مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مشاوره کسب و کار و کاریابی کاردوک

بهترین مرجع در دسته یابی به بروز ترین اطلاعات در زمینه های مختلف کسب و کار، سرمایه گذاری، اخذ جواز، ثبت شرکت و ...

مهارت شغلی | 6 مهارت شغلی ضروری برای شروع کار

یکی از راه‌های ورود به بازار کار، داشتن مهارت های شغلی است. با گسترش علوم و تخصصی شدن مشاغل سن ورود به بازار کار نیز دستخوش تغییراتی شده است. اما از طرفی می بینیم کسانی را که با وجود تحصیلات دانشگاهی، نمی توانند حرفه و یا درآمد مناسبی داشته باشند. بالعکس وقتی درباره زندگی برخی از افراد موفق سرچ می کنیم، کسانی را می بینیم که موفقیت های بزرگ را بدون مدرک آکادمیک به دست آورده اند. اما چگونه این افراد به چنین جایگاهی رسیده اند؟ برای پاسخ به این سوال و ایجاد تغییر در کسب و کار خود، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.


برای دریافت مشاوره در زمینه قوانین مربوط به حوزه تجارت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 


منبع : مهارت شغلی

برای ورود به بازار کار چه مهارت های شغلی مورد نیاز است؟

اگر هنوز وارد بازار کار نشده اید، احتمالا استرس و نگرانی زیادی تجربه می کنید، نمی دانید از کجا شروع کنید، می ترسید موفق نشوید و یا اصلا نتوانید مشغول به کاری شوید! همه این احساسات تا حدی قابل درک هستند، اما برای آن که بتوانید جایگاه محکمی برای خودتان دست و پا کنید، نیاز به کسب حداقل 6 مهارت دارید که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

1- روابط عمومی اولین مهارت شغلی

توانایی برقراری ارتباط با دیگران یکی از اصلی ترین مهارت هایی است که به شما کمک می کند، شغلی مناسب برای خود مهیا کنید. کسانی که از اعتماد به نفس و ارتباط کلامی بالایی برخوردار هستند، راحت تر می توانند از فرصت های پیشرو بهره ببرند. به یاد داشته باشید که برای موفقیت در هر کاری شما نیاز به تعامل با دیگران دارید. پس اگر در این زمینه تجربه کمی دارید و یا روابط محدودی دارید، می توانید مشاغلی را برگزینید که نیاز کمتری به ارتباط با دیگران دارد. اما اگر شجاعت لازم برای به دست آوردن قله های ترقی را دارید، برای به دست آوردن این مهارت تلاش نمایید.

2- تسلط به چند مهارت پایه کامپیوتری

وقتی وارد فروشگاهی می شوید، متصدی با استفاده از کامپیوتر خرید شما را محاسبه و از طریق دستگاه بانکی پرداخت را انجام می دهید. در هر شغلی که بنگرید، رد پایی از کامپیوتر در آن می‌بینید. پس کافی است با کسب چند مهارت ساده، راهی برای ورود به کار برای خود باز کنید. برای شروع، کار با نرم افزارهایی مثل آفیس (وورد و اکسل مخصوصا) را یاد بگیرید.

3- آمادگی برای کار تیمی یکی از مهارت های شغلی مهم است

در بسیاری از مشاغل، کار تیمی شرط اول برای موفقیت محسوب می شود. پس بهتر است این مهارت را در خود تقویت کنید. کار تیمی نیاز به روحیه ای جمع محور دارد، به این معنا که اهداف گروه به نسبت خواسته های شخصی در اولویت باشند. فرض کنید در یک شیرینی فروشی کار می کنید یک نفر می تواند تمام کارهای درست کردن کیک را انجام دهد، اما با همکاری چند نفر بازدهی و کیفیت محصول بالاتر خواهد بود. این موضوع در هر کار دیگری نیز صدق می کند. برای آن که خود را در این مهارت بسنجید و ارتقا دهید، در کارهای گروهی و یا تیم های ورزشی گروهی شرکت کنید.

4- مدیریت خود

چه بخواهید کسب و کار خودتان را داشته باشید و یا چه بخواهید برای کسی کار کنید، نیاز به خود مدیریتی و ویژگی های رهبری دارید. خود مدیریتی ویژگی است که شما را از دیگران متمایز می کند و در واقع نوعی برتری برای شما محسوب می شود. برنامه ریزی، اولویت بندی، نظم در انجام وظایف و… از جمله کارهایی است که باید برای پیشبرد سریع و موفقیت در کارهایتان انجام دهید.

5- تفکر انتقادی و خلاق بودن

تفکر انتقادی به توانایی شما در تحلیل و ارزیابی یک موضوع از ابعاد مختلف گفته می شود. برای آن که این گونه بیاندیشید ابتدا لازم است موضوع یا مساله را درک کرده و همه احتمالات را در نظر بگیرید. سپس هر ایده و راهی که برای حل آن به ذهن تان می رسد را ارائه دهید. همراهی تفکر انتقادی و خلاقانه دو مهارتی اساسی در بازار کار امروزی محسوب می شوند. برای تمرین این مهارت ها نگاه تان به هر مسئله ای تغییر داده و از دریچه ای دیگر به مسائل بنگرید.

6- توانایی یادگیری و پذیرش تغییرات از جمله مهارت شغلی می باشد

داشتن تحصیلات و یا آموزش هایی که قبل از ورود به کار دیده اید، شاید برای یک دوره زمانی کافی به نظر می رسیدند. اما سرعت پیشرفت علوم و فناوری های تازه به حدی است که اگر می خواهید در کار خود همیشه جزء بهترین ها باشید باید همگام با این تغییرات شما نیز تغییر کنید. پس اگر نمی خواهید از قافله عقب بمانید، از پرسیدن و یاد گرفتن نهراسید و در مقابل تغییرات انعطاف نشان دهید.

برای ورود به مشاغل مختلف نیاز به چه مهارت هایی داریم؟

در بالا به مهارت هایی اشاره شد که برای ورود به هر شغلی لازم هست. اما با تخصصی شدن مشاغل، در ارتباط با هر شغلی نیاز به آموزش و فراگیری مهارت های خاصی خواهید داشت. در ادامه با کلیک بر هر کدام از شغل های می توانید از مهارت مورد نیاز اطلاع کسب کنید.


برای دریافت مشاوره در زمینه قوانین مربوط به حوزه تجارت می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید. 


