ثبت برند یکی از راههای حفظ ارزش شرکت و خدمات ارائه شده توسط شماست. در واقع وقتی شرکت خود را ثبت میکنید، با توجه به نوع فعالیتی که انجام میدهید، نیاز به ثبت برند خود نیز دارید. وقتی این کار را انجام دهید، ارزش معنوی محصول و یا خدمات شما حفظ میشود و در صورتی که کسی بخواهد از نمونه کار و خدمات شما کپی کند، با موانع سخت قانونی مواجه خواهد شد. شما به راحتی میتوانید از طریق مراکزی مثل کاردوک برند خود را ثبت کنید.
برای دریافت مشاوره جهت ثبت برند می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: ثبت برند
ریشه نام برند کاملاً انگلیسی است. در واقع برند را یک نشان تجاری، طرح و یا یک نام میدانند. برند باعث میشود محصول شما از سایرین متمایز گردد. در واقع برند شما باید خاص باشد تا در ذهن مشتری بماند. وقتی شما برند مخصوص به خود را طراحی میکنید، مشتری با دیدن محصول شما، ترغیب میشود که آن را بخرد. در ادامه بیشتر با ثبت برند آشنا خواهیم شد.
برای آشنایی با اهمیت برند سازی کلیک کنید.
قبل از هر کاری باید یک نام اختصاصی برای خود در نظر بگیرید. نباید در انتخاب نام برند از اسامی معروف و راحت استفاده کنید. اسامی جغرافیایی و یا اشخاص معروف نمیتوانند نام برند شما باشند و با آن مخالفت میشود. اگر محصول شما در دسته مواد غذایی باشد، تشابه نام زیاد است. برخی از افراد دوست دارند به همراه برند خود لوگوی مخصوصی هم داشته باشند. در این صورت از تصاویر ساده و مشخصی استفاده کنید که درک آن برای مخاطب ساده باشد.
وقتی توانستید یک نام مناسب برای برند خود انتخاب کنید، حالا باید به دنبال جمع آوری و تکمیل مدارک خود باشید. تکمیل مدارک به دو شیوه اشخاص حقیقی و حقوقی صورت میگیرد. برای درک بهتر این موضوع ما مدارک لازم برای هر دو را ذکر خواهیم کرد.
مدارک اشخاص حقیقی
مدارک اشخاص حقوقی
در این مرحله شما باید مشخص کنید که قرار است برند خود را به نام اشخاص حقوقی ثبت کنید و یا اشخاص حقیقی. این مورد توسط اداره ثبت علائم تجاری مورد بررسی قرار میگیرد و نتیجه به شما اعلام میگردد. وقتی بدانید که قرار است برای اشخاص حقیقی و یا حقوقی برند خود را ثبت کنید، میزان رد اظهارنامه شما کاهش پیدا میکند. چون برخی این دو را اشتباه انتخاب میکنند.
وقتی که پاسخ استعلام شما ارسال شد، حالا میتوانید علامت تجاری و یا برند خود را از طریق سامانه اداره مالکیت صنعتی ارسال کنید. این کار 30 تا 60 روز زمان میبرد. در این مدت کارشناس مربوطه همه چیز را مورد بررسی قرار میدهد تا نتیجه را به شما اعلام کند. بعد از اینکه نتیجه را دریافت کردید هم باید 30 روز صبر کنید تا در صورتی که کسی اعتراضی داشت، به آن رسیدگی شود.
در این مرحله وقتی که مدت زمان 30 روزه به اتمام رسید و کسی هیچگونه اعتراضی نسبت به نام تجاری شما نداشت.، فرآیند ثبت رسمی 10 ساله و اقدامات لازم جهت اخذ تصدیق نامه علامت تجاری را میتوانید انجام دهید.
متقاضی شخصاً با مراجعه به اداره ثبت علائم تجاری و ارائه درخواست کتبی، ثبت برند خود را به انجام میرساند.
