مدیریت استراتژیک یا مدیریت راهبردی عمدتا توسط مالکان و یا مسئولان اصلی سازمان تعیین میشود. تجزیه و تحلیل مسائل مهم، برنامه ریزی، مشخص کردن دور برد سازمان و اتخاذ تصمیم به نحوی که منابع سازمان حفظ شود از جمله مفاهیمی است که در مدیریت استراتژیک تعریف میشود. توجه به این مفاهیم به صورت تئوری آسان به نظر میرسد، اما در اجرا نیاز به دانش تخصصی و تجربه عملی دارید؛ به همین دلیل مشاوران کسب و کار با دربرداشتن تجربه و دانش میتوانند بهترین حامی شما در این زمینه باشند. در ادامه بیشتر با تعریف و نحوه اجرای مفاهیم مدیریتی آشنا میشوید.
برای دریافت مشاوره در زمینه های مدیریتی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: مدیریت استراتژیک
مدیریت استراتژیک ؛ فرایند برنامه ریزی، سازماندهی، اجرا و کنترل برای رسیدن به اهداف مورد انتظار و کسب رضایتمندی ذینفعان تعریف میشود. منظور از فرایند این است که مدیر با چه کارهایی میتواند سازمان را به هدفش برساند و با چه کارهایی میتواند بهرهوری منابع سازمان را بالا ببرد. مدیریت از نظر ماهیتی علم و هنر بکارگیری درست منابع انسانی، مالی، تجهیزاتی و… را داراست.
اولین اقدام مدیر، تهیه و فراهم کردن یک طرح (یا بیزینس پلن) است. برای آماده سازی طرح، فرایندی باید دنبال شود که برنامه ریزی یا پلانینگ نامیده میشود. در برنامه ریزی اولین کار و سوال پرسیدن چرایی و هدف از انجام پروژه است. با تعیین هدف یا اهداف مقصد مورد نظر سازمان روشن میشود؛ به این صورت مسیر و آینده سازمان نیز برای همه افراد آن مشخص میگردد.
ارزیابی تواناییها و وضعیت موجود اولویت برنامهریزی است. پس باید نقاط قوت و ضعف خود را شناخته و بر اساس آنها مقصد مورد نظرتان را تعیین کنیم. در مرحله بعد باید به دنبال راهها، راه حلها، روشها، شیوهها و تکنیکهایی باشید که احتمال رساندن شما به مقصد را بیشتر بکند. پس لازمه که سوالاتی از خود بپرسید؛
چگونه، از چه روشی و با چه کسانی؟
برای چه؟
چند نفر میخواهیم همکار ما باشند؟
چه مقدار بودجه نیاز داریم؟
کجا باید این کار را بکنیم؟
در چه نقطه، چقدر طول میکشد این کار را انجام دهیم؟
چه کسانی مرتبط با این کار هستند؟
چه تکنولوژی لازم داریم؟
و….
مجموعه پاسخهای که به این سوالات میدهید، همان طرح است. بدین صورت طراحی و برنامه ریزی کردهاید که چه کاری را چرا، چگونه، چه وقت و با چه کسی و ابزاری انجام بدهیم؟
موارد ذکر شده، اولین اقدامات لازم فرایند مدیریت است و اگر انجام دهید؛ نباید انتظار سازمانی با بهره وری بالا (کار با کیفیت در زمان کم، حداقل هزینه و صرفه جویی) داشته باشید.
پس برای رسیدن به بهرهوری در سازمان مدیر باید برنامه ریزی کند که در نتیجه آن یک جزوه به دست میآورد که به آن طرح یا بیزنس پلان گفته میشود (طرحی که برای اجرا آماده خواهد بود). مدیر جهت تهیه این طرح توجیهی اولیه میتواند از مشاورین متخصص کسب و کار در بررسیهای بازار مالی، فنی و اقتصادی استفاده نماید. بدیهی است حوزههای مختلف تهیه و طراحی کسب و کار و بخشهای اقتصادی، فنی و مدیریتی نیازمند بررسیهای دقیق کارشناسی جهت ارایه راهکارها و پاسخهای تخصصی مورد نیاز جهت دستیابی به بهروری سازمانی خواهد بود. برای نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.