منبع : مهارت شغلی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی | راهنمای کامل از صفر تا صد

کسب و کار اینترنتی یکی از راه های کسب در آمد سریع بدون نیاز به داشتن سرمایه اولیه و سرمایه گذار است که اکثرا در خانه ها آغاز می گردد و با طی کرن سیر رشد تبدیل به شرکت های بزرگ می شوند. برخلاف باور عمومی که راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه گذاری زیاد امکان پذیر است و باید برای شروع هزینه های زیادی برای راه اندازی وب سایت، تبلیغات و … صرف شود یا باید مسلط به برنامه نویسی بود تا از پس کارهای پیچیده یک کسب و کار اینترنتی برآمد اما یکی از راه های کسب درآمد سریع و بدون نیاز به سرمایه گذاری، کسب و کارهای اینترنتی است. امروزه افراد زیادی برای رفع نیازهای خود به اینترنت رجوع می کنند. در این مقاله می توانید نحوه راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را بیاموزید.


برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در انوع کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

منبع: راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

روشی چند مرحله وجود دارد که با استفاده از آن می توانید یک کسب و کار اینترنتی کوچک را راه اندازی کنید. ما افراد زیادی را دیدیم که طی این چند سال با استفاده از این روش توانستند کسب و کار های موفقی را شکل و توسعه دهند. گام هایی که برای این کار باید طی کنید عبارتند از :

  • یک نیاز در بازار پیدا کنید و به آن پاسخ دهید.
  • برنامه ای صحیح برای تبلیغ و بازاریابی خود داشته باشید که به فروش و کسب درآمد شما کمک کند.
  • یک سایت طراحی کنید که متناسب با بازار شما و علم روز باشد.
  • از موتور های جستجو ( گوگل، یاهو، بینگ و … ) برای جذب ترافیک به سایت تان استفاده کنید.
  • برای کسب و کارتان به عنوان یک برند متخصص در زمینه خودش اعتبار جمع کنید.
  • مشتریان خود را پیگیری کنید.
  • با استفاده از تکنیک های مختلف در آمد خود را افزایش دهید.

همه افراد از یک کارآفرین تازه کار گرفته تا یک فرد متخصص و با تجربه می توانند از این فرایند باری شروع یک کسب و کار اینترنتی سود آور استفاده کنند.

گام اول | یک نیاز در بازار پیدا کنید

بیشتر کارآفرینان تازه کار مرتکب این اشتباه می شوند که قبل از هر چیزی شروع به تولید یک محصول می کنند و بعد به فکر بازاریابی آن می افتند.

برای اینکه بتوانید شانس بیشتری برای باز کردن راه خود در یک بازار داشته باشید. باید ابتدا کار را با بازاریابی شروع کنید. رمز موفقیت در این است که ابتدا افرادی را پیدا کنید که به دنبال پاسخ برای یک مشکل هستند ولی در پیدا کردن راه حل موفقیت زیادی پیدا نکرده اند. اینترنت این کار را برای شما ساده کرده است شما می توانید با استفاده از روش های زیر اطلاعات مفیدی را کسب کنید :

  • سراغ انجمن های انلاین ( فروم، سایت های تبادل نظر، کامنت های سایت های مختلف و … ) بروید و ببنید که مردم چه سوالاتی را می پرسند و چه مشکلاتی دارند.
  • با استفاده از ابزار های مختلف می توانید ببنید مردم چه کلید واژه هایی را بیشتر جستوجو می کنند و چه سایت هایی در این زمینه ها کار کرده اند.
  • سایت های رقیبان خود را آنالیز کنید. متد ها و روش های آنان برای پاسخ گویی به مشتریان را بررسی نمایید. ممکن است که شما دقیقا در حال ارائه خدمات یا محصول شما باشند. در این صورت ممکن استفاده از کاری که آنها می کنند بهترین راه باشد.

گام دوم راه اندازی کسب و کار | تبلیغ و بازاریابی

رعایت نکاتی به شما می تواند این اطمینان خاطر را بدهد که کسانی که از کسب و کار اینترنتی شما دیدن می کنند، از لحظه ورود تا زمان خرید، درگیر خدمات فروش شما هستند. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  1. از تیترهای جذاب، مشتریان را ترغیب به دیدن محصولات بیشتری کنید.
  2. مشکلی که محصول شما آن را حل می کند توضیح دهید.
  3. در مشتری این اطمینان را ایجاد کنید که شما می توانید مشکل او را حل کنید و انتظاراتش را انجام دهید.
  4. نظرات قبلا از خدمات یا محصولات شما استفاده کرده اند را در سایت نمایش دهید.
  5. در مورد منفعت آنان در صورت استفاده از محصولاتتان توضیح دهید.
  6. پیشنهادات ویژه به مشتریان بدهید
  7. کیفیت محصول خود را تضمین کنید.
  8. احساس ضرورت استفاده از خدمات یا محصولاتان را در مخاطب ایجاد کنید.
  9. از آنان بخواهید که از محصول و خدمات شما استفاده کند.

از طرح این فرایند می توانید باید بتوانید مردم را آگاه سازید که خدمات یا محصول شما به شکلی منحصر به فرد مشکل آنا را حل می کند و کفیت زندگی آنان بهبود پیدا خواهد کرد. برای کسب و کار اینترنتی خود پرسونا ( مشتری فرضی ) به سازید به سوالات او پاسخ دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرسونا کلیک کنید.

گام سوم راه اندازی کسب و کار اینترنتی | سایت خود را طراحی کنید

هنگامی که بازار و محصول خود را مشخص کردید. آماده ی طراحی سایت برای کسب و کار اینترنتی خودتان هستید. به خاطر داشته باشید که طراحی سایتان باید ساده باشد. شما تنها 4 ثانیه برای جلب نظر مشتریتان زمان دارید در غیر اینصورت آنها از سایت شما خواهند رفت. چند نکته بسیار مهم که در زمان طراحی سایت باید به یاد داشته باشید عبارتند از :

  • فونت سایت شما بسیار مهم است. از یک یا دو فونت ساده بر روی پس زمینه ی سفید استفاده کنید.
  • منوی سایت را ساده طراحی کنید.
  • از تصویر، صوت یا ویدئو فقط برای تقویت پیامتان استفاده کنید.
  • به افراد پیشنهاد عضویت بدهید. از این طریق می توانید ایمیل یا شماره تماس آنها را جمع کنید.
  • فرایند خرید سایت را ساده کنید.
  • سایت شما، مغازه ای آنلاین است. آن را به شکلی مشتری پسند طراحی کنید.

گام چهارم راه اندازی کسب و کار اینترنتی | موتور های جستوجو

یکی از روش های آسان برای جذب ترافیک سایت استفاده از شیوه ی پرداخت به ازای کلیک است. این کار در مقایسه با استفاه از تکنیک سئو دو مزیت دارد. اول اینکه سایت شما را به سرعت در صفحه اول جستجو نشان خواهد داد و دوم اینکه تبلیغات به شیوه ی پرداخت به ازای هر کلیک این فرصت را به شما می دهد که قیمت ها، رویکرد های فروش، تیتر ها و … مختلفی را امتحان کنید. این شیوه علاوه بر اینکه بازدید سایت شما را افزایش می دهد، به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین کلید واژه ها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

گام پنجم راه اندازی کسب و کار اینترنتی | اعتبار کسب کنید

از اینترنت مردم به عنوان یک منبع برای بدست آوردن اطلاعات استفاده می کنند. شما می توانید اطلاعاتتان را به رایگان در اختیار سایت های دیگر قرار دهید تا بتوانید ترافیک بیشتری را جذب کنید.

