مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

طرح توجیهی چیست

شاید در ظاهر پاسخ به این سوال ساده به نظر برسد. اما اگر تجربه راه‌اندازی یک کسب و کار را داشته باشید می‌دانید که پاسخگویی به این سوال کار ساده‌ای نیست و نیازمند صرف انرژی قابل توجه در زمینه‌های گوناگون است. مطالعه و بررسی بازار (رقبا موجود در بازار، قیمت محصول یا خدمات رقبا و…)، مطالعات مالی (هزینه، سرمایه اولیه مورد نیاز و…) مطالعات اقتصادی (نقطه سر به سر و…)، مطالعات فنی از جمله مطالعاتی است که در زمان راه‌اندازی هر کسب و کار تازه باید صورت گیرد. نوشتن طرح توجیهی را از کجا باید شروع کرد؟ شاخص‌هایی که در گزارش نهایی‌تان باید بدست آورید کدامند؟ بهترین فرد برای انجام این تحلیل کیست؟ پرسش نامه‌ها چه کمکی در انجام این تحلیل به شما می‌کند؟

برای دریافت مشاوره و راهنمایی برای تهیه طرح توجیهی می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.

منبع : طرح توجیهی

بهترین زمان برای بررسی توجیه پذیری طرح

شاید یک ایده نو یا طرحی هوشمندانه داشته باشید ولی همیشه پیس از صرف زمان و پول زیاد باید توجیه پذیری آن را در دنیای واقعی مورد بررسی قرار دهید. تمام کسب و کارهای تازه باید قبل از شروع تولید یا ورد به بازار، طرح توجیهی تهیه کنند. در بزرگترین شرکت ها نیز قبل از آغاز تولید محصول جدید، طرح توجیهی تدوین می شود. طرح توجیهی همچنین داده های کمی لازم برای تصمیم گیری های دشوار در مسیر آینده ی کسب و کارتان را در اختیار شما قرار می دهد. اگر در مراحل بعدی تحقیق بازار، بهره برداری، توسعه و گسترش کسب کارتان دچار اختلاف شوید. طرح توجیهی اختلافات را با در داشتن اطلاعات بی طرفانه حل و فصل می کند.

چرا برخی از کسب و کار ها طرح توجیهی ندارند

بسیاری از کارآفرینان برای صرفه جویی در پول و زمان، بدون فوق وقت پیش از انجام طرح توجیهی وارد بازار می شوند. این کار می تواند در ابتدای ظهور منفعت آور باشد یا با مواجه شدن با موانع پیش بینی نشده نتیجه ای عکس را به همراه داشته باشد. از جمله مهمترین دلایل دور زدن طرح توجیهی می توان به موارد زیر اشاره داشت :

1- کار آفرینان بر اساس تجربه شخصی یا مدل های کسب و کار موفق مشابه می دانند که راه اندازی کسب و کارشان اقتصادی و توجیه پذیر است.

2- نتایج بدست آمده از مطالعات و پیمایش های قبلی را معتبر دانسته و فکر می کنید تغییرات بازار به اندازه ای نبوده که نیاز به انجام تحقیق جدیدی باشد.

3- هزینه های مالی و زمانی طرح به اندازه ای باشد که به اتمام رساندن طرح توجیهی را با مانع مواجه می سازد.

مولفه ها و شاخص های کلیدی طرح توجیهی

یک طرح توجیهی موضوعات مختلفی را در بر می گیرد که هر کدام می توان بر روی مسب و کار جدید شما تاثیر گذار باشد. اما این موضوعات را در یک یا چند دسته از موضوعات زیر خلاصه می شود.

فنی و تکنولوژی

آیا تمامی تکنولوژی های لازم برای شروع کسب و کارتان را بررسی کرده اید ؟ این انتخاب شما از لحاظ فنی بهترین انتخاب برای شروع کسب و کار شما می باشد یا نه ؟

اقتصادی

شرایط اقتصادی زمان حال و آینده را که بر روی بازار یا تمایل خرید محصولات یا خدمات شما تاثیر گذار است، را باید در کنار منابع اولیه جریان نقدی کسب و کارتان در نظر بگیرید

قانونی

مطالعات قانونی شمال بررسی امتیازات و حقوق ثبت شده ی قانونی، کپی رایت یا دیگر انحصاراتی است که ممکن است ایده ی شما را تحت شعاع خود قرار دهید.

اجرایی و عملیاتی

راه های معرفی خدمات یا محصولتان چیست ؟ آیا نیاز به ویترین فروشگاه دارید ؟ به چند نفر پرسنل اجرایی نیازمندید ؟ هزینه کار های اجرایی کسب و کارتان را یادداشت کنید.

برنامه زمان بندی

اگر نیاز است که محصول یا خدماتتان در یک فصل خاص ارائه شود حتما باید یک محدودیت زمانی را در برنامه کاریتان لحاظ کنید.