متقاضی با مراجعه به سامانه اینترنتی ثبت علائم تجاری با آدرس اینترنتی http://iripo.ssaa.ir ثبت نام اولیه ثبت برند خود را به انجام میرساند. این سامانه جهت ثبت علائم تجاری در نظر گرفته شده است و میتوان بدون مراجعه حضوری به اداره ثبت علائم تجاری، علامت خود را ثبت نمود.
بیرق مملکتی ایران و هر بیرق دیگری که دولت ایران استعمال آن را به طور علامت تجاری منع کند. علامت هلال احمر، نشانها، مدالها و انگهای دولت ایران از آن جملهاند.
کلمات و یا عباراتی که موهم انتساب به مقامات رسمی ایران باشد (از قبیل جمهوری اسلامی، انقلابی، دولتی و غیره).
علامات مؤسسات رسمی مانند آرم جمهوری اسلامی و هلال احمر و صلیب سرخ و غیره
علائمی که محل انتظامات عمومی و یا منافی عفت باشد.
برای دریافت مشاوره جهت ثبت برند میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
هزینههای مربوط به ثبت برند و نشان تجاری، با مراجعه به سامانه (ssaa.ir) باید اینترنتی پرداخت گردد.
علامت تجاری قابل نقل و انتقال است اما انتقال آن در مقابل شخص دوم زمانی معتبر است که مطابق مقررات این قانون به ثبت رسیده باشد . برای آن که این انتقال نسبت به شخص دوم معتبر باشد نحوه انتقال علامت از صاحب قبلی به صاحب جدید باید به ثبت برسد.
منبع: ثبت برند
مالیاتها منابع مالی مهم و اصلی کشورها برای توسعه زیرساختها محسوب میشوند. اما متأسفانه فرار مالیاتی باعث شده که کمبود بودجه برای ساخت و توسعه زیرساختها افزایش پیدا کند. زمانی که افراد، شرکتها و گاهی برخی از اُرگانها به نحوی قانونی و یا غیر قانونی تلاش میکنند تا از پرداخت مالیات خود شانه خالی کنند، فرار مالیاتی رخ میدهد که این مهم برای اقتصاد کشورها شرایط خوبی را ایجاد نمیکند. در ادامه به مفهوم فرار مالیاتی، انواع و عواقب آن اشاره کردهایم.
برای دریافت مشاوره در زمینه فرار مالیاتی میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: فرار مالیاتی
پرداخت مالیات در بسیاری از کشورها جزء اصول شهروندی و برای رفاه حال افراد جامعه تعبیه شده است و دولت حق این را دارد که اگر افراد به دلایل غیر قانونی از پرداخت مالیات خود طفره بروند، برای آنها مجازاتهایی را تعبیه کند. گاه ندانستن تعاریف و یا علل فرار مالیاتی بسیاری از کسب و کارها را دچار مشکل میکند.
اغلب تجار به دلیل عدم آگاهی از چگونگی پر کردن فرم های مالیاتی علارغم قوانین مربوط به حوزه فعالیتشان که دارای بخشودگی های متعددی است، هزینه زیادی بابت مالیات پرداخت می کنند. کافی از همان ابتدا از مشاوران مجرب استفاده کرده تا مشمول چنین مالیاتهایی نشوید. بنابراین جهت دریافت کد اقتصادی کلیک کنید.
فرقی نمیکند که افراد برای چه نوع مالیاتی از پرداخت آن طفره میروند. هر نوع اقدام در خصوص عدم پرداخت مالیات مانند ندادن اطلاعات لازم در مورد عواید، منافع مشمول مالیات به مقامات مسئول، فرار مالیاتی خوانده میشود. فرار مالیاتی ممکن است به روشهای مختلفی صورت بگیرد ولی هدف اصلی در به کارگیری این روشها، عدم پرداخت کامل یا ناقص مالیات است.
فرار مالیاتی انواع مختلفی دارد. رایجترین نوع فرارهای مالیاتی به روشهای زیر صورت میگیرد:
برخی از بانک ها به منظور افزایش رضایت مشتری، اقدام به پرداخت سودهای بیشتر و یا بهره مالی پایینتر میکنند. در صورتی که این اقدام آنها بیشتر از نرخ تعیین شده توسط بانک مرکزی باشد، مشمول مالیات میشوند.
