مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

شرکت بازرگانی | کار و فعالیت شرکت بازرگانی چیست؟

از گذشته تا به امروز داد و ستد دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است. شرکت های بازرگانی نیز بر اساس قوانین کشورها تفاوت هایی دارند، اما همه آن ها در کلیت و اهداف به یک شکل عمل می کنند. هر چه شرکت های بازرگانی کلان تر و گسترده تر باشند، طبعا افراد بیشتری از آن کسب و کار سود خواهند برد. اما چگونه یک تجارت می تواند دارای سودهای کلان شود؟ آیا تنها سرمایه لازمه شروع یک کار تجاری است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با تعریف شرکت ها بازرگانی، نوع فعالیت و نحوه احداث آن ها آشنا شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع شرکت ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع : انواع شرکت ها

تعریف شرکت های بازرگانی

شرکت های بازرگانی یا شرکت های تجاری درواقع شرکت هایی هستند که در حوزه خرید و فروش کالا یا خدمات به منظور کسب سود و درآمد فعالیت می کنند. شرکت های بازرگانی می توانند در قالب یکی از انواع شرکت ها در قانون تجارت فعالیت خود را شروع کنند. برای اطلاع از سایر انواع شرکت ها کلیک کنید.

شرکت های بازرگانی بر اساس حیطه فعالیت

حیطه فعالیت شرکت های بازرگانی از یک منطقه تا سایر کشورها قابل گسترش هست. برای مثال شرکت های بازرگانی بین الملل تجارت خود را میان چند کشور انجام می دهند. صاحبان شرکت های بین المللی ممکن است حتی از چند ملیت مختلف تشکیل شوند. فعالیت این شرکت ها شامل خدمات، کالا، پشتیبانی وسایر حوزه های صنعتی را شامل می شود.

لازمه تجارت میان کشورها ثبت شرکت های بازرگانی صادرات و واردات هست. این شرکت ها علاوه بر رعایت قوانین کشور مبدا و مقصد لازم به رعایت قوانین تجارت بین الملل هستند. در صورت بروز مشکل در این تجارت ها سازمان های تجارت جهانی حکم خواهد داد.

شرکت‌های بازرگانی بر اساس نوع فعالیت

بر اساس نوع فعالیتی که شرکت های بازرگانی می کنند به دو نوع خدماتی و تجاری تقسیم می شوند. شرکت های تجاری با خرید و فروش کالا شناخته می شوند. از دیگر ویژگی های این شرکت های می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ از خریداران بابت فروش کالا درآمد کسب می کنند

_ سرمایه های خود را با نگهداری کالا در انبار یا  پخش در بازار مدیریت می کنند

_ به تجارت طیف وسیعی از کالاها می پردازند

_ سود این شرکت ها از خرید و فروش

اما شرکت های خدماتی بر خلاف شرکت های تجاری هیچ نوع کالایی برای فروش ندارند. بلکه با استفاده از ابزارها، منابع و پشتیبانی به مراجعین درآمد کسب می کنند.

همچنین کسانی که مشغول به فعالیت در حوزه بازرگانی هستند، به دو صورت خرده فروش و عمده فروش تجارت می کنند. برخی از تجار به صورت توام سیاست عمده فروشی و خرده فروشی را در پیش می گیرند.

نحوه کار شرکت‌های بازرگانی

معمولا شرکت های بازرگانی که امروزه به ثبت رسیده اند کار خود را قبل از آن که به صورت رسمی در دفاتر ثبت کنند شروع کرده اند. با توجه به نوع و حرفه فعالیت، کار بازرگانی اشکال مختلفی به خود می گیرد. اما به طور کلی شرکت های بازرگانی با اطلاع و شناخت بازار (میزان تقاضا، توان خریدار، نوع تقاضا و…) سرمایه خود را به گردش در آورده و از سودی که به دست می آورند به گسترش کسب و کار خود می پردازند.

پیش تر تجار با مسافرت به نقاط مختلف دنیا به تجارت می کردند. اما امروزه با استفاده از راه های مختلف ارتباطی شرکت ها قادرند حتی خدمات خود را به مشتریانشان در سایر کشورها عرضه کنند. برای مثال کشور هند یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان خدمات در حوزه آی تی می باشد. شما هم می توانید با کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تکنولوژی های مدرن و یا راه های ارتباطی سودهای بزرگ تری به دست بیاورید. استفاده از تجارب و مشورت با افراد آگاه در این زمینه به شما ایده های باور نکردنی می دهد.

ثبت شرکت بازرگانی

برای شروع به کار و ثبت شرکت بازرگانی لازم است پیش از هر چیز مشخص کنید که چه نوع شرکتی می خواهید به ثبت برسانید. برای اطلاع از انواع شرکت ها کلیک کنید. بعد از آن که نوع شرکت و اعضای شرکت را مشخص کردید، باید از طریق سامانه ثبت شرکت ها به صورت اینترنتی اقدام کنید. در این میان شرکت های مختلفی هستند که می توانند مراحل ثبت را برای شما آسان کرده و بدون هیچ سختی کار خود را جلو ببرید.

مرکز خدمات مشاوره کسب و کار کاردوک علاوه بر ارائه خدمات ثبت شرکت ها شما را در مراحل مختلف کسب و کارتان راهنمایی می کنند. برای مثال شما می توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان کاردوک از درستی انتخاب تان در پلن کاری، نوع قرارداد با شریکان، نوع شرکت، نوع فعالیت و… اطمنیان حاصل نمایید. برای اطلاع از نحوه ثبت شرکت کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع شرکت ها می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : انواع شرکت ها

اهمیت برندسازی | ضرورت برندسازی در کسب و کار

اهمیت برند و برندسازی در کسب وکار چیست؟ برند یک نام، عبارت، نشان، سمبل ،طرح، لوگو، تصویر، صوت یا ترکیبی از این عناصر است که بمنظور هویت بخشی به یک محصول یا خدمت بمنظور بیان تفاوت آن نسبت به محصولات رقبا در بازار هدف بکار گرفته می‌شود و توسط عقل، منطق، حواس و احساسات مشتریان مورد قضاوت قرار می‌گیرد. شرکت‌ها برای موفقیت در کسب و کارشان باید با سنجش دیدگاه های مخاطبین  برند خود  را  بسیار به تصویر مورد نظر مشتریان نزدیک کنند.

