مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

سامانه امور مالیاتی کشور www.intamedia.ir

سامانه امور مالیاتی کشور به منظور تسریع امور مربوط به مالیات‌های اشخاص حقیقی و حقوقی و ارگان‌های دولتی تاسیس شده است. به کمک اینترنت و طراحی سایت‌های مالیاتی دیگر نیازی به مراجعه حضوری و اتلاف وقت و اوراق نیست. موعدیان با وارد شدن به سامانه های مربوطه می‌توانند جهت تشکیل پرونده، پیگیری و ارسال برگه‌های مالیاتی اقدام کنند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این سامانه توضیحات تکمیلی ارائه شده است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور مالیاتی از مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: سامانه امور مالیاتی کشور




سامانه امور مالیاتی چیست و در چه سالی تاسیس شد؟

در سال ۱۳۸۱ سازمان امور مالیاتی به منظور ارتقا نظام مالیاتی کشور افتتاح گردید. این سازمان وظایف متعددی دارد. از جمله وظایف این سازمان می‌توان به دریافت قبوض مالیاتی از اشخاص حقیقی و حقوقی، استعلام بدهی مالیاتی افراد و مواردی از این قبیل اشاره نمود. این سازمان نیز مانند دیگر سازمان‌های دولتی در سال ۱۳۹۵ اقدام به تاسیس سامانه‌ای با عنوان سامانه امور مالیاتی نمود.

این سامانه به منظور انجام امور مالیاتی این به صورت اینترنتی راه اندازی شد. در حال حاضر افراد می‌توانند امور مالیاتی از قبیل پرداخت بدهی مالیاتی، ارسال اظهار نامه مالیاتی و…. را با استفاده از این سامانه به انجام برسانند.

با تاسیس سامانه امور مالیاتی توسط این سازمان حجم درخواست‌ها و پرونده‌هایی که به ادارات مالیاتی سراسر کشور ارسال می‌شد بسیار کاهش یافت. این به این دلیل است که مردم با کمک‌ این سامانه امور مالیاتی خود را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهند و به ادارات رجوع نمی‌کنند. آدرس سامانه امور مالیاتی intamedia.ir می‌باشد. برای استفاده از این سامانه باید این عبارت را در مرورگر خود سرچ کنید و وارد سایت شوید. پس از ورود به سایت می توانید از خدمات آن به صورت  آنلاین استفاده کنید. برای دریافت کد اقتصادی کلیک کنید.

 

خدمات سامانه امور مالیاتی

سامانه امورمالیاتی خدمات مختلفی را به افراد ارائه می‌کند. این سامانه با خدمات ارزشمندی که به کاربران ارائه می‌دهد از اتلاف وقت نیز جلوگیری می‌کند. در زیر مهم‌ترین خدمات سامانه امورمالیاتی کشور را نام برده‌ایم:

  • ثبت نام و دسترسی به پرونده‌های مالیاتی
  • پیش ثبت نام به صورت الکترونیکی
  • درخواست ابلاغ الکترونیکی
  • خلاصه پرونده الکترونیکی و مشاهده پرونده در سایت
  • ثبت اظهار نامه‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی
  • صورت معاملات فصلی الکترونیکی
  • ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده توسط مشمولان
  • اظهارنامه عملکرد افراد حقوقی
  • اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی

 

مزایای استفاده از سامانه امور مالیاتی برای کاربران

استفاده از سامانه امورمالیاتی مزایای بی‌شماری را برای کاربران به همراه خواهد داشت. در زیر چند مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از این سامانه را برای‌تان شرح داده‌ایم:

جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه

با استفاده از این سامانه نیاز به مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی نخواهید داشت. از این رو هم در وقت خود صرفه جویی می‌کنید و هم برخی هزینه‌ها را برای رفت و آمد پرداخت نخواهید کرد.

انجام امور مالیاتی در مدت زمان سریع‌تر

از زمان راه اندازی این سامانه پرونده‌های مالیاتی ارسالی به ادارات بسیار کاهش یافته است. از این رو اگر از این سامانه استفاده کنید در مدت زمان کمتری به نتیجه خواهید رسید و درخواست‌تان سریع‌تر مورد برسی قرار می‌گیرد.

عدم نیاز به گرفتن نوبت

اگر بخواهید به صورت حضوری به سازمان امورمالیاتی رجوع کنید باید وقت بگیرید و در نوبت بایستید. اما با استفاده از این سامانه می‌توانید بدون دریافت نوبت امورمالیاتی خود را در چند دقیقه انجام دهید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه امور مالیاتی از کارشناسان کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

سوالات متدوال

آیا می توان قبوض مالیاتی خود را از طریق سامانه امورمالیاتی کشور پرداخت نمود؟

بله می‌توانید با رجوع به این سامانه در چند دقیقه قبوض مالیاتی خود را پرداخت نمایید.

سامانه امور مالیاتی در چه سالی راه اندازی شد؟

این سامانه در سال ۱۳۹۵راه اندازی شد.