یکی از راههایی که دولت و سازمان امور مالیاتی باید در نظر بگیرند این است که قبل از افزایش مالیاتها حتماً باید رضایت و شرایط مناسبی را برای کارمندان اداره مالیات و ممیزیها فراهم کند، در این صورت آنها نیز میتوانند با سرعت و گستردگی بیشتری مالیاتها را دریافت کنند.
فرهنگ مالیاتی در کشور ایران بسیار ضعیف است. افراد فکر میکنند با عدم پرداخت مالیات میتوانند سود خوبی به دست آوردند، اما در واقع در حق خودشان و دیگران اجحاف میکنند. اُرگانها و نهادهای مختلف باید این باور را در افراد و مالیات دهندگان ایجاد کنند که مالیاتهای پرداختی صرف ساخت و ساز و بهبود اوضاع مملکتی میشود.
با توجه به بحرانهای مختلفی که اقتصاد ایران در آن قرار دارد، در امر مالیات ستانی باید به شرایط اقتصادی کشور و وضعیت کسبه و بنگاههای خصوصی توجه شود، در غیر این صورت اخذ مالیاتهای سنگین از فعالان اقتصادی بر خلاف واقعیتها و درآمدهای اقتصادیِ موجود، به تکدر خاطری منتهی میشود که به مرور ممکن است برخی از این افراد را مجاب به فرارهای مالیاتی کند که میباید نسبت به این موارد، با دقت نظر هر چه بیشتر توجه شود. مشاوران کاردوک به شما می توانند جهت یافتن راهی برای کاهش ضرر و استفاده بخشودگی های مالیاتی راهنمایی ارائه دهند.
قوانین زیادی در خصوص مالیاتها و مجازات کسانی که مالیات نمیدهند وجود دارد اما مشکل اصلی در خلاء اجرایی درست قوانین است. به همین دلیل مسئولان مربوطه باید بتوانند خلاءهای موجود را با مدیریت خود اصلاح کنند تا جلوی فرار مالیاتی گرفته شود.
به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و ضربه به اقتصاد کشور، اخذ مالیات بر ارزش افزوده در کشور لازم است. در حال حاضر در کشور فرارهای مالیاتی صورت میگیرد؛ بنابراین ساماندهی مالیاتها، دریافت مالیات به صورت منطقی و اجرای مالیات بر ارزش افزوده الزامی به نظر میرسد.
شاید بخواهید بدانید که چه کسانی به دلیل مشکلات مالیاتی مجازات میشوند. ما در ادامه این مورد را برای شما بررسی کردهایم.
_افرادی که از تحویل اظهار نامه مالیاتی و مدارک و گزارشهای مالی مربوطه به سازمان امور مالیاتی سر باز میزنند.
_افرادی که طی سه سال پشت سر هم از رد اظهارنامه مالیاتی شانه خالی میکنند.
_افرادی که از کارت امور بازرگانی اشخاص دیگر به منظور فرار از مالیات استفاده مینمایند.
_افرادی که مدارک و اسناد ارسالی به سازمان امور مالیاتی را با اطلاعات مالی غیر واقعی و دروغین تکمیل میکنند.
_افرادی که با هدف فرار از پرداخت مالیات، به صورت آگاهانه و از روی عمد قرار دادها را با نام دیگران تنظیم مینمایند.
_افرادی که قرارداد های مودیان دیگر را به نام خود تنظیم میکنند و از این جهت در فرار مالیاتی به آنها کمک میرساند.
_افرادی که از دسترسی بازرسین مالیاتی یا شخص ثالث به اطلاعات و گزارش های مالی کسب و کار خود جلوگیری مینمایند.
ا_فرادی که از ارسال و ایجاد اطلاعات مالی (مربوط به ماده قانونی شماره ۱۶۹) به سازمان امور مالیاتی امتناع میکنند.
_افرادی که مکلف به انجام وظایف قانونی مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و مالیاتهای مستقیم هستند اما آن را در موعد مقرر انجام نمیدهند.
