در هر سازمان و یا اُرگانی این مسئله پیش میآید که افراد و حتی مدیران زمانهایی را دچار احساس بی انگیزگی شوند. از این رو ایجاد انگیزه در کارکنان بسیار مهم است، چرا که هر چقدر کارکنان و اعضای تیمها از انگیزه بالاتری برخوردار باشند، سرعت عمل و راندمان کاریشان بالاتر میرود. همچنین این مهم ارتباط مستقیمی با پیشرفت شرکتها خواهد داشت. اما ایجاد انگیزه با پاداش دادن و باج دادن تفاوت دارد، در ادامه به شرح روش های کاربردی جهت ایجاد انگیزه ارائه داده ایم. برای دریافت مشاوره کسب و کار کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه ایجاد انگیزه در کارکنان میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع : ایجاد انگیزه در کارکنان
انگیزه خود به خود شکل نمیگیرد و ناگهان نیز از بین نمیرود. از این رو باید راهکارهای عملی را در شرکتها و بین کارمندان ایجاد کنیم تا آنها بتوانند دوباره شور و شوق کار کردن را پیدا کنند. فراموش نکنید وقتی کارمندان انگیزه خود را از دست میدهند ممکن است شرکت را ترک کنند و این مهم هزینههای زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت. در ادامه ما راههایی را برای بالا بردن و ایجاد انگیزه در کارکنان به شما ارائه میدهیم. لطفاً تا انتها همراه ما باشید.
کارمندان شما زمان زیادی از زندگی خود را صرف کار در دفتر میکنند. بنابراین سعی کنید تا آنجا که ممکن است محیط دفتر را به عنوان یک محیط دوستانه و جذاب جلوه دهید. وقتی فضای دلپذیری ایجاد کنید که در آن کارمندان احساس راحتی کنند، هر روز مشتاقانه خانه را به سمت محل کار ترک میکنند.
همه میخواهند بخاطر کاری که انجام دادهاند، شناخته شوند؛ صرف نظر از این که آیا این برای یک کار یا موفقیت شخصی بوده است. تصدیق شغلی که با یک مدیریت عالی انجام شده باشد بیشتر از آنچه فکر میکنید برای یک کارمند مهم خواهد بود. همیشه به یاد داشته باشید که تصدیق کارمندان را همیشه در اولویت خود قرار دهید.
پاداش به کارمندان باید جدا از حقوق دریافتی باشد و همچنین میتواند خلاقیت به خرج دهید و ارزش معنوی پاداش را بالا ببرید. تعریف در جمع، نشان دادن کارمند نمونه به دیگران و... میتواند جزء پاداش به کارمندان به حساب آید. مثلاً میتوانید به عنوان پاداش یک هفته به کارمند خود اجازه دهید که در بهترین مکان پارکینگ خودرو خود را پارک کند. پاداشهای این چنینی انگیزههایی ساده اما پایدار را به کارمندان میدهد.
ارتباط برقرار کردن همیشه در محیطهای کاری رخ میدهد. از این رو این سادهترین کاری است که میتوانید برای بالا بردن انگیزه در کارمندان خود انجام دهید. هر روز مدت کوتاهی را صرف کنید تا یک کلمه با کارمند خود صحبت کنید. این صحبت میتواند در مورد نگرانیها، دغدغهها و حتی اعتراضات آنها باشد. وقتی یک کارمند متوجه میشود که کسی هست که به حرفهایش گوش دهد انگیزه بیشتری برای کار کردن پیدا خواهد کرد.
کمی رقابت بین کارمندان ضرری ندارد. یک محیط رقابتی یک محیط تولیدی است. کارکنان را تشویق کنید که در مسابقات یا چالشهای سالم شرکت کنند. این مهم ممکن است منجر به افزایش رفاقت بین آنها شود. رقابت دوستانه در بین تیمها به تعامل و مشارکت کارکنان کمک میکند.
مدیران باید اطمینان حاصل کنند که شرکت دارای دید و برنامه ریزی در سطح سازمانی و فردی است. وقتی کارمندان از مسیر پیش روی خود مطمئن هستند که میتواند باعث ارتقاء آنها شود، به سمت یک هدف تلاش میکنند. اهداف قابل دستیابی بسیار مفید هستند زیرا باعث میشود کارمندان بدون اینکه از آنها سؤال شود، سخت تر کار کنند.
هنگامی که کارمندان تصوری نسبت به آنچه که ارائه میشود و مشوقهای لازم را داشته باشند، تعهدشان نسبت به کاری که انجام میدهند و دستوراتی که کارفرما به آنها میدهد نیز افزایش مییابد. اعضای تیم شما وقتی فرصتی برای یادگیری مهارتهای جدید دارند، برای سازمان شما و خودشان با ارزشتر خواهند بود. آموزشهای مورد نیاز خود را برای پیشرفت در مشاغل و آگاهی از جدیدترین فن آوریها و اخبار صنعت به کارمندان خود ارائه دهید.
مسئولیتهای گروهی را در بین کارمندان افزایش دهید. در واقع باید کمی روی سلسله مراتب اداری خسته کننده در شرکت خود کار کرده و آنها را حذف کنید. کارمندان را آزاد بگذارید تا بتوانند ایدههایشان را از طریق کارهای تیمی دنبال کنند و با هر موفقیت کوچکی به آنها پاداشهای درخور دهید.
