مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

تفویض اختیار بررسی صدور جوازهای تأسیس صنعتی به خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها

براساس ابلاغ معاون طرح و برنامه مبنی بر تفویض برخی از اختیارات وزارت صنعت معدن وتجارت به خانه صنعت، معدن و تجارت استان‌ها طی نامه شماره ۲۳۳۱۰۵ / ۶۰/ مورخ ۲/۹ / ۹۸ و باتوجه به هماهنگی‌های به عمل آمده، منبعد کلیه مراحل دریافت مدارک و بررسی‌های کارشناسی در خصوص درخواست صدور، اصلاح، تمدید و انتقال جواز تأسیس و توسعه صنعتی در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی، از طریق سامانه بهین‌یاب با رعایت کلیه ضوابط و مقررات مربوط توسط خانه صنعت، معدن و تجارت در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، گلستان، مازندران، سمنان، تهران، البرز، زنجان، کرمانشاه، اصفهان، یزد، کرمان، فارس و مرکزی) انجام می‌شود. این روند بدیهی است با تامین زیرساخت‌های فیزیکی، جذب و آموزش نیروی انسانی به سایر استان‌های کشور تسری خواهد یافت.

 

برای دریافت مشاوره  مدیریت کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : تفویض اختیار بررسی صدور جوازهای تأسیس صنعتی

 

جواز تاسیس صنعتی چیست؟

اشخاص حقیقی یا حقوقی که تمایل به راه‌اندازی یک فعالیت تولید صنعتی را پیدا می‌کنند؛ برای شروع فعالیت نیازمند اخد جواز تاسیس صنعتی بعنوان یک موافقت نامه اولیه قانونی جهت شروع فعالیت درقالب یک طرح توجیهی سرمایه گذاری در زمینه انتخاب شده می‌باشند.

دارنده جواز بموجب اخذ آن به یکی از شهرک‌های صنعتی واقع در محدوده جغرافیایی مندرج در جواز تاسیس توسط سازمان صادرکننده جهت تامین زمین پیش‌بینی شده در متن جواز معرفی و پس از عقد قراداد و خرید زمین مراحل ساخت و ساز را مطابق مقررات و نیازمندیهای طرح صنعتی تا مرحله تولید کالای صنعتی و تامین شرایط اخذ پروانه بهره‌برداری  آغاز می‌کند.

چه زمانی برای گرفتن پروانه باید اقدام کرد؟

همانطور که گفته شد، انجام هر فعالیت صنعتی نیاز به بررسی و دریافت مجوزهای لازم برای شروع کار دارد. پس از صدور جواز، شما به طور قانونی می‌توانید در زمینه مربوطه شروع به فعالیت کنید. معمولا جوازها برای 6ماه صادر می‌شوند؛ پس در طول این مدت فرصت دارید تا پروژه خود را احداث کرده و مفاد مربوط به آن را رعایت نمایید. پس از اقدامات لازم و طی دوره مذکور می‌توانید برای دریافت پروانه اقدام بکنید. برای دریافت پروانه بهره برداری کلیک کنید.

خدمات مرکز کاردوک

مرکز مشاوره کاردوک با گردهم آوری جمعی از کارشناسان و اساتید در حوزه صنعت و تجارت این امکان را به شما می دهد تا بتوانید علاوه بر استفاده از تجربیات آن ها، راهنمایی های لازم جهت شروع، اجرا و بهره برداری از یک پروژه به طور کامل دریافت کنید. تنها کافی است با شماره های مندرج در سایت تماس گرفته و از خدمات مشاوره کسب و کار کاردوک استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره  مدیریت کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : تفویض اختیار بررسی صدور جوازهای تأسیس صنعتی