بازار

بررسی و مطالعات مربوط به بازار خود دارای دسته های فراوانی می باشد که از جمله مهمترین مواردی که در این قسمت از طرح توجیهی مطرح می شود به موارد زیر اشاره داشت

  • بررسی رقبا
  • سطح تقاضا
  • جاویژه های (niches ) جایگاه های اشغال نشده در بازار
  • بازار های هدف، شامل اطلاعات جمعیت شناختی خاص و عادات خرید
  • بازاریابی حضوری در برابر بازاریابی آنلاین
  • و …

اطلاعات طرح توجیهی را از کجا باید تهیه کنیم

بدون شک بهترین و سریع ترین راه برای تهیه ی طرح توجیهی استخدام مشاور و یا همکاری با یک شرکت در زمینه مشاوره کسب و کار است، که این کار را از ابتدا تا انتها برای شما انجام دهد و نتایج را به شما اعلام کند. اما اغلب استارت آپ های نوپا به دلیل هزینه مالی از انجام این کار صرف نظر می کند.

خوشبتخانه به دلیل امکان دسترس گسترده به داده های مطالعات پیشن از بازار و پرسشنامه هایی کاربردی خودتان می توانید تا حد زیادی کارهای جمع آوری اطلاعات را انجام دهید و از این طریق از هزینه کلی تهیه طرح توجیهی بکاهید، به این ترتیب با صرف هزینه کمتر می توانید اطلاعات مفیدی از طرح توجیهی را به دست آورید.

مطالعات انجام شده پیشین

یکی از منابعی که به شما در بدست آوردن اطلاعات لازم برای نگارش طرح توجیهی کمک می کند استفاده از طرح های توجیهی کسب و کار های مشابه است که در سال های پیشین انجام شده است.

پرسشنامه ها

پرسشنامه بهترین ابزار برای بدست آوردن اطلاعات در مورد افرادی است که امیدوارید برای استفاده از خدمات یا محصولات شما پول پرداخت کنند.

پرسشنامه ابزاری دقیق و معتبر برای یافتن اطلاعات در مورد عادات خرید مردم در گذشته و آینده است. اگر بتوانید به جامعه هدفتان دست پیدا کنید و از آنها سوال بپرسید، به اطلاعات دقیق و متمازی درباره ی مخاطبانتان دست پیدا خواهید کرد.

جمع آوری اطلاعات پرسونا ( مشتریان احتمالی ) با استفاده از پرسشنامه ممکن است. شما می توانید به نارضایتی انها از محصول یا خدمات شما یا ویژگی های خاص محصولاتان پی ببرید.

قالب گزارش طرح توجیهی

زمانی توانسید اطلاعات را جمع آوری کنید. لازم است است که آنها را در یک شکل مناسب و قابل فهم بیان کنید که ایده شما چگونه قرار است به دنیا نمایش داده شوید. گزارش طرح توجیهی باید حداقل شامل بخش های زیر باشد، ممکن است شما بسته نیازتان موارد دیگری نیز به لیست اضافه کنید :

خلاصه اجرایی

نکات اساسی و خلاصه کلی داده هایی که بدست آورده اید و بعدا آنها را شرح می دهید را ارائه کنید. مهمترین جزئیات را در این بخش بیاورید چرا که بسیاری از افراد تنها همین بخش را مطالعه خواهند کرد.

مشخص کردن ایده

در این بخش توضیحاتی درباره ایده کسب و کار ( نوع محصول یا خدمات، شرکت، سایت ، اپ یا هر چیزه دیگری که مشغول بررسی آن هستید.) را بنویسید. تمایز ها و چیزهایی که کار شما را منحصر به فرد می کند می کند را ذکر کنید. توجه داشته باشید که ذکر کردن محصولات و یا خدمات مشابه به این بخش تغلق دارد.

تحلیل بازار

این بخش تمام اطلاعات مربوط به تحلیل بازار را نشان می دهد. از تحلیل رقبا، نقاط و قوت و ضفعشان تا رفتار خریداران و بخش بندی بازار، وجود بازار خوب و قوی در موفق شدن کسب و کار شدن حیاتی است. بنابراین باید در گزارشتان به تفضیل به این بخش بپردازید.

توصیه ها نهایی و نتیجه گیری طرح توجیهی

در انتهای گزارش باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا این طرح توجیه پذیر است یا نه ؟ برای پاسخ دادن به این پرسش لازم است تا تمام داده ها را به صورت یک زنجیروار با هم در نظر بگیرید.

آیا انجام طرح توجیهی ضروری است ؟

شاید تهیه طرح توجیهی هراس آور باشد، ولی بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و آماده سازی گزارش تمام داده هایی که به دست آورده اید می توانید از این نتایج برای رشد کسب و کارتان استفاده های گوناگونی بکنید.

علاوه بر این می توانید از طرح توجیهی کسب و کارتان برای گرفتن جواز، دریافت تسهیلات بانکی و همچنین دریافت کمک مالی از بنگاه های سرمایه گذاری های خطر پذیر ( شتابدهنده ها ) استفاده نمایید. از طرح توجیهی می توانید برای نوشتن یک بیزینس پلن حرفه ای یا جهت دهی منطقی به بازاریابی اولیه تان استفاده نمایید که بسیار ارزشمند است. توصیه می کنیم حتما قبل از راه اندازی کسب و کارتان برای تهیه طرح توجیهی زمان بگذارید و یا از خدمات یک شرکت کسب و کار در این زمینه استفاده نمایید. خواهید دید که طرح توجیهی نه فقط برای شروع کسب و کارتان ضروری است بلکه حتی در مراحل بعدی برای شما لذت بخش نیز خواهد بود.