 

برای دریافت مشاوره کسب و کار در زمینه برندسازی و دریافت برند اختصاصی از مرکز مشاوره کاردوک با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع: اهمیت برندسازی

اهمیت برندسازی و تجارت

فعالیتهای برندسازی فقط مخصوص شرکت‌های بزرگ تجاری نیست و کسب و کارهای کوچک و متوسط کارآفرین نیز جهت سازگاری و ماندگاری در محیط کسب و کار از برند سازی به عنوان یک تکنیک محوری بازاریابی کارآفرینانه لازم است استفاده نمایند. 

شما هم اگر شرکتی دارید که نیاز به ثبت برند دارد، می توانید از خدمات ثبت برند کاردوک استفاده نمایید.

مدیریت برند

در مدیریت بازاریابی یکی از حوزه های مهم مدیریت برند است علل الخصوص  زمانی که رقابت در بازار شدید و بنگاه خود را درمخاطره اقتصادی می بیند مدیریت برند فرایند ساخت ،مقایسه ،سنجش و مدیریت کیفیت برند بنگاه و محصولات آن می باشد و فرایندی پویا، مستمر و همیشگی در بخش بازار یابی و فروش و ارتباط با مشتریان است.

طراحی برند

معماری نام و نشان های محصول و بنگاه به یک مجموعه از اقدامانی اطلاق می شود که هدف آن تدوین نقشه راهی برای پوشش دادن صحیح محصولات با نام و نشان تجاری مناسب است. بگونه‌ای که بتواند در بازار هدف و در ذهن و در قضاوت مشتریان جایگاه شایسته ومطلوب خود را پیدا نماید.

از آنجا که فقط شناخت نام تجاری و تصویر ذهنی از آن باعث خرید کالا و خدمات شرکت نمی‌شود؛ ضروری است بنگاهها بر روی استمرار نمایش برند خود جهت ماندگاری و تثبیت آن در اذهان مشتریان سرمایه گذاری کنند. این نفوذ تا بدانجا می تواند پیش برود که مشتریان محصول را بخاطر برند خریداری نمایند، چرا که امروزه دنیای بازاریابی بسیار وابسته به برندسازی است.

شاید هیچ سرمایه ای بیشتر از یک نام و نشان معتبر ،قدرتمند و ارزش آفرین برای بنگاههای افتصادی کارآمد تر نباشد؛ از این جهت مدیران بازاریابی و فروش شرکت ها لازم است برای برند سازی و معماری آن  استراتژی های مناسبی را اتخاذ نمایند.

المان های برندسازی

هویت و شکل بصری مناسب برند قدرت آن را در میان مشتریان افزایش می دهد به بیانی دیگر ارزش ها و ویژگی های یک بنگاه باید در هویت دیداری برند نمایان شود المان ها و هویت برند از طرح ،رنگ ،نوشتار، شعار ،نام و لوگو نشکیل می شود این المانها بهتر است که بگونه ای طراحی شوند که براحتی در ذهن مشتریان و مخاطبین  قرار گرفته و تثبیت شود.

جایگاه یابی برندسازی

جایگاه یابی برند طراحی و تصویر سازی نام و نشان شرکت و محصولات آن بمنظور کسب مکان متمایز در اذهان مشتریان است. در واقعیت جایگاه یابی برند با احساسات و ادراک مخاطبین محصول و برند ارتباط برقرار میکند  و سعی دارد با یک سلسله فعالیت ها همانند حضور در رسانه‌، مشارکت در مناسبت های محلی و منطقه ای، شرکت در جشنواره ها و نمایشگاههای نو آوری، انجام تبلیغات و انتقال پیام موقعیت ممتازی را برای برند خود در اذهان مشتریان بدست آورد.
هدف اصلی برندسازی ایجاد شناخت در مشتریان و حفظ آگاهی نسبت به برند جهت معنا بخشیدن به مصرف محصولات در فرایند ارزش آفرینی بنگاه  است. برنامه‌ریزی برندسازی همان فرایند ایجاد، توسعه  و ترسیم یک هویت مطلوب از نام و نشان شرکت در اذهان مصرف‌کنندگان بازار هدف نسبت به خدمات و محصولات سایر شرکت‌ها است.

تاثیرات برند سازی در دارایی های بنگاه

برند سازی تکنیکی مهم در عملکرد بازاریابی و تولید ثروت کار آفرینانه است که منجر به ماندگاری موفق کسب و کار در بازار رقابتی می شود. بنگاه با برند سازی می‌تواند ارزش افزوده‌ای ناشی از دارایی برند خود را به قیمت محصولات و خدمات خود بیفزاید. برند همانند سرمایه، فناوری، مواد اولیه و نیروی انسانی در ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای بنگاه اقتصادی موثر است  دارایی برند همان صف کشیدن های طولانی و پرداخت هزینه بیشتر برای خریدن محصولات خوشنام در مقایسه با سایر محصولات رقیب است.

برندهای قوی همانند سایر دارایی‌های نامشهود شرکت من جمله  دانش فنی، حق اختراع منجر به جریان‌های درآمدی بیشتر برای بنگاه و برای مصرف کننده را به همراه دارد. از این رو ایجاد برند قوی در دستورکار و الزام مدیریتی اغلب بنگاههای اقتصادی است.

در فرایند برندسازی هم مصرف کننده و هم بنگاه هر دو بموزات هم از مزایای برند بهره مند می شوند. زمانی که مصرف کننده استفاده از یک برندرا تجربه می کند و از آن رضایت پیدا می کند تمایل به استفاده از آن برند گسترش پیدا می کند و میزان فروش بنگاه نیزافزایش پیدا کرده وبازار با ثبات تری را برای محصول از طرف مشتریان فراهم می نماید.