طراحی پرسونا | چگونه پرسونا بنویسیم؟

طراحی پرسونا یکی از روش های نوین برای ورود به بازار پر رقابت امروزی است. بنابراین اگر خدمات یا محصولی را ارائه می دهید، به احتمال زیاد بارها پرسونا را طراحی و بر اساس آن رفتار کرده‌اید. در واقع این اطلاح به تازگی در دنیای تکنولوژی تعریف شده و در حوزه‌های متنوعی از جمله بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ نیز وارد شده است. پرسونا در بازاریابی محتوا، مدیریت ارتباط با مشتریان، تولید محتوا، مدل کسب و کار، ارائه مطلب و حتی توسعه محصول به‌ کار می‌رود و در همه‌ی آن‌ها، معنای کمابیش مشابهی دارد. پرسونا انواع مختلفی دارد و در زمینه‌های مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد. با شناخت پرسونا، به طور موثرتر می‌توانید با مخاطبان‌تان ارتباط برقرار کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی پرسونا می‌توانید با مشاوران مرکز مشاورهکاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : طراحی پرسونا


هدف از طراحی پرسونا

پرسونا باعث شناخت مخاطبین، مشتریان، خریداران، مصرف‌کنندگان و دیگر افراد مرتبط با کسب و کار می‌شود. در واقع عدم شناخت مخاطب باعث می‌شود که روند معرفی کسب و کار و پیشرفت در آن به مشکل بر بخورد. از این رو باید با نوشتن پرسونا مخاطب‌های مورد نظر خود را بشناسید. در ادمه جزئیات بیشتری را در مورد نوشتن پرسونا به شما آموزش خواهیم داد. لطفاً تا انتها همراه ما باشید.

مفهوم پرسونا

پرسونا شخصیت ‌سازی فرضی و در عین حال کاملا مشخص و واضح از یک فرد است که باید قابلیت تطبیق با مشتری‌ها را داشته باشد. برای اینکه فرآیند شخصیت سازی را انجام دهید باید اطلاعات جامعی در مورد مخاطبین خود داشته باشید. اطلاعات باید برگرفته از ویژگی‌های روحی و اخلاقی تا اطلاعات جنسیتی و وضعیت تأهل و حتی الگوهای فکری و رفتاری مخاطبان شما باشد تا بتوانید یک پرسونای حرفه‌ای بنویسید. پرسونا در واقع نماینده یک کاربر هدف واقعی است.

مراحل نوشتن یک پرسونا

مرحله اول طراحی پرسونا | جمع آوری اطلاعات

شما باید اطلاعاتی کامل و با جزئیات زیادی از مخاطبین خود جمع‌آوری کنید. در جمع آوری اطلاعات خود باید به مسائل و مشکلات کاربران نیز توجه ویژه داشته باشیم. نیازها و اهداف تجاری را در جمع آوری اطلاعات از کاربران مورد بررسی قرار دهید. اگر نتوانستید که با کاربران مصاحبه کرده و اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید می‌توانید از طریق جستجو در رسانه‌های اجتماعی اطلاعات مورد نیاز خود را مورد بررسی قرار داده و جمع آوری کنید.

اطلاعات جمع آوری شده باید شامل این موارد باشد؛ سن، جنسیت، شغل، محل زندگی، علایق، میزان درآمد، مشکلات و نیازها، بینش و طرز نگرش به جهان.

مرحله دوم طراحی پرسونا | انتخاب تصویر

مهم است که شما تصاویری از مخاطبان خود داشته باشید. اگر این کار ممکن نیست می‌توانید از تصاویر انیمیشنی و یا بازیگران خارجی استفاده کنید.

مرحله سوم طراحی پرسونا | نام و سمت

نام و سمت شغلی مخاطب مورد نظر خود را بنویسید. در این زمینه سعی کنید از نوشتن پرسوناهای خیالی جلوگیری کنید چون زیاد کاربردی نخواهد بود. نوشتن نام و سمت مخاطب باعث می‌شود با آن ارتباط بهترین برقرار کنید.

مرحله چهارم طراحی پرسونا | تاریخچه

جزئیات دقیق در مورد مسیری که مخاطب طی کرده تا به مجموعه شما بپویندد را جست و جو کنید. بررسی کنید چه چیزی باعث شده تا او به مجموعه شما جذب شود و در آن باقی بماند.