برای دریافت مشاوره و راهنمایی برای تهیه طرح توجیهی می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع : طرح توجیهی

نوشتن طرح توجیهی | راهنمای نوشتن طرح توجیهی

نحوه نوشتن طرح توجیهی را می دانید ؟ طرح توجیهی ( Feasibility Study ) گزارشی است که توجیه پذیری و یا قابل انجام نبودن یک پروژه یا طرح را از ابعاد مختلف نشان می دهد. کسب و کار های نوپا به منظور دریافت مجوز از سازمان ها و دریافت تسهیلات بانکی و یا جذب سرمایه گذار نیازمند آماده سازی و ارائه طرح توجیهی هستند. از آنجایی که سرمایه گذارها و موسسات مختلف تمایلی به سرمایه گذاری بر روی پروزه ها و طرح های ناموفق را ندارند باید در نگارش طرح توجیهی نهایت دقت عمل را داشته باشید. در این به بررسی دقیق نحوه نگارش طرح توجیهی می پردازیم.

برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک
 می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید.
منبع : نوشتن طرح توجیهی

نحوه نگارش طرح توجیهی

معمولا نگارش طرح توجیهی توسط یک فرد متخصص در زمینه کسب و کار به تحریر در می آید. تنظیم و نوشتن طرح توجیهی شامل مراجل زیر است :

1- مشخصات مجری طرح

مجری طرح کسی است که مسئولیت اجرای طرح را به عهده دارد که لازم است مشخصات فردی، شماره تماس و آدرس وی قید گردد.

2- مشخصات طرح توجیهی

به منظور جلب رضایت خوانندگان، طرح و پروژه باید به صورت مشخص و واضح شرح داده شود. سوالاتی مانند پروژه مورد نظر چیست ؟ و چگونه به سود آوری می رسد ؟ از جمله مهمترین سوالاتی که است که باید در این قمست به آنها پاسخ داده شود.

3- مشخصات مجوز های قانونی

تمامی اقدامات قانونی، حقوقی و جواز هایی که برای راه اندازی این پروژه نیاز است در این قمست توضیح داده می شود.

4- مشخصات محصول یا خدمات پروژه

هر پروژه ای در نهایت به تولید یک محصول یا ارائه یک خدمات منتهی می گردد. در نگارش توجیهی ضروری است که حاصل نهایی برای جذب سرمایه گذار ها مشخص گردد و همچنین روش و فرایند تولید محصول یا ارائه خدمات به درستی شرح داده شود. از جمله سوالات مهمی که در این بخش باید به آنها پاسخ دهید می توان به موارد زیر اشاره داشت: برتری محصول یا خدمات نهایی شما نسبت به رقبا چیست ؟ ضرورت تولید این محصول یا ارائه این خدمات در چیست؟

5- برآورد و پیش بینی مالی | نوشتن طرح توجیهی

با استفاده از شاخص و معیار های قابل اندازه گیری، میزان سرمایه اولیه پروژه در زمان نگارش طرح توجیهی باید لحاظ شود. همچنین هزینه نگهداری، برآورد سرمایه در گردش، هزینه لوجستیک، استهلاک، منابع، هزینه های یپش بینی نشده نیز در این قسمت مشخص می گردد.

6- برآورد هزینه های سرمایه گذاری

در طرح توجیهی باید هزینه های سرمایه گذاری، چگونگی سرمایه گذاری و تسهیلات مالی مشخص شود. در این قسمت باید قیمت تمام شده محصول یا خدمات پروژه، سود و زیان نهایی طرح ، بهای محصول نهایی برای فروش و .... نشان داده شود.

7- برنامه ریزی اجرای طرح

با توجه به نیاز ها و برآورد های انجام شده اولیه، برنامه ریزی و زمان بندی اجرای طرح ارائه می شود.

بهترین فرد برای نوشتن طرح توجیهی کیست ؟

طرح توجیهی امری تخصصی است که باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. چرا که در صورت هر گونه اهمال می تواند منجر به عدم سرمایه گذاری توسط نهاد های ذی ربط گردد. شما می توانید برای نگارش طرح توجیهی خود را به تیم متخصص کاردوک بسپارید یا برای برطرف کردن مشکلات خود در این زمینه از مشاوران کاردوک مشاوره بگیرید.

کاربرد نوشتن طرح توجیهی

مطالعات امکان سنجی معمولا برای تامین منابع مالی طرح های جهت سرمایه گذاری ارائه می گردد. تا بر اساس برنامه ریزی و منابع مورد نیاز و ههچنین با توجه به درآمد ها و شرایط بازگشت سرمایه ( نقطه سر به سر )، سرمایه گذار ( بانک ها ، ارگان ها و نهاد های ذی نفع و ... ) را متقاعد کنند تا در پروژه مشارکت کند. بررسی سرمایه گذاری در سه بخش مطالعات بازار، مطالعات فنی و مطالعات مالی انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله اهداف طرح توجیهی را مطالعه نمایید.