چرا باید برندسازی کرد؟

برند می تواند  اطلاعاتی از کیفیت کالا و خدمات، عملکرد و مشخصات  محصول را ارایه دهد. از انجا که برند ها در بازارهای رقابتی نسبت به سایر پارامترهای فیزیکی کسب وکار دارای ثبات بسیار کمتری هستند، در دنیای رقابتی برند هیچ چیز ماندگار نیست لذا ادامه حیات موفق برند در ذهن مصرف کنندگان منوط به ارایه محصول مناسب، تصویرسازی مناسب  محصول، و ایجاد یک شبکه ارتباطی کارآمد و تبلیغات بمنظور  تثبیت آن است.

شرکت‌هایی که نتوانند برند و نام ونشان تجاری خود را در رقابت باسایر رقبا بدرستی معماری و معرفی و تثبیت نمایند با تحمل هزینه زیاد شکست مواجه هستند.

ضرورت برندسازی چیست؟

افزایش طول عمر 

حفظ، دوام و بقا شرکت ها در بازار اساسی ترین مسئله پیش روی آنها در شرایط  رقابتی و جهانی شدن اقتصاد، اطلاعات و ارتباطات است. شرکت های در این فضای بسیار بی ثبات و متغیرنه تنها به بقا می اندیشند بلکه کوشش می کنند از طریق ایجاد مزیت رقابتی محصول و خدمات خود نسبت به سایررقبا  رهبری بازاررابطور مستمر در دست داشته باشند.

یکی از حوزه های ظهور و نمایش تمایز نسبت به رقبا برندینگ است که مزیت رقابتی بنگاه را درسطح بازار ودر ذهن وزندگی  مشتریان به یادگار می گذارد ایجاد رضایت  ومطلوبیت نسبت به  نام ونشان تجاری محصول نفش مهمی را در رفتار بازار و مصرف کننده به جای می گذارد  و  موجب  وفاداری   مشتریان ، توسعه بازار وسود آوری شرکت  می شود  شرکت ها با توجه به نیازهای مشتریان نه تنها بهتر است  رضایت وی را جلب نماید بلکه باید وی را از طریق تامین کیفیت مطلوب کالا و خدمات خود  مشعوف و ذوق زده نماید به تصویر کشیدن برند این گونه شرکت ها در اذهان مخاطبین موجب  درک تفاوت و تمایز آنهانسبت به سایر رقبا وایجاد مزیت رقابتی و رهبری بازار و افزابش دارایی برندخواهد شد.

رفع ابهام و تردید مشتری

در شرایط افتصادی امروزه که مشتریان برای رفع نیازهای خود با ابهام و تردید در انتخاب گزینه‌های زیادی مواجه هستند و فرصت زمانی زیادی جهت خرید کالا و خدمات مورد نیاز را ندارد برندهایی که بتوانند این یقین و اطمینان را برای مصرف کننده ایجاد نماید هدایت بازار را بدست خواهند گرفت پس امروزه تنها جنبه‌های کارکردی محصول و خدمات برای ارتباط با مشتری دیگر کفایت نمی کندو  برند معتبر است که عامل تمایز یک شرکت تجاری را با رقبا مشخص می کنداین تمایز بعنوان یک دارایی با ارزش است که در ذهن وخاطره مشتریان شکل گرفته و شرکت می تواند در سایه این دارایی منافع بیشتری را از مشتریان بدست آورد امروزه بسیاری از سازمانها می دانند که مهمترین دارایی آنها اعتبار نام و نشان تجاری آنها در بازار است.

ساخت ذهنیت مشتری

برندها در بازارهای خدماتی و کسب و کارهای تولید محصولات صنعتی نقش اصلی را ایفا می‌کنند؛ چرا که امروزه برندها به بخشی از زندگی و ذهنیت خریداران تبدیل شده و غالب انتخاب‌ها و تصمیمات برای خرید محصولات بر اساس برند شکل می‌گیرید. تعداد قابل توجهی از مشتریان حتی حاضرند از خدمات جانشین دیگری با قیمت‌های پایین‌تر که در بازار عرضه شود، صرف نظر کرده و متقاضی برند مطلوب خود باشند.

از این رو بنگاههای اقتصادی در پی آن هستند تا یک برند مطلوب، بی نظیر و قوی را در ذهن مشتریان ایجاد کنندتا موفق به جلب اعتماد و وفاداری مشتریان نسبت به محصولاتشان گردند. ایجاد، توسعه و تثبیت برندهای قوی، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده فراوان و ماندگاری نام محصولات در اذهان عمومی، مزیت‌های دیگری من جمله در دست گرفتن بازارهای وسیع منطقه و جهانی را نیز به دنبال خواهد داشت.

اعتبار بخشی به فروشنده

داشتن برند قوی در نزد مشتری به خریدار در انتخاب کالا کمک می‌کند و مشتری دارای برند معتبر را به سایر محصولات رغیب ترجیح می‌دهد. این اولویت در انتخاب که نتیجه وفاداری، رضایت و تشکر خریدار در مقابل برآوردن انتظارات از برند است، به تولید کننده اجازه می دهد که کالاهایش را در شرایط یکسان و غالبا با قیمت بالاتر فروخته و در نتیجه سود  وسهم بیشتری از بازار تصاحب کند . از همین رو برند را می توان این چنین تعریف کرد: برند عبارت است از مجموعه آگاهی و مزایای کالا یا خدمت همراه با مزیت های  اضافی که در ذهن خریدار شکل می گیرد و موجب جلب اعتماد و استمرار خرید کالا وخدمات  می شود

چزا که یک سازمان زمانی می تواند به بقای خود ادامه دهد که بتواند نیازها و خواسته های مشتریان خود را  را با درکی صحیح و جامع برآورده نماید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه برندسازی و دریافت برند اختصاصی از مرکز مشاوره کاردوک با شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: اهمیت برندسازی

جواز تاسیس صنعتی | مراحل و مدارک اخذ جواز تاسیس صنعتی

اشخاص حقیقی یا حقوقی که تمایل به راه اندازی یک فعالیت تولید صنعتی دارند، برای شروع فعالیت نیازمند اخد جواز تاسیس به عنوان یک موافقت نامه اولیه قانونی جهت شروع فعالیت هستند. جواز درقالب یک طرح توجیهی سرمایه گذاری در زمینه انتخاب شده ارائه می شود. دارنده جواز حال باید برای راه اندازی واحد صنعتی اقدامات لازم را انجام دهد. در نهایت فرد برای تولید و گرفتن پروانه بهره برداری باید تلاش کند.