در حالی که برای یافتن بهترین انگیزهها برای محل کار خود تلاش میکنید، این نکته را بخاطر بسپارید که چه ایدههایی برای شرکت شما جواب میدهد و کدامیک از آنها مناسب شما و محل کارتان نیستند. هر شرکت متفاوت است؛ برخی از این ایدهها ممکن است برای شرکت شما کار کند، در حالی که روشهای دیگر تأثیری روی انگیزه کارکنان نخواهد گذاشت. فراموش نکنید که کارمندی که از کارش لذت میبرد، یک سرمایه ارزشمند است. سعی کنید با افزایش شادی و اتحاد بین کارمندان، انگیزه آنها را نیز افزایش دهید. اگر با وجود انجام کارهای فوق هنوز هم بازدهی کارکنان یا سازمان تان در حد مطلوب نیست بهتر است مقالهعارضه یابی سازمانی را نیز مطالعه کنید.
نشستن طولانی مدت سد راه افزایش انگیزه است. استراحت کوتاه هر ساعت یا دو ساعت میتواند بر ذهن و بدن شما تأثیر مثبت بگذارد. فراموش نکنید که از روی میز بلند شوید و هوای تازه بخورید.
هر رابطه، از جمله روابط کاری، بر اساس اعتماد ساخته میشود. پیش فرض شفافیت یکی از بهترین راهها برای تشویق فضای اعتماد در بین شما و تیم شماست. تیمی که به شما اعتماد داشته باشد با انگیزهتر فعالیت میکند. شفافیت در اطلاع رسانی نیز میتواند در ایجاد انگیزه و اتحاد کار تیمی کمک کند.
برای دریافت مشاوره در زمینه ایجاد انگیزه در کارکنان میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع : ایجاد انگیزه در کارکنان
عارضه یابی سازمانی ، واحدهای تولیدی و حتی صنایع کوچک برای ماندگاری در بازار رقابت لازم و ضروری است. تغییر رویه و بهسازی عناصر سازنده با شرایط جدید شاید در نظر اول سخت و هزینه بر باشد، اما توجه داشته باشید که بدون عارضه یابی شما در حال اتلاف بخشی از ثروت و ارزش افزوده تان هستید. بنابر همین موضوع بسیاری از صاحبان بنگاههای صنعتی کوچک و بزرگ به دنبال افرادی مجرب هستند تا بتوانند این اصلاحات را ترتیب دهند. مشاوران مرکز کاردوک توانایی مطالعه و ارائه راهکار جهت بهینه سازی را دارند. در ادامه به بخش هایی که عمدتا موجب کاهش عملکرد می شوند اشاره کردهایم.
برای دریافت مشاوره عارضه یابی سازمانی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع : عارضه یابی سازمانی
هر کسب و کاری برای ماندگاری در بازار رقابت ناگزیر به تغییر رویه گذشته و بهسازی عناصر سازنده خود با شرایط جدید هستند. پس لازم است فرایندها و عملیاتی را که منجر به تولید ارزش افزوده و ثروت نمی شود، شناسایی و حتی الامکان حذف نمایند.
تغییر شرایط تمام بنگاههای دارای ساختار سنتی را با چالش جدی مواجه ساخته است. ضرورت اصلاحات و تغییرات وسیع به عنوان یک نگرش، نیازمند برداشت جدیدی از روشهای مدیریت در بخشهای مختلف بنگاههای اقتصادی است. راهکار رفع این مشکلات، ایحاد تحول و بهبود به موقع در وضعیت بنگاهها به منظور جلوگیری از ورشکستگی و ارتقا شاخصهای بهره وری و رقابتپذیری است. شرط لازم برای تحقق این موضوع شناخت وضعیت و عارضههای حوزه های مختلف بنگاه میباشد.
انجام فرایند عارضهیابی امکان ارتقا سطح دانش کارکنان، مدیران و کارشناسان بنگاه را در حوزههای تخصصی ایجاد میکند. همگام با همکاری مشاور؛ ریشه یابی مشکلات و یافتن راه حلهای مناسب و اولویتبندی شده فراهم می شود. همچنین کمک میکند تا بنگاه اقتصادی قبل از ایجاد هر تغییر یا حرکت به سوی تعالی، از فاصله وضعیت موجود خود تا رسیدن به وضعیت مطلوب آگاهی و شناخت یابند.
درست است که تغییر وضعیت موجود به دلایل متعدد همواره سخت، هزینهزا، زمان بر و همراه با ریسک میباشد؛ اما آن دسته از بنگاهها که تغییر را قبول نموده و فراتر از آن به استقبالش میروند در مسیر رقابت باقی خواهند ماند. لذا بنگاههای اقتصادی متقاضی بهبود و اصلاح وضعیت موجود جهت انجام مطالعه عارضهیابی می توانند با مرکز کسب وکار کاردوک تماس گرفته تا امکان شناسایی مشکلات و ارایه طرح های تخصصی رفع عارضه را با اتکا به تیمهای تخصصی فراهم و امکان اجرایی شدن راهکارهای لازم جهت ارتقاء سطح یا تغییر تکنولوژی و بهرهوری بنگاه فراهم گردد.
دلایل بروز مشکلات و عوارض بنگاه را به طور کلی می توان در پنج سرفصل ذیل جستجو کرد. اما باید توجه داشته باشید که هر سازمان و واحد صنعتی منحصر به فرد بوده و برای رفع چالش های آن نیاز به مطالعه می باشد.
