مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

جواز کسب تعمیر دستگاه حرارتی سرد و گرم

چرا باید برای جواز کسب تعمیر دستگاه حرارتی اقدام کرد؟ امروزه برای فعالیت در اکثر رشته های شغلی می بایست جواز کسب دریافت کنید. ‌دریافت جواز کسب به این‌ مفهوم است که شما صلاحیت و توانایی انجام کار را دارید و می توانید رشته شغلی مورد علاقه خود را به صورت حرفه ای دنبال کنید‌. جواز کسب از طرف اتحادیه های مختلفی صادر می شود و شما می بایست دارای برخی شرایط باشید تا اتحادیه برایتان مجوز صادر کند. تعمیر دستگاه حرارتی سرد و گرم یکی از مشاغلی است که برای شروع فعالیت آن می بایست حتما جواز کسب بگیرید. در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد نحوه دریافت جواز کسب برای تعمیر دستگاه حرارتی سرد و گرم توضیحات مفصلی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید. برای گرفتن پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: جواز کسب تعمیر دستگاه حرارتی سرد و گرم

جواز کسب تعمیر دستگاه حرارتی سرد و گرم از طرف کدام اتحادیه صادر می شود؟

تعمیر دستگاه حرارتی سرد و گرم در تهران زیر مجموعه اتحادیه صنف تولید کنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی با کد آیسیک ۴۵۳۱۱۹ است. در این اتحادیه برای رسته‌های شغلی زیر نیز جواز کسب صادر می‌شود:

  • تولید و نصب انواع دستگاه سرد کننده
  • تعمیر انواع دستگاه های سرد کننده( به استثنا کولر آبی)
  • تولید انواع دستگاه های خانگی شوینده
  • تعمیر کنندگان ماشین های شوینده( لباسشویی، خشکشویی، ظرفشویی، خانگی)
  • تولید کنندگان و فروشندگان انوع تاسیسات تهویه مطبوع( شوفاژ، چیلر، پکیج)
  • تعمیر کنندگان دستگاه حرارتی سرد و گرم( شوفاژ و تهویه مطبوع)
  • تولید یونیتهای خانگی و صنعتی( اپراتور، کندنسر،داریر)
  • تعمیر کنندگان یونیتهای خانگی و صنعتی
  • دفتر کار برای کارگاه های تولیدی
  • تولید، تعمیر و نصب دستگاه های تصفیه آب وسایل خانگی
  • تعمیرکار و فروشنده قطعات دستگاه های سرد کننده
  • تعمیرکار و فروشنده قطعات ماشین لباسشویی

شرایط دریافت جواز کسب  تعمیر دستگاه حرارتی سرد گرم

برای دریافت جواز کسب تعمیر دستگاه حرارتی سرد و گرم می‌بایست دارای شرایطی بود تا اتحادیه به آسانی جواز کسب را صادر کند. این شرایط به شرح زیر هستند:

  • واحد صنفی می‌بایست حداقل ۱۲متر مربع مساحت داشته باشد.
  • رسته‌های شغلی مشمول استاندارد اجباری باید برای اخذ مجوز استاندارد اقدام نمایند و این مورد الزامی است.
  • فروش کالاهای تولید شده در محل تولیدی توسط واحدهای مزبور بلامانع می‌باشد.
  • لوازم و اسباب کار می‌بایست طبق نیاز و عرف اتحادیه باشند.
  • رعایت ضوابط صلاحیت فنی از مراجع ذیصلاح الزامی است.
  • رعایت نمودن مسائل ایمنی و حفاظتی محیط کار الزامی است.

 

مراحل دریافت پروانه کسب تعمیر دستگاه حرارتی سرد و گرم

برای دریافت مجوز تعمیر دستگاه حرارتی سرد و گرم  اتحادیه کشور باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • از طریق سامانه ایرانیان اصناف درخواست خود را ارسال کنید
  • پس از بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اولیه درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد که حدودا 10 الی 15 روز طول می‌کشد.
  • در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  • پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، از اتحادیه جهت بازدید به واحد مذکور بازرس ارسال می‌شود.
  • در مرحله بعد هیئت مدیره اتحادیه با توجه به شرایط فرد، در مورد او تصمیم‌گیری نموده و اگر دارای صلاحیت بود، تاییدیه دریافت جواز کسب را به او ارایه می‌نمایند.
  • در مرحله آخر پرداخت وجوه الزامیه اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باید انجام شود. (حق عضویت سالانه 4۰۰۰۰۰۰ریال و ورودیه سال اول 800۰۰۰۰ریال)

در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشت، رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر نموده و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ساله یا ده ساله تمدید می‌نماید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن پروانه کسب تعمیر دستگاه حرارتی سرد و گرم

  • تصویر شناسنامه
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت واحد صنفی
  • یک تصویر 3*4
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت دائم و یا دفترچه اعزام به خدمت برای آقایان
  • فیش واریز حق عضویت در اتحادیه
  • گواهی گذراندن ده ساعت آموزش لازم برای یادگیری کار
  • گواهی موافقت اداره اماکن نیروی انتظامی
  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری
  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی صلاحیت فنی
  • کارت سلامت از وزارت بهداشت

