در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور که در جلسه مورخ یازدهم شهریور ماه ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی به تصویب و در تاریخ ۲۰ / ۹ / ۱۳۹۸ از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصلاحاتی مورد موافقت قرار گرفت و پس از واصل طی نامه در مورخ ۰۳ /۱۰ /۱۳۹۸ توسط ریاست جمهوری در مورخ /۰۸ /۱۰ /۱۳۹۸ به وزارت اقتصاد و دارایی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر وزارتخانه ها دستگاههای اجرایی کشور ابلاع گردید. در ادامه به شرح کامل این قانون پرداختهایم.
برای دریافت مشاوره جهت تسویه بدهی به بانک ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره09351520300 تماس بگیرید.
منبع : تسهیل قانونی تسویه بدهی بدهکاران
مطابق مفاد این قانون به منظور حمایت از رونق تولید و تسهیل تسویه بدهی ریالی غیرجاری تولید کنندگان به بانکها و مؤسسات اعتباری، چنانچه وام گیرندگان تمام یا قسمتی از بدهی سررسید شده اشون را تا آخر سال 97 را تسویه نکرده اند؛ اگر بخواهند بدهی غیرجاری خود را نقدأ تسویه نمایند، میزان بدهی آن ها به صورت زیر محاسبه می گردد.
۱- در صورتی که قرارداد تسهیلات گیرنده با بانک یا مؤسسه اعتباری تجدید یا امهال نشده باشد، همان قرارداد، ملاک محاسبه مانده بدهی تسهیلات گیرنده بر اساس این قانون خواهد بود.
۲- در مورد قراردادهایی که یک یا چند نوبت از طرقی مانند انعقاد توافقنامه، قرارداد جدید با اعطای تسهیلات جایگزین، تجدید یا امهال شده باشد:
در صورتی که قرارداد اولیه بانک یا مؤسسه اعتباری با تسهیلات گیرنده، قبل از ۱/ ۱ / ۱۳۹۳ منعقد شده باشد، آخرین قرارداد و یا توافقنامه قبل از تاریخ مزبور، «قرارداد ملاک محاسبه» تلقی و محاسبه مانده بدهی مشتری بر اساس آن انجام می شود. در صورتی که قرارداد اولیه بعد از ۱/ ۱ / ۱۳۹۳ منعقد شده باشد، ملاک محاسبه، اولین قرارداد بعد از تاریخ یاد شده میباشد.
٣- مبلغی که تسهیلات گیرنده باید برای استفاده از مزایای این قانون به صورت نقدی به بانک یا مؤسسه اعتباری بپردازد، عبارت است از مانده اصل و سود قبل و بعد از سر رسید (تا تاریخ تسویه نقدی) که با استفاده از فرمول ابلاغی بانک مرکزی، بر اساس نرخ سود ساده و غیر مرکب مندرج در قرارداد ملاک محاسبه تعیین می شود. با حذف کلیه جرائم متعلقه و سودهای ناشی از آن و با در نظر گرفتن پرداختهای مشتری و زمان پرداختهای وی محاسبه می شود.
4- سقف مجاز برای برخورداری از مزایای این قانون برای هر شخص حقیقی و حقوقی غیردولتی در کل شبکه بانکی، به ترتیب، پنج میلیارد و بیست میلیارد ریال تعیین می شود.
٥- تسهیلاتی که بنا به نظر بانک مرکزی و در راستای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی از مؤسسات در حال تصفیه به بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی منتقل شده باشد، مشمول احکام این قانون بوده و در چهارچوب ضوابط اجرائی که توسط بانک مرکزی تدوین خواهد شد، تعیین تکلیف می شود.
6- تسهیلات گیرندگان مشمول استفاده از ضوابط این قانون حداکثر تا پایان اسفندماه ۱۳۹۸ مهلت دارند درخواست خود را به بانکها با مؤسسات اعتباری موردنظر ارائه کنند.
بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی مکلف است حداکثر ظرف مدت دو ماه از زمان ارائه درخواست مشتری، کلیه دریافتها و پرداخت های مشتری را که مربوط به «قرارداد ملاک محاسبه» است به همراه زمان دریافت یا پرداخت، در سامانه ای که بانک مرکزی اعلام می کند، ثبت نماید. تسهیلات گیرنده برای برخورداری از مزایای این قانون باید حداکثر تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹ مانده بدهی خود را که توسط سامانه فوق الذکر محاسبه و به او اعلام می شود، نقدأ تسویه نماید.
سایر تبصره های قانون تسویه بدهی
۷- قراردادهای فروش و واگذاری دارایی های بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی و تسهیلات اعطایی ارزی اعم از منابع داخلی بانکها و مؤسسات اعتباری و سایر منابع، از شمول این قانون مستثنی هستند.
۸- بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مجازند در صورتی که در نتیجه اجرای این قانون متحمل زیان شوند، پس از تأیید بانک مرکزی، زیان مزبور را از سال ۱۳۹۹ به بعد به تدریج حداکثر ظرف مدت پنج سال در صورتهای مالی خود مستهلک کنند.
۹- حکم این قانون قابل تمدید نمی باشد.
تبصره- کلیه تسهیلاتی که برای تولید اعطا شده، مشمول این قانون است. بانک مرکزی موظف است دستورالعمل اجرای این قانون از جمله تشخیص تسهیلات تولیدی از غیر تولیدی را ظرف مدت دو هفته از تاریخ ابلاغ این مصوبه، به بانکها و مؤسسات اعتباری اعلام نماید.
مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک به شما کمک می کند تا بتوانید از بخشودگی ها و تسهیلاتی که توسط قانون برای کارفرمایان و افراد فعال در دیگر حوزه ها در نظر گرفته شده، استفاده نمایید.
برای دریافت مشاوره جهت تسویه بدهی به بانک ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
پروانه بهره برداری را میتوان یک سند رسمی به حساب آورد که مشخص میکند زمان بهرهبرداری محصولات و کالاهای تعیین شده از طرف شما چه زمانی باید صورت بگیرد. این سند از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر میشود. پروانه بهرهبرداری قابل تمدید است و حتی میتوان آن را مورد معامله قرار داد و یا منتقل کرد. گرفتن پروانه بهره برداری ممکن است برای تان با دشواری هایی همراه شود که با کمک کارشناسان و موسسات فعال در این حوزه مثل کاردوک به راحتی میتوانید برای هر نوع کسب و کاری پروانه بهره برداری دریافت نمایید.
برای دریافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهرهبرداری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع : پروانه بهره برداری
بدون پروانه بهرهبرداری شما نمیتوانید در زمینههای خصوصی فعالیتهای اقتصادی و بهره برداری داشته باشید، به همین دلیل باید مراحلی را طی کرده و از وزارت صنعت، معدن و تجارت این پروانه را دریافت کنید. در ادامه مراحل اخذ پروانه بهرهبرداری را به شما توضیح میدهیم.
در واقع پروانه بهرهبرداری را میتوان یک مجوز کسب برای واحدهای صنعتی به حساب آورد. یعنی زمانی که کارهای مربوط به تأسیس کارخانه و یا یک واحد تولیدی انجام میشود، میتواند جایگزینی برای جواز تأسیس باشد. در واقع باید در ابتدا جواز تأسیس را اخذ کنید و بعد نسبت به گرفتن پروانه بهرهبرداری اقدام کنید.
پروانه بهرهبرداری مزیتهای زیادی را برای صاحبان مشاغل به همراه دارد که میتوان به چند نمونه از مهمترین این موارد اشاره کرد، از جمله؛ معافیتهای مالیاتی، سهولت در ثبت برند، برخورداری از تشویقات وزارت صنعت، معافیتهای مالیاتی در طرحهای قابل انتقال، معافیت مالیاتی در طرحهای هنری، سهولت در واردات ماشین آلات بدون پرداخت مالیات گمرک، گرفتن علامت استاندارد و دریافت انواع مختلفی از تسهیلات بانکی از جمله نمونه مزیتهای اخذ پروانه بهرهبرداری میباشد.