افرادی که شرکت را ایجاد کرده یا میکنند در بسیاری از مواقع مستقل از اینکه درآمد و فروش و نوع همکاری چگونه است، توجهی نسبت به دورنمای چند سال بعد کار و فعالیت بنگاه را نداشته و حساسیت آنها نسبت به طول عمر تکنولوژی، آینده محصول یا خدمات و ماندگاری فعالیت خود در فضای رقابت بسیار ضعیف است. این در حالی است که بسیاری از مشکلات بنگاه از ضعف وجود نگرش استراتژیک و راهبردی مدیران ارشد بنگاه نسبت به فضای کسب و کار و نداشتن برآورد دقیقی از جایگاه خود نسبت به رقبا شکل می گیرد.
مدیریت مالی و بهینه سازی گردش مالی با توجه به قوانین موجود برای بسیاری از صاحبان مشاغل مساله ای دشوار به نظر میآید. درحالی که بخش مالی به مانند نبض آن بنگاه است. پس تصمیم گیرندگان بنگاه ها باید دانش کافی در مورد سیستم مالی کسب کنند. به شاخص ها، آلارمها (اخطارها) و تحلیل های این حوزه توجه کافی نشان داده و در ساختار تصمیمگیریهای بنگاه به پارامترهای مالی و نقش آن در بقا و ارتقا بهروری و سوددهی بنگاه توجه داشته باشند. برای دریافت کمک از مشاور مالی کلیک کنید.
حمایت از نوآوری و ارتقا سطح تکنولوژیهای مورد استفاده بنگاه به منظور افزایش کیفیت، استاندارد سازی فعالیتهای بنگاههای صنعتی در جهت افزایش رقابت پذیری و قابلیت پذیرش در بازارهای جهانی صورت می گیرد. فقدان یا کمبود تجهیزات مناسب و استفاده از تکنولوژیهای قدیمی یکی از موانع توسعه بنگاههای اقتصادی است.
بسیاری از این بنگاهها متکی بر تکنولوژیهای قدیمی و شیوههای مدیریتی سنتی هستند که در بسیاری از موارد منجر به ناکارآمدی میشود. در حالی که توان یک بنگاه برای باقی ماندن در بازار رقابت به میزان زیادی تحت تاثیر تکنولوژیهای مورد استفاده و به کارگیری تکنولوژیهای نو و تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در بازار است که میتواند به رقابت با همتایان بزرگتر خود بپردازد.
این حوزه یکی از حیاتیترین مسائل در کسب و کار است که عملکرد درست آن تأثیر مستقیمی بر میزان درآمد خواهد داشت. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کسب و کارهای کوچک و متوسط به آن دچار میشوند، این است که به جای شروع از بازار و تقاضای مشتری، از علاقهمندی خود شروع میکنند.
تصمیمگیری درباره کانال توزیع و نحوه فروش کالا از جمله کارهایی است که به طور مستقیم بر میزان فروش و سودآوری بنگاه تاثیر می گذارد. با وجود اهمیت بالای این موضوع اغلب شرکت ها به روش های بازاریابی توجه نکرده و در نتیجه به احتمال زیاد دیر یا زود با عواقب زیان بار آن مواجه می شوند. در مقابل شرکت هایی هستند که با توجه به سیستم های توزیع خلاق، در بازار رقابتی توانسته اند به بالاترین سطح کارایی برسند.
تمام هنر علم بازاریابی در این است که بتوانید سه موضوع را بشناسید:
مؤسسین و مدیران شرکت معمولاً در ماههای اول شروع فعالیت بر اساس علاقه، سفارشات و شناخت ناکافی به کارگزینی وگزینش نیروی انسانی اقدام میکنند. اما نداشتن دانش و تجربه کافی در مورد مدیریت، گزینش منابع انسانی، قوانین و مقررات روابط کار باعث ضرر و زیان بنگاه خواهد شد.
بنگاههای اقتصادی کوچک و نوپا در سالهای اول فعالیت خود به افرادی دارای چند مهارت و اصطلاحا همه فن حریف احتیاج دارند. افرادی که بتوانند کارها و فعالیتهای متفاوت را انجام دهند. در بحث گزینش نیروی انسانی دو جریان وجود دارد، اول اینکه افرادی با دانش کافی را بکار بگیرند و دیگری اینکه افرادی دارای ویژگیهای شخصیتی مناسب را استخدام کنند. استخدام فردی دارای شخصیت مناسب و باشایستگی انجام کار، بهتر از کسی جواب میدهد که بینهایت متخصص است اما شخصیت کاری مناسب را ندارد. مهمترین موفقیت سازمانها وابسته به خصوصیتهای شخصیتی منابع انسانی است.
درنهایت زمانی سازمان شما به خوبی کار میکند که افراد شاغل در سازمان مکمل یکدیگر باشند. به عنوان مثال میتوانید به الگوی انگشتان دست برای رسیدن به قدرت بهتر نگاه کنید.
