تا اول ژوییه سال 2020 تعداد 8488 دستگاه خودپرداز بیت کوین در سطح جهان فعال شده است. این دستگاهها نه تنها به دارندگان کارت های اعتباری امکان دریافت پول را میدهند؛ بلکه به اشخاص امکان خرید و فروش بیت کوین را نیز به صورت نقدی فراهم مینمایند. با وجود آن که برای بسیاری هنوز مفهوم ارز دیجیتالی مشخص نشده ، استفاده از آن ترویج یافته و در میان عموم نیز به عنوان واحدی جهت مبادلات تجاری مورد قبول واقع شده است. در کشور ما نیز تولید بیت کوین قانونی شده و دارندگان می توانند به طور قانونی از این تجارت سودآوری داشته باشند. جهت اطلاع چگونگی دریافت مجوز استخراج بیت کوین کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه درخواست مجوز استخراج بیت کوین میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: خودپرداز بیت کوین
دستگاههای ATM بیت کوین دقیقاً مشابه دستگاههای سنتی بوده و با روشی مشابه کار میکنند. این دستگاهها از طریق ارتباط با اینترنت در ازای بیت کوین امکان دریافت پول یا کارت اعتباری را فراهم میکنند. آنها در تبادل بیت کوینی به حساب بانکی وصل نمیشوند و در عوض مشتری را با روشی ساده قادر به خرید بیت کوین در بستر شبکه مبادلات رمز ارز مینمایند و میتوانند مستقیماً نیز به بورس اوراق بهادار متصل گردند.
دستگاههای خودپرداز بیت کوین در مکانهایی مانند فروشگاه، بازار و یا فرودگاه قرار دارند. اولین دستگاه ATM بیت کوین در 29 اکتبر 2013 در شهر ونکوور کانادا در معرض دید عموم قرار گرفت و بعد از آن در ایالات متحده آمریکا و اسلواکی دستگاههای خودپرداز بیت کوین راه اندازی شدند. هم اکنون دستگاه ATM در کره جنوبی برای خرید بیت کوین قابل استفاده است. همکاری جدید بین شرکت بیت کوین Coinplug و سازنده پیشرو ATM کره، Nautilus Hyosung، متقاضیان خرید بیت کوینهای کره جنوبی را قادر میسازد ارزهای دیجیتالی را با استفاده از کارتهای اعتباری و خودپردازهای معمولی خریداری کنند.
دو نوع دستگاه ATM بیت کوین وجود دارد، دستگاههایی که قادرند تراکنش رمز ارز را با پول نقد انجام دهند و دستگاههایی که با کارتهای اعتباری برای تراکنشهای پول مجازی کار میکنند. دستگاههای خودپرداز نقدی در ازای دریافت و انتفال بیت کوین از کیف مجازی یا رسیدهای کاغذی اشخاص امکان پرداخت پول نقدی و بالعکس را فراهم مینماید. همچنین دستگاههای خودپردازی که برای این تراکنش قادرند از کارتهای اشخاص استفاده نمایند. نحوه عملکرد خودپردازهای بیت کوین دستگاه ATM بیت کوین به اشخاص اجازه میدهد به وسیله پول نقد یا کارت اعتباری بیت کوین، سایر رمز ارزهای مجازی را خریداری نمایند. اما به جای ارتباط یا حسابهای بانکی مستقیما به شبکه اینترنت مبادلات بیت کوین وصل میشوند. برای آشنایی با سایر رمز ارز ها کلیک کنید.
بیش از نیمی از دستگاههای ATM بیت کوین در ایالات متحده واقع شده اند. برای یافتن نزدیکترین دستگاه ATM بیت کوین، می توان از نقشه جغرافیایی نرم افزاری استقرار آنها استفاده کنید که به شما کمک میکند تا یکی از آنها را در مجاورت خود پیدا کرده و اطلاعات ضروری دیگری مانند محدودیت خرید و فروش، قیمتها و هزینههای مبادله بیت کوین با ATM و اینکه کدام یک از رمزهای دیگر در دستگاههای ATM پذیرفته میشوند را دریافت کنید. این کیوسکها شما را به بورس مبادلات ارزی متصل مینمایند که در آن میتوانید بیت کوین بخرید یا بفروشید. کافی است آدرس عمومی خود را اسکن کرده و ارز مانند دلار یا یورو یا پوند را درون دستگاه قرار دهید. اگر آدرس عمومی نداشته باشید، دستگاه کاغذ را برای مشخصات شما چاپ کند.