با تخصصی شدن هر چه بیشتر علوم، نیاز به همراهی افراد بیشتری در یک پروژه نیز بیشتر میشود. نوشتن طرح توجیهی و بیزینس پلن نیز تبدیل به یکی از مشاغلی شده است که توسط مراکز مشاوره کسب و کار ارائه میگردد. کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، اغلب دارای تجربه عملی نیز هستند و نسبت به قوانین و اصول مدیریت اشراف کامل دارند. مرکز کاردوک نیز در این زمینه فعالیت میکند. کارشناسان این مرکز میتوانند به شما در تهیه بیزینس پلن، نوشتن و اجرای تمامی مراحل انجام کار شما را همراهی کنند.
تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی طرح با استفاده از نرم افزار کامفار توسط متخصصین کارآمد مهندسی
برای دریافت مشاوره مدیریت کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: مدیریت استراتژیک
آدرس اداره صنایع و معادن استان همدان چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه میشود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه میدهند.
برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک میتوانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: صنایع و معادن همدان
آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان همدان به شرح زیر میباشد:
ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:45 تا 14:15) و پنجشنبه ها از ساعت (7:45 تا 13:15)
تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند میدانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام میدهد. مهمترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛
بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرحهای صنعتی
ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرکهای صنعتی
ارائه وام برای طرحهایی با توجیه اقتصادی
ارائه سهمیه مواد اولیه
اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی
و….
سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزهها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه میدهد. بهین یاب یکی از جامعترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است.
شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه میدهد. شما میتوانید در زمینههای زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.
اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی
انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب
عیب یابی پروژه
مکان یابی و اجرای پروژه
دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری
تامین مالی و دریافت وام
تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب
برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک میتوانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: صنایع و معادن همدان
پروانه بهره برداری را میتوان یک سند رسمی به حساب آورد که مشخص میکند زمان بهرهبرداری محصولات و کالاهای تعیین شده از طرف شما چه زمانی باید صورت بگیرد. این سند از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر میشود. پروانه بهرهبرداری قابل تمدید است و حتی میتوان آن را مورد معامله قرار داد و یا منتقل کرد. گرفتن پروانه بهره برداری ممکن است برای تان با دشواری هایی همراه شود که با کمک کارشناسان و موسسات فعال در این حوزه مثل کاردوک به راحتی میتوانید برای هر نوع کسب و کاری پروانه بهره برداری دریافت نمایید.
برای دریافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهرهبرداری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: پروانه بهره برداری
بدون پروانه بهرهبرداری شما نمیتوانید در زمینههای خصوصی فعالیتهای اقتصادی و بهره برداری داشته باشید، به همین دلیل باید مراحلی را طی کرده و از وزارت صنعت، معدن و تجارت این پروانه را دریافت کنید. در ادامه مراحل اخذ پروانه بهرهبرداری را به شما توضیح میدهیم.
در واقع پروانه بهرهبرداری را میتوان یک مجوز کسب برای واحدهای صنعتی به حساب آورد. یعنی زمانی که کارهای مربوط به تأسیس کارخانه و یا یک واحد تولیدی انجام میشود، میتواند جایگزینی برای جواز تأسیس باشد. در واقع باید در ابتدا جواز تأسیس را اخذ کنید و بعد نسبت به گرفتن پروانه بهرهبرداری اقدام کنید. برای آشنایی با مراحل دریافت جواز تاسیس صنعتی کلیک کنید.
پروانه بهرهبرداری مزیتهای زیادی را برای صاحبان مشاغل به همراه دارد که میتوان به چند نمونه از مهمترین این موارد اشاره کرد، از جمله؛ معافیتهای مالیاتی، سهولت در ثبت برند، برخورداری از تشویقات وزارت صنعت، معافیتهای مالیاتی در طرحهای قابل انتقال، معافیت مالیاتی در طرحهای هنری، سهولت در واردات ماشین آلات بدون پرداخت مالیات گمرک، گرفتن علامت استاندارد و دریافت انواع مختلفی از تسهیلات بانکی از جمله نمونه مزیتهای اخذ پروانه بهرهبرداری میباشد.