یکی دیگر از مسائلی که غالباً شرکت تا زمان حاد شدن تبعات مشکلات ممکن است از آن غافل شوند، موضوع قراردادها و امور حقوقی است. همواره گفته میشود میان دو بند نوشته شده یک قرارداد ممکن است هزار بند نانوشته وجود داشته باشد. در این راستا حل بسیاری از مشکلات حقوقی بنگاهها در گرو شناخت کافی از حوزه های حقوقی مالکیت، مجوزهای قانونی، قوانین حاکم بر بنگاه، شرکت و نیروی انسانی، قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی، مشکلات مرتبط با معاملات، تسهیلات ریالی و ارزی است که حتما باید عارضه یابی شود.
مرکز مشاوره کاردوک آمادگی انجام مطالعات کاربردی عارضهیابی در مسیر ارتقا بهرهوری و رقابتپذیری بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری را با استفاده از مدلهای عارضهیابی در حوزه های اقتصادی، فنی، مالی و مدیریتی با استقاده از کارشناسان متخصص خود و متناسب با فعالیت هر بنگاه را دارد.
حاصل اینکار از یک سو ارایه شناخت دقیقی از وضعیت نیروی انسانی، مدیریتی، اداری و مالی، سطح تکنولوژی، فرایندها، میزان بهروری منابع و مصارف بنگاه بوده و از سوی دیگر با آسیب شناسی و عارضه یابی امکان دستیابی به راهحلهای رفع مشکلات، بهبود وضعیت حوزههای داخلی و ارتقا سطح رقابتپذیری بنگاه در قالب یک طرح و برنامهریزی عملیاتی فراهم خواهد نمود. برای دریافت مشاوره کسب و کار کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره عارضه یابی کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع : عارضه یابی سازمانی
پردرآمدترین شغل ها در هر جای دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. همه ما لازمه قبل از ورود به دانشگاه دنبال یک لیست از مشاغل پر درآمد باشیم، اینگونه یک چشم اندازی از آینده زندگی کاری خود به دست می آوریم. این چشم انداز در جهتدهی به مسیر شغلی شما کمک زیادی میکند و باعث میشود راه درستی برای انتخاب شغل مورد علاقه خود پیدا کنید. در ادامه به برخی از آشناترین مشاغل پردرآمد پرداختهایم. برای شروع کار با سرمایه کم کلیک کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه یافتن پردرآمدترین شغل ها در ایران میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع : پردرآمدترین مشاغل در ایران
در ایران نیز برخی مشاغل به دلیل درآمد زیادشان طرفداران زیادی دارند. اما در این میان شغل هایی وجود دارند که کمتر شناخته شده هستند و در عوض درآمد زیادی به همراه دارند. شناخت بازار کار به شما اجازه می دهد تا فرصت های خود را بهتر بشناسید و درآمدتان را افزایش دهید. مرکز کاردوک به شما برای ورود به بازار و انتخاب مسیری ارزشمند جهت کسب درآمد بیشتر راهنمایی و مشاوره ارائه می دهد. با ما در ادامه مطلب برای معرفی پردرآمدترین مشاغل همراه باشید.
در ایران مردم بیشتر از آنکه تمایل به انجام کارهای دفتر و به نوعی کاغذ بازی را داشته باشند، جذب دنیای سیستمها و تکنولوژیهای مختلف شدهاند. از این رو اگر بتوانید در زمینه علوم کامپیوتر از قبیل سخت افزار و نرم افزار دانش و اطلاعات لازم را به دست آورید و در این زمینه شروع به فعالیت کنید، آینده کاری خوبی خواهید داشت.
مشاغلی چون برنامهنویسی، راه اندازی کسب و کار آنلاین، راه اندازی وبسایت، ساخت اپلیکیشن، نویسندگی، مترجمی، طراحی سایت و گرافیک یکی از مهمترین مشاغل در زمینه انواع علوم کامپیوتر است.
پزشکی در ایران همیشه در رتبه نخست پر طرفدارترین و پردرآمدترین مشاغل قرار داشته است. اوضاع اقتصادی در کشور به هر طریقی که باشد باز هم مشاغل حوزه پزشکی از بهترینها محسوب میشود. البته شما باید توانایی کار کردن در این دست از مشاغل را داشته باشید. داشتن اعصابی آرام و تحمل دیدین وضعیت ناخوش بیماران باید از جمله مهمترین شرایط و توانایی شما برای قدم گذاشتن در این شغل باشد.
دامنه فعالیت در پزشکی بسیار زیاد است. اما اگر بخواهیم به پردرآمدترین آنها اشاره کنیم باید بگوییم که دندانپزشکی، پزشک متخصص داخلی، چشم پزشک، متخصص گوش، حلق و بینی، مامایی و مشاغل جانبی مانند پرستاری از جمله این مشاغل پردرآمد محسوب میشوند.
حقیقتاً شغل وکالت یکی از گرانترین و از جمله سختترین مشاغل بعد از پزشکی است. اگر شما هم سرتان برای حل دردسرهای پیش آمده در دنیا آدمهای اطرافتان درد میکند، توصیه میکنم که این شغل را انتخاب کنید. بعد از اینکه آموزش کامل دانشگاهی و دورههای مختلف جهت اخذ پروانه وکالت را گذراندید، حالا میتوانید یک دفتر باز کنید و از طریق حل پروندههای مختلف میلیونها و میلیاردها تومان درآمد در ماه داشته باشید.