در مرحله اول یوزر متقاضی مبادلات بیت کوین، تعیین و تایید هویت میگردد. در این مرحله گزینههای اختیاری متعددی وجود دارد، این گزینه ها به ATM یا پردازنده بستگی دارد. در مرحله تعیین هویت امکان کاربرد OTP (رمز یکبار مصرف عبور) یا شماره تلفن یا مشخصات گذرنامه یا گواهینامه رانندگی وجود دارد. در مرحله بعد بیت کوین یا هر رمز ارز دیگر آدرس دهی میشود. پس از تأیید هویت و آدرس بیت کوین به دستگاه امکان مبادله بیت کوین فراهم میگردد. برای این مبادله میتوانید از کیف پول موبایل Bitcoin نیز استفاده نمایید و رمز ارز را به آنجا منتقل نمایید. همچنین میتوانید مشخصات شناشنامهای و آدرس خود را بدهید و بیت کوین را از طریق پست دریافت کنید. حتی امکان استفاده از QR کد کاغذی و چاپ آن نیز به عنوان یک کیف پول کاغذ وجود دارد که با اسکن آن میشود کلید خصوصی خود را نیز دریافت نمایید.
با این دستگاهها قادرید با قرار دادن پول رایج در دستگاه مراحل فوق را برای خرید بیت کوین نیز طی نمایید. در مرحله آخر کار با دستگاه لازم است تراکنش تایید نهایی گردد و این آخرین مرحله است که پس از تأیید مبلغ، باید با کلیک یا فشار دادن روی دکمه “تأیید”، “خرید” یا “FINISH” معاملات خود را انجام دهید و بیت کوین به آدرس تعیین شده در مرحله 2 ارسال میشود.
بیت کوین را به همین شیوهای در مورد خرید توضیح داده شد، میتوان با استفاده از دستگاههای خودپرداز فروخت، جایی که شما فقط باید مبلغ مورد نظر برای فروش را وارد کنید، سپس آدرس بیت کوین را که در صفحه دستگاه نمایش داده میشود را ارسال نمایید. در آخر، پول نقدی پس از آن مبادله تحویل داده میشود.
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها میتوانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: خودپرداز بیت کوین
طرح توجیهی مطالعهای است که برای پاسخ دادن به توجیهپذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راهاندازی یک کسب و کار) انجام میشود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راهاندازی یک کسب و کار را داشته باشید میدانید که پاسخگویی به این سوال کار سادهای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینههای گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راهاندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخصهایی که در گزارش نهاییتان باید بدست آورید کدامند؟پرسشنامهها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما میکند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در بوشهر را مینویسد؟
برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908 مشاوره دریافت کنید.
منبع : طرح توجیهی در بوشهر
شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین میشود. طرح توجیهی همچنین دادههای کمی لازم برای تصمیمگیریهای دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار میدهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.
بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار میشوند. این کار میتواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیشبینی نشده نتیجهای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی میتوان به موارد زیر اشاره داشت :
1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدلهای کسب و کار موفق مشابه میدانند که راهاندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.
2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایشهای قبلی را معتبر دانسته و فکر میکنید تغییرات بازار به اندازهای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.
3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازهای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه میسازد.
یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر میگیرد که هر کدام میتوان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه میشود.
آیا تمامی تکنولوژیهای لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کردهاید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما میباشد یا نه ؟
شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.
مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.
راههای معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.
اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.
بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دستههای فراوانی میباشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح میشود عبارتند از:
بدون شک بهترین و سریعترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپهای نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر میکند.
خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به دادههای مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامههایی کاربردی خودتان میتوانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر میتوانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.
یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک میکند استفاده از طرحهای توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سالهای پیشین انجام شده است.
پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.
پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدفتان دست پیدا کنید و از آنها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبانتان دست پیدا خواهید کرد.
جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکانپذیر است. شما میتوانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگیهای خاص محصولاتان پی ببرید.
زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آنها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخشهای زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :
نکات اساسی و خلاصه کلی دادههایی که به دست آوردهاید و بعدا آنها را شرح میدهید را ارائه کنید. مهمترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.
در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد میکند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.
این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان میدهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفعشان تا رفتار خریداران و بخشبندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارشتان به تفضیل به این بخش بپردازید.
در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام دادهها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.
شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید میتوانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.
علاوه بر این میتوانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاریهای خطر پذیر (شتابدهندهها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی میتوانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفهای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه میکنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها میتوانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع : طرح توجیهی در بوشهر
طرح توجیهی مطالعهای است که برای پاسخ دادن به توجیهپذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راهاندازی یک کسب و کار) انجام میشود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راهاندازی یک کسب و کار را داشته باشید میدانید که پاسخگویی به این سوال کار سادهای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینههای گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راهاندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخصهایی که در گزارش نهاییتان باید بدست آورید کدامند؟پرسشنامهها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما میکند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در کرمان را مینویسد؟
برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908 مشاوره دریافت کنید.
منبع: طرح تولید در کرمان
شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین میشود. طرح توجیهی همچنین دادههای کمی لازم برای تصمیمگیریهای دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار میدهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.
بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار میشوند. این کار میتواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیشبینی نشده نتیجهای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی میتوان به موارد زیر اشاره داشت :
1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدلهای کسب و کار موفق مشابه میدانند که راهاندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.
2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایشهای قبلی را معتبر دانسته و فکر میکنید تغییرات بازار به اندازهای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.
3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازهای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه میسازد.
یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر میگیرد که هر کدام میتوان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه میشود.
آیا تمامی تکنولوژیهای لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کردهاید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما میباشد یا نه ؟
شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.
مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.
راههای معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.
اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.
بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دستههای فراوانی میباشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح میشود عبارتند از:
بدون شک بهترین و سریعترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپهای نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر میکند.
خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به دادههای مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامههایی کاربردی خودتان میتوانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر میتوانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.
یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک میکند استفاده از طرحهای توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سالهای پیشین انجام شده است.
پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.
پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدفتان دست پیدا کنید و از آنها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبانتان دست پیدا خواهید کرد.
جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکانپذیر است. شما میتوانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگیهای خاص محصولاتان پی ببرید.
زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آنها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخشهای زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :
نکات اساسی و خلاصه کلی دادههایی که به دست آوردهاید و بعدا آنها را شرح میدهید را ارائه کنید. مهمترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.
در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد میکند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.
این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان میدهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفعشان تا رفتار خریداران و بخشبندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارشتان به تفضیل به این بخش بپردازید.
در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام دادهها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.
شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید میتوانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.
علاوه بر این میتوانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاریهای خطر پذیر (شتابدهندهها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی میتوانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفهای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه میکنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها میتوانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح تولید در کرمان
طرح تولید لنت ترمز در داخل کشور آیا هنوز توجیه اقتصادی دارد؟ قطعه سازی یکی از صنایع مادر و اساسی در هر کشور به شمار میآید. فقط در سال 2018 تعداد 96,850,046 دستگاه خودرو در جهان تولید شد. در ایران طی سال ۹۸ در مجموع ۹۲۷ هزار و ۱۹۷ انواع خودرو تولید شده است که سهم شرکتهای تولیدکننده خودروهای سبک و سواری از این تعداد ۸۵۵ هزار دستگاه و سهم شرکتهای تولیدکننده خودروهای سبک و سنگین ۷۲ هزار و ۱۹۷ دستگاه بوده است. ایران در شرایط مطلوب بازار ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه را در سال 1399 دارا میباشد. قطعات خودرو به عنوان کالای واسطهای مورد مصرف در تولید انواع خودرو یا در بازار خدمات پس از فروش اهمیت اقتصادی زیادی دارد.