برای اطلاع از جرایم مالیاتی کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه فرار مالیاتی میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: فرار مالیاتی
طرح توجیهی تولید پوشاک بچه گانه ( کودک ) نیازمند این است که شخصی که قصد راه اندازی تولیدی پوشاک را دارد، تخصص و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد. برای راه اندازی یک واحد برای تولید پوشاک بچه گانه، تولید کننده ضمن آشنایی با زمینه پوشاک، باید از بازار فروش داخلی آن نیز مطلع باشد. شروع اینکار نیازمند هدفگذاری جدی و دقیق است و تولید کننده باید در ابتدا تمامی را جوانب را بسنجد. در ادامه این مطلب قصد داریم خلاصه ای در مورد طرح توجیهی تولید پوشاک کودک – بچه گانه را ارائه دهیم. شما در هر جایی که هستید می توانید با برای دریافت طرح تولید پوشاک کودک با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.
برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح توجیهی تولید پوشاک کودک
در طرح تولید پوشاک کودک بچه گانه، محصول نهایی انواع لباس های بچه گانه است. راه اندازی یک واحد تولیدی در وهله اول نیازمند این است که فرد تولید کننده مکان و دستگاه های مناسب مورد نیاز را فراهم آورد و پس از اطمینان برای شروع کار از اتحادیه مربوطه جواز کار خود را دریافت کند.
برای شروع کار به چندین نیرو در بخش های مختلف نیاز است و تولیدات پوشاک بچه گانه باید با توجه به ساخت الگو، برش و ساخت نمونه و همینطور با خرید مواد اولیه و پارچه انجام شود. لازم است اشاره کنیم که برای فروش محصولات تولیدی نیز نیاز به بازار یابی و فروش لباس کودک می باشد.
قدم گذاشتن در حوزه تولید پوشاک بچه گانه نیازمند این است که تولید کننده اطلاعات خوبی از پارچه های مرغوب داشته باشد و دانسته های خود را پیرامون انواع آن ها افزایش دهد. بررسی بازار فروش و تولید متناسب با نیاز و تقاضای مردم نیز می تواند باعث افزایش فروش و سود تولید کننده گردد. می توانید برای تجربه موفقیت بیشتر با افرادی که در این زمینه در حال فعالیت هستند، مشورت کنید.
در طرح توجیهی تولید پوشاک کودک – بچه گانه، هدف تولید لباس های مناسب برای کودکان است که می توان در این زمینه به موارد زیر اشاره کرد :
برای پوشاک بچه گانه هیچ جایگزینی وجود ندارد. تنها موردی که در زمینه پوشاک بچه گانه می توان به آن اشاره کرد، این است که تولید کننده این پوشاک می تواند از انواع پارچه های مختلف شامل پارچه های پلیاستر، کتان، پنبه، پشم طبیعی و… برای تولید استفاده کند.
مطابق آخرین اطلاعاتی که از سال 1384 در اختیار داریم، در طول یک سال 25649 هزار دست پوشاک کودک فروخته شده است. با توجه به اینکه جمعیت کودکان تا سال 1390 افزایش پیدا کرد، مقدار قبلی به 28600 هزار دست لباس کودک رسید. این آمار در حالی است که هر کودک سالانه فقط به دو دست لباس احتیاج داشته باشد.
از جمله صنعت های رو به رشد، تولید پوشاک و پوشاک بچه گانه می باشد که پس از کشاورزی، مهم ترین بخش اشتغال در کشور است. این حوزه از تولیدات دارای ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری می باشند و از جمله زمینه هایی است که دارای آینده خوبی است.
17 درصد از درآمد صادرات غیر نفتی ایران مرتبط با این صنعت می باشد. تولید پوشاک داخلی باعث کاهش هزینه های یک جامعه و در نهایت باعث کاهش واردات پوشاک از جمله پوشاک بچه گانه به داخل کشور می گردد.