  • محتوای تخصصی مجانی در اختیار دیگران قرار دهید. مقاله ، ودیو یا هر محتوای دیگری را که برای دیگران مفید باشد، این محتوا را در سایت های معتبر و شبکه های اجتماعی نیز قرار دهید.
  • بر روی محتواهای سایتتان لینک های ارسال برای دوستان را قرار دهید.
  • در تبادل نظر ها، فروم های تخصصی شرکت کنید و در آنجا فعال باشید.

به این صورت می توانید خوانندگان بیشتری را برای سایت خود پیدا کنید. موتور های جستجو ارتباط برقرار کردن سایت هیا متربط را دوست دارد و جایگاه شما را در جستجو بهتر می کند.

گام ششم | ارسال پیشنهادات ویژه

در تلاش باشید که یک راه ارتباطی بین خوانندگان و خودتان ایجاد کنید. با ارزش ترین دارایی شما در کسب و کار اینترنتی مشتریان و مشترکین شما می باشند. برای آنها ایمیل یا پیامک ارسال کنید.

  • به آنها چیزی اراده دهید که به دنبال ان هستند.
  • از این طریق یک رابطه پایدار بین شما و مشترکینتان شکل می گیرد.
  • نتایج به دست آمده را بسنجید.
  • بازاریابی ایمیلی ارزانتر و موثر تر از بسیاری از روش های بازاریابی دیگر است.

گام هفتم | استفاده از تکنیک های مختلف

یکی از بهترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی، توسه ارزش طول عمر مشتری است. دست کم 36 درصد مشتریان و مشترکین شما در صورتی که مورد پیگیری قرار گیرند. دوباره از شما خرید خواهند کرد. نهایی کردن اولین خدمت شما به مشتریانتان قطعا سخت ترین کار شما خواهد بود. استفاده از روش های اپ سلینگ و بک اند می تواند باری وادار کردن مشتریانتان به خرید دوباره بسیار به شما کمک کند. این دو روش شامل تکنیک های زیر می باشند :

  • محصول یا خدماتی را به آنها پیشنهاد دهید که خرید آنها را کامل کند.
  • برای آنها کوپن های وفاداری الکترونیک بفرستید تا در مراجعه های بعدی بتوانند از آنها استفاده کنند.
  • به مشتریان وافادار خود پاداش بدهید.

مشاوره کسب و کار کاردوک

کاردوک در تمامی مراحل راه اندازی کسب و کار خانگیتان همراه شماست. در این روز های که اینترنت بسیار سریع در حال تغییر است به طوری که یک سال در فضای مجازی معادل با چیزی حدود پنج سال در دنیای واقعی است. اگر در حال حاضر مدتی است که کارتان را شروع کردید حتما بر روی کسب و کارتان با توجه به این مراحل یک بازبینی بکنید و ببنید که در چه مرحله ای هستند. شما می توانید در هر زمانی که احساس نیاز کردید از خدمات کاردوک بهرمند شوید.

برای ثبت نام یا دریافت مشاوره در انوع کسب و کار می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: راه اندازی کسب و کار اینترنتی


تحصیلات افراد مشهور | میلیاردرهایی که از دانشگاه انصراف دادند

مدیران و میلیاردرهای بزرگ بسیاری وجود دارند که از دانشگاه انصراف داده اند و تحصیل خود را ترک کرده اند. اما توانستند به موفقیت های زیادی در زندگیشان دست یابند. شاید شما نیز جزو کسانی باشید که عقیده دارند مدرک دانشگاهی و تحصیلات موفقیت و خوشبختی را در زندگی تضمین می کند و به همین دلیل برایتان جذاب باشد که بدانید که شخصیت های معروف موفق جهان چه مدرک دانشگاهی دارند ؟ در این مقاله می توانید با افراد موفقی در جهان آشنا شوید که هیچ تحصیلات دانشگاهی ندارند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه های کاریابی و تحصیلی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : تحصیلات افراد مشهور

مایکل دل : بنیان گذار دل

مایکل دل با تلاش و پشتکار زیاد شرکت دل را از صفر راه اندازی کرد که امروزه یکی از بزرگترین شرکت های کامپیوتری دنیا است. محل تولد مایکل دل تگزاس است. شغل پدرش دندان پزشک و مادرش مشاور مالی و فعال بازار سهام بود.

کودکی و نوجوانی مایکل دل

مایکل از کودکی علاقه زیادی به اکترونیک و تجارت نشان می داد و خیلی دوست داشت روزی این دو علاقه اش را با هم ترکیب کند، در ابتدای  نوجوانیش پول هایی که از طریق کارهای پاره وقت در می اورد سرمایه گذاری می کرد. وقتی 15 سال داشت بلافاصله بعداز خریدن اولین کامپیوترش  که اپل بود اجزایش را از هم جدا کرد تا خودش از نو سر هم بندیش کند. در دوران دبیرستان با فروختن روزنامهتحقیقات آماریش داشت و مهارتی که در  پول درمی آورد و به طوری که با پولی که توانست در یک سال به دست آورد یک کامپیوتر نو و یک ماشین بی ام و خرید.

دوران دانشگاه مایکل دل

پدر و مادر مایکل همیشه دوست داشتن که او رشته پزشکی بخواند، اما در اولین سال ورود به دانشگاه، مایکل کامپیوترهای قدیمی را میخرید و داریورها و گنجایش هایشان ارتقا می داد و سپس 15 درصد زیر قیمت بازار می فروخت.اگرچه به پدر و مادرش قول داده بود درسش را ادامه دهد و تجارتش را کنار بگذارد اما 80 هزار دلار رسید از این راه درآمد کسب کرد و تصمیم گرفت دانشگاه را رها کند و تجارتش را تمام وقت ادامه دهد، او اجناسش را ده درصد ارزان تر از رقبایش میفروخت و خیلی زود پیشرفت کرد. جولای 1996  زمانی بود که خیلی از صاحبان کسب و کار از فروش آنلاین واهمه داشتن، دل بخش عمده ای از سفارشاتش را به صورت آنلاین می فروخت.در سال 2005 مایکل دل 41 ساله به عنوان چهارمین مرد ثروتمند دنیا شناخته شد.