فرد متقاضی سه ماه فرصت دارد که مدارک بالا را به اتحادیه تحویل دهد تا جواز کسب صادر شود. پس از اینکه مدارک بالا به اتحادیه تحویل داده شد رئیس اتحادیه شرایط فرد را می‌سنجد و اگر او صلاحیت فعالیت در این حوزه  را داشت برای او جواز کسب صادر می‌کند. برای آشنایی با روش تمدید پروانه کسب کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

هزینه دریافت پروانه کسب

برخی از افراد تصور می‌کنند که دریافت جواز برای  تعمیر دستگاه حرارتی سرد و گرم نیاز به صرف هزینه زیادی دارد و به همین‌خاطر از دریافت مجوز و آغاز فعالیت خودداری می‌کنند که در این باره باید بگوییم دریافت مجوز در این‌زمینه هزینه زیادی ندارد. هزینه دریافت مجوز چیزی حدود پانصد هزار تومان تا دو میلیون تومان می‌باشد که با توجه به نوع واحد صنفی فرد تعیین می‌گردد.

مدت زمان صدور پروانه کسب

برای دریافت مجوز کسب تعمیر دستگاه حرارتی سرد و گرم زمان زیادی لازم نیست و همین که فرد از طریق سامانه درخواست مجوز نماید، حدود یک الی دو ماه کل فرایند صدور جواز طول می‌کشد. با سیستماتیک شدن فرایند ثبت نام و به حداقل رسیدن مراجعه حضوری، اتلاف وقت بین سازمان‌های مربوطه نیز کاهش یافته و متقاضیان واجد شرایط به راحتی می‌توانند شروع به کار نمایند. برای آشنایی بیشتر با سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.



منبع: جواز کسب تعمیر دستگاه حرارتی سرد و گرم

تغییر رسته پروانه کسب | شرایط و مدارک برای تغییر کاربری

برای تغییر رسته پروانه کسب چه اقداماتی باید کرد؟ اگر قصد دارید در محل کسب خود فعالیت دیگری انجام دهید به راحتی می‌توانید به صورت قانونی درخواست داده و از اتحادیه مربوطه جواز جدید خود را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که اگر تغییرات لازم در جوازتان بیشتر از یکی باشد بهتر است برای صدور جواز مجدد اقدام کنید. برای گرفتن پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره واتس آپ 09351520300 و یا شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: تغییر رسته پروانه کسب

تغییر رسته شغلی یا تغییر پروانه کسب به چه معناست ؟

قوانینی وجود دارد که افراد می‌توانند طبق آن قوانین تغییراتی را در پروانه کسب اخذ شده جهت کسب ‌و کار خود انجام دهند. یکی از سوال‌های متداول و رایج که توسط دارندگان پروانه کسب و کار پرسیده می‌شود این است که آیا امکان تغییر رسته صنفی پروانه کسب وجود دارد؟ یا به ‌عبارت ‌دیگر، آیا دارنده یک کسب‌ و کار قانونی می‌تواند فعالیت فعلی خود را تغییر داده و با در دست داشتن همان پروانه کسب قبلی خود شروع به فعالیت در کسب و کاری جدید کند؟
دارنده پروانه هر کسب و کاری قادر است هر ‌زمان که اراده کند پروانه فعلی خود را با طی کردن مراحل قانونی آن تغییر داده و در یک واحد صنفی جدید و زیر نظر اتحادیه جدید شروع به فعالیت کند.

اولین گام جهت تغییر رسته پروانه کسب چیست ؟

متقاضی تغییر رسته پروانه کسب، جهت تغییر فعالیت خود و فعالیت در کسب و کار جدید با همان پروانه کسب و کار قبلی باید با طی کردن مراحل قانونی به کسب و کار جدید خود جنبه قانونی ببخشد.

برای این منظور ابتدا باید درخواست تغییررسته‌پروانه کسب زیر را از طریق سامانه پیشخوان مجوزها به نشانی www.bemcenter.ir ثبت نموده و سپس از طریق گزینه تکمیل درخواست سامانه پیشخوان مجوزها، در سامانه ایرانیان اصناف تقاضای خود را تکمیل نمایید. برای آشنایی با روش تمدید پروانه کسب کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

مدارک لازم جهت درخواست تغییر رسته پروانه کسب چیست ؟

۱- نام متقاضی

۲- نام خانوادگی متقاضی

۳- کد ملی متقاضی

۴- نام محل کسب و کار فعلی

۵- شماره پروانه کسب

۶- تاریخ صدور پروانه کسب

۷- مدت اعتبار پروانه کسب

۸- تلفن همراه متقاضی

۹- پست الکترونیک متقاضی

۱۰- شماره تلفن منزل متقاضی

۱۱- شماره تلفن محل کسب و کار

۱۲- آدرس و کد پستی محل سکونت

۱۳- آدرس محل کسب مندرج در پروانه

۱۴- رسته مورد تقاضا برای فعالیت جدید

۱۵- تصویر سه در چهار

شرایط لازم جهت تغییر رسته چیست ؟

همانطور که متوجه شدید تغییر رسته پروانه کسب طی مراحل قانونی آن به راحتی و در طی مدت زمانی کوتاه امکان پذیر است. منتهی این امکان نیز مانند گرفتن جواز کسب نیاز به شرایط و ضوابطی دارد.
لازم به ذکر است که متقاضی و درخواست کننده تغییر پروانه کسب مستلزم به تسویه حساب از اتحادیه قبلی است.