کشاورزی هنوز هم در کشور ایران پردرآمد است، البته به شرطی که فرد کشاورز از شیوههای پیشرفته برای انجام این نوع از فعالیت استفاده کند و روشهای سنتی را کنار بگذارد. بسته به محصولاتی که زیر کشت میرود درآمد کشاورزان متفاوت است. اگر شما دارای مدرک کشاورزی هستید و از طرفی دیگر از کار کردن روی زمین و انجام فعالیتهای بدنی لذت میبرید، این دست از مشاغل مناسب شما خواهد بود.
شما میتوانید محصولاتی چون چغندر قند، پنبه، تأمین بذر محصولات کشاورزی از داخل، توسعه گلخانهها، توسعه باغات در اراضی شیبدار، توسعه و فرآوری گیاهان دارویی، تأمین نهالهای اصلاح شده و.. را راه اندازی کنید. در ضمن شما میتوانید با صادرات موارد ذکر شده به درآمد بیشتری دست پیدا کنید.
ایران مقصد بسیاری از گردشگران خارجی است. از این رو با توجه به وسعت کشور و وجود آثار و بناهای تاریخی فراوان، فعالیت در این صنعت حرفهای ضمن رشد و رونق گردشگری در ایران باعث کسب درآمد بسیار زیادی خواهد شد. فعالیت در صنعت گردشگری بسیار گسترده است. به طوری که برخی از کشورها از طریق این صنعت توانستهاند به پیشرفت برسند.
البته برای اینکه درآمد بیشتری کسب کنید لازم است در زمینهای خاصی فعالیت خود را شروع کنید. همه ما میدانیم که در همه جای این کره خاکی هتلهایی پنج ستاره با امکانات رفاهی فراوان وجود دارد. اما با توجه به بافت سنتی و قدیمی ایران شما میتوانید در زمینه اقامتگاههای بومگردی فعالیت کنید. این موضوع برای توریستهای خارجی بسیار جذاب است و میتوانید از این طریق به درآمدهای میلیاردی دست پیدا کنید.
تا چند سال قبل مردم بهترین روش پس انداز و افزایش سرمایه خود را در بانکها میدیدند. اما امروزه همه چیز برعکس شده و افراد برای اینکه اندک سرمایهشان رشد خوبی را داشته باشد اقدام به خرید سهام در بازار بورس میکنند. البته برای انجام این فعالیت شما باید از قبل درآمد داشته باشید. اگر درآمد دارید این مهم میتواند برای شما بسیار سود بخش باشد. چرا که اگر سهام خریداری شما توسط شما رشد خوبی داشته باشد به راحتی در یک دقیقه چند ده و یا چند صد میلیون سود خواهید کرد.
این یک روش درآمدی آسان اما پر خطر است که امروزه طرفداران زیادی را پیدا کرده است.
اگر میخواهید در هر شغلی در ایران به موفقیت برسید باید سختکوشی و صبر را به عنوان دو ارزش مهم در خود نهادینه کنید.
علاوه بر مشاغل ذکر شده شما می توانید در بسیاری از زمینه های دیگر نیز درآمد بالایی کسب کنید. اما برای رسیدن به هدف تان باید مهارت هایی را در خود پرورش دهید. در نظر داشته باشید فردی را که سرمایه زیادی دارد، اما نمی داند با آن چگونه درآمد ایجاد کند؛ اینگونه او با انتخاب های نادرست خود تنها سرمایه شان را از دست می دهند. شما می توانید با دریافت مشاوره از مرکز کاردوک با دیگر شغل های پردرآمد و فرصت های سرمایه گذاری آشنا بشید. همچنین می توانید برای اطلاع از نحوه راه اندازی کسب و کار کلیک کنید.
به غیر از بورس برای سایر مشاغل باید تحصیلات مرتبط با شغل مورد نظر خود را گذرانده باشید.
همه مشاغل در زمینه تکنولوژی و کامپیوتر درآمد خوبی دارند. اما مهمترین آنها برنامهنویسی و تأسیس فروشگاه آنلاین است. از این طریق میتوانید روزانه چند ده تا چند صد میلیون تومان درآمد کسب کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه مشاغل پر درآمد در ایران میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع : پردرآمدترین مشاغل در ایران
بسیاری از مشاغل از بازاریابی تلفنی برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده میکنند. هر بنگاهی که در زمینه خرید و فروش فعالیت کند معمولاً از تماس تلفنی برای گرفتن سفارش و فروش محصولات و خدماتش استفاده میکند. همچنین برخی از قرارهای تجاری با مشتریان بزرگ نیز از طریق بازاریابی تلفنی صورت میگیرد. اگر شما هم اصول بازاریابی تلفنی را بدانید می توانید با از آن درآمد های بزرگی کسب کنید.
برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره کسب و کار میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع: بازاریابی تلفنی
بازاریابی تلفنی میتواند چندین مزیت نسبت به سایر شکلهای بازاریابی ارائه دهد. بر خلاف بازاریابی متنی یا ایمیل، میتوانید مستقیماً با مشتری صحبت کنید و سؤالاتی را مطرح کنید تا علاقه آنها را مورد ارزیابی قرار دهید. از طریق بازاریابی تلفنی میتوانید نیازها، انتقادات و پیشنهادات افراد آن طرف خط را بشناسید و نسبت به رفع آن تلاش کنید. با این حال، تماسهای تلفنی با افرادی که در خانه هستند، اغلب به عنوان یک وقفه ناخواسته تلقی میشود. اگر مصرف کنندگان را هدف قرار میدهید، قبل از استفاده از Telemarketing باید با دقت فکر کنید. چون گاهی این امر میتواند به اعتبار شرکت شما آسیب بزند. شما میتوانید از مشاوران مرکز کاردوک راهنمایی های لازم جهت چیدن چهارچوب سازمانی خود دریافت کنید.