منبع: سامانه امور مالیاتی کشور

طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم ( سنگ آهک ) برای دریافت وام بانکی

طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم برای تولید کاغذ از سنگ آهک که به میزان فراوانی در طبیعت وجود دارد، می باشد. 80 درصد از مواد اولیه کاغذ تولیدی به این روش کربنات کلسیم و یا سنگ آهک است و تولید آن در ایران که غنی از معادن آهک می باشد، بسیار سود آور بوده و ایده مناسبی است. در تولید کاغذ از کربنات کلسیم آب کمی مصرف می‌شود و نیازمند فرآیند سفید کردن هم نیست و از طرفی این کاغذ ها ضد آب نیز می باشند و نوشتن بر روی آن آسانتر است. در ادامه‌ این مطلب اطلاعات کاملی از طرح توجیهی تولید کاغذ از کربنات کلسیم ارائه کرده ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم




معرفی محصول | طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم

کاغذ تولید شده از کربنات کلسیم را کاغذ سنگی و یا کاغذ مصنوعی Rich Mineral Paper (RMP) می نامند. برای تولید کاغذ از کربنات کلسیم همانطور که گفته شد تا 80 درصد از سنگ آهک استفاده می شود.

لازم است بدانید تولید کاغذ سنگی ضمن اینکه باعث حفاظت از محیط زیست می شود، برخی ویژگی های دیگر نیز دارد که می توان آن را جایگزین مناسبی برای کاغذ های تولیدی از چوب معرفی کرد. از مهم ترین ویژگی های این کاغذ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاغذ تولیدی از کربنات کلسیم ضد آب است.
  • غبار الکتریکی را جذب نمی کند.
  • دارای سطح صاف تری می باشد.
  • نوشتن بر روی آسان تر است.
  • در برابر پاره شدن مقاومت خوبی دارد.
  • قابلیت بازگشت به چرخه تولید و بازیافت را نیز دارا می باشد.

لازم است بدانید که کاغذ تولیدی از سنگ آهک، با انواع روش های چاپ شامل lnkjet افست، لترپرس، گراوور، فلکسوگرافیک سازگار است، اما در چاپ لیزری به دلیل درجه حرارت بالا نتیجه خوبی حاصل نمی شود. به طور کلی اگر کاغذ سنگی را در دست بگیرید متوجه تفاوت های آن با کاغذ معمولی خواهید شد.

مواد اولیه

این نوع از کاغذ ها علاوه بر سنگ آهک در مواد اولیه خود، پلی پروپیلن یا پلی اتیلن با چگالی بالا نیز دارند که به عنوان چسب عمل می کند و در فرآیند تولید آن علاوه بر اینکه از آب استفاده نمی شود، به سفید کننده های شیمیایی نیز نیاز نخواهد بود.

کاربرد های محصول

به طور کلی کاغذ های تولید شده از کربنات کلسیم در وزن های مختلف با توجه به ضخامتی که دارند، برای کاربرد های مختلف تولید می شوند. ضخامت این نوع از کاغذ ها بین 50 میکرون تا 400 میکرون متفاوت است. در ادامه انواع کاغذ کربنات کلسیم را معرفی نمده ایم.

  • کاغذ کربنات کلسیم در گرم نازک (SP) : این نوع از کاغذ کربنات کلسیم برای کاربردهایی مانند بسته بندی مواد غذایی مناسب می باشد.
  • کاغذ کربنات کلسیم در گرم متوسط ​​(RB) :  این نوع از کاغذ کربنات کلسیم برای موضوعات چاپی مانند کتاب های نفیس، نقاشی با کاربردهای مختلف، کیف های دستی، مجلات، بروشورها، پاکت ها و … مناسب است.
  • کاغذ کربنات کلسیم در گرم ضخیم (RB) : این نوع از کاغذ کربنات کلسیم برای همه کاربرد هایی که نیازمند مقوا است، همانند جعبه و کارت اعتباری و … مناسب است.

کد آیسیک محصول | طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم

کد آیسیک کاغذ کربنات کلسیم تولید شده از سنگ آهک 2101412355 می باشد.

دلایل تولید کاغذ از سنگ آهک در ایران

در طرح توجیهی تولید کاغذ از سنگ آهک می خواهیم به دلایلی که تولید آن را در ایران توجیه می کند، بپردازیم. از مهم ترین دلایلی که تولید کاغذ از کلسیم کربنات را داخل کشورمان توجیه می کند، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مواد اولیه اصلی کاغذ تولیدی از کلسیم کربنات، سنگ آهک می باشد. از مزیت های کشورمان، داشتن معادن سنگ آهک بسیار می باشد. بنابراین مواد اولیه در دسترس است و می توان با قیمتی نسبتا ارزان آن را تهیه کرد.
  • در حال حاضر در این زمینه رقبای کمی وجود دارد، چراکه یک فناوری جدید است و در نهایت رقابت در بازار آن آسان تر از بازار های دیگر است.
  • در مناطق محروم و مناطق ویژه اقتصادی تولید کنندگان کاغذ کرینات کلسیم می توانند از معافیت مالیاتی استفاده کنند.
  • در شهرک های صنعتی برای تولید این محصول می توان از زمین، آب، برق، گاز و سایر خدمات زیربنایی ارزان استفاده کرد.
  • امکان صادرات کاغذ آهکی به دیگر کشور ها فراهم است.
  • تولید کاغذ کربنات کلسیم از خام فروشی سنگ آهک جلوگیری می کند.
  • تولید کاغذ از سنگ آهک باعث جلوگیری از قطع درختان و آسیب به محیط زیست خواهد شد.
  • در تولید کاغذ به این روش در مصرف آب صرفه جویی می شود.