خدمات نوشتن طرح توجیهی مرکز کاردوک

مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کادوک آماده است که با بهره گیری از متخصصین با تجربه خود شما را در راه اندازی کسب وکارتان یاری کند. شما می توانید برای نوشتن طرح توجیهی کسب و کار خود با شماره ..... تماس حاصل فرمایید تا از خدمات این مرکز بهرمند شوید.

 برای دریافت مشاوره از متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک می توانید با شماره 09351520300 تماس بگیرید. 



منبع : نوشتن طرح توجیهی


دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ آموزش بازاریابی دیجیتالی

اصطلاح دیجیتال مارکتینگ ( Digital marketing ) به مجموعه ای از فعالیت ها گفته می شود که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد. با توجه به توسعه فناوری اطلاعات، افزایش استفاده از موبایل و ضریب نفوذ اینترنت در سال های اخیر، امروزه بازاریابی دیجیتال به عنوان یک دانش و تخصص مستقل برای درآمد زایی در نظر گرفته می شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

منبع : دیجیتال مارکتینگ


تعریف دیجیتال مارکتینگ

سایت hubspot که سایت های معتبر در زمینه بازاریابی دیجیتالی و استراژی محتوا است؛ دیجیتال مارکتینگ را به عنوان یک چتر مفهومی معرفی کرده است. به عبارت دیگر برای درک دیجیتال مارکتینگ باید همه ی تکنیک ها و ابزار های زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال را بشناسیم. اگر چه تعریق واحدی برای بازاریابی دیجیتال در دست نیست اما می توان تعریف زیر را به عنوان بهترین تعریف بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت:ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

از جمله ابزار های موجود در بازاریابی دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)
  • بازاریابی محتوا (Content Marketing)
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)
  • تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)
  • بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
  • تبلیغ مستقیم (Native Advertising)
  • اتوماسیون بازاریابی ( Marketing Automation )
  • ایمیل مارکتینگ ( Email Marketing )
  • تولید محتوا
  • تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising)
  • ازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)
  • استراتژی محتوا (Content Strategy)
  • اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
  • تبلیغات بنری (Banner Advertising)
  • بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ
  • بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Marketing)

نکته ای که باید بدانید این است که در لیست فوق همپوشانی وجود دارد ولی به دلیل این که در بسیاری از منابع و کتاب ها معتبر به همین شیوه آورده شده است. ما هم از روش رایج برای توضیح دادن ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کردیم.

مزیت های دیجیتال مارکتینگ

استفاده از رسانه ی دیجیتال برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار مزیت های بسیاری نسبت به روش ها و بازاریابی سنتی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • امروزه روش تصمیم گیری مخاطبان نسبت به گذشته عوض شد
  • جذب مخاطبان بیشتر
  • دست یابی راحت به مخاطب و مشتری هدف کسب و کار خود
  • صرف هزینه کمتر نسبت به روش ها و بازاریابی سنتی ( اسپم مارکتینگ )
  • در اختیار داشتن ابزار های سنجش و آنالیز
  • امکانات متنوع تبلیغاتی
  • قابلیت بهبود سیستم در کمترین زمان

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی چیست ؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ به یک معنا هستند، در حالی که اینطور نیست. اصطلاح بازاریابی اینترنتی اصطلاحی قدیمی تر است و که در گذشته رواج داشت. با گذر زمان و پیشرفت و گسترش تنوع ابزار های دیجیتالی، بتدریج اطلاح بازاریابی دیجیتالی جایگزین این اصطلاح شد.

چگونه می توانیم دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیریم ؟

در بستر اینترنت سایت های زیادی در حال ارائه خدمات آموزشی به صورت محصول و دوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند. مرکز مشاوره کاردوک مقالات مختلف آموزشی در این حضوزه در سایت و کانال تلگرام خود منشتر کرده است. همچنین می توانید از خدمات مشاوره و دوره های مختلف مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک در این زمینه بهرمند شوید.

مشاوران مرکز مشاوره کاردوک آماده ارائه خدمات در زمینه بازاریابی دیجیتالی به شما هستند

در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارید و تصمیم به طراحی استراتژی های برای مجموعه خود دارید. می توانید با متخصصان مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک تماس بگیرید و زمان جلسه مشاوره تلفنی و حضوری خود را هماهنگ کنید.

توجه داشته باشید که یک راه حل کلی مناسب برای تمام کسب و کار ها وجود ندارد و با توجه به نوع مخاطب و وضعیت فعلی کسب و کار شما در بازار استراتژی بازاریابی دیجیتال شما مشخص می گردد.

ما با بررسی نیاز ها و فرایند های کسب و کار شما می توانیم پیشنهادات مفیدی در زمینه بازاریابی دیجیتال به شما ارائه دهیم.