بازاریابی تلفنی این امکان را برای صاحبان مشاغل فراهم میکند که از نیروی انسانی کمتری استفاده کنند. این مهم موجب صرفهجویی در پول به خصوص برای مشاغل کوچک میشود. یکی دیگر از مزایای بازاریابی تلفنی این است که شما میتوانید تجارت خود را با فروش به مشتریان در سایر مناطق اعم از مناطق محلی گسترش دهید.
Telemarketing همچنین راهی را فراهم میکند تا شما به راحتی پیگیر مشتریان خود باشید. برقراری ارتباط با مشتریان، فرصتی را برای شما فراهم میکند تا در مورد نیاز مشتری بیشتر بدانید و رابطه بهتری برقرار کنید. در پایان کار، افزایش رضایت مشتری میتواند تأثیر به سزایی در سودآوری شغل مورد نظر شما به همراه داشته باشد.
با وجود اینکه بازاریابی تلفنی مزایای زیادی دارد اما بسیاری از مصرف کنندگان آن را با یک تصویر منفی از فروش مرتبط میکنند. در واقع واکنش مشتری همیشه دوستانه نیست چون برخی از اصول نادرستی برای جذب مشتری استفاده میکنند و این باعث بدبینی مشتری نسبت به بازاریابهای تلفنی و این نوع از سیستم فروش میشود. برخی از مشتریان تماسهای ناخواسته را آزار دهنده میدانند یا نسبت به کلاهبرداریهای احتمالی آن، احتیاط میکنند.
بازاریابی تلفنی میتواند به شرکتهای تجاری و مشاغل کمک کند تا به تعدادی از اهداف تعیین شده خود برسند. شما میتوانید از بازاریابی تلفنی خارج از کشور برای ساخت بانک اطلاعاتی خود، ایجاد نشانهها و قرارها، پیگیری یک کار بازاریابی و ارتباط با مشتریان استفاده کنید.
آمادگی و آموزش کارکنان برای به حداکثر رساندن موفقیت در بازاریابی تلفنی شما ضروری است. پس فقط تماس گرفتن با مشتری مورد نظر مهم نیست، کارکنان باید آموزش دیده باشند تا با هر تماسی بخشی از اهداف شرکت را تحقق ببخشند. به همین دلیل بهتر است قبل از هر گونه تماس تلفنی از قبل یک دسته از سؤالات مشخص را آماده کنید تا بتوانید در مورد مشتریان خود اطلاعات بیشتری به دست آورید و به فروش بالاتری دست یابید.
تماس تلفنی ابزاری بسیار مؤثر هست. اما بسیاری از افراد در حین مکالمه بسته به شرایطی که در آن قرار میگیرند ممکن است دچار تغییر و واکنشهای مختلف در صدای خود شوند و این روی یک مکالمه مهم تأثیر منفی میگذارد. از همین رو باید زبان بدن را از پشت تلفن نیز رعایت کنید. سعی داشته باشید به هنگام گفت و گوی تلفنی لبخند بزنید.
بهترین روش در تماسهای بازاریابی تلفنی پرسیدن سؤالات باز و گوش دادن به پاسخهای دریافتی است. به عنوان مثال، اگر جوهر چاپگر را میفروشید و بپرسید که "به جوهر چاپگر احتیاج دارید؟" به احتمال زیاد "نه" را دریافت میکند. در عوض، از آنها بپرسید که آیا چاپگر دارند و دریابید که چه کسی جوهر آنها را تهیه میکند.
از مشتریان بپرسید که با چه مشکلی روبرو هستند و راه حلهای مربوط را ارائه دهید. دریابید که تصمیم گیرنده کیست و در چه بازه زمانی کار میکنند. فقط روی قیمت تمرکز نکنید در عوض نشان دهید که چقدر با مشتری و نیازهای آنها آشنا هستید.
بازاریابی تلفنی فقط مربوط به برقراری تماس نیست. بسیاری از مشاغل این شانس را دارند که وقتی مردم به آنها زنگ بزنند، سوالات پرسیده شده را به فروش تبدیل کنند. آماده شدن برای این تماسهای ورودی مهم است. شما و کارمندانتان باید از طریق تلفن به صورت کاملاً حرفهای و مفید عمل کنید و مهمتر از آن باید بتوانید از محصولات، خدمات و جزئیاتی که با آن درآمد کسب میکنید کاملاً آشنا باشید. به این ترتیب یک بازاریابی تلفنی میتواند مفید و مؤثرتر باشد.
به همین دلیل باید همیشه به آموزش کارکنان خود بپردازید و کوچکترین تغییرات را نیز به آنها گوشزد کنید تا بتوانند در امر بازاریابی تلفنی به صورت مؤثرتر عمل کنند و شرکت را به نتایج مهم آن برسانند.
1- در زمان مناسبی به مشتری خود زنگ بزنید.
2- مثل ربات خشک و بیعاطفه نباشید و بر اساس نیاز مشتری صحبت کنید نه چیزی که خودتان میخواهید.