تصویر کپی کارت ملی مدیر عامل، تصویر کلیه مدارک شرکت جهت اشخاص حقوقی، کپی آگهی تغییرات شرکت در مورد شخصیتهای حقوقی (در صورت وجود)، اسناد مالکیت زمین محل استقرار یا اجاره نامه و اقرار نامه رسمی برای محلهای استیجاری، اعتبار جواز تأسیس، تصویر پایان کار ساختمانی، کپی از قرارداد خرید امتیازهای آب و برق، اصل و فتوکپی فاکتور خرید ماشین آلات، فاکتور خرید مواد اولیه، فاکتور خرید و اجرای سوله، ارائه اطلاعات پرسنل کارخانه از طریق فایل EXCEL، ارائه پاسخ استعلامهای مربوطه، رسید پرداخت هزینه صدور پروانه بهرهبرداری و رسید پرداخت هزینه تمبر بانکی از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ پروانه بهرهبرداری است.
باید درخواست کتبی در خصوص دریافت پروانه بهرهبرداری را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهید. از طریق سامانه بهمن یاب«behinyab.ir»که جواز تأسیس را صادر میکند میتوانید تقاضای اخذ پروانه بهرهبرداری را درخواست کنید. برای آشنایی بیشتر با سامانه بهین یاب کلیک کنید.
تمام مدارک مورد نیازی که در سایت صنعت، معدن و تجارت و سامانه بهمن یاب ذکر شده باید تحویل داده شود، که در بالا به این مدارک اشاره کردیم.
مواردی چون گواهی عدم سوء پیشه و مواردی این چنینی باید از طریق اداراتی که سازمان مربوطه آن را اعلام کرده است، استعلام بگیرند.
باید فرم سؤالات را مربوط به پروانه بهرهبرداری را دریافت و تکمیل کنید. در صورتی که نیاز به طرح توجیهی داشتید، میتوانید از خدمات نوشتن طرح توجیهی توسط کارشناسان مجرب کاردوک استفاده نمایید.
در این مرحله کارشناس متخصص از محصول، کالا و یا خدماتی که شما قصد بهرهبرداری آن را دارید بازدید میکند تا آن را با طرح اولیه تطبیق دهد.
باید در فرم مربوطه مقدار ظرفیت تولیدی واحد صنعتی مورد نظر شما به صورت دقیق ذکر شود.
کارشناس مربوطه پس از مورد بررسی قرار دادن طرح مذکور، طبق هزینههای انجام شده پیش نویس فرم پروانه بهرهبرداری را تهیه نموده و برای تایید و امضا به معاون مربوطه ارائه میدهد.
پس از اینکه مسئول مربوطه به تصویب و امضا پروانه بهرهبرداری پرداخت، فرم مربوطه (فرم شماره ۴) تایپ شده و به تعداد ۶ نسخه تکثیر نموده و پس از ثبت در دفتر یا دبیرخانه نسخه اصل آن پس از دریافت حقوق دولتی بر اساس میزان سرمایه ثابت طبق جدول پیوست (حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار ریال) به متقاضی تحویل و باقی نسخه نیز مانند جواز تأسیس به مراجع مربوطه ارسال میگردد.
برای مشاهده سایر طرح ها و پروژه ها به طرح توجیهی صنعتی های نوشته در کاردوک مراجعه نمایید.
برای دریافت مشاوره جهت اخذ پروانه بهرهبرداری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
اصولاً پروانههای بهرهبرداری برای مدت زمانی ده ساله صادر میشوند. این پروانهها معمولاً نیاز به تمدید ندارند، اما اگر شرایط خاصی پیش آید افراد باید بعد از پایان ده سال نسبت به تمدید پروانه بهرهبرداری خود اقدام کنند. مثلاً اگر فردی بخواهد پروانه بهرهبرداری را به ادارات دولتی ارائه دهد، آن وقت باید آن را تمدید کند.
بله. میتوانید پروانه بهرهبرداری را به اشخاص ثالث به شرط تنظیم صلح نامه و موافقت اصولی وزارت صنعت و معدن انتقال داد.
منبع: پروانه بهره برداری
آدرس اداره صنایع و معادن استان کرمانشاه چیست؟ بسیاری از کسب و کارها و صاحبان مشاغل برای دریافت خدمات مربوطه، باید به اداره صنایع معادن مراجعه کنند. اما قبل از مراجعه باید بدانید که بسیاری از این خدمات به صورت اینترنتی از طریق سامانه بهین یاب ارائه میشود. کارشناسان کاردوک به شما برای دریافت خدمات هر چه بهتر راهنمایی لازم را ارائه میدهند.
برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک میتوانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: صنعت و معدن کرمانشاه
آدرس و اطلاعات مهم در مورد صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به شرح زیر میباشد:
ساعات کاری : از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هفت و نیم تا دو نیم (7:30 تا 14:30) و پنجشنبه ها از ساعت (7:30 تا 14:15)
تمام کسانی که با حوزه صنعت، معدن و تجارت درگیر هستند میدانند که این سازمان خدمات بسیاری از گرفتن وام تا ارائه جواز را انجام میدهد. مهمترین خدمات صنعت و معدن عبارتند از؛
بررسی و ارائه جواز و پروانه برای طرحهای صنعتی
ارائه واحدی با امکانات صنعتی در شهرکهای صنعتی
ارائه وام برای طرحهایی با توجیه اقتصادی
ارائه سهمیه مواد اولیه
اعلام آمارهای واحدهای تولیدی و صنعتی
و….
سازمان صنایع، معادن و تجارت (صمت) با توجه به پیشرفت تکنولوژی همانند سایر حوزهها بسیاری از خدمات خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه میدهد. بهین یاب یکی از جامعترین سامانه های مربوطه به صنایع، معادن و تجارت کشوری است.
شرکت کاردوک به صاحبان مشاغل و کارآفرینان در تمامی مراحل انجام پروژه خدمات ارائه میدهد. شما میتوانید در زمینههای زیر با کارشناسان تماس گرفته و راهنمایی لازم را دریافت کنید.
اصلاح طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی
انجام تمام امور مربوط به سامانه بهین یاب
عیب یابی پروژه
مکان یابی و اجرای پروژه
دریافت جواز تاسیس صنعتی و پروانه بهره برداری
تامین مالی و دریافت وام
تامین تجهیزات و معرفی دستگاه های مناسب
برای دریافت خدمات از کارشناسان با تجربه کاردوک میتوانید از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
منبع: صنعت و معدن کرمانشاه
مراحل گرفتن جواز کسب چیست و به چه ترتیبی باید عمل کرد؟ در ایران مانند دیگر کشورها، قانونگذار قوانینی را برای شروع فعالیتها در نظر گرفته است. این قوانین اصولی را برای فعالیت به افرادی که میخواهند کسب و کارشان را شروع کنند، ارائه میدهد. در قانون گرفتن جواز کسب اجباری است. جواز کسب مجوزی است برای دایر کردن یک واحد صنفی، پس بدون دریافت آن فعالیت اقتصادی شما غیر قانونی محسوب میشود، طبق ماده12 قانون نظام صنفی افراد قبل از راه اندازی کسب و کار موظف به اخذ پروانه فعالیت از واحد صنفی مربوطه میباشند. شما می توانید با کمک مراکز مشاوره کسب و کار مثل کاردوک به راحت ترین شکل مدارک لازم جهت شروع کار را دریافت نمایید.
برای دریافت مشاوره جهت مراحل جواز کسب می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 0216418908 تماس بگیرید.
منبع: مراحل گرفتن جواز کسب
پس برای اینکه به راحتی کسب و کار خود را شروع کنید باید جواز کسب داشته باشید. لازم است بدانید فرقی نمیکند فعالیت شما در چه زمینهای است، باید حتماً برای قانونی شدن آن جواز داشته باشید. در ادامه به مراحل گرفتن جواز کسب میپردازیم.
متقاضی باید درخواست خود را به صورت کتبی ارائه دهد. فرد متقاضی باید درخواست خود را از طریق سایت ایرانیان اصناف به این آدرس iranianasnaf.ir انجام دهد. بعد اینکه متقاضی درخواست خود را ارائه داد، مدتی بعد رسیدگی به آن آغاز میشود. در حین بررسی کارشناسان مربوطه از محل واحد صنفی مورد نظر بازدید کرده و گزارش کامل خود را به پرونده اضافه میکنند. بعد از انجام این مراحل پرونده تکمیل شده در هیئت مدیره مورد بررسی قرار میگیرد و پاسخ کتبی آن متعاقباً اعلام میشود. برای انجام مراحل کار در سامانه ایرانیان اصناف کلیک کنید.