استیو جابز : بنیان گذار اپل

استیو جابز در سال ۱۹۵۵ از مادری مسیحی و پدری سوری و مسلمان  که هردو دانشجو بودند، متولد شد. هنگامی که استیو زاده شد پدر و مادرش هر دو ۲۳ ساله بودند و هنوز ازدواج نکرده بودن و نمی‌توانستند فرزندشان را بزرگ کنند. خانواده مادرش مسیحی و محافظه‌کار بودند، نمی پذیرفتند که دختراشان با یک عرب مسلمان ازدواج کند. وقتی مادرش او را بدنیا آورد، به دلیل ترس از آبرو استیو را به خانواده “کلارا جابز” سپرد تا پسرش درخانواده ای تحصیل کرده بزرگ شود. پدرخوانده اش که یک مکانیک ماهر ساخت لیزر بود، مقدمات ابتدایی الکترونیک را به پسرش آموزش داد. و مادر خوانده او یک حسابدار بود و قبل از رفتن به مدرسه خواندن را به استیو آموزش داد.

یادگیری و تحصیل

در سال ۱۹۷۲، جابز از دبیرستان «هومستید» در کالیفرنیا فارغ‌التحصیل شد و در کالج هنرهای لیبرال ثبت نام کرد، اما بعد از یک نیمسال تحصیلی انصراف داد.

تاسیس اپل

در سال ۱۹۷۶، شرکت رایانه‌ای اپل را در پارکینگ خانوادهٔ جابز، بنیان گذاشتند. هم‌زمان با رشد اپل، این شرکت به دنبال مدیران مستعدی بود که بتوانند در مدیریت ،پیشرفت و توسعه اپل کمک کنند. در سال ۱۹۸۳، جابز با به چالش‌کشیدن یکی از مدیران پپسی کولا یعنی جان اسکالی، به او پیشنهاد داد که به‌عنوان مدیر عامل اپل شود. و به او گفته بود: «می‌خواهی که باقی زندگی‌ات را به فروختن آب‌-شکر بگذرانی، یا می‌خواهی شانس این را داشته باشی که دنیا را عوض کنی؟». با اینکه جابز یکی از شخصیت‌های مهم اپل بود، به نظر سایر مدیران شرکت او مدیری دمدمی مزاج بود. سال ۱۹۸۵ بین جابز و شریکش اسکالی بحث و کشمکش پیش آمد. جابز به اسکالی گفت: تو برای اپل و هدایت آن مناسب نیستی. اسکالی هم از مدیران خواست که بین او و جابز یکی نفر انتخاب کنند. همگی آن ها اسکالی را انتخاب کردند. پس جابز از کارش در اپل برکنار شد.

تاسیس شرکت نکست توسط استیو جابز

پس از ترک اپل، جابز در همان سال شرکت رایانه‌ای دیگری را با نام نکست را تاسیس کرد. جابز در سال ۱۹۸۹ رایانه قدرتمند «ورک استیشن» را به بازار عرضه کرد که اولین مرورگر وب بر روی آن ساخته‌شد.نرم‌افزار کامپیوتر نکست به عنوان مبنای سیستم‌عامل مکینتاش‌های امروزی و آی‌فون می‌باشد. شرکت نکست بعدها تولید کامپیوتر را کنار گذاشت بر روی فروش و توسعهٔ سیستم‌عامل نکست‌استپ و توسعهٔ فناوری شئ‌گرا تمرکز کرد.

بازگشت استیو جابز به اپل

در ۲۰ دسامبر ۱۹۹۶ شرکت اپل، شرکت نکست را به مبلغ ۴۲۹ میلیون دلار خرید. طی این معامله استیو جابز، مجددا به اپل بازگشت. پس از برکناری جیل آملیو در ژوئیه سال ۱۹۹۷، جابز عملا مدیرعامل اپل شد. اما او از پذیرش این سمت به طور دائم خودداری کرد. طی یک تغییر سازمانی در همان ماه، بیشتر اعضای هیات مدیرهٔ اپل تغییر کردند. پس از تشکیل جلسه توسط اعضای هیات‌مدیرهٔ جدید، جابز به سمت «مدیر عامل موقت»منصوب شد.

جولیَن پاول آسانْژ

برنامه‌نویس کامپیوتر، کنشگر اینترنت و از موسسان ویکی‌لیکسو سردبیر استرالیایی آن است. سانژ در جوانی، پیش از برنامه‌نویسی رایانه، هکر بود. سانژ از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ را صرف یادگیری علوم ریاضی، فیزیک کرد و یک مدت کوتاه در دانشگاه ملبورن فلسفه و عصب‌شناسی خواند. بیشتر نمره‌هایش فقط در حد قبولی هستند. درس را رها می کند و پس از آن هم ویکی‌لیکس را راه اندازی می کند. آسانژ در ۱۹۹۳ جزو اولین کسانی بود که خدمات اینترنت همگانی را در استرالیا پایه گذاری کرد به نام «شبکه دسترسی همگانی سایبری» بود. او به عنوان برنامه‌ریز و گسترش‌دهنده نرم‌افزار آزاد در ملبورن اسکان یافت. سال ۱۹۹۵ اولین (open source port scanner) را نوشت. در ۱۹۹۶ عضو تیم سامانه پستگرس‌کیوال شد. هنگام نوشتن کتاب زیرزمینی: «قصه‌های هک‌کردن، دیوانگی و وسواس دربارهٔ مرز الکترونیکی» (۱۹۹۷) آسانژ پژوهشگر کتاب بود. این کتاب، سابقه او را در خرابکاران بین‌المللی روشن می‌کند. از ۱۹۹۷ در توسعه سیستم رمزگذاری انکارپذیر رابرهوز همکاری داشت. این نوع رمزگذاری در وصله‌های سیستم‌عامل لینوکس بکار می‌رفت. دیگر نرم‌افزارهای رایگانی که او درنوشتن آن نقش داشته، نرم‌افزار گرفتن یوزنت NNTPCache (۱۹۹۶) و Surfraw (۲۰۰۰) هستند که برای جستجوگرهای وب به کار می‌روند.

بیل گیتس : بنیان گذار ماکروسافت

ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ را ﭘﺎﯾﻪ رﯾﺰی ﻧﻤﻮدﻧﺪ. ﮔﯿﺘﺲ ﺑا ﻋﻨﻮان ﻣﺪﯾﺮ ﻧﺮم اﻓﺰار ﺳﻮﻣﯿﻦ ﻣﺮد ﺛﺮوﺗﻤﻨﺪ ﺟﻬﺎن شد. ﺑﯿﻞ ﮔﯿﺘﺲ در دﻧﯿﺎ ﺑﻪﻋﻨﻮان ﺑﻨﯿﺎﻧﮕﺬار ﺗﺤﻮل در کامپیوترهای ﺷﺨﺼﯽ ﻣﺸﻬﻮر اﺳﺖ. ﺑﯿﻞ ﮔﯿﺘﺲ چون توانایی رقابت کردن را از بقیه رقیبان گرفته، روش تجارتش همیشه مورد انتقاد قرار گرفته حتی از او ﺑﻪ اﯾﻦ دﻟﯿﻞ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﺷﺪه اﺳﺖ.