مرحله پنجم طراحی پرسونا | ساخت پرسونا و به اشتراک گذاشتن آن

به یاد داشته باشید، مهم است که پرسونای خود را مستند کرده و آن را با همه افراد تیم خود به اشتراک بگذارید تا آنها درک کنند که در تعامل با چه کسی هستند. در این زمینه شما باید پرسونای خود را بنویسید و آن را به اشتراک بگذارید. وقتی که پرسونا را به اشتراک گذاشتید همه باید آن را مطالعه کنند تا متوجه شوند که چه مخاطبانی دارند و محصولات و خدمات را بر اساس نیازها و مشکلات مخاطبان خود تهیه و تولید کنند.

علت اهمیت پرسونا

  • درک درست از مخاطب مورد نظر
  • ارائه مناسب‌تر و بهتر محتواهای مختلف متناسب با نیاز مخاطبین
  • رفع نیازها و دغدغه‌های مخاطب
  • کمک به شناخت نیازها، تجربیات، رفتار و اهداف مخاطبان

کوتاه سخن اینکه...

طراحی یک پرسونای مناسب برای پیشرفت کارتان بسیار اهمیت دارد. از این رو تلاش کنید با جمع آوری اطلاعات بهترین پرسوناها را از مخاطبین خود بنویسید تا بتوانید نقطه نظرات و اهداف آن‌ها را در محصول و خدمات تولیدی خود به کار بگیرید.

سؤالات متداول در خصوص نوشتن پرسونا

آیا باید برای نوشتن پرسونا از مخاطب اجازه بگیریم؟

بله شما باید از مخاطب خود اجازه بگیرید تا بتوانید یک پرسونای مناسب را بنویسید. از این رو می‌توانید از طریق ارسال ایمیل از آنها اجازه بگیرید.

چگونه شروع کنیم؟

می‌توانید یک پرسشنامه تهیه کرده و به مخاطبان و مشتریان خود ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید که اطلاعات را تکمیل کنند و دوباره برای شما بفرستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی پرسونا می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : طراحی پرسونا

درخواست مجوز استخراج بیت کوین | چگونه مجوز استخراج بیت کوین را ثبت کنیم؟

با قانونی شدن استخراج بیت کوین، بسیاری از سرمایه گذاران به دنبال باهی برای ثبت درخواست مجوز استخراج بیت کوین هستند. برای شروع به هر فعالیت صنعتی نیاز به آگاهی از قوانین مربوط به آن حوزه و کسب مجوزهای لازم از ارگان های مربوطه است. به دلیل تازگی ورود صنعت رمز ارزها، افراد محدودی از قوانین و چگونگی ارائه مجوز از جانب سازمان های مربوطه اطلاعات دارند. کارشناسان مجرب مرکز مشاوره کسب و کار کاردوکبا تجربه چندین ساله در عرصه صنعت و تجارت می توانند شما در این زمینه راهنمایی نمایند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درخواست مجوز استخراج بیت کوین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: مجوز استخراج بیت کوین


درخواست مجوز استخراج بیت کوین | به کدام ارگان باید مراجعه کرد؟

فرایند گرفتن جواز تولید بیت کوین و سایر رمز ارزهای دیجیتالی همانند اخذ جواز تاسیس سایر کالاهای صنعتی از طریق سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استان های کشور صورت می گیرد. لذا متقاضیان احداث واحد تولید بیت کوین باید درخواست خود را در سامانه بهین یاب (متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت) از طریق اینترنت ثبت نماید. برای ثبت نام در سامانه بهین یاب کلیک کنید.