رونق صنعت نساجی که مرتبط با تولید پوشاک بچه گانه است، در نهایت باعث اشتغال میلیون ها نفر خواهد شد چراکه برای تولید یک لباس بچه گانه افراد بسیاری به صورت غیر مستقیم برای تولید پنبه ، فرآوری و تبدیل مواد اولیه ، کارگاه ها و کارخانه های تولید پوشاک، خرید و ساخت ماشین آلات و تجهیزات نساجی و … فعالیت می کنند.
در میان کشورهایی مختلفی که در جهان در زمینه تولید پوشاک بچه گانه فعال هستند، کشورهای ترکیه و چین بیشترین صادرات لباس بچه گانه را بر عهده دارند. به طوری که تولید پوشاک در کشور ترکیه جزو صنعت های پیشرو محسوب می گردد. در میان کشورهای وارد کننده نیزکشورهای اروپایی و آسیایی بیشترین سهم وارادت پوشاک بچه گانه را از کشورهای صادر کننده داشته اند.
کد آیسیک مرتبط با پوشاک بچه گانه، کد های 18101242 و18101242 می باشد.
روش تولید پوشاک بچه گانه در چندین مرحله از تهیه پارچه تا بسته بندی و عرضه به بازار انجام می شود که در ادامه به آن ها پرداخته ایم :
در اولین مرحله از تولید پوشاک بچه گانه، پارچه مورد نظر باید تهیه شود. انتخاب و تهیه پارچه از مهم ترین اقدامات تولید پوشاک بچه گانه می باشد.
برای تولید مدل های مختلف لباس بچه گانه، الگوی های مختلفی وجود دارد. تولید پوشاک بچه گانه نیازمند داشتن الگوی لباس بچه گانه، الگوی دامن، الگوی مانتو، الگوی کت و شلوار، الگوی پیراهن و … می باشد. الگو لباس های بچه گانه باید توسط یک فرد حرفه ای و متناسب با خواسته و سلیقه مشتری تهیه و آماده شود.
پارچه ها منطبق بر روی یکدیگر به صورت لایه لایه و بر روی میز برش قرار می گیرند. در قسمت برش سعی بر این است که پارچه ها متناسب با الگوهای آماده شده، برش داده شوند.
میز برش دارای سطح صافی است که پارچه های مورد نظر بر روی آن قرار می گیرند. برش پارچه ها به وسیله کارگر برشکار و با علامت گذاری بر روی پارچه انجام می گردد. برش پارچه در تولید پوشاک بچه گانه به وسیله قیچی دستی، قیچی برقی، ماشین برش متحرک،ماشین برش ثابت (مشابه ماشین اره چوب بری) و یا ماشین برش قالبی انجام می گردد.
لازم است اشاره کنیم که برش پارچه، کاری تخصصی می باشد که باید توسط یک فرد حرفه ای انجام شود چراکه برش پارچه ها دارای تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی لباس تولیدی خواهد بود. پس از برش پارچه ها به واحد دوخت منتقل می شوند.
تکه های برش خورده پارچه، توسط چرخ کارهای وسط کار به یکدیگر دوخته می شوند. در این مرحله ممکن است برخی جزئیات شامل زیپ و دگمه و … نیز به لباس ها اضافه گردد.
متناسب با جنس پارچه، دمای مناسب برای اتوکشی آن انتخاب می شود تا برای هر چه زیباتر شدن و شکل گرفتن لباس، اتوکشی شود. ظاهر تمیز پوشاک بچه گانه دارای تاثیر مستقیمی بر میزان فروش آن ها خواهد داشت. به همین دلیل در این مرحله درزهای لباس و خطوط دوخت اتوکشی می شوند.
در واحد های تولیدی پوشاک بچه گانه از انواع اتو ها شامل اتوی پرسی، اتوی بخار، اتو روی مانکن و … استفاده می شود. سعی می شود برای اتوکشی لباس ها از بخار و پرس بر روی پارچه ها استفاده کنند.