با تصویب و تایید نمایندگان و اعضای اتحادیه به درخواست صاحب پروانه مبنی بر تغییر پروانه کسب به حرفه‌ای دیگر علاوه بر طی مراحل قانونی، استعلام و تسویه حساب از اتحادیه قبلی جزو ملزومات به شمار می‌رود.
در صورت عدم پاسخگویی اتحادیه قبلی طی 15 روز به معنی موافقت است. اتحادیه جدید در صورتی که فرد معرفی شده را واجد شرایط قانونی بداند با رعایت سایر قوانین و مقررات پس از ابطال پروانه کسب قبلی، پروانه جدیدی به نام فرد متقاضی صادر می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره واتس آپ 09351520300 و یا شماره 02166418908 تماس بگیرید.

جواز خرده فروشی لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع و راه های تمدید پروانه

جواز خرده فروشی لوازم شوفاژ را چگونه باید دریافت کرد؟ هر فرد می‌تواند بنا به سلیقه‌ای که دارد شغلی را انتخاب نموده و مشغول به کار شود. اما برای شروع فعالیت در هر رسته شغلی باید مجوز قانونی نیز دریافت کند. مجوز قانونی هر شغل در واقع جواز کسبی است که از طرف اتحادیه برای هر واحد صنفی صادر می‌شود. دریافت جواز کسب یکی از مواردی است که فرد برای شروع فعالیت خود باید دریافت کند. یکی از رسته‌های شغلی که می‌بایست برای آن جواز کسب دریافت نمود، خرده فروشی لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع می‌باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم در خصوص نحوه دریافت خرده فروشی لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع توضیحات مفصلی را در اختیارتان قرار دهیم، برای گرفتن پروانه کسب کلیک کنید.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: جواز فروش لوازم شوفاژ

جواز کسب خرده فروشی لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع از طرف کدام‌اتحادیه صادر می شود؟

خرده فروشی لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع در تهران زیر مجموعه اتحادیه صنف فروشندگان لوازم‌شوفاژ و تهویه مطبوع با کد آیسیک ۵۲۳۴۴۱ است. در این اتحادیه تنها برای رسته شغلی خرده فروشی لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع جواز کسب صادر می‌شود. شرایط دریافت جواز کسب خرده فروشی لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع از این اتحادیه به شرح زیر می‌باشد:

  • واحد صنفی می‌بایست حداقل ۱۲متر مربع مساحت داشته باشد.
  • لوازم و اسباب کار در این اتحادیه می‌بایست مطابق عرف اتحادیه باشند.
  • مقررات بهداشتی در واحد صنفی رعایت گردد.

 

مراحل دریافت پروانه کسب خرده فروشی لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع

برای دریافت مجوز خرده فروشی لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع از اتحادیه باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • از طریق سامانه ایرانیان اصناف درخواست خود را ارسال می‌کنید
  • پس از بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اولیه درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد. حدودا 10 روز طول می‌کشد.
  • در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  • پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، به واحد مذکور بازرسی جهت بازدید از اتحادیه ارسال می‌شود.
  • در مرحله بعد هیئت مدیره اتحادیه با توجه به شرایط فرد، در مورد او تصمیم‌گیری نموده و اگر دارای صلاحیت بود، تاییدیه دریافت جواز کسب را به او ارایه می‌نمایند.
  • در مرحله آخر پرداخت وجوه الزامیه اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باید انجام شود. (حق عضویت سالانه ۴۲۶۰۰۰۰ریال و ورودیه سال اول 800۰۰۰۰ریال)

در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشت رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر نموده و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ساله یا ده ساله تمدید می‌نماید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن پروانه کسب خرده فروشی لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع

  • تصویر شناسنامه
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت واحد صنفی
  • یک تصویر 3*4
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت دائم و یا دفترچه اعزام به خدمت برای آقایان
  • فیش واریز حق عضویت در اتحادیه
  • گواهی گذراندن ده ساعت آموزش لازم برای یادگیری کار
  • گواهی موافقت اداره اماکن نیروی انتظامی
  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری
  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی صلاحیت فنی
  • کارت سلامت از وزارت بهداشت