تصویر کپی کارت ملی مدیر عامل، تصویر کلیه مدارک شرکت جهت اشخاص حقوقی، کپی آگهی تغییرات شرکت در مورد شخصیتهای حقوقی (در صورت وجود)، اسناد مالکیت زمین محل استقرار یا اجاره نامه و اقرار نامه رسمی برای محلهای استیجاری، اعتبار جواز تأسیس، تصویر پایان کار ساختمانی، کپی از قرارداد خرید امتیازهای آب و برق، اصل و فتوکپی فاکتور خرید ماشین آلات، فاکتور خرید مواد اولیه، فاکتور خرید و اجرای سوله، ارائه اطلاعات پرسنل کارخانه از طریق فایل EXCEL، ارائه پاسخ استعلامهای مربوطه، رسید پرداخت هزینه صدور پروانه بهرهبرداری و رسید پرداخت هزینه تمبر بانکی از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ پروانه بهرهبرداری است.
باید درخواست کتبی در خصوص دریافت پروانه بهرهبرداری را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهید. از طریق سامانه بهمن یاب«behinyab.ir»که جواز تأسیس را صادر میکند میتوانید تقاضای اخذ پروانه بهرهبرداری را درخواست کنید. برای آشنایی بیشتر با سامانه بهین یاب کلیک کنید.
تمام مدارک مورد نیازی که در سایت صنعت، معدن و تجارت و سامانه بهمن یاب ذکر شده باید تحویل داده شود، که در بالا به این مدارک اشاره کردیم.
مواردی چون گواهی عدم سوء پیشه و مواردی این چنینی باید از طریق اداراتی که سازمان مربوطه آن را اعلام کرده است، استعلام بگیرند.
باید فرم سؤالات را مربوط به پروانه بهرهبرداری را دریافت و تکمیل کنید.
در این مرحله کارشناس متخصص از محصول، کالا و یا خدماتی که شما قصد بهرهبرداری آن را دارید بازدید میکند تا آن را با طرح اولیه تطبیق دهد.
باید در فرم مربوطه مقدار ظرفیت تولیدی واحد صنعتی مورد نظر شما به صورت دقیق ذکر شود.
کارشناس مربوطه پس از مورد بررسی قرار دادن طرح مذکور، طبق هزینههای انجام شده پیش نویس فرم پروانه بهرهبرداری را تهیه نموده و برای تایید و امضا به معاون مربوطه ارائه میدهد.
پس از اینکه مسئول مربوطه به تصویب و امضا پروانه بهرهبرداری پرداخت، فرم مربوطه (فرم شماره ۴) تایپ شده و به تعداد ۶ نسخه تکثیر نموده و پس از ثبت در دفتر یا دبیرخانه نسخه اصل آن پس از دریافت حقوق دولتی بر اساس میزان سرمایه ثابت طبق جدول پیوست (حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار ریال) به متقاضی تحویل و باقی نسخه نیز مانند جواز تأسیس به مراجع مربوطه ارسال میگردد.
اصولاً پروانههای بهرهبرداری برای مدت زمانی ده ساله صادر میشوند. این پروانهها معمولاً نیاز به تمدید ندارند، اما اگر شرایط خاصی پیش آید افراد باید بعد از پایان ده سال نسبت به تمدید پروانه بهرهبرداری خود اقدام کنند. مثلاً اگر فردی بخواهد پروانه بهرهبرداری را به ادارات دولتی ارائه دهد، آن وقت باید آن را تمدید کند.
بله. میتوانید پروانه بهرهبرداری را به اشخاص ثالث به شرط تنظیم صلح نامه و موافقت اصولی وزارت صنعت و معدن انتقال داد.
برای دریافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهرهبرداری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع : پروانه بهره برداری
مراحل گرفتن جواز کسب چیست و به چه ترتیبی باید عمل کرد؟ در ایران مانند دیگر کشورها، قانونگذار قوانینی را برای شروع فعالیتها در نظر گرفته است. این قوانین اصولی را برای فعالیت به افرادی که میخواهند کسب و کارشان را شروع کنند، ارائه میدهد. در قانون گرفتن جواز کسب اجباری است. جواز کسب مجوزی است برای دایر کردن یک واحد صنفی، پس بدون دریافت آن فعالیت اقتصادی شما غیر قانونی محسوب میشود، طبق ماده12 قانون نظام صنفی افراد قبل از راه اندازی کسب و کار موظف به اخذ پروانه فعالیت از واحد صنفی مربوطه میباشند. شما می توانید با کمک مراکز مشاوره کسب و کار مثل کاردوک به راحت ترین شکل مدارک لازم جهت شروع کار را دریافت نمایید.