میزان تولیدات کاغذ آهکی در کشور | طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم

لازم است بدانید که طبق اطلاعاتی که از وزارت صنعت به دست آورده ایم، در حال حاضر 102 واحد تولید کننده کاغذ در کشورمان در حال فعالیت است که در بین این تعداد فقط چند کارخانه اصلی و بزرگ هستند که بیشترین و اصلی ترین تولید کننده کاغذ در کشورمان هستند.

در زمینه تولید کاغذ از  سنگ کربنات کلسیم در حال حاضر فقط سه کارخانه در حال فعالیت هستند که مجموعا حدود 20000 تن کاغذ کربنات کلسیم در سال تولید می کنند. تولید کننده می تواند برای دسترسی به دانش فنی تولید از طریق اروپا و چین و نماینده آنها در ایران اقدام کند.

فرآیند تولید کاغذ از کربنات کلسیم | طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم

به طور کلی فرآیند تولید کاغذ از کربنات کلسیم در 9 مرحله زیر خلاصه می شود و به شرح موارد زیر است:

  • مرحله اول : سنگ آهک را از معدن به واحد تولید منتقل می کنند و در سنگ شکن این سنگ ها را خرد می کنند.
  • مرحله دوم : سنگ های آهک خرد شده را با دیگر افزودنی ها با نسبت های تعیین شده مخلوط می کنید.
  • مرحله سوم : مواد تا زمانی که به حالت همگن و یکدست درآیند میکس می شوند.
  • مرحله چهارم : از پرس های غلطکی کامپوزیت استفاده می کنند و کامپوزیت به صورت ورق تشکیل می شود.
  • مرحله پنجم : ورق های تشکیل شده از یک طرف وارد سیلندرهای تحت فشار می شود.
  • مرحله ششم : در این مرحله برای صاف کردن بیشتر ورق، در دو جهت از پنج غلتک اتو و اعمال فشار و صاف کردن استفاده می شود.
  • مرحله هفتم : سپس ورق وارد محفظه کولینگ شده تا خنک شود و یک بار دیگر زیر فشار قرار داده می شود.
  • مرحله هشتم : در انتها ورق ها لول شود و پس از برش کاری تبدیل به ورق کاغذ شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم

 




کسب و کارهای موفق

اگر به کسب و کارهای موفق نگاهی بیاندازید می‌بینید که انعطاف پذیری، برنامه‌ریزی و مهارت‌های خوب سازمانی، آن‌ها را در برابر چالش‌های تجاری مقاوم کرده است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند با روشن کردن رایانه خود و آغاز یک تجارت به راحتی می‌توانند به درآمد برسند، اما غافل از اینکه کسب درآمد در یک تجارت دشوارتر از آن چیزی خواهد بود که تصور می‌کنند. می‌توانید با صرف وقت و برنامه‌ریزی در مورد تمام اقدامات لازم برای رسیدن به موفقیت، هم مسیر را برای خود هموارتر کنید و هم کسب و کار موفقی برای راه‌اندازی نمایید. با دریافت مشاوره کسب و کار می‌توانید موفقیت خود را تضمین کنید.

 

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه کسب و کارهای موفق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 021664189098 تماس بگیرید.

منبع: کسب و کار موفق

 

کسب و کارهای موفق

کسب و کارهای موفق وقتی بتوانند با یک برنامه‌ریزی دقیق و قابل پیش بینی پیش بروند، در مسیر درست قرار می‌گیرند. آن‌هایی که توانستند تجارت خود را سربلند نگه دارند؛ در هر شرایطی از هدف خود دست نکشیدند و در جریان رقابت یک تنه خود را حفظ کردند. نتیجه آن تجارت‌هایی شد که همه ما به عنوان مشتری از آن سود می‌بریم، مثل دیجی کالا، اسنپ، میهن، بیژن و…. . در ادامه چند کسب و کار موفق و عوامل موفق شدن در تجارت را به شما توضیح می‌دهیم. شما با دریافت کمک و استفاده از ایده های افراد دیگر نیز می توانید یک کسب و کار موفق راه بیاندازید.  برای آشنایی با مشاغل پر درآمد برای زنان کلیک کنید.