3- از کسب و کار خود اطلاعات بیشتری ارائه دهید تا مشتری فکر نکند که شما کلاهبردار تلفنی هستید.
4- برای فروش اهداف واقع بینانه و قابل دسترس داشته باشید.
5- مشتری را تحت فشار قرار ندهید و اگر او تمایلی برای ادامه صحبت نداشت بیش از حد اصرار نکنید.
6- از اینکه با مشتری تماس گرفتید از او معذرت خواهی نکنید.
در کشورمان ایران اصول حرفهای بازاریابی تلفنی مثل زمان تماس، میزان و نحوه صحبت کردن مورد توجه قرار نمیگیرد. از این رو وقتی یک بازاریاب با ما تماس میگیرد به تنها چیزی که فکر میکنیم قطع کردن تلفن است چون اصلاً دوست نداریم اصرارها و اجبارهای بازاریاب را پشت تلفن تحمل کنیم.
از این رو مدیران شرکتهایی که از بازاریابی تلفنی برای فروش محصولات و خدمات خود استفاده میکنند باید با اصول اصلی و حساب شده این حرفه آشنا شوند و آن را به مشتریهای خود آموزش دهند. در واقع یک بار برای همیشه این تفکر که "اصرار و التماس به مشتری و دخالت در انتخاب او میتواند باعث فروش بیشتر شود"، باید به کلی از چرخه هر نوع از بازاریابی حذف گردد.
همیشه از مشتری بالقوهی خود به خاطر زمانی که از یک روز کاری پرمشغله به شما اختصاص داده است تشکر کنید، به شکلی به او بفهمانید که با این گفتگوی تلفنی وقتش تلف نخواهد شد.
میزان مدت زمان لازم برای تماس اول بستگی به نوع کالا یا خدمات دارد. پیشنهاد من حداکثر زمان ۴ دقیقه است اگر زمان بیشتری نیاز دارید بگذارید برای ارتباط بعدی.
برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره کسب و کار میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع: بازاریابی تلفنی
همه ما نیاز به مهارت مذاکره داریم. مذاکره و گفت و گو هیچ وقت از زندگی بشر جدا نشده است. از همین رو چه در محیط کاری و چه در محیط زندگی شخصی، باید با مهارت مذاکره و تغییر شرایط به نفع خود آشنا باشیم. مهارتهای مذاکره مهمترین و اصولیترین راهکارهای گفت و گو و حل و فصل مسائل در کسب و کارها به شمار می آیند. به خصوص اگر افراد در زمینه تجارت فعالیت میکنند، مهارتهای مذاکره میتواند به عنوان عامل مهمی در پیروزی آنها به حساب آید. در مذاکرات حرفهای آن کسی برنده میشود که با اصول اصلی و حرفهای مذاکره با رقیب آشنا باشد.
برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت مذاکره میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع: مهارت مذاکره
شما در هر جایگاهی باشید به مهارت های مذاکره نیاز دارید. حتی اگر یک فروشنده ساده لباس و یا کتاب باشید، باید بتوانید با مشتریهای خود مذاکره کنید. برخی فکر میکنند مذاکره فقط در برجهای تجارت در آمریکا صورت میگیرد که همگی پشت میزها و صندلیهای مارک دار نشستهاند و در مورد جا به جایی ارقام تریلیون دلاری بحث میکنند! اما اینطور نیست. همین که شما بتوانید یک خودکار را با ترفندهایی خاص به فروش برسانید و مشتری خود را راضی کنید، یعنی از مهارت مذاکره استفاده کردهاید. برای روشن شدن این مطلب شما را با اصولی اساسی در این رابطه آشنا خواهیم کرد. برای خواندن سایر مقاله های کاردوک کلیک کنید.
مذاکره نوعی بحث است که برای حل و فصل اختلافات و دستیابی به توافق بین دو یا چند نفر، استفاده میشود. به طور کلی، مذاکرهای منجر به سازش میشود که هر یک از طرفین به نفع همه افراد درگیر، امتیاز اعطا کنند.
مذاکرات اغلب در محل کار اتفاق میافتد و ممکن است بین همکاران، ادارات یا بین کارمند و کارفرما نیز رخ دهد. افراد حرفهای ممکن است در مورد شرایط قرارداد، زمان بندی پروژه، جبران خسارت و موارد دیگر مذاکره کنند. مذاکرات مشترک و مهم است، بنابراین درک چگونگی بهبود مهارتهای مذاکره به شما کمک می کند تا علاوه بر حفظ منافع خود، فرصت های بیشتری برای بهبود وضعیت تان ایجاد بکنید.
فرقی نمیکند که در چه زمینهای فعالیت میکنید و یا هدفتان چیست، سعی کنید که برای بهتر شدن و کسب موفقیت خودتان زمینه و بستر آن را فراهم کنید. مهم نیست که به چه شیوهای آن را عملی میکنید. مذاکره میتواند به حرفه شما از هر طریق کمک کند. بنابراین سعی نکنید از مذاکره و گفت و گو فرار کنید بلکه آن را برای بهبود روند کاری خود و پیشرفت در وضعیت مالی کسب و کارتان به کار ببرید.
قدرت آماده سازی کامل را نباید دست کم گرفت. از قبل، هرگونه تحقیق لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که زمان مذاکره فرا رسیده است. همچنین با یک همکار یا یک عضو خانواده یا دوست قابل اعتماد تمرین کنید. آماده بودن به شما کمک خواهد کرد که همه پایهها را تحت پوشش قرار دهید و همچنین میتواند اعتماد به نفس شما را نیز تقویت کند.