برای دریافت مشاوره جهت مراحل جواز کسب می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.
منبع : وام با جواز کسب
پس برای اینکه به راحتی کسب و کار خود را شروع کنید باید جواز کسب داشته باشید. لازم است بدانید فرقی نمیکند فعالیت شما در چه زمینهای است، باید حتماً برای قانونی شدن آن جواز داشته باشید. در ادامه به مراحل گرفتن جواز کسب میپردازیم.
متقاضی باید درخواست خود را به صورت کتبی ارائه دهد. فرد متقاضی باید درخواست خود را از طریق سایت ایرانیان اصناف به این آدرس www.iranianasnaf.ir انجام دهد. بعد اینکه متقاضی درخواست خود را ارائه داد، مدتی بعد رسیدگی به آن آغاز میشود. در حین بررسی کارشناسان مربوطه از محل واحد صنفی مورد نظر بازدید کرده و گزارش کامل خود را به پرونده اضافه میکنند. بعد از انجام این مراحل پرونده تکمیل شده در هیئت مدیره مورد بررسی قرار میگیرد و پاسخ کتبی آن متعاقباً اعلام میشود.
در این مرحله فرد متقاضی باید یکی از مدارک زیر را جهت تعیین وضعیت ملکی واحد صنفی خود ارائه دهد که شامل؛ سند مالکیت به نام متقاضی، اجارهنامه رسمی به نام متقاضی، اجارهنامه عادی (با اخذ تعهد محضری) به نام متقاضی، مبایعهنامه به نام متقاضی، حکم قطعی دادگاه مبنی بر الزام به تنظیم سند اجاره، رسید پرداخت اجارهبهای معتبر، قرارداد اجاره محل کسب با ادارات و سازمانهای دولتی، نهادها، شهرداری، شرکتهای تعاونی مسکن و شرکتهای خاص صنفی، شرکتهای تحت پوشش سازمانهای دولتی و نهادها میباشد.
در این مرحله فرد متقاضی باید از ادارات ذیربط استعلام دریافت کند. گواهی مرکز بهداشت شهرستان و ارائه کارت معاینه پزشکی جهت صنوف مشمول(مواد خوردنی، آشامیدنی، بهداشتی و…)، گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، موافقت اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی، گواهی گذراندن دوره آموزش(حداقل ده ساعت) از موسسه آموزشی معتبر(مورد تایید کمیسیون نظارت شهرستان مربوط)، ارائه هرگونه مدرک مبنی بر تشکیل پرونده یا ارائه هر یک از اوراق پرداخت مالیاتی، گواهینامه مهارت فنی جهت مشاغل مندرج در آئیننامه تبصره ذیل ماده سیزده قانون، اختصاص کد شناسه ده رقمی (ملت کارت) و الصاق آن به پروانه کسب (جواز کسب) و اختصاص برچسب شناسه صنفی مطابق با کد ده رقمی از جمله موارد استعلام و ارائه مدرک است.
این مورد مختص به آقایان است که باید وضعیت نظام وظیفه خود را با ارائه مدارکی روشن کنند. گواهی پایان خدمت، گواهی معافیت دائم، گواهی اشتغال به تحصیل، گواهی معتبر مبنی بر داشتن معافیت پزشکی از حوزه نظام وظیفه و دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت در مدت اعتبار آن.
ارائه سوابق کاربری تجاری یا کارگاهی یا اداری محل واحد صنفی مورد درخواست در این مرحله باید انجام شود.