مراحل صدور و  درخواست مجوز استخراج بیت کوین

متقاضی سرمایه گذاری تولید بیت کوین پس از ثبت نام در بهین یاب و تهیه طرح توجیهی فنی اقتصادی باید اطلاعات فنی و مالی آن را وارد سامانه مذکور نماید و پس از نهایی شدن ورود اطلاعات به کارشناس مسئول بررسی کننده در ادارات صنعت، معدن و تجارت مراجعه و با هماهنگی خانه های صنعت، معدن و تجارت ضمن اصلاح و تایید اطلاعات وارده فنی و مالی، فرم استعلام های شرکت شهرک‌های صنعتی شهرستان محل فعالیت و همچنین اداره محیط زیست همان استان را دریافت نمایند. برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

با مراجعه به شرکت شهرک‌های صنعتی در یکی از شهرکهای صنعتی زمینی را با ابعاد و مساحت مورد نیاز برای احداث محل مورد نیاز مزرعه تولید بیت کوین رزرو کرده و به همراه پاسخ مثبت اداره محیط زیست شهرستان مورد نظر به سازمان صنعت و معدن تحویل دهد. در مرحله بعد با مراجعه به بانک هزینه صدور جواز تاسیس را به حساب خزانه دولت پرداخت و رسید کاغذی صاحب حساب را تحویل کارشناس مسئول صدور جواز تاسیس نمایند تا امکان طی مراحل چاپ و صدور جواز تاسیس با امضا ریاست سازمان صمت آن استان فراهم گردد.

ضوابط صدور پروانه بهره برداری تولید بین کوین

پس از صدور جواز تاسیس و خرید زمین در شهرک صنعتی و اتمام مراحل ساخت و ساز ساختمانی،خرید امتیازهای برق، آب، گاز، مخابرات، نصب تاسیسات و ماشین آلات، متقاضی می‌‍تواند در خواست پروانه بهره برداری کند. برای اطلاع از مدارک مورد نیاز برای جواز تاسیس کلیک کنید.

الزامات مهم در صدور پروانه بهربرداری بیت کوین

سرمایه گذار لازم است در مسیر انتخاب طرح تولید بیت کوین با ضوایط ذیل آشنا باشد.

1-استقرار طرح استخراج رمز ارز تنها در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب و نیروگاه‌ها امکان‌پذیر است.

2- صدور و یا اصلاح جواز تاسیس برای استخراج رمز ارز در محل واحدهای تولیدی فعال صنعتی و معدنی ممنوع می‌باشد.

3-صدور جواز تاسیس برای متقاضیانی که مجموع برق مصرفی تجهیزات و ماینرهای آن‌ها کمتر از 250 کیلووات(ولت-آمپر) باشد، ممنوع است.

4-در صورتی که به هر دلیلی امکان استقرار بنگاه در شهرک و نواحی صنعتی وجود نداشته باشد؛ ارائه قرار داد اجاره منعقده در محل با کاربری صنعتی در دفاتر اسناد رسمی و دارای کد رهگیری الزامی است. همچنین استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منوط به موافقت شرکت شهرک‌های صنعتی محل استقرار بنگاه می‌باشد.

5- اطلاعات ثبت شده در سامانه بهین‌یاب به وزارت نیرو ارسال می‌گردد و پس از اختصاص انشعاب برق، وزارت نیرو اطلاعات را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌نماید.

5-رعایت قوانین و مقررات زیست محیطی با استعلام از حفاظت محیط زیست استان صورت می‌پذیرد.

6- اعتبار جواز تاسیس صادره شش ماهه بوده و با ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی طرح و تائید آن توسط سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها فقط برای یکبار قابل تمدید است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درخواست مجوز استخراج بیت کوین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: مجوز استخراج بیت کوین

راه اندازی کسب و کار | اصول راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار در کنار درآمدی که می تواند برای شما ایجاد کند، سختی ها و دشواری هایی نیز به همراه دارد. شاید شما از داشتن یک شغل یکنواخت خسته شده‌اید و دوست دارید برای خودتان کسب و کاری داشته باشید. حتی ممکن است ایده‌های بسیار خوبی در ذهن داشته باشید، اما مشکل اینجاست که نمی‌دانید از کجا شروع کنید تا در مسیر دلخواه خود قرار بگیرید. پس اولین کاری که می کنید جستجو و به دست آوردن اطلاعات برای شروع کار است. در این مقاله با ما همراه باشید تا فوت و فن های ضروری را یاد بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اطلاع از چگونگی شروع کار می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 