 

برای دریافت مشاوره جهت جواز تأسیس می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 منبع : جواز تاسیس

جواز تأسیس

جواز را به کسانی می‌دهند که شرایط لازم را داشته باشند. باید کسب و کارشان مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد و قدرت تجاری سازی و رشد را نیز دارا باشد. وقتی توانستید مجوز فعالیتی که می‌خواهید را به دست آورید، باید هر سال برای تمدید آن نیز اقدام کنید. اگر به دنبال تمدید جواز تأسیس خود نروید، باطل خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با جواز تأسیس و نحوه گرفت آن، لطفاً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

مزایای اخذ جواز

  • امکان تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز اجرای طرح صنعتی شامل زمین، آب، برق، گاز، جاده های دسترسی، مخابرات و اینترنت
  • امکان خریداری زمین بصورت اقساطی و بخشودگی بخشی از قیمت زمین در صورت راه اندازی سریع
  • امکان عضویت در انجمن های صنایع همگن
  • امکان اخذ مشاور و آموزش عمومی و تخصصی در حوزه های کسب و کار توسط ارگان‌های صادر کننده مجوز و تامین کننده زیر ساخت
  • امکان تامین تسهیلات مالی مورد نیاز راه اندازی طرح با هماهنگی و معرفی ارگان صادر کننده مجوز و متولی کار به بانک‌ها (با ملحوظ داشتن دوره تنفس بازپرداخت در زمان اجرای طرح و بخشودگی بهره بهره مصوب)
  • امکان اخذ کارت بازرگانی جهت ورود ماشین آلات و مواد اولیه و تجهیزات خارجی در صورت نیاز

مراجع صادر کننده جواز تاسیس صنعتی و نهاد های دیگر مرتبط

در حوزه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی کمیته‌های صنایع روستایی وزارت جهاد کشاورزی و در سایر موارد سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت وابسته به وزارت صمت متولیان صدور جواز تاسیس هستند. بسته به نوع محصول یا محصولات صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری نیازمند هماهنگی با ارگان‌های ذیل است.

جهت اخذ جواز تاسیس کالاهای استراتژیک همانند خودروسازی کسب موافقت وزارت صنایع الزامی است. در سایر موارد همانند کالاهای حوزه غذا و دارو و شوینده‌ها هماهنگی لازم با معاونت غذا و دارو علوم پزشکی استان‌ها جهت رعایت مقررات زمان اجرای طرح ضروری است. برای تولید کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند، هماهنگی‌های اولیه و نهایی با ادارات استاندارد و تحقیقات صنعتی الزامی است.

سایر ارگان ها

در خصوص رعایت ضوابط زیست محیطی و شرایط استقرار، الزامات فاضلاب‌های صنعتی با ادارات محیط زیست انجام می‌پذیرد. دربخش کانی‌های غیر فلزی به طور مثال تولید آجر و ماسه، آزمایشات استاندارد خاک و معدن مورد نیاز تولید آجر یا اخذ موافقت فاتر فنی استاندارد در تامین محدوده برداشت ماسه رودخانه‌ای لازم است. در زمان نیاز به تامین نیروی انسانی و تامین تسهیلات ادارت کل تعاون، رفاه و تامین اجتماعی و استانداری‌ها، حامی و هماهنگ کننده موضوع خواهند بود. پس دارنده جواز و طرح صنعتی لازم با اخذ مشاوره با ضوابط اجرای پروژه خود از قبل آشنایی کامل داشته باشد. برای دریافت خدمات اخذ جواز می توانید به کارشناسان مرکز کاردوک اعتماد کنید.

مدت زمان اعتبار اخذ جواز تاسیس صنعتی

جواز تاسیس صنعتی پس از صدور توسط مرجع صادر کننده بمدت یکسال معتبر بوده و در صورت نیاز به زمان بیشتر برای راه اندازی طرح با نظر مثبت تیم کارشناسی دستگاه صادره کننده مجوز قابل تمدید می‌باشد.

 

روش اخذ جواز تاسیس

جهت اخذ جواز تاسیس صنعتی از قبل طرح توجیهی فعالیت آماده و با ورود به سامانه بهین یاب پس از دریافت نام کاربری ورمز اختصاصی اطلاعات طرح بشرح ذیل وارد می گردد طرح صنعتی ارجاع شده از طریق سامانه بهین یاب به سازمان متولی استانی  پس از کار کارشناسی و اصلاح اطلاعات و اخذ مدارک با صدور جواز تاسیس صنعتی بنام م تقاضی با امضا رئیس دستگاه اجرایی صادر وثبت می گردد. برای اطلاع از روند کار در سامانه بهین یاب کلیک کنید.

 

گام های اجرایی اخذ جواز تاسیس صنعتی

صدور جواز تاسیس احداث و تاسیس واحدهای صنعتی گام‌های مشروحه ذیل طی می گردد.