در نهایت و پس از اتو کشی، پوشاک بچه گانه تولیدی آماده عرضه به بازار و مشتری است. به همین دلیل لباس های آماده شده، آماده بسته بندی و تکمیل می شوند. بسته بندی لباس ها از مهم ترین مواردی است که در فروش آن ها تاثیر گذار است، بنابراین بهتر است در این زمینه توجهات لازم انجام گردد.
برای تولید پوشاک بچه گانه به برخی دستگاه ها و تجهیزات نیاز است که در اختیار خیاطان ماهر قرار می گیرد تا به کمک آن ها بتواند مراحل تولید این پوشاک را طی کنند. از مهم ترین ماشین آلات مورد نیاز برای تولید پوشاک بچه گانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.
شرکت سهامی در ایران از جمله رایجترین نوع شرکتها محسوب میشود. افرادی که سرمایهگذار هستند و یا کسانی که قصد تأسیس شرکت را دارند، بیشتر تمایل دارند در شرکتهای سهامی فعالیت کنند. شرکتهای سهامی بر اساس سرمایه تشکیل میشوند، اما به شرطی که این سرمایه به سهام تبدیل شده باشد. در مورد سهام هم باید بگوییم که مسئولیت صاحب سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است.
برای دریافت مشاوره در زمینه انواع شرکتها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: شرکت سهامی
در شرکتهای سهامی همه چیز به صورت مساوی تقسیم میشود و شاید این یکی از دلایل علاقهمندی افراد به این نوع از شرکتها است. برای اینکه با شرکتهای سهامی بیشتر آشنا شوید، لطفاً تا انتهای مقاله همراه ما باشید. برای آشنایی با انواع شرکت ها کلیک کنید.
شرکتهای سهامی به دو نوع بسیار مهم تقسیم میشوند، بر اساس نوع شرکت نحوه تامین سرمایه، شراکت و استراتژی شرکت تغییر می کند. پس بنابر اهدافی که دارید باید نوع شرکت را تعیین کنید. مرکز کاردوک به شما کمک میکند تا به راحتترین شکل ثبت و مجوزهای لازم را اخذ نمایید.
یکی از شرکتهای معروف سهامی، شرکت سهامی عام است. در این شرکتها مؤسسین، برای اینکه بخشی از سرمایه شرکت خود را تأمین کنند، سهام خود را به مردم میفروشند که اگر دقت کرده باشید، نمونههای تبلیغاتی فروش سهام را در آگهیهای بازرگانی دیدهایم. برای تاسیس این نوع شرکت حداقل 5 عضو اصلی نیاز است و سهم سرمایه مؤسسین شرکت نباید کمتر از 20 درصد باشد. سهام این شرکتها در بورس مورد معامله قرار میگیرد.
همچنین اظهارنامه به انضمام طرح اساسنامه شرکت و طرح اعلامیه پذیره نویسی سهام که به امضاء کلیه مؤسسین رسیده باشد با قید روزنامه کثیرالانتشار منتخب، در تهران به اداره ثبت شرکتها و در شهرستانها به اداره ثبت شرکتها و در نقاطی که اداره ثبت وجود ندارد به اداره ثبت اسناد و املاک محل تسلیم و رسید دریافت شود.
این نوع از شرکتها همانطور که از نامشان پیداست، تمام سرمایه خود را از طریق مؤسسین تأمین میکنند که دقیقاً نقطه مقابل شرکت سهامی عام است. در شرکت سهامی خاص حداقل مدیران 3 نفر هستند. در این شرکت مؤسسین نمیتوانند اوراق قرضه را منتشر کنند، مجمع عمومی وجود ندارد و تعداد شرکای آن کمتر از سهامی عام است. در این گونه شرکتها صدور اعلامیه پذیره نویسی وجود ندارد و در بدو امر 35 % از سرمایه باید در حساب مخصوصی سپرده شود. نکته مهم این شرکتها این است که سهامشان در بورس به هیچ عنوان قابل معامله نمیباشد. برای آشنایی با سایر انواع شرکت ها کلیک کنید.
1- نام شرکا ذکر نخواهند شد.
2- به جای نام شرکت عنوان «سهامی» قید میشود.
3- رکن اصلی آنها بر پایه سرمایه است.