فرد متقاضی سه ماه فرصت دارد که مدارک بالا را به اتحادیه تحویل دهد تا جواز کسب صادر شود. پس از اینکه مدارک بالا به اتحادیه تحویل داده شد رئیس اتحادیه شرایط فرد را می‌سنجد و اگر او صلاحیت فعالیت در این حوزه را داشت برای او جواز کسب صادر می‌کند. برای آشنایی با روش تمدید پروانه کسب کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

هزینه دریافت پروانه کسب

برخی از افراد تصور می‌کنند که دریافت جواز برای خرده فروشی لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع نیاز به صرف هزینه زیادی دارد و به همین‌خاطر از دریافت مجوز و آغاز فعالیت خودداری می‌کنند که در این باره باید بگوییم دریافت مجوز در این زمینه هزینه زیادی ندارد. هزینه دریافت مجوز چیزی حدود پانصد هزار تومان تا دو میلیون تومان می‌باشد که با توجه به نوع واحد صنفی فرد تعیین می‌گردد.

مدت زمان صدور پروانه کسب

برای دریافت مجوز کسب خرده فروشی لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع  زمان زیادی لازم نیست و همین که فرد از طریق سامانه درخواست مجوز نماید، حدود یک الی دو ماه کل فرایند صدور جواز طول می‌کشد. با سیستماتیک شدن فرایند ثبت نام و به حداقل رسیدن مراجعه حضوری، اتلاف وقت بین سازمان‌های مربوطه نیز کاهش یافته و متقاضیان واجد شرایط به راحتی می‌توانند شروع به کار نمایند. برای آشنایی بیشتر با سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

 

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: جواز فروش لوازم شوفاژ

طرح توجیهی و ارزیابی زیست محیطی | طرح زیست محیطی

چرا در برخی پروژه‌ها الزام به تهیه طرح توجیهی ارزیابی زیست محیطی وجود دارد؟ جهان بعد از انقلاب صنعتی با گسترش بسیار سریع صنایع و زیرساخت‌ها و رشد صعودی حوزه‌های مختلف اقتصادی بدون توجه به ارزش‌های منابع طبیعی و محیط زیست در کشورهای پیشرفته مواجه شد. صنعتی شدن، رشد شهرنشینی و تغییر سبک زندگی هم زمان با گسترش ساخت‌ها، ایجاد شهرک‌ها، راه‌ها وبنگاه‌های بزرگ صنعتی موجبات تخریب محیط زیست و اکوسیستم‌های طبیعی را فراهم نمود. بگونه‌ای که تبعات و پیامدهای منفی آن معضلات فراوانی برای طبیعت و سلامتی انسان با گسترش بیماری‌ها و آسیب به منابع طبیعی، آب و هوا، خاک و لایه ازن را فراهم نمود.

با گسترش این روند پدیده‌های جهانی نامطلوب همانند گرمایش جهانی و خشکسالی را سبب گردید؛ لذا به موازات اثرات مثبت توسعه اقتصادی جنبه‌های منفی آن دولت‌ها، متخصصان و مسئولان را مجاب نمود تا برای جلوگیری هر چه بیشتر طبیعت و محیط زیست و به منظور حفظ سلامتی انسان‌ها قوانین حمایتی و استانداردهایی را در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای به تصویب برسانند. بدین صورت پروژه‌های حوزه‌های مختلف اقتصادی و عمرانی، قانوناً قبل از اجرا در مرحله امکانسنجی و طراحی ملزم به تهیه مطالعات ارزیابی‌های زیست محیطی و اجرایی شدند. لذا این ارزیابی و استانداردهای تخصصی دربرگیرنده تمامی عوامل، مکانیزم‌ها و شرایطی است که موجبات حفظ و ارتقای کیفیت محیط زیست و سلامتی انسان‌ها را در برمی‌گیرد.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه تولید و استاندارد تولید دارو در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

منبع: طرح توجیهی و ارزیابی زیست محیطی

استاندارد ایزو ۱۴۰۰۰

ایزو ۱۴۰۰۰ به بنگاه‌های اقتصادی در به حداقل رساندن آلودگی‌ها و صدمات به محیط زیست همانند تغییرات آب و هوایی مضر، مسموم کردن آب و یا خاک با تبعیت از قوانین و مقررات کشور و جهان کمک می‌نماید. ایزو ۱۴۰۰۱ یک استاندارد بین المللی سیستم مدیریت محیطی (EMS) است، رعایت الزامات این استاندارد اقتضا می‌کند که سازمان‌های دارنده دارای برنامه خط مشی زیست محیطی باشند. این سازمان‌ها باید برای کاهش و حذف زیان‌های وارده به محیط و طبیعت در فرایندهای خود طرح و پروژه‌های بهبود و حفاظت از طبیعت داشته باشند و وسایل و امکانات فرایند حفاطتی و بهبود دهنده حیاط طبیعی را برای رسیدن به اهداف برنامه به کار گیرند.