خانواده گیتس

گیتس در ﺧﺎﻧﻮاده ای دﻧﯿﺎ آﻣﺪ ﮐﻪ از نظر ﺗﺠﺎرت و ﺳﯿﺎﺳﺖ و ﺧﺪﻣﺎت اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، سابقه غنی داشت. پدرش وﮐﯿﻞ دادﮔﺴﺘﺮی و از افراد ﺳﺮﺷﻨﺎﺳﺎن ﺷﻬﺮ ﺳﯿﺎﺗﻞ ﺑﻮد و ﻣﺎدرش آﻣﻮزﮔﺎر ﻣﺪرﺳﻪ ﺑﻮد و در اﻣﻮر ﺧﯿﺮیه ﻧﯿﺰ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ داﺷﺖ.

دوران کودکی بیل گیتس

ﮔﯿﺘﺲ در ﻣﺪرﺳﻪ ﻟﯿﮏ ﺳﺎﯾﺪ ﺷﺮوع ﺑﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﮐﺮد. گیتس ﻋﻼﻗﻪ ﺧﻮد را ﺑﻪ ﻧﺮم اﻓﺰاردر سن 13 سالگی ﭘﯽ ﺑﺮد و ﺑﺮﻧﺎﻣه ﻧﻮﯾﺴﯽ را دنبال کرد.  در ﻫﻤﯿﻦ ﺟﺎ ﺑﻮد ﮐﻪ ﻫﺴﺘﻪ اوﻟﯿﻪ ماکروسافت شکل گرفت. گیتس در مدرسه لیک ساتل تحصیل میکرد و این مدرسه تصمیمی گرفت که نمیدانست میتواند به این میزان در آینده شاگردانش موثر باشد. مدرسه برای اجاره یکساله کامپیوتر که در آن زمان هنوز بزرگ و گران بودن صندوقی برپا کرد و حتی پول بیشتر از هزینه مورد نیاز اجاره جمع شد. و جذابیت این کار باغث شد که بیل گیتس، پل آلن که دو سال از گیتس بزرگتر بود و چند نفر دیگر از شاگردان همگی در حال حاضر از برنامه نویسان ارشد ماکروسافت شدند.

تحصیلات دانشگاهی بیل گیتس

سال 1973 ﮔﯿﺘﺲ در داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎروارد مشغول تحصیل شد و ﺑﺎ اﺳﺘﯿﻮ ﺑﺎﻟﻤﺮ ﻣﺪﯾﺮ اﺟﺮاﯾﯽ ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ آﺷﻨﺎ ﺷﺪ. ﺳﺎل دوم داﻧﺸﮕﺎه را ترک ﮐﺮد ﺗﺎ بتواند همه وقت و انرژیش را ﺻﺮف ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ ﮐﻨﺪ. ﺷﺮﮐﺘﯽ ﮐﻪ او در ﺳﺎل  1975 همراه ﭘﻞ آﻟﻦ بنا گذاشتند ﺑﺮ اﯾﻦ ﺑﺎور بودند ﮐﻪ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ وسیله ارزﺷﻤﻨﺪی بر روی هر ﻣﯿﺰی و ﻫﺮ ﺧﺎﻧﻪ ای ﺗﺒﺪﯾﻞ می شود.آﻧﻬﺎ ﺷﺮوع ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺖ ﻧﺮم اﻓﺰار ﺑﺮای رایانه های ﺧﺎﻧﮕﯽ ﮐﺮدﻧﺪ. ﮔﯿﺘﺲ با ﮔﺴﺘﺮش وآﺳﺎن ﺗﺮ و کم ﻫﺰﯾﻨﻪ و دﻟﭙﺬﯾﺮتر کردن نرم افزار ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺧﻮد اداﻣﻪ داد.

زﻧﺪﮔﯽ ﺷﺨﺼﯽ بیل گیتس

گیتس ﺑﺎ یکی از ﮐﺎرﻣﻨﺪان ﻣﺎﯾﮑﺮوﺳﺎﻓﺖ ازدواج کرد. این زوج صاحب ﺳﻪ ﻓﺮزﻧﺪ شدند. ﺧﺎﻧﻪ ﺑﯿﻞ ﮔﯿﺘﺲ ﯾﮑﯽ از ﻣﺪرنﺗﺮﯾﻦ و ﮔﺮان ﺗﺮﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﺟﻬﺎن ﺑﻮده با ﻣﻨﻈﺮه ای رو ﺑﻪ درﯾﺎﭼﻪ واﺷﻨﮕﺘﻦ در ﻣﺪﯾﻨﺎ واﻗﻊ در واﺷﻨﮕﺘﻦ دارد.

تریویس کلنیک : بنیان گذار اوبر

شرکت اوبر در سال ۲۰۰۹ میلادی به عنوان اوبرکَب توسط گرت کمپ و تراویس کالانیک تاسیس شد. تراویس کالانیک ؛ مدیر عامل اجرایی (از ۲۰۱۱ تا ژوئن ۲۰۱۷) خدمات تاکسی آنلاین، وسیله نقلیه کرایه‌ای است. اوبر (Uber) یک سرویس آنلاین است و به وسیله اپ موبایل خود، مسافران میتوانند از طریق اپ موبایل هوشمند درخواست تاکسی کرده و اپ اوبر آنها را به نزدیکترین راننده مرتبط می‌کند و مکان مسافر را به راننده نشان می دهد رانندگان اوبر از خودروی شخصی خود استفاده می‌کنند. طی تحقیقات مشخص شد که اوبر اولین استارت آپ در دنیا بود که بیشترین و گرانترین سهام را به خود اختصاص داده. در ابتدای سال ۲۰۱۹ اوبر دارای۱۱۰ میلیون کاربر بود، که ۶۹ درصد بازار مسافربری آمریکا را به خود اختصاص داد.

جان مک کی : بنیان گذار هول فودز

هول فودز ( Whole Foods Market) فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی است که دفتر مرکزی آن در آستین، تگزاس قرار دارد، و محصولات طبیعی و ارگنیک ارائه میدهد و به فروش محصولات نسبتا گران قیمت معروف است . در سال ۱۹۷۸ جان مکی ۲۵ ساله از کالج اخراج شد و همراه دوست دختر ۲۱ ساله‌اش رینی لوسن از خانواده و دوستان ۴۵ هزار دلار برای تأسیس یک مغازه غذاهای طبیعی در آستین تگزاس قرض گرفتند.  آن‌ها همچنین از آپارتمانشان به خاطر نگهداری مواد غذایی اخراج شدند. در سال 2017 این فروشگاه زنجیره ای توسط آمازون خریداری شد. هول فودز ( Whole Foods Market) فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی است که دفتر مرکزی آن در آستین، تگزاس قرار دارد، و محصولات طبیعی و ارگنیک ارائه میدهد و به فروش محصولات نسبتا گران قیمت معروف است. آمازون با خریداری هول فودز تهدیدی برای سوپرمارکت های سنتی محسوب می شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه های کاریابی و تحصیلی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

 

منبع : تحصیلات افراد مشهور

کارت بازرگانی چیست | نحوه، شرایط ومدارک مورد نیاز کارت بازرگانی

بسیاری از افرادی که در کارهای تجاری (واردات و صادرات) فعالیت دارند، با کارت بازرگانی آشنایی داشته و از آن در انجام اموراتی چون ترخیص بار، ثبت سفارش، گشایش اعتبار و… استفاده می‌کنند. اما گرفتن این کارت و صرف هزینه، بدون آن که بدانید برای چه و یا چگونه باید از آن استفاده کنید، تنها اتلاف انرژی است. در حالی که با آگاهی از روش های آسان برای به دست آوردن کارت بازرگانی و بهره وری از آن می توانید با هزینه‌ای کم، سودهای بزرگ کسب نمایید.  


برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کارت بازرگانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: کارت بازرگانی


کارت بازرگانی

کارت بازرگانی در واقع مجوزی است که به بازرگانان برای انجام عمل واردات و صادرات داده می شود. طبق قوانین ایران تنها کسانی که دارای کارت بازرگانی هستند اجازه واردات و صادرات کالا دارند. عدم اطلاع از نحوه استفاده درست از این کارت می تواند برای شما دردسرهایی ایجاد کند. پس بهتر است قبل از هر اقدامی از تمامی قوانین مربوط به آن اطلاع کسب کنید.

کارت بازرگانی به چه کسانی تعلق می گیرد؟

صدور کارت بازرگانی برای اشخاص حقیقی (افراد دارای کسب و کار) و حقوقی (شرکت یا سازمان) انجام می شود. در مورد اشخاص حقوقی کارت به نام مدیر مسئول شرکت صادر می شود. اگر علاقه مند به کارهای تجاری هستید با مراجعه به اتاق بازرگانی می توانید اقدام به دریافت این کارت بکنید. برای اطلاع از شرایط صدور و تمدید کارت بازرگانی کلیک کنید.

کاربرد کارت بازرگانی چیست؟

با داشتن این کارت میتوانید‌ امتیاز و مجوز بسیاری از فعالیت های تجاری را به دست آورده و به عنوان یک بازرگان وارد عرصه تجارت شوید. از جمله امتیازاتی که با دریافت این کارت شامل حال‌تان می شود شامل موارد زیر است.

_واردات و صادرات از طریق گمرک

_ واردات از طریق مناطق آزاد

_ صدور گواهی تجاری

_ صدور گواهی مبدا

_ عضویت در اتاق بازرگانی

_ ارتباط با تجار خارجی

_ صادرات کلیه کالاهای مجاز

_ شرکت در نمایشگاه ها و همایش های بین المللی داخلی و خارجی

_ ثبت سفارش

_ ترخیص کالا

_ حق العمل کاری در گمرک

و…..


شرایط اخذ و مدارک لازم

برای دریافت کارت بازرگانی، متقاضی حداقل باید دارای 23 سال سن و مدرک دیپلم باشد و در هیچ ارگان دولتی به صورت تمام وقت مشغول به کار نباشد. این کارت برای یک سال صادر شده و در صورت مفقودی باطل می شود. این کارت با توجه به رتبه بندی تا دو، سه و پنج سال قابل تمدید هست. در اولین مرحله، ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و در مراحل بعدی مراجعه حضوری ضرورت دارد. مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی به شرح زیر می‌باشد.

مدارک مورد نیاز اشخاص حقیقی

مدارک لازم برای اشخاص حقیقی عبارتند از : الف) اشخاص حقیقی ایرانی

  • داشتن حداقل ۲۳ سال
  • برگ پایان خدمت نظام یا برگ معافیت (برای آقایان)
  • داشتن سه سال سابقه فعالیت‌های تجاری/تولیدی به تأیید دونفر از دارندگان کارت بازرگانی یا داشتن مدرک مجوز تولید صادره یکی از وزارتخانه متبوع
  • داشتن محل کسب (متناسب با رشته فعالیت) ثبت شرکت اعم از ملکی/استیجاری
  • داشتن دفاتر قانونی با ارائه اظهار نامه‌های ثبتی
  • داشتن حساب جاری معتبر نزد یکی از بانک‌های عامل کشور

ب) اشخاص حقیقی غیرایرانی

  • داشتن کلیه شرایط مقرر برای اشخاص ایرانی به استثنای برگ پایان خدمت نظام/معافیت
  • داشتن پروانه کار و اقامت معتبر

مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت بازرگانی اشخاص حقوقی

مدارک لازم برای اشخاص حقوقی عبارتند از :

۱- اصل اظهارنامه ثبت‌نام که در دفتر بازرگانی که به گواهی ثبت شرکت‌ها رسیده باشد

۲- اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره‌ی ثبت شرکت‌ها

۳- اصل گواهی عدم سوءپیشینه‌ی مدیرعامل

۴- فرم دال (دریافت و تکمیل از وب‌سایت)

۵- اصل گواهی مبنی بر بلامانع بودن صدور کارت به آدرس متقاضی

۶- روزنامه رسمی شرکت ۷- اصل کارت ملی مدیرعامل

۸- دو قطعه عکس

۹- اصل مدرک تحصیلی معتبر (حداقل دیپلم متوسطه)

۱۰- اصل کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان (متقاضیانی که سن آنان ۵۰ سال تمام باشد، از ارائه‌ی پایان خدمت معاف هستند.)

۱۱- اصل گواهی بانک مبنی بر تأیید حساب جاری

۱۲- ارائه‌ی یکی از مدارک اصل سند مالکیت شش‌دانگ، اصل اجاره‌نامه محضری، اصل اجاره‌نامه بنگاه

۱۳- مدرک تولیدی معتبر از وزارت‌خانه‌های تولیدی

۱۴- کد اقتصادی جدید


مدارک مورد نیاز جهت تمدید کارت بازرگانی

دارندگان کارت بازرگانی پس از پایان زمان اعتبار می توانند تا دو سال برای تمدید کارت شان اقدام کنند. در غیر این صورت باید علاوه بر مدارک تمدید، کلیه مراحل ثبت نام را مجددا طی کنند. برای تمدید کارت زیر لازم می باشد.

۱- فرم دال

۲- ارائه‌ی اصل کارت هنگام حضور در اتاق

۳- اصل کارت ملی

۴- اخذ گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم

۵- اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴

۶- اصل مفاصا حساب بیمه‌ی تأمین اجتماعی

۷- دو قطعه عکس

۸- روزنامه رسمی و همچنین سایر مدارکی که با توجه به شرایط خاص هر متقاضی نیاز است.