متقاضی با ورود نام کاربری و رمز خود می‌تواند به فرم‌ها ثبت موضوع فعالیت صنعتی دسترسی پیدا کند. چنانچه از قبل نام کاربری و رمز دریافت نکرده باشد؛ می‌تواند به لینک موجود توضیحات مندرج در پایین فیلدهای دریافت نام کاربری و رمز مراجعه کرده و روی لینک کلیک نماید. پس از تکمیل عضویت و اخذ نام کاربری و رمز مجددا به این صفحه بازگشته و نام کاربری و رمز خود را جهت ورود به سامانه  وارد نماید.

گام 1- در این گام پس از تکمیل اطلاعات اولیه متقاضی می‌بایست موضوع مورد نظر خود را انتخاب نماید.

گام 2- در گام دوم اطلاعات مشخصات عمومی طرحی که در گام یک ثبت شده است از متقاضی دریافت می‌شود، ممکن است قسمتی از اطلاعاتی که در گام یک از متقاضی دریافت شده است. در این گام ثبت شده باشد که در صورت لزوم متقاضی می‌تواند نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

گام 3- در این گام مشخصات مربوط به سرمایه گذاری واحد صنعتی از قبیل ماشین آلات مورد نیاز تعداد، قیمت و… از متقاضی دریافت می‌گردد.

گام 4- در این گام نحوه تامین مالی طرح توسط متقاضی مشخص می‌گردد.

گام 5- در این گام اطلاعات مربوط محصولات تولیدی حوزه صنایع پیشرفته و دانش بینان جهت استفاده آتی از مزیت‌های این حوزه مشخص می گردد.

پس از تکمیل فرم‌های هر 5 گام عبارت تایید نهایی ثبت نام فعال می­‌شود که با کلیک بر روی آن تایید می‌­گردد تا اطلاعات تکمیل شده توسط کارشناس مربوطه بررسی شود.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز تاسیس صنعتی

مستندات و مدارک هویتی لازم برای اخذ جواز تاسیس صنعتی شخص حقیقی عبارت است از:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی فرد یا افراد متقاضی
  • کارت یا معافیت ازخدمت فرد یا افراد متقاضی
  • اخذ مجوز در صورت لزوم
  • اخذ مستندات فیش‌های مالی واریزی بابت صدور مجوز
  • خلاصه طرح توجیهی اولیه

ب) مستندات و مدارک هویتی لازم برای اخذ جواز تاسیس صنعتی شخص حقوقی عبارت است از:

۱. کپی شناسنامه وکارت ملی اعضا هیئت مدیره و دارندگان حق امضا

۲. کارت پایان خدمت اعضا هیئت مدیره و دارندگان حق امضا

۳. اخذ مجوزهای لازم به تناسب نوع فعالیت صنعتی مورد نظر

۴. کپی آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت

۵. کپی اسناسنامه و شرکتنامه یا اظهارنامه شرکت

۶. کپی طرح توجیهی تهیه شده

۷. کپی آگهی روزنامه رسمی تغییرات شرکت

۸.  درخواست در سربرگ وبا مهر شرکت

متقاضیان سرمایه گذاری صنعتی  ضروری است با کسب مشاوره‌های فنی و تخصصی کسب وکار از کارشناسان متخصصین قبل از شروع؛ یعنی در مرحله ایده‌یابی و در طول اجرای طرح تا مرحله بهره‌برداری فعالیت صنعتی توجیهات کافی، فنی و اقتصادی را به استناد شناخت دقیق از نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای فراروی اجرای پروژه بررسی نموده و انتخاب درست فعالیت را به شیوه درست اجرا نمایند. برای اطلاع از ماهیت طرح توجیهی و نوشتن طرح توجیهی کلیک کنید.

 

سؤالات متداول در مورد جواز تأسیس

مدت زمان صدور جواز تأسیس چقدر است؟

مدت زمان جواز تأسیس برای اشخاص حقیقی و حقوقی حدود ۱۴ الی ۲۰ روز کاری است؟ البته اگر فرد شرایط ویژه‌ای داشته باشد، جواز کسب در مدت زمان بسیار کوتاهی صادر خواهد شد.

 آیا می‌توان جواز کسب را انتقال داد؟

جواز تأسیس قابل انتقال به افراد دیگر می‌باشد  فرد می‌تواند از دیگران طبق شرایط و قوانینی جواز کسب را خریداری کند.

کسانی که می‌خواهد جواز تأسیس بگیرند و سنشان بالای 50 سال است هم باید کارت پایان خدمت داشته باشند؟

تنها کسانی که بالای ۶۰ سال داشته باشند از داشتن کارت پایان خدمت معاف هستند.

 

برای دریافت مشاوره جهت جواز تأسیس می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

 منبع : جواز تاسیس

ارزش طول عمر مشتری (LTV)

ارزش طول عمر مشتری (Customer Lifetime Value) به چه معناست؟ برای آن که بتوانید کالا یا خدمات خود را به مشتری‌ها معرفی و عرضه بکنید، هزینه‌های زیادی متحمل می‌شوید. اما برای آن که بتوانید هزینه‌های خود را کم کنید و درآمد بیشتری داشته باشید، بهتر است با یکبار هزینه مشتری‌های بیشتری را به خود جلب کنید. یکی از راه‌های رسیدن به این منظور حفظ مشتری و کسب سود از یک مشتری در دفعات مختلف است. محاسبه ارزش طول عمر مشتری به شما نشان می دهد که چقدر برای رسیدن به این هدف موفق بوده‌اید. در ادامه توضیحات بیشتری درباره ارزش طول عمر مشتری و راه‌های افزایش طول عمر مشتری پرداخته‌ایم.


برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه فروش و مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: ارزش طول عمر مشتری


ارزش طول عمر مشتری چیست؟


ارزش طول عمر مشتری یا CLV) customer lifetime value) به میزان پولی گفته می شود که یک مشتری در تمام طول عمر خود صرف تجارت شما می کند. برای مثال یک مشتری 10 ساله شما در تمام طول این مدت در هر بار مراجعه از شما خرید 10هزار تومانی کرده است. اگر میزان خرید این مشتری را در طول این سال ها محاسبه کنید، می بینید که میلیون ها تومان از شما خرید کرده است. پس این مشتری را می توان یکی مشتری با ارزش میلیونی دانست.