طراحی استراتژی بخش بسیار مهم طراحی و برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی شما در حوزه دیجیتال می باشد و باعث می شود که اثر بخشی و نرخ بازگشت سرمایه گذاری افزایش یابد.

نظر شما در مورد بازاریابی دیجیتالی چیست ؟

این مطلب با نظرات شما تکمیل می شود. ما در کاردوک مشتاق دریافت نظرات شما عزیزان هستیم.    

برای دریافت مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.




منبع : دیجیتال مارکتینگ

راه اندازی کسب و کار خانگی | از کجا باید کار خانگی را شروع کرد؟

زمانی که قصد راه اندازی یک کسب و کار خانگی را به عنوان یک کارآفرین دارید؛ مهمترین مسئله ای که با آن روبرو هستید تصمیم گیری برای انتخاب صحیح نوع فعالیت و رشته شغلی می باشد. این انتخاب باید با توجه به زیر ساخت های موجود، توانایی، نقاط قوت و ضعف، پیدا کردن شناختی مناسب از بازار صورت گیرد. مرحله بعدی یادگیری دانش و مهارت های لازم برای اجرایی نمودن کسب کار می باشد. در طول این سال ها با افراد زیادی مواجه شدیم که ایده های خوبی داشتند ولی به دلیل عدم مطالعه و امکان سنجی درست و گرفتن مشاوره از متخصص بعد از صرف هزینه های زیاد مالی و زمان با شکست مواجه شدند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا 10 نکته مهم را که باید قبل از راه اندازی کسب و کار خانگی بدانید را توضیح دهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه اندازی انواع کسب و کار خانگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: راه اندازی کسب و کار خانگی

1- راه اندازی کسب و کار خانگی باید در زمینه علایق و استعدادتان باشد

در اولین مرحله چندین زمینه برای کسب و کار خانگی با توجه به زیر ساخت ها، توانایی و علایق خود  انتخاب کنید. بعد از انتخاب کردن زمینه هایی که قصد فعالیت در آنها را دارید باید مطالعات دقیقی در مورد دانش، مهارت های لازم و بازار انجام دهید. کسب و کارهای مشابه را بازدید کنید چرا که با مطلع شدن از نقاط ضعف و قوت آنها شناخت خوبی نسبت به زیر ساخت های لازم، نیاز های مالی و فنی و به خصوص تصور درستی از بازار پیدا خواهید کرد.

2 – زمینه های مختلفی که برای کسب و کار انتخاب کردید را مقایسه کنید.

بعد از انتخاب و بررسی زمینه های مختلف فعالیت که راه اندازی کسب و کار خانگی به آنها علاقه دارید؛ باید این زمینه ها را از جنبه های مختلف مانند اقتصادی، بیشترین تطابق با علاقه ، مهارت های شما، آموزش های مورد نیاز، سرمایه اولیه و … بررسی نمود. به عنوان مقال اگر علاقه ای به کار با کامپیور و حوزه ای تی ندارید پس یادگیری برنامه نویسی سایت و اپ انتخاب مناسبی برای کسب و کار خانگی شما علاوه بر این که از لحاظ اقتصادی توجیه دارد، نخواهد بود. در نتیجه شما باید زمینه ای را انتخاب کنید که علاوه بر این که از لحاظ مالی بیشترین سود را برای شما به همراه خواهد داشت؛ باید مطابق با علاقه، استعداد و توانایی شما نیز باشد.

3- بررسی بازار کسب و کار خانگی

برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید باید با نحوه ورود به بازار و چرخه مالی قبل از راه اندازی کسب و کار خانگی خود آشنا باشید. به عنوان مثال یک خطاط که از تولید تابلو های خط خود لذت می برد با تولید و فروش آثار هنری مشتری پسند خود در بازار می تواند درآمد زایی داشته باشد. با این کار از محل فروش آثار خود نه تنها سرمایه لازم برای خرید مواد اولیه تولیدات بعدی خود را تامین کند بلکه با جذب رضایت مشتریان می تواند سفارش های بعدی خود را دریافت نماید. با این عمل این فرد جای خود را به مرور در بازار باز می کند.


توجه به نیاز و تقاضای بازار و استفاده از شیو های جدید بازاریابی ( عرضه محصولات در دنیای مجازی یا در نمایشگاه های هنری و … ) به وی کمک می کند تا با استفاده از بازخوردی که از مشتریان دارد زمینه کاری خود را گسترش دهد و همچنین محصولات خود را به نیاز و تقاضای مردم نزدیک تر کند. پس درآمدزایی مبتنی بر تقاضای بازار در کنار علاقه و مهارت شخص از عوامل اصلی یک کسب و کار خانگی موفق است.