4- مرکز اصلی که به عنوان اقامتگاه وجود دارد، باید ثبت شود.
5- تابعیت این شرکتها به هیچ وجه تابع تابعیت شرکاء آن نیست.
6- موضوع شرکت باید همان چیزی باشد که شرکت به خاطر آن سرمایه گذاری کرده و تأسیس گردیده است.
1- شرکت سهامی همه ویژگیهای یک شرکت تجاری به معنای خاص را دارد.
2- در مورد بازرگانی بودن این شرکتها (بدون توجه به موضوع فعالیتش)، هیچ گونه اختلافی میان حقوقدانان وجود ندارد.
3- سرمایه عنصر اساسی و محوریت تجارت است.
4- مقررات ناظر به فعالیت، اداره و نظارت بر عملکرد شرکت و مدیران با وسواس و دقت پیش بینی شده است.
5- مقررات قانونی حاکم بر شرکت سهامی در مقایسه با دیگر شرکتهای بازرگانی مفصلتر و کاملتر به نظر میرسد.
6- کارکردها و مکانیزم فعالیت و اداره به گونهای است که امکان نقش آفرینی بیشتر این نوع شرکتها را در روابط تجاری فراهم ساخته است.
7- تعداد شرکا معمولاَ زیاد است؛ در نتیجه در حالی که ممکن است سرمایه هر یک از شرکا به تنهایی قابل ملاحظه نباشد، با این حال کل سرمایه شرکت خیلی زیاد و قابل توجه هست.
8- مسئولیت شرکا محدود به سهامی است که در شرکت دارند و در مقابل طلبکاران بیشتر از آن مسئولیتی ندارد.
9- تمام اعمال و معاملاتی که شرکت انجام میدهد تجاری محسوب میشود.
طبقه بندی شرکتها در دنیا بر اساس قوانین کشورها محاسبه و انجام میشود. در ایران نیز هر گاه دو یا چند نفر به منظور انجام امور تجاری با تسهیم سرمایه و ترسیم نحوه تقسیم سود و زیان طبق مفاد قرارداد تفاهم نمایند؛ فعالیت آنها یک شرکت تجاری را تشکیل داده است. نام دیگر این شرکتها شرکت سهامی است که بسته به اهداف مؤسسین آن به عام و یا خاص تبدیل میشوند. شرکتهای سهامی از هر نوعی که باشند وجودشان برای رشد اقتصادی کشور لازم و ضروری است.
اگر قصد ایجاد شرکتیسهامی را دارید، می توانید تمامی مراحل اداری و قانونی را به مرکز کاردوک بسپارید. برای اطلاع از مدارک لازم ثبت شرکت کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه انواع شرکتها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
سرمایه شرکتهای سهامی عام از پنج میلیون ریال و سرمایه شرکتهای سهامی خاص از یک میلیون ریال نباید کمتر باشد.
قانون اجازه داده است که در زمان تشکیل شرکتهای سهامی دارندگان سهام حداقل سی و پنج درصد از سرمایه تعیین شده را پرداخت و مابقی را فقط تعهد نمایند. البته مدت تعهد باقی مانده سرمایه نباید از پنج سال تجاوز کند.
منبع: شرکت سهامی
طرح تولید روغن موتور برای شروع و ایجاد یک کسب و کار در زمینه تولید روغن موتور می باشد. روغن موتور در واقع در ترکیب خود دو ماده اصلی روغن پایه و مواد افزودنی را دارد و برای دو کاربرد مختلف روان کاری و تمیز کاری در موتور خودرو استفاده می شود. می توان گفت یک روغن موتور مناسب در کنار دیگر اجزا می تواند در کیفیت عملکرد موتور نقش موثری داشته باشد. در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری پیرامون طرح توجیهی تولید روغن موتور ارائه کرده ایم.
برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح توجیهی روغن موتور
روغن موتور محصولی به شکل مایع است که در قطعات متحرک داخلی موتور خودرو حرکت می کند و با روان کاری از برخورد مستقیم سطوح آلیاژی مختلف درون موتور جلوگیری میکند و از خوردگی و جلوگیری از داغ شدن بیش از حد این قطعات کاربرد دارد.