چرا ارزش طول عمر مشتری اهمیت دارد؟


مشتری شما تنها به خاطر پولی که به شما تا به امروز داده اند ارزش ندارند، بلکه آن ها دارای ارزشی در آینده هستند، در صورتی که بتوانید راهی برای جذب مجددشان پیدا کنید. هر چه تعداد مشتری ثابت تان در طول زمان بیشتر باشند، سود و منافع بیشتری در بلند مدت به دست می‌آرید. شاید لازم باشد برای هر مشتری مقداری هزینه کنید اما با بالا رفتن تعداد مشتری ها در طول زمان، سود عظیم خواهید کرد. پس همیشه لازم است هزینه ای برای جلب مشتری های تازه و هزینه ای برای حفظ مشتریان خود پرداخت کنید. زمانی که شما ارزش طول عمر مشتری خود را می دانید، بهترین می توانید برای بهبود آن گام بردارید. برای بازگرداندن مشتریان فعلی خود می توانید از ایمیل، مسیج، شبکه های اجتماعی و… استفاده کنید.


چطور ارزش طول عمر مشتری را محاسبه کنیم؟


روش های مختلفی برای محاسبه ارزش طول عمر مشتری وجود دارد. روشی که انتخاب می کنید به نوع تجارت تون نیز ارتباط دارد. برای مثال محاسبه CLV در مدل اشتراکی بسیار راحت تر از زمانی است که یک تجارت الکترونیکی داشته باشید. ساده ترین فرمول محاسبه ارزش طول عمر مشتری مدل تاریخچه است. CLV برابر است با ارزش کل هر معامله ضرب در متوسط سود ناخالص. برای اطلاع بیشتر از نحوه محاسبه و برآورد دقیق عملکرد کسب و کار خود می توانید با مشاورین ما در مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک صحبت نمایید.


9 روش برای افزایش ارزش طول عمر مشتری


بعد از آن که اهمیت و روش محاسبه ارزش طول مشتری را دانستید، نوبت به آن رسیده که با راه های افزایش این معیار آشنا بشید. در ادامه به شرح 9 روش پرداخته ایم، شما می توانید برای دریافت مشاوره و اجرای هر کدام از مراحل زیر از راهنمایی و خدمات مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک استفاده نمایید.


1- لیست های ایمیل و پیامک خود را بخش بندی کنید


اگر با مشتریان خود از طریق ایمیل یا پیامک در ارتباط هستید، حتما مشتریان خود را بر اساس خرید یا خدماتی که دریافت کرده اند و یا علایق آن ها دسته بندی کنید. این کار باعث می شود تا در زمان ارتباط مجدد، محصولات مورد نیاز بر اساس تقاضای مشتری ارائه شود. در نتیجه احتمال بازگشت و خرید مجدد را افزایش داده اید. در مقابل ممکن است مشتریان بالقوه (کسانی هنوز آمادگی خرید ندارند، اما به فروشگاه شما مراجعه کرده اند) در لیست شما قرار داشته باشند. پس برای بالا بردن طول عمر مشتری، مشتریان خود را با پیشنهادهای مکرر بمباران نکنید، بلکه با استفاده از مدل قطره ای سعی در حفظ ارتباط با این دست مشتریان داشته باشید.


2- محصولات یا خدماتی بسازید که پیشنهادات موجود را تکمیل می کنند


یکی دیگر از راه های افزایش فروش و طول عمر مشتری، ارائه خدمات و کالاهایی است که تکمیل کننده خدمات اصلی شما هستند. برای مثال اگر فروشنده ماشین لباس شویی هستید، مخاطبان کمتری نسبت به مشتریان مواد شوینده خواهید داشت. پس اگر در کنار فروش ماشین لباس شویی خود مواد شوینده مخصوص آن دستگاه را بفروشید، احتمال بازگشت مشتری به بنگاه شما بیشتر خواهد بود. شاید فروشنده یک کالای پر فروش باشید، پس به جای فروش یک کالای دیگر می توانید از از اشانتیون و یا هدایا برای فروش بیشتر استفاده نمایید.


3- از مدل Freemium استفاده کنید


یکی از بارزترین شرکت هایی که از مدل فریمیوم استفاده می کنند، شرکت های بازی های آنلاین هستند. برای مثال بازی کندی‌کراش به صورت رایگان عرضه شده است، اما برای به دست آوردن امتیازهای بیشتر در بازی باید کیف پول خود را شارژ کنید. با همین روش این بازی توانست در یک سال 1میلیارد دلار درآمد ایجاد کند. اما اگر تجارت شما به نحوی است که نمی توانید این مدل را پیاده کنید، می توانید با کمی انعطاف در انتخاب کارکرد کالای‌تان به مشتری اجازه بدید تا بر حسب نیازش هزینه نماید. مثلا در تولید یک همزن می توانید با تغییراتی در کارایی یک مدل همزن، آن را در 3 سطح قیمتی عرضه کنید.


4- به طور مداوم تخفیفات و پیشنهادات ویژه به مشتریان بدهید


هر مشتری مایل به استفاده از تخفیفات حتی تخفیفات 10 درصدی شماست. اما زمان ارسال این تحفیفات اهمیت زیادی دارد. بهترین زمان برای ارسال تخفیف و پیشنهادات ویژه چند هفته بعد از خرید است. چرا که در این بازه زمانی هنوز این خرید به یاد مشتری هست و به احتمال بیشتری بازگشت می کند. برای ارسال تخفیفات حتما دو نوع تخفیف یا کالا ارسال کنید.