منبع : راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار

شروع یک کسب و کار نه به ترسناکی داستان‌هایی است که دیگران تعریف می‌کنند و نه آنقدر ساده است که هیچ کاری برایش انجام ندهیم. برای موفق شدن باید راه و چاه آن را بدانید، به خصوص اگر به دنبال کسب درآمد و اشتغال زایی هستید. از این طریق می‌توان در مسیر درست قرار گرفت. در ادامه به زبان ساده، صفر تا صد راه‌اندازی یک کسب و کار شرح داده شده تا بتوانید شروع خوبی داشته باشید و به نتایج دلخواه خود برسید.

اصل اول راه اندازی کسب و کار |سنجش  آمادگی

شروع یک کسب و کار تازه شما را وارد دنیایی متفاوت می‌کند. از همین رو برای موفقیت باید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. در تمام مسیر تنها کسی که باید تصمیمات را بگیرد، شما هستید. پس خوب خودتان را بررسی کنید که آیا توانایی مقابله و رفع مشکلات احتمالی را دارید یا نه. شروع یک کسب و کار با ریسک‌های مختلفی همراه است. وقتی خودتان را بشناسید متوجه می‌شوید که آیا اهل ریسک کردن هستید یا نه.

اصل دوم| شناسایی نیاز بازار

قبل از هر اقدامی شروع به تحقیق و بررسی این موضوع کنید که نیاز بازار امروزه در چیست. شاید محصول و یا خدماتی که شما قصد دارید روی آن کار کرده و سرمایه‌گذاری کنید، عالی باشد، اما نیاز بازار نباشد. پس برای جلوگیری از شکست در همان ابتدای کار، اوضاع و شرایط بازار را به دقت بررسی کنید.

اصل سوم راه اندازی کسب و کار | برنامه‌ریزی برای تمامی مراحل

هر قدمی که می‌خواهید برای شروع کسب و کار خود بر دارید باید طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده باشد. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند که بدانید در کجای راه قرار دارید و چقدر از مسیر باقی مانده است. برنامه‌ریزی شما باید به سؤالات اصلی‌تان در مورد راه‌اندازی کسب و کار، پاسخ‌های قانع کننده‌ای داشته باشد.

اصل چهارم | تأمین بودجه لازم

برای ایجاد یک شغل شما به منابع مالی نیاز دارید. بدون آن نمی‌توانید یک کسب و کار موفق راه‌اندازی کنید. هزینه‌های شما نیز باید برنامه‌ریزی شود. به عنوان مثال بخشی از بودجه شما برای شروع کار است، اما بخش دیگر آن برای موارد پیش بینی نشده در حین کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. یادتان باشد تأمین هزینه‌های مالی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های راه‌اندازی یک کسب و کار سودآور است که باید آن را مورد توجه قرار دهید.

اگر هم در تأمین هزینه‌های خود دچار مشکل هستید می‌توانید از دوستان و آشنایان، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری کمک بگیرید تا بتوانید بودجه مورد نیاز خود را تأمین کنید. برای اطلاع از نحوه تامین منابع مالی کلیک کنید.

اصل پنجم راه اندازی کسب و کار | دانش مورد نیاز را فرا بگیرید

اگر در مورد کسب و کاری که می‌خواهید راه‌اندازی کنید، اطلاعات کافی نداشته باشید، پروژه شما با شکست مواجه خواهد شد. باید دانش مورد نیاز برای حرفه‌ی جدید خود را یاد بگیرید تا بتوانید طرح‌ها و ایده‌های کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده و یا آن‌ها را به چالش بکشید. بنابراین از آموختن غافل نشوید و مهارت‌های لازم را بیاموزید.