در این مرحله فرد باید مدارک بیشتری را ارائه دهد که شامل؛ فرمهای مخصوص معرفی فرد از مرجع صدور، کپی تمام صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی مدرک تحصیلی یا حداقل سواد خواندن و نوشتن (به استثنای متقاضیانی که سن آنان از پنجاه سال بالاتر میباشد)، دوازده قطعه عکس پرسنلی جدید (۳×۴)، تعهدنامه کلیه صنوف، فیش واریز مبلغ حداکثر تا سقف پنج برابر حق عضویت اتحادیه برای سال اول (حق ورودی) که از مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال عدول نماید. فیش واریز مبلغ ۳۰٫۰۰۰ ریال به حساب ۲۱۷۳۳۰۰۸ خزانه کشور از جمله این مدارک است.
در این مرحله پرونده توسط رئیس و یا نائب رئیس تکمیل میگردد.
در این مرحله با توجه به مراحلی که فرد طی کرده و مدارکی که ارائه داده است، جواز کسب را دریافت میکند.
لازم به ذکر است گرفتن جواز برای کارهای صنعتی و سرمایه گذاری تفاوت داشته و لازم هست که از طریق سامانه بهین یاب اقدام شود. در این صورت خوب است با نوشتن طرح توجیهی نیز آشنا شوید.
میتوانید ظرف مدت ده روز اعتراض خود را به کمیسیون نظارت مربوطه تسلیم نماید. دوم اینکه کمیسیون نظارت موظف است ظرف مدت یک ماه نظر خود را اعلام دارد. نظر کمیسیون نظارت در این مورد قطعی است. در صورتی که اتحادیه در مدت مقرره پاسخ ندهد متقاضی میتواند اعتراض خود را به کمیسیون نظارت تسلیم کند.
بله. صاحبان پروانه کسب میتوانند جهت اداره واحد صنفی خود اقدام به معرفی مباشر کنند.
برای دریافت مشاوره جهت مراحل جواز کسب می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.
منبع : وام با جواز کسب
طرح توجیهی تولید آب معدنی به شما کمک می کند تا ذخایر طبیعی منابع آب معدنی که در مناطقی از کشور وجود دارد، به فرصتی برای سرمایهگذاری و صنعتی سازی تبدیل کنید. این فرصت تنها برای مناطقی است که دارای چنین مزیت طبیعی هستند. با سرمایه گذاری در این بخش میتوانید از مزایای اقتصادی و سودآوری کلانی برخوردار شوید. به طوری که با راه اندازی فاز اول پروژه حداقل برای 18 نفر نیز به طور مستقیم اشتغال ایجاد میکنید. در ادامه خلاصه ای از این طرح را شرح داده ایم. برای دریافت مشاوره کسب و کار و خرید و سفارش طرح توجیهی با مرکزکاردوک تماس بگیرید.
برای دریافت مشاوره در زمینه ایده و فرصتهای سرمایهگذاری صنعتی از مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک با شماره09351520300 تماس بگیرید.
منبع : طرح توجیهی تولید آب معدنی
آب معدنی آبی زلال و بیبو و حاوی ترکیبات مفید طبیعی معدنی (همچون پتاسیم، کلسیم، آهن، اکسیژن) بوده و عاری از مواد مضر (مثل نیترات و آرسنیک) برای سلامتی انسان است. در فرایند تامین آب از منابع طبیعی، انتقال، تصفیه، پرکردن در ظروف، بستهبندی و توزیع محصول بعنوان یک کالای اقتصادی میباید از استانداردهای ملی ایران، مصوبات حوزه تولید و بستهبندی و آخرین اصلاحیهها و تجدیدنظرهای تبعیت نمود.
نظر به اینکه تامین آب از منابع طبیعی همانند چشمه و چاههای متصل به سفره های آب زیر زمینی بدست میآید، پس ترکیبات آن در فصول مختلف سال باید از ثبات نسبی برخوردار بوده و با تغییر شرایط، ویژگیهای آن نباید تغییر کند. ازدیدگاه اقتصادی واحد صنعتی تولید، فرآوری و بستهبندی انبوه آب معدنی میباید در نزدیکترین فاصله ممکن قانونی به سرچشمه آب باشد.