از این رو توسعه صنعت قطعهسازی به مفهوم توسعه صنعت خودروسازی کشور است و لذا مجموعه قطعه سازی همانند تولید لنت ترمز را میتوان به عنوان یکی از محورهای توسعه صنعتی کشورها تلقی کرد. محصولات آن هم در خودروهای صنعتی و هم ادوات کشاورزی استفاده میشود و از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه خلاصه ای از طرح تولید لنت ترمز آورده شده است. جهت ارائه سفارش و یا مشاوره در زمینه نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه انواع طرح های توجیهی میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح تولید لنت ترمز
لنت ترمز یکی از قطعات مصرفی در خودرو با درجه ایمنی بسیار بالا یـا فـوق ایمنی است که نشان از اهمیت فوقالعاده آن در ترمزگیریهای شدید در موقعیتهای حساس مسیر دارد. حفظ ایمنی و جان سرنشینان خودرو و میزان خسارات مالی سنگین در تصادفات رابطه مستقیمی با میزان کارکرد موثر لنت ترمز دارد.
ترمز وظیفه تولید نیروی اصطکاکی مناسب جهت غلبه بر انـرژی جنبشـی چـرخ متحرک خودرو را که تحت تاثیر نیروی موتور میباشد را دارد. اتلاف انرژی ناشی از اصطکاک به صورت حرارت آزاد و در فضا پخش میشود، این عمل اتومبیل را از حالت حرکت به حالت سکون و یا کاهش سرعت در میآورد.
سیستم ترمز خودرو از مجموعه قطعات زیر تشکیل شده است:
ا- پدال ترمز
٢- سیلندر اصلی ترمز که شامل میله فشاری و تشتکیهای عقب و جلو و فنر برگردان، پیستون و سوپاپ کنترل فشار و مجاری روی سیلندر میباشد.
٣- لولههای فشار قوی انتقال روغن
٤- سوپاپهای کنترل هیدرولیکی
٥- سیلندر ترمز چرخها شامل پیستون، تشتکی و فنر و پیچ هواگیری
٦- لنتها
٧- کاسه چرخ در ترمزهای کاسهای
٨- دیسک در ترمزهای دیسکی
٩- بوستر یا افزاینده قدرت
١٠- ترمز دستی
زمانی که راننده به وسیله پای خود روی پدال ترمز فشار میآورد، این فشار باعث جلو رفتن پیستون پمپ اصلی ترمز شده و پیستون روغن ترمز موجود در سیلندر ترمز که جلوی آن قرار دارد را تحت فشار قرار داده و همزمان با حرکت خود در داخل سیلندر آن را با فشار زیاد از طریق لولههای فولادی رابط که در مقابل فشارهای جانبی بسیار مقاوم میباشد به سمت سیلندر چرخها میراند.
این حرکت باعث جابجائی پیستونهای داخل سیلندر کاسه چرخ یا روی دیسک شده و پیستونها فشار خود را به کفشک و لقمه ترمزها منتقل کرده و کفشک و لقمه ترمزها را به کاسه و دیسک چرخها میچسباند. واضح است که این عمل باعث به وجود آمدن اصطکاک ما بین کاسه، دیسک و کفشک و لقمهها شده و آنها را از حرکت باز و یا حرکت آنها را کند میکند.
کد ISIC نوعی طبقهبندی استاندارد برای فعالیتهای اقتصادی تولیدی است. هدف اصلی ISIC فراهم کردن مجموعهای از ردههای فعالیتی است. به طوری که در آن بتوان محصولات صنعتی را بر اساس نوع فعالیتی که انجام میدهند طبقهبندی کرد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت از این طبقهبندی برای دستهبندی فعالیتهای صنعتی استفاده مینماید. بر اساس سیستم طبقهبندی آیسیک، عدد 34 مربوط به ساخت وسایل نقلیه موتوری، 3430 مربوط به ساخت قطعات و ملحقات وسائل نقلیه موتوری و موتور آنها میباشد. کد آیسیک و تعرفه گمرکی لنتهای مختلف به شرخ ذیل میباشد.
ردیف | نام محصول | کد گروه محصول (آیسیک ) | تعرفه گمرکی |
1 | لنت صفحه کلاچ | 34301251 | ٨٧٠٨٣١١٠ |
2 | لنت ترمزوصفحه کلاچ | 34301416 | |
3 | نواع لنت ترمز | 34301417 | |
4 | لنت ترمزدیسکی | 34301418 | ٦٨١٣١٠٠٠ |
5 | لنت ترمز خودرو (دیسکی-کفشکی) | 3430412477 | |
6 | لنت کلاچ خودرو | 3430512355 | |
7 | لنت ترمز خودرو | 3430512495 |
لنت ترمز براساس استانداردهای مصوب باید خواصی به شرح ذیل را داشته باشند:
در مورد انواع لنت خودرو سری استانداردهای ملی ایران که در موسسه استاندارد ایران به ثبت رسیده است به شرح ذیل ارائه شده است.