 

کسب و کارهای موفق | چند نکته برای رشد یک تجارت موفق

سازماندهی شوید

برای موفقیت در تجارت، باید سازماندهی شوید. سازمان‌دهی به شما در انجام وظایف کمک می‌کند تا همیشه در بالا باقی بمانید. یک راه خوب برای انجام این کار، ایجاد لیست کارهای انجام شده در هر روز است. با تکمیل هر مورد، آن را از لیست خود حذف کنید. این لیست تضمین می‌کند که شما چیزی را فراموش نخواهید کرد و تمام وظایف ضروری برای بقا را انجام دادید.

کسب و کارهای موفق | رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید

رقابت بهترین نتایج را پرورش می‌دهد. برای موفقیت، نباید از تحصیل و یادگیری از رقبای خود هراس داشته باشید. از این گذشته، آنها ممکن است کاری را درست انجام دهند که شما بتوانید در کسب و کار خود پیاده کنید تا درآمد بیشتری کسب کنید.

خطرات و پاداش‌ها را بشناسید

مهم‌ترین راز موفقیت انجام ریسک محاسبه شده برای کمک به رشد مشاغل شماست. یک سوال خوب برای پرسیدن این است که “روند نزولی چیست؟” اگر می‌توانید به این سؤال پاسخ دهید، می‌دانید که بدترین سناریو چیست. این دانش به شما کمک می کند تا از انواع خطرات محاسبه شده را جلوگیری کنید، به این ترتیب پاداش فوق العاده‌ای به وجود آورند.

کسب و کارهای موفق | خلاق باشید

همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود شغل خود و ایستادگی آن در مقابل رقابت‌ها باشید. از ایده‌ها و تکنیک‌های جدید برای بالا بردن سطح کیفیت کاری خود استفاده کنید. خلاقیت به شما کمک می‌کند در رقابت برای برنده شدن، همیشه برنده باقی بمانید، چون با خلاقیت همیشه حرف‌های تازه‌ای برای گفتن خواهید داشت. برای آشنایی با ویژگی‌های افراد خلاق کلیک کنید.

آماده فداکاری باشید

وقتی می‌خواهید در کسب و کار خود موفق شوید، باید فداکاری کنید. شرکت‌های بزرگی که در دنیا می‌بینید، حاصل فداکاری اعضا و صاحبان آن شرکت‌ها هستند. برای موفق شدن باید وقت کمتری را با خانواده و دوستان بگذرانید و بیشتر کار کنید تا بتوانید به نتایج بزرگ دست پیدا کنید.

تمرکز در اهداف کوتاه مدت

جمله‌ی قدیمی “روم در یک روز ساخته نشده بود” در اینجا صدق می‌کند. فقط به این دلیل که یک تجارت را افتتاح می‌کنید، به این معنی نیست که بلافاصله شروع به درآمدزایی خواهید کرد. زمان لازم است تا مردم بدانند شما چه کسی هستید، بنابراین در رسیدن به اهداف کوتاه مدت خود متمرکز شوید.

 

معرفی چند کسب و کار موفق ایرانی

دیجی کالا

یک فروشگاه اینترنتی موفق در ایران که در صدر فروشگاه‌های اینترنتی قرار دارد، دیجی کالا است. این فروشگاه موفق با همکاری دو برادر ایرانی به نام‌های سعید و حمید محمدی در سال 1383 شکل گرفت و تا به امروز هم پر قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. شاید در سال‌های دهه 80 مردم زیاد تمایلی به خرید اینترنتی نداشتند و بسیاری از افراد هم اطلاعات زیادی در این زمینه نداشتند، اما آن‌ها بدون اینکه شک به دل راه بدهند، محکم سر جای خود ایستادند و حالا به برترین فروشگاه اینترنتی کشور تبدیل شدند. همکاری، صرف وقت، تمرکز در اهداف کوتاه مدت و شناخت رقبا به آن‌ها کمک کرد تا در کار خود موفق باشند.

اسنپ

اسنپ از جمله شرکت‌های حمل و نقل است که توانسته با شناخت نیاز ایرانیان، کار خود را شروع کند. این شرکت با استخدام افراد زیادی به عنوان راننده توانست در تمام شهرهای ایران فعالیت کند. راحتی استفاده، هزینه پایین و همیشه در اختیار بودن از جمله کاربردهای این برنامه به شمار می‌رود و توانسته نظر بیشتر مردم را به خود جلب کند.

تخفیفان

تخفیفان اولین، معتبرترین و محبوب‌ترین بستر تخفیف و خرید گروهی است که هدف آن تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بستر تخفیف، تجارت و تبلیغات اینترنتی در ایران است. شما با تخفیفان هیچ تخفیفی را از دست نخواهید داد و می‌توانید هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهید و از بهترین خدمات با ارزان‌ترین قیمت‌ها استفاده کنید. تخفیفان در روز ده‌ها تخفیف ویژه و جذاب برایتان دارد و شما می‌توانید از تخفیف های چهل تا صد درصدی استفاده کنید. تخفیفان علاوه بر تهران در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، کرج، شیراز و استان مازندران نیز فعالیت دارد و شما می‌توانید محصولات مورد نظر خود را با تخفیف‌های بالایی خرید کنید. این شرکت با تمرکز روی هدف خود یعنی تخفیف توانسته نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند.