به لحاظ افزایش تقاضا برای آب با توجه به سرانه مصرف روزانه هر فرد تا ۲ لیتر و عدم امکان تولید و بستهبندی آن در تمامی مناطق کشور و کشورهای همسایه (بدلیل شرایط اقلیمی خشک و محدود بودن منابع تامین آب شرب، سالم و بهداشتی چه بصورت گاز دار و بدون گاز)، سرمایه گذاری در این طرح با شرط تامین و در دسترس بودن منابع آب قابل تایید با توجه به ظرفیت اقتصادی، موجه میباشد.
تکنولوژی و روشهای تولید آب معدنی را می توان به سه بخش عمده تقسیم نمود .
الف) آمادهسازی و سالمسازی آب
ب ) پر کردن وبستهبندی آب معدنی
ج) تولید ظروف و قطعات مورد نیاز جهت بسته بندی آب
آب عنصری حیاتی برای نوشیدن وبهداشت انسان هاست، ما آن را برای تولید غذا و تامین حیات انسانی نیاز داریم. آب معدنی و آشامیدنی دارای کالاهای متعدد جایگزین همانند آب میوهها، نوشابههای گازدار و بدون گاز، ماءالشعیر هست که ترکیب اصلی آنها را نیز آب سالم تشکیل میدهد؛ پس عملا بازار خاص خود را دارند و جایگزنی ندارد. آب آشامیدنی به شیوههای مختلف نیر قابلیت غنی سازی را نیز دارد.
نظر به وابستگی این تولید به وجود منابع آب سالم در ظرفیت و دبی اقتصادی و کمبود منابع آب در اقلیمهای خشک کشور و کشورهای همسایه که غالباً با معضل تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مواجه هستند و به موازات توسعه مثبت فرهنگ مصرف استفاده از آب سالم به صورت مظروف، گستردگی کاربرد این محصول در حوزه صنایع از جمله ساختمان سازی و روند رو به رشد صنایع ساختمانی و تزئینی در داخل کشور و درک مناسب نیازهای متنوع خریداران و ضرورت صرفه جویی در میزان انرژی مصرفی، بهترین بازار هدف برای این محصول بازار داخل کشور سپس صادرات به کشورهای همسایه است.
در حال حاضر در کشور 292 جواز تاسیس احداث انواع آب آشامیدنی و معدنی گازدار و بدون گاز در کشور صادر شده است. از این تعداد 90 طرح با پیش بینی سرمایه گذاری 15117266 میلیون ریال و اشتعال 4088 نفر و پیشبینی ظرفیت تولیدی سالیانه 6312193 تن از انواع آب هست.
طرحهای دارای پیشرفت فیزیکی بالای 35درصد در حال اجرا هستند. تعداد 317 واحد صنعتی دارای پروانه بهرهبرداری صنعتی تولید انواع آب آشامیدنی و آب معدنی بسته بندی شده در کشور وجود دارد که دارای سرمایه گذاری اسمی 38744563 میلیون ریال، اشتغال اسمی 34935 نفر و ظرفیت تولیدی سالیانه 16641668 تن هستند. از این تعداد 106 واحد صرفا آب معدنی تولید می نمایند که دارای اشتغال 5876 نفر با سرمایه گذاری 7884303 میلیون ریال و ظرفیت تولیدی سالیانه 5478568 میباشد.
بدون احتساب صادرات در کشور سالیانه 58000000 تن انواع آب آشامیدنی و معدنی مورد نیاز شرب است که هم اکنون بخش بزرگی از آن توسط آب موجود در سیستمهای لوله کشی شبکه آبرسانی تامین میگردد. همزمان این آب به مصارف بهداشتی، شتشو، آشامیدن، فضای سبز و سایر نیازمندیهای حوزه شهر و روستا میرسد که علل القاعده میبایست از سطوح تصفیه متفاوتی به تناسب استاندارد و نوع مصرف برخوردار میبود.
با توجه به توان سرمایهگذاری، سطح تکنولوژی، محل استقرار و ظرفیت تولید در بخشهای پرکن و بستهبندی آب و تولید ظروف مورد نیاز؛ سرمایهگذاری و اجرای طرح تولید و بستهبندی آبهای معدنی گازدار و بدون گاز و یا غنی شده متفاوت است.