برای دریافت مشاوره در زمینه دریافت کارت بازرگانی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.


منبع: کارت بازرگانی


انواع شرکت ها | آشنایی با تفاوت انواع شرکت ها


بسیاری از افراد بدون آن که اقدام به ثبت شرکت بکنند، در حال فعالیت تجاری هستند. اما اغلب زمانی که دو یا چند نفر با یکدیگر در حال همکاری هستند، پس از مدتی احساس نیاز به بستن قراردادی بین خود کرده و جهت رسمی کردن فعالیت تجاری شان به مراکز مربوطه مراجعه می کنند. اما برای این کار با سوالات اساسی رو به رو می شوند که تاثیر مستقیمی بر آینده تجارت آن ها دارد. یکی از مهم ترین مسائل فی ما بین طریقه تعیین مسئولیت ها و محدودیت هاست. طبق تعریف انواع شرکت ها در قانون تجارت در صورت بروز مشکل بر اساس همین قوانین به موضوع رسیدگی و از حقوق اشخاص دفاع می کند. در ادامه به شرح تعریف شرکت و انواع آن می پردازیم.

برای دریافت مشاوره ثبت انواع شرکت ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

منبع : انواع شرکت ها


انواع شرکت ها و تعریف آنها


همانطور که از نام شرکت پیداست، اشخاصی (حداقل دو نفر) برای به دست آوردن منافع مالی با یکدیگر همکاری کرده و مجموعه ای را تشکیل می دهند. این اشخاص با قراردادی سهم هر کس را در هزینه و درآمد مشخص می کنند. لازم به ذکر است که خیلی ها بدون آن که شرکتی ثبت کنند، به همین شکل با یکدیگر همکاری کرده و درآمد دارند، تنها تفاوت آن ها این است که فعالیت خود را به صورت رسمی ثبت نکرده اند. شرکت ها به دو دسته تجاری و مدنی تقسیم می‌شوند.

هدف از ثبت شرکت های تجاری کسب درآمد و معامله تجاری است. در شرکت های تجاری طبق توافق سرمایه ای برای انجام فعالیت تجاری اختصاص داده می شود. مقدار سهم هر کس در منافع و زیان های شرکت نیز در طی قراردادی مشخص می شود و میزان مسئولیت هر کس بر اساس نوع شرکت، میزان سرمایه و سهام بین اعضا به توافق می رسد. ما در ادامه به شرح انواع شرکت های تجاری می پردازیم.

معرفی انواع شرکت


طبق ماده ی 20 قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران ، شرکت های تجاری بر 7 قسم است :


1)شرکت سهامی 1             2)شرکت با مسئولیت محدود          3)شرکت تضامنی       4)شرکت مختلط غیر سهامی 5)شرکت مختلط سهامی    6)شرکت نسبی   7)شرکت تعاونی تولید و مصرف



انواع شرکت ها ی سهامی

شرکت های سهامی به دوس دسته سهامی عام و سهامی خاص تقسیم می شوند. که در ادامه توضیحات انواع شرکت های سهامی آمده است :


شرکت سهامی خاص


شرکت سهامی خاص یکی از انواع شرکت ها است که تمام سرمایه آن توسط موسسین شرکت تامین می شود. در این نوع شرکت سرمایه به سهام های مساوی تقسیم شده و هر شریک مالک تعدادی از این سهام هاست. ویژگی های شرکت سهامی خاص به طور اختصاصی به شرح زیر می باشد. 1- صاحبان سهام دارای اوراق سهم هستند (نه سهم الشرکه) 2- انتقال همه سهام یا مقداری از آن برای هر شریک آزاد می باشد 3- شرکا حداقل سه نفر هستند 4- مسئولیت هر سهامدار به میزان سهام آن ها بستگی دارد 5- حق فروش سهام در بازار بورس به عموم وجود ندارد (سرمایه شرکت را صاحبان سهام باید تامین کنند) 6- سرمایه شرکت حداقل باید 1میلیون ریال (100هزار تومان) باشد. 7- در صورت کم شدن سرمایه یک سال برای جبران داده شده، در غیر این صورت نوع شرکت باید عوض شود. 8- در عنوان شرکت حتما باید کلمه "خاص" ذکر شود. مثل "شرکت سهامی خاص الوند"


شرکت سهامی عام


در شرکت سهامی عام، سرمایه به سهام‌های مساوی تقسیم شده و قسمتی از سرمایه با انتشار اوراق بهادار و فروش به مردم (یعنی سهیم کردن اشخاص ثالث در تامین سرمایه)، تامین می شود. ویژگی های شرکت های سهامی به شرح زیر هست. 1- حداقل سهامداران 5 نفر می باشند 2- مسئولیت سهام داران به اندازه سهام شان است (یعنی در صورتی که شرکت دچار ضرر شد، صاحبان سهام ملزم به پرداخت زیان ها نیستند). مثلا شرکتی که سرمایه آن سه میلیون ریال است اگر ورشکت شود به صورتی که پانصد هزار ریال کسر بیاورد ، طلبکاران حق مطالبه طلب خود از شرکا را نخواهند داشت چون شخصیت و اعتبار شرکا به هیچ وجه در شرکت دخالتی ندارد. 3- کلمه "سهامی عام" باید قبل یا بعد از نام شرکت در کلیه اوراق ها، اطلاعیه ها و آگهی های شرکت به صورت روشن و خوانا قید شود.


شرکت با مسئولیت محدود | انواع شرکت ها


شرکت با مسئولیت محدود، از جمله شرکت هایی است که برای انجام امور تجاری بین دو یا چند نفر تشکیل می شود. در این نوع شرکت بدون آن که سهام به قسمت های مساوی تقسیم شود، هر کدام از شرکا به اندازه سرمایه‌شان مسئول قرض ها و تعهدات شرکت هستند. ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود عبارت است از؛ 1- مسئولیت شرکا به اندازه سهم الشرکه آن ها در هنگام سرمایه گذاری است. 2- مسئولیت شرکا در قبال قرض ها و هزینه ها به اندازه سهم الشرکه می‌باشد. 3- سهم الشرکه به طور آزاد قابل انتقال نیست. 4- این نوع شرکت حداقل بین دو نفر قابل تشکیل شدن است. 5- برای کلیه فعالیت های بازرگانی، مهندسی، صنعتی، فناوری اطلاعات و.... مناسب هست (محدودیت فعالیتی ندارد).


شرکت تضامنی


صاحبان شرکت های تضامنی تحت عنوان اسمی اقدام به فعالیت های تجاری می کنند. اگر شرکت تضامنی دچار زیان و بدهی شود، صاحبان شرکت هر کدام موظف به پرداخت تمام بدهی هستند (درست بر خلاف شرکت های سهامی خاص). چرا که در شرکت های تضامنی شخصیت و اعتبار هر یک از شرکا شاخص شرکت هست. اما چرا کسی باید چنین شرکتی را به ثبت برساند؟ کسانی که با این شرکت ها همکاری دارند، راحت تر اعتماد و معامله می کنند. چرا که می دانند در صورت بروز مشکلی بدهی آن ها حتما داده می شود، پس شرکت های فعال در حوزه ارز (صرافی ها) و دیگر کسب و کارهای از این قبیل علاقه به تشکیل شرکت تضامنی دارند.


