راه اندازی تولیدی پوشاک آرزویی دست یافتنی برای هر کسی می تواند باشد. این یک کسب و کار سودمند است به شرطی که بتوانید با مدیریت حساب شده وارد این کار شوید. باید توجه داشته باشید علاوه بر سرمایه لازم برای شروع کار، نیاز به برآورد نیاز بازار، نحوه تولید، تامین مالی، مدیریت منابع انسانی و غیره دارید. در ادامه این مقاله به شما اطلاعاتی جهت شروع این کار داده شده است. با دریافت مشاوره کسب و کار از مرکز کاردوک با بهترین طرح های تولیدی آشنا شوید.
برای دریافت مشاوره جهت راه اندازی تولیدی پوشاک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع : راه اندازی تولیدی پوشاک
برای راه اندازی کسب و کار تولیدی پوشاک باید توصیههایی را در نظر داشته باشید. در زیر ما نکات مهم و کلیدی راه اندازی این کسب و کار سودآور را به شما یاد میدهیم تا بتوانید ضمن ایحاد رونق اقتصادی، منبع درآمد خوبی برای خودتان و دیگران ایجاد کنید.
برای انجام هر کاری شما باید اهدافی را برای خود در نظر بگیرید. در راه اندازی یک تولیدی پوشاک باید با خودتان صادق باشید و بفهمید که از راه اندازی یک تولیدی پوشاک چه هدفی را در نظر دارید. یادتان باشد اگر در هدف شما علاقهای وجود نداشته باشد، نمیتوانید گامهای خود را بلند بردارید و ممکن است با موانع جدی و بزرگی رو به رو شوید. پس روشن کنید که چه هدفی دارید و چه آیندهای را برای خود ترسیم کردهاید.
دامنه فعالیت برای تولیدی پوشاک بسیار گسترده است. شما باید بدانید میخواهید در چه زمینهای تولیدی باز کنید. تولیدی پوشاک زنانه، مردانه، پچهگانه و... این مهم به شما کمک میکند تا در مورد منابع و وسایلی که قرار است تهیه کنید، اطلاعاتی به دست آورید.
اگر در زمینه تولیدی پوشاک اطلاعاتی ندارید، قبل از شروع فعالیت باید نسبت به افزایش دانش خود اقدام کنید. کسی که میخواهد یک تولیدی راه اندازی کند باید دورههایی را بگذراند. بسته به این که تولیدی شما در چه زمینهای فعالیت میکند، آموزشهایتان نیز متفاوت است. این دورهها را میتوانید در آموزشگاههای فنی و حرفهای بگذرانید.
برخی افراد ضمن داشتن شرایط مناسب برای راه اندازی یک تولیدی پوشاک از انجام این کار خودداری میکنند. چون قبول مسئولیت برای آنها سخت است و از طرف دیگر میترسند هزینههایی که برای انجام این کار در نظر میگیرند، از بین برود. اگر شما واقعاً خواهان راه اندازی یک تولیدی هستید نباید با شک و تردید در این راه قدم بگذارید. هر قدمی که شما با ترس برمیدارید برابر است با اشتباهات بزرگ. پس هرگونه ترس را کنار گذاشته و روحیه ریسک پذیری را در خودتان بالا ببرید تا تجارت مورد علاقه خود را راه اندازی کنید.
هر کاری نیازمند برنامهریزی دقیق و اصولی است. وقتی شما تصمیم خود را برای راه اندازی یک تولیدی پوشاک گرفتید، حالا وقت آن است به فکر تهیه مکان، دستگاههای مورد نیاز و لوازم مناسب باشید. سعی کنید برای خرید این وسایل و پیدا کردن مکان مناسب، از افرادی که قبلاً این راه را طی کردهاند و یا متخصصین این حرفه مشاوره و کمک بگیرید.
هر شغلی نیازمند جواز مخصوص به خود است. تولیدی پوشاک نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای این کار میتوانید به سایت «اتحادیهی صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لباس» مراجعه کنید تا بتوانید اطلاعات و مدارک لازم برای گرفتن جواز کسب را به دست آورید. بعد از جمع آوری مدارک مورد نیاز، شما باید به صورت حضوری برای تشکیل پرونده به اتحادیه مراجعه کنید. البته شما میتوانید درخواست خود را از طریق همین سایت اتحادیه اصناف ثبت کنید.