شماره استاندارد ملی | شرح |
11011 | خودروهای جاده ای -مواد ایجاد کننده اصطکاک در لنت های ترمز -بازرسی چشمی |
13351 | خودروهای جاده ای – مواد سایشی لنت ترمز- ارزیابی رفتار سایشی برای سیستم های ترمز خودرو |
12034 | – خودروهای جاده ای -مجموعه های لنت ترمز -روش آزمون دینامومتر اینرسی |
14151 | خودروهای جاده ای – مواد اصطکاک لنت ترمز-دستورالعمل آزمون سایش استاندارد برای وسایل نقلیه تجاری با ترمز های بادی |
20396 | ترمزها-ترمزهای دیسکی و کاربردهای آن ها-شرایط عمومی جهت تائید لنت های ترمز |
2798 | خودروهای جاده ای – لنت ترمز -روش آزمون مقاومت برشی لنت ترمز دیسکی و مجموعه ترمز هلالی |
3099 | مقاومت لنت ترمز در مقابل مایعات |
3100 | روش تعیین چگالی نسبی لنت ترمز |
3101 | تعیین روش اندازهگیری تاثیر حرارت بر روی شکل و ابعاد لنت ترمزهای دیسکی |
5823 | خودروهای جاده ای -لنت ترمز – روش های آزمون کرنش فشاری |
586 | لنت ترمز-ویژگیها و روشهای آزمون |
6105 | خودرو-لنت ترمز -چسبندگی موقت ناشی از خوردگی به سطح تماس آهنی -روش آزمون |
6106 | خودرو-لنت ترمز-مقاومت برشی داخلی لنت ترمز-روش آزمون |
با توجه به عملکرد این وسیله در خودرو و توجه به این نکته که لنت ترمز قطعهای است از مجموعه قطعاتی که حضور آن بر روی کلیه خودروها امری اجتنابناپذیر است. این قطعه هیچ گونه جایگزینی ندارد و از طرفی امکان حذف آن از روی خودرو وجود ندارد.
لنت ترمز به عنوان یکی از قطعات فوق حفاظتی خودرو محسوب میگردند که در ساخت و همچنین به عنوان قطعات مصرفی در دوره بهرهبرداری از آن مورد استفاده میشود. لنت ترمز قطعه تند مصرف است و پس از دورههای نسبتا” کوتاه بر روی خودروهای تعویض میگردند.
فرایند تولید لنت ترمز شامل چهار مرحله میباشد.
1- ساخت پایه فلزی
2- ساخت قسمت غیرفلزی
3- اتصال قسمتهای فلزی و غیرفلزی
4- کنترل کیفیت و بستهبندی
در ابتدای فرایند تولید ساخت پایهها، صفحات فلزی با استفاده از گیوتین آهن برش و تبدیل به نوار به عرض مورد نظر میشود. جهت فرمدهی اولیه از این نوارها استفاده میشـود. برای فرم دهی ثانویه از یک پرس ضربهای استفاده و نهایتا لنتهای کفشکی قبل از رنگکاری به قسمت “تمیز نمودن قطعات فرم داده شده” میرود. چربیها و سایر آلودگیهای موجود بر روی ورقهای آهن در مرحله چربیگیری اولیه و چربیگیری ثانویه زدوده و بعداً توسط ماشین سندبلاست گشته و آماده نصب قطعه غیرفلزی بر روی آن میشود.
در این بخش پودرهای معدنی و فلزی مورد نیاز توسط باسکول توزین میشوند و جهت اختلاط کامل مواد با درصدهای مختلف مطابق فرمولاسیون از دستگاه میکسر استفاده میگردد. بعد از تکمیل عمل اختلاط مواد را جهت فرمدهی اولیه درون قالبهای پرس هیدرولیکی میریزند. مواد درون قالب متراکم شده و به شکل مورد نظر در میآیند.