ضرورت‌های طرح توجیهی و مطالعات ارزیابی زیست محیطی

تهیه طرح‌های توجیهی و ارزیابی‌های زیست محیطی پروژه‌های اقتصادی در راستای شناسایی اثرات عوامل و مخاطرات زیست محیطی و تدوین مکانیزم‌های کنترلی ایجاد و توسعه پایدار است. این مطالعه به مثابه یک ابزار برنامه‌ریزی شده‌ای است که در اختیار مسئولین و مدیران پروژه قرار می‌گیرد تا بر اساس مطالعات بتوانند ضمن شناسایی عوامل آلاینده، تمامی مکانیزم‌های رفع و کاهش مخاطرات زیست محیطی را شناسایی و به کار گیرند.

مطالعات و طرح توجیهی ارزیابی زیست محیطی پروژه ها و طرح اقتصادی بزرگ

نظر به این که نیازهای انسانی امکان جلوگیری از رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی را ناممکن می‌سازد، لذا تلاش برارزیابی و کنترل پیامدهای آلودگی هوا، آب و خاک و مخاطرات بالقوه برای سلامتی و بهداشت انسان و سایر موجودات زنده به عنوان یک ضرورت جهانی و منطقه‌ای است. مطالعات و ارزیابی‌های اثرات زیست محیطی به عنوان ابزار اجرای قوانین و سیاست‌های مربوط به حفاظت از محیط زیست عملاً مکانیسمی است که با ارایه بیان وضعیت موجود پروژه از منظر فنی، مالی و اقتصادی راه‌های مناسب کنترل بهینه، اثرات ناخوشایند زیست محیطی طرح را نیز ارایه می‌دهد.

در این ارزیابی با بررسی فرآیند احداث و بهره‌برداری پروژه نتایج و پیامدهای احتمالی ناشی از اجرای آن، راهکارهای کاهش اثرات سوء محیط زیستی آن را بررسی می‌نماید و مطابق آن مجریان طرح‌ها و پروژه‌ها با رعایت و اجرای راهکارهای پیشنهادی از بروز اثرات جبران‌ناپذیر مخاطرات و صدمات غیرقابل جبران بر محیط زیست و منابع طبیعی جلوگیری می‌نماید. همچنین این امکان فراهم می‌شود که قادر به توسعه فضاهای مطلوب و سرسبز باشند.

هدف از ارزیابی ها در طرح های توجیهی زیست محیطی چیست؟

در ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح‌ها، تلاش بر این است که آثار ناشی از احداث یک پروژه و کارکرد آن بر محیط زیست بررسی و ارزیابی گردد تا در زمان احداث و بهره‌برداری به استناد بررسی و پیش‌بینی‌های انجام شده امکان  توسعه پایدار متکی بر آنالیز داده‌ها در ابعاد فنی و اقتصادی به گونه‌ای فراهم گردد که اثرات ناخواسته و نامطلوب طرح بر محیط طبیعی به حداقل مقدار ممکن  برسد.

در نتیجه ارزیابی پیامدهای محیط زیستی اجرای طرح‌ها به کمک اصلاحات اعمال شده برای جلوگیری از آثار نامطلوب طرح بر اکو سیستم و در نتیجه کاهش هزینه‌های تخریب انجام می‌شود. در فرایند ارزیابی از وضعیت موجود محیط و فرایندهای فنی و ستادی و لجستیک طرح در مرحله احداث و بهره‌برداری می‌توان شناخت دقیقی پیدا کرد، تا براساس آن میزان و نحوه تاثیر عوامل عملیاتی بر محیط زیست در مراحل مختلف فرایندهای احداث و بهره‌برداری شناسایی و براساس آن راهکارهای اصلاحی را ارائه نمود.  


پروژ ها و طرح های  مشمول تهیه مطالعات ارزیابی اثرات محیط زیستی

در ایران شورای عالی حفاظت محیط زیست اجرای پروژه‌های بزرگ و مهم نمونه‌ای به شرح ذیل را ملزم به تهیه طرح‌های امکان‌سنجی، مکان‌یابی و ارزیابی زیست‌محیطی نموده است.

پروژه‌های فرودگاهی، ترمینال‌های بار و مسافر، احداث سدها، پالایشگاه‌ها،  پتروشیمی‌ها، میادین نفتی و خطوط انتقال نفت و گاز و نیرو، احداث نیروگاه‌های برق بزرگ مقیاس، انبارهای بزرگ مواد شیمیایی، احداث شهرک‌ها، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نمایشگاه‌های دائمی، مجتمع‌های بزرگ صنعتی همانند صنایع مس و فولاد، استخراج معادن، واحدهای بزرگ مقیاس فراوری‌های معدنی، واحدهای تصفیه دوم روغن موتور، کارخانجات سیمان گچ و آهک صنعتی، واحدهای تولید مواد اولیه بهداشتی، آرایشی و داروسازی، کارخانجات تولید قند و شکر، اسکله‌ها، احداث آزادراه، بزرگراه و راه آهن، طرح‌های گردشگری و پارک‌ها و یا اردوگاه‌های تفریحی، آموزشی و پژوهشی و ورزشی بزرگ.