بعد از اینکه مجوز لازم برای فعالیت تولیدی خود را دریافت کردید باید نسبت به جذب افراد جهت همکاری با تولیدی، اقدام کنید. میتوانید درخواست خود برای استخدام را از سایتهای مختلف و یا روزنامههای سرتاسر کشور پیگیری کنید.
یک وب سایت برای تولیدی خود راه اندازی کنید. از طریق نمونه محصولات و اطلاعاتی که در وب سایت قرار میدهید، مشتریان و خریداران زیادی میتوانند برای ثبت سفارش با شما تماس بگیرند. میتوانید در جشنوارههای مختلف شرکت کنید و یا لباسهای تولیدی خود را در اینترنت به فروش برسانید.
سعی کنید افراد خِبره و حرفهای را وارد کار خود کنید. هر چقدر شما حرفهایتر به مبحث تولید پوشاک بپردازید، مشتریان بزرگتری جذب تولیدی و پوشاکی میشوند که شما تولید میکنید. بنابراین هرگز از کیفیت کار خود غافل نشوید.
اگر فکر میکنید با راه اندازی یک تولیدی، دیگر به کمکهای یک مشاور نیازی ندارید سخت در اشتباه هستید. برای اینکه کیفیت کار شما و قدرت فروشتان بالا باشد، باید با مشاوران حرفهای در تماس باشید. به خصوص در زمینه امور مالی باید از همان اول با حساب و کتاب جلو بروید تا با مشکلی برخورد نکنید. هر چقدر قدمهای خود را حرفهایتر بردارید، در آینده با افراد حرفهای رو به رو میشوید و میتوانید در سطح بین المللی نیز به رقابت بپردازید.
شما میتوانید کار خود را با مبلغ 100 میلیون تومان آغاز کنید. البته حداکثر سرمایه 10 میلیارد تومان است. اما با همان حداقل هم میتوانید یک تولیدی راه اندازی کنید. همچنین می توانید برای اطلاع از شروع کار با سرمایه کم کلیک کنیدو
اگر میخواهید یک تولیدی کوچک راه اندازی کنید به 3 الی 4 چرخ نیاز دارید که شامل میز برش، راسته دوز، میان دوز و زیگزال است.
برای دریافت مشاوره جهت راه اندازی تولیدی پوشاک می توانید با مشاوران مرکزمشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع : راه اندازی تولیدی پوشاک
تنخواه گردان یکی از عنوان های حسابداری است که در قالب های مختلف بر اساس نیاز شرکت تعریف می شوند. با رشد شرکت روند هزینه های آن ها نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین مدیریت هزینه ها دشوارتر و زمانبرتر خواهند شد. با تعیین تنخواه دار می توان تا حد زیادی به حسابداری نظم بخشید. هدف اصلی از تعیین تنخواه گردان، سرعت دهی به روند پرداخت هزینه ها و حسابرسی ساده تر است. اما برای رسیدن به این اهداف لازم است با تنخواه گردانی و اصول آن بیشتر آشنا شوید.
برای دریافت مشاوره کسب و کار میتوانید با مشاوران مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع : تنخواه گردان حسابداری
تنخواه حسابی است که به ثبت شرکت رسیده و فردی که حساب تنخواه در اختیارش قرار میگیرد، تنخواه گردان یا تنخواه دار نامیده میشود. تنخواهگردان باید مطمئن و امین امور مالی و صاحبان شرکت باشد. با این حال هر هزینهای که توسط تنخواهگردان مطرح میشود باید با سند رسمی به امور حسابداری تحویل داده شود.