جهت اتصال بخش فلزی و غیر فلزی از پرس گرم استفاده میشود. بدین ترتیب که قطعه فلزی چسب کاری و آماده شده در بخش یک را درون قالب گذاشته و محصول فرم گرفته شده بخش دو را روی آن میگذارند و سپس با استفاده از پرس گرم عملیات فرمدهی نهایی با اتصال دو قطعه به یکدیگر انجام میشود. عملیات تکمیلی بعدی شامل پرداخت سطح غیرفلزی لنت توسط گریندر و سپس پخت قطعه کامل شده در حرارت کوره انجام میگردد. تا بدین ترتیب استحکام لازم در حرارتهای بالای ناشی از اصطکاک به لنت داده شود.
کنترل کیفیت حین تولید انجام و محصول نهایی نیز مطابق الزامات آزمونهای استاندارد تست و در صورت نداشت عیب به بخش بستهبندی منتقل میشود.
مواد اولیه تولید لنتهای سرامیکی بخش مهمی از دانش فنی تولید محصول بوده و به صورت جنرال از الیاف آهن، رزین فنولیک، الیاف سلولزی، گرافیت، باریت، کربنات کلسیم، اکسید آهن قرمز، پودربرنج، پودر پلاستیک، چسب، کفشک آهن، کارتن بستهبندی میباشد.
بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان تیرماه سال 1399 تعداد 121 واحد صنعتی با ظرفیت تولید اسمی 48072000 دست در زمینه تولید انواع ترمز خودرو به ثبت رسیده است که براساس طول عمر متوسط و فرسودگی ماشین آلات، راندمان تولید عملی و پالایش آماری واحدهای راکد براساس تجارب قبلی و بررسی انجمنهای صنفی مربوطه آمار واقعی این تولید در کشور به حدود 50 درصد مقدار اسمی تقلیل مییابد.
پروانه بهرهبرداری تولید ترمز خودرو به تفکیک محصول تا پایان تیر ماه سال 1399
ردیف | نام محصول | تعداد واحد | ظرفیت سالیانه | واحد سنجش |
1 | لنت ترمز خودرو | 49 | 11502 | تن |
2 | لنت ترمز خودرو | 60 | 121135120 | عدد |
3 | لنت ترمز خودرو | 5 | 2100000 | دست |
4 | لنت کلاچ خودرو | 5 | 3239 | تن |
5 | لنت کلاچ خودرو | 1 | 650000 | دست |
6 | لنت کلاچ خودرو | 1 | 100000 | عدد |
طرحهای دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی تولید لنت کشور تا پایان تبر ماه 1399 | ||||
تعداد | سرمایه | اشتعال | ظرفیت | واحد |
19 | 1847498 | 771 | 91781000 | دست |
براساس آمار اتاق بازرگانی در سال 1397 صادرات محصول با تعرفه 87083029 مربوط به ترمزها و ترمزهای خود مهار و غیر از لنتهای ترمز سوار شده و غیر از انواع مورد استفاده درسواری، سواری کار، وانت و تراکتور کشاورزی معادل 3,046,939 دلار و با تعرفه گمرکی 87083011 مرتبط با لنتهای ترمز سوار شده برای سواری، سواری کار، وانت و تراکتور کشاورزی معادل 135432 دلار بوده است.
مطالعات براساس توان مالی متقاضی در دو ظرفیت پیش بینی شده است.
بر اساس مطالعات انجام شده احداث طرح تولید انواع لنت ترمز در سال جاری با ظرفیت اقتصادی سالیانه تولید1200000دست 89/9میلیارد ریال سرمایهگذاری نیاز دارد. نرخ بازدهی بیشتر از 30درصد بوده و نزدیک به 3 سال بازگشت سرمایه اولیه را خواهد داشت در ادامه خلاصهای از نیازمندیهای احداث ارائه شده است:
ردیف | موضوع | برآرود | واحد |
1 | زمین | 3000 | متر مربع |
2 | زیربنا کل تولیدی ،خدماتی و ستادی ) | 990 | متر مربع |
3 | ماشین آلات | 32699 | میلیون ریال |
ردیف | موضوع | هزینه ها (میلیون ریال ) |
1 | سرمایه گذاری ثابت | 35031 |
2 | سرمایه گذاری درگردش | 54887 |
3 | کل سرمایه گذاری | 89919 |
موضوع | هزینه ها |
نرخ بازده داخلی IRR | 35 درصد |
دوره برگشت سرمایه | 3/16 |
درصد فعالیت در نقطه سر به سر | 34/18 |
تولید و مصرف این محصولات با توجه به امکان مشکلات تامین ارز واردات محصول و مصرفی بودن کالا برای تمامی خودروها منوط به بررسیهای دقیق فنی مالی و اقتصادی و نیاز روز افزون داخلی و صادراتی کشور یکی از زمینههای موجه برای فعالیت اقتصادی میباشد.