شرکت نسبی


شرکت نسبی یکی از انواع شرکت است که شباهت بسیاری به شرکت های تضامنی دارد. تنها تفاوت اصلی این دو شرکت در مقدار مسئولیت صاحبان در پرداخت قروض است. در شرکت های نسبی اگر مقدار بدهی بیشتر از دارای شرکت باشد، هر یک از شرکا به نسبت سرمایه ای که در شرکت داشته اند، موظف به پرداخت بدهی ها هستند.


ویژگی های مشترک شرکت تضامنی و نسبی : _ هر دو شرکت زمانی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی و سهم شرکه غیر نقدی صاحبان مشخص شده باشد. _ در هر دو شرکت منافع به نسبت سهم شراکت به شرکا تعلق می گیرد (مگر آن که در شراکت نامه قاعده دیگری ذکر شده باشد). _ شرکا باید یک نفر را از میان خود و یا از خارج به سمت مدیری انتخاب کنند. _ سهم الشرکه هر کدام از شرکا اگر غیر نقدی باشد، باید به باقی شرکا اطلاع داده شود. _ هر دوشرکت با دو یا چند شریک امکان ثبت وجود دارد. _ در هر دو شرکت بدون رضایت تمام شرکا کسی حق انتقال سهم به غیر (حتی بین اعضا) را ندارد. _ موارد انحلال شرکت نسبی و شرکت تضامنی، تبدیل شرکت، تغییر شریک (بر اثر خروج، فوت یا محجوریت یکی از شرکا) و ادامه حیات شرکت به یک شکل می‌باشد.


شرکت های مختلط | انواع شرکت ها


شرکت های مختلط از یک یا چند شریک ضامن و یا شریک با مسئولیت محدود و یا شرکاء سهامی تشکیل می شوند. به دلیل همین ادغام به این نوع شرکت‌ها مختلط می گویند. معمولا شرکت های مختلط در اثر ادغام چند شرکت سرمایه ای و تضامنی ایجاد شده اند. برای مثال تاجری که نیاز به سرمایه دارد و نمی خواهد از کسی قرض کند، با دریافت سرمایه از چند نفر و وارد کردن آن ها با مسئولیت محدود به شرکت، تمام مسئولیت شرکت را به عهده می گیرد و در صورت استهلاک تمام سرمایه و باقی ماندن بدهی، تنها تاجر مسئول پرداخت بدهی هاست. شرکت های مختلط به دو دسته؛ شرکت مختلط سهامی و شرکت مختلط غیر سهامی تقسیم می شود. انواع شرکت های مختلط :

شرکت مختلط سهامی: این نوع شرکت در واقع ترکیبی از شرکت سهامی و تضامنی است. پس شرکت مختلط سهامی تحت نامی بین چند شریک سهام دار و چند شریک ضامن اداره می شود.

شرکت مختلط غیر سهامی: در این نوع شرکت چند شریک ضامن با شرکای با مسئولیت محدود تحت نامی تجارت می کنند. یعنی در این حالت شرکت مختلط ترکیبی از شرکت تضامنی و شرکت با مسئولیت محدود است.


انواع شرکت ها | شرکت تعاونی


شرکت تعاونی یکی از انواع شرکت ها می باشد که جهت رفاه و بهبود وضعیت اجتماعی تشکیل دهندگان آن (حداقل 7نفر با تابعیت ایرانی)، با هدف تولید و توزیع از طریق همکاری تشکیل می شوند. انواع شرکت های تعاونی را می توان به چهار گروه تقسیم کرد :

- شرکت های تعاونی تولید شهری

- شرکت های تعاونی توزیع شهری

- شرکت های تعاونی تولید روستایی

- شرکت های تعاونی توزیع روستایی

باید نوع فعالیت و نوع  شرکت اعم از تولیدی یا توزیعی بودن قید شود و یک شرکت تعاونی می تواند در عین حال شرکت تعاونی تولید و مصرف و اعتبار باشد.


چرا باید شرکت تاسیس کرد؟


دو مساله مهم در طی تجارت باعث می شود تا افراد به دنبال ثبت شرکت خود باشند. اول آن که در هر شراکتی احتمال جدا شدن وجود دارد. برای آن که فعالیتی به طور سالم پیش برود، لازم است هر کدوم از شرکا سهم خود را از کار بدانند و با آسودگی با هم همکاری داشته باشند. ثبت شرکت به تمام شرکا امنیت شغلی داده و خیال آن ها را بابت مشخص بودن منافع کسب و کار آسوده می کند. بنابراین با ثبت شرکت اگر هر کدوم از شرکا تصمیم به جدایی گرفت، با استناد به قراردادی که بسته اند می تواند منافع خود را دریافت و از کار خارج شود. موضوع دیگری که باعث می شود افراد به دنبال ثبت شرکت باشند؛ اعتباری است که با تشکیل شرکت به دست می آورند. در هر تجارتی، اعتماد به شرکتی که قانونی است و از چند نفر تشکیل شده راحت تر صورت می گیرد. بنابراین با ثبت شرکت معاملات و فرصت های تجاری بهتری در پیش روی صاحبان شرکت خواهد بود. علارغم اینکه امنیت مالی شرکا در این نوع فعالیت ها بر اساس نوع شرکتی که ثبت می کنند نیز بسیار بالاست.


برای ثبت انواع شرکت چه باید کرد؟


یکی از اقدامات اساسی برای ثبت شرکت اطلاع کامل از قوانین مربوط به هر کدام از انواع شرکت هاست. شما برای آن که بتوانید بالاترین منافع و امنیت را در کار تجاری خود داشته باشید باید از قوانین مربوط به هر نوع شرکتی که قصد تشکیل آن را دارید، اطلاع کسب کنید. از آن جا که قوانین و تبصره های مربوط به هر کدام از این شرکت ها بنابه شرایط متفاوت است، توصیه می کنیم برای شروع کار حتما از افراد باتجربه و آگاه در این زمینه اطلاع کسب کنید. مشاوران کسب و کار ما در موسسه کاردوک می توانند شما را برای بهترین انتخاب و بستن قراردادی با توجه به اهداف و فعالیت تجاری شما راهنمای مناسبی برای شما باشند. برای اطلاع از روند و مدارک مورد نیاز ثبت شرکت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره ثبت انواع شرکت ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره کسب و کار کاردوک از طریق شماره 09351520300 تماس بگیرید.

منبع : انواع شرکت ها


https://karduk.com/