اصل ششم | تأسیس شرکت

حالا که هم برنامه‌ریزی کردید و هم سرمایه‌ لازم را به دست آوردید باید شرکتی برای خود راه‌اندازی کنید. تأسیس شرکت و انتخاب یک نام تجاری برای شما بسیار اهمیت دارد، چون اینگونه می‌توانید اعتبار خود را بالا برده و باعث جذب سرمایه‌گذاران و افراد خِبره به کسب و کار خود شوید. این اتفاق می‌توانید باعث پیشرفت کاری شما شود. از طرفی دیگر با تأسیس یک شرکت و انتخاب یک برند شما صاحب واقعی و قانونی کسب و کارتان می‌شوید. برای اطلاع از نحوه ثبت شرکت کلیک کنید.

اصل هفتم راه اندازی کسب و کار |  بازاریابی کنید

امروزه سیستم قدیمی بازاریابی نمی‌تواند برای شما مفید باشد. برای اینکه بتواند خودتان و کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید باید از بازاریابی استفاده کنید. بازاریابی شما باید به صورت اینترنتی باشد. می‌توانید از طریق سایت شرکت خود، صفحه اینستاگرام و دادن تبلیغات به سایت‌های دیگر، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کرده و برای محصولات شرکت‌تان مشتری پیدا کنید. این کار زمانبر خواهد بود و شما باید صبور باشید.

اصل هشتم | استفاده از کمک متخصصین

کسی که می‌خواهد کسب و کار خود را راه‌اندازی کند باید از کمک متخصصین و مشاوران حرفه‌ای استفاده کند و این کار را در تمام مراحل کسب و کار خود ادامه دهد. حتی ممکن افراد متخصص به شما توصیه کنند که راه و روش خود را تغییر دهید، در اینجا شما باید به تجربه و دانش آن‌ها اطمینان کنید و بدانید که متخصصین قبل از شما این راه‌ها را طی کرده‌اند و باید توصیه‌های آن را جدی گرفته و به کار ببرید. مرکز کاردوک به شما خدمات مشاوره کسب و کار ارائه می دهد.

اصل نهم | صبور باشید

ممکن است کار خود را خوب شروع کنید اما در در حین کار با مشکلات زیادی مواجه شوید و حتی این فکر به ذهنتان برسد که همه چیز را رها کنید. در هر کسب و کاری همیشه مشکلاتی وجود دارند، اما اگر هر کسی بخواهد بر سر هر مشکلی همه چیز را رها کند که هیچ کسب و کاری به سرانجام نمی‌رسد! وقتی در این راه قدم گذاشتید باید صبور باشید، هر چقدر اوضاع سخت شد شما می‌توانید همه مشکلات را برطرف کنید و دوباره جریان رو به رشد کار خود را مشاهده کنید. صبور بودن شما در شروع یک کارآفرینی، در نهایت شما را به موفقیت خواهد رساند.

اصل دهم: از این موارد دوری کنید

برای موفقیت در راه‌اندازی یک کسب و کار باید از مواردی که شما را از مسیر اصلی منحرف می‌کنند دوری کنید. مثلاً : تسلیم شدن، لذت نبردن از کار، رقابت ناسالم، عدم مشورت با دیگران، عدم اهمیت به سلامتی خود، دور زدن قانون، پرداخت نکردن بدهی‌ها و اهمیت ندادن به حساب و کتا‌بها و… از جمله این موارد هستند که فرد باید از آن‌ها دوری کند.

فرصت برای تغییر آینده را از همین حالا برای خود ایجاد کنید. تحول خود به خود ایجاد نمی‌شود و شما باید مولد اصلی این اتفاق باشید. پس اگر می‌خواهید کسب و کار خود را داشته باشید، از همین حالا شروع کنید.

سؤالات متداول

آیا باید اهداف بلند مدتی هم برای شروع کسب و کار خود در نظر بگیریم؟

بله. شما باید برای کسب و کار خود اهدافی با بازه زمانی یک یا چند سال در نظر بگیرید. البته ممکن این اهداف در طول زمان بسته به شرایط، تغییر کنند.