پروژ ها و طرح های  مشمول تهیه  طرح توجیهی زیست محیطی  

گزارش توجیهی زیست محیطی برای احداث پروژه‌های اقتصادی کوچک مقیاس و متوسط در حوزه‌های خدماتی و تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی براساس مساحت و امکان‌سنجی استقرار محل احداث تهیه می‌گردد. در این طرح علاوه بر بررسی‌های بازار، اقتصادی، مالی، فنی و توجیه‌پذیر بودن طرح، باید مسائل محیط زیستی پروژه نیز مورد بررسی قرار گیرد.

به منظور احداث یک طرح یا پروژه خدماتی، تولیدی صنعتی و کشاورزی در ابتدا نیاز است تا موجه بودن طرح از منظرهای مختلف مورد بررسی قرار گیرد. یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که نیاز است مورد بررسی قرار گیرد، مسائل زیست محیطی مرتبط با طرح است تا تاثیر بنگاه و بطور متقابل تاثیر عوامل محیطی بر طرح مشخص شده و برای عوامل آلوده کننده و مخاطرات احتمالی ناشی از احداث طرح برای محیط طبیعی و انسان راهکارهای منطقی و قابل قبول و روش‌های  کاربردی کنترل آلودگی‎ها ارائه گردد.


مقررات و ضوابط استقرار واحدهای تولیدی صنعتی ومعدنی

به استناد مندرجات تنظیم شده دفتر ارزیابی زیست محیط معاونت محیط زیست انسانی در سال 1397 گروه‌های صنعتی و تولیدی به شرح زیر طبقه‌بندی شده‌اند و برای هر گروه صنعتی بر اساس پیامدهای استقرار 7 رده مکان‌یابی و استقرار تعریف شده است:

گروه یک صنایع غذایی؛ گروه دوم صنایع نساجی و پوشاک؛ گروه سوم صنایع چرم؛ گروه چهارم صنایع سلولزی؛ گروه پنجم صنایع فلزی ماشین سازی و الکترونیکی؛ گروه ششم صنایع کانی غیرفلزی؛ گروه هفتم شیمیایی؛ گروه هشتم صنایع دارویی و بهداشتی؛ گروه نهم صنایع کشاورزی؛ گروه دهم صنایع بازیافت. 

رده‌های استقرار زیست محیطی  بنگاه‌ها 

براساس پیامدهای زیست محیطی مکان استقرار طرح‌ها و واحدهای اقتصادی در رده‌های ذیل قرار می‌گیرند:

رده یک: واحدهای این رده مجاز هستند در کاربری‌های صنعتی، کارگاهی و تجاری در داخل محدوده، حریم و یا خارج از حریم مصوب شهرها و محدوده روستاها با رعایت مقررات و فواصل از سایر کاربری‌ها مستقر شوند. همانند واحدهای بسته‌بندی انواع عرقیات، گلاب و اسانس گیاهی.

رده‌های دو و سه: واحدهای این رده مجازند در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و پهنه‌های صنعتی مصوب درخارج از محدوده مصوب شهرها و محدوده روستاها مشروط به رعایت فواصل از سایر کاربری‌ها با رعایت ضوابط استقرار نمایند. همانند بنگاه‌های تولید نان صنعتی با ظرفیت حداکثری سیصد تن در سال؛ واحد تولید چیپس، کورن فلکس، شیرین گندمک و انواع پفک، تولید انواع لبنیات (شیر پاستوریزه، ماست، دوغ، کره، خامه، کشک، پنیر، پنیر پیتزا و مشابه آن) تا ظرفیت شش هزارتن در سال.

رده‌های چهار، پنج و شش: واحدهای این رده ملزم به استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب در خارج از حریم مصوب شهرها و محدوده روستاها هستند. درصورت عدم امکان باید در خارج از حریم مصوب شهرها و خارج از محدوده روستاها، مشروط به رعایت فواصل قانونی استقرار یابند. همانند تولید و بسته‌بندی ماءالشعیر و عصاره مالت.

رده هفت: واحدهای این رده برابر قوانین و مقررات مشمول انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی، ملزم به رعایت ضوابط و مقررات حاکم بر رده 6 نیز هستند. همانند کارخانه تولید قند و شکر.

تهیه مطالعات طرح توجیهی زیست محیطی

اگر بنگاه صنعتی در رده‌های ۱ و ۲ و ۳ استقرار زیست محیطی قرار داشته باشد، نیازمند تهیه طرح توجیهی زیست محیطی نیستند. اما طرح‌های قرار گیرنده در رده‌های 4، 5 و 6 می‌بایست برنامه مدیریت محیط زیستی طرح را تهیه و به تایید برسانند. طرح‌های صنعتی مستقر در رده استقرار زیست محیطی 6 و 7 لازم است در شروع کار همزمان با تهیه طرح توجیهی فنی مالی و اقتصادی  گزارش  ارزیابی زیست محیطی را نیز تهیه و مطابق مقررات ارایه و به تصویب برسانند.