جهت تسهیل کار و انجام امور روزمره و پرداخت هزینههای جزئی شرکت، مقداری وجه نقد در حسابی تحت عنوان تنخواه قرار داده میشود. در هر شرکتی چنین جریان مالی رخ می دهد اما ممکن است در دفاتر رسمی ثبت نشود. تنخواهدار معمولا یکی از پرسنل است که جهت انجام خریدهای روزانه و پرداخت هایی که با چک امکانپذیر نیست، مبلغی وجه نقد در اختیارش قرار می دهند. تنخواهدار موظف است کلیه رسیدها، فاکتورها و اسناد مالی را نزد خود نگه دارد و در بازه زمانی مشخص شده به حسابداری تحویل دهد.
ثبت مخارج در مورد هزینههای جزئی نیز اهمیت دارد. چرا که در پایان هر دوره مالی با بررسی پرداخت های کوچک متوجه می شوید که در مجموع هزینهی زیادی کرده اید. هر چه ترازنامه شرکت دقیقتر باشد؛ شما بهتر می توانید در مورد هزینه ها برنامهریزی و مدیریت داشته باشید.
جهت صحت و درستی حساب ها نیز تنخواه دار موظف است، اسنادی با ذکر زمان، میزان، جنسی یا خدمت خریداری شده را تحویل دهد.
بعد از تحویل رسیدها و اسناد به حسابداری، مدارک توسط مدیریت بخش حسابداری و مدیر تنخواه امضا میشود. سپس اسناد در بخش حساب تنخواه بایگانی و نگهداری میشود. تنخواه باید در حسابی ثبت شده در حسابداری شرکت قرار داشته باشد و کاملاً قانونی باشد.
مدیریت شرکت باید در انتخاب تنخواه دار دقت و وسواس لازم را به خرج دهد. این فرد باید کاملاً قابل اعتماد و امین شرکت باشد. هر مبلغی که در حساب فرد تنخواه است باید برای امورات مالی شرکت خرج شود و تنخواه دار نباید از آن استفادههای شخصی کند. در شرکتها و مؤسسات بزرگ تنخواه دار یک شغل مهم و اساسی است، از این رو چنین شرکتهایی در انتخاب این افراد دقت و وسواس زیادی به خرج میدهند، چرا که بخشی از منابع مالی شرکت را در اختیارشان قرار میدهند.
با استفاده از چنین حسابی هزینههای جاری و جزئی در شرکتها به راحتی و دقت بالایی پرداخت خواهند شد. البته گاهی از این حساب میتوان هزینههای مهم و ضروری را هم پرداخت کرد.
پرداخت بخشی از هزینهها با استفاده از حساب تنخواهگردان سرعت عملیاتها را بالا برده و از حجم آنها میکاهد.
وقتی شرکتی بتواند روی وجوه نقدی خود کنترل داشته و میزان خروجی و ورودی وجوه نقدی خود را کنترل کند، در واقع برای ایجاد حاشیه امن اقتصادی تصمیمات مناسبتری میگیرد. حساب تنخواه میتواند در این زمینه کمک کننده باشد. مدیریت هزینههای نقدی با استفاده از حساب تنخواهگردان آسانتر و دقیقتر صورت خواهد گرفت. برای آشنایی بیشتر با روش های جلوگیری از ضرر مالی کلیک کنید.
تنخواهگردان در شرکتها بر اساس سیاستهای خاص هر شرکتی وظایف مختلفی دارند که به ترتیب تنخواهگردان متغیر، تنخواه گردان ثابت، تنخواه گردان نقدی، تنخواه گردان تعهدی، تنخواه گردان اصلی و تنخواه گردان فرعی است که در ادامه دو مورد از مهمترین و رایجترین آنها را توضیح میدهیم.
شرکت هر ماه در صورتی که امور مالی موافقت کند، برای پرداخت هزینههای شرکت، مبالغ مشخصی به حساب تنخواه گردان واریز میکند. تنخواه گردان هم باید در پایان هر ماه لیست خریدهایی که انجام داده را به حسابداری تحویل دهند. البته این جزو وظایف اصلی تنخواه گردان ثابت است که در پایان هر ماه و یا دورههای مالی گزارش پرداختیهای خود را به حسابداری ارائه دهد. تنخواهگردان ثابت تنها باید هزینههایی که از قبل مشخص شده اند را پرداخت کند.
