اهداف غیر تجاری دارند (مثل امور علمی یا ادبی یا خیریه)

- سازمان‌های تجاری با اهداف تجاری شکل می‌گیرند ( مثل انجام امور تجاری با کمک دارایی‌های مالی مشترک بین دو یا چند نفر و یا مؤسسات غیرانتفاعی)

تفاوت بین اشخاص حقوقی عمومی و خصوصی

تفاوت عمده آن‌ها در این است که شخصیت حقوق عمومی به محض بوجود آمدن تحت عنوان شخصیت حقوقی قرار می گیرند و احتیاج به ثبت ندارند ولی اشخاص حقوق خصوصی از تاریخی که مطابق با ضوابط قانونی به ثبت می‌رسند شخصیت حقوقی پیدا می‌کنند.

سؤالات متداول در خصوص اشخاص حقیقی و حقوقی

منظور از اقامتگاه در شخصیت حقیقی چیست؟

اقامتگاه مثل نام و نام خانوادگی فرد، یکی از ویژگی‌های شخصیت است و او را به لحاظ حقوقی به محل معینی وابسته می‌کند.

منظور از تابعیت شخصیت حقوقی چیست؟

برای هر شخص حقوقی تابعیت همان کشوری است که اقامتگاه آنان در آنجا واقع است.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعریف شخصیت حقیقی و حقوقی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.


منبع : اشخاص حقیقی و حقوقی