فاکتورهای موثر در ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی

در ارزیابی اثرات زیست محیط طرح‌ها ایتم‌هایی که شناسایی و بررسی قرار گرفته و وضعیت موجود محیط زیست را مشخص می‌نمایند عبارتند از؛ محیط‌های فیزیکی، اجتماعی، فرهنگی و بیولوژیکی محل اجرا طرح یا پروژه که موجب شناختی دقیقی از وضعیت موجود محل عملیاتی طرح می‌شود.

در ادامه با بررسی فرایندهای مراحل احداث و بهره‌برداری، عوامل مطلوب و  نامطلوب تاثیرگذار و نوع میزان، دامنه اثرگذاری ناشی از آن‌ها شناسایی و راهکارهای حذف، کاهش و یا کنترل، متناسب عوامل مخرب زیست محیطی ارایه می‌گردد. جهت پایداری و هماهنگی فعالیت‌ها در راستای دستیابی به اهداف زیست محیط طرح روش‌های مدیریت آن ارایه می‌گردد.

درکل این ارزیابی‌ها ‌ابزارهایی برای شناخت و بررسی اثرات زیست محیطی طرح یا پروزه بر اکوسیستم طبیعی و بهداشت عمومی و همچنین حصول اطمینان از دستیابی به راه حل‌ها و اجرای مناسب و صحیح آن‌ها در پروژه به منظور تداوم حیاط و زیست انسان و محیط طبیعی هستند.

ساختار فرایندی مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح‌های اقتصادی

این مطالعات در برگیرنده عنوان پروژه، مشخصات کارفرما و مجری طرح بوده و در آن لازم است اهداف، نیازها و ضرورت‌های اجرای طرح، محل، مساحت و موقعیت اجرای آن روی نقشه توپوگرافی با ذکر فواصل از سایر کاربری‌ها تعیین و فازبندی کلی طرح و زمانبندی اجرای طرح در فاز ساخت و بهره‌برداری تعیین گردد. در گزارش لازم است پلان جانمایی تاسیسات طرح و طریقه و محل تامین منابع و مواد اولیه مصرفی، برآورد نیروی انسانی و منابع مالی بیان گردد. خلاصه‌ای از فرایندها در مرحله آماده‌سازی پروسه و فرایندهای تولید محصول و نوع محصولات تشریح می‌گردد.

در ادامه آلاینده‌ها و پسماندهای مهم تولید شده ناشی از فرایند احداث و تولید و بهره‌برداری بررسی و تلخیص وضعیت موجود محیط زیست شامل بررسی‌های محیط زیست طبیعی و بیولوژیکی بررسی محل پیشنهادی اجرای طرح نسبت به مناطق اکوسیستم‌ها و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، بررسی محیط‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بررسی کمی و کیفی کاربری اراضی محدوده بلافصل طرح و محیط پیرامونی بر حسب هکتار به انضمام نقشه‌ها، بررسی اجمالی اثرات محتمل و قطعی طرح روی محیط‌های سه گانه به همراه ارائه برنامه عملیاتی و قابل اجرا مدیریتی، راهکارهای کاهش و کنترل اثرات و آلودگی‌ها، پایش و نظارت ارایه می‌گردد.


خدمات قابل ارایه  کاردوک به  طرح‌ها و واحدها

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار اختصاصی توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارایه فرمولاسیون انواع مکمل‌های غذایی و دارویی قابل استفاده در تولید محصولات 
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در ایران و دیگر کشورها می‌توانید با کارشناسان مرکز کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی و ارزیابی زیست محیطی

جواز کسب تعمیر و فروش انواع ساعت

تولید انواع ساعت در شرکت ها امروزه با رونق چشمگیری مواجه شده است. شرکت های تولید کننده ساعت را با تزئینات زیبا و چشم نواز تولید نموده و با این‌کار باعث فروش بیشتر محصولات خود می شوند. تعمیر و فروش انواع ساعت نیز از جمله مشاغل پرطرفداری است که افراد زیادی را به سمت خود جذب نموده است. در ادامه قصد داریم در مورد نحوه دریافت جواز کسب برای تعمیر و فروش انواع ساعت توضیحات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم،با ما همراه باشید. برای گرفتن پروانه کسب کلیک کنید.