در روش تنخواه گردان متغیر مدیریت شرکت سقف مشخص و دقیقی را برای حساب تنخواه گردان در نظر میگیرد. در این روش نیز تنخواهگردان باید کلیه رسیدها، اسناد خرید، مبلغ باقی مانده را برابر با مبلغ اولیه حساب تنخواه تحویل دهد.
ماهیت اصلی تنخواه بر اساس اصول دارایی است و شبیه صندوقها عمل میکند. در واقع وقتی این حساب بدهکار میشود به مبلغ آن اضافه میکنند و وقتی بستانکار میشود از حساب کم میکنند. در امور حسابداری شرکتها و یا امور مالی مؤسسات باید یکی از روشهای تنخواه ثابت و یا متغیر را مورد استفاده قرار دهند. امروزه نرمافزارهای دقیق حسابداری روی کار آمدهاند که شما به راحتی میتوانید عملیات تنخواهگردان را انجام دهید و مشکلی در این خصوص نداشته باشید.
اولین تفاوت در این است که هر پرداختی در صندوقها به صورت روزانه ثبت میشوند اما در روش تنخواه گردان تنها زمانی که واریزیها انجام میشود، کارهای ثبت و ضبط صورت بگیرد. دوم اینکه پرداختهایی که برای حساب تنخواه صورت میگیرد در جهت منافع و نیازهای مشخصی تعیین شده است اما برای صندوقها هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
1- صلاحیت تنخواهگردان برای دریافت مسئولیت باید مورد بررسی و اثبات قرار گیرد.
2- هر مبلغی که میخواهید به تنخواهگردان بدهید باید توسط هیئت مدیره بررسی گردد.
3- پرداخت پول به حساب تنخواهگردان باید به یکباره انجام شود.
4- وقتی هزینه را به حساب تنخواهگردان واریز میکنید باید رسید آن را نیز دریافت کنید.
5- تنخواه دار بابت هر چیزی که خرید میکند و از حساب برمیدارد، باید فاکتور و یا قبض معتبری ارائه دهد.
6- هر سندی که توسط تنخواه دار ارائه میگردد باید به صورت دقیق و حساب شده بایگانی گردد.
7- اگر نیاز میبینید میتوانید برای تضمین حُسن انجام کار از تنخواه دار سفته و یا چک دریافت کنید.
1- مبالغ هزینه شده باید به صورت عدد و حروف در سند قید گردد.
2- تنخواهگردان و مدیر حسابداری باید اسناد ارائه شده را امضا کنند.
3- در رسید باید شناسه اقتصادی و مؤسسه مورد نظر، کد ملی، شناسه خریدار، تاریخ فاکتور، شماره سریالی که بر روی فاکتور چاپ شده است، به طور کامل ارائه گردد.
4- نام فروشگاه و هر جایی که فرد خرید خود را انجام داده باید به صورت دقیق و مشخصی ذکر شود.
5- فاکتوری که تنخواه دار آن را ارائه میدهد نباید هیچ خط و خشی داشته باشد، در غیر این صورت اعتبار ندارد.
مدیریت هزینههای جزء و کوچک در شرکتها و مؤسسات مختلف کمک میکند تا مدیران بدانند در چه زمینههایی باید صرفه جویی کرده و چه زمینههایی باید هزینههای بیشتری پرداخت کنند. تنخواه گردان کمک میکند صفر تا صد جزئیات هزینههای شرکت به دست آید و این مهم باعث میشود تا اهداف مالی تعیین شده در یک سال مالی، به راحتی به وقوع بپیوندد.
بسته به سیاستهای تدوین شده از سوی شرکت تنخواه گردان میتواند خریدهای شرکت را انجام دهد یا فقط فاکتور پرداخت کند. ممکن است شرکت تصمیم بگیرد تنخواه گردان هر دو کار را همزمان انجام دهد.
تنخواهگردان متغیر اهمیت بیشتری دارد چون هزینههای واریزی آن توسط مدیریت شرکتها و مؤسسات، نظارت دقیقی صورت میگیرد.
برای ثبتنام یا دریافت مشاوره کسب و کار میتوانید با مشاوران مرکز کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع : تنخواه گردان حسابداری