4- داشتن سیستم حسابداری و اداری متناسب با کسب و کار خانگی

با توجه به اینکه کارآفرینان و شاغلین کسب و کار های خانگی غالبا متکی به  تجربه و مهارت فنی هستند لذا از ابتدا  لازم است یک نظام  اداری و حسابداری ساده متناسب با فعالیت های بنگاه ههای کوچک خود را برای مستند سازی انجام  امورات  اداری و  مالی خود پیاده سازی نماید این بخش را می توان در یک فرایند تقسیم کار منطقی سازمان یافته که درآن حد و مرزها و شرح وظایف هر کدام از افراد درگیر فعالیت در خانواده مشخص شده بر عهده یکی دیگر از اعضای خانواده قرار داده تا بصورت دوره ای با توجه به حجم فعالیت، تولیدات و براساس تقاضا و نیاز مشتری بتوان بازخوردهای مسیر فعالیت شغلی را چه بلحاظ تنوع محصول ، چه بلحاظ کیفیت و چه بلحاظ کمیت به دارنده اصلی کسب کار منتقل نماید.

5- راه اندازی کسب و کار خانگی در یک مکان مناسب

فضای انتخابی برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی بلحاظ  استقرار و انجام فعالیت باید بگونه ای انتخاب شود که در محیط زندگی قابل پیاده سازی باشد. در این راستا لازم است فعالیت ها بگونه ای انتخاب شود که بلحاظ تردد، سر و صدا و تامین فضا، ضمن حفظ حقوق تمامی همسایگان و اعضای خانواده قابلیت پیاده سازی در محیط منزل را داشته باشد.
مثلا اگر شما قصد  تولید محصولات غذایی را دارید فضای بهداشتی مورد استفاده در خانه به گونه ای باید انتخاب شود که امکان تولید محصول سالم و بازدید و نظارت سنواتی کارشناس بهداشت را داشته باشد. در این رابط به نظرات تمامی اعضای خانواده توجه کرده و سعی نمایید بهترین طرح استقرار انتخاب نمایید.

6- نکات امینی را در زمان راه اندازی کسب و کار خانگی خود رعایت کنید.

به امنیت خود، فرزندان و خانواده در ارتباط با مخاطرات شغلی توجه ویژه بنمایید اگر با مواد قابل اشتغال سر و کار دارید الزامات پیش گیری آتش نشانی را در زمان راه اندازی کسب و کار خانگی رعایت نمایید اگر با ابزار برنده کار می کنید، باید به آموزش و  برنامه ریزی پیش گیری از صدمات جسمی  توجه خاص داشته باشید. جعبه کمکهای اولیه را تهیه نمایید. در این ارتباط  از مشاورین ایمنی و و بیمه برای پیش گیری از صدمات احتمالی و جبران خسارات در صورت بروز حادثه راهنمایی بگیرید و برای رفع مشکلات با اعضای خود خود نیز بصورت منظم و هفتگی جلسه گفتگو داشته باشید.

7- طرح توجیهی کسب و کار خانگی خود را قبل از شروع کار آماده کنید.

پس از شناخت کامل از ابعاد فنی کار ، سرمایه مورد نیاز ،مواد اولیه و تجهیزات و ابزار  مورد استفاده  برای کسب و کار خانگی خود یک ساختار و طرح توجیهی فنی اقتصادی تهیه نمایید و در آن ضمن توجیه کار وضعیت شرایط احراز شغل، پارامترهای دیگری مانند شرح وظایف و مسئولیتهای و مزایای افراد درگیر در کسب وکار نیز مشخص نمایید. در این راستا از کمک مشاورین مرتبط استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله طرح توجیهی ما را مطالعه نمایید.

8- مجوز مشاغل خانگی را دریافت نمایید.

از طرح های ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و  قوانین ،مقررات و آیین نامه های اجرایی  مرتبط کسب و کار خانگی خود آگاهی یابید. از طریق سامانه معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی با همکاری دستگاه اجرایی مرتبط  مجوز  کسب و کار خانگی را  جهت قانونمند نمودن فعالیت و امکان استفاده از تسهیلات و حمایت های قانونی مرتبط با مشاغل خانگی دریافت نمایید.

9- با اصول بازاریابی نوین آشنا شوید

برای بازار یابی  فعالیت خود سعی نمایید از شبکه های اجتماعی در محیط اینترنت استفاده کنید. برای انجام این کار ضمن گرفتن مشاوره از یک فرد متخصص می توانید از اعضای خانواده خود استفاده کنید. بسیاری از بازار های مجاری موجود در فضای اینترنت امکان تاسیس فروشگاه مجازی را به شما می دهند . از امکانات بازاریابی در شبکه های اجتماعی استفاده نمایید.

10- از خدمات مشاوره کسب و کار بهرمند شوید

مرحله به مرحله از ابتدای شروع ایده یابی تا زمان بهربرداری از کسب و کار خانگی خود سعی نمایید از مشاورین و کارشناسان متخصص استفاده کنید این امر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما برای راه اندازی کسب و کار خانگی تان می شود. همچنین دریافت مشاوره کسب و کار به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین مسیر را برای رسیدن به هدفتان انتخاب کنید. مشاوره از یک فرد متخصص به شما کمک می کند تا بتوانید در یک زمان کم فعالیت خود را گسترش دهید و شرایط لازم برای راه اندازی برای یک کارگاه را به دست آورید.

مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک حامی شما در راه اندازی کسب و کار خانگی تان

مشاورین مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک آماده اند تا به شما در تمامی مراحل گسترس و راه اندازی یک کسب و کار خانگی به شما کمک کنند تا بتوانید از اتلاف هزینه و زمان جلوگیری نمایید. شما می توانید در هر کجایی که هستید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری این مرکز بهرهمند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه راه اندازی انواع کسب و کار خانگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.



منبع: راه اندازی کسب و کار خانگی

راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

تحقیقات نشان می دهد ثبت شرکت با مسئولیت محدود از میان شرکت های مختلف که میتوان ثبت کرد از شرکت های فعال و متدوال در زمینه تجارت و بازرگانی است. این نوع شرکت در تمام زمینه ها مثل صنعتی، مهندسی، فناوری اطلاعات و… می تواند فعالیت کند و محدودیتی ندارد و تمام سرمایه خود را از طریق موسسین خود تامین میکند.


برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود امتیازات عمده ای برای شرکا دارد و مسئولیت آنها به مقدار سرمایه که به شرکت  آورده اند دارد و یک امتیاز خوب این شرکت این است که در صورتی که ورشکسته شود و بدهی بالا بیاورد، سهامداران مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه از دست بدهند و هر کدام فقط به میزان مبلغی که سرمایه گذاری کردند مسئول بدهی های شرکت هستند و طلبکاران مابقی مطالبات خود را نمی توانند از اموال شرکا این نوع شرکت مطالبه کنند. همچنین ببرای تشکیل این شرکت خیلی ساده و آسانتر از ثبت شرکت های مانند شرکت سهامی و یا شرکت سهامی خاص است. و فقط به وجود دوشریک نیاز است و اداره آن بسیار آسان تر است. و یکی از عمده ترین شرکت های بازرگانی در کشور است و حتی بین اعضای خانواده یا افراد فامیل یا دوستان و آشنایان تشکیل می شود.

چه زمانی شرکت مسئولیت محدود ثبت کنیم ؟

از جمله شرکت هایی که معمولا مسئولیت محدود ثبت میشوند می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  1. شرکت های بازرگانی
  2. شرکت های پیمانکاری
  3. شرکت های کامپیوتری
  4. شرکت های طراحی سایت
  5. شرکت های دیزاین و طراحی
  6. شرکت های خدماتی

و…

ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود

شرکت مسئولیت محدود با حداقل دو نفر شریک در ایران قابل ثبت است

  • دراسم شرکت باید عبارت ” با مسئولیت محدود” تیتر شود و نباید دربردارنده اسم هیچ کدام از سَرمایه گذاران باشد.
  • برعکس انواع دیگر شرکت ها، حداقل و حداکثر مبلغ برای سرمایه گذاری پیش بینی نشده،سرمایه در این نوع شرکت به سهام تقسیم نمی شود هر یک از شرکاء نسبت به سرمایه، حق رای دارند و همچنین براساس میزان سرمایه سود می برند.
  • زمان و مدت مدیریت مدیران در شرکت با مسئولیت محدود محدودیتی ندارد و شرکا می توانند مدت محدود یا نامحدود برای مدیران در نظر بگیرند حتی میتوانند مدیر را از بین شرکاء یا خارج آنها انتخاب کنند.
  • سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود فقط با تشکیل شدن مجمع قابل انتقال است.
  • اعضای هیئت مدیره ملتزم به انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی اجباری نیست.
  • انتخاب کردن بازرس اصلی و عل البدل لزومی ندارد اختیاری است.
  • اگر شرکت با مسئولیت محدودی دارای بیش از 12 شریک باشد باید دارای هیات نظارت باشد و حداقل سالی یک مرتبه مجمع عمومی شرکا را تشکیل دهد

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مدارک مورد نیاز عبارتند از :

  1. دو برگ به عنوان تقاضانامه
  2. دو برگ به عنوان شرکت نامه
  3. دو مجلد از اساس‌نامه شرکت
  4. فتوکپی برابر اصل شده شناسنامه تمام شریکان
  5. کارت ملی برابر اصل شده تمام شرکا
  6. صورت جلسه‌ای که بین مجمع عمومی مؤسسین و هیئت مدیره برگزار شده‌اس
  7. برگه سوی پیشینه مربوط به هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت

سوال های متداول در مورد ثبت شرکت با مسئولیت محدود

از جمله سوالات متدوال که در این چند سال در زمینه ثبت شرکت با آن مواجه شدیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

چه کسانی می توانند شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنند ؟

• همه اشخاص چه حقیقی چه حقوقی، ایرانی یا خارجی می توانند شرکت با مسئولیت محدود را در ایران ثبت کنند. • حتی افرادی که سابقه سوء پیشینه دارند هم می توانند این نوع شرکت را ثبت کنند، ولی تنها می توانند سهامدار شرکت باشند. • افراد خارجی هم می‌توانند با ارائه دادن اصل پاسپورت و ترجمه و دریافت کد فراگیر این نوع شرکت را ثبت کنند. • اشخاص حقوقی نیز با ارائه مدارک شرکت و مدارک هویتی نمایندگان میتواانند به ثبت شرکت اقدام نمایند.