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: جواز کسب تعمیر و فروش انواع ساعت

جواز کسب تعمیر و فروش انواع ساعت از طرف کدام اتحادیه صادر می شود؟

تعمیر و فروش انواع ساعت زیر مجموعه اتحادیه اصناف فروشندگان و سازندگان ساعت می باشد و دارای کد آیسیک ۵۲۶۰۸۱است. در این اتحادیه برای رسته های شغلی زیر جواز کسب صادر می شود:

  • تولید کنندگان و مونتاژ کاران ساعت
  • بنکداران و فروشندگان ساعت
  • فروشندگان ساعت
  • تعمیر کنندگان و فروشندگان ساعت
  • سازندگان ابزار وقطعات یدکی ساعت

شرایط دریافت جواز کسب تعمیر و فروش انواع ساعت

برای دریافت جواز کسب تعمیر و فروش انواع ساعت می بایست دارای شرایطی بود تا اتحادیه به آسانی جواز کسب را صادر کند. این شرایط به شرح زیر می باشند:

  • واحد صنفی می بایست حداقل ۶مترمربع مساحت داشته باشد.
  • رعایت تمامی نکات بهداشتی در واحد صنفی الزامی است.
  • لوازم و وسایل کار می بایست بر اساس ضرورت و طبق عرف اتحادیه باشند.
  • ارائه گواهی فنی از وزارت کار و امور اجتماعی و یا سازمان ذیربط جهت رسته های شغلی یک، چهار و پنج الزامی می باشد.

مراحل دریافت پروانه کسب تعمیر و فروش انواع ساعت

برای دریافت مجوز تعمیر و فروش انواع ساعت از اتحادیه  می بایست مراحل زیر را انجام دهید:

  • از طریق سامانه ایرانیان اصناف درخواست خود را ارسال می‌کنید
  • پس از بررسی‌های اولیه از طرف ارگان مربوطه در مرحله اولیه درخواست مورد بررسی قرار می‌گیرد. حدودا 10 روز طول می‌کشد.
  • در صورت پذیرش اولیه امکان ارسال مدارک به وجود می‌آید.
  • پس از ارسال مدارک و پذیرش اسناد، به واحد مذکور بازرسی جهت بازدید از اتحادیه ارسال می‌شود.
  • در مرحله بعد هیئت مدیره اتحادیه با توجه به شرایط فرد، در مورد او تصمیم‌گیری نموده و اگر دارای صلاحیت بود، تاییدیه دریافت جواز کسب را به او ارایه می‌نمایند.
  • در مرحله آخر پرداخت وجوه الزامیه اتحادیه از طریق سامانه ایرانیان اصناف باید انجام شود. (حق عضویت سالانه ۲۱۰۰۰۰۰ریال و ورودیه سال اول 80۰۰۰۰۰ریال)

در مرحله آخر اگر فرد صلاحیت دریافت جواز کسب را داشت رئیس اتحادیه جواز کسب او را برای یک سال صادر نموده و بعد از یک سال برای یک دوره پنج ساله یا ده ساله تمدید می‌نماید. برای آشنایی با روش تمدید پروانه کسب کلیک کنید.

برای آشنایی بیشتر با مراحل گرفتن جواز کسب کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن پروانه کسب تعمیر و فروش انواع ساعت

  • تصویر شناسنامه
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت واحد صنفی
  • یک تصویر 3*4
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت دائم و یا دفترچه اعزام به خدمت برای آقایان
  • فیش واریز حق عضویت در اتحادیه
  • گواهی گذراندن ده ساعت آموزش لازم برای یادگیری کار
  • گواهی موافقت اداره اماکن نیروی انتظامی
  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری
  • گواهی عدم اعتیاد
  • گواهی صلاحیت فنی
  • کارت سلامت از وزارت بهداشت

فرد متقاضی سه ماه فرصت دارد که مدارک بالا را به اتحادیه تحویل دهد تا جواز کسب صادر شود. پس از اینکه مدارک بالا به اتحادیه تحویل داده شد رئیس اتحادیه شرایط فرد را می‌سنجد و اگر او صلاحیت فعالیت در این حوزه را داشت برای او جواز کسب صادر می‌کند.

هزینه دریافت پروانه کسب

برخی از افراد تصور می‌کنند که دریافت جواز برای تعمیر و فروش انواع ساعت  نیاز به صرف هزینه زیادی دارد و به همین‌خاطر از دریافت مجوز و آغاز فعالیت خودداری می‌کنند که در این باره باید بگوییم دریافت مجوز در این زمینه هزینه زیادی ندارد. هزینه دریافت مجوز چیزی حدود پانصد هزار تومان تا دو میلیون تومان می‌باشد که با توجه به نوع واحد صنفی فرد تعیین می‌گردد.

مدت زمان صدور پروانه کسب

برای دریافت مجوز کسب تعمیر و فروش انواع ساعت زمان زیادی لازم نیست و همین که فرد از طریق سامانه درخواست مجوز نماید، حدود یک الی دو ماه کل فرایند صدور جواز طول می‌کشد. با سیستماتیک شدن فرایند ثبت نام و به حداقل رسیدن مراجعه حضوری، اتلاف وقت بین سازمان های مربوطه نیز کاهش یافته و متقاضیان واجد شرایط به راحتی می‌توانند شروع به کار نمایند. برای آشنایی بیشتر با سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.

برای دریافت جواز کسب با کمترین دردسر می‌توانید با کارشناسان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 و واتس آپ 09351520300 تماس بگیرید



منبع: جواز کسب تعمیر و فروش انواع ساعت