طرح تولید البسه ورزشی برای تولید لباس های ورزشی از جنس های مختلف طراحی و نوشته می شود. طی سال های اخیر، با افزایش آگاهی عموم جامعه از نحوه زندگی سالم، اهمیت ورزش بیشتر از پیش مشخص شده است به همین سبب افراد بیشتری ورزش می کنند و استفاده از البسه های ورزشی و یا به عبارتی لباس های فیتنس در میان آن ها بیشتر شده است. البسه های ورزشی از جنس های مختلفی همچون نایلون، بامبو، تنسل، پلی استر، پلی پروپیلن و … تولید می گردد که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی است. در صورتی که علاقه مند به فعالیت در زمینه تولید لباس های ورزشی هستید، برای اطلاع از تمامی جوانب طرح تولید البسه ورزشی تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
منبع: طرح تولید البسه ورزشی
طبق آمار به دست آمده، تولید تجهیزات ورزشی طی دهه های 70 و 80 با رونق بالایی همراه بود و برای سرمایه گذاری بسیار مناسب برآورد می شد؛ اما با گذشت زمان روند رشد تولیدات نزول پیدا کرده. تعداد تولید کنندگان لباس های ورزشی حدود 1200 واحد فعال است که به تعداد 90 واحد از آن ها در تهران مستقر هستند. البته لازم است اشاره کنیم که بسیاری از این واحد ها جزو تولید کنندگان غیرمجاز هستند و به منظور کم کردن هزینه های تولید و پرداخت نکردن مالیات و حقوق بیمه، به تولیدات بدون مجوز رو آورده اند و به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند. در مقابل بازار البسه ورزشی در این سال ها با رشد زیادی همراه بوده است به طوری که شاهد ارائه محصولات با کیفیت با قیمت های بسیار مناسب به بازار از سوی تولید کنندگان هستیم.
اگر به قصد خرید لباس های ورزشی به بازار رفته باشید، مشاهده می کنید که برای تولید البسه های ورزشی از انواع پارچه استفاده می شود که هر کدام ویژگی ها و قیمت خاص خود را دارند. در صورتی که قصد راه اندازی کارگاه تولیدی البسه ورزشی را دارید باید از انواع این ویژگی ها مطلع باشید که در ادامه به آن ها اشاره کردیم:
برخی از تولید کنندگان البسه های ورزشی، به منظور حمایت و حفاظت از محیط زیست سعی دارند از جنس های سازگار با محیط زیست استفاده کنند. در تولید لباس های ورزشی سازگار با محیط زیست از پارچه هایی با جنس های مدکور استفاده می شود که در ادامه بطور مختصر توضیح داده ایم:
سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در زمینه تولید لباس های ورزشی می توانند همانند دیگر برند های فعال در این زمینه به دو طریق اقدام کنند. برخی از تولید کننده صفر تا صد تولید البسه های ورزشی را خودشان بر عهده دارند و برخی دیگر فقط یک واحد تولیدی صرفا برای برش، ساخت، آراستن و … راه اندازی کرده اند. در ادامه پیرامون این دو روش اطلاعات کامل تری ارائه کرده ایم :
یکی از موضوعات مهم در زمینه تولید البسه های ورزشی، مبحث برند سازی است. همه ی لباس های ورزشی موجود در بازار دارای یک آرم هستند و این نشان از اهمیت بالای برند سازی در بخش لباس های ورزشی و فیتنس دارد. در واقع شما همزمان با تولیدات خود باید سعی کنید برند و آرم مخصوص خود را در ذهن مشتریان ماندگار کنید. این همان چیزی است که سبب می شود مشتری هر بار برای خرید محصول از برند محبوب خود به بازار مراجعه کند. بنابراین تولید کننده باید به کمک طراحان فعال در این زمینه یک آرم و لوگو مناسب را طراحی کند و با یک جایگذاری دقیق آن را بر روی لباس ها چاپ نماید.
برخی از البسه های ورزشی موجود در بازار نیز به روش چاپی تولید می شوند. برای چاپ بر روی لباس ها نیز سبک های مختلفی وجود دارد که در ادامه پیرامون آن ها توضیحات مختصری را ارائه کرده ایم:
بد نیست بدانید که برای آراستن لباس های ورزشی، علاوه بر روش چاپ از روش های گلدوزی نیز استفاده می شود. لباس های ورزشی گلدوزی شده همچون کلاه ها، هودی، سوییت شرت و … در میان مردم به عنوان لباس های لوکس شناخته می شوند.
یکی از موضوعاتی که سبب گسترش تولیدات لباس های ورزشی شده، اختصاص بخشی از این تولیدات به البسه روزانه و فشن است. در واقع تولید کنندگان البسه های ورزشی بخشی از تولیدات خود را به لباس های لوکس و روزانه ورزشی اختصاص داده اند و در زمینه تولید پوشاک فیتنس، تولید هودی، سویت شرت، شلوار اسپرت (jogger) و لباس راحتی مد روز فعالیت می کنند. تنها مشکلی که برای تولید های نوپا در زمینه البسه ورزشی وجود دارد رقابت سخت با برندهای بزرگ است.
بر اساس تحقیقاتی که محققان در این زمینه انجام داده اند، طی سال های اخیر و تا سال 2020، بازار جهانی پوشاک به اندازه 3.5 درصد رشد خواهد داشت و دلیل اصلی این موضوع نیز افزایش آگاهی عموم مردم پیرامون بهداشت و ورزش است. به نحوی که با گذشت زمان سهم زنان نیز در عرصه ورزش بیش از گذشته شده است. البته تحلیل گران، بالا رفتن سطح درآمد و بهتر شدن کیفیت زندگی انسان ها را نیز در این موضوع دخیل دانسته اند.
در سال های گذشته ترجیح افراد این بود که برای خرید به صورت مستقیم به بازار مراجعه کنند، به همین دلیل خرده فروشی ها بیشترین سهم فروش را داشته اند.
در حال حاضر علاوه بر فروش البسه ورزشی به روش سنتی، بخش قابل توجهی از این لباس ها نیز به صورت آنلاین به فروش می رسد. بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در این زمینه،در آینده ای نه چندان دور سایت های الکترونیکی جرو پرمخاطب ترین رسانه های جهانی خواهند شد و همین موضوع فروش البسه ورزشی را نیز با تغییراتی همراه خواهد ساخت.
برای برند های ورزشی مطرح در جهان، بازی های جهانی محل مناسبی برای تبلیغات محسوب می شود. هر چهار سال یکبار بازی های المپیک برگزار می گردند که بیش از 200 کشور در جهان در آن حضور دارند. این موضوع به این معنی است که میلیاردها نفر به تماشای این مسابقات می نشینند و فرصت بزرگی در این مسابقات برای تبلغات برند های ورزشی فراهم می شود. در حال حاضر برند های بزرگ نایک و آدیداس که از بزرگ ترین تولید کنندگان پوشاک در سراسر جهان هستند، به نام های آشنا و شناخته شده ای در این زمینه تبدیل شده اند.
برای آشنایی بیشتر با سایر طرح توجیهی صنعتی کلیک کنید.
جهت سفارش و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.
شما در هر جایی که هستید می توانید برای تهیه طرح توجیهی صنایع نساجی و پوشاک با کارشناسان کاردوک تماس بگیرید.
برای تهیه طرح توجیهی در زمینههای مختلف میتوانید با کارشناسان تماس بگیرید. از جمله خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک میتوان به موارد زیر اشاره داشت :
برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی میتوانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: طرح تولید البسه ورزشی