5- از ایمیل های تشکر شده استفاده کنید


یکی از راه های حفظ ارتباط با مشتری استفاده از ایمیل تشکر بعد از خرید است. این پیام بلافاصله بعد از خرید مشتری ارسال می شود. شما در این پیام فرصت دارید تا پشتیبانی و خدمات آتی خود را معرفی کنید. برای مثال می‌توانید از یک کد تخفیف برای خرید بعدی و یا یک هدیه رایگان با خرید بعدی پیشنهاد دهید. نکته مهم در این روش ارسال این پیام به محض خرید است. این ایمیل می تواند شروعی برای اجرای مدل قطره ای باشد. برای مثال چند روز بعد یک فرم نظر سنجی درباره خدمات به مشتری ارسال کنید. این تماس ارزش طول عمر مشتری شما را به طور تصاعدی بالا می برد.


6- استفاده از شبکه های اجتماعی


ممکن است مشتریان تان شما را در شبکه های اجتماعی مختلف دنبال کنند. پس از این شبکه ها برای معرفی خدمات و بازگرداندن شان به فروشگاه خود استفاده کنند. با ارتباط مداوم از طریق این شبکه ها می توانید ارزش طول عمر مشتریان خود را افزایش دهید.


7- یک تجربه خرید یکپارچه ایجاد کنید


زمانی که مشتری شما در خرید به مشکلی بربخورد از خرید دلسرد میشود و به احتمال کمتری بازگشت خواهد داشت. در عوض زمانی که شما در تمامی مراحل، خریدی آسان را برای مشتری فراهم می کنید، در واقع رضایت و احتمال بازگشت او را افزایش می دهید. برای مثال شرایطی فراهم کنید که مشتری بتواند به راحت ترین شکل و به انتخاب خود پرداخت را انجام دهد.


8- مشتریان خفته را بیدار کنید


یکی دیگر از راه های افزایش طول عمر مشتری ارسال ایمیل هایی با محتوای تصادفی به مشتریانی است که مدت ها از آخرین خرید آن ها می گذرد. می توانید در ایمیل خود بگویید که “آیا مایل به بازدید مجدد از سایت یا فروشگاه شما و دیدن خدمات جدید هست؟ اگر دیگر تمایل به دریافت ایمیل های این موسسه ندارید، گزینه انصراف را انتخاب کنید”. ارسال چنین مسیجی ممکن است به نظر بد برسد، اما غربال گری لیست مشتریان خفته شما می تواند تاثیر مثبتی بر تجارت شما داشته باشد. این گونه ارتباط به شما این امکان را می دهد تا علاقه مندان به محصولات تان را راحت تر شناسایی کرده و خدمات مناسب تری در اختیارشان قرار دهید.


9- یک برنامه وفاداری ارائه دهید


شما می‌توانید با ایجاد یک برنامه وفاداری، مشتریان خود را در طولانی مدت حفظ کنید. برای مثال با دادن امتیاز در هر بار خرید به آن ها این امکان را دهید که با رسیدن به یک مقدار از امتیاز مشخص از مزایای ویژه ای برخوردار شوند. به این صورت مشتریان تان برای رسیدن به آن حد از امتیاز شما را در اولویت قرار می دهند.


نتیجه گیری نهایی در مورد ارزش طول عمر مشتری


همانطور که در کل مطلب سعی در گفتنش داشتیم، ارزش طول عمر مشتری نشان دهنده سطح وفاداری مشتری، ارزش برند، کیفیت کالا یا خدمات، مقدار رضایت از مشتری و… است. پس اگر تا الان برای بهبود این معیار تلاش نکرده اید، اکنون زمان این کار رسیده است. همانطوری که برای به دست آوردن مشتری هزینه و انرژی صرف کرده اید، برای نگه داشتن او هم باید انرژی صرف کنید. با این استراتژی درآمد کسب و کار شما چندین برابر خواهد شد. برای اطلاع از سایر مهارت های لازم برای مدیر فروش کلیک کنید. 


برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه فروش و مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: ارزش طول عمر مشتری

مهارت های لازم برای مدیر فروش

مهارت های مدیر فروش یکی از عوامل تعیین کننده در موفقیت و سودآوری یک بنگاه اقتصادی است. هر سازمانی برای فروش کالا یا خدماتش نیاز به فردی دارد که بتواند با کمترین هزینه بیشترین فروش و درآمد را داشته باشد. برای رسیدن به چنین هدفی کافی است فردی با مهارت های مدیریت فروش در این سمت قرار بگیرد، آن وقت خواهید دید که چگونه با توانایی خود سودهای کلان نصیب تان می شود. اما این مهارت ها چه هستند و چگونه می‌توان آن ها را به دست آورد. در ادامه به شرح مهارت ها و نقش هایی می‌پردازیم که هر مدیر فروشی با داشتن آن ها می‌تواند اهداف سازمانی و شخصی اش را برآورده سازد.


برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه فروش و مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


 منبع: مهارت های لازم برای مدیر فروش

نقش مدیر فروش چیست؟


هر مدیر فروشی برای موفقیت باید وظایف و نقش های خود را بشناسد. اینگونه بهتر می تواند با استفاده از اختیاراتش برای پیشبرد سازمان برنامه ریزی انجام دهد. مدیر فروش 5نقش اساسی دارد که هر کدام از آن ها را در ادامه شرح داده ایم.


1- نقش استراتژیک


یک مدیر فروش با توجه به ورودی ها و خروجی های اصلی اش برای بلند مدت برنامه ریزی می‌کند. نادیده گرفتن این موارد برنامه فروش و خدمات رسانی را در بلند مدت با مشکل مواجه خواهد کرد. برای مثال مدیر فروش باید به زمان های ازدیاد تقاضا، نیروهای لازم برای فروش، کنترل و اجرای بودجه فروش و… توجه داشته باشد.