تفاوت سهم در ارزش‌های مختلف در شرکت چیست؟ مثلا ۱ سهم ۱ میلیون ریالی با ۱۰ سهم ۱۰۰۰ ریالی چیست؟

تعداد و ارزش سهام یک فرد میزان مسئولیت او را در شرکت تعیین می‌ کند. برای مثال اگر فردی در یک شرکت ۱۰۰ سهم ۱ ریالی داشته باشد میزان مسئولیت او در مقابل اشخاص ثالث تا ۱۰۰ ریال و اگر ۱۰۰ سهم ۱ میلیون ریالی داشته باشد میزان مسئولیت او در مقابل اشخاص ثالث ۱۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

آیا یک شخص می تواند به تنهایی شرکت ثبت کند؟

خیر. حداقل دو نفر برای ثبت یک شرکت با مسئولیت محدود در ایران لازم است. اگر می خواهید مسئولیت و اداره شرکت و منافع آن برای خودتان باشد می توانید ۹۹ سهم را به خود و یک سهم را به شخص دوم اختصاص دهید و شخص دوم تنها سمت عضو هیأت باشد و یا صرفا سهامدار باشد و سمت مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره را خود به عهده بگیرید و حق امضاء را نیز تنها شما داشته باشید و شرکت شما تک مدیر عامله باشد.

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود چه مدارک و اطلاعاتی نیاز داریم؟

مدارک هویتی اشخاص – گواهی عدم سوء پیشینه- موضوع فعالیت شرکت- نام شرکت- سمت اشخاص حاضر در شرکت

آیا در صورتی که شرکت مسئولیت محدود ثبت کنم مالیات کمتری به نسبت شرکت سهامی خاص باید بپردازم؟

خیر. نوع شرکت ثبت شده تأثیری در مقدارمالیات نخواهد داشت. مقدار مالیات فقط بر اساس سود خالص سالیانه شرکت، توسط اداره دارایی برآورده و تعیین می شود.

یک ثبت شرکت مسئولیت محدود برای ثبت شدن چقدر زمان خواهد یرد؟

ثبت شرکت با توجه به روند آن و برخی مسائل تخصصی مجموعا بین حداقل ۱۰ روز تا حداکثر دو ماه طول می کشد.

آیا عضویت در شرکت با مسئولیت محدود، محدودیت سنی دارد؟

بله. اعضای هیات مدیره شرکتها باید حتما بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشند. اما در شرکتهای سهامی خاص شخصی که به سن قانونی نرسیده نیز میتواند فقط به صورت سهامدار عضو شرکت شود اما امکان عضویت در هیأت مدیره را ندارد.

آیا فردی که کارمند رسمی دولت است نیز می تواند عضو شرکت با مسئولیت محدود شود؟

بله . کارمند رسمی دولت چه در شرکت مسئولیت محدود یا سهامی خاص با شرایطی می تواند عضو هیأت مدیره شرکت باشد. در صورتی که فقط ۳% سهم داشته باشد و سمت و حق امضا نداشته باشد عضویت کارمند رسمی در هیأت مدیره مشکلی ندارد.

شرکت با مسئولیت محدود برای چه فعالیتهایی مناسب است و در چه زمینه هایی نمی‌تواند فعالیت کند؟ و معایب و محاسن این شرکت چیست؟

با این شرکت می‌توان کلیه امور بازرگانی، مهندسی، کامپیوتری، خدماتی، صنعتی، دیجیتالی، فناوری اطلاعات و سایر فعالیتها رو انجام داد. مجموعا شرکت مسئولیت محدود فعالیتی در زمینه خدمات ندارد. از جمله محاسن شرکت مسئولیت محدود این است که: فقط با ۲ نفر عضو می شود این شرکت را ثبت کرد. و روال ثبت و اداره آن ساده تر از سهامی خاص است. و از معایب این شرکت: برخی بانکها به شرکتهای مسئولیت محدود وام و تسهیلات نمی دهند. و همچنین معمولا شرکتهای دولتی برای شرکت در مناقصات و مزایدات فقط شرکتهای سهامی خاص را پذیرش می کنند.

روال کلی ثبت شرکت به طور خلاصه چیست؟

اقداماتی که توسط موکل انجام می‌شود: – دریافت مشاوره نهایی و تکمیلی به صورت حضوری یا غیر حضوری – عقد قرارداد و ارسال مدارک به صورت حضوری یا غیر حضوری – ارسال مدارک مورد نیاز و اطلاعات لازم جهت شروع به ثبت

آیا می توانم فعلا شرکت مسئولیت محدود ثبت کنم و بعدا آن را به سهامی خاص تغییر دهم؟

خیر. متاسفانه در حال حاضر امکان ثبت شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص و بالعکس وجود ندارد.

مرکز مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

متخصصین و مشاوران کاردوک آماده اند تا کلیه مشکلات شما در زمینه ثبت شرکت را رفع نمایند. همچنین می توانید با دریافت خدمات مشاوره تلفنی و حضوری کاردوک پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید.


برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت شرکت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: ثبت شرکت با مسئولیت محدود