آیا باید برای راه‌اندازی یک کسب و کار از کار قبلی خود دست بکشیم؟

بستگی دارد که شما در چه وضعیت مالی قرار دارید. اگر فکر می‌کنید با رها کردن کار قبلی خود دچار مشکلات شدید مالی می‌شوید، بهتر است با یک برنامه‌ریزی اصولی و حساب شده هم کار قبلی را داشته باشید و هم روی راه‌اندازی کسب و کار جدیدتان تمرکز کنید. اگر از نظر مالی مشکلی ندارید، می‌توانید با خیالی آسوده کار قبلی خود را رها کرده و فقط روی کسب و کار تازه تمرکز کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه یافتن پردرآمدترین شغل ها در ایران  می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300تماس بگیرید.


منبع : راه اندازی کسب و کار

جلوگیری از ضرر مالی | اقدامات لازم برای پیشگیری از ضرر مالی

جلوگیری از ضرر مالی برای هر بنگاه اقتصادی حیاتی است. ضرر مالی می‌توانند همیشه در کمین انواع کسب و کارهای خصوصی و دولتی قرار گیرد. از این رو افرادی که موسس کسب و کاری هستند، بی شک در خطر انواع ضررهای مالی قرار دارند. آمارها در مورد میزان موفقیت یک کسب و کار در یک یا دو سال اول متفاوت است، اما واضح است که مشاغل بیشتری در مقایسه با مشاغل باقی مانده در چند سال اول شکست می‌خورند. برای دریافت مشاوره کسب و کار جهت جلوگیری از ضررهای مالی احتمالی از مرکز کاردوک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جلوگیری از ضرر مالی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : جلوگیری از ضرر مالی

جلوگیری از ضرر مالی

شاید برایتان سؤال باشد که اگر یک کارآفرین بخواهد تجارت جدیدی را شروع کند، چه کاری می‌تواند برای پیشگیری از ضررهای مالی انجام دهد؟ به طور خاص، چگونه کارآفرینان می‌توانند خطرات مالی یک تجارت جدید را کاهش دهند؟ در اینجا مواردی وجود دارد که می‌توانید در صورت شروع یک تجارت جدید، به کاهش ریسک‌های مالی منجر شود.

جلوگیری از ضرر مالی با تهیه یک برنامه جامع

یکی از اولین اقدامات برای کمک به کارآفرینان برای کاهش ریسکهای مالی یک تجارت جدید، تهیه یک برنامه تجاری است. قبل از هر کاری، باید بدانید که چه مدت و چه مقداری از سرمایه را برای سرمایه گذاری در تجارت جدید خود می‌خواهید. علاوه بر این، باید تحقیقات گسترده‌ای در بازار انجام شود. این کار به شما ایده می‌دهد که آیا کسب و کار جدید شما شانس موفقیت دارد یا خیر؟

انجام تست‌های کنترل کیفیت

شما باید قبل از ارائه هر چیزی در مقیاس گسترده، بررسی خدمات مشتری در مورد محصولات یا خدمات خود را پیاده سازی کنید. یک گروه آزمایش یا تست بتا داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را قبل از شروع واقعی، بهبود بخشید. این شانس بیشتری برای موفقیت در سرمایه گذاری به شما می‌دهد. این امر به شما کمک می‌کند تا محصولی را که نیاز به کار عمده دارد به منظور داشتن یک محصول مناسب، از راه اندازی آن خودداری کنید.

کنترل کیفیت و بازبینی در طول تولید و فعالیت بنگاه نیز اهمیت دارد. در واقع عارضه یابی یکی از اصول مدیریتی است که امروزه این خدمت به طور تخصصی توسط مراکز مشاوره کسب و کار ارائه می شود. برای اطلاع از روش های عارضه یابی سازمانی کلیک کنید.