این‌ موارد تنها چند نمونه از موفق‌ترین کسب و کارهایی است که در ایران در حال فعالیت هستند. راز موفقیت کسب و کارها در شناخت توانایی، بررسی نیازهای یک کشور، همکاری و تلاش بی‌وقفه است. در صورتی که شما هم بخواهید یک کسب و کار را راه‌اندازی کنید باید هدف مشخصی را برای خود تعریف کنید و در همان راستا نیز قدم‌های بزرگی را بردارید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه کسب و کارهای موفق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول در مورد کسب و کارهای موفق

چگونه در کسب و کار خود هزینه‌ها را کنترل کنیم؟

با کنترل هزینه‌های اضافی می‌توانید این کار را انجام دهید. بهترین کار این است که یک دفتر حساب داشته باشید و هزینه‌های ضروری و غیرضروری را شناسایی کنید تا بتوانید هزینه‌های اضافی خود را کنترل کنید.

آیا زنان هم می توانند وارد تجارت شوند؟

علارغم باورهایی که در مورد ناتوانی زنان وجود دارد، بسیاری از کسب و کارهای موفق حاصل زحمات بانوان بوده و با الگو قرار دادن آن ها می توانید شما هم در این زمینه به موفقیت برسید.

آیا داشتن یک مشاوره می‌تواند باعث موفقیت در کسب و کار شود؟

ممکن است فکر کنید که صاحبان مشاغل موفق هیچ ارتباطی با مشاوره ندارند. با این حال، شما اشتباه می‌کنید. بسیاری از صاحبان مشاغل موفق مایلند تجربه خود را با مشاوران حرفه‌ای به اشتراک بگذارند. مشاوران می‌فهمند که شما در کدام مرحله از پیشرفت و یا مشکلات قرار دارید و می‌توانند شما را به خوبی راهنمایی کنند. با دریافت مشاوره از کارشناسان کاردوک در کار خود تغییرات اساسی ایجاد کنید.


منبع: کسب و کار موفق

طرح توجیهی تولید یونولیت برای دریافت وام بانکی

آیا به طرح توجیهی یونولیت نیاز دارید ؟ با توجه به معرفی و رایج شدن سقف کاذب، یونولیت توانسته است برای کاربرد های ساختمانی شناخته شود، چراکه استفاده از آن ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان ها و سبک سازی آن ها، باعث افزایش ایمنی، دوام و عمر مفید این ساختمان ها نیز می شود و صرفه اقتصادی هم دارد. در ادامه اطلاعاتی در ادامه توضیحات کاملی در مورد طرح توجیهی یونولیت داده شده است.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

منبع: طرح توجیهی تولید یونولیت




معرفی محصول

در ابتدا لازم است اشاره کنیم که یونولیت با نام های پلاستوفوم و فوم پلی استایرن نیز شناخته می شود. یونولیت یک ماده به رنگ سفید می باشد. از ویژگی های بارز آن می توان به عایق در برابر رطوبت و صدا اشاره کرد.

یونولیت  از فرآورده های صنعت پتروشیمی است چراکه این ماده بر پایه اکستروژن مخلوط پلی استایرن و یک عامل پف زا در نقطعه جوش پایین در دمای فرآیند مذاب پلمیر منبسط شده به وجود می آید. از نظر ظاهری یونولیت دارای بلورهای ریزی می باشد. ساختار سلولی این ماده باعث شده است که برابر آب مقاومت خوبی داشته باشد و به راحتی فاسد نشود.

پلاستوفوم در واقع شکلی از مواد پلیمری است که نوعی از آن ” پلی استایرن انبساطی ” با علامت اختصاری EPS نامیده می شود. از این نوع یونولیت در مصارف مختلفی که مهم ترین آن عایق بندی است، استفاده می شود.

لازم است اشاره کنیم یونولیت ها با توجه به ساختار و ظاهری که دارند، همینطور وزن حجمی در اشکال، ابعاد و ضخامت های مختلفی در بازار عرضه می گردند.

بررسی سابقه مصرف محصول

بیشترین مصرف پلی استایرن انبساطی در حوزه ساخت و ساز، بسته بندی و پلاستیک می باشد، به طوری که 95 درصد از میزان مصرف این محصول را شامل می شود. در حال حاضر میزان تقاضا برای این محصول در حال افزایش است به طوری که سالانه 6 میلیون تن از این محصول تولید و عرضه می گردد.