برای تولید روغن موتور به نفت خام نیاز است، به گونه ای که از نفت خام ماده ای به نام لوبکات تولید می گردد و سپس برای تولید روغن پایه روغن موتور، در واحد استخراج ترکیبات بنزینی نیز از این ماده خارج می شود. روغن موتور بر پایه روغن پایه و دیگر افزدونی ها است.
به طور کلی روغن موتور، دارای دو وظیفه اصلی روان کاری و تمیز کاری در موتور خودرو است. نوع موتور در عملکرد روغن موتور تاثیر گذار است، چراکه موتور های خودرو های مختلف از نظر قدرت و سرعت تولیدی با یکدیگر تفاوت هایی دارند.
از طرفی در تمامی موتور ها، آلیاژ هایی که برای ساخت اجزای موتور شامل پیستون، سیلندر، سوپاپ، میل لنگ و … در آن ها به کار رفته است بر روی عملکرد روغن موتور تاثیر می گذارد، چراکه هر چه این قطعات از کیفیت بهتری برخوردار باشند، روغن موتور بهتر جریان می یابد.
معمولا کارخانه های تولید کننده خودرو، متناسب با فناوری ساخت خودرو و کیفیت قطعات آن، نوع روغن موتوری که کارایی بیشتری برای آن داشته باشد را معرفی می کنند.
کاربرد اصلی روغن موتور در موتور خودرو است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
روغن موتور با توجه به مواد اولیه در پنج نوع تولید و مورداستفاده قرار می گیرد:
کد گذاری روشی است که مشخصات یک محصول شامل قطعات، مدارک و هویت آن را مشخص می کند. مطابق سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع کد آیسیک روغن موتور خودرو کد 3220512434 می باشد.
در صورتی که روغن موتور دارای 70 درصد مواد نفتی باشد در تعرفه گمرکی 27101910 و در صورتی که دارای کم تر از 70 درصد از ماده نفتی باشد، در تعرفه گمرکی 34031900 قرار می گیرد.
مطابق آماری که در اختیار داریم تا سال 1399، تعداد 149 واحد دارای پروانه بهره برداری جهت تولید روغن موتور بوده اند، که سالانه 1،548،864 تن روغن موتور تولید می کنند.
اما در میان این واحد های تولیدی تولید کننده های برتر در این صنعت با نام های ایرانول، بهران، سپاهان و پارس 80 درصد از نیاز داخلی را به روعن موتور برطرف می کنند.
با توجه به واحد های تولیدی فعال در ایران و مواد اولیه در دسترس برای تولید روغن موتور در کشورمان، می توان طرح توجیهی تولید روغن موتور را برای رسیدن به سود و بازدهی بالا بررسی کرد.
همانطور که اشاره کردیم روغن موتور خودرو بر پایه نفت خام است و از روغن پایه ای که از نفت خام خارج می گردد، تولید می شود. عناصر موجود در نفت خام شامل هیدروژن و کربن است.
برای تولید روغن موتور ابتدا نفت خام را از چاه استخراج می کنند. توسط پمپ های مخصوصی گازها و نمک های محلول در آن جداسازی می شود و وارد پالایشگاه های نقت می گردد.
در پالایشگاه های نفت روی نفت خام عملیات های مختلفی شامل تقطیر و تصفیه انجام می شود و در نهایت فرآورده های متنوعی نیز تولید می گردد. فرآورده های تولید شده جهت تولید روغن موتور به کارخانه های روغن سازی ارسال می شوند.
در کارخانه های روغن سازی نیز ناخالصی های موجود در فرآورده نفت خام گرفته می شود و روغن پایه تولید می گردد. برای اینکه روغن پایه تبدیل به روغن موتور شود، برخی افزودنی ها به آن اضافه می گردد.
در کارخانه های تولید کننده روغن موتور به برخی ماشین آلات و ابزار ها به شرح موارد زیر نیاز است:
برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح توجیهی روغن موتور