جلوگیری از ضرر مالی با محدود کردن وام

اگر باید با وام تجاری کار را شروع کنید، آن را تا جایی که می‌توانید تا زمان رسیدن به اطمینان، مدیریت کنید. شاید مبهم به نظر برسد، اما مبلغ مورد نیاز برای قرض گرفتن به وضعیت اقتصادی شما و اینکه چه نوع شغلی را شروع می‌کنید، بستگی دارد. برای کاهش ریسک مالی، فقط در صورت لزوم وام خود را بردارید و سعی کنید آن را تا حد ممکن پایین نگه دارید. اگر امکان تأمین بودجه بدون وام وجود داشته باشد، این امر برای کاهش ریسک‌های مالی شما ایده آل خواهد بود.

حساب‌های دریافتنی را پایین نگه دارید

برای اینکه در طول زمان در کار خود بمانید، باید هر محصول یا خدماتی را که می‌فروشید، حساب های آن را جمع آوری کنید. حساب‌های دریافتنی خود را پیگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که مشتریان به موقع فاکتورها را پرداخت می‌کنند. موفقیت یا عدم موفقیت شما به توانایی ورود پول به گردش مالی شما بستگی دارد.

متنوع سازی درآمد

در هر زمانی اگر برایتان ممکن باشد باید بیش از یک منبع درآمد داشته باشید. اگر تجارت شما نمی‌تواند این فرصت را به شما بدهد، داشتن یک برنامه تهیه پشتیبان برای جلوگیری از ورشکستگی یک تجارت خوب است.

جلوگیری از ضرر مالی با خرید بیمه

خرید بیمه در برابر مرگ، فاجعه و هر چیز دیگری که احساس می‌کنید ممکن است به طور بالقوه تجارت شما را به خطر اندازد، لازم است. اگرچه برای خرید بیمه مقداری پول صرفه جویی می‌شود، اما آرامش ذهنی خوبی برای تجارت شما به همراه می‌آورد و در صورتی که واقعاً چیزی را هم از دست دادید، می‌تواند بخشی از ضررهای مالی شما را جبران کند.

پس انداز کنید

تا آنجا که می‌توانید بخشی از درآمد کسب و کار خود را پس انداز کنید. این بدان معنی است که شما روی بهبود وضعیت مالی خود و جلوگیری از هر گونه ضرری سرمایه‌گذاری می‌کنید. داشتن یک صندوق اضطراری همیشه می‌تواند راهگشای مشکلات احتمالی در کسب و کارتان باشد.

کوتاه سخن

به عنوان یک کارآفرین، شما نمی‌توانید در مورد تعداد مشاغل جدید که هر سال شکست می‌خورند کاری انجام دهید. همچنین نمی‌توانید 100٪ تضمین کنید که کسب و کار شخصی شما همیشه موفق خواهد بود. با این حال، می‌توانید برای کاهش ریسک‌های مالی کسب و کار جدید خود اقدام کنید و به آن شانس بیشتری بدهید. با دریافت مشاوره کسب و کار با اطمینان کامل در این مسیر به موفقیت می‌رسید.

سؤالات متداول در خصوص جلوگیری از ضرر مالی

آیا برنامه‌ریزی نقشی در کاهش ضررهای مالی دارد؟

برنامه‌ریزی باعث می‌شود اهدافی را مشخص کنید که می‌خواهید در آینده به دست آورید و آگاهانه‌تر سرمایه‌گذاری کنید. درواقع برنامه‌ریزی کمک می‌کند که متوجه شوید سرمایه‌گذاری‌هایتان چقدر به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کرده است.

قبل از اقدام به دریافت وام چه کاری باید انجام دهیم؟

هنگام درخواست وام، تمام مقالات و مستندات را با دقت بخوانید. بسیاری از بانک‌ها هزینه‌های پنهانی دارند که هنگام پرداخت وام شامل می‌شوند. این هزینه‌ها برابر با مبلغ وام با بهره بالا است. بنابراین، محتاط باشید. مهمتر از همه، شما باید بودجه را تخمین زده و قبل از هر کاری، یک برنامه مالی طراحی کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه جلوگیری از ضرر مالی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : جلوگیری از ضرر مالی