ویژگی های یونولیت

یونولیت ها و یا بلوک های پلاستوفوم با توجه به ویژگی های مختلفی که دارند، برای مصارف ساختمانی مورد توجه قرار گرفته اند. از مهم ترین ویژگی های یونولیت برای مصارف ساختمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بلوک های پلاستوفوم بسیار سبک هستند.
  • با استفاده از بلوک های پلاستوفوم، به میزان 30 درصد از حجم بتن مصرفی کاهش می یابد.
  •  در پی استفاده از بلوک های پلاستوفوم مصرف فولاد و تیرچه کاهش می یابد.
  •  و …

مزایای یونولیت | طرح توجیهی یونولیت

بلوک پلاستوفوم دارای مزیت های قابل توجهی می باشد که از مهم ترین آن ها به شرح موارد زیر است:

  • بلوک پلاستوفوم در مقایسه با بلوک های سیمانی بسیار سبک است.
  • از آنجایی که بلوک پلاستوفوم سبک است و هر کدام از نظر حجمی معادل ده عدد بلوک سفالی می باشد، ضمن سرعت بالای اجرای سسب می شود در زمان و با صرف هزینه و نیروی انسانی کم تری اجرا شود.
  • بلوک پلاستوفوم بسیار در برابر آب و رطوبت مقاوم است.
  • با استفاده از بلوک پلاستوفوم در نهایت ساختمان در برابر زلزله نیز مقاوم تر خواهد بود.
  • در میزان مصرف، گچ، خاک، آهن آلات، بلوک سیمانی و … صرفه جویی می شود.
  • حمل و نقل سریع بلوک پلاستوفوم آسان و سریع است.
  • در هر صد متر مربع از ساختمان، استفاده از بلوک پلاستوفوم باعث کاهش پانزده تن از وزن ساختمان می شود.
  • استفاده از بلوک پلاستوفوم صرفه اقتصادی دارد، چراکه بسیار ارزان است و باعث کاهش و صرفه جویی در هزینه اسکلت و فونداسیون نیز می شود.
  • میزان مصرف آب در اجرای ساختمان با بلوک پلاستوفوم کاهش می یابد.

تذکر مهم

  • ماده اولیه پلی استایرن حاوی گاز پنتان است.
  • بلوک پلاستوفوم بایستی که پس از 48 ساعت پس از تولید، مصرف شود، چراکه دارای گازهای سمی است.
  • بلوک پلاستوفوم که دارای کیفیت خوبی باشد، بایستی در برابر آتش عملکرد خوبی داشته باشد، به طوری که اگر آتش بگیرد، پس از گذشتن مسافتی خاموش شود. یونولیتی که در برابر آنش همچون بنزین عمل کند، دارای کیفیت پایینی است.

​کد آیسیک محصول

کد آیسیک بلوک پلاستوفوم 2413512333 و ​کد تعرفه گمرکی آن 390311​ می باشد.

کاربردهای بلوک پلاستوفوم

با توجه به مزیت ها و ویژگی های مختلفی که از بلوک پلاستوفوم و یونولیت برشمردیم، این محصول دارای کاربرد های متنوعی به شرح موارد زیر است :

  • بلوک پلاستوفوم به عنوان عایق سرما، گرما و صدا عمل می کنند.
  • از بلوک پلاستوفوم در خانه های پیش ساخته استفاده می شود.
  • از یونولیت برای زیرسازی راه ها و محافظت از یخ زدن بدنه جاده و راه آهن استفاده می کنند.
  • پلاستوفوم برای سقف کاذب و تیرچه بلوک فومی دارای کاربرد است.
  • در صنعت سردخانه و یخچال سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از یونولیت برای بسته بندی مواد غذایی، میوه، ماهی و… نیز استفاده می کنند.
  • و …

کالاهای جایگزین بلوک پلاستوفوم

اگر بخواهیم جایگزینی را برای بلوک پلاستوفوم را در ساخت و ساز معرفی کنیم، تنها سفال و آجر می باشد که با توجه به مزایای این محصول می تواند از آن ها پیشی بگیرد.

برای استفاده از یونولیت به عنوان عایق حرارتی و صوتی نیز می توان به پشم شیشه، پشم سنگ، پشم سرباره، فوم پلی یورتان صلب و فرآورده های پرلیت منبسط، فرآورده های فوم فنولیک، فرآورده های پشم و الیاف چوب، فرآورده های پشم و پنبه و فرآورده های شیشه سلولی اشاره کرد.

روش تولید یونولیت | طرح توجیهی یونولیت

در این قسمت از طرح توجیهی یونولیت، مراحل تولید این محصول را آورده ایم.

  • مرحله اول : گرانول جامد سفید رنگ توسط سیلو سیستم ( silo system ) برای پخت اولیه به ماشین قالب زنی ( Automatic EPS Block Molding Machine ) فرستاده می شود.
  •  مرحله دوم : در این مرحله، پخت اولیه به مدت 60 تا 70 ثانیه به طول می انجامد. توسط گاز پنتان، انبساط این محصول انجام می گردد، که در واقع به صورت حل نشده در هنگام تولید، در داخل پلیمر محفوظ شده است.
  • مرحله سوم : گاز پنتان در اثر بخار آب از پلی استایرن خارج شده و موجب افزایش حجم و انبساط می گردد.
  • مرحله چهارم : در نهایت بلوک های تولید، برای برش در ابعاد و ضخامت های مختلف، به میز برش CNC منتقل می شود. ابتدا بلوک ها توسط دستگاه برش EPS اتوماتیک ( Automatic EPS Cutting Machine ) به صورت ورقه ای در جهات افقی و عمودی برش داده می شوند و سپس توسط سیستم بازیافت ( EPS Recycle System )، ضایعات خاصل از یونولیت را به گرانول پلی استایرن تبدیل می کنند، تا مجددا مورد استفاده قرار گیرد.