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها میتوانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح تولید لنت ترمز
طرح توجیهی مطالعهای است که برای پاسخ دادن به توجیهپذیر بودن یا نبودن یک ایده (در رابطه با راهاندازی یک کسب و کار) انجام میشود. شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راهاندازی یک کسب و کار را داشته باشید میدانید که پاسخگویی به این سوال کار سادهای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینههای گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راهاندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخصهایی که در گزارش نهاییتان باید بدست آورید کدامند؟پرسشنامهها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما میکند؟ چه کسی بهترین طرح توجیهی در سنندج را مینویسد؟
برای دریافت مشاوره در زمینه تهیه طرح توجیهی می توانید با کارشناسان کاردوک از طریق شماره 02166418908 مشاوره دریافت کنید.
منبع : طرح توجیهی در سنندج
شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین میشود. طرح توجیهی همچنین دادههای کمی لازم برای تصمیمگیریهای دشوار در مسیر آینده کسب و کارتان را در اختیار شما قرار میدهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب و کارتان دچار اختلاف شوید، طرح توجیهی اختلافات را با در دست داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.
بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوت وقت پیش از تهیه طرح توجیهی وارد بازار میشوند. این کار میتواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیشبینی نشده نتیجهای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی میتوان به موارد زیر اشاره داشت :
1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدلهای کسب و کار موفق مشابه میدانند که راهاندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.
2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایشهای قبلی را معتبر دانسته و فکر میکنید تغییرات بازار به اندازهای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.
3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازهای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه میسازد.
یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر میگیرد که هر کدام میتوان بر روی کسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه میشود.
آیا تمامی تکنولوژیهای لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کردهاید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما میباشد یا نه ؟
شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیرگذار است را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید.
مطالعات قانونی شامل بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده شما را تحت شعاع خود قرار دهد.
راههای معرفی خدمات یا محصولتان چیست؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید؟ هزینه کارهای اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.
اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.
بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دستههای فراوانی میباشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح میشود عبارتند از:
بدون شک بهترین و سریعترین راه برای تهیه طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپهای نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر میکند.
خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به دادههای مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامههایی کاربردی خودتان میتوانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر میتوانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی به دست آورید.
یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک میکند استفاده از طرحهای توجیهی کسب و کارهای مشابه است که در سالهای پیشین انجام شده است.
پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.
پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدفتان دست پیدا کنید و از آنها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره مخاطبانتان دست پیدا خواهید کرد.
جمع آوری اطلاعات پرسونا (مشتریان احتمالی) با استفاده از پرسشنامه امکانپذیر است. شما میتوانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات یا ویژگیهای خاص محصولاتان پی ببرید.
زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است که آنها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شود. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخشهای زیر باشد، ممکن است شما بسته به نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :
نکات اساسی و خلاصه کلی دادههایی که به دست آوردهاید و بعدا آنها را شرح میدهید را ارائه کنید. مهمترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.
در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار (نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید) را بنویسید. تمایزها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد میکند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تعلق دارد.
این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان میدهد. از تحلیل رقبا، نقاط قوت و ضفعشان تا رفتار خریداران و بخشبندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارشتان به تفضیل به این بخش بپردازید.
در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام دادهها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.
شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید میتوانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.
علاوه بر این میتوانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاریهای خطر پذیر (شتابدهندهها) و یا سایر مراکز استفاده نمایید. از طرح توجیهی میتوانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفهای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه میکنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.
برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها میتوانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع : طرح توجیهی در سنندج