در این مرحله فرد متقاضی باید یکی از مدارک زیر را جهت تعیین وضعیت ملکی واحد صنفی خود ارائه دهد که شامل؛ سند مالکیت به نام متقاضی، اجارهنامه رسمی به نام متقاضی، اجارهنامه عادی (با اخذ تعهد محضری) به نام متقاضی، مبایعهنامه به نام متقاضی، حکم قطعی دادگاه مبنی بر الزام به تنظیم سند اجاره، رسید پرداخت اجارهبهای معتبر، قرارداد اجاره محل کسب با ادارات و سازمانهای دولتی، نهادها، شهرداری، شرکتهای تعاونی مسکن و شرکتهای خاص صنفی، شرکتهای تحت پوشش سازمانهای دولتی و نهادها میباشد.
در این مرحله فرد متقاضی باید از ادارات ذیربط استعلام دریافت کند. گواهی مرکز بهداشت شهرستان و ارائه کارت معاینه پزشکی جهت صنوف مشمول(مواد خوردنی، آشامیدنی، بهداشتی و…)، گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، موافقت اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی، گواهی گذراندن دوره آموزش(حداقل ده ساعت) از موسسه آموزشی معتبر(مورد تایید کمیسیون نظارت شهرستان مربوط)، ارائه هرگونه مدرک مبنی بر تشکیل پرونده یا ارائه هر یک از اوراق پرداخت مالیاتی، گواهینامه مهارت فنی جهت مشاغل مندرج در آئیننامه تبصره ذیل ماده سیزده قانون، اختصاص کد شناسه ده رقمی (ملت کارت) و الصاق آن به پروانه کسب (جواز کسب) و اختصاص برچسب شناسه صنفی مطابق با کد ده رقمی از جمله موارد استعلام و ارائه مدرک است.
این مورد مختص به آقایان است که باید وضعیت نظام وظیفه خود را با ارائه مدارکی روشن کنند. گواهی پایان خدمت، گواهی معافیت دائم، گواهی اشتغال به تحصیل، گواهی معتبر مبنی بر داشتن معافیت پزشکی از حوزه نظام وظیفه و دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت در مدت اعتبار آن.
ارائه سوابق کاربری تجاری یا کارگاهی یا اداری محل واحد صنفی مورد درخواست در این مرحله باید انجام شود.
در این مرحله فرد باید مدارک بیشتری را ارائه دهد که شامل؛ فرمهای مخصوص معرفی فرد از مرجع صدور، کپی تمام صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی مدرک تحصیلی یا حداقل سواد خواندن و نوشتن (به استثنای متقاضیانی که سن آنان از پنجاه سال بالاتر میباشد)، دوازده قطعه عکس پرسنلی جدید (۳×۴)، تعهدنامه کلیه صنوف، فیش واریز مبلغ حداکثر تا سقف پنج برابر حق عضویت اتحادیه برای سال اول (حق ورودی) که از مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال عدول نماید. فیش واریز مبلغ ۳۰٫۰۰۰ ریال به حساب ۲۱۷۳۳۰۰۸ خزانه کشور از جمله این مدارک است.
در این مرحله پرونده توسط رئیس و یا نائب رئیس تکمیل میگردد.
در این مرحله با توجه به مراحلی که فرد طی کرده و مدارکی که ارائه داده است، جواز کسب را دریافت میکند. برای آشنایی با انواع پروانه کسب کلیک کنید.
لازم به ذکر است گرفتن جواز برای کارهای صنعتی و سرمایه گذاری تفاوت داشته و لازم هست که از طریق سامانه بهین یاب اقدام شود. در این صورت خوب است با نوشتن طرح توجیهی نیز آشنا شوید.
برای دریافت مشاوره جهت مراحل جواز کسب می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 02166418908 تماس بگیرید.
میتوانید ظرف مدت ده روز اعتراض خود را به کمیسیون نظارت مربوطه تسلیم نماید. دوم اینکه کمیسیون نظارت موظف است ظرف مدت یک ماه نظر خود را اعلام دارد. نظر کمیسیون نظارت در این مورد قطعی است. در صورتی که اتحادیه در مدت مقرره پاسخ ندهد متقاضی میتواند اعتراض خود را به کمیسیون نظارت تسلیم کند.
بله. صاحبان پروانه کسب میتوانند جهت اداره واحد صنفی خود اقدام به معرفی مباشر کنند.
منبع: مراحل گرفتن جواز کسب