بر اساس مطالعات انجام شده در حال حاضر سرمایهگذاری ثابت تولید آب معدنی در بطریهای 500 میلی لیتری و 1500 میلی لیتری و لیوانی با ظرفیت اقتصادی سالیانه حدود 30000تن، 96 میلیارد ریال و سرمایه در گردش 38 میلیارد ریال نیاز دارد.
نرخ بازدهی سرمایه گذاری انجام شده، بیشتر از 33 درصد بوده و کمتر از ۳ سال دوره برگشت سرمایه را خواهید داشت. در ذیل خلاصهای از نیازمندیهای احداث این واحد با ظرفیت عملی تولید سالیانه 30000تن انواع ظروف پر و بستهبندی شده آب معدنی در سال ارائه شده است. بدیهی است با گذشت زمان و تغییر شرایط اقتصادی باید مطالعات پیش امکان سنجی و بروز رسانی انجام شود.
ردیف | موضوع | برآرود | واحد |
1 | زمین | 6800 | متر مربع |
2 | زیربنا کل (تولیدی ،خدماتی و ستادی ) | 2120 | متر مربع |
3 | ماشین آلات داخلی | 28700 | میلیون ریال |
4 | ماشین آلات خارجی | 81000 | لیر ترکیه |
ردیف | موضوع | هزینه ها (میلیون ریال ) |
1 | سرمایه گذاری ثابت | 96128 |
2 | سرمایه گذاری درگردش | 38125 |
3 | کل سرمایه گذاری | 134253 |
موضوع | میزان |
نرخ بازده داخلی IRR | 4/34 درصد |
دوره برگشت سرمایه | 13/3 |
نرخ بازده داخلی حقوق صاحبان سرمایه | 76/37 درصد |
اخذ مجوز پهای لازم از معاونت غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امور آب منطقهای از الزامات و پیش شرطهای اجرای این طرح است. اداره تامین زیر ساخت براساس پلان های مهندسی حوزههای سیل، صنعتی، مکانیکال و الکتریکی و برقراری ارتباطات فرا ملی به منظور تامین بخشی از ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز واحد از شرکتهای خارجی از ضروریات این طرح سرمایه گذاری است.
نظر به ضرورت تنوع بخشی مستمر محصول و فرایندهای برنامهریزی راهاندازی و اخذ پروانه واحد تحقیق و توسعه بنگاه و انخاذ تمهیدات به منظور تولید محصولات غنی شده براساس استاندارهای بهداشتی ملی و بین المللی بسیار ضروری است. اگر تصمیم به تولید چنین واحد صنعتی دارید می توانید تمامی مراحل پروژه از نوشتن طرح توجیهی ، اخذ مجوزها و تامین مالی را به مرکز کاردوک بسپارید. برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه ایده و فرصت های سرمایه گذاری صنعتی با شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع : طرح توجیهی تولید آب معدنی
انواع مختلفی از کسب و کار وجود دارد و شناخت همه آنها برای افرادی که میخواهند وارد دنیا تجارت شوند لازم و ضروری است. اگر قصد دارید کاری را شروع کنید باید بدانید در کدام زمینه قصد فعالیت دارید، که از طریق آن میتوانید نوع و میزان کاری که باید انجام دهید را به راحتی شناسایی کنید و به موفقیت برسید. شما با دریافت مشاوره کسب و کار از مرکز کاردوک نیز می توانید بهترین موقعیت سرمایهگذاری را بیابید.
برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در انوع کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع : انواع کسب و کار
کسب و کار به فعالیتهایی گفته میشود که برای افراد درآمد ایجاد میکند. هر فعالیتی که در زمینه تولید، خرید و یا فروش صورت میگیرد به جهت به دست آوردن سود است. کسب و کارها به انواع و اقسام مختلفی تقسیم میشوند که ما در ادامه به مهمترین این تقسیمبندیها میپردازیم.