ماشین آلات مورد نیاز | طرح توجیهی یونولیت

برای تولید یونولیت به برخی ماشین آلات احتیاج می باشد، مهم ترین آن ها به شرح موارد زیر است :

  • ماشین انتقال مواد
  • سیستم سیلو  ( silo system )
  • ماشین قالب زنی بلوک ( Automatic EPS Block Molding Machine )
  • سیستم لوله کشی برای خط تولید
  • دستگاه برش EPS اتوماتیک  ( Automatic EPS Cutting Machine )
  • سیستم بازیافت EPS (EPS Recycle System)

و…

خدمات قابل ارایه کاردوک به طرح‌ها و واحدهای

  • تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
  • ارائه خدمات در انتخاب ماشین آلات، تاسیسات عمومی و طراحی سایت پلان
  • ارائه فرمولاسیون قابل استفاده در تولید محصولات
  • مشاوره بازاریابی و صادرات محصول با کیفیت به کشورهای دیگر
  • مشاوره اصلاح تکنولوژی، نوسازی و بازسازی واحدهای قدیمی
  • مشاوره ارتقا بهروری بنگاه

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک جهت نوشتن طرح توجیهی می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.


منبع: طرح توجیهی تولید یونولیت

ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی

ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی یکی از الزامات افزایش بهره‌وری افراد در محیط‌های شغلی است. متأسفانه در اکثر مواقع این تعادل برقرار نمی‌شود و افراد نمی‌توانند یک نقطه تعادل در زندگی خود ایجاد کنند. این موضوع به تنهایی عامل اصلی افزایش ناراحتی فکری و روحی در شما خواهد بود. شما به عنوان کارفرما یا فردی که می‌خواهید درآمد بالایی داشته باشید، باید بتوانید این موضوع را حداقل برای خود حل کنید. اما چگونه و در چه حد می‌توان به طور متناسب کار و زندگی کرد؟ در ادامه به دنبال راهی برای رسیدن به آرامش در هر دو بعد زندگی خواهیم بود. برای آشنایی با اصول مدیریت کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه وضعیت کار و زندگی از کارشناسان کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 منبع: تعادل بین کار و زندگی




ایجاد تعادل بین کار و زندگی

توازن بین کار و زندگی شخصی، یکی از نیازهای اساسی افراد به حساب می‌آید. هر کس خودش هم باید تلاش کند تا میزان فشار وارده را کاهش دهد و آن را مدیریت کند. این امر یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند از کار و زندگی شخصی‌تان لذت ببرید. در ادامه راهکارهایی را ارائه می‌دهیم تا به راحتی بتوانید بین کار و زندگی اجتماعی خود تعادل ایجاد کنید. مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می‌تواند به شما برای کاهش فشار کاری و ایجاد این توازن بدون آسیب به درآمدتان یاری برساند.

1- خودتان را بررسی کنید

باید بتوانید خودتان را به چالش بکشید. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا بین کار و زندگی شخصی تعادل ایجاد کنید، به چالش کشیدن رفتارها و اندیشه‌های خودتان است. از باورها و اندیشه‌های خودتان برای رسیدن به تعادل در زندگی استفاده کنید. سعی کنید مثبت فکر کنید و مسئولیت صددرصدی کارهایی که انجام دادید و یا می‌دهید را بر عهده بگیرید.

تحقیقات ثابت کرده افرادی که بین کار و زندگی شخصی‌شان تعادل ندارند، همان‌هایی هستند که باورهای ضعیف و یا محدود کننده‌ای دارند. سعی کنید در طول روز زمان‌هایی را برای فکر کردن و اندیشیدن به مسیر زندگی خود انتخاب کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا ضمن شناخت خودتان، موضوعات ناراحت کننده را از خود دور کنید.

2- ایجاد تعادل بین کار و زندگی با گوش دادن به صدای درون

بخش مهم نبود تعادل در کار و زندگی مربوط به عدم توجه به صداهای درونی است. همه ما نواها و صداهایی را در درون خود داریم و فقط این خود ما هستیم که آن‌ها را می‌شنویم. برخی از این جملات منفی هستند و شما بدون آنکه بدانید روزانه هزاران بار با خودتان تکرار می‌کنید که من«نمی‌دانم، نمی‌خواهم، نمی‌توانم». به مرور زمان شما این جملات را باور می‌کنید و نمی‌توانید تصمیمات قاطعی بگیرید که این روی تعادل زندگی شما تأثیر می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد تا تمرکز کنید.

3- اهمیت دادن به مسائل عاطفی

انسان‌ها برای زندگی کردن آفریده شده‌اند. اگر شما تمام روز خود را فقط کار کنید و احساسات درونی و نیازهای روحی خود را سرکوب کنید، دچار عدم تعادل بین کار و زندگی شخصی می‌شوید. به احساسات‌تان توجه کنید و از آن برای بهبود اوضاع زندگی شخصی و کاری‌تان استفاده کنید.