2- مدیریت ارتباط


مدیر فروش باید بستری مناسب برای ایجاد ارتباطی دو طرفه با مشتری ایجاد بکند. به این معنا که تنها این مشتری نباشد که در زمان نیاز به بنگاه شما مراجعه نماید. بلکه مدیر فروش با بررسی و شناخت مشتری بتواند خدمات و کالاهای خود را به مشتری معرفی کند و به نوعی اجازه ندهد ارتباط شکل گرفته از دست برود. همچنین در برابر مشتریان ناراضی رفتاری مناسب در پیش بگیرد. مقاله نحوه برخورد با مشتریان ناراضی را بخوانید.


3- عضوی از شرکت


مدیر فروش به عنوان عضوی کلیدی در شرکت باید به دنبال اهدافی مثل رضایت مشتری، زیاد کردن سهم بازار، هزینه فروش کمتر و… باشد. او با توجه به این اهداف می تواند موجب ترقی و سودآوری شرکت شود. مدیر فروش می داند هر چه طول عمر مشتری بیشتر باشد، سود بیشتری نصیب او خواهد شد. برای اطلاع از روش های بالا بردن ارزش طول عمر مشتری کلیک کنید.


4- رهبری تیم و مدیریت کانال ها


مدیر فروش با استفاده از ابزار ها و نیروهایی که در اختیار دارد، کار را پیش می برد. کانال های او به صورت حضوری و مجازی هستند و نیروهای تحت نظر او نیز طبق برنامه او پیش می روند. پس باید توانایی هدایت تمامی این نیروها را داشته باشد. مدیر فروش با ویژگی رهبری خود به نیروها انگیزه داده و از توانایی آن ها به بهترین نحو استفاده می کند.


5- نظارت و کنترل


یکی از وظایف اصلی مدیر فروش نظارت بر کارها و بررسی وضعیت شرکت است. این که آیا امور طبق برنامه پیش می رود؟ چه تغییراتی برای بهبود کار باید انجام شود؟ آیا عملکرد نیروها مناسب است؟ چه عاملی مانع از پیشرفت می شود؟ نیازهای بازار چیست؟ قوانین کار رعایت می شود؟ مدیر فروش با در نظر گرفتن تمامی این موارد می تواند سود را بیشتر کرده و اجازه ندهد رقبا او را از میدان به در کنند. 


مهارت های لازم برای مدیر فروش


با توجه به وظایف و نقش هایی که برای مدیر فروش تعریف شد، پس باید برای قرار گیری در این جایگاه مهارت های ویژه ای داشت. علاوه بر مهارت های شغلی لازمه پیشرفت در این سمت چند ویژگی است که در ادامه آن ها را شرح می دهیم. برای اطلاع از مهارت های شغلی لازم جهت ورود به کار کلیک کنید.


اولین مهارت مدیر فروش | مهارت های شخصی 


مدیر فروش باید دارای برخی ویژگی های شخصیتی باشد. توانایی برقراری ارتباط، روحیه رهبری و انگیزه دادن، هماهنگی موثر و حفظ انرژی تیم و… از جمله خصوصیاتی است که شما را مناسب برای این جایگاه معرفی می کند. اگر می خواهید در چنین سمتی کار کنید، باید بتوانید صمیمیت و نیاز ها اعضا و مشتریان را بشناسید و متناسب با آن ها عمل نمایید.


دومین مهارت مدیر فروش | مهارت های مدیریتی


مهارت های مدیریتی شامل توانایی فرد در تصمیم گیری، برنامه ریزی، سازماندهی امور کارکنان، کنترل، حفظ آرامش و انگیزه در کار می شود. یکی دیگر از ویژگی های مهم مدیریتی توانایی تاثیرگذاری شما بر دیگر اعضا است؛ شوخ طبعی، حمایت گری، مرجع و داشتن دانش و… از جمله ویژگی های یک مدیر تاثیرگذار هستند.


سومین مهارت مدیر فروش | مهارت های فنی


شناخت اصول مذاکره، آگاهی به مبانی فروش و قوانین بازار، اطلاع از ویژگی های کالا یا خدمات و… از دیگر مباحثی است که مدیر فروش باید نسبت به آن ها تسلط داشته باشد. مدیر فروش با دانش و تجربه اش مشخص می کند که در چه ناحیه ای و به چه اندازه و به چه روشی فروش انجام شود. پس باید فردی در این جایگاه قرار بگیرد که از آموزه ها و تجربه کافی بهره مند باشد. دیجیتال مارکتینگ یکی از مهارت هایی است که او باید به آن اشراف داشته باشد.


چهارمین مهارت | مهارت های تحلیلی


با استفاده از مهارت تحلیلی مدیر فروش وضعیت بازار، خواسته های بازار، پتانسیل فروش، نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها و… را شناسایی می کند. مدیر فروش با نتیجه گیری که از تحلیل ها می‌کند باید برای گام های بعدی تصمیم گیری نماید. روش هایی که برای بازاریابی برمی گزیند یکی از این تصمیمات است، بازاریابی تلفنی یکی از این روش هاست که نیاز به تحلیل و بررسی دارد. برای اطلاع از مزایا و معایب بازاریابی تلفنی کلیک کنید.


مهارت پنجم لازم برای مدیر فروش | مهارت های مفهومی


یکی دیگر از مهارت های لازم مدیر فروش درک او از مفاهیم و نقش هاست. او باید ساختار سازمانی، استراتژی کلی سازمان، نقش های همکاران، نظریه های سازمانی، مسئولیت های اجتماعی و غیره را بشناسد.


کاردوک برای بهبود مهارت های لازم مدیر فروش چه می تواند انجام دهد؟


یکی از خدماتی که مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک انجام می دهد، آموزش و ارائه خدمات مشاوره جهت بهبود مهارت های مدیریت فروش است. شما می توانید با برقراری ارتباط با مشاوران کاردوک از کسب و کار خود را توسعه داده و با استفاده از طرح های فروش و مشاوره فروش افراد با تجربه و آگاه به نیازها و رفتار مشتریان استراتژی فروش خود را طرح ریزی کنید. برای ارتباط با مشاوران کاردوک با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.


برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در زمینه فروش و مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع: مهارت های لازم برای مدیر فروش