یکی از انواع کسب و کارها که امروزه مورد حمایتهای قانونی نیز قرار گرفته، کسب و کار خانگی است. در این نوع از کسب و کار افراد مشاغل مورد نظر خود را در خانه آغاز میکنند و به کسب درآمد میپردازند. کسب و کار خانگی محدودیتهای زیادی نسبت به کسب و کارهای دیگر دارد، چون فرد باید در یک مکان کوچک و با مواد اولیه محدود کار خود را انجام دهد. این نوع از کسب و کار ویژگیهای خاص خود را دارد از جمله؛ به راحتی راهاندازی میشود، از هر قشری میتوانند وارد این نوع از کسب و کار شوند، به سرمایهی زیاد برای شروع فعالیت نیازی ندارند و داشتن ساعات کاری منعطف از جمله ویژگیهای این نوع از کسب و کار است. برای راه اندازی کسب و کار خانگی کلیک کنید.
کسب و کار اینترنتی خودش به انواع مختلفی تقسیم میشود. به دلیل گسترش اینترنت و در دسترس بودن آن، میتواند برای بسیاری از افراد مناسب باشد. این نوع از کسب و کار هم به صورت حضوری و هم به صورت دورکاری قابل انجام است. یعنی در یک نمونه از آن فرد باید برای فعالیت خود در یک مکان مشخص حضور داشته باشد و هم میتواند در منزل نیز فعالیت کند. البته این نوع از کسب و کار به دلیل داشتن ویژگی دورکاری در ردیف کسب و کارهای خانگی هم قرار میگیرد.
مزایای کسب و کار اینترنتی عبارتند از؛ در دسترس بودن، سهولت در استفاده، عدم نیاز به سرمایههای کلان و... میباشد.
کسب و کارهای روستایی به مشاغلی گفته میشوند که در روستاها صورت میگیرند. این کسب و کارها محصولاتی را تولید کرده و برای فروش به روستاها و شهرها فرستاده میشود، البته بخش مهمی از آن محصولات به مصرف داخلی روستاها میرسند. امروزه نیز با بیشتر شدن محصولات اُرگانیک، کسب و کارهای روستایی بسیار مورد توجه سرمایهگذاران مختلف قرار گرفته است.
البته کسب و کارهای روستایی فقط شامل تولید محصولات غذایی نمیشود، در زمینه صنعت، کشاورزی، دامپروری و گردشگری فعالیتهای مختلفی صورت میگیرد.
کسب و کارهای بین المللی نیازمند داشتن بودجه بالایی است. افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند به صادرات، واردت و تولیدات در عرصه بین المللی میپردازند. لازم به ذکر است شرط ورود به این نوع از کسب و کار داشتن سرمایههای زیاد است. از جمله مزایای آن سوددهی بالا، امکان کار به صورت برون مرزی و سفرهای ویژه کاری اشاره کرد. کسب و کارهای بین المللی در شرایطی که رونق اقتصادی وجود داشته باشد بسیار سودآور خواهد بود.
این نوع از کسب کار از طریق استخدام صورت میگیرد و افراد با آزمونهای مختلف به استخدام شرکتها و اُرگانهای دولتی درمیآیند. تفاوت کسب و کارهای دولتی با خصوصی در تنوع پذیری آن است. کسب و کارهای خصوص و شخصی تنوع بیشتری نسبت به کارهای دولتی دارد. از مزایای کسب و کار دولتی بیمه، پرداختهای مشخص و در زمانهای معین، حقوق بازنشستگی و سایر مزایایی که شامل مشاغل دولتی میشود.
انواع مختلفی از کسب و کارها وجود دارند که در اینجا به چند نمونه از مهمترین آنها پرداختیم. شرط ورود به هر کسب و کاری شناخت انواع مختلف آن است. وقتی فرد بداند که در چه نوعی از کسب و کار فعالیت میکند، همیشه در مسیر درستتری حرکت خواهد کرد.
خیر. کسب و کارهای دولتی باید در محیط و مکان مشخصی انجام شوند و نمیتوان آن را در ردیف کسب و کارهای خانگی قرار داد.
الزاماً همیشه اینطور نخواهد بود. در برخی از مواقع میتوان برخی از وظایف کسب و کارهای بین المللی را به صورت دورکاری انجام داد. مثل خرید و فروش، مشاورههای مالی و برخی از چانهزنیهای بین المللی.
برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در انوع کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره09351520300 تماس بگیرید.
منبع : انواع کسب و کار