4- وقت گذاشتن برای رسیدگی به خانواده

اهمیتی ندارد چقدر کار دارید، برای اینکه بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنید باید زمان مشخصی را برای خانواده کنار بگذارید. یادتان باشد خانواده ریشه شماست و بهترین کسانی که می‌توانند از شما در هر شرایطی حمایت کنند، خانواده‌اند. اگر فقط کار کنید این منبع حمایتی را از دست خواهید داد. پس لطفا ساعات مشخصی را برای ارتباط با خانواده و گذراندن وقت با آن‌ها تنظیم کنید.

5- ایجاد تعادل بین کار و زندگی با تنظیم زمان مناسب برای تفریح

کسانی که بین کار و زندگی شخصی خود تعادلی برقرار نمی‌کنند، زمانی را برای تفریح نیز در نظر نمی‌گیرند. تفریح برای انسان‌ها لازم است زیرا باعث کاهش فشار روانی، خستگی، بهبود روابط و افزایش سلامتی در شما خواهد شد. به این ترتیب می‌توانید هم در محیط کار عالی عمل کنید و هم باعث تعادل در زندگی شخصی خود شوید.

6- نظم در محیط کار

میز خود را همیشه مرتب و منظم نگه دارید. یادتان باشد هر چقدر نظم محیطی که شما در آن کار می‌کنید بیشتر باشد، بهره‌وری‌تان افزایش پیدا می‌کند و زمان کمتری را صرف انجام کارهای اداری خود می‌کنید. این روی تعادل زندگی‌تان تأثیر می‌گذارد، چون می‌توانید زمان بیشتری در خانه و در کنار خانواده سپری کنید.

7- جدا کردن مسائل کاری از زندگی شخصی

مطالعات نشان داده کسانی که نمی‌توانند تعادلی بین کار و زندگی شخصی خود ایجاد کنند، همیشه مسائل کاری را به منزل می‌برند و فشار روانی و کاری را به اعضای خانواده نیز منتقل می‌کنند. تمرین کنید که وقتی پشت درب خانه می‌رسید هیچ مسئله‌ای از محیط کار را به داخل خانه وارد نکنید و فقط به امور خانه و خانواده بپردازید. این کار به بهبود تعادل بین زندگی و شغل افراد منجر خواهد شد.

8- بیش از حد اضافه کاری نکنید

ساعات کاری یکی از مهم‌ترین عوامل بهره‌وری در افراد است. اما وقتی ساعت‌های کاری یک نفر زیاد باشد دلیل بر بهبود کیفیت زندگی نیست. این مورد هم روی زندگی شخصی فرد و هم روی کارش تأثیر می‌گذارد. سعی کنید در کارتان برنامه ریزی داشته باشید تا بتوانید وظیفه هر روز خود را در همان روز تعیین شده انجام دهید. اضافه کاری بیش از حد فقط شما را خسته‌تر کرده و نمی‌گذارد از کار و از زندگی‌تان لذت ببرید.

تعادل بین کار و زندگی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که نه تنها خود فرد، بلکه سازمان‌ها نیز باید به آن اهمیت بدهند. کارفرمایان نیز باید با ایجاد ساعات کاری منعطف و درک نیازهای کارمندان خود به این مهم بها بدهند، تا همه بتوانند هم از کارشان لذت ببرند و هم وقت کافی برای خود و خانواده داشته باشند.

9- برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی گاهی هم کمک بگیرید

اگر زمان زیادی را صرف کار می‌کنید، دیر یا زود خسته خواهید شد پس بهتر است از دیگران کمک بخواهید. برای مثال از کارفرما بخواهید که برای بالا بردن کیفیت کار و تسریع در پروژه کسی را برای کمک به شما تعیین کند. البته باید روحیه کار تیمی نیز داشته باشید تا بتوانید نتیجه دلخواه بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه وضعیت کار و زندگی از مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک می توانید با شماره 02166418908 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

آیا «نه» گفتن تأثیری در بهبود تعادل بین کار و زندگی می‌گذارد؟

بله. بیشتر مشکل‌ها از همین موافقت‌های بی جا صورت می‌گیرد. وقتی فردی نمی‌تواند به درخواست‌های دیگران پاسخ منفی بدهد، مجبور است چند برابر کار کند و زندگی خود را فدای یک کلمه کند. اگر بتوانیم به راحتی به درخواست‌های نا به جای دیگران «نه» بگوییم، از تعادل ایجاد شده بین کار و زندگی خود لذت خواهیم برد.

آیا راه ساده‌تری برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی وجود دارد؟

البته. شما می‌توانید یک روز خود را به سه بخش مفید تقسیم کنید. 8 ساعت بخوابید، 8 ساعت کار کنید و 8 ساعت به زندگی شخصی خود بپردازید. این یک برنامه ساده و کاربردی برای شما خواهد بود تا به بهبود تعادل در زندگی خود کمک کنید.



منبع: تعادل بین کار و زندگی