اگر در حال مذاکره هستید نشان میدهد که به ایجاد و ساخت اعتماد بین همکارانتان اهمیت ویژهای قائل هستید. بنابراین، همیشه در طول هر تعامل حرفهای با صداقت رفتار کنید. این امر هم در هنگام مذاکره و هم بعد از آن باید مورد توجه قرار گیرد. نظرتان را بگویید و اجازه دهید که دیگران هم نظرشان را اعلام کنند. در مذاکره باید تقابل و تعامل دو طرف صورت بگیرد و شما نباید دیکتاتوری مأبانه نظر خود را اعلام کنید.
دقیقاً مثل هر چیز دیگری، با کسب تجربه، در مذاکره نیز بهتر و بهتر خواهید شد. در طول مسیر اشتباهات زیادی خواهید کرد. این خطاها به شما کمک میکند تا یاد بگیرید چه چیزی در صنعت و برای مشتریانتان بهتر است. سبک اصولی و خاص مذاکره خود را از طریق آزمایش و خطا پیدا خواهید کرد.
بسیاری از افراد وقتی عصبی هستند سریعتر صحبت میکنند. بنابراین وقتی که حرفهای خود را زدید اجازه دهید طرف مقابل هم صحبتهایش را به اتمام برساند. هرگز در مذاکرات وسط صحبتهای دیگران نپرید چون ممکن است از بحث اصلی منحرف شوید و کار به جای باریک بکشد.
اگر در یک روز قرار مذاکره با همکاران و یا مدیران خود را داشتید و مذاکره خوب پیش نرفت، یادتان باشد اصرار نکنید که همه فرآیند کار را در یک روز انجام دهید. میتوانید زمان دقیق دیگری را برای مذاکره تعیین کنید و آن را ادامه دهید. مطمئن باشید در روز بعد ایدهها و نظرات با یکدیگر هماهنگتر خواهد شد.
شما میتوانید با پرسیدن سؤالات روند مذاکرات را از حالت یکنواخت خارج کنید. سؤالاتی که احتمالاً میتوانند پاسخهای مفیدی را به دست آورند، بپرسید. سعی کنید سؤالاتی را بپرسید که به جای پاسخ «بله و یا خیر» به صورت تشریحی به شما پاسخ دهند. از این رو روحیه تحلیلی کار بالا میرود و میتوانید به نتایج بهتری برسید.
در هر کسب و کاری که هستید باید بتوانید با همکارانتان ارتباط خوبی برقرار کنید. تعامل راز اصلی موفقیت در مذاکرات است و بدون آن نمیتوانید جریان مذاکرات خود را به صورت دقیق و هدفمند به انجام برسانید. فراموش نکنید که ارتباطات اصولی باعث افزایش تعامل در کارهای گروهی خواهد شد. از این رو به ارتباطات خود با دیگران در محیط کاری اهمیت دهید.
مذاکرات باید ادامه پیدا کنند. از این رو باید بتوانید مذاکرات را بعد از مرحله انجام به اجرا درآورید. یعنی نتایج حاصل از مذاکرات را باید بتوانید به صورت عملی به اجرا درآورید. رها نکردن آن یعنی اینکه شما میخواهید برای پیشرفت کار خود و افزایش راندمان کاری همکارانتان اوضاع را بهتر کنید. از این رو باید برای مرحله اجرا برنامهها و اهدافی را تعیین و مشخص کنید. یادتان باشد مذاکره در صورتی میتواند اثرگذار باشد که شما بتوانید نتایج آن را به صورت دقیق و هدفمند اجرا کنید.
مهارتهای مذاکره در تجارت خود را بهبود بخشیده و یاد بگیرید و به دنبال این باشید که مذاکرات شما چه تأثیری در انتخاب مشتریانتان دارد. از این رو بهتر است سبک خاصی برای مذاکره خود ایجاد کنید تا بتوانید دیگران را تحت تأثیر قرار دهید و در جهت منافع مشترک تیم و یا شرکتتان حرکت کنید. با دریافت مشاوره کسب و کار مهارت های ارتباطی خود را پرورش دهید.
ما باید مذاکره را یاد بگیریم و باید مذاکره کنیم چرا که زندگی ما سراسر ارتباط و مذاکره است، ما در خانه و خانواده روزانه در حال مذاکره هستیم، در محیط کار با همکار، رئیس و مشتری در حال مذاکره هستیم، یادگیری اصول مذاکره میتواند به ما کمک کند سریعتر و بهتر به خواستهها و حقوق خودمان برسیم.
با ارائه بهترین پیشنهادات میتوانید این کار را انجام دهید. روشی که طبق آن مذاکرات تجاری را آغاز میکنید، بر کل فرایند، از پیشنهاد اولیه تا توافق نهایی تأثیر میگذارد. یک شروع خوب باید شامل بیان کامل، زبان بدن مناسب، استفاده درست از واژهها، ارائه پیشنهادهای قابل اجرا و یک پایان خوب است. در واقع شروع خوب خود به خود منجر به پایان خوب خواهد شد.
برای دریافت مشاوره در زمینه مهارت مذاکره میتوانